Hnnghin FL/PLO/??? -palsta

• Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Maanantaina napsahti hopeajäsenyys, ja sen kunniaksi ajattelin aloittaa kirjoittelun tänne. Kassassa on surkeat 53€, ja bonusaika umpeutunee juuri ennen kun saisin klaarattua toisen kymmenyksen 100$ bonuksesta. Motivaatiota pelaamiseen ovat syöneet huonosti sujuneet pelit ja toistuvat nettikatkot.
      Ennen Pokerstrategyn jäsenyyttä minulla oli kokemusta vain satunnaisista freerolleista ja kuukausi fixed limit -käteispelejä Partypokerilla. Pelit partylla sujuivat sen verran mallikkaasti, että aloin elätellä harhaisia luuloja nopeista tasonousuista, pelit Titanilla ovat sitten olleet tervan juomista. N. 5000 pelatun käden keskimääräinen tuotto Partyn FL full table 0.10/0.20 -tasolla näytti 6.7BB/100, kun Titanilla vastaava on 2BB/100. Heti alussa kävin reilusti miinuksella ja senkin jälkeen olen kolme kertaa joutunut tappiokierteeseen, joissa kerätyt voitot ovat menneet. Viimeiset ~1500 jakoa olen sahaillut paikallani.
      Titanin tuplapisteviikon aikana onnistuin häviämään ensimmäistä kertaa lyhyellä pokeriurallani FL-pöydässä koko 5$ sisäänostoni. Pöytä oli aivan loistava, maniac korottamassa potteja ja calling stationeita riitti, juuri sellainen pöytä, joita etsin. Mukaan mahtui pari huppipottia, joissa olin turvallisen näköisen flopin jälkeen yliparilla pahasti perässä, mutta varoivaisella pelillä minimoin niissä tappioni. Stäkin tuhosikin kolme jättipottia, joissa jokaisessa minusta vedettiin kahdella outilla ohi riverillä!! Onneksi en ole taikauskoista tyyppiä, joten voin syyttää vain salaliittoa. :/ Ainoan pottini voitin AA:lla. Vieressä istui vihu, joka limppasi tai cold callasi jokaiseen floppiin ja pelasi flopin jälkeen täysin arvaamattomasti, vähän kuin ei katsoisi omia kortteja lainkaan, ja pelaisi flopin jälkeen mielikuvituskädellä.

Titan Poker 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker
      Visit Hand HQ to purchase hand histories from a range of sites, game types and levels.

saw flop | saw showdown

Button ($3.74)
      SB Hero ($2.40)
      BB BB ($3.12)
      UTG ($10.25)
      UTG+1 ($1.20)
      MP MP ($4.71)
      MP ($3.10)
      CO-1 ($3.85)
      CO ($7.35)

Preflop: Hero is in the SB with A:diamond: A:heart:
      2 folds, MP calls 0.10, 4 folds, Hero raises to 0.20, BB calls 0.10, MP calls 0.10.

Flop (0.65) 4:diamond: 5:club: 9:club:
      Hero bets 0.10, BB calls 0.10, MP calls 0.10.

Turn (0.95) 9:spade:
      Hero bets 0.20, BB calls 0.20, MP calls 0.20.

River (1.55) 4:club:
      Hero checks, BB bets 0.20, MP calls 0.20, Hero calls 0.20

Hero shows A:diamond: A:heart:
      MP Shows Q:spade: A:club:
      BB Shows 3:spade: 8:club:

Hero wins 2.15 with Two pair, Aces and Nines with a Five for a kicker

Edellisessä ei ollut varsinaisesti mitään erikoista, mutta seuraavassa jaossa joku TAG korotti KK:lla ja sama sankari maksoi kylmänä 74o:lla saaden floppiin 568 rainbown. Yllättäen TAG ei antanut vihun korotuksille mitään arvoa. :D

Fiksuilun ohella olen ottanut tuntumaa pot limit omahaan, pari kertaa olen käynyt ihmettelemässä myös hillo-pöydissä. PLO-artikkelit ja uudet videot olivatkin suurin kannuste hopeajäsenyyden tavoittelulle. Jatkossa keskityn siis kirjoittamaan luultavasti näistä kahdesta pelistä.
  • 27 replies
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Fixed limit pöydissä en ole käynyt yli viikkoon, kun omaha on alkanut maistua yhä paremmin. Ennen artikkeleihin tutustumista strategiani ei ole ollut kovin hienostunut. Melko tiukalla käsirangella positiosta pahemmin välittämättä maksetaan floppiin, ässillä mahdollisesti maksureissulla all in. Flopin jälkeen rahat on yleensä saatu suosikkina sisään, mutta hieman vähemmän varovaisella pelillä olisi varmaan irronnut useita pikkupotteja. Muuten taidot alkavat olla sillä tasolla, etten enää tee virheitä oman käden lukemisessa ja tunnistan melko hyvin todelliset outtini. Sähläämiseksi menee korkeintaan silloin, jos kahdessa pöydässä on epämääräiset tilanne suoranvetojen kanssa yhtä aikaa.

