Smaragdi opettelee pokeria

• Smaragdi
      Smaragdi
      Bronze
      Olen hiukan alle kolmekymppinen nainen Etelä-Pohjanmaalta. Aloin pelailla nettipokeria Paffilla muutama vuosi sitten (nopean rikastumisen toivossa :D ). En onneksi heittänyt siihen kaivoon kuin satunnaisesti joitakin kymppejä. Muuten pelailin sitten freerolleja, ja voitinkin hiukan rahaa silloin tällöin, mutta kaikki meni saman tien... Myöhemmin rekisteröidyin pariin muuhunkin pokeripaikkaan, mutta en saanut sen enempää menestystä, vaikka yritin lueskella pokerikirjoja ja jotenkin järkeillä sitä taktiikkaa.

Puolisen vuotta sitten löysin Poker Strategyn, aloin opiskella strategiaa ja läpäisin visan. 50$ bonuksen laitoin Titan Pokerille, missä olenkin sen jälkeen pelannut melkein pelkästään. Valitettavasti en vieläkään oikein hallitse tätä peliä, välillä alkaa tuntua, että en millään voi edes oppia. Tämän blogin avulla ajattelin yrittää jotenkin selkeyttää itselleni missä mättää, kenties löytää jotain selkeitä ongelmia omassa pelaamisessani, keskittyä paremmin pokerin opiskeluun ja ehkä jonain päivänä tulla paremmaksi pelaajaksi.

En usko olevani oikeasti aivan tyhmä, mutta siltä kieltämättä usein tuntuu, kun hakkaa päätä seinään ja yrittää tajuta näitä pokerijuttuja. En oikein hyvin pysty ymmärtämään hajanaista tietoa ja itse yhdistämään niitä isommaksi kokonaisuudeksi jälkikäteen. Minulle on luontaisempaa opetella asiat tietyssä järjestyksessä juurta jaksaen, niin että tunnen tajuavani mikä tarkoitus sillä on ja mihin se tähtää, ennen kun voin siirtyä seuraavaan asiaan. Yritän kuitenkin harjoitella enemmän ja opiskella lisää teoriaa, ja odottelen että jonain päivänä kaikki naksahtaa paikoilleen. :)

Tällä hetkellä pelailen vähän mitä sattuu ja miten sattuu. Yritän pitää silmällä aloituskäsitaulukkoja ja foldailla paljon. Yksi suurimmista ongelmista on se, että osaan pelata agressiivisesti ainoastaan silloin kun saan tosi hyvän käden, ja niitä ei tule kovin usein. En oikeastaan ikinä uskalla bluffata tai varastaa blindeja, mutta aina silloin kun joskus harvoin yritän, tuntuu jollain olevan tosi hyvä käsi... :( Eli jos yritän pelata vaikka jotain No limit käteispeliä pienimmällä tasolla, niin joko pelaan hyvin tiukasti ja voitan tunnissa jotain pari kolme senttiä (ei sellaisen takia jaksa edes vaivautua pelaamaan) tai yritän repäistä ja bluffata/varastaa ja häviän vähintään neljäsosan rahoista... Jotain minun pelissäni on pahasti pielessä. :tongue:

Yleensä pelaan mieluummin sng-turnauksia kuin käteispelejä, mutta niissä ongelmana on se, että menestykseni on todella vaihtelevaa. Joskus voitan, joskus olen toinen tai kolmas, joskus sinnittelen sinne melkein rahasijoille asti ja joskus tipun heti pelistä. Multi table -turnauksissa, esim. freerolleissa, onnistun silloin tällöin pysyttelemään hengissä niille pienimmille rahasijoille, jos jaksan keskittyä täysillä, mutta siinä kohtaa on yleensä rahaa enää korkeintaa 2bb, eikä sillä enää voi muuta tehdä kuin yrittää pysyä mukana niin kauan kuin pystyy.

Minulla ei ole käytössä mitään apuohjelmaa, joten yleensä pelatessa ei ole aavistustakaan, onko joku tiukka vai löysä pelaaja, tms. En muista ikinä kuka panosti minkä verran ja milloin, tai kuka yritti bluffata, tai kuka makseli iloisesti korotukset heikolla kädellä.. Olen yrittänyt pitää kirjaa pelaajista pöydässäni, mutta se vie niin paljon aikaa, että ei voi keskittyä pelaamiseen.

