HU tarinoita.

• typohh
      typohh
      Bronze
      Aloitetaan tää blogi tavalla joka varmistaa ettei sitä lueta ihan liikaa, eli badbeat sarjalla. Kaikki allaoleva on yhdestä HUsta, minkä kyllä voitin mutta turhautti aika pikkasen.

Riidit vihusta :
      - Ei foldaa keskiparia tai parempaa ikinä.
      - Ei ikinä anna mennä check-check postflop koko matkan.
      - Ei bettaa pohjaparia tai keskiparia.
      - 2bettaa kärkiparin, riippumatta kikkeristä.
      - Pelaa liian vähän SBstä ja sopivasti BBstä.
      - Ei ikinä 3bettaa tai korota preflop.
      - Pelaa vedot passiivisesti.
      - Bettaa marginaaliset osumat ja hyvät high pelit turnilla vetoisaan pöytään.
      - Ei 3bettaa 2 paria.
      - Muuttaa peliään redikaalisti kun on pienemmät stäkit, tiukentaa preflop peliä ja tulee agressiivisemmaks postflop.

PokerStars No-Limit Hold'em, 10.5 Tournament, 10/20 Blinds (2 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (t1112)
      Hero (SB) (t1888)

Preflop: Hero is SB with A, A
      Hero bets t56, BB calls t36

Flop: (t112) 9, J, 8 (2 players)
      BB checks, Hero bets t78, BB raises to t156, Hero raises to t442, BB calls t286

Turn: (t996) 10 (2 players)
      BB checks, Hero bets t698, BB calls t614 (All-In)

River: (t2224) Q (2 players, 1 all-in)

Total pot: t2224

Results below:
      Hero had A, A (straight, Queen high).
      BB had J, 5 (straight, Queen high).
      Outcome: Hero won t1112, BB won t1112
      Vihu ei IKINÄ koko HU aikana antanu 3 streettiä mennä check-check. Se olis turnilla betannu A tai ehkä jopa K osuman, joten arvasin että sillä on ilmaa tai Q osuma.

[quote]PokerStars No-Limit Hold'em, 10.5 Tournament, 10/20 Blinds (2 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (t1180)
      Hero (SB) (t1820)

Preflop: Hero is SB with 7, K

Flop: (t112) A, 6, 5 (2 players)
      BB checks, Hero checks

Turn: (t112) K (2 players)
      BB checks, Hero checks

River: (t112) Q (2 players)
      BB bets t100, Hero raises to t240, BB calls t140

Total pot: t592

Results below:
      Hero had 7, K (one pair, Kings).
      BB had 5, Q (two pair, Queens and fives).
      Outcome: BB won t592
      PokerStars No-Limit Hold'em, 10.5 Tournament, 10/20 Blinds (2 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (t1402)
      Hero (SB) (t1598)

Preflop: Hero is SB with 2, Q

Flop: (t112) J, 6, 7 (2 players)
      BB checks, Hero bets t78, BB calls t78

Turn: (t268) A (2 players)
      BB checks, Hero checks

River: (t268) 5 (2 players)
      BB checks, Hero checks

Total pot: t268

Results below:
      Hero mucked 2, Q (high card, Ace).
      BB had 5, 2 (one pair, fives).
      Outcome: BB won t268
      PokerStars No-Limit Hold'em, 10.5 Tournament, 15/30 Blinds (2 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB (t272)
      Hero (BB) (t2728)

Preflop: Hero is BB with A, 8
      SB calls t15, Hero bets t2728 (All-In), SB calls t242 (All-In)

Flop: (t544) Q, 6, 5 (2 players, 2 all-in)

Turn: (t544) 4 (2 players, 2 all-in)

River: (t544) 7 (2 players, 2 all-in)

Total pot: t544

Results below:
      SB had 8, 7 (straight, eight high).
      Hero had A, 8 (straight, eight high).
      Outcome: SB won t272, Hero won t272
      PokerStars No-Limit Hold'em, 10.5 Tournament, 15/30 Blinds (2 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (t227)
      Hero (SB) (t2773)

Preflop: Hero is SB with A, 6
      Hero bets t2773 (All-In), BB calls t197 (All-In)

Flop: (t454) 4, K, 7 (2 players, 2 all-in)

Turn: (t454) J (2 players, 2 all-in)

River: (t454) 6 (2 players, 2 all-in)

Total pot: t454

Results below:
      Hero had A, 6 (one pair, sixes).
      BB had 3, 7 (one pair, sevens).
      Outcome: BB won t454
      Sit tein pari ihan sick laydownia tätä kaveria vastaan..

