50$:sta ylöspäin!

• Rassima
      Rassima
      Bronze
      Joo eli mäkin ajattelin väsätä blogin ku kelasin, että tästä voi olla hyötyä pelin kehittämisessä ku saa vähän muiden kommentteja käsistä ja tollasta...

Eli vähän taustaa musta, oon 25-vuotias opiskelija ja pokeria oon hakannu about 1,3 vuotta. Innostuksen pokeriin sain broidin kautta ja samantien kiinnostuin pelistä todella paljon. Pelaan No Limit texua shortti pöytää. Mul on ollu alusta asti hirveä into kehittää peliä koko ajan ja oon lukenu artikkeleja netissä ja tällä hetkellä luen Dan Harringtonin kirjaa turnaus pelaamisesta, josta mulla menestys on ollu aika heikkoa.. :sun: Vihaan häviämistä yli kaiken ja siks alkuvaiheilla tiltti oli aika joka päiväistä suunnilleen jokaisen ohivedon jälkeen ja chatti laulo kans urakalla:D

No joo itse asiaan eli pelaan pääsäntösesti NL10 ja NL20 shorttia ja kai voin kutsua itteäni voittavaksi pelaajaksi, oon huimat +600$ voitolla kaiken kaikkiaan.. Mulla oli tossa jo lupaavan kokonen rolli 600$ CdPokerilla keväällä mut jouduin sen rahan pulan takia tyhjentämään keväällä.. :(

Täältä pari kuukautta sitten saamani alkupääoman laitoin Tiltille ja grindasin 50$ bonuksen aika nopeeseen tahtiin ja siirsin sieltä reilun kuukauden grindauksen jälkeen 170$ Netelleriin. Sitten ralli jatku kohti Mansionia, jonne laitoin 50$, joka on nyt "jo" 166$ kokoinen, pohjalla käytiin kans ku pahimmillaan rolli oli sielä 6$ :D , mutta suosta noustiin ja nyt pyyhkii hyvin. Bodog pokerille laitoin kanssa 50$ ja otin sieltä Netelleriin 130$ aika nopeassa tahdissa pois, koska softa alko ärsyttämään raskauden takia.. Ei tässä ihan pelkkää nousua oo ollu, vaan laitoin tossa PokerKingssiin 50$, jossa menin aika nopeesti katki.. :( Pelin taso oli sielä älyttömän löysää eikä sopinu mun agressiiviselle pelityylille.. Noh nyt vannoin et sinne en laita enää senttiäkään..

Mulla on tavotteissa nostaa rolli kestäväks pelaamaan NL50 ja NL100, vielä on matkaa, mutta kovasti duunia painetaan sen eteen.. Tiltit oon saanu tosi hyvin pois kitkettyä itsellä luomani sääntöni avulla eli 2biniä turpaan ni softa menee kiinni ja se on toiminu hyvin.. tähän asti ainakin:)

Tuun laittamaan tänne jotain käsiä ku vaan opin niitä tänne laittamaan vaan, eli ei muuta ku GL kaikille ja toivottavasti ei ollu liian pitkä romaani!!
  • 78 replies
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Tervetuloa blogittamaan! Nuo Harringtonin kirjat kannattaa kyllä kahlata läpi, oikein hyvää kamaa. Noista huomaa ainakin hyvin sen, miten mikäkin käsi kannattaa pelata mistäkin positiosta. Monet esim. ylipelaa pieniä pareja etupositiosta, Harringtonin lääke on yksinkertainen: limppaus tai jopa kippaus.
      Toivottavasti nousujohteinen pokeriura sulla jatkuu, pelionnea!
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Tänään pelit meniki sit päin persettä, saldona -16$.. pakka oli aika jäissä ja tuntu, että ne kädet mitkä sain ni ei kestäny millään, mut kai nää päivät on vaan kestettävä.. X( Onneks floppasin sentään neloset tossa lopussa ni sain yhen keskisuuren stäkin kokonaan, vähän parantamaan saldoa.. :sun:

Yritin tossa äsken noita saada jotain käsiä laitettua tänne, mutta oon näköjään turisti ja ei se oikein luonnistunu:D Voisko joku jeesata, että miten se onnistuu??