:spade: :spade: :spade:

Yleisesti ottaen pokerin pelaaminen on minulle hauskaa ajanvietettä, mielenkiintoinen haaste, sekä toivottavasti vielä joskus mahdollisuus ansaita vähän taskurahaa..

Poker Strategy on kyllä tosi hyödyllinen paikka tähän opiskeluun. Keskusteluista ja artikkeleista voi oppia paljon, mutta erityisesti tykkään katsoa noita videoita, mistä näkee miten se kaikki toimii käytännössä.. :) Kerään vielä rohkeutta osallistua valmennukseen.. Niitä kai järjestetään ihan pronssitasollakin joskus. Jotenkin se ohjelma tuntuu vaan niin vaikealta, kun en ole mikään atk-nero, ja sen lisäksi jotenkin ujostuttaa yleensäkin osallistua siihen, kun en tiedä miten se oikeen käytännössä toimii, ja entä jos joku sanoo mulle jotain, jne.... :D (kivat ongelmat mulla)
  • 62 replies
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tervetuloa blogittamaan!

Valmennuksiin rohkeasta vaan mukaan, ei niihin osallistuminen vaikeaa ole. Katso oheinen video (täällä), siinä on tuo valmennus selitetty.

Ihan alemmilla tasoilla kannattaa jättää bluffit kokonaan pois. Myös ryöstöt harvoin onnistuvat, kun vastustajilla on tapana maksella vähän millä sattuu. Tiukka pelaaminen on se ainoa oikea tapa. Sillä varmistat, että olet suurimman osan ajasta pelaamissasi käsissä vastustajaa edellä. :)
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Kuules tyvär, nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja alat seuraamaan noita livevalmennuksia. Niistä oppii paljon pelkästään seuraamalla ja jos jotain valmentajan näyttämää kikkaa ei heti ymmärrä, niin siitä voi aina kysyä niin siihen vastataan että miksi niin tehtiin. Degnic (käteisnlhe) ja zamwise (sng ja sss-tyylin nlhe ja fixed limit) ovat molemmat hyviä valmentajia, jotka tietää mitä puhuu ja vielä kertookin sen selkeästi. Sama pätee chennyyn (englanninkielinen sng-valmennus) kannattaa ottaa aikatauluun jos lontoo sujuu.

Niin ja ei sinun läsnäoloa näe muut kuin valmentajat, jotka ei sinua nimeltä mainitse ellet itse sitä halua. Voit siis pelkästään seurata valmennusta ilman että kukaan sinua mitenkään noteeraa, jos se jänskättää.

Ja hanki ihmeessä jokin apuohjelma, lataa vaikka tuo ps:n elephant alkajaisiksi jotta saat käsiä talteen myöhempää tarkastelua varten, ja foorumille kannattaa ehdottomasti lähettää sellaisia käsiä mistä on epävarma että pelasiko sen oikein. Voi olla, että siihen on olemassa joku normaalipelilinja, mutta se selviää kysymällä paremmin kuin itsenäisesti pähkäilemällä.

Että tälläinen ripitys heti alkuun. Ei muuta kuin tervetuloa joukkoon hurjaan ja blogittamaan ja onnea pelipöytiin. :)
    • Smaragdi
      Smaragdi
      Bronze
      Kiitoksia vaan tervetulotoivotuksista PokkAA ja Ryyti! :)

Joo, täytyy kokeilla sitä valmennusta tässä jonain päivänä. Se kuulostaa oikein mielenkiintoiselta. Kyllä se kieltämättä hiukan madaltaa kynnystä, kun tietää että ainoastaan valmentaja näkee läsnäolijat. Varsinkin näin aloittelijana ei ole kauheasti itsevarmuutta tällaisissa tilanteissa. Tuo bloginaloitusviestinikin oli ensimmäinen viesti minkä olen tänne kirjoittanut, ja sitäkin harkitsin melko pitkään... :D

Yritän koota pisteitä sen Elephantin lataamiseen, mutta siinä kestää varmaan aika kauan, jos ikinä onnistuu. Mut se on yksi mun tavoitteista. :)

Ehdin tässä pelaillakin jonkun verran tänään.

Holdem NL $0.01/$0.02

1. pöytä
      aika 01:47
      94 hands
      buy in $2
      cashed out $2.16

2. pöytä
      aika 00:39
      23 hands
      buy in $2
      cashed out $2.28

Yli 2 tuntia pelasin yhteensä, ja voittoa tuli $0.44. Ei kovin hyvä tuntipalkka, mutta toisaalta ei sentään miinusta. Yritin pelata aika tiukasti, mutta suurimman voiton sain todella tyhmällä all in -lyönnillä. Nekin rahat otin kyllä ilomielin vastaan. :D
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Smaragdi

Ehdin tässä pelaillakin jonkun verran tänään.

Holdem NL $0.01/$0.02

1. pöytä
      aika 01:47
      94 hands
      buy in $2
      cashed out $2.16

2. pöytä
      aika 00:39
      23 hands
      buy in $2
      cashed out $2.28

Yli 2 tuntia pelasin yhteensä, ja voittoa tuli $0.44. Ei kovin hyvä tuntipalkka, mutta toisaalta ei sentään miinusta. Yritin pelata aika tiukasti, mutta suurimman voiton sain todella tyhmällä all in -lyönnillä. Nekin rahat otin kyllä ilomielin vastaan. :D
      Absoluuttinen voitto ei ole pokeriuran alussa tärkein tekijä, vaan voittosumma suhteessa pelattuun limittiin. Ei tuolla NL2-tasolla pääse rikastumaan, mutta sieltä haetaan oppi suurempia pöytiä varten. :)
    • neurotikki
      neurotikki
      Global
      Jep, tervetuloa vaa munki puolesta. Itekki sillon alottelin dollarin sittareilla ja tuntu hirveeltä ku niitä pelas ja voitti nii "vähä" mutta kokemusta ja käsiä tulee vaan :) Hyvää pelionnea!
    • Fading80
      Fading80
      Bronze
      Niin ja tosiaan kannattaa ladata se fantti ilman muuta että saat käsiä talteen. Sieltä on sitten hyvä analysoida jotain kättä mikä jäi askarruttamaan ja mahdollisesti postata sitten tänne jos jää itselle epäselväksi. Efelantti toimii koeajan ihan täysillä ja sen jälkeenkin rajoitetuilla ominaisuuksilla, joten ei muuta kun laitat lataukseen...=)
    • Smaragdi
      Smaragdi
      Bronze
      Kiitti vinkeistä ja kommentoinnista PokkAA, neurotikki ja Fading80! En muuten tiennytkään että sen Elephantin saa käyttöön ilman sitä lisenssiäkin. Jotenkin vaan näin, että siihen tarvitaan kauheasti pisteitä, ja sitten en lukenutkaan enempää...

Sunnuntaina peli sujui aika hyvin, kun osallistuin Titanin Poker Strategy Bronze -freerolliin. Turnaus kulki kuin unelma, ehkä johtuen osaksi siitä, että muutkin pelaajat olivat lukeneet täältä samat ohjeet kuin minäkin, ja pelasivat ymmärrettävällä tavalla.. Osaksi varmaan hyvää onnea. :) Onnistuin saamaan aika kivan stäkin ja pääsin aika helposti alle sen 120. sijan mikä oli muistaakseni eka mistä sai rahaa.

Yhdessä vaiheessa onnistuin jopa lukemaan vastustajaa, (varmaan kokeneemmille pelaajille olisi ollut päivänselvä tapaus, mutta minulle aika harvinainen tilanne) kun pöydässä oli muutamia venäläisiä/ muita itäeurooppalaisia pelaajia, jotka kirjoittelivat keskenään venäjäksi. Yksi tyyppi hermostui siitä ja alkoi herjaamaan niitä, ja pisti muutaman kerran peräkkäin isoja panoksia peliin, ja menetti siinä suurimman osan rahoistaan. Sitten mulle tuli hyvä käsi juuri kun se päätti mennä all in, ja mä maksoin, vaikka olen tosi arka menemään mukaan tollasiin hyvilläkin käsillä. Mutta nyt olin kuitenkin aika varma siitä, että sillä ei ole mitään, eikä sitten ollutkaan... Jee! :)

Myöhemmin sitten kävi niin että mulla oli KK ja menin all in, ja toisella oli 88, ja se sai sitten suoran, minkä takia menetin varmaan 3/4 stäkistä, ja sen jälkeen en enää päässy ylös. Tipuin jossain 70. paikkeilla, ja voitin $2.50.

Eilen en pelannut kuin pari sittaria, mistä toisen hävisin ja toisessa (double or nothing) pääsin rahoille. Tänään pelasin hetken käteispöydässä PokerStarsilla, ja voitin ihan ekalla kierroksella 90 senttiä täyskädellä, ja sit häivyin sieltä etten häviä niitä.
    • Smaragdi
      Smaragdi
      Bronze
      Olen pitänyt vähän taukoa pelaamisesta. Ennen taukoa oli sellainen huonompi kausi, kun melkein tuntui että menen tilttiin. Nyt on taas mennyt aika mukavasti. Pelasin juuri 1,1 dollarin re-buy turnauksen ja pääsin sijalle 7! (pelaajia oli alunperin joku vajaa 500.) Voitin n. 60 dollaria (miinus buy-in ja addon).

En osaa sanoa kuinka paljon noissa turnausmenestyksissä on mun kohdalla kyse tuurista ja kuinka paljon jostain omasta fiiliksestä joka vaikuttaa pelityyliin, tms... Toistaiseksi se menestys on kuitenkin ollut niin vaihtelevaa. Kyllähän sen huomaa että joskus (usein) ei jaksa keskittyä, ja tuntuu ärsyttävältä vaan foldata kerran toisensa jälkeen.

Pelasin myös pari päivää sitten 2,25d omaha HL -turnauksen, missä sijoituin aika hyvin. En saa millään päähäni kuinka monenneksi pääsin, mutta voitin muistaakseni joku hiukan alle 30 dollaria. Omahaa en ole ikinä mitenkään opiskellut. Sitä pelaan harvakseltaan ja lähinnä huvin vuoksi. Se tuntuu kivalta vaihtelulta kun ei tarvitse miettiä kaikkia sääntöjä, vaan voi luottaa "intuitioon" tai johonkin.. Todennäköisesti kai siihen, että vastapeluritkaan eivät ole opiskelleet lajia sen paremmin. :D Sen lisäksi mun pelityylille sopii se, että useimmat vaan checkailee ja maksaa, eikä korottele hirveästi, niin mun vedot ehtii täyttyä ennen kuin kukaan tajuaa..

Nyt olen yrittänyt hiukan perehtyä jopa noihin pottikertoimiin ja outteihin sun muihin. Aikaisemmin hyppäsin vaan koko kohdan yli, kun en jaksanut edes yrittää ymmärtää. :tongue: Jätin nytkin vielä ne epäsuorat kertoimet kokonaan pois, ettei tule liikaa kerralla. Tässä vaiheessa alkaa aloituskäsitaulukot olla joten kuten hallinnassa (en kyllä ulkoa osaa), niin voi hiukan ruveta miettimään seuraavia askelia. Kieltämättä suurimmat vaikeudet tuottaa se, että pitäisi ehtiä oman vuoron aikana ottaa huomioon niin monta asiaa ja etsiä tietoa monenmoisista taulukoista, jne... Helposti loppuu aika, ja sitten tekee hätiköityjä päätöksiä. Välillä unohdan jopa katsoa missä positiossa olen, ja muita tällaisia virheitä.. :rolleyes:

Olen muiden pelaajien tavoin hyvin ärsyyntynyt näistä poliitikoista, jotka ovat kieltämässä nettipokeria. Minusta nettipokeri on yksi puhtaimmista "urheilulajeista". Ei ole väliä asuuko keskellä Lappia vai Helsingissä, tai onko mies/nainen, nuori/vanha, jne... Samassa pöydässä voi olla vastakkain professori ja opiskelija, tai ison firman johtaja ja pitkäaikaistyötön. Kaikilla on samat edellytykset. Kaikki on kiinni omasta itsestä ja pienistä harmaista aivosoluista. :) Minun mielestäni se on armottoman hyvä asia!
    • neurotikki
      neurotikki
      Global
      Onneksi olkoon vain turnaussijoituksista, hyvät MTT-sijoitukset lämmittää mieltä mukavasti. Itse tiedän melkein puhtaana turnauspelaajana että se on mukava voittaa aina muutamat sadat ihmiset :) Keep on playing, äläkä tilttaa :P
    • Smaragdi
      Smaragdi
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja neurotikki
      Onneksi olkoon vain turnaussijoituksista, hyvät MTT-sijoitukset lämmittää mieltä mukavasti. Itse tiedän melkein puhtaana turnauspelaajana että se on mukava voittaa aina muutamat sadat ihmiset :) Keep on playing, äläkä tilttaa :P
      Joo, se oli kyllä aika mahtava tunne kun pääsi kerrankin finaalipöytään asti! :) Ja on tosi kiva että voi blogin kautta jakaa tällaisen itselle suuren saavutuksen muidenkin ihmisten kanssa. Kukaan kavereista ei joko ole pahemmin pokerista kiinnostunut tai sitten ei yleensäkään kannata mitään "uhkapelejä"... :D
    • Smaragdi
      Smaragdi
      Bronze
      Katsoin eilen undercover82:n NL Holdem SSS- ja BSS-videoita (pronssi), ja sain niistä kivasti inspiraatiota ja jotenkin sellaista uutta ymmärrystä omaankin peliin. Täytyy sanoa, että kaveri osaa käydä kaikki asiat todella selkeästi läpi, niin että aloittelijakin oikein tajuaa sen ajatusprosessin kulun. Kommenteissa oli valitettu liiasta passiivisuudesta, mutta itse ainakin ymmärsin, että videot on tehty ihan siinä tarkoituksessa, että hän nimenomaan seuraa sitä strategiaa juuri niin tarkasti kuin aloittelijan itsensäkin pitäisi. BSS-videossa hän korosti parien pelaamista settivaluen takia, mikä oli oikeastaan ihan uusi asia mulle. Samoin vastustajan jatkolyönnin korottaminen alkoi selkiintyä. Aikaisemmin olen todellakin lähes aina vain foldannut niihin korotuksiin, ja ajatellut että ilman muuta vastustajalla on ässä kun ässä on pöydässä, jne. Lasi on aina puoliksi tyhjä.. :D

Titanin rollini oli eilen alimmillaan aloituspääoman saamisen jälkeen, eli 6,37e. Nämä aiemmat turnausvoitot ovat Paf:in ja VC-pokerin tileillä, mutta Titan on ainoa mikä on liitetty PokerStrategyyn, joten haluan saada siellä pelin kulkemaan että pääsen joskus hopeatasolle ja pääsen käsiksi seuraaviin strategia-artikkeleihin ja videoihin!

No, videon katselun jälkeen ajattelin, että nyt alan todellakin pelaamaan sitä shortstack-strategiaa oikein kunnolla. Yritin parhaani, mutta muutaman pöydän jälkeen tajusin, että teen vain tappiota. En tiedä miksi SSS ei oikein luonnistu minulta. Olen aikaisemminkin sen kanssa tuskaillut, tämä ei ollut ensimmäinen kerta. Ehkä se on sitä, että sen on tarkoitus tuottaa voittoa niin paljon pidemmällä tähtäimellä ja mitä enemmän käsiä pelaa, ja kun itse en pysty kahta pöytää useampaa pelaamaan yhtä aikaa, niin voittamiseen menisi aivan kauhean pitkä aika... Päätin sitten ottaa virallisesti käyttöön big stack -strategian, vaikka en sitä aivan täysin hallitsekaan, ja vaikka se 25 buy-inin sääntö ei todellakaan tässä tapauksessa täyty. Sitä pelatessa rolli kuitenkin kasvoi eilisen aikana +5,16e, eli huomattavasti paremmalta ainakin vaikuttaa. Täytyy toivoa, että ei häviä kovin montaa biniä, niin voi ehkä tälläkin pärjätä. Pelaan kuitenkin sen kanssa niitä Titanin pienimpiä pöytiä, joten tämänhetkinen 11,53e saldokaan ei ihan heti kuitenkaan katkea, vaikka parikin biniä jopa häviäsin. Täytyy vaan olla tosi varovainen ja arvioida asiaa uudelleen, jos näyttää siltä että tää ei toimi.

