Via Dolorosa haiden eväänä - InASharksBellyn bloggailut

• InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Moi!

Nyt sen verran kismittää, et kaikkein paras keino pysyä pois pöydistä on vihdoin alottaa tää blogi, mikä on pitänyt tehdä jo kauan aikaa. Se miks tarttuin kynään juuri nyt tulee sit tarinan lopussa.

Esittelyt:

Oon vuoden lopussa 24-vuotta täyttävä oululainen kauppatieteiden opiskelija. Pokerinharrastus alko jo ennen kun täytin 18. Kavereiden kans pelattiin sököä 20 sentin panoksilla, kunnes nettipokeri tuli esiin. Sieltä löydettiin myös sittarit, joita alettiin painamaan - sekä livenä että netissä. Tästä porukasta melkein kaikki on elättänyt itsensä pokerilla jo aika kauan aikaa. Itsekin peräti parin kuukauden verran intin ja opiskelujen välissä. Hakkasin silloin nl50 vakkarina ja pelasin yks kuukausi noin 60k kättä. Tästä seurasi täydellinen burnout ja pokerin lopetus käytännössä kokonaan noin vuodeksi.

Siitä sitten taas pikkuhiljaa ollaan palattu pokerin pariin ja taas ollaan pari vuotta sitä jauhettu suht aktiivisesti pääsemättä kuitenkaan sen pitemmälle. On tullut kokeiltua vähän kaikkia pelimuotoja keskittymättä oikeestaan yhtään mihinkään ja pelkästään Starsilla.

Nyt oon siirtyny sellaseen verkkoon mistä oikeesti saa rakebäkiä ja pelaan nyt keskittyneesti nl20 shorttia ja mtt:tä. Pelit on menny ihan jees ja tavoitteena on pelata vuoden loppuun mennessä taas nl50.

Isot turnausvoitot on käyny lähellä, mut aina on tullu biitti väärään paikkaan. Vähän aikaa sitten olin Starsin turnauksessa, jossa oli mukana 2200 pelaajaa ja ykköselle 8k$. Olin 6. chipeissä kun 10 pelaajaa oli jäljellä. Sitte tuli KK vs AJ - ässä floppiin ja ulos. 450$ rahastus ei hirveästi mieltä lohduttanut.

Noin puoli tuntia sitten pelasin 100e arvosta EMOP sateliittia, johon olin voittanut paikan supersateliitista. Takuupotissa 10ke eli 4. parhaimmalle paikka Maltalle. 9 oli jäljellä ja olin 6. chipeissä. Pusken JJ:llä bb:stä kaikki sisään MP:n korotusta vastaan, jolla oli 20bb stack - saman kokoinen kuin mulla. Häviän flipin AK:ta vastaan ja ulkona. Ton potin voitolla paikka Maltalle olis ollut käytännössä varma. Millonkahan nää tärkeet flipit oikein vois voittaa....

Noh kuitenkin tuun tähän bloggaileen peleistä ja ehkä jostain muustakin härppäkkeestä. Kommentoikaa vapaasti ja tälleen.

Onnee peleihin!

-InASharksBelly
  • 23 replies
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Terve!

No niin nukutun yön jälkeen alkaa taas fiilikset olla kohillaan ja mieliala "that's poker" palata ajukoppaan. Aattelin tässä kertoo vähän Fuengirolan pelitarjonnasta, kun tuli vaan mieleen.

Avovaimo on kotosin just Fuengirolasta ja kun se oli kesän siel töissä niin kävin sitä moikkaamassa. Vaikka oonki käyny siellä monta kertaa niin ikinä ennen ei ollut tullu tsekattua paikallista livetarjontaa. Nyt sen kuiten hokasin ja googletin Fuengirola poker. Löyty kaks oikeinkin hyvää poksuklubia ihan välittömästä läheisyydestä, molemmat brittiläisessä omistuksessa, eli henkilökunta ja jakajat puhuu lontoota, mikä helpottaa kummasti.

Joka päivä molemmissa pyörii erinäkösiä turnauksia vakioaikataululla sekä 1/2 käspää. Pelasin viis turnausta ja ne meni ihan jees. Ekana oli vuorossa 20e ompputurnee. Pelaajia oli vain 20. Omppu on Espanjaan vasta tuloillaan ja fieldi olikin tosi paistikasta. Tosin espanjalaisia oli vaan pari. Muut oli sitten eri maiden kansalaisuuksia, jotka asuu siellä. Turnee oli aika helppo lundeta, kun puolet porukasta ties just ja just säännöt, ja idea et kädestä on pakko käyttää kaks ja boardista kolme, ei millään tahtonut mahtua tajuntaan. Profittia tuli 350e, joten loma alko ihan mukavasti.

Seuraavana oli vuorossa 20e 1 rebuy teksuturnee. Nyt oli jo espanjalaisia mukana, pelureita oli noin 45. Espanjalaiset pelaa turnaukset ihan liian aggressiivisesti. Ne ei tahdo luovuttaa pottia sitten niin millään. Käytin tätä hyödyksi ja antoin niitten bluffailla ja napsin sitten potit kotiin. Toisaalta taas ne luovuttaa vasta kolmanteen piippuun, jos niillä on yhtään mitään kädessä ja ne on vaan maksanu pf. Käytin tätäkin hyväksi ja löin loppuun asti ilmalla - ja napsin sitte potit kotiin. Päädyin neljänneksi ja voittoa tuli satanen muistaakseni.

Sitten oli vuorossa taas sama turnee seuraavalla viikolla ja olin seittemäs eli bubbleboy. Klubin vaihdos ja 20e freezeout. pelaajia 75 ja olin taas 7., eli bubbleboy. Sitte viimesessä en päässy finaalipöytään.

Käteistä kävin kerran koittaan ja jäin hurjat 5e voitolle, mikä tietenki parempi kuin ei mitään, sillä tuohan on ihan liian isoo mun rollille. Se ei edes ollu hirveen paistikasta. Näytii olevan harjoja oottamas et turistit tulee antaan niille rahansa.

Klubit muuten oli King's poker club Mijaksessa ja Sporting club Calahondassa. Käykäähän tsekkaamassa,jos liikutta siellä päin.

Väistelkäähän biittejä!

-InASharksBelly
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Pistetään nyt näitä entryjä, ku jaksaa kiinnostaa. Aattelin vähän valasta mun pelityyliä. LAG on sellanen, minkä oon omaksunu itelle aika vasta. Ennen pelasin perusaapista välillä peliä vähän miksaten. Nyt oon laajentanu 3-bet rangea hyvinkin suuresti ja tuntuu se toimivan oikeinkin loistavasti. Totta kai pitää kattoa vihut, ketä vastaan sitä pystyy tekemään. Lempparit on sellasia, jotka ottaa maksun löysästi ja foldaa todella suurella prosentilla conttariin. Laitetaas tähän pari kättä:

http://www.pokerhand.org/?4631204

Olin 3-betannu samaa jamppaa just edellisessä kädessä, jolloin se foldas suoraan ja olin ollut jo muutenki pöydässä aktiivinen, vaikka olin istunu siinä vasta vähän aikaa. Noi 5$ oli kaikki tullu ilman showdownia. Kunkku oli mulle hyvä kortti, joten helpotti 2nd barrelin laittoa kehiin.

http://www.pokerhand.org/?4631176

Tässä mentiin ihan puhtaasti riidien pohjalta. Ton vihun kans on historiaa aika paljon, joten tää on sitä vastaan lähes aina +ev. Olin edellisessä jaossa hävinny potin enkä kerenny ottaa rebua. Siks vajaa stäkki.

Lakkas harmittavasti hh toimimasta. Oisin postannu käden, minkä pelasin päin helvettiä. Noh kerron muistista.

Mulla UTG:ssa AKo, jolla korotan 3,5bb. UTG+1 koppaa samoin kuin sb. Flop AT8s. Mulla ei ole kunkku samaa maata. SB check, laitan conttarin 3/4 pottia, UTG+1 koppaa ja sb fold. Turn Q. CHECKAAN?!? Vihu bet 3/4 pottia ja MAKSAN!?!?! River blanko ja check-foldaan potin kokoseen lyöntiin. Turnin bet-fold ois ollu oikee peli. Kumma, että tällasia virheitä viel tulee, vaikka aika monta kättä on tullut jo hakatuksi.

EDIT: Ei näköjään toiminu pastella niin suorat linkit sitte
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Toho viimeseen käteen turnille viel konttari ja sit katotaa mitä vihu tekee :f_cool: mikäli maksaa nii vois miettii blokkerii riverille, mut jos reissaa nii kippii. Ei kuitenkaa anneta aggron vihun lyödä heroa poissa potista vai?
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Sepä tossa menikin pieleen, ku ei tota voi paljo weakemmin pelata, jos ei check-foldaa floppiin.
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Moro!