Muutamat asiat ovat jääneet askarruttamaan opetusvideoiden katselun jälkeen. Olen itse pelaillut PLO4:ää 2$ sisäänostolla. Isomman stäkin edut on tietysti helppo ymmärtää, mutta olin järkeillyt asian niin, että tuolla määrällä pääsen mukavasti ainakin lähes all in jo flopissa. Lisäksi pieni stäkki saanee herkemmin maksuja huonommilta käsiltä? Ymmärtääkseni tähän asti pelaamani tapa tekee varianssista pienemmän, joten tarvitsenko sen 50binin kassan? Onko 50binin sääntö noin pienellä tasolla edes relevantti? ( Eihän mulla ole vielä edes 5000 isoa blindia 0.01/0.02 -tasolle :D ) PLO4:n puolesta puhuu vielä se, että siitä kertyy Titan pointseja paljon nopeampaan tahtiin.

Jatkossa ilmeisesti pitäisi opetella korottamista preflopista ja muutenkin viilailla peliä agrompaan suuntaan. Huomasin eräänä päivänä yhden mikropöydissä usein multitablaavan pelaajan kasvattavan viiden dollarin stäkkinsä yli kahteen kymppiin vain korottamalla jokaiseen pottiin preflopilla ja lyömällä lisää flopin jälkeen aina, jos kukaan muu ei ehtinyt ensin. Eihän tuolla strategialla tietenkään pitäisi pärjätä, mutta sillä kertaa se näytti toimivan.

Kertaalleen olen hävinnyt kolme 2$ sisäänostoa kymmenen minuutin sisään. 1) Flopissa kaksi paria, nutsisuoranveto ja 2nd nut-veto väriin. Turnilla suora kasaan ja loput vähät merkit sisään, kaksi maksajaa. Riverillä väri ja toisella vihulla neljä korttia samaa maata, mukaanlukien se ässä. 2) Tuplasuittariässillä saan ¾ merkeistä keskelle preflopissa, floppi on pariutunut rainbow ja menee täysin ohi. Vihulla AQT7s, eikä myöskään mitään osumaa. Takaoven väri vihulle. 3) ”Kärki”-täyskädellä quadseja vastaan, ja vihu haukkuu idiootiksi pistäen koko ranskalaisen arroganssinsa peliin. On se hieno peli, gg. :)

Rolli: 58€
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Terve!

Postailehan käsihistorioita tuonne omahan käsihistoria osastoon. Valmentajilta ja muilta jäseniltä saat arvokasta palutetta. Omalta osaltani olen ainakin huomannut että tuo käsien postailu on vienyt peliäni parempaan suuntaan.
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      No tarvittavien binien määrä vaihtelee ja omenassa varianssi on hiukan suurempaa joten 50 bin kassa ei pahasta oo.

Itse pelaan keskimäärin 30-40 bin kassalla hiukan paikasta riippuen.

Sitten tuohon sisään ostoon puoikkaan pinon osto on huonoimpia mahdollisia näin jimiä kompaten joko oikeesti shorttina (20 bb) tai sit täydellä pinolla. Puolikkaalla joudut helposti sitoutumaan pottiin ja puoli pinoa on aika iso taas prealleissa ne kun on melkein aina flippejä.

eli pelaa ennemmin jos 2 taalaa aiot sisään ostaa niin plo10 ja 20 bb sisään =)
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Hehe, jotain tuollaista arvelinkin, että sisäänostoni on totaalisen väärin. Kun yrittää yhdistää SSS:n ja BSS:n parhaat puolet, käykin päinvastoin. Olen myös pelaillut PLO2 -pöydissä 2$ sisäänostoilla, ja lyhyen kokemuksen perusteella PLO4 on sujunut jostain syystä paremmin. Jokin irrationaalinen psykologinen juttu varmaan. :P Jos stäkki kasvaa PLO4:ssä reilusti päälle 5$, alkaa meininki helposti hirvittämään, ja häivyn pöydästä utg:n jälkeen. Tosiaan ne titan pointsit on osasyy, ja toinen on se, että taidan saada puristettua sittenkin sen toisen 10$ bonuksen, kunhan teen rakea kohtuullisesti. PLO10 taas taitaa pyöriä ainoastaan shorttipöytinä titanilla, tai sitten fullit on ainakin tyhjiä yleensä.
      Arvioin tilannetta uudestaan bonuksen saatuani, kiitokset palautteesta. :)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Joo, tuo mediumstäkillä - kuten hold'emissakin - on matemaattinen virhe. Et saa a) suojeltua kättäsi b) hirveästi voittoa ja c) voit hyvin herkästi joutua maksamaan paljon tilanteissa, joissa olet tehnyt jo ison virheen ja minimoit vain tappioita.

Ei sillä, koska vihut ei koskaan ymmärrä pelata sinun stäkkiäsi vastaan, joten tuo tuskin on niin iso virhe kuin isommilla tasoilla. Kuitenkin, parempi oppia hyville tavoille, ja joko shortata tai sitten ostaa 100bb sisään. Kyseessähän on riskinsieto kyky, kumpi nyt herolle sattuu paremmin natsaamaan...
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Selailin foorumia ja huomasin erittäin mielenkiintoisen kirjoituksen.
      Shakki ja pokeri
      Olen itse pohdiskellut shakin ym. vastaavien pelien ja pokerin suhdetta joskus, ja linkin teksti synnytti kirjoitusvimman. Postaan tämän nyt röyhkeästi omaan ketjuuni, koska tuo alkuperäinen viesti on puolentoista vuoden takaa, eikä sitä ole kukaan kommentoinut.