Meinasi hiukan mennä hermot kun aamulla huomasin, että kissa oli raadellut kuulokkeet käyttökelvottomiksi. Eihän siinä mitään, pitää käydä ostamassa vaan uudet, ei noikaan ollut kuin joku 3e halpikset. Kunhan siitä ei vaan tulis tapaa että joka yö järsitään joku laite palasiksi..
    • neurotikki
      neurotikki
      Global
      Oletko fixed limittiä kokeillu pelata mitenkä koskaan ? Se on ainakin kokeilunarvoinen peli jos tuo SSS ei niin natsaa :)
    • Speester
      Speester
      Bronze
      Tämäpä on kiinnostava blogi, tekstiä tulee ja asiaa löytyy. Jatka samaan malliin :)

"Nothing is too high for a man to reach, but he must climb with care and confidence."
      - H. C. Andersen
    • Smaragdi
      Smaragdi
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja neurotikki
      Oletko fixed limittiä kokeillu pelata mitenkä koskaan ? Se on ainakin kokeilunarvoinen peli jos tuo SSS ei niin natsaa :)

Olen joskus kokeillut ohimennen, mutta en sen enempää perehtynyt.. Se taitaa kuitenkin olla sen verran erilainen kuin NL, että pitäis oikeen opetella ne eri strategiat siihen. Täytyypä lueskella siitä aiheesta vähän noita artikkeleita, että saa paremman kuvan. Kiitti vinkistä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Speester
      Tämäpä on kiinnostava blogi, tekstiä tulee ja asiaa löytyy. Jatka samaan malliin :)

Kiitoksia kiitoksia.. Tosi mukava kuulla että jonkun mielestä tää on jopa kiinnostava! :tongue: Itse taidan olla aika kriittinen, kun jälkikäteen kaikki omat kirjoitukset tuntuu niin teennäisiltä ja typeriltä, etten edes kehtaa lukea niitä uudestaan. :D Olen sunkin blogia käynyt lukemassa (sekä monen muun), mutta en ole uskaltanut kirjoittaa mitään. Vaikka tiedän että on kiva saada kommentteja, niin itsellä on tosi iso kynnys kirjoittaa mitään toisten blogeihin tai edes foorumin muille alueille.

-----------------------------

Joo, eilen sain sitten sen Elephantin asennettua. Ei tullut edes mitään ongelmia, vaikka kuvittelin etukäteen että se olisi tosi vaikeaa. Vaikeus alkaa sitten tästä, kun pitäisi alkaa opetella sitä käyttöä. Sain ilmeisestikin importattua ne käsihistoriat siihen, ja statsit (vai mitkä onkaan) sain näkymään Titanin pelipöydissä. Ne onkin tosi kivat, kun niissä on eri värit ja kaikki! :P Toivottavasti ne ei häviä sitten kun se kokeiluaika on ohi. Ihan en vielä tajua mitä ne kaikki tarkalleen ottaen merkitsee, mutta hämärä käsitys on kuitenkin. Yritin etsiä ohjeita, mutta aika vähissä näyttää ainakin suomenkieliset olevan. Strategia-artikkeli aiheesta on valitettavasti hopeatasolla, joten sitä saa vielä odotella. Löysin kyllä selitykset niihin lyhenteisiin.

Eilen voittoa tuli 4,5e. Ehkä pitäisi ruveta laittamaan noi summat dollareina, kun tosta norsusta näkee sen ilmeisestikin suoraan.. Vähän vaan hämmentää, että siinä yhdessä taulukossa lukee 20.3. kohdalla $5,16 ja 21.3. kohdalla $6,20, ja siis eilen mä voitin vähemmän kuin edellispäivänä.. Hmm... Joko mä en vaan tajua sitä, tai sitten siinä on jotain asetuksia tai sellaisia mitkä pitäisi ensin laittaa kuntoon. En siis tehnyt sille tosiaan mitään, enkä osaisikaan. Tällä hetkellä koitan vaan saada siitä jotain käsitystä ja kunhan jaksan, niin luen ne englanninkieliset ohjeet, niin ehkä sitten alkaa aukeamaan paremmin. Täytyy sanoa, että vaikka en siitä mitään tajuakaan, niin silti tuntuu että se tekee jo nyt pelaamisesta helpompaa.
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Jos pelaat yöllä, niin Titanilla vaihtuu vuorokausi pari tuntia yli puolenyön meikäläistä aikaa. Sen jälkeen pelatut pelit menevät Norsussa sitten seuraavan päivämäärän puolelle. Olisiko siitä kyse?
    • Smaragdi
      Smaragdi
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja zamwise
      Jos pelaat yöllä, niin Titanilla vaihtuu vuorokausi pari tuntia yli puolenyön meikäläistä aikaa. Sen jälkeen pelatut pelit menevät Norsussa sitten seuraavan päivämäärän puolelle. Olisiko siitä kyse?
      Pelaan usein kyllä öisin, mutta en nyt muutamaan päivään. No, ei sillä niin väliä ole. Todennäköisesti en vaan osaa käyttää sitä oikein.. Yritän opetella, mutta tämä on siis tosi vaikeaa. :)
    • MixsuPoker
      MixsuPoker
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Smaragdi
      Pelaan usein kyllä öisin, mutta en nyt muutamaan päivään. No, ei sillä niin väliä ole. Todennäköisesti en vaan osaa käyttää sitä oikein.. Yritän opetella, mutta tämä on siis tosi vaikeaa. :)
      toivon mukaan sulla on XP.n käyttis koneessa, vistan kanssa nimittäin alkaa ne vaikeudet jossakin vaiheessa :(
    • Smaragdi
      Smaragdi
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja MixsuPoker
      toivon mukaan sulla on XP.n käyttis koneessa, vistan kanssa nimittäin alkaa ne vaikeudet jossakin vaiheessa :(
      Joo on onneksi.. Se nyt vielä puuttuis että tulis sellaisia ongelmia. Minä kun en tosiaan ole mikään atk-nero. :)
    • Smaragdi
      Smaragdi
      Bronze
      Eilen meni käteispelit vähän huonommin, $0.60 miinusta. :( Eihän se paljon kai ole, mutta harmittaa silti, kun olisin halunnut että joka päivä tulee plussaa. (tosi realistinen tavoite :D ) Onneksi sain 80 sentin voiton yhdestä $1 NLH Double Up -sittarista, ja sen lisäksi pääsin 70. ja 80. sijan välille Bronze freerollissa, mistä tuli $2 palkinto. Kaikenkaikkiaan 2,2 dollaria kuitenkin ylöspäin. Euroissa mun Titanin saldo on nyt 17,58.

Vähän muuten jouduin etsimään tietoa siitä Elephantista, kun tuolta FAQ: sta luin että Elephant tukee Texas Hold'em käteispelejä ja turnauskäsiä, mutta mistään ei löytynyt tietoja niistä turnauksista. Tajusin sitten, että ilmeisesti ne turnaukset ei kuitenkaan vielä toimi.. En sitten tiedä tekeekö se Elefantti niille turnauskäsille kuitenkin jotain kun siinä luki että tukee?

Tuo freerolli meni aika mielenkiintoisesti ainakin omalta osaltani. :rolleyes: Jouduin blindien kasvaessa menemään useamman kerran all-in, ja ainakin 2 kertaa kävi niin että olin pienellä parilla isompaa vastaan ja sain setin.. Ne ihmiset varmaan inhosi mua siellä. Tosin niin kävi tässä pelissä jostain syystä aika monelle muullekin, oikein kiinnitin huomiota. Tosiaan sijoituin n. 5 sijaa alemmas kuin viime kerralla, ja aika lailla samantyylisesti meni turnaus tälläkin kertaa. Onnistun ihan hyvin pelaamaan turnauksen alkuvaiheen, ja keräämään rahaa hyvillä käsillä, aika varovasti pelailen. Seuraavassa vaiheessa yhdellä tai useammalla onnistuneella all-inillä kasvatan stäkkiä kivan kokoiseksi. Parhaimmillaan olin 12. kun pelaajia oli joku pari sataa jäljellä. Siinä kohtaa suurimmat ongelmat sitten tulee, kun en osaa pelata isolla stäkillä. Blindit vaan syö rahakasani ja pian olen taas tippumaisillani.. Strategia-artikkeleistakaan en ole löytänyt oikein mitään niksejä siihen. Ehkä hopeatasolla voi olla, jos sinne asti IKINÄ pääsen.. Tämän viikon Titanilta saa Strategypisteet tuplana, joten täytyy pelata ahkerasti. :)

Tänään olen lukenut Fixed limitin strategiaa, ja se vaikuttaa kivan erilaiselta verrattuna No limitiin. Yritän tehdä jonkunlaista taulukkoa itselleni niiden perustason ohjeiden perusteella ja kokeilla sitten käytännössä minkälaista sitä on pelata. Saa nähdä onnistunko millään sisäistämään sitä koko systeemiä.