Yritin käyttää tota linkkiä: http://www.neildewhurst.com/hand-converter/
      rekisteröidyin mut sit meni sormi suuhun et miten tota käytetään.. :rolleyes:
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Taas vähän päivitystä..

Eli pelit menny eilen ja tänään taas hyvään suuntaan, toi Ongamen verkko on kyl aika kauheen tasonen:D löytyy ihan uskomattomia pelaajia, älyttömiä ratkasuja, esim eilen tuli yks mielenkiintonen käsi, mulla AA CO:ssa , reissasin normireissun 4xbb sit vierestä buttonilla toinen deeb stack about 13$ mulla jotain 12$ siinä vaiheessa reissaa mua kylkeen 2,5$, tietenki mä lyön lisää ja kaveri menee all in :O , noo mä olin saletti et nyt on kallet vastassa mut kaveri kääntää AK:n esiin..:O aika moista touhua:D AA kesti onneks tällä kertaa:) En tiiä ärsyttiks mun agressiivinen pelityyli tohon ratkasuun..:)

Mun mielestä aika paisti ratkasu ja koko stäkki kehiin preflop AK offareilla...

Tänään meni mun heinäkuun tavoite puhki eli rolli Mansionilla puhkas 200$..:)

Mun saldot tällä hetkellä:

Mansion: 204$

Neteller: 196$

Interpoker: 20$

Mietin tossa et tekisin tilin Titanille, ainaki CdPokerilla ku pelasin tossa viime talvena ni oli aika paisti meno NL10 ja NL20, millanen meno siel on nykysin?

Pitäs alkaa pelaamaan Multitable turnauksia enemmän, mut aika meinaa olla kortilla niihin ku niissä parhaimmillaan voi mennä viiskin tuntii, jos siis sinne asti kalailee ittensä..:) Ja samalla sais vähän vaihteluu tohon shortti grindaukseen...
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Pelailin tossa äsken Guarenteed 6000$ rebuy turnauksen Mansionilla ja olin 63, messis oli kaikkiaan 725 pelaajaa.. En joutunu ottamaan yhtään rebuy:ta enkä täydentäny add onia.. huimat 22,93$ tuli palkkioks reilusta kolmen tunnin uurastuksesta.. :D

Pelillisesti pelasin omasta mielestä hyvin, enkä tehny isompia virheitä ja pelasin tosi tiukkaa.. Pakka olis voinu olla vähän lämpimämpi, turnaus alko heti lupaavasti triplauksella AA:lla mut sen jälkeen olikin sit hiljasempaa ja oikeestaa ryöstöillä sain pidettyä itteni messissä noinki pitkälle.. Pihalle lähin A5 offareilla buttonilta, ku jäljellä oli enää about 6xBB.. ehkä olisin voinu viel venata hetken, mut päätin tossa tehä muuvin.. Buttonilta iso stäkki makso 77 ja se kesti..:( Olis kyllä maistunu toi ~2000$ voitosta.. :P ehkä vielä joku päivä sit..;)

Mielenkiintoa olis treenata turnaus pelaamista enemmänki ku toi raha peli grindaus on välillä aika tylsää puuhaa.. Oon lueskellu Pyysingin pokerin käsikirjaa ja Dan Harringtonin Pelaa kuin ammattilainen kirjoja täs ja yrittäny sieltä saada vinkkiä turnaus pelaamiseen..

Rollit:

InterPoker: 20$

Mansion: 232$

Neteller: 196$
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Joo tänään sitten tuli tällanen ratkasu yheltä pokerikuninkaalta..:D

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-73735277-8
      played at "Roanoke" for USD RM from 2008-08-07 06:55 until 2008-08-07 06:56
      Seat 1: 110nick ($4.25 in chips)
      Seat 3: TBTheKing500 ($2.08 in chips)
      Seat 4: apa66 ($1.35 in chips)
      Seat 7: lolo3977 ($1.10 in chips)
      Seat 8: RaZZi82 ($11.97 in chips)
      ANTES/BLINDS
      110nick posts blind ($0.05), TBTheKing500 posts blind ($0.10).

