Eucalyptuksen ystävä - rollin kasvattaminen AllAround-pelaamisella?

• XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      Eli heip.

Kuten otsikko kertoo, ajattelin kokeilla jo jonkin verran kypsyneen ajatuksen takia Fixed Limitia, ja miten voitollisuus siellä onnistuu. Olen koko ''urani'' ajan pelannut NL:ää ja PLO:ta, sekä MTT:tä. En toki ole näitäkään unohtamassa, mutta ajattelin kokeilla myös Fixua.

Olen tänään/eilen ahminut Fixed Limit artikkelit, ja tänään sain alkupääoman (Ei PokerStrategy) Ultimate Pokerille. Olen siis Fixedissa täydellinen rookie, joten AKT:lle tulee käyttöä. Lisäks PostFlop-peli vielä tökkii, joten lisäopiskelua tullaan suorittamaan.

Voisin siis seurata tämän foorumin avulla omaa menestymistäni. Toivon tukea teiltä osaavilta jäseniltä, valmentajilta ja muilta. :f_cool:

Alkukassa: $50.00 [FL]
  • 57 replies
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      Ensimmäinen tilanne katsaus:

- 0 kättä takana, tuntuu olevan TODELLA vähän Fixed Limit pöytiä täällä Ultimatella, ja kuitenkin täällä se bonus tulisi grindata. Voi olla että 0.02/0.04 pöydistä pitää aloittaa, kun niissä on joka yksi pöytä täynnä pelaajia.

Mahdollisimman pian täältä pois, eli eikun pelaamaan! ->

EDIT: eli nimen omaan FR pöytiä on vähän, 6-max saattaisi löytyäkin.
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Tervetuloa Fixun ihmeelliseen maailmaan! Postflop-peli on jossain määrin musta selkeämpää kuin NLssä. Suosittelen siirtymään Tiltille jossa pelejä riittää ja onnellisia kaloja polskii pöydässä tasolla kuin tasolla.
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Sawkko
      Suosittelen siirtymään Tiltille jossa pelejä riittää ja onnellisia kaloja polskii pöydässä tasolla kuin tasolla.
      Näin ajattelinkin tehdä, kunhan saan tämän bonuksen clierattua, eihän PS:nkään tarjomia rahoja voi heti nostaa pois :)
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      Ensimmäinen FL sessio takana, 0.02/0.04 ja 0.05/0.10 tasoja tuli pelattua, ja kassa näyttää:

FL : $50.47

Kaameaa profiittia heti alkuun, nyt taukoa illaksi, pari MTT:tä ja valmennusta.
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      Viime illan/yön pelit paketissa:

[FL]: $48.93

Ai nää maksaa pohjanapilla loppuun asti ja osuu : oo :f_confused:
      Kyllä se siitä.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Pohja nappihan on osalle jo melkeinpä nuts fixedissä! Gutarin vedosta ei taasen luovuta enää millään :)
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Joo liian kalaisissa pöydissä on tosiaan se ongelma, et kukaan ei päästä kädestä irti ja viimestään riverillä menee ohi
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Jussu
      Joo liian kalaisissa pöydissä on tosiaan se ongelma, et kukaan ei päästä kädestä irti ja viimestään riverillä menee ohi
      No näiltähän se profiitti pitkässä juoksussa tulee. Ja tuo dollarin tai kahden alamäkikin johtui siitä, että olin väsynyt.

Kyllä edelleen on ongelmana vähäinen pöytien määrä. Mutta aikaa on vapauttaa bonus, vaikka sitten FL0.02/0.04 pöydissä. Ja jos kiire tulee, niin sitten NL:ää, ja heti kyllä siirryn PS:n rb tilille, kun olen saanut tuon vapautettua :f_cool:

EDIT: tuntuu olevan 6-max pöytiä aika paljon enemmän, joten kokeilen niitä tässä. Josko niistäkin tulisi enemmän voittoa, vaikka AKT avulla. :f_grin:

EDIT-II: Voisiko joku kertoa, voiko tuota AKT:ta soveltaa shorttiin?
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Shorttipelaaminen eroaa fullista niin paljon että kyseessä on oikeastaan oma lajinsa. Sortin AKT muistuttaa fullin vastaavaa MP2 alkaen, mutta blindien ryöstö ja puolustus paljon löysenpää ja aggressivisempaa. Shortin perusteet ja omat taulukot löytyy tästä: http://fi.pokerstrategy.com/strategy/fixed-limit/265/
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      Pihi-Saitalle kiitokset :f_grin:

Huonoa tuuria tuolla ainakin on, sain QQ, jolla käppäsin kaverin kanssa. Flop Qxx, turn x, river A. Kaveri näyttää AA.

Mutta kyllä se tästä. Shorttia opiskelemaan :f_cool:
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Shortti ja fulli eroaa tosiaan aika paljon toisistaan. Shortti on sikäli hauskempaa, että siinä tulee enemmän päätöksiä. Huono pelaaja ottaa hirveällä vauhdilla selkään siinä kun sillä on enemmän mahdollisuuksia päättää väärin. Lisäksi sä pelaat sitä pöydän paistia vastaan enemmän käsiä -> teet enemmän rahaa.

Ei sitä fullia välttämättä tarvitse opiskella, jos on vahvat esitiedot yleisesti pokerista ja on nopea oppimaan. Mutta haittaakaan siitä ei ole. Suosittelen että grindailet fullia alkuun. Muistat vaan että et nouse liian nopeasti tasoissa, varianssi on hurjaa, molempiin suuntiin.

Yksi iso ongelma shortissa on muuten se että rakea menee aivan törkeä määrä. Etenkin pienemmillä tasoilla. Kannattaa siis pohtia että kummassa teet enemmän rahaa.
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      Tuli tuossa ahmittua FL short-handed artikkeleja, ja ajattelin kokeilla sitä ensimmäistä kertaa huomenna (kun saan ORC:n tulostettua), tasolla $0.05/$0.10. Tämänhetkinen kassa ->

[FL @ UB] $46.18

Lisäksi ajattelin, että samahan se on pitää kirjaa samassa blogissa myös €betin SSS-NL peleistä ja urheiluvedonlyönnistä. ->

[NL & SB @ OnGame] $32.86 // $7.90 (Poker // Sportbet)

OnGamella on 40% rb ja bonuksen clearausta, ja siellä sujui tänään suht hyvin sekä pokeri että vedot. :f_thumbsup:
      Urheiluvedoissa mennään $20 asti pienellä riskillä, joten älkää ihmetelkö suuria muutoksia :f_cool:

Tää päivä pulkkaan, huomenna shortti-fixua. :f_grin:
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Tuliko Full Tiltin freerollista rahaa? Mun kurkot ei kestäny Q-8 vastaan:D Huomasin sut sen takia, kun heti alussa pamahdit jo chipleadiin!
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja kravdude
      Tuliko Full Tiltin freerollista rahaa? Mun kurkot ei kestäny Q-8 vastaan:D Huomasin sut sen takia, kun heti alussa pamahdit jo chipleadiin!
      hehheh, mulla on ollu tapana pelata toi, kun en oo vielä jaksanu siirtää rahoja sinne takaisin. Tipuin sijalta 64 tai jotain, AK vs KJ ja riveriin napsu :f_mad:
    • simich
      simich
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Sawkko
      Tervetuloa Fixun ihmeelliseen maailmaan! Postflop-peli on jossain määrin musta selkeämpää kuin NLssä. Suosittelen siirtymään Tiltille jossa pelejä riittää ja onnellisia kaloja polskii pöydässä tasolla kuin tasolla.
      Ai että tiltillä on kalaa FL:ssa? Mulla on 70$ siellä, jolle en löytänyt vielä käyttöä. Täytyy kokeilla fiksua sitten. Tätä blogia seurataan mielenkiinnolla..
    • pirmaki
      pirmaki
      Bronze
      Ai että tiltillä on kalaa FLsa?

Joo minä ainakin :f_biggrin: Häviöllä varmaan ton 70$
      täytys ruveta lukeen noita artikkeleita lisää.
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      On joka aamuisen kassanpäivityksen aika:

[FL @ UB] $44.52

[NL & SB @ OnGame] $39.62 // $15.80

Kuten edeltä näkyy, eilinen oli voitollinen päivä. Puretaas vähän osiin:

- Fixussa opiskelin artikkeleja, katsoin videoita ja pelasin taulukoiden mukaan. Kassa kävi ensin $40:ssa, sitten nostin sen takaisin -> $50. Viimeisessä sessiossa väsymyksen johdosta vähän luisuin, mutta kyllä ne osu gutareihinkin :s_frown: Mutta kolme pöytää sujuu hyvin, varmaan neljäskin. (Kuulin sellaista juttua UltimateBetistä, että haluun vain nopeasti multitablettaa tuolta pois)

- NL SSS oli perus hyvä päivä, muutamat flipit voitin, muutamat hävisin. En erityisemmin pidä OnGamen softasta, mutta kalojen takia voin uhrautua :f_grin:
      Pari biniä silti ylös. Urheiluvedoissa tein yhden tuplan (kahden kohteen lapun), jonka kertoimeksi sattui kaksi. Niimpä tuplasin kassan siellä. (Eurobetilla varmaan viihdyn pitempään, rb on mukava ja kalat myös, sekä nyt bonuksen clearaukset hyvässä vauhdissa.)

Tällaista siis minulle. Fixussa taulukoiden mukaan preflop, ja postflop oman pelikokemuksen mukaan, niin kyllä me saadaan se kassa huomiseksi vihreeksi.

Etiäpäin :f_thumbsup:

EDIT: Sen verta huonoa mainosta on saanut tuo UB, eikä edes PS:n kaveri oo (ymmärrän miksi ei), niin pelaan siellä FL lisäksi NL, että pääsen nopeammin pois.
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      Tuli ''hieman'' kuopattua UB:lla (josta osa tosin NL HE). Aivan kaameaa runia, mutta toki sitä epäilee omia taitojaan... Joten ->

Kuvasin session kahta pöytää Fixu-Shorttia. Toivon siihen ketjuun kaikilta asiasta ymmärtäviltä kommenttia (uskon sen olevan vain huonoa onnea, ja toivonkin)

Video löytyy täältä:

Shorthanded FL $0.10/0.20
    • XKoalaX
      XKoalaX
      Bronze
      Lippu puolitankoon, eilisen tulokset:
      - [FL @ UB] $24.56
      - [NL & SB @ OnGame] $23.86 // $15.03

Millähän alottaisi? Vaikkapa plus/miinus osastolla
      - Kassa UB:lla lähes puolittunut. Suurin osa NL.
      - OnGamelta lähti yli 5bin alas
      ...
      +/- Trackerin mukaan mun tuotto eilen on $52 alle EV:n. Se siis tarkoittaa, että kun eilen hävisin yhteensä pokerissa ~35 dollaria, olisi mulle pitänyt tulla noin $15 voittoa. Eli tiedän pelanneeni oikein.
      +/- Urheiluvedoissa ei suurta muutosta
      ...
      + Tällä pojalla on karmea tahto ja halu voittaa. Se on pokerissa aina hyvä asia.
      + En ole luovuttamassa mihinkään. Lasken varmaan tasoa UB:lla.
      + Ekat bonarit on lähellä. Ne paikkais tappiot.

Tuollaiset on päällimäiset fiilikset. Sentään pelasin oikein, mulla on koko elämän kestänyt down-swing päällä.
      Tänään aion varmasti pelata aika paljon, jos ei kaameaa laskua tapahdu. Kassat kuntoon, ja lisäksi mulla on kaks isompaa MTT:tä tänään, joista voisi lähemmäs tonni tulla, nekin pelaan (pääsin ilmaiseksi lipulla). :f_grin:

EDIT: onnistuin sitten laittamaan vedonlyönnin pannaan itselleni viikoksi: Mun lyömät kohteet on ens viikonloppuna.. voi ei. :f_mad: