Themin seikkailut biittiviidakossa

• Them
      Them
      Bronze
      Terve! Ajattelin aloittaa uuden vuoden kunniaksi uuden blogin. Entinen blogi lähti vähän raiteilta alituisen tilttailun takia, joten nyt yritetään uusiks.

Vuosi 2009 sujui pokerin merkeissä aikalailla odotusten mukaan. Parhaimman heatterin aikaan kiloja sateli heron tilille, mutta nopeasti ne sieltä lähtivätkin...joka tapauksessa, jäin hieman voitolle vuodesta, ja rolli on jopa 3xsuurempi mitä viimevuonna tähän aikaan.

Vaikka voittoa en ole pokerilla kauheasti tehnyt, niin uskon että tänä vuonna asiat saattavat muuttua, luultavasti jotain tuli opittua armottoman grindauksen avulla. Suurimmat kehitykset ovat varmasti tiltin, sekä pelikassan hallinassa. Varsinkin viimeviikko on jälleen opettanut miksi kannattaa pitää sitä 30-50binin kassaa HUSNG turboihin.

Tällä hetkellä grindailen 30d husng ja tarkoitus olisi siirtyä plo50 kun kassassa on 3k. Välillä on nimittäin hyvä saada vaihtelua tähän husng maailmaan. Tuskin parhaatkaan grindaajat pystyvät ottamaan -10binin downswingiä ilman minkäänlaista vaikutusta peliin tai mielialaan, ja minulle tuntuu näitä downswingejä aina ilmaantuvan.

Tänään sain kuitenkin paikattua viikko sitten kaivetun kuopan. 216 peliä tässäkin kesti, joten ei husng aina ole easy money...
  • 59 replies
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Kyllä se siitä paisti sunkin pelis tasoittuu ja tiltit vähenee =P
    • Them
      Them
      Bronze

Perus swingiä

*edit*

Saatiinhan se käyrä sinne oikealle paikalle (ainakin vähäksi aikaa).
    • MixsuPoker
      MixsuPoker
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Them

Perus swingiä

*edit*

Saatiinhan se käyrä sinne oikealle paikalle (ainakin vähäksi aikaa).
      aika swingaavaa... :f_biggrin:
    • Them
      Them
      Bronze
      Tänään tuli taas väännettyä breakeveniä oikein olan takaa.

Millään ei saanut kunnon upswingiä käyntiin ja momenttumi tuntui olevan vihujen puolella tänään. Pelit sujuivat aikalailla tutulla kaavalla: Voitto -> häviö -> voitto -> häviö. Luulin jopa pelaavani huonosti kun ei millään meinannut voittoja tulla, mutta käsihistoriaa tarkastellessani huomasin vihujen järjettömän tuurin riverillä.

Toki tappioiden minimointi ollut tänään hieman hankalaa, kun slowplayaan suoran tai tripsit ja vihu tulee ohi riverillä paremmalla täkärillä/suoralla.

En haluaisi valittaa biiteistä, mutta tälläista tämä välillä on. Ei päivän peleissä muutakaan kerrottavaa oikeastaan ole.

http://www.pokerihanska.com/?h=113281999

Flopilla ja turnilla ajattelin hakea hieman potcontrollia. Riverillä tultiin ohi kuitenkin

http://www.pokerihanska.com/?h=889030927

Floppaan second nutsit...Enpä tiedä oisko tätä voinut paremmin pelata. Perus setuppia

http://www.pokerihanska.com/?h=397431086

En tiedä onko riverillä välttämätöntä korottaa. Enpä osannut odottaa että vihullakin löytys kakkonen

http://www.pokerihanska.com/?h=212992870

Taas floppaan second nuts. Paha tuossa vihua täpölle oli laittaa. Setup

http://www.pokerihanska.com/?h=743612293

Perus biitti nutseilla.