Kuten pokerissa, shakissakin pelin tavoite on toisen voittaminen. Shakissa kuitenkin itselleni tuottaa enemmän tyydytystä hyvä peli, hävittykin, kuin toisen voittaminen. Saatan jopa harmistua, jos vastustaja tekee hölmön siirron ja menee ansaani. Voisi sanoa, että pelaan shakkia itse pelin vuoksi. Hyvän pelin edellytyksenä on, että kumpikin pelaaja tekee kaikkensa voittaakseen, mutta häviäminen ei haittaa, kunhan se on tullut kovan väännön jälkeen. Pokerissa en koskaan ajattele näin, en erityisemmin nauti itse pelaamisesta, vaan sen ainoa tarkoitus on voittaminen. Kotipelit ovat tietysti asia erikseen, ja ne ovatkin parin kokemuksen perusteella erittäin viihdyttäviä, mutta nekin tarvitsevat ainakin pienen rahallisen panoksen säilyttääkseen mielekkyytensä. Shakin palkinto on älyllinen stimulaatio, ja se tulee voitontavoittelun sivutuotteena. Uskon, että osa ihmisistä pelaa pokeria itse pelin vuoksi, mutta omalla kohdallani se voi tarkoittaa korkeintaan sitä, että haluan kehittyä pelissä paremmaksi.

Olen ajoittain ollut erittäin kiinnostunut shakista, ja joskus otin kunnianhimoiseksi tavoitteekseni pelata joka päivä yhden pelin, mutta mielen velttous vei voiton jo parin viikon päästä. Yksi syy tähän oli, että tietokonetta vastaan pelaaminen on yksinkertaisesti tylsää. Pelaaminen joka toinen kuukausi kaveria vastaan baarissa ei myöskään riittänyt pelikunnon ylläpitoon. Netin välityksellä pelaaminen ei tietenkään tule kyseeseen, koska vastassa oleva 12-vuotias räkänokka pelaa kuitenkin shakkiohjelman avustuksella. Voihan pokerissakin olla botteja pöydässä, mutta jos rahaa on tarjolla, niin olkoon. :P

Vuosi sitten suhtauduin pokeriin vielä hieman halveksuen. Toisaalta se on liian yksinkertaista. Jos pokeri olisi shakin tapaan ns. täyden informaation peli, sitä olisi naurettavan helppo pelata täydellisesti. Shakissa pöytä näyttää tilanteen sellaisena kuin se on, mutta vaihtoehtojen paljous tekee pelin ”ratkaisemisesta” ylivoimaisen tehtävän surkealle ihmismielelle. Pokeria on kuitenkin monimutkaistettu täysin toisella tavalla. Pokerin vastenmielisyys ei johtunut satunnaisuudesta, vaan sen psykologisesta aspektista. En tiedä, onko pitkä ja tasainen parisuhde laskenut mieshormonitasonitasoni niin alas, vai onko vajavaisuuteni peruuttamattomasti geneettinen, mutta luonteenlaatuni ei vain ole paras mahdollinen peliin, jossa on bluffin mahdollisuus. :D Saahan jännityksestä jotain kiksejä ( vrt. älyllinen nautinto shakissa ), mutta se ei ole riittävä syy omalle pelaamiselle, enkä olisi valmis maksamaan siitä senttiäkään. Ainoa toivoni on siis saavuttaa jonkinlainen teoreettinen ylivertaisuus keskivertovihua vastaan, ja alistaa peli mekaaniseksi suorittamiseksi. Tietynkaltaiseen tilanteeseen, tietynlaista vihua vastaan, olisi siis aina oikea ratkaisu, mikä pitäisi tehdä n% tapauksista ( peliä pitää varioida, mutta senkin voi tehdä mekaanisesti ). Jos suhtautuminen pokeriin on tällainen, on helppo ymmärtää, miksi en yleensä nauti itse pelaamisesta. Tämä ei kuitenkaan estä minua nauttimasta pelin teoriasta. Sklanskyn Theory of Poker on hyvää luettavaa, vaikka ei koskaan edes aikoisi pelata.

Kassa: 59€, netti pätkii ja pelaaminen on ollut viime päivät liki mahdotonta, mitenköhän käy bonuksen. :(
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Kassan kehitys tähän asti:
      37€ >> FL 0.1/0.2 >> 34€ >> FL+pronssiturnauksia >> 53€ >> SnG0,5 >> 55€ >> sittareita >> 36€ >> FL+10$ bonus >> 50€ >> FL+PLO4 >> 55€ >> 49€ >> 58€>>PLO>>67€>>62€