PRE-FLOP
      apa66 folds, lolo3977 bets $0.35, RaZZi82 bets $1.50, 110nick calls $1.45, TBTheKing500 bets $1.98 and is all-in, lolo3977 calls $0.75 and is all-in, RaZZi82 calls $0.58, 110nick calls $0.58.

FLOP [board cards: 9H,QC,9C ]
      110nick bets $2.17 and is all-in, RaZZi82 bets $9.89 and is all-in.

TURN [board cards: 9H,QC,9C,JS ]

RIVER [board cards: 9H,QC,9C,JS,5S ]

SHOWDOWN
      RaZZi82 shows [ AC,AS ]
      110nick shows [ 8S,TH ]
      TBTheKing500 shows [ AD,JD ]
      lolo3977 shows [ QS,AH ]
      RaZZi82 wins $7.72, 110nick wins $4.13, 110nick wins $2.80, 110nick wins $4.18.
      SUMMARY
      Dealer: RaZZi82
      Pot: $19.40, (including rake: $0.57)
      110nick, bets $4.25, collects $11.11, net $6.86
      TBTheKing500, loses $2.08
      apa66, loses $0
      lolo3977, loses $1.10
      RaZZi82, loses $4.25

Että tällasta tänään.. Ehkä mun all in flopilla oli kans rohkee ku kaks ysiä pöydässä, mutta tiesin vaan tän jätkän/muijan aiemmista käsistä että ysiä ei hanskasta löydy.. kyseisen sankarin flopin näkemisprosentti oli sellasta +95% luokkaa:D
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Moro vaan kaikille taas!

Joo eli en oo kirjotellu hetkeen tänne mitään opinnäytetyön kiireiden takii, mut nyt ajattelin vähän väsätä jotain juttua tänne.

Pokerin saralla menee aika mukavasti, varmaan viitenä päivänä viikossa tulee hakattuu sellanen 3-4 tuntii päivässä NL20 ja välillä shottii NL50 Titanilla, ja oon saanu ton 50$ alkupääoman nostettuu kaiken kaikkiaan tonne ~1300$ asti.

Turnauksii ei oo niin kauheesti tullu pelattuu, mut muutaman kerran oon jonku satasen voittanu ku päässy finaalipöytään. Ongelmana tuntuu olevan et meinää stäkki kuivuu kasaan aina.

Nyt alkanu toi Titan vähän kyllästyttämään, vaikka taso on karmee.. :sun: Ajattelin tässä tehä koko köntän debon jonnekki mistä sais hyvät bonarit ja tietenki paska taso sais viel olla.. :tongue: (Vinkkejä otetaan vastaan)

Hommasin kans ton Pokertrackerin ja se on aivan loistava apuväline, sieltä löytää kaiken haluamansa, joka auttaa peliä. Huomas itekki miten paskoilla statseilla sitä on pelannu ja vikan kuukauden oonki pelaillu jollain 28/24 statseilla..

Seuraavana mul on tarkotus nousta pysyvästi NL50 tasolle ja tietenkin tavotteena olla voittava pelaaja sieläkin, ainakin mitä tuol Titanilla oon shottia ottanu ni ei se hirveesti eroo NL20 tasosta, eli paisteja on sieläki..
      Tottakai oon kunnianhimoinen ja NL100 on jo mielessä.. :P Mut sinne voi siirtyä vasta ku rolli pyörii jossain 2500$ korvissa..

Nyt pitää lopetella ettei tuu mitään romaania.. :)
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Nyt on kyl ihan älytön UpSvingi menossa tällä viikolla, en oo pelannu yhtään tappiollista sessiota ja voittoo on kertyny yli 350 $ NL20 tasolla.. :woot: Eikä tuntejakaan kertyny ku noin 15.. Vähä sellanen fiilis et joka hanskalla voittaa eikä kukaan tuu mistään ohi..:D Mut ehkä täst on sitten tiedossa jyrkkä pudotus alaspäin ku alan ylimielisenä höntyilemään roskalapuilla.. :mike:

Rolli alkaa olemaan jo aika mukava ~1700 $. Nyt vois jo varmaan "turvallisesti" siirtyä NL50 tasolle kokonaan ainaki rollin puolesta!?! Oon jonkun verran pelaillu noita iPokerin NL50 ja ei se paljoo eroa tosta NL20 tasosta, ehkä noita AA:n venaajia on enemmän.

Hommasin tossa uuden pokerikirjankin eli David Sklanskyn Hold'em Pokeri, pelaa pienillä panoksilla ja voita erikoispelillä. Se pitäs kahlata läpi ku vaan kerkee, on muutenkin vähän päättötyön tekeminen kärsiny tässä pokerihurman lomassa.. :rolleyes:
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Joo 34 binin rolli alkaa olemaan kyllä jo todella turvallinen siirtymän puolesta :) Itse aina uudelle tasolle siirryttäessä, pistän aluksi auki esim. 2x siirryttävän tason pöytää ja 2x totutun tason pöytää. Helpottaa omasta mielestä siirtymää kummasti, kun ei niin paljoa tule keskityttyä että millä tasolla sitä pelaakaan.

Voin muuten sanoa, että kun saat iPokerin NL50 kahlattua läpi, niin NL100 menee kuin heittämällä :) Meinaan, että NL100 tuntuis olevan reippaasti enemmän fisuja kuin tasoa alempana. Mut onnea matkaan, siellä se NL100 häämöttää seuraavana ;)
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Noniin nyt on ensipurasu otettu NL50 tasolle ja kuopallahan se lähti käyntiin, ei tosin hirveen pahalla mut kuitenki saldona -68$.. X( Ei tosin olis ollu noin paljoo jos en olis tiltannu tossa lopussa vähän missä meni sit bini järkyttävälle 78/18 paistille, ei vaan pystyny luopuu AK:sta.. Eli pieni tilt tohon loppuun..
      Muuten meno vaikutti aika samanlaiselta ku NL20 paitsi niit kyyliä on vähä enemmän ja tientenki potit on heti isompii.. Tunteja tuli yhteensä vajaa neljä. Ei muuta ku uudella innolla huomenna taas ja parempaan peliin pitäs itekki pystyä.

Mut nyt goisiin..
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Tänään tosi masentava sessio tukkaan tuli melkein 3 biniä.. Nyt on pata aika vitun jumissa ja itseluottamus nollissa.. ;(
      Eka bini meni siihen ku mulla 66 napilla, reissu ja iso blindi maksaa, floppi Q76 ja kaks pataa, löin agren imagoni takia jatkon ja tää jamppa lyö kylkeen ja tungin sitten kaikki keskelle niin tää jamppa 65/10 statseilla maksaa ja kääntää J4 pataa ja tottakai väri tulee jo turnilla..
      Noo toinen bini menee sitten jo hetken päästä toisessa pöydässä kun saan KK:n cutoffiin normi reissu, jamppa pienestä blindista 52/20 statseilla tulee kylkeen, mä lyön lisää-maksu. Floppi QT3 ja 2 herttaa pöydässä, lyön 3/4 pottia jatkoa, kaveri lyö loput keskelle, olikohan jotain 14 taalaa ni tottakai mä koppaan ni värinvetohan se sieltä paljastuu, ja tottakai tän päivän teemaan kuuluen riveristä se väri napsahtaa.. :(
      Sit se vajaa kolmas bini meni kaikkeen muuhun pieneen tiltti agreen..
      Niin ja sitten viel hyvä lopetus tälle sessiolle KK kädes taas ja napit toisen jampan kans preflop keskelle ni sieltä löytyy kans KK.. :]

En kyl pelannu parasta peliä todellakaan mut mitä mieltä jengi on noista hanskoista?!? Oisko pitäny kipata noi kallet siihen värin vedon pöytään?!