Olen myös välillä ehkä hieman liian aggressiivinen. Monet vihut eivät foldaa 3bettiin ja sitten flopilla mietitään onko osuttu vai ei. Useati vihut foldaavat kyllä jos osumaa ei ole, mutta ärsyttävän vaikeaksi pelaaminen menee jos missaa 5/5 3betattua floppia ja vihu ei foldaa cbet. Tässä pitää vaan pitää pää kylmänä ja ottaa valuet sitte kun osuu...välillä tämä kuitenkin aiheuttanut pientä "ragesurvomista"

esim:
      http://www.pokerihanska.com/?h=852599674

Kuiva floppi? Eihän tohon voi osua? No eipä....

http://www.pokerihanska.com/?h=772787054

Yleensä siellä on jotain, jos cbet maksetaan/tullaan kylkeen. Hyvin ois voinu flopin jälkeen luovuttaa, mutta hieman tilteissä paineltiin.
    • Them
      Them
      Bronze
      Nyt on päädytty taas siihen pisteeseen että on tauon paikka.Luultavasti en pidä taukoa kuin yhden päivän, mutta toivottavasti sekin auttaa hieman.

Tässä tullut pelattua melko huonosti tänään ja tiedostan sen itsekkin. Jossain vaiheessa se kyllästyminen pokeriin vaan iskee ja silloinkaan ei osaa lopettaa ajoissa. Osittain tätä turhautumisen tunneta voin toki kiittää 98% flippien häviämisestä ja biiteistä.

Luultavasti en pääse tässä kuussa tavoitteeseeni, joka oli 3k rolli. Uutena tavoitteena pidän rollin saamista 2k+, jos vain löydän motivaatiota pelailla.

En haluaisi ajatella rahallisesti paljonko voitan tai häviän päivässä, mutta jotenkin en pysty sitä välttämään. Kuukauden parhaassa huipussa kävin jo 2k+ rollissa, mutta sitten tuli se perinteinen downswingi, ja tänään olen survonut käytännössä puol tilteissä. Ei tässä mitään kummempaa sinänsä. Rolli on kuitenkin 1700d ja perinteinen -10binin ds tässä taas.

Henkisesti tälläinenkin downswingi tuntuu erittäin raskaalta. 1-2vko taitaa vasta olla edellisestä "pahasta" downswingistä ja fiilikset on aikalailla väliltä: voiko tässä pelissä voittaa? - osaanko edes pelata?

Vielä kuukaus +200d...vielä minä nousen? :f_cry:

Loppukevennys:
      http://forumserver.twoplustwo.com/54/poker-beats-brags-variance/beat-longest-husng-my-life-5-5-hours-253983/

:f_biggrin:
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Tuttu tunne. Monta kertaa oon kironnu, et eihän tässä ikinä pääse plussalle, ku downswingit syö kaikki voitot. Sillon ku fiilis on tuo, niin se 27o yleensä vielä voittaa AA:n, niin ei paljo naurata. Just noin, ku teitkin, eli softat kiinni ja tauko peleistä.

Itteä ainaki tauon jälkeen, on se sitte päivän tai kuukauden, jännittää muutama eka käsi, mut ku tietää osaavansa sen mitä tekee, niin eihän tässä lajissa voi hävitä!!
    • Them
      Them
      Bronze
      Pitäkästä aikaa pientä päivitystä!

Tässä kuussa pelit menneet aikalailla penkin alle. 700d lähti kotiutukseen ja loppurollia olen onnistunut tuhoamaan hiljalleen pottiompun ihanassa maailmassa.

Tässä ei sinänsä mitään ihmeellistä. Pelit vähän karkas käsistä ja parhaana päivänä taisin kuopata 1/3 rollista. Nyt alan taas ymmärtämään kaikenlaista uutta pokerissa ja vihdoin alkaa saamaan uutta otetta peleistä.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Eli tällä hetkellä pelailen plo20 HU pelejä. Tämä on erittän mielenkiintoinen pelimuoto ja vähitellen alan oppimaan pelaamaan sitä (tappiolla tästäkin silti).

Ens kuussa varmaan saa paremmin sitten ompussakin pelit käyntiin, jos saan hankittua omaha träkkerin. Nyt on hieman hankala paikata leakkeja, kun ei saa käsiä analysoitua.

PLO20 tasolla löytyy monenlaista pelaajaa aggressiivisesta, hypersupernit limppaajiin. Oma tyylini on varmaan siltä väliltä. Aggressiivisia pelaajia vastaan voi limppailla preflop ja monesti sieltä tulee pottia kylkeen 98% ajasta.

Suurta tuskaa itselleni on aiheuttanut 3betattujen pottien pelaaminen. Vihuista on äärimmäisen vaikea sanoa OOP 3betatussa potissa mitä siellä on. Tämän takia on sitten tullut spewwattua turhanki monta biniä. Parempi luovuttaa semi-iso potti, kuin mennä katki kuralla.

Myös päivittäisit swingit ovat olleet tässä kuussa aika karmivia. Omaha Heads up on varmasti 100 kertaa swingaavampaa kuin hold em. Miksi näin? - ompussa joutuu flippaamaan enemmän ja setuppejakin tulee kerta kerrasta. Harmittavasti tuntuu itselläni aina olevan second nuts....

Toinen asia mikä on hyvä muistaa omaha heads upissa on jälleen se kuuluisa tiltin hallinta. Karmivan monesti olen taistellut vihuja vastaan joilla tuntuu olevan astetta korkeampi voima avustamassa flopilla. Totuus on että omahassa runilla on todella suuri merkitys. Joskus niitä täpöjä tuntuu tulevan loputtomalla tahdilla ja eipä siinä vastustajan auta kuin vikistä...tätä on hankala pukea edes sanoiksi, mutta aivan jäätävää katseltavaa se on kun et voita yhtään isoa pottia parin tunnin sessiossa.

GL&HF
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Kyllä me sun peli kuntoon viel saadaan ;)
    • Them
      Them
      Bronze
      Hiphei! Sain pelastettua rollin ainakin hetkellisesti. Parin päivän tappiot tuli kuitattua ja enää ei tarvitse kauheasti pelätä edes katki menemistä.

Päivän pelit alkoi kyllä aivan karmealla tavalla. Eka käsi taisi olla joku KKxx, jonka jälleen onnistuin pelaamaan mestarillisen paskasti.

eli käsi meni jotenki näin:

Vihu avaa, minä 3bet potillisen KKxx:llä

Floppi J84 rainbow
      cbet, vihu call

Turn
      8
      minä bet, vihu call

River
      8
      minä bet, vihu re-raise, call

Mikä tässä meni vikaan? Turnilla ois pitäny ehdottomasti ottaa chekkiä. Vihulla todella monesti löytyy se 8x tai ehkä jopa parempaakin, turha kasvattaa pottia marginaallisella kädellä.

Riveri on sitten taas kunnon doomsday minulle. En voi kipatakkaan täpöä vaikka vihun rangeen kuuluu todella monesti 8xxx ja joskus JJxx. Mutta kun en kerta riverillä ole foldaamassa niin toivoin saavani valueta joltain QQ:lta, epic fail :f_frown: .

Vihulla oli tosiaan J8xx, nice...
      ----------------------------------------------------------------------------------------------

Tuon käden jälkeen sain kuitenkin koottua itseni ja pari fisua onneksi lahjoitti minulle rahansa...kiitos...oli nimittäin hädän hetket taas käsillä kun pelit alkaa -2 binii.

Anyway tänään en kyllä paina enää pelejä, vaikka runi tuntuu olevan kohillaan tänään. Yks hyvä päivä alle ja on tässä muutakin touhuttavaa, kuten erityisen vittumainen raportin kirjoitus labroista....

TY sir
    • Them
      Them
      Bronze
      hiphei.....

Nyt ollaan sitten aika alhaalla. Alkaa mennä usko omaan peliin, pokeriin ja voitollissen session näkemiseen.

Tänään ollaan sitten 1/2 rollista kuopattu. Nyt ei oikein mitään hajua mitä pitäs alkaa tekemään. Ei paljoa enää oikeasti jaksa välittää vaikka menis katki....enää en jaksa raivota biiteistäkään, tämän päivän meno ollut ehkä karmeinta ikinä...en saanut käsihistorioitakaan postattua, mutta voin kertoa hieman mitä kuraa taas vaihteeks.

itellä 55xx, vihulla 44xx
      floppi 544

itellä 88xx, vihulla TJxx
      boardi
      899Q8, vihulla värisuora. Tässä kyllä loksahti leuka alas ja katoin miks rahat ei tuu mulle......tää tosiaan kruunas päivän....

ja kolmas semi karmea
      itellä AxQQ
      boardi
      76Q2, itellä myös nutti värin veto, riverillä vihu saa suoran ja itse en paranna.....

nyt en pysty enää omahaa pelaamaan, olen niin poikki....vaihtoehtona lähinnä 10-20d husng ja niistäkin rollin mukaan pitäs pelata 10d pelejä....

En todellakaan mikään mestari ole omahassa, tulee paljon spewwattua rahaa vielä, mutta en pysty ketään tämmösellä runilla muutenkaan biittaamaan. Noi husng:tki maistu kuralta kun viimeks niihin koskin...huoh...

Vuoden päivät olen pärjännyt tällä rollilla, jokohan nyt tulee noutaja? Rakebackit tietty kasvattaa aika paljon rollia, mutta eipä paljoo lohduta kun ei läheskään tätä kuoppaa paikkaa....

Hassua sinänsä, että kuukaus sitten kävi lähes sama ilmiö. Sillonkin tuli aika huonolla pelillä survottua rollia menemään, mutta nousin kuitenkin 500d-->2k about 2kk....nyt ollaan taas alle 500d :f_biggrin: . Harmi vaan että nyt on aika vähissä motivaatio tähän paskaan...en tiedä vielä miten tästä eteenpäin jatkaisin...varmaan alan grindaamaan taas jotain pientä kun selviän tästä "shokista".

Joittenkinhan se tässäkin pelissä on hävittävä, harmi että häviävä osapuoli olen ollut minä tämän kuukauden peleissä....
    • Them
      Them
      Bronze
      Oma teoriani miksi en voi voittaa:

Ei toi pokeri oikein maistu niin taidan ryhtyy taiteilijaks :<
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Aivan mahtava kuva:D Ootko alusta asti piirtänyt itse? Ihan kuvankäsittelyohjelma ja kenties piirtopöytä?

Repesin kyllä niin totaalisesti, kun toi koneenkäyttäjä on oikein repässy doomswitchin päälle niin, että vipukin meni säpäleiksi:D Nyt sitä ei saa edes pois päältä X(
    • Them
      Them
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja kravdude
      Aivan mahtava kuva:D Ootko alusta asti piirtänyt itse? Ihan kuvankäsittelyohjelma ja kenties piirtopöytä?

Repesin kyllä niin totaalisesti, kun toi koneenkäyttäjä on oikein repässy doomswitchin päälle niin, että vipukin meni säpäleiksi:D Nyt sitä ei saa edes pois päältä X(
      Kiva että joku tykkää :) . Luonnostelin eka käsin tota ja sit photaril väritin ja lisäilin tavaraa. Kädet näytti luonnoksessa paremmalta, kun yritin semmosia dragon scale tyyppisiä käsiä ja päätä saada.

Kohan saan sen piirtopöydän nii varmaan tulee lisää kuvia :)
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Olet Lahjakas, lisää vain. Piristävät foorumia kummasti.
    • Them
      Them
      Bronze
      "Pokerijumalat"
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Taas aivan loistava kuva:D Noita lisää!
    • TafkaTheMan
      TafkaTheMan
      Bronze
      Jep komppaan kravia, kuvat lisää blogin viihdearvoo mukavasti. Ja nikkikin on komee :) Tsemii ny kyllä se kuoppa umpenee viel!
    • Them
      Them
      Bronze
      Jälleen on päivityksen aika. Vihdoin pelien suunta on oikea ja ehkä se tuo vähän vaihtelevampaa sisältöä omaan blogiini.

On hyvä välillä jakaa vähän asioita mitä pokerin saralla tapahtuu. Oikeassa elämässä ei juurikaan ole kavereita jotka ymmärtäisivät pokerinpeluusta jotain. Ainoa kaveri jolla oli toivoa pokerimestariksi on aikalailla eristäytynyt pokerista ja siirtynyt muihin asioihin, sääli sinänsä, mutta ei kaikilla tosiaan ole motivaatiota tai halua kehittyä tässä pelissä.

Pokerista on myös vaikea puhua ihmisille jotka eivät lajista mitään ymmärrä. Usein vähättelen voittojani tai vältän pokerista puhumista, koska kovin moni ei kuitenkaan ymmärtäisi miten paljon olen pelannut ja miten vähän olen voittanut suhteessa pelimäärääni.

Yksi lievästi koomisista tilanteista sattui juuri parin kaverin kanssa. Kaverini kysyy: "Ootko hakenu kesätöitä?" Vastaus: "Öhm...Joo". Sitten kaverini naureskelevat kuinka ei pääse kesätöihin jos ei laita tuhansia hakemuksia...itselläni ei tosiaan ollutkaan tarkoitusta tehdä oikeita töitä, vaan pelata pokeria, toivottavasti paremmalla tuntipalkalla mitä saisin normiduunista. Mielestäni tätä on hankala sanoa ihmisille jotka eivät asioista ymmärrä mitään.

-----------------------------------------------------------------------

Tässä sitten tämän kuun pelit. Tasoina 20d, 30d, 50d husng. Kävin myös kuoppaamassa omppuun n.100d joka ei graaffissa näy ja totesin miten pirun vaikea laji se on :f_biggrin: .

------------------------------------------------------------------------

Sitten palataan taas piirrustuspöydän pariin.

Sain vihdoin hankittua piirustuslaudan ja alkutotuttelun jälkeen tuntuu ihan kätevältä kapineelta. En usko että tuolla pystyy piirtämään kovin kummoisia kuvia, mutta skannerin avulla käsin piiretystä kuvasta voi tulla melkoinen taideteos.

Piirtäminen on kyllä äärimmäisen työlästä, varsinkin jos tavoittelee täydellisyyttä. Olen useaan kertaan huomannut kuinka tuijotan ja muokkaan samaa kuvaa pari tuntia ja tuloksena saan alkuperäistä huonomman kuvan :f_biggrin: . Täältäkin saadut positiiviset kommentit kuitenkin piristävät ja pyrinkin kehittymään piirtämisessä ja postaamaan tänne satunnaisia piirustuksia.

Tässä tuorein tuotos. En erityisemmin jaksanut panostaa viimeistelyyn. Ideoita kuvan parantamiseksi olisi ollut useita, mutta motivaatio niiden toteuttamiseen ei nyt ollut kauhean korkealla....Olen myös miettinyt sarjakuvien piirtämistä....harmi vain että omat ideat eivät läheskään yllä Korean comics + cyanide and happiness tasolle, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä keksii....

http://dailyyeah.com/?s=korean+comics
      Tuossa linkki MAAILMAN PARHAISIIN SARJAKUVIIN!!
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Jälleen kerran hyvä kuva :) Mutta toi graafi on kyllä paljon vakuuttavampi! Jäbähän biittaa pelit oikeen kunnolla!