Laitetaanpa nippuun viime kuu. Alotin 16. päivä vasta pelit entractionilla nl20, ja plussaa tuli w/ rb vähän reilu 500$, mikä on mun mielestä ihan jees. Tätä tahtia ei pitäs olla ongelmia, et päästään tavotteeseen.

smasterin kans on mietitty, et ois siisti lähtä grindaileen kesällä johonki lämpimämpään, mut sillon pitäs olla tarpeeks rolzia. Motivoittaa hyvin grindaileen. En kerkee nyt syksyllä kauheesti pelaileen, mut keväällä lähden vaihtoon ja siel ei tunnetusti hirveesti opiskella, et grindiaikaa luult löytyy vähän enemmän. Toki muut aktiviteetit vetää taas sitten vähän enemmän puoleensa. Mut kyllä sitä aina joskus peliaikaa löytyy - esim nyt. Pitääkin lähtä paikkaileen kuun alottanutta kolmen binin kuoppaa umpeen.

Son morot ja lykkyä tykö.

-InASharksBelly
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Jees sessari tuntu hyvältä, vaikka alkuun tulikin parit setupit, mut se lähti siitä sit nousemaan ja kuoppa saatiin loppujen lopuks lapioitua umpeen ja bini siihen päälle viel.
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Varianssi näytti tänään hyviä puoliaan. About kahden tunnin sessiosta +7. Ekat viis tuli ihan normipelillä, mut vikat kaks aika rumilla ohivedoilla. Molemmissa käsissä oli herolla AK ja takaa tultiin ohi.
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Huh huh oli sellasia katastrofaalisia sessioita taas. Hävisin kaks kertaa 50bb stäkille AA vs AJ ja sit AA vs AT. Sitte noustiin taas suurinpiirtein break even, ku olin lopettamassa sessaria ja viimenen kiekka blindeihin asti. Sitte perus KK vs AA siihen ja yks riveerattu suora, kun kaveri riiveras värin ja line meni silleen, että en päässy irti siitä. Miinusta tuli siis sessarista kolme biniä. Tältä kuulta ollaan viel kuiten viis ylhäällä.

Nyt meen kattoon avokin kans Tarantinon uusimman, mitä oon oottanu vesikielellä. Inglorious Bastards paranee olla hyvä, sillä odotukset on sanotaanko korkeella. Tiistaina ois tarkotus alottaa ne livepelit Oulun suunnalla. Olkaahan kartalla.

Peace out

-IASB
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Ei se Tarantino osaa mua pettää, mut miks haluaiskaan? Oli jukoliste meinaan hyvä! Taattua Quentinia äänimaailmoineen, yksityiskohtineen ja mikä tärkeintä tunnelma oli sitä ainoaa laatuaan. Suosittelen ehdottomasti!

Saas nähdä jaksaako tuota kuoppaa alkaa kuromaan umpeen. Jos keskittyis vaan töllön kattomiseen. Ois kyllä hyvät pelit taas tänään, että pitää ehkä pyörtää puheensa jossain kohtaa ja mennä kokeileen josko vesi olis sopivaa ja oisko kaloilla ruoka-aika.
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Jep jep pitihän se ottaa aamuyön tuntien sessio. Pelaan yleensä maksimissaan parin tunnin sessareita ja niin tälläkin kertaa. Pari biniä päästiin plussalle aika vaihde rikkaiden tapahtumien jälkeen. Mun pelityyli kyl tekee sen, et ainakaan hirveen tylsiä sessioita ei tule..

Nyt vois unten maille. Jospa siel tulis jotain hyvää tänään.

Ciao
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Tulipa vedettyä eeppinen sessio. Käsite EV ei pitänyt meidän pöydässä paikkaansa ollenkaan vaan ohi tultiin ja lujaa puolin ja toisin. HEROsta vedettiin tietenkin ohi vähän useammin kuin toistepäin ;)

Sessio alko itseluottamusta herättävällä pelillä

http://www.pokerhand.org/?4665601

En käytä mitään HUDia (tyhmää sinänsä ja tarkotuksena on hankkia hold'em manager. Varmaan viimestään nl50 tasolle siirryttäessä.) vaan muistan noi vakkarit aika hyvin. Niitä ei hirveästi loppujen lopuksi ole. En oo varma, miten hyvin ne muistaa mut, mutta olin tosiaan vasta alottanut session ja tiesin vanhojen riidien pohjalta, että villain pystyy esim JJ-TT tossa puottaan.

Sen jälkeen alko tuleen biittiä. Eka AA vs KK häviö, sitten nuttisuora vs värinveto häviö, TPTK vs kesipari häviö jne jne. Itse vetelin perään ohi kans pari-kolme kertaa ja menin laskuissa täysin sekasin. En kattonu ollenkaan saldoa session keskellä ja luulin lopuksi, että oon häviöllä ainakin jonku verran, mut sain ilokseni huomata, et jäin voitolle 2,5 biniä. Eli kuoppa tuli samalla kaivettua umpeen ja nyt ollaan 9 biniä tältä kuulta ylhäällä. Nyt nukkuun, et jaksaa huomenna kouluun.