Nyt kyllä suoraansanoen vituttaa koko pokeri, softa meni kiinni eikä aukee tänään enää!
      Pakko mennä salille purkamaan tää agre..
    • Pokerspelar3
      Pokerspelar3
      Bronze
      Ei todellakaan kannata lähteä kippailemaan johtopeliä sen takia, että pöydässä on värinveto! Kyllähän se vähän ikävältä tuntuu, kun porukka maksaa/panostaa värinvedolla all-in ja oma setti kuolee riverillä, mutta niin käy muillekin. Mulla oli just takana noin 5000 käden downswingi NL50 -tasolla ja tuli kuopattua suurinpiirtein kaikki tähänastiset voitot. :)

Sitä aina tilteissä kuvittelee, että ei se nyt auta mitään ku tuoki tulee sanomaan että:"Tuollasilta tyypeiltä sä viet rahat sit jatkossa pois." Kyllä se niin vaan menee. Suu kääntyy kyllä hymyyn ku saa 3-way all-init kahta paistia vastaan nuttisuoralla, kun toinen vetää kuollutta ja toinen kahta outtia splittiin.

Vähän aikaa hengähtää ja palaa sitten takaisin pöytiin pelaamaan omaa peliään, niin kyllä se siitä lähtee.
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Pokerspelar3

Sitä aina tilteissä kuvittelee, että ei se nyt auta mitään ku tuoki tulee sanomaan että:"Tuollasilta tyypeiltä sä viet rahat sit jatkossa pois." Kyllä se niin vaan menee. Suu kääntyy kyllä hymyyn ku saa 3-way all-init kahta paistia vastaan nuttisuoralla, kun toinen vetää kuollutta ja toinen kahta outtia splittiin.
      Joo kyl sitä on aikasemminki downswingissä oltu mut tää kuoppa tuntuu tietenki isommalta ku just siirtyny kokonaan vasta NL50 peleihin.. ja eihän tää ~neljä binii oo edes kai paha vielä, ja just tuntuu pahemmalta ku viime viikko meni törkeessä upswingissä..
      No nyt on agre purettu salilla ja illalla taas lätkämatsin jälkeen uutta sessiota kehiin! :)
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Reccasin itteni tollaseen pot limit 2000$ rebuy turneeseen, lopputulos 75/379..
      Pihalle lähin QQ:lla AT offaria vastaan, alko stäkki olemaan jotain 7xbb oli pakko tuupata kaikki keskelle, nyt kävi näin ei voi mitään.. Aika tylsää toi turnaus kyylääminen on ja tuntuu et aina just noilla paikkeilla kuivuu pino liikaa.. Noo ei siihen auta ku treenaus.. ;)

Pelailin tos turnauksen rinnalla yhtä cash tablea ja tulos parempaan suuntaan, Tracker kertoo 2,58 tuntia 209 kättä ja saldona +62.45$ Eli tappioputki katkes nyt ja ihan mukavastikin, jos ottaa huomioon et pelasin vaan yhtä pöytää.

Huomenna vois pelata yhen multitablen ainaki ja sitten ottaa kunnon cashi session NL50 ja sit tulla tänne vinkumaan ku, joka puolelta mentiin ohi :lol:

Nyt goisimaan..
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Pelasin tossa aamulla Freezeout 2000$ ja sijotus 75/192.. Pakka aivan jäässä, pelasin kaiken kaikkiaan kolme kättä. Pihalle lähin taas parilla tällä kertaa 88 kädessä vastassa monsteri Q4:club: , ja tottakai floppiin tupsahtaa se helvetin Q..:) 67% - 33% ennakkosuosikkina lähin kolikon heittoon.. Mä luotan et tää turnausonni kääntyy vielä.. ehkä..:)
      Nyt reccasin 10$:n 5000$ GP rebuy turnaukseen, katotaan miten käy tällä kertaa:) Siitä enemmän sit illemmalla..
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Nyt napsahti paras turnaus saavutus mihin oon selvinny, raahasin itteni sijalle 4/202! Ja tilille 420,80$.. :tongue:
      Vähän harmittaa tippuminen perus 99 vs AK coinflip ja ässä turnilta eikä mulle apuja.. Mutta kaiken kaikkiaan voin olla tyytyväinen peliini, viimenen silaus jäi vielä saavuttamatta mutta eikähän se sieltä ajan kanssa tuu..:)

Noh nyt pois tästä koneelta, sellanen vajaa 5 tuntia tuli istuttua--> Lenkille..
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Eipä oo tullu tätäkään päiviteltyä hetkeen, johtuen omasta laiskuudesta, eli laitetaanpa vähän yhteenvetoa koko projektin tilanteesta..

