Koulu KEtuiks ja softa auki...

• masahiiri
      masahiiri
      Bronze
      Nonniin... Elikkäs nyt on kyllä tullut aika perustaa blogi että saan vähän sisältöä elämään ja pokeriin ehkä jotain neuvoja :ooo

Ekas pikkasen taustatietoa... Oon 18v lukiolainen kouvolasta... strategylle rekkasin oisko ollu 16 vuotiaana josta 17v:nä pokkaa pahana setänä laitto mulle banaania ja täysi-ikäisyyden saavutettuani laitoin supportin kamuille viestia ja avasivat minun tilin. Pokerin alotin 15vuotiaasta osittain omasta innostuksesta (subilta tykkäsin kattoa wpt:tä) ja osittain veljen toimia matkien, ensin livenä ja 16vuotiaana sitten netissä... satunnaisella saavutuksella... SSS:ään tutustuttuani laitoin 16v:nä sitten kesän alussa starssille 10d ja syksyllä olikin sitten jo 900d, (starssille on nyt bännit erinäisistä syistä) rahat kotiutettiin joista 300d partylle, partyllä pelailu sitten vähän jäikin vähäiselle ja sieltä 500d kotiutettiin joskus, pelit jäivätkin sitten vähäksi aikaa ja viime kesänä pelailinkin vähän mutta ilman menestystä.

Nyt on taas aika palata pokeriin ja ois tarkotus panostaa siihen nyt ihan kunnolla... Koulu menee nääs ihan vituiksi niin tulevaisuuden suunnitelmat on että raksalle hommiin ja illoin pokeria... Kai tuolta lukiosta joskus pääsen pois ja pitäis joskus armeijaankin mennä mutta katellaa niitä sitten... en jaksa nyt päätäni niillä vaivata...

Vajaa puol vuotta harrastelin tossa BJJ:tä josta siirryin n. 2kk sitten thai boxinkkiin.

Koulussa käyn kyllä, mutta tällä hetkellä ei oikein jaksais päätä vaivata tollasella... en vaan oo koskaan pystyny lukemaan mitään kirjaa yli kahta tuntia putkeen tai yli 4 tuntia päivässä.... tai ketä mä tässä kusetan, koulukirjoja availen tunneilla jos jaksan... Kai sitä pitää joskus mennä opiskelemaan...

Viikonloput joko grindailen tai ryyppäilen... Nyt ois tarkotus kuitenkin alkaa panostamaan pokeriin ihan rankasti kun tämmönen ihmeellinen inspiraatio iskeny ja ollu päällä jo jonkun aikaa...

Videoita aion tehdä runsaissa määrin (mielestäni niitten teko on aika mukavaa ja tuntuu että niitä jos jotain kiinnostaa katella ja kommentoida niin voisin jotain oppiakin)
      2 Kertaa n. 45min sessarin oon kuvannu camstudiolla mutta joka kerta se on videota tallentaessa alkanut vittuilemaan...
      Sen kanssa jos joku viittisi neuvoa niin kiitoksia vaan...

Koitan laitella jotain videoita/kuvia sillon tällön piristämään tätä mun soopaa...

Mites tänne muuten postataan tube videoita kun ei html ole käytössä :O ??
  • 51 replies
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Onnea bloginpitoa ja pelejä varten. youtube linkit toimii [.youtube]juutuub linkki [./youtube] käyttäen (ilman noita pisteitä)
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja masahiiri
      ... strategylle rekkasin oisko ollu 16 vuotiaana josta 17v:nä pokkaa pahana setänä laitto mulle banaania ja täysi-ikäisyyden saavutettuani laitoin supportin kamuille viestia ja avasivat minun tilin.
      Tervetuloa takaisin, toivottaa paha setä. :f_tongue:

YouTube-videoista: Viestiä kirjoittaessa tuolla nappularivissä on myös ihan oma nappula YouTuben videoiden lisäämiseen.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Tervetuloa blogittamaan.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että jos tulevaisuuden haavena on mennä raksalle duuniin niin miksi oot lukiossa? Perusvastaus tuohon on toki, että porukat pakotti? :f_biggrin:

Ei ne siellä raksalla varmaan lukion papereita kysele. Fiksumpi vaihtaa amikseen ja hankkia joku ammattitutkinto sitä kautta, jos ei kerran lukio suju. Siitä huonosta lukiotodistuksesta ei oo muuta kun haittaa jatkossa, joten ei oo mitään järkeä ottaa sieltä ulos mitään kutosen todistusta.

Mut joo, varmaan fiksu ottaa joku paperi kuitenkin taskuun kun ei tuo pokeri nyt varmaan 95% pelaajista ole mikään riittävä tulonlähde.

Faija on opo eli oon geneettisesti täysinoppinut näissä ammatinvalintaan liittyvissä asioissa. :f_love:

EDIT: Muokkasin pikkusen tuota sun blogin otsikkoa, pahoja setiä on siis foorumilla enemmänkin..
    • masahiiri
      masahiiri
      Bronze
      Nonni, hyvä otsikko vaihetaan... onko teillä ps admineilla joku yhteinen tavote vitt... siis kettuilla mulle? No mutta vanhempien painostuksesta osittain ja toinen vuosi ihan just ohi että kun nyt kerran on alotettukin niin kai se pitää loppuun vetää.

No mutta kattelen tos jaksaisin kohta nauhottaa jonkun sessarin niin upin sen nettiin ja heitän linkkiä tänne sitten.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Ei kukaan kyllä niitä numeroita kysele. Ne kirjoutksethan vaikuttaa, ja senkin suhteen voi sitten vaihtaa pääsykokeeseen kokonaan aika isossa joukossa kouluja (jossei nyt johtajaksi justiinsa halua). Mutta joo, ei siitä kirjoittelusta tule mitään jos ei muutenkaan nappaa. Nimim. kokemusta on (entinen kympin oppilas vetää tyylikkään B jonon vahvimmista aineistaan... :f_rolleyes: )

Jos jotain neuvoa viittin antaan, niin kannattaa keskittyä siihen koulunkäyntiin huolella, toki huvia unohtamatta. Ei jää sitten kaduttaa myöhemmin kun tuli löysäiltyä. Ja hyvillä papereilla on aina helpompaa tulevaisuuden kanssa, kun voi valita sitten ammattikorkeiden ja yliopistojen välillä vapaammin. :f_thumbsup:
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Heivaa se lukio hiuksista sinne..

On niin monta tarinaa kuultu, kun on lukioon menty, vaikka käsillä tekeminen kiinnosta enemmän. Voin kertoa, se lukeminen ei nappaa myöhemminkään ja jos lukioon menee, niin sitä saa lukea seuraavat 4-7v lisää AMK:ssa tai yliopistossa.

Olisipa itsekin mennyt aikoinaan amikseen, nyt on "myöhäistä".
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Voithan sie vielä amikseen mennä. Et vaan viitti, kun pattayan grindit kutsuu enemmän. :f_biggrin:
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Ei pysty tai periaatteessahan AMK:kin on amis. :P
    • masahiiri
      masahiiri
      Bronze
      Joo kiitos viisaista sanoista, en vaan nyt tiiä ajattelin vetää tän lukion loppuun kun 1 vuosi jälellä ja sitten varmaan armeija ja sitten pattayan grindit kutsuu :D (mietitään niitä sitten joskus)...

Nyt jos pääsis lukion läpi niin ois aika jees...

En muuten selaa strategya enää koskaan kun väsään safkaa samalla :P nuudelit ylikypsiks ja kananmunat palo vähän pohjaan, ihan hienon näköisen aterian sain kuitenkin valmiiksi ja olihan se näyttää teillekin kun olen jotain elämässäni saavuttanut:

Yritin PS kirjottaa tohon mutta S meni väärinpäin :D
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Kylhän sen perusamiksen voi suorittaa lukion jälkeenkin, vai olenko tosissaan nukkunut pahasti opon tunneilla?
    • masahiiri
      masahiiri
      Bronze
      Näin taitaa olla... en nyt jaksa vaa miettiä mitään jatko-opintoja... lukio läpi, asutaa porukoilla, pelataa pokeria ja viikonloput ryypätää... sitte joskus kattelee jos jaksais jotain tehrä... Toihan on ihan lunkia elämää kuiteski...
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Miten kukaan pystyy typoon ässän väärinpäin :f_cool:

P2. näytti kauempaa kakulta :f_biggrin:
    • masahiiri
      masahiiri
      Bronze
      :D no ketsupin kanssa ku lähet sählää... no juu äniweis... miten saan trackeristä muokattuu et saan toisen rivin tohon hudii ja lisää statseja ja pienennettyy fonttia?

Ja pokerista eli Full Tiltillä pelailen ja rolli 119$

E: Illan pokerit lopussa, NL5 rushissa ensin -20$ ei oikein lapa napsunut (pelasin kyllä itekin huonosti pari jakoa), mutta onneksi kuoppaa täytettiin +11.5$ PLO5:lla, aivan käsittämättömiä kaloja tuolla!

Ja päivän loppukevennykseksi:
    • partane
      partane
      Silver
      Mun mielestä tosi kummalista, että vanhemmat pakottaa lukioon. Mun mielestä ainoa järkevä syy mennä lukioon on se että jos oma ala nyt sattuu vaatimaan korkeamman tason kuten yliopisto tai ammattikorkea koulu tutkinnon. Nykyään kuitenkin mahdollista suorittaa ammattikoulu ja ylioppilastutkinto kaksoistutkintona niin kuin minä :D tai sit kolmoistutkinto jos haluaa käydä koko lukion oppimäärän.

Loppupeleissä lukion jälkeen sit on taas se sama valinta edessä mihin sitä lähtis opiskelemaan? :rolleyes:

Ammattikoulun käyneellä on vaihtoehtona mennä oman alansa töihin tai olla vaikka hetki työttämänä ja nukkua pitkään ja iltaisin pokeria. Ja jos amiksen jälkeen lähtee jatko-opintoihin saa käsittääkseni työttömyyskorvauksen verran opintotukea. (voi korjata jos olen väärässä)

Kun taas lukion käynyt yliopisto opiskelija saa saman määrän tukia kuin omilleen muuttanut ammattitutkintoa suorittava opiskelija. :f_o:

Rahaa ruokaan on noin 2e per päivä joten opintolaina on must!

Siinä sit vanhemmat tekee elämän hankalaksi vielä ainakin sen seuraavat kolme vuotta, kun pakottivat lukio-opintoihin.

Itselläni emäntä tosiaan opo joten ei tämmöstä ongelmaa koskaan ole ollut. :f_biggrin:
    • masahiiri
      masahiiri
      Bronze
      Joopa joo... Tajuan tässä vaiheessa että lukioon meno oli kenties turhin juttu... mutta kun toinen lukuvuosi alkaa olla jo ohi niin en usko että tässä vaiheessa kannattaa enää lopettaa... Yritän nyt päästä tuolta pois ja sitten mäkin kassalle duuniin... v*tun p*rk*leen h*lve*ti... huoh... no nyt keskityn pokeriin ja kesän tavote saada rolli 1000dollariin... elikkäs siis pyöreästi pitäis kymmenkertaistaa pokerimassit... helppo homma :D ?
    • Suoaasi
      Suoaasi
      Bronze
      Tai kattelet samalla vaikka oppisopimuspaikkaa ja jos semmoisen saat niin sayonara lukio.
    • TeemuP
      TeemuP
      Bronze
      Onneks PokkAA jätti tuon alkuperäisen otsikon tuohon vastauksensa otsikkoon vaikka Tikkari sen tuosta aloitusviestistä vaihtoikin xD
    • masahiiri
      masahiiri
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Suoaasi
      Tai kattelet samalla vaikka oppisopimuspaikkaa ja jos semmoisen saat niin sayonara lukio.
      Mikä on oppisopimuspaikka?
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      http://www.oppisopimus.net/