Onko PokkAA?

• PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Avataan nyt sitten oma blogi, jota lupaan lukea päivittäin ja pyrin täydentämään vähintään kerran viikossa.

Tällä hetkellä ei ole pokeririntamalta paljoakaan kerrottavaa. Kuten esittelyhaastattelussani sanoin, ei PokerStrategyn järjestämässä väliaikaisessa asunnossa ole vielä nettilinjaa, joten pelit ovat (töidenkin takia) jääneet tasan nollaan käteen.

Eilen illalla sen sijaan tuli tutustuttua uusiin työkavereihin korttiringin parissa. Parin tunnin mittaisen NL10-session jälkeen olin saanut stäkkini tuplattua eli tiedot aloittelijan tuurista pitävät siis paikkansa! :P

Tietyissä tilanteissa saatan tällä blogipalstallani tehdä joitain ennakkopaljastuksia uudistusten suhteen, joten säännöllinen vilkaisu voi tuoda yllättäviä "etuja".

Toivon tässä tätä kirjoittaessani samalla, että pääsen lukemaan myös teidän blogejanne säännöllisin väliajoin. On nimittäin aina kiva tietää, miten muiden pokeriura etenee ja mitä muuta käyttäjillemme kuuluu!
  • 89 replies
    • OldDog
      OldDog
      Bronze
      Terve! Kirjoitit juuri asiaa tuosta aloittelijan tuurista :) Olen monesti kysellyt, käykö toisille samoin eli alkumenestyksen jälkeen (aina uudella saitilla) alkaa tulla takapakkia tai paikallaanjunnaamista. Kuinka pienestä käsimäärästä noilla pokeriapuvälineillä pystyy päättelemään pelityylin?
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja OldDog
      Kuinka pienestä käsimäärästä noilla pokeriapuvälineillä pystyy päättelemään pelityylin?
      Itse olen ohjelmoinut PokerTrackerin laskemaan pelityylin jo niinkin pienen kuin 30 käden jälkeen. Tällöin kuvake on todella ainoastaan suuntaa-antava. Vielä muutaman sadan käden jälkeen statsit saattavat vaihdella melkoisesti.

Eniten "ongelmia" syntyy tietty tilanteissa, joissa sulla on pelaajalta tallessa tuhansia käsiä ja vihu vaihtaa pelityyliä. Tällöin kestää aikansa, ennen kuin sen huomaa, jos tuijottaa sokeasti ainoastaan PokerTrackerin yhteistilastoja.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Eilen tuli sitten läiskittyä toinen erä kotipokeria työkavereiden kanssa. En siis ollut enää ringissä aloittelija ja palautin kiltisti ensimmäisen session voitot takaisin :P

Mukaan mahtui tosin yksi paha tappio JJ-taskukorteilla AJ:tä vastaan, kun ässä ilmestyi turnilla...

Tänään olisi siis tarkoitus käydä lunastamassa paikka tuonne Suomi-Ruotsi-Hollanti-maaottelun finaaliin. Päänahastani on luvattu palkkio, joten tämäkin velvoittaa hyvään suoritukseen :sun:

Tässä on kuitenkin uhottava mahdollisimman vähän, sillä muutoin sitä ollaan myöhemmin tällä palstalla itkemässä ja selittelemässä syitä aikaiseen putoamiseen.

Toivon silti, että mahdollisimman moni osallistuu illan karsintaan, jotta ensi keskiviikon maaotteluun saadaan mainio tiimi kasaan!
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Pokeri on välillä niin raaka peli... :evil:

Sen huomasin taas eilen, kun tarkoitus oli selviytyä PokerStrategyn Suomi-Ruotsi-Hollanti -maaottelun finaaliin. Viimeinen karsintaturnaus alkoi osaltani ihan ok. 2000 alkustäkki nousi hitaasti mutta varmasti 2600 pelimerkkiin ja parhaimmillani taisin käväistä neljännellä sijalla.

Kun turnausta oli käyty hieman vajaat 45 minuuttia ja kädessä oli n 2000 merkkiä, sain hanskaan ässäparin. Porukka reissasi, re-reissasi ja re-re-reissasi hurjana - ja lopulta neljältä pelaajalta oli kaikki merkit keskellä!

Mun ässäparia vastaan asettui TT, 88 ja AK. Flopilla olin vielä johdossa, mutta turnilla pöytään iskeytyi T. Kymppikolmoset kestivät myös riverin, joten oli aika jättää jäähyväiset turnaukselle.