Toukokuussa alottelin 50$ alkupääoman kanssa ja tällä hetkellä rolli lilluu siinä 2600$ tietämissä. Käsiä kertynyt kaiken kaikkiaan ~55000. Tyytyväinen oon kyl tulokseen ku olin kelaillu et jos sinne tonttuun sais ainaki ennen ku vuosi vaihtuu:) iso kiitos tuloksesta kuuluu PokerStrategylle ja sen artikkeleille!

Alottelin NL10 tasolta ja nyt oon about kuukauden hakannu NL50 tasolla, eli tosi kärsivällisesti oon hakannu, enkä lähteny höntyilemään tasojen nousulla. Oon tykänny pitää vähän reilumpaa rollia ku mun pelityylillä heilahteluja sattuu aika paljon.

Vuoden 2009 tavotteista:

- Rolli yli 5 kiloa
      - Siirtyminen voittavaks pelaajaks NL100
      - Voittaa joku multiturnaus
      - Kehittyä pelaajana

Siin ne tylsimmät tais ollakkin kaikki.. Päivittelen taas ku kerkeen/jaksan.. :D
    • ALmightyAL
      ALmightyAL
      Bronze
      Taidat pelaa bss:ää? ja ootko pelan sitä ton koko ajan tuolt NL10?
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ALmightyAL
      Taidat pelaa bss:ää? ja ootko pelan sitä ton koko ajan tuolt NL10?
      joo alusta asti pelasin bss:ää, tietenki siinä oli riskit katki menoon huonon tuurin takii, mut elossa ollaan ainaki vielä..:) Sillo pelasin vaan överi tiukkaa ja kärsivällistä, ei suunnilleen mitään semikäsiä, eli aika boring tyylillä..;)
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Just kun leijuin täälä et alko vuoden ekat neljä päivää +350$, niin tänään ja eilen onki tultu yhteeensä sit 4 binii alas eli paluu maanpinnalle..;(

Eiliset tappiot kerty vaan omista tyhmistä ja turhista kylkireissuista ja konttareista.. Pitäs vähän relata sen lyönti napin kanssa välillä..

Tänään olikin sit mielenkiintonen sessio ekan vartin aikana olin jotain +30$, mut sen jälkeen olikin jyrkkä alamäki. Ekaks naulat BB:hen, joku reissas CO, löin perus 3betin kylkeen, ja siin sit reissaillaan ollit niin QQ löytyy jampalta ja riveristä pamahti muija tietenki:) eli -50$ siitä sitte. Ei siinä mitään ei toi niin paha vielä ja noita sattuu.
      Sitten tuleekin tän session pahin, saldona about -35$, reissaan buttonista J8 :spade: , BB maksaa, floppi J84, kaks ristiä, siinä sit taas reissaillaan ja kaveri kääntää esiin AK :woot: yks risti niin eiköhän se vedä sielt sen runner runner värin..:D
      No joo noi oli sellaset mitkä jäi mieleen, loput tulikin sit varmaan omista hölmöilyistä, mut noi kruunas viel sen ja se näky saldossa:)
      Jotenkin sitä aina kelaa ku sessio on vaik yli binin miikalla ni sit tuntuu et pakka on ihan jäissä eikä mikään osu ikinä. Ei pitäs tuijottaa niitä trackerin numeroita vaan keskittyy omaan hyvään peliin ja kattoo numerot sit session jälkeen. Nyt oon huomannu, kun pelit on menny ihan mukavasti et oon alkanu vähän liikaa kelaa vaan niitä rahallisia tuloksia, enkä oo niin paljoo kelannu omaa peliä tarkemmin.
      Jos tää alaspäin meno viel jatkuu ni sit pitää ottaa pieni yhteenveto omasta pelistä et mistäpäin vuotaa, mutta vielä ajattelen et tää on vaan tota varianssia.
      Suurin swingi alas on ollu NL20 tasolla jotain 7 binii ja tottakai NL50 tuntuu heti kovemmalta tappiot.

Mut yhes asias oon ainaki kehittyny, en enää tillttaa silleen et haukun kaikki chatissä:D eli jotain kehitystä on tapahtunu..;)

Nyt painun tiltti artikkelien kautta goisimaan..