SB (t499)
      Hero (BB) (t2501)

Hero's M: 55.58

Preflop: Hero is BB with J, 2
      SB calls t15, Hero checks

Flop: (t60) 7, J, 6 (2 players)
      Hero bets t42, SB raises to t84, Hero calls t42

Turn: (t228) A (2 players)
      Hero checks, SB bets t120, Hero folds

Total pot: t228

Results below:
      SB didn't show
      Outcome: SB won t228

SB (t538)
      Hero (BB) (t2462)

Preflop: Hero is BB with A, 6
      SB calls t15, Hero checks

Flop: (t60) 6, J, 2 (2 players)
      Hero checks, SB bets t90, Hero calls t90

Turn: (t240) 5 (2 players)
      Hero checks, SB checks

River: (t240) J (2 players)
      Hero checks, SB bets t270, Hero folds

Total pot: t240

Results below:
      SB didn't show
      Outcome: SB won t240
      Sit jatkuu badbeatit..

BB (t448)
      Hero (SB) (t2552)

Hero's M: 56.71

Preflop: Hero is SB with Q, 4
      Hero bets t84, BB calls t54

Flop: (t168) K, 10, Q (2 players)
      BB bets t360, Hero raises to t759, BB calls t4 (All-In)

Turn: (t896) A (2 players, 1 all-in)

River: (t896) K (2 players, 1 all-in)

Total pot: t896

Results below:
      Hero had Q, 4 (two pair, Kings and Queens).
      BB had 5, A (two pair, Aces and Kings).
      Outcome: BB won t896
      Lopulta käsi missä katkaisen vihun. Koska vihu ei 2betannu sillä ei oo kärkiparia. Pieni riski että siellä olis väri mutta se on ehkä 25% vihun rangea. Loput on keskiparia tai oma pari joka on TT-QQ, joita mitään se ei ikinä kumminkaan foldaa.

PokerStars No-Limit Hold'em, 10.5 Tournament, 25/50 Blinds (2 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (t881)
      Hero (SB) (t2119)

Preflop: Hero is SB with J, K
      Hero bets t140, BB calls t90

Flop: (t280) 3, 9, J (2 players)
      BB checks, Hero bets t195, BB calls t195

Turn: (t670) 6 (2 players)
      BB checks, Hero bets t470, BB calls t470

River: (t1610) K (2 players)
      BB checks, Hero bets t725, BB calls t76 (All-In)

Total pot: t1762

Results below:
      Hero had J, K (two pair, Kings and Jacks).
      BB had 9, A (one pair, nines).
      Outcome: Hero won t1762
  • 73 replies
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Hävisin tossa välissä kasan HUppeja, hävisin osan koska aukasin vahingossa useamman pöydän samaan aikaan. Mikä oli aika tuhoon tuomittua mulle. Siitä tuli 4 tappiota. Sit tiltasin muutamat ja osassa koin vaan liian monta badbeattiä selvitäkseni niistä.

Joka tapauksessa, tällä hetkellä menossa +$183, raken jälkeen. 87 HU pelattu.

Vielä pitkä matka siihen että siirryn seuraavalle tasolle. Tarkoitus olis että mulla on 40 biniä tienattu alemmalla tasolla ennenkun siirryn ylemmälle tasolle. Joten $420 tienattu niin siirryn $20+1 tasolle.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Hävisin just 2 HU samalla vihulle. Mulla oli 2 kertaa AK kun sillä JJ, hävisin molemmat. Mulla oli 3 kertaa kaks paria, hävisin niillä kaks kertaa isommille kahdelle parille ja kerran riveröidylle suoralle.

Sickein biitti oli kumminkin tää. Vihu raises preflop A-rageillä ja random kahdella highcardilla. Se limppas kaikki taskuparit ja kaikki hyvät Ax kädet.