-IASB
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Plääh vuoristorataa tää on. Vihut veteli tänään ohi viiden binin verran. Jospa se ois sitte taas huomenna ylös.
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Oli tänään ainejärjestön väliset golfkisat. Mulla oli kaks viikkoo taukoa siitä kun viimeks olin koskenu mailaan ja kolmen tunnin yöunet takana. Bogeypisteitä tuli vaan 27, ja sillä ei kovin pitkälle pötkitä. Sija oli 13/24. Tänä kesänä vasta alottanu pelaan, mut on se vaan lepposta hommaa :)

Pelit polkenu täysin paikallaan. Ei paljo ole saanu kuoppaa paikattua. Pahimmillaan se oli jo 8 biniä, eli melkeen kaikki tämän kuun voitot. Nyt se on viis biniä. Kyllä se tästä vielä ei passaa lannistua eikä olla kärsimätön. Ei oo tullu otettu käsiä nyt ylös niin ei oikein ole mitään postattavaa. Tänään meni yls bluffi poskelleen ja yks bluffi läpi mis mentiin all the way.

Ens viikolla paljo koulua ja töitä niin saa nähä kerkeekö pelaan ollenkaan.
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      En oo menny poikki, mut en vaan oo pelannu yhtään niin ei oikeen mitään kerrottavaa :) Vähän vaan täytettä tähän nyt. Vielä ollaan siis neljän binin kuopassa. Ei sinällänsä hirveesti ees turhauta. Biitit oon oppinu kestään aika hyvin ja siihen on tulluki kohtuu hyvää reeniä tässä kuussa.

Opiskelijaelämä on kyllä poikaa, mut kouluhommat ei jaksas hirveesti kiinnostaa. Tossa ois yks artikkeli luettavana ja essee kirjotettavana. Äsken kävin rangella. Illalla editoimaan reissuvideota. Eipä sen kummempia. Katellaan jos kerkeis pokerisoftankii avata joskus.. Se ois kyllä lundesunnuntaiki soppelisti..

Pelejä!
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Jeah tulihan se sieltä! Kerranki ihan kunnolla voitollinen sessio ja kuoppa ummessa komeasti. 40 minsaa tossa pelasin ja 4 biniä jäin voitolle. Kaikissa olin reilusti edellä ku rahat meni sisään. Yhden binin hävisin nuttisuoralla ku flopilla meni merkit sisään. Totta kai siellä se värinveto oli sit vastassa ja se napsutti sen. Son kumma, että aina siel on se veto ku itellä on nutsit :)

Mä oon multitablannu nyt kahdeksaa pöytää. Vaikka tietty pöytäkohtanen winrate huononee niin oon laskenu ettei se niin paljo laske kuites. RB ja tuplakäsimäärät paikkaa sen kyllä komeesti. Ja win without SD pysyy hyvänä kuites. Ostan ton hold'em managerin nyt niin jos pelit vaan paranis. Ens kuussa ellei jo tässä niin nl50 oottaa :)

Smasterillaki näyttää menevän nyt hyvin niin ainakaan musta se ei jää saatana kiinni ettei päästäs kesällä grindaileen lämpimään.

GL kaikille

-InASharksBelly
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Uujea, toivotaa et mennää kesäl grindaa lämpimää. NL200 pitää kyl biitata imho enneku o varmat senssit mennä portugalii? kesäl. Kyl sinne mennää ku tehää vaa töitä sen etee tarpeeks.

PS. Meillä o veto erään luennoitsijan iästä ja kyllä se on hyvin säilyny yli 40-vuotias nainen.
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Kyllä se on niin mun veto. 30-40
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      Tänään oliki vuoro sitte kuopata 5,5 biniä. Pokeri on paska peli.

Lähen tarkastaan vaihtaribileet. Pitäs olla taattu hyvä meininki.
    • InASharksBelly
      InASharksBelly
      Bronze
      No nii pistetääs vähän kuuta pakettiin. Alku kuusta siis noustiin heti joku 8 biniä. Sitten mentiinki ylös alas break evenin ja miinus kaheksan binin välillä. Loppujen lopuksi kuu jäi 11 biniä voitolliseksi. RB:tä tuli kans se ykstoista biniä. Nostin rb:n pois, ku ostin lentoliput Japaniin niin tarttee vähän massia. Viel vähän aikaa pitää grindata nl20 ennen ku pääsee nouseen.
    • 1
    • 2