Sen verran tänään itseäni vielä kiusasin, että iskin nuo kädet PokerStrategyn Equilatoriin ja sain käsille seuraavat voittotodennäköisyydet:

AA 59,6%
      TT 18,4%
      88 16,5%
      AK 5,5 %

Mikäli tuo todennäköisin vaihtoehto olisi toteutunut, olisin tuon käden jälkeen noussut selvään turnausjohtoon. Jossittelu on niin mukavaa... :P

Koska ensimmäisessä blogiviestissäni lupailin silloin tällöin tällä palstalla paljastuksia, niin aloitetaan lupausten lunastaminen ihan pienellä spekulaatiolla: Mikäli tämä maaottelusarja otetaan myös ruotsalaisten ja hollantilaisten keskuudessa hyvin vastaan, on näitä tarkoitus järjestää aivan lähitulevaisuudessa pari lisää. Saattaa jopa olla, että seuraavat turnaukset olisivat shortti- ja huppiturnauksia.

Ja sehän on selvää, että ruotsalaiset ja hollantilaiset tarvitsevat lisämaaotteluita, sillä maanantain finaalitappion jälkeen heille jää revanssin paikka!
    • OldDog
      OldDog
      Bronze
      Kun viimeinkin pääsin pöytään sain heti pari pientä pottia, kun tuli tuo 8pari. Tietoisena siitä, että en jouda pitkään olemaan pelissä mukana, menin allin (työssä, kaikki koneet reistasivat). Ajatus oli, että jos osuu, pysyn sitten pitempään sitoutina mukana ja jos tulee taukoa, jatkan sitten. Muuten en olisi kyllä tehnyt noin. No, ei niitä taukoja tullut, joten siinä mielessä homma meni oikein. Pitää näköjään vähän tarkemmin katsoa vuorolistaa, kun ilmottautuu turnauksiin :rolleyes:
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Uuteen työhön opettelu/totuttelu jne. jatkuu tiiviinä, joten pelit ovat jääneet vähemmällä. Parina päivänä pari tuntia kerrallaan on sentään tullut netissä läiskittyä NL400-tasolla ja ihan mukavalla tuloksella. Pelkäsin jo, että taidot olisivat päässeet tauon myötä ruostumaan ;)

Jotain on silti pahasti vialla, kun suurin osa (jopa 80-90% - tarkkoja tilastoja mulla ei asiasta ole) sessioista alkaa aina pienellä kuopalla, josta sitten yleensä nousen session loppua kohden voiton puolelle. Osaako joku vinkata, että mistä moinen mahtaa johtua? Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia?

Itse olen arvuutellut, että enkö heti session alussa ole päässyt tarpeeksi hyvään fiilikseen. :D Ratkaisumalleistakin olisi kiva kuulla. Olisiko yksi vaihtoehto tiukentaa session alun peliä ja löysentää sitä sitten, kun "oikea fiilis" on löytynyt?

Psst, salaisuus! Maaottelun uusinnasta käydään jo alustavia pohdintoja. Vielä ei ole aika antaa lupauksia, mutta vaikuttaa siltä, että edessä on entistäkin mahtavampi yhteenotto: näillä näkymin saadaan pari lisämaata mukaan ja sitä kautta pottiin (eli meille suomalaisille!) lisää rahaa. Kannattaa siis edelleen seurata tätä palstaa sekä tietenkin uutisiamme säännöllisesti.
    • AssaKunkku
      AssaKunkku
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PokkAA
      Jotain on silti pahasti vialla, kun suurin osa (jopa 80-90% - tarkkoja tilastoja mulla ei asiasta ole) sessioista alkaa aina pienellä kuopalla, josta sitten yleensä nousen session loppua kohden voiton puolelle. Osaako joku vinkata, että mistä moinen mahtaa johtua? Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia?

Itse olen arvuutellut, että enkö heti session alussa ole päässyt tarpeeksi hyvään fiilikseen. :D Ratkaisumalleistakin olisi kiva kuulla. Olisiko yksi vaihtoehto tiukentaa session alun peliä ja löysentää sitä sitten, kun "oikea fiilis" on löytynyt?
      Varsin tuttu ilmiö minullekin, enkä ole yhtä selkeää syytä moiseen kyennyt selvittämään. Itsekin olen pyrkinyt tuota "alkukuoppaamista" minimoimaan pelaamalla session alkujaot liki kivenä, mutta ei sekään ole yksiselitteisesti ainakaan vielä auttanut. Vihjeet ja neuvot täälläkin suunnalla enemmän kuin tervetulleita.

Ja hyvältä kuulostaa tuo maaottelumeiningin jatkosuunnittelu. Pitää varmaan yrittää hioa noita NL-taitoja, jos vaikka pääsisi seuraavalla kerralla jo ihan edustustehtäviin asti. :)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      On tullut juostua pankeissa, virastoissa jne niin paljon, että tämä palsta on jäänyt liiaksi ilman täytettä.

Tosin eipä tässä ole pokeririntamaltakaan juuri mitään mainittavaa. Uuteen työhön tutustuminen imee aluksi suuren määrän aikaa, joten nettipokeri on jäänyt selvästi normaalia vähemmälle - livepokerista puhumattakaan.

Pääasiassa on parina viime viikkona tullut grindattua NL400-tasolla yleensä neljää pöytää kerralla. Sessioiden pituudet ovat jääneet pariin tuntiin ja kertoja on viimeisen parin viikon aikana tullut kasaan viisi tai kuusi. Vähillä tuntimäärillä siis ollaan menty, mutta tuloksia katsoessa sitä on ehkä silti tullut oltua normaalia skarpimpana/onnekkaampana/taidokkaampana (valitkaa tuosta sopivin, heh).

Heinäkuusta alkaen tavoitteena olisi pikku hiljaa opetella pelaamaan kunnolla shorttia. Muutamat piipahdukset shorttipöydissä eivät ole olleet mieltäni ylentäviä, joten aloitetaan homma kerralla ja kunnolla hieman myöhemmin, kun olen saanut näitä PS:n artikkeleita aiheeseen liittyen päntättyä.

Täällä PokerStrategyn Suomen sivustolla elämme tietyllä tapaa jännittäviä hetkiä, sillä neuvottelemme parhaillaan kovien vahvistusten kanssa yhteistyöstä. Valaisen asiaa (toivottavasti) tarkemmin jo ihan piakkoin... :sun:
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Kylläpäs aikaa on taas ehtinyt vierähtää viime kirjoituksestani. Tuon edellisen sepustuksen lopun asioihin on osittain tullut selvyyttä ja PokerStrategy Suomen sivustolla on kunnia ensi maanantaina esitellä seuraava vahvistuksemme! :)

Nimeä en vielä paljasta, mutta kyseinen henkilö esitellään maanantain "Viikon haastattelu"-palstalla. Kannattaa olla kuulolla! :sun:

Sen verran mainostettakoon, että uusi vahvistuksemme on jo ehtinyt valloittaa muutaman suurehkon turnauksen ja tänäkin vuonna haaviin tarttui yli 30 000 euron pääpalkinto. Pian pääset PokerStrategyn jäsenenä nauttimaan hänen opetuksesta videoiden, käsianalyysien ja valmennuksen muodossa. :)

Neuvottelut toisen kovan tason pelaajan kanssa ovat niin ikään hyvällä mallilla ja lopputuloksia odotellaan heinäkuun aikana.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Nyt se on sitten juuri julkaistu tuolla uutissivuillamme: Saan rinnalleni PokerStrategyn Suomen sivuston johtoon tunnetun pokerinpelaajan Petteri "Tikkari" Vanhapelton. :)

Odotan yhteistyötämme erittäin mielenkiinnolla. Olen tavannut Petterin sekä Suomessa että Gibraltarilla pariin otteeseen ja kaikki näyttää todella lupaavalta. Olen varma, että Tikkarin myötä sivustomme opetusmateriaalin taso saadaan entistäkin paremmaksi ja mielenkiintoisemmaksi.

Olen myös varma siitä, että käyttäjämme tulevat hyötymään Tikkarin palkkaamisesta. Tikkarin meriitit erityisesti turnauspelaajana puhuvat puolestaan - ja pian tuo tietotaito on meidän kaikkien ulottuvilla. Ja vieläpä ilmaiseksi! :)

Tikkarin myötä myös avustajatiimimme tulee laajenemaan. Hänen kontaktiverkostonsa avulla sivuillamme tulee tulevaisuudessa vierailemaan todella mielenkiintoisia nimiä. Ja myös minä itse odotan innolla, millä tavoin Tikkarin avulla saan peliäni entistä enemmän kasaan. ;)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tuli tuossa viime viikolla koettua pokerin raakuus - hyvä niin, niin on jatkossakin helpompi pitää jalat visusti maanpinnalla. :D

Pelasin neljää pöytää, puolet NL400 ja puolet NL200. Kahden tunnin session sisään sain neljä kertaa naulat, mikä jo sinällään on ainakin minulle näin lyhyessä ajassa usein. No, eipä yksikään noista pitänyt, mutta sekään ei liene vielä kummallista. Eikä sekään, että "sain" kaikissa käsissä merkit hyvissä ajoin keskelle. ;)

Yksi ässäpari meni puihin jo flopilla, kun vastustaja floppasi kurkosetin. Tilastokummajaiseksi muodostuivat sen sijaan kolme muuta lyhyen ajan sisään saamaani ässäparia: floppasin niissä jokaisessa itse setin ja hävisin ne sitten riverillä vastustajan täydentyneeseen väriin tai suoraan...

Näin sitä opetetaan nöyräksi. :)

Löytyykö muilta vastaavia lyhyen session tarinoita?
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Mä oon huomannut myös saman ja tullut siihen tulokseen, että ilmiö johtuu imagoista. Oma imago ei ole ehtinyt kehittyä ja vastustajista ei ole riidejä. Toki välillä kortti ei vaan osu tai osuu liian hyvin ettei saa omaa perusimagoa syntymään. Olen nykyään pyrkinyt siihen, että alussa ottaa rauhallisemmin ja katselee kuka dominoi pöytää ja mitä löytyy showdowneista. Myöhemmin käyn vasta pelaamaan "kunnolla". Näin kuoppa jää yleensä 10-20BB:n suuruiseksi. Näin siis mulla.
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Löytyykö muilta vastaavia lyhyen session tarinoita?
      Ei negatiivisessa mielessä.. Mutta kerran vedin erään mulle sillon ison turnauksen finaalipöydän ensimmäisissä käsissä shortstackkina komean putken..

5 jaettua kättä: 99, TT, JJ, QQ, KK.. (järjestystä en enää muista tarkasti)

Vain JJ:llä hävisin ja olisinkohan kolmella saanut tuplauksen? Shortstackista nousinkin hujauksessa chipleadiin ;)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tämä viikko taitaa mennä uudelleenopiskelun merkeissä.

Olen jo kerran aikaisemmin yrittänyt pää kolmantena jalkana syösyä NL Holdemin full ringistä shortin kimppuun, mutta aika nopeasti loikin takaisin häntä koipien välissä epäonnistuneena. Taisi johtua ehkä siitä, etten tullut tarpeeksi perehtyneeksi shorttia koskeviin artikkeleihin.

Tällä viikolla sitten ajattelin uudestaan, että pakkohan tuonne shortin puolelle on yrittää tunkea, kun siellä on pöytävalikoimaa niin runsaasti tarjolla. Pari ekaa päivää meni ok opetellessa ja +- nolla tuloksella, mutta eilen otin usean tunnin session ja downswingasin lähes kilon. Vaikka mukaan mahtui vihujen pahoja ohivetoja, on myös oltava itsekriittinen siitä, ettei peli ollut kohdillaan. Nyt seuraavien päivien/viikkojen tehtävä on löytää aukot postflop-pelistä - enää en aio kesken luovuttaa. :)

Huomenna hyppään sitten vieläkin kylmempään veteen, jossa tulen satavarmasti nolaamaan itseni. En ole edelleenkään pelannut yhtään omahakättä, mutta niin vaan aion osallistua foorumin WSOPSF Omaha-turnaukseen. Tervetuloa mukaan nauramaan! Säännöt pitäisi siis olla hanksassa, mutta kai joka laji harjoitusta vaatii. Kuulemma setti ei ole aina sama kuin nuts ;)

No, onneksi sentään texuturnauksen vien nimiini! Uhonnut olen jo tuolla uutispalstankin puolella, mutta nyt jo mietin salaa tekosyitä aikaisiin putoamisiin.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Sen verran alkoi arveluttamaan tuo ompputurnaus, että suostuin juuri zamwisen haasteeseen ja pelasin häntä vastaan yhden omppuhupin Mansionilla. Turpiin tuli ja komeasti, mutta texussa sain sentään onnettaren (ja voiton) puolelleni. :)

Omahaa on nyt siis tullut pelattua muutaman käden verran - sen pitäisi huomenna WSOPSF-turnauksessa riittää voittoon saakka. Aloittelijan tuurin säästin siis huomista varten, joten vapiskaa foorumin vihut!
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Eilisessä WSOPSFn kahdessa ensimmäisessä osakilpailussa vanha totuus tuli taas julki: kalat uivat pisimmälle. ;)

Texun kakkossija ja eritoten ompun nelossija menivät kyllä yli odotusten - ja varmasti myös yli taitojen. Eritoten näiden kahden variaation pelaaminen samanaikaisesti oli muutamaan otteeseen tehdä pahat tepposensa.

Voin täysin rehellisesti myöntää, että keltanokkana Omahassa muutama käsi meni minulta täysin ohi. Kortit vilahtivat all-in-tilanteessa niin nopeasti pöytään, etten edes ehtinyt tarkistaa, millä merkkipinoni tuplasin. Ja tällainen on sitten kokonaiskilpailun johdossa...

Olen tainnut jo muutamaan otteeseen kirjoittaa, että tästä blogista saattaa aina silloin tällöin saada ensikädentietoa. Palkittakoon siis tällä kertaa ne kaksi lukijaa, jotka jaksavat kelata tekstini loppuun saakka.

Sain tänään pomoltani neuvoteltua ylimääräiset erikoispalkinnot WSOPSFn kokonaiskilpailun kärkikolmikolle. Nyt ei siis pelkästään aiemmin luvattu voittajan erikoispalkinto mene jakoon, vaan myös kaksi seuraavaksi sijoittunutta kuittaa maineen lisäksi myös mammonaa.

Palkinnoksi PokerStrategy jakaa kärkikolmikon promootiotileille seuraavat taalapinot: 1. $100 / 2. $75 / 3. $50

Mukava lisä turnauksista mahdollisesti saalistettujen dollarien lisäksi! :)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Huomenna on vuorossa WSOPSFn huppiturnaus ja tarkoitus olisi puolustaa kokonaiskilpailun johtoasemaa. :)

En usko sen kuitenkaan onnistuvan, sillä suurimmat ongelmat omasta pelistä löytyvät pelatessa vähiä vastustajia vastaan. Jo siirtyminen shorttipöytiin on ollut hankalaa, enkä koskaan ole oikein pärjännyt hupissa - muutamaa onnekasta poikkeusta lukuun ottamatta. On siis pakko huomenna taas luottaa Onnettaren hellään kohteluun. ;)

Toiveissa on, että tuo huppiturnaus saadaan järjestettyä kunnialla. Mansion ei siis tue huppiturnauksia teknisesti, joten perinteisellä tukkimiehen kirjanpidolla on pakko tulla toimeen. Onneksi nämä tekniset puutteet huomattiin ajoissa (kiitos zamwise!), niin asiaan on voinut valmistautua huolella.

Sunnuntai-iltana sitten nähdään kenellä käy niin hyvä tuuri arvonnassa, että saa meikäläisen fisun vastaansa. Pyydän jo nyt tältä pelaajalta tasan yhtä: armoa! :)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Turha täällä oli armoa anella, kun sunnuntain WSOPSF huppiturnauksessa noutaja tuli jo ensimmäisellä kierroksella. Samalla menetin johtoasemani kokonaiskisassa.

Hopeajäsen ccie osui vastaani ja pienen vuoristoradan jälkeen olin tappiolla, kun sain käteeni ysiparin. Blindit olivat sen verran suuret, että ccie:n korotuksen ja mun reraisen jälkeen merkit ajautuivat melkein väkisin keskelle.

PokkAA: 99
      ccie: QJ

Floppi: 9 T x (floppasin siis setin, mutta ccie sai OESD:n ja siten 8 outtia)
      Turn: x (ohi molemmilta eli tilanne ennallaan)
      River: 8 (ccie:lle suora ja meikäläinen laulukuoroon)

hibi83 rynni välieriin saakka ja sitä myöten mun ohi WSOPSF kokonaiskisassa. Ensi sunnuntaina vuorossa on fixuturnaus eli ei hyvältä näytä. Täytynee yrittää täältä konttorilta saada muutamalta asiantuntijalta vinkkejä tulevan varalle. :)
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      hibi83 rynni välieriin saakka ja sitä myöten mun ohi WSOPSF kokonaiskisassa. Ensi sunnuntaina vuorossa on fixuturnaus eli ei hyvältä näytä. Täytynee yrittää täältä konttorilta saada muutamalta asiantuntijalta vinkkejä tulevan varalle. :)
      Tulostat tuolta strategiaosiosta sen aloituskäsitaulukon ja sitten lukaiset mitä milläkin kädellä tehdään postflop ja yrität muistaa ne, niin hyvin menee. Ainakin alussa veikkaan turnauksen olevan aika selvää matematiikkaa, myöhemmin väen vähetessä ja blindien noustessa saattaa jo pystyä bluffailemaankin. Joten ei muuta, kuin et see you at the final table. ;)