Vihu korotta, mä maksan A2o. Floppi on AQ9r, vihulla on Q9o. Preflop rangessa ainut käsi mikä voittaa mut. Sooooo sick.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Heti seuraava HU, AQo vs AKo preflop all-in. Vihun toinen 3betAI kun ollaan pelaatu vasta 15 kättä.

Pari kättä myöhemmin turnaan kärkiparin, mikä samalla antaa vihulle värin. Ja alle 20bb deep en pääse siitä irti vaik olis pitäny päästä irti.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Seuraavasta tappioa. Vihu ihan maniac, 3bettas mua 60% käsistä ja avas to 6bb. Mä 3bettais AI 50bb ATo kädellä ja se koppas 76s (niinkun oletinkin) ja voitti "flipin".
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Seuraavasta sit tämmönen sankari. En tiedä, olisin ehkä voinu foldata riverillä.

SB (t1460)
      Hero (BB) (t1540)

Preflop: Hero is BB with Q, A
      SB bets t60, Hero raises to t206, SB calls t146

Flop: (t412) 4, 10, 7 (2 players)
      Hero bets t186, SB calls t186

Turn: (t784) 7 (2 players)
      Hero checks, SB bets t250, Hero calls t250

River: (t1284) K (2 players)
      Hero checks, SB bets t350, Hero calls t350

Total pot: t1984

Results below:
      SB had 5, K (two pair, Kings and sevens).
      Hero mucked Q, A (one pair, sevens).
      Outcome: SB won t1984
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Ja taas turpiin. Vihu sai HUpin aikana 3x KK, 2x AA, 1x JJ mitä se pääs näyttään. Se lisäks se veti ohi ziljoona kertaa kun koppasin sen bluffin tai se floattas.

Mokasin 2 kertaa. Kerran olisin voinu jättää valuettamatta kolmatta paria. Mutta tiesin että vihu maksaa millä vaan parilla. Silti moka koska liian ohutta. Seuraava moka oli kun 3bettasin pikkasen liian isosti turnilla mun valmiilla värillä.

Tipuin lopulta kun sain A9o vs 97o napit keskelle preflop. Floppi 7xx tietenkin.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Tuntuu siltä kun ei onni menis ihan tasan.

Muistan ainoastaan yhden tilanteen missä oon ollu ilonen että potti menee splittiin, mutta muistan helposti joku 20-30 kertaa kun oon kironnu sitä että potti menee splittiin.

Vihut näyttää isoja pareja useamman per sittari. Ite tuntuu että pitää olla iloinen jos näkee yhden joka viides sittari tai jotain.

Kolmannekseen, kun oon 3betannu vihuja oon ihan käsittämättömällä prosentilla hävinny potin. Ja mun 3bet% on jotain 3% luokkaa.

Anyways, tän hetken tulos on..

113 HUppia pelattu, +$230 raken jälkeen.
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Mäkin oon huomannu että ei elämän nallekarkit aina ihan tasan tunnu menevän :s_evil:
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Onko yhtään pokerin pelaajaa jonka mielestä tuurit olisi menneet tasan tai itselle suotuisasti? ;)

Tän blogin jatkoksi ehdotan typohhin tekemää HU-videota. Painotus vois olla just noissa riidien kirjaamisessa ja niiden hyödyntämisessä.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      typohhin suurin virhe on se, että se pelaa huppi sittareita. Kaikki muu on sitten tuon virheen kompensointia. :f_cry:
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja NTV123
      Onko yhtään pokerin pelaajaa jonka mielestä tuurit olisi menneet tasan tai itselle suotuisasti? ;)
      Itse tossa yks kerta olin vahvasti sitä mieltä, että nyt vihut veteli ohi oikein urakalla ja "kaikki" all-in tilanteet meni vihuille.

HEM iski hieman tylysti vasten kasvoja, kun filtteröin kaikista käsistä pelkät all-in kädet näkyviin. Tilanne oli 100 käden jälkeen tasan 50-50. Hetken aikaan pyörittelin filttereitä, kun olin sitä mieltä, että siinä on joku virhe... ei ollut. :f_eek:

Mut huppivideo typohilta olis kyllä aika hyvä ajatus, eikö?
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Ei satana...

Vihu korottaa SBstä. Maksan ATo kädellä. Floppi Txx, vihu bettaa, CRään. Vihu maksaa. Turni blankko, leadaan. Vihu maksaa. Riveri J, bettaan 1/5 potista (alle potti takana molemmilla), vihu maksaa, vihulla AJ, no draws.

Ihan käsittämätön callingstation vihu, siis jokainen osuma oli 2-3 barrelia arvoltaan. Enkä saa yhtään mitään. Odotan ja odotan osumaa ehkä 30 käden ajan. Kerran sain pohjanpin ja vihu sai tripsit, hävisin siinä 4bb. Lopulta pusken JJ preflop ja vihu maksaa 98o ja häviän vielä senkin. Niinkun wtf, vaikka olis 1:20 chipit vihun edeks, jos mulla on edes 20bb mun pitäis voittaa 80% peleistä tai jotain. Ja jotenkin onnistuin häviään ton.

Eka HU käsi, riverillä boat over boat, vihu veti turnilla ohi. Hävisin ainoastaan joku 20bb tossa kädessä.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      ...
    • typohh
      typohh
      Bronze
      121 HU pelattu, +$266.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Wlore
      Itse tossa yks kerta olin vahvasti sitä mieltä, että nyt vihut veteli ohi oikein urakalla ja "kaikki" all-in tilanteet meni vihuille.

HEM iski hieman tylysti vasten kasvoja, kun filtteröin kaikista käsistä pelkät all-in kädet näkyviin. Tilanne oli 100 käden jälkeen tasan 50-50. Hetken aikaan pyörittelin filttereitä, kun olin sitä mieltä, että siinä on joku virhe... ei ollut. :f_eek:
      Piti sit tarkistaa arvioinkin niin pahasti väärin...

Olen menettänyt 364bb splittien takia, ja hyötynyt 43bb splittien takia.

Tai jos tarkastellaan chipeissä, olen menettänyt 9510 chippiä splittien takia ja hyötynyt 1256 chippiä.

Olen saanu 22% liian vähän QQ+ käsiä.

Olen saanut 10% useammin walkin silloin kun mulla on QQ+ kun normaalisti. (tähän osittain vaikuttaa se että mulla on 2 hyvää korttia, joten vihuille on vähemmän kortteja, mutta efektin pitäis olla noin 0.5% HUssa).

Joten ei mee nallekarkit nyt ihan tasan.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      No juu joo.. tollain mä en sitä kyllä itekkään tajunnu kattoa..
      Laskin vain kuinka monta kertaa olen mennyt allin ja montako kertaa niistä ite voitin.

Eihän ne kyllä nyt ihan tasan ole sulla mennyt. Pitäiskö ruveta soitteleen venäläisille, jotta saadaan joku järki tähän touhuun? ;)
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Sanotaan että tarkastelen 5 eri kategoriaa.

1. Onko spliteistä ollut haittaa tai hyötyä mulle.
      2. Olenko voittanut vai hävinnyt all-in tilanteissa equityyn nähden.
      3. Olenko saanu paljon hyviä käsiä.
      4. Olenko flopannut parin niin usein kun pitäis.
      5. Olenko osunut suoran ja värin vetoihin niin usein kun pitäis.

Ihmismieli automaattisesti kiinittää siihen huomioita missä on poikkeama (olettaen että pystyy tunnistaan mikä on "normaalia"). Jos nyt joka kerta valitsen valittamisen aiheeks sen mikä on tässä sessiossa menny pieleen, vaikuttais että olen mailman huonoonnisin kaveri, koska joka sessiossa joku noista on alle keskiverto. Mutta niinhän siellä pitääkin olla joidenkin alle keskiverto, se olen minä kun tuon esille sen tietyn missä on mulle haitallinen poikkeama, joten usein se on "normaalia" se huono tuuri yhellä osa alueella kun vastaavasti muilla osaalueilla on saattanut käydä hyvä tuuri.

Tietenkin jos etukäteen päättää mitä seuraa on tilanne ihan toinen.
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Sie oot forumin kovin viestin muokkaaja =O
    • Them
      Them
      Bronze
      Jos mun tuureja tarkasteltas niin kaikki saitit menis konkurssiin, kun todettas että jokainen saitti on rigged.