Luck of the Irish

• Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Aluksi vähän itsestä. Olen pelaillut pokeria pian 2 vuotta. Aloitin aikoinani eräällä 50+75 bonuksella. Alussa sain saldoni nopeasti n. 125$ pelaamalla yöt puhki 0,5$/1$ limittiä. Yhtä nopeasti myös saldoni menetin. Sen jälkeen aloitin freerollit ja menestystä tuli heti muutaman yrityksen jälkeen. 1000$ freerolli ja saldona 2. sija palkintona n. 100$. Vuosi vierähti pelaamalla limit/no limittiä alhaisimmilla tasoilla, kiitoksena muutama saturainen.

2007 keväällä lopetin pelaamisen muutamaksi kuukaudeksi. Olin asettanut tavoitteeksi vuodelle 2006 500$ voitot joista selvästi jäin. Tuotto ja panostus eivät selvästikään olleet suhteessa. Lisäksi minulla oli paha taipumus tiltata ja kauan kasvattamani kassa katosi usein yhdessä illassa. Huomautuksena voisin todeta, että olen vain kerran pelannut itse tallettamalla rahalla (n.30€) ja toiste en sitä tee. Siispä nuo illat joilloin tuhlasin kaiken olivat erittäin ikäviä. Kesti huomattavia aikoja saada n. 10 000 ihmisen freerolleista riittävästi rahaa kasaan että pääsin takaisin pelaamaan NL10.

Muutama viikko sitten sain viestin tutultani joka ilmoitti uudesta mahdollisuudesta päästä nopeasti rahaan kiinni ilman että kuluttaisin kaikki illat yrittämässä voittaa muutamaa kymppiä freerolleista. Tiedän että tuo on naurettavaa, ja kyse ei ole siitä etteikö minulla olisi varaa laittaa 10-20 kerran kuussa pelaamiseen. En vain halua olla se tyyppi joka rahoittaa muiden voitot.

Siispä tässä sitä ollaan ja nyt kokeilen tuota SSS:ää ja tästä huolimatta muutaman ikävän tappion jälkeen melkein hassasin jo koko 50$ aloituksen...jälleen yhdessä illassa. Pahimmillaan taisin olla noin 25$ kieppeillä (en tosiaan tipahtanut näin alas SSS:llä vaan täysin omilla taidoilla). Tiputus oli melkoinen sillä aloitin illan 65$. Nyt olen taas palannut tuohon SSS:n ja tulos on ollut positiivinen olen jo melkein saanut takaisin sen mitä muutama päivä sitten menetin.

Olen hieman joutunut muuttamaan tuota SSS: ssä kuvattua tyyliä. Nyt periaatteessa odotan hyvää kättä ja työnnän all-in. Huomasin, että ihmiset taipuvat katsomaan noita alle parin dollarin korotuksia vaikka millä, vai mitä sanotte näistä all-in käsistä yhdeltä illaltani.

En jaksa tässä mainita mitä flopit tai muut olivat sillä taktiikkaa ei näissä todellakaan käytetty. Merkintä PL tarkoittaa että menin all-in flopin jälkeen + voittoa ja - tappiota. Kädet ovat noin. 3-4$ ja peli NL10

Minun käteni/ vastustajan käsi
      5 3 /A3 PL -
      77 / QQ -
      AK / AQ +
      AA / K8 +
      JJ / AA +
      AJ / 67 +
      AA / 44 PL -
      AK / JJ +
      36 / 2J PL +
      AK / K8 & A7 +

No siinäpä niitä oli. Aikani katsottuani millä kaikella minun korotuksia katsotaan päätin, että pre-flop all in on tapa jolla tulen ainakin alussa voittamaan eniten. Aika näyttää, kuinka käy kun panokset kovenee...

Yritän myöhemmin laittaa tänne käsiä analysoitavaksi, esim. yksi jossa sössin setin täydellisesti...
  • 252 replies
    • TexMexi
      TexMexi
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Schlieben
      Siispä tässä sitä ollaan ja nyt kokeilen tuota SSS:ää ja tästä huolimatta muutaman ikävän tappion jälkeen melkein hassasin jo koko 50$ aloituksen...jälleen yhdessä illassa. Pahimmillaan taisin olla noin 25$ kieppeillä (en tosiaan tipahtanut näin alas SSS:llä vaan täysin omilla taidoilla).
      Näinhän se menee. Pelikassaa ei nosteta helpolla mutta sen saa kuopattua todella nopeasti. SSS käyttäen tuollainen kuoppaus ei onnistu mitenkään. Itsekin kuoppasin jossain vaiheessa alkobonuksen alle puoleen, mutta nousin siitä plussan puolelle, kunnes kusi alkoi nouseen kuuppaan ja taas meni iso osa rollista. Noh nyt on kuoppaamiset ohi tältä strategialta. Pelaaminen on muuttunut rutiiniksi ja ilman huonoa onnea pelisession saldo ei mene pakkasen puolelle. Rolli jatkaa hidasta mutta varmaa nousua. Välillä tulee gämplättyä pari kättä mikä rajottaa suurempaa nousua. :rolleyes:

Jatka vaan blogin kirjottamista, alotusviesti ainakin oli mukavaa luettavaa. :)
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Kiitokset palautteestasi TexMexi! Tosiaan vielä en ole onnistunut aivan kaikkea häviämään. Itse asiassa tänään minun piti hehkuttaa viime yön parasta istuntoa koskaan tällä SSS strategialla. Yhden tunnin istunnosta tienasin n. 10$. Käsittääkseni tuo on ihan NL10 SSS pelatessa. Oikeastaan tuossa istunnossa meni kaikki täysin putkeen. Muistaakseni pelasin 8-10 joista 2 pöytää lukuun ottamatta poistuin all-in tilanteen voittajana. Paras oli seuraava käsi:

Minä: 8d 8h
      Vs1: 5s Ah
      Vs2: 10c 6c
      Vs3: 5c Kh

Floppi: 8s 9d 7s
      Flopilla kaikki mainitut all-in

Turn: 6d
      River: 9s

Tulos oli tällä kertaa minulle erittäin positiivinen, kuinkahan tuo kannattaisi oikeasti pelata? Aina kun ei voi olettaa, että täyskäsi tulee ja pelastaa tilanteen. Luultavasti pelaisin tuon kuitenkin usein juuri näin. Syynä siihen on uskomattoman löysät callit, joita tulee jatkuvasti vastaan. Periaatteessa tuo 88 pitäisi olla jopa foldi jos SSS:ää tiukasti noudattaa.

Korotus varmaan muuten olisi ratkaisu mutta katsojia on yleensä aina liikaa ja osuma pitäisi tulla, muuten ei hyvä heilu...Yritän tässä samalla asennella tuota Texas Grabem-ohjelmaa ei ihan ilman ongelmia näytä asentuvan. No toivotaan ettei tiltti asennuksista iske. Voisi olla vaarallista, koska pitäisi pian mennä taas pöytiin.

Tänään ei pelit ole mennyt ollenkaan putkeen ja pieniä omia virheitä on tullut. Tämä ei tietenkään haittaisi jos en häviäisi aina niille gutareille ja muille ihmetyksille, jotka callaavat all-innit kun minulla settiä ja muuta kivaa.

Toinen kummatus joka tuolla pieneissä limiteissä on, että ihmiset jotka ottavat SSS:n mukaan vähän rahaa pöytään työntelevät minun korotuksia vastaan vaikka millä paskalla. Esim. KJ ja Q8 on tullut vastaan. En tiedä pelaanko itse huonosti kun katson niitä korotuksia AT tai TT tyylisillä käsillä, mutta ainakin tähän asti ne ovat olleet käypää valuuttaa - ainakin alussa. Pitänee tuota omaa tyyliä muuttaa jos aikanaan pääsee nousevaan tuolta NL10 jonnekin.

Mistä päästäänkin ensi vuodelle asettamaani tavoitteisiin:
      1. Nousta tammikuussa hopeiselle tasolle strategyllä
      2. Saada NL10 tulos/100 pelattua kättä pysymään tuossa 10BB:n pinnassa (=1$ luin jostain, että tuo olisi jokin merkki tasolla pärjäämisestä )
      3. Nousta seuraavalle tasolle viimeistään helmikuussa. Käytännössä nostaa rolli tuonne 150-200 tuntumaan (Tällä hetkellä alle 80).

Tosiaan tuo Texas Grabem-ohjelma ei sitten vielä suostunut asentumaan ja tuo postaamani käsi näyttää mahdollisesti siksi sekavalta (ainakin informaatio rajoittuneelta :( ). Koitan saada sen tulevaisuudessa toimimaan.

Siinäpä noita ajatuksia tälle kertaa...ei muuta kuin taas koittaa uutta iskua pöytiin :sun:
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Viikonloppu meni kokonaisuudessaan kohtalaisesti. Saavutuksia:

1. Isoimmat voittoni yhdeltä viikonlopulta.
      2. Suurin voitto 1 tunnissa (rahapelit)
      3. Onnistuin välttämään tiltin, kun se meinasi iskeä
      4. Pelikassani ylitti 100$!

Eipä nuo ihmeellisiä juttuja monillekaan ole, mutta jostainhan se on lähdettävä. Pitää kuitenkin muistaa, että jokainen etenee tyylillään. Koska itse nyt olen jo kokenut (LOL), katson velvollisuudekseni auttaa myös muita pelaajia. Oheiseen listaan on laitettu itselleni tyypillisiä virheitä. Listan numeroinnilla ei ole suurtakaan merkitykstä.

1. Varo tilttiä, ja yritä tunnistaa tilanteet ennen kuin se iskee!
      2. Älä pelaa liikaa käsiä/pöytiä/ erilaisia pelejä (fixed ja nl samaan aikaa)
      3. Vaali pelikassaasi.
      4. Muista, että universumi ei ole sinua vastaan. Sinusta ei