Kun FL alkoi erään downswingin jälkeen puuduttaa pari kuukautta sitten, päätin pelata kokeeksi muutamia 50 sentin sittareita.Olin lukenut Fixed limit -pelailun lomassa SNG-artikkelit ja harjoitellut ICM-trainerilla, joten aivan kylmiltäni en hommaan lähtenyt. Kymmenen pelin jälkeen olin pari dollaria rikkaampi, ja siitä rohkaistuneena hyppäsin dollarin sittareihin. Kohta olinkin hävinnyt reilun kympin. Pudotin tasoa takaisin 50 senttiin, ja hävisin lisää. Pidin kirjaa tilanteista, joissa olin preflopissa all in, ja niiden perusteella olin noin kolmena kertana neljästä ennakkosuosikki, mutta hävisin kuitenkin yli puolet. En ole varma, että riittääkö sittareissa voitolliseen peliin pelkästään hyvä puskupeli, ja että teinkö jossain muussa osa-alueessa jotain systemaattisesti väärin, mutta tuskinpa olisin yhtä nopeasti hilujani hävinnyt, jos onni olisi jakautunut tasan. Muutaman kerran homma meni hyväntekeväisyydeksi, kun netti katkoi pidemmäksi ajaksi. Uppiniskaisesti jatkoin rollini tuhoamista, kunnes olin alkupisteessä. Yhteensä pelejä kertyi n. 60.

On virhe pelata itsensä bubblessa ulos, kerran kuitenkin kävi niin. :P
      Kolmesta vihusta yksi voitti heti pelin alussa kahdelta epäonniselta stäkit ja on siitä asti ollut sitoutissa. Kaksi muuta jäljellä olevaa vihua on pelaillut passiivisesti ja odotellut idlaajan menevän katki. Ikävästi olen juuri näiden välissä, joten en saa ilman riskiä koskaan verotettua idlaajaa. Olen kuitenkin kasvattanut stäkkiäni eniten bubblen aikana. SB limppaa, olen BB: ssä KT:n kanssa, floppiin AQJ ilman värin vetoja, vihu minibetsaa, reissaan puoli pottia ja vihu puskee all-in. Maksan all-in ja vihu näyttäää A6, turn J, river J. Morjes ja gg.

Ehkäpä SNG-harharetkestä oli ainakin se hyöty, että osaan jatkossa pelata NL freerolleja paremmin. Muuten tuli todettua, että tämä ei ole minun pelini, koska postflop-päätöksiäkin olisi mukava päästä tekemään. Titanin normisittareissakin blinditasot tuntuvat nousevan niin nopeasti, että pelin alkuvaihe on ohi liian pian. Kävin myös partylla kokeilemassa paria sittaria. Niissä taso tuntui olevan totaalisen surkea, mutta enpä päässyt niissäkään rahoille, kun hävisin puskut AKo:lla JTo:lle ja QQ:lla A6o:lle.

Jos huonolle tuurille olisi Titanilla kiintiöt, olisi ainakin preflop all-ineissä omani täynnä joksikin aikaa. Olen pelannut omahaa short stäkkinä ja isommalla stäkillä. Oman kokemuksen perusteella short stäkkäämisen pitäisi olla melko tuottoisaa, koska suurin osa muista short stäkeistä pelaa surkeasti ja isot stäkit eivät strategialle taas oikein voi mitään. Huono puoli tuossa on se, että pöytiä on vähän ja tuplaamisen jälkeen kai pitäisi ostaa lisää merkkejä, koska vaihtoehtoina on pelaamisen lopettaminen tai jatkaminen medium stäkillä. Viime aikoina en kuitenkaan ole tuon ongelman kanssa joutunut pahemmin pähkäilemään, koska all-ineissa tulee turpiin samaan malliin kuin sittareissa.
      Viimeiset kuusi preflop HU all-in-tilannetta:
      Hero // Vihu /// vihun voittokäsi
      AAxxs vs. AQJTs >>täyskäsi
      AAxxs vs. AAxxs >> kaksi paria
      AAxxs vs. Axxxs >> kaksi paria
      AAxxs vs. AAxxs >> väri
      AAA7s vs. T2Q4s >> kaksi paria
      AAxxs vs. KTT3s >> suora

Käy sitä välillä pelissä hyvä tuurikin, mutta ois kiva jos palkittaisiin oikein pelaamisesta, etten kasva kohta kieroon. :D
      PLO2 QdJhTsQs

Loppuun vielä nillitystä bonuksista. 90 päivää meni umpeen luullakseni sunnuntaina, ja itselläni oli viime viikon keskiviikkona kasassa 216 strategy pointsia (ei sisällä tuplapisteviikon pisteitä), mutta supportin mukaan olinkin tuottanut rakea vasta n.25$ sen jälkeen, kun olin saanut ensimmäisen kympin bonuksen. 105 pisteen piti tarkoittaa 35$ rakea ja kympin bonusta, joten 210 pistettä olisi siten ollut raja toiselle kympille.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Edellisen kirjoituksen jälkeen alamäki jatkui vielä pari päivää, mutta kärsivällisesti jatkoin pääni hakkaamista seinään. Tappiot ovat tietenkin täysin mitättömiä rahallisesti, mutta suhteellisesti ajateltuna viidenneksen häviäminen kassasta (ke)tuttaa suunnattomasti, varsinkin kun tuon tason omppupaisteja vastaan pitäisi olla mahdoton hävitä edes keskilyhyellä aikavälillä. Lauantaina sattui sitten väliin hyvä päivä, mukaan mahtui jopa kaksi preflop all-inin voittoa, ja täytin tehdyn kuopan miltei kokonaan. Onneksi sentään yhdellä hyvällä päivällä voi kuitata viisi huonoa.

Tänään aloitin iloisella mielellä pelaamaan, ja aikomus oli vihdoinkin ylittää 70€ haamuraja. Sessiosta tuli kuitenkin katastrofaalinen, jälleen kaikki preflopit turpiin ja postflopeissa yksi tuplaus, jonka sitten hävisinkin seuraavassa jaossa *postflop2. Heron motivaatio on alempana kuin koskaan. X(

Preflop:

Hero // Vihu // Vihun voittokäsi
      AAxxs vs. 42J9s >> kaksi paria
      AAxxds vs. TTxxs >> setti
      AAxxs vs. KKxx >> setti
      AKQTds vs. AKxx>> kaksi paria

Postflop:

1) Floppaan kärkisetin floppiin 24J ja päätän checkreissata all-in maanista preflop-korottajaa vastaan, joka maksaa instana A237 roskalla, river 5.
      2) AhThQ8:llä floppi 9hQh8 ja rahat sisään apuvedotonta suoraa vastaan, joka pitää.
      3) 4-handed potti. maksan AJTT:llä isolta blindilta. EP on potittanut ja arvaan vihulla olevan naulat. Täysin vedottomaan floppiin kärkisetti. Korotan ja vihu odotusten mukaisesti eristää minut, pääsen all-in ja totean tyytyväisenä vihun olevan käytännössä yhdellä outilla. Turn A
      4) Pöytä muuttuu short-handediksi, mutta päätän jäädä kokemuksen vuoksi pelaamaan, koska vihut ovat huonoja. Korotan napilta KJT9s:llä, vain iso blindi maksaa. Flop 996, saan myös K-värinvedon. Vihu check, lyön potillisen, vihu maksaa. Turn Q, vihu minibetsaa, päätän vain maksaa ihmeissäni. Riverillä A ja väri täyteen, vihu check, lyön potin, vihu maksaa ja näyttää flopatun täyskäden.

Kassa: ~60€
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Asensin Hold'em Managerin trial -version äsken, kun huomasin sen tukevan omahaa. Jostain syystä pöytäkoneelta ei löytynyt käsihistorioita kuin eiliseltä, olisin todellakin halunnut nähdä parin viime viikon sessioiden statistiikat. Eilisen tulos näytti komeasti -6$, kun All-in EV -käppyrä näytti +6$, ja peleinä siis n. 300 jakoa PLO2 ja PLO4. Läppäriltä löytyi pari tuhatta jakoa lisää, ja niissä All-in EV oli lievästi todellista tulosta parempi. Pessimismi on kai sitten ollut oikeutettua, varsinkin kun hukassa olevat historiat olisivat tehneet tilastoista vieläkin rumemmat.
      Vaikka en vielä paljon mitään HEMistä ymmärräkään, niin se vaikuttaa kyllä niin hienolta ohjelmalta, etten tiedä osaanko parin viikon kokeilun jälkeen olla enää ilman. Kunnollisten muistiinpanojen tekeminen vihuista on niin tylsää puuhaa, että sitä jaksaa tehdä yleensä ensimmäiset puoli tuntia. Nyt kun hud näyttää ranget ym. tilastot, voi itse keskittyä muuhun. Mahtaakohan tuo omaha-versio tulla joskus pokerstrategyn storeen, vai kannattaisiko harkita sen huoraamista jostain?
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Ei ole vielä mitään hajua tuosta HEMistä kun on ihan uusi tuo omppuohjelmakin. Kerrotaan kun jotain tiedetään. Norsuun saadaan josssain vaiheessa Omahatuki mutta siinä nyt voipi vielä hetken kestää.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Suunnitelmat muuttuivat hieman, kun huomasin Partylle ilmestyneen 20$ bonuksen, jonka vapauttamiseen tarvitsee pelata 120 party pointsia 60 päivässä. Helppo homma, vaikka mikrofiksuista pisteiden tienaaminen onkin vaikeutunut huomattavasti. Aiemmin tiukka kyylä sai jopa kohtuullisen "rakebackin" omien laskujeni mukaan, jos vaihtoi pisteet rahaksi. Enää ei.

Viikossa bonuksesta on klaarattu hieman vajaa kolmannes. Party tuntui olevan entisellään, pöydät ovat selvästi löysempiä kuin Titanilla FL:n mikrotasoilla. Eniten olin kaivannut speed-pöytiä, joissa saa pelattua tunnin aikana varmaan tuplasti jakoja verrattuna iPokerin pöytiin. Vielä kun peleistä voittaisikin jotain. X( Sama Pokerstrategyyn liittymisestä asti jatkunut break-even -kirous seurasi myös Partylle. Vastustajat ovat siellä vain niin suuren luokan pöljiä, että ei voi käsittää, miksi voittoja ei tule. Mieleeni alkaa jo iskostua ajatus, ettei fixed limitissä voi voittaa, eikä sen pelaaminen kiinnosta enää pätkääkään. Onneksi tuon bonuksen kanssa ei oikein voi jäädä tappiollekaan. Tulee vain nurinkurinen olo, kun rolli kasvaa muusta kuin pelivoitoista.

Kun olen saanut tuon bonuksen hoidettua, aion nostaa rahat pois ja tehdä pienen depon Titanille. Vaikka Titanin softa onkin monella tavalla kömpelö, se ainakin toimii yleensä vakaasti. Joskus lobby kaatuu, eivätkä mitkään statsit päivity, mutta muuten ohjelma toimii smoothisti. Partyn softa on aina takkuinen, napinpainallukset toimivat viiveellä ja usein saa arvailla tapahtuiko yhtään mitään, laadutonta vaikutelmaa tukee vielä rasittava äänimaailma. Pariin kertaan toinen pöytä on jäätynyt toisen toimiessa aivan normaalisti, ja minuutin päästä huomaan, että olen käyttänyt disconnect protectionin. Koko tämän ajan yhteys on ollut lobbyn mukaan "excellent". Tänään lensin ilman syytä yhdessä pöydässä sitoutiin, enkä päässyt takaisin peliin vaikka olin maksanut kierrokselta blindit. En myöskään onnistunut maksamaan blindeja, vaan jouduin lähtemään kokonaan pois. Menin jonoon toiseen pöytään, jossa olin ohjelman mukaan ensimmäisenä jonossa, mutta kahden etuilijan jälkeen päätin, että kannattaisi ehkä käynnistää koko ohjelma uudestaan. Uudelleenkäynnnistyksen jälkeen samassa pöydässä oli lobbyn mukaan yksi vapaa paikka, joka oli pöydän tietojen mukaan varattu, kukaan ei vain lunastanut paikkaa, eikä pöytään myöskään päässyt jonottamaan, koska pöydässä oli "vapaa paikka", johon kukaan ei päässyt. :f_thumbsup:

Partyn kassa heittelee 100-110$ välillä.
      Titan 94.xx€ ( kiitokset vielä käsianalyysiarvonnan voitosta. :f_love: )
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Puolet Partyn bonuksesta hoidettuna, ja hermot riekaleina. Yliparilla pienempää paria vastaan, vihu riveröi setin. Setillä kärkiparia vastaan, vihulle takaoven väri. Kärkiparilla pohjaparia vastaan, vihu turnaa tripsit jne. jne. Jotain on pielessä, kun pöytään istuessa ei edes enää ajattele voittamista, vaan toivoo, ettei häviäisi ainakaan paljon. Pelin olen kyllä onnistunut pitämään tagina, mutta viimeisen 3000 jaon kokemus sanoo, että weak tight toimisi paremmin. Tuntuu että jokainen preflop-korotus on hukkaan heitettyä rahaa, ja osuneenkin flopin jälkeen lyödyt streetit vain kasvattavat pottia riverin ohivetoa varten.

BB/100= n. -1 kun pelattuna reilu 3000 jakoa.
      vertailun vuoksi joulu/tammikuu partylla BB/100 = n. 6,5

Oma peli on muuttunut ehkä hieman aggressiivisemmaksi ja suoraviivaisemmaksi tuon jälkeen, lähemmäksi ABC-pokeria. Muuten en keksi mitään muutosta olosuhteisiin. Tekisi mieli pitää pitkä tauko koko touhusta, mutta toisaalta mitä nopeammin tuo on ohi, sitä nopeammin se on ohi.

Kassa: 100$
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Minulla on omituinen tapa lopettaa hommat viimeistään siinä vaiheessa, kun tehtävä on lähes suoritettu. Näin kävi Partynkin bonuksen kanssa. Kun omien laskujeni mukaan pelattavaa oli jäljellä kolmeksi päiväksi, sain hommaan kulumaan vielä yli kaksi viikkoa. Mikäs siinä lykätessä, kun aikaa oli vielä kuukausi. Bonuksen vapautuessa kassa näytti 132$, jäin siis lopulta peleistäkin hieman plussalle. Loppuajan tosin pelasinkin partyn uusia NL2 full -pöytiä. Enpä olisi uskonut tätä koskaan sanovani, mutta taidan pitää no limitistä. :P Aiemmin No Limittiä on tullut pelattua ainoastaan turnauksissa, käteispeliartikkelit aiheesta olen lukenut ja viikon visat pähkäillyt ihan hyvällä tuloksella, joten ajattelin voivani skipata short stäkkäämisen kokonaan. Jakoja kertynyt tähän mennessä n. 1200 ja plussaa 8$.

Olen samalla pelaillut myös Titanilla PLO2 -pöydissä. Nyt alkaa viimeinkin tuntumaan siltä, että pelin vaihtaminen teksusta omppuun ja takaisin ei aiheuta valtavia sopeutumisongelmia. Seuraava liike on sitten nostaa rahat Partylta ja tehdä pieni depo Titanille, ja jatkaa rauhassa pelailua siellä. Voi sitä onnekasta Titanin ”asiakaspalvelijaa”, joka saa minusta provisiot! :D On niin koomista, kun asiakaspalvelija jokaisen liehittelyn päätteeksi pyytää ottamaan yhteyttä nimenomaisesti häneen, jos hero sattuu muuttamaan mielensä. Miten tuolla pikaviestinvirityksellä edes voi valita, kenelle viesti menee?

Titan: 100€
      Party: 132$+15$ turnaustiketti
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Partyn tili on saatu viimein kotiutettua, mutta enpä päässyt paikasta irti ihan heti. Jäljelle oli jäänyt n. 75 partypointsia, joista tungin 50 johonkin 500$ turnaukseen. Olin lähes loppuun asti aivan kärkikahinoissa, mutta kylmä pakka hyydytti menon muistaakseni sijalle 11. Voittoa 5,50$ ja uusi alku?
      Ajattelin, että noin pienellä kassalla pitää yrittää nopeaa nousua, kassanhallinta on heikoille. Peleinä 1$ PLO-SnG ja NL5 6max. Rolli tuplaantui nopeasti, mutta puolittui vielä nopeammin, kun sarja ohivetoja teki minusta sittareiden bubble boyn 4 kertaa peräkkäin. Osallistuin myös yhteen dollarin NL MTT: hen, josta lensin ulos setti vs. setti -tilanteessa.
      Loput 5,20$ NL shorttipöytään. Sain lopulta naulat käteen utg: ssa, pottiin tuli blindilta mukaan vihu, joka korotti harvoin preflop, mutta donkkasi minit aina, joten päätin slouvata flopin, vaikka se kohtuullisen vetoisa olikin. Turn blanko, vihu löi taas minit, korotin 2/3 pottia, vihu korottaa hiukan päälle, menen all-in vihu maksaa miettimisen jälkeen ja riveröi värin roskallaan. Hero katki. :s_o:
      Kahteen kertaan olen päässyt melko lähelle 300k guaranteedin lippua 50 seat frenzyistä, joihin taas liput ovat irronneet freerolleista. Saatan jatkaa tuon yrittämistä, mutta muuten pelit partylla ovat ohi.

Mitäpäs muuta. Jeff Hwangin omppukirja lähti tilaukseen, 9€ investoitu 90€ pokerivoitoista. :P HEMin lisenssi mikrotason omppuihin tekisi mieli hankkia myös, mutta foorumeita luettuani olen alkanut epäillä, että tuon toimivuuden kanssa joutuisi taistelemaan vista64:llä. Outo juttu, että ohjelman trial-versio tuntui toimivan ilman ongelmia, vaikka en ollut ottanut edes UAC:tä pois päältä.
      Titanille teen minidepon, kunhan supportista tulee huikea tarjous.

Titan: 108€
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Perjantaina tein 20€ depon Titanille, 3kk aikaa tienata ~3300 Titan pointsia, jos mielin vapauttaa koko huiman 100% bonuksen. Hyppäsin samalla PLO4-pöytiin, vaikka kassassa ei aivan 50 biniä olekaan. Alkuun on ainakin tarkoitus pelata nittiä ja jättää pf-korottelu muille.
      Alkukassa=126€

Tänään ja eilen olen kolme kertaa törmännyt käytännön nutseilla quadseihin, kertaakaan vihu ei niitä ole flopannut, vaan tullut ohi turnilla tai riverillä. Erikoisimmassa jaossa floppasin kunkkusetin, vihu maksoi 2/3 potin lyönnin. Turnilla flopin pohjakortti paritti ja pöytään tuli kolmas värikortti, lyön jälleen 2/3 pottia ja vihu maksaa. Nyt aloin pelkäämään turnattuja nelosia, mutta riverillä pöytään tuleekin tripsit. ?( Vihu lyö puoli pottia ja päätän maksaa, jos se lyökin esim. nauloilla. Vihulla oli flopissa oesd ja pohjapari, turnilla pohjatripsit, riverillä neloset.
      Quadseista huolimatta olin kuitenkin voitolla noin binin verran, kunnes arvoin preflopissa suittarinauloilla tiltissä pelaavaa regua vastaan ja tietenkin hävisin. Sitten tyyppi arpoi kaksi seuraavaa jakoa muita vastaan, hävisi molemmat ja häipyi. Tilalle istui kivi. Aina se menee näin.

Päivällä käytin yhden tokenin 4000$ turnaukseen. Melko alkuvaiheessa täydensin sb: stä Q:club: T:club: :lla. Floppiin tuli värinveto, löin reilun puoli pottia, bb maksoi. Turnista väri, löin potin ja vihu maksoi. Riveristä neljäs värikortti ja sökömaksoin puolen potin lyönnin. Vihulla oli flopattu keskipari ja K:club: Kolmasosa stäkistä meni siihen.
      Blindit kasvoivat ja lopulta lensin ulos kun korotin CO: sta K:club: Q:club: :lla ja nappi maksoi. Pöytään JTx, en osannut oikein olla puskemattakaan ja hävisin flipin kärkiparia vastaan.

Voitin kolmannen kerran lipun 50 seat frenzyyn partylta, mutta eipä irronnut paikkaa 300k guarantediin vieläkään. ;(

Titan: 126€
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Jeff Hwangin Pot Limit Omaha luettu nyt kertaalleen läpi. Ei siinä mitään mullistavaa ollut, mutta en ehkä ollut ymmärtänyt täysin tiettyjen asioiden tärkeyttä. Apuvetoja pitää olla, ja tämän vuoksi ainakin lähtökäsiskaala tiukentui entisestään. Kirja maksaa varmaan itsensä nopeasti takaisin. :)

Rahat ovat menneet lähes aina suosikkina keskelle, ja badbeatteja ei ole tullut kuin muutama. Kerran odottelin sinnikkäästi tilannetta tunnin, kunnes pääsin pöydän maanikkoa vastaan HU. Maksoin korotuksen positiosta AsJs7d7h -tyylisellä kädellä, floppasin keskisetin ja nuttivärin vedon. Vihu löi konttarin, reissasin, mentiin all-in ja vihu osuu gutariin muuten täysin toivottomalla kädellään. Sama kaveri kymmenkertaisti lopulta stäkkinsä 2$>>20$ pelaamalla melkein kaiken väärin.

Illan koomisin käsi:

saw flop | saw showdown

Button ($0.64)
      SB SB ($4.96)
      BB Hero ($4.13)
      UTG UTG ($1) short stack calling station, tekee riverillä vielä hienon valutuksen.
      UTG+1 ($5)
      MP ($2.18)
      MP ($5.25)
      MP MP ($3.97) joku italialainen, ei tämäkään ihan nutseja vedä.
      CO-1 ($5)
      CO ($1.71)

Preflop: Hero is in the BB with T:diamond: T:spade: 8:spade: 8:heart:
      UTG checks, 3 folds, MP calls 0.04, 3 folds, SB calls 0.02, Hero checks.

Flop (0.16) A:heart: T:club: 9:spade:
      SB checks, Hero bets 0.16, UTG calls 0.16, MP calls 0.16, 1 fold.

Turn (0.64) K:diamond:
      Hero checks, UTG checks, MP checks.

River (0.64) 6:spade:
      Hero checks, UTG bets 0.32, MP calls 0.32, Hero calls 0.32

UTG shows 6:heart: Q:heart: Q:club: 6:club:
      MP shows 8:club: 9:club: 7:spade: 5:spade:
      Hero shows T:diamond: T:spade: 8:spade: 8:heart:

MP wins 1.60 with A straight, Ten high

Voittoa on tullut jonkin verran, käsimäärästä ei selvyyttä. Olen kuitenkin onnistunut haalimaan Titan pointseja riittävää tahtia, jotta silver levelin pitäisi säilyä. Pokerstrategyn hopeajäsenyys on myös tulossa pian takaisin.

Huomasin sunnuntaina, etten ollut saanut supportin lupaamaa 500 titan pointsia tililleni, kaikki muu luvattu on kuitenkin tullut. Olen kolmena iltana huudellut chattiin saamatta minkäänlaista vastausta. :baby: Ovat kai liian kiireisiä haaliessaan uusia depoajia.

Titan: 136€
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Jos saa kysyä niin millä nikillä pelaat titanilla?
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Samalla nikillä siellä painetaan kuin täälläkin. :)
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Viikkopäivitys.

Maanantaina kassa kasvoi jo 150€ rajan yli, tiistaista tuli sitten aivan karmea päivä. Olin alkanut jo ajatella, että puheet PLO:n isosta varianssista ovat pötyä, kunhan pelaa vaan tarpeeksi nittiä.

Kahteen kertaan sain rahat sisään 80:20 -suosikkina, aika luksusta ompussa, mutta molemmat hävisin. Toisessa itselläni oli kärkisetti ja suoran nuttioutteja, vihu maksoi oesd:lla ilman yhtäkään nuttiouttia. Toisessa taas kärkisetti ja veto nuttiväriin, jälleen vihulle suora. Lisäksi hävisin jälleen preflop-arvonnan ässillä hölmöä short stäkkiä vastaan, yhden perhepotin, jossa olin lievä suosikki, sekä kaksi flippiä kolmesta. Alamäkeä hieman reilu 10€ tiistaille.

KeToPe ovat menneet hiljalleen ylämäkeä, mutta alle EV:n tuntuu menevän silti. Freerollit järjestään splittiin, ja vedot eivät täyty millään. Eka vitonen on kohta klaarattu bonuksesta. Pitäisi olla aika sankari, jos 20€ alkukassalla ehtisi kolmessa kuukaudessa koko bonuksen hoitamaan. Rohkaisevat perkeleet pelaamaan ilman kassanhallintaa. :P

Tuntuu kyllä uskomattomalta miten nopeasti pöydän pelit muuttuvat. Välillä pöytä kippaa ympäri, button limppaa, sb täydentää ja bb sököttää. Flopilla sb donkkaa minit ja muut kippaavat. Tätä voi jatkua pitkään, mutta yht'äkkiä voikin olla neljä tyyppiä all-in jo ennen floppia ja poteissa voi olla helposti 20$. (en sellaista ole koskaan onnistunut voittamaan :f_cry: ) Hyvä pöytä vaatii melkein aina yhden maniacin pitämään potit isoina. Suurin osa pelaajista on kuitenkin niitä, jotka eivät mene katki keskisettiä heikommalla. Apuvetojen päälle sitten onneksi harvempi ymmärtää. Maniaceissa on erityisen hienoa se, että niillä on kyky saada muut pelaajat apinatilttiin. Kun multitablaava regu tilttaa, tulee toimintaa muihinkin pöytiin.

Titan: 144€
    • 1
    • 2