Pokeri tilillä rahaa, jaahas taas tulee valvottu yö.

• Smokefin
      Smokefin
      Bronze
      Terve

Mulla on semmoinen erikoinen ongelma, että kun pokeri tilillä on rahaa pelaan 18 tunnin sessioita. Monesti ajattelen että, vielä pari kättä sitten meen nukkumaan. Jopa viikolla teen samaan aikaan töitä ku grindaan pokeria, jotenkin en vaan pääse eroon pokeri pöydästä jos tilillä on rahaa.

Nautin niin paljon pelistä. Siinä varmaan yksi syy miks oon ruvennu miettimään josko pokerilla vois tehdä elantonsa. Tosin töitä sen eteen joutuis tekemään tosi paljon.

Ongelma tulee siinä että joskus olen pelannu jopa 24h putkia, ja yleensä ne päättyy tilttiin. Häviän pari isoa kättä väsyneenä ja sitten ajattelen "Ei saatana meen tonne 200NL pöytään vähän kokeilee. Pikku rahojahan nää on ja jos häviin ni ainahan sitä rahaa saa lisää sinne tilille."

Pari kertaa tullu rahaa tolleen, mut monesti menee koko bankroll ja sit aamulla ihmettelen että mitä helvettiä mä taas ajattelin. Onko noi peli putket ihan normaaleja?

Peli "ongelmaa" mulla ei ole, en pelaa velaksi, en pelaa ruoka rahoijani ja muutenkin käytän muuhun rahaa kuin pelkästään pokeriin. Mites muilla tuleeko pokeri vimma jos on rahaa pokeri tilillä? Oisko mitään neuvoja miten pystyis lopettamaan ja menee nukkumaan?

Kiitos vastauksista.
  • 39 replies
    • fyctice
      fyctice
      Bronze
      Lapsilukko päälle. Tai sit oikeasti myönnät olevas peliongelmainen, jos et pysty lopettamaan pelaamista.
    • Smokefin
      Smokefin
      Bronze
      Jaa oisko noin, itse oon kuullu että jotku menestyvätkin pelaajat pelaa jopa 48h putkia. Jaa tässä sitten onkin mietittävää.... :(

EDIT: Oon miettiny jos ennen sessioa valmiiksi päättäis peliajan ja laittais herätyskellon soimaan. Sitten aina lopettais ku kello rupeis pärisee.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tärkeää olisi, että sinä määräät pelin tahdin, eikä toisinpäin. Älä annan pelin viedä, sinulla pitää olla ohjat käsissä aloittamisen ja lopettamisen suhteen. :f_cool:
    • fyctice
      fyctice
      Bronze
      Succesfull troll is succesfull. Harmi että astuin ansaan.
    • Smokefin
      Smokefin
      Bronze
      Siis ongelmaa ei sinänsä ole että se häiritsis normaalia elämistä. Työt tulee hoidettua ja laskut maksettua.

EDIT: No kokeilen tota herätyskello systeemiä ja katotaan miten menee.
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Smokefin
      Nautin niin paljon pelistä. Siinä varmaan yksi syy miks oon ruvennu miettimään josko pokerilla vois tehdä elantonsa.
      En välttämättä lähtis pohtimaan ammattilaisuutta jos et pysty lopettamaan niin kauan kuin pelitilillä on rahaa. Rollin koolla ei pitäis olla mitään vaikutusta session pituuteen vaan session pituuden pitäis perustua tarjolla oleviin peleihin, fiilikseen jne. Suosittelen että ensin opettelet lopettamaan vielä kun on pelitilillä rahaa, sen jälkeen opettelet kassanhallintaa ja siitä voikin sitten lähteä pohtimaan eteenpäin ihan itse :)
    • Smokefin
      Smokefin
      Bronze
      Selväpyy,

Mennään noilla sitten eteenpäin. Taidan tänään tallettaa 1k, ja katellaan tuleeko sitä sitten nukuttua.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Talleta vähemmän, mitä hittoa sä aiot pelata, jos kerran kilon tarviit?
    • fyctice
      fyctice
      Bronze
      Elekää pojjat langetko rölliin.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja fyctice
      Mitenni? :D
    • fyctice
      fyctice
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja kravdude
      Mitenni? :D
      Perustason jannu tulee heittää vähän läpändeeriä 1k depoista ja 30h sessioista?
    • Smokefin
      Smokefin
      Bronze
      Jaa en mä mikään rölli ole, eikä ne röllit joka paikassa ole sua ahdistelemassa. Jos talletan 1k, niin musta tuntuu paremmalta.

Eli jos häviin 2 buyin ja tilillä on iso summa niin ei tunnu niin pahalta. Jos on pienempi summa tulee joskus ajateltua että tässä on näin vähän enään taidan kokeilla korkeempia panoksia. (siis jos olen väsynyt)
    • Smokefin
      Smokefin
      Bronze
      Ja se vielä että ei se kukkaron kokoa kerro onko täällä perus jannu vai mikä. En mikään varakas ole, mutta kyllä mä voin muutaman kerran vuodessa 1k laittaa harrastukseen.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Selkeä aikaraja tai tappiorajan määritys, jolloin pitää lopettaa kuulostaa ihan fiksulta. Eli pelaa se aika, minkä virkeänä ja keskittyneenä jaksat pelata.

Jos tilttaat paljon, niin sitten kannattaa ehkä enemmän kokeilla turnauksia. Niistä oppii ainakin pitkäjänteisyyttä ja hermokontrollia jos ei muuta.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Perustason jannu tulee heittää vähän läpändeeriä 1k depoista ja 30h sessioista?
      No ei tuo kyllä tarkota mitään muuta kun että onko ottanut alkupääomaa täältä?

Jos sitä tosiaan on itellä depota kilo sillon tällön niin turha sitä on alkaa 50$stä grindaan ;)

Toki Smokefininkin kantsii ottaa joku PS-affisivu käyttöön niin aukee paljon kaikennäköstä mahdollisuutta :)

edit: Pistetään nyt tähän vielä että vaikka se oiskin trolli, niin mitäs se haittaa? Aihe on kuitenkin semmonen että saattaa monia muitakin vaivata. Jos yks omaksi huvikseen siellä välissä viljelee keksittyjä juttuja niin eihän se muutakon boostaa keskustelua :P
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja poupou
      Toki Smokefininkin kantsii ottaa joku PS-affisivu käyttöön niin aukee paljon kaikennäköstä mahdollisuutta :)

edit: Pistetään nyt tähän vielä että vaikka se oiskin trolli, niin mitäs se haittaa? Aihe on kuitenkin semmonen että saattaa monia muitakin vaivata. Jos yks omaksi huvikseen siellä välissä viljelee keksittyjä juttuja niin eihän se muutakon boostaa keskustelua :P
      Oikein hyvä pointti. Poun kanssa täysin samaa mieltä.
    • Smokefin
      Smokefin
      Bronze
      Joo katon sen.

Otin tuon 50$ tarjouksenkin vastaan. Eihän sitä voi ilmaisesta rahasta kieltäytyä kun en mikään Kroisos pennonen ole.

Tällä hetkellä noi pitkät sessiot on isoin ongelmani, ja kuhan ton hoidan niin eiköhän homma rupee kulkemaan aikanaan. Nyt mulla on semmoinen sääntö että max sessio 8h ja jos häviää 3 x buyin, niin pelit loppu siihen siltä päivältä.

Katotaan miten toimii :f_biggrin:
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Smokefin
      Joo katon sen.

Otin tuon 50$ tarjouksenkin vastaan. Eihän sitä voi ilmaisesta rahasta kieltäytyä kun en mikään Kroisos pennonen ole.

Tällä hetkellä noi pitkät sessiot on isoin ongelmani, ja kuhan ton hoidan niin eiköhän homma rupee kulkemaan aikanaan. Nyt mulla on semmoinen sääntö että max sessio 8h ja jos häviää 3 x buyin, niin pelit loppu siihen siltä päivältä.

Katotaan miten toimii :f_biggrin:
      Stemppiä vain pelailuihin.

Kokemuksesta tiedän, että tuo bin-raja on kova juttu, jos sen pystyy pitämään.
      Ainakin itselleni on äärimmäisen vaikeaa lopetella päivän pelit tappiolla, varsinkin silloin, kun lopettaminen pitää tehdä vain omien sääntöjen noudattamisen takia ja muuten olisi vielä pelihaluja.

Mutta, jos pystyt sen pitämään, niin uskon, että myöskin mahdollisten isojen tappioiden päivät ovat kohdaltasi ohi.

Jos saat vielä kerättyä itsesi kasaan, etkä lähden shottailemaan koko rollillasi isompiin pöytiin, niin vielä susta pokeripelaaja tehdään. :f_grin:

Esimerkkinä voidaan ottaa oma tapaukseni.

En uskalla luonnehtia itseäni vielä voittavaksi pelaajaksi, mutta pystyn pelaamaan suht breakeveniä vaikka se ehkä todellisuudessa on ihan pikkuriikkisen tappiolllista.

Mutta, olen viimeksi laittanut peliin omaa rahaa viime vuoden toukokuussa paikkeilla, jolloin deposin 250 €. Muistaakseni kuulin tästä saitista vähän reilu kuukausi sen jälkeen.

Silloin en tajunnut mitään mm brm:stä enkä juuri pokeristakaan vaikka olin jo pelaillut pokeria netissä jo muutaman vuoden.

Sillä rahalla ja pitkälti tämän yhteisön opeilla olen onnistunut kuluttamaan satoja tunteja pokerin parissa ilman lisä-depon tarvetta.
      Uskon myös, että minun ei sitä enää koskaan tarvitse myöskään tehdä.

Ei muuta kuin tervetuloa. :f_thumbsup:
    • Smokefin
      Smokefin
      Bronze
      Rupesin tossa miettimään että pitäisköhän mun aloittaa sittenkin noista 10NL pöydistä ja jättää se 1k tallentamatta. Jos pistäis 200$ + se 50$ visasta. Koska jos en voita 10NL pöydässä niin on ihan turha istua 50/100NL pöydässä.

Itse uskon vakaasti hakkaavani noi 10NL pöydät mennen tullen, jos näin on niin tässä ois hyvä rakentaa kärsivällisyyttä ja tienata samalla itsensä korkeemmille tasoille. Usko että kärsivällisyys on isoin ongelmani, ja se että teen liian nopeasti päätöksiä.
    • 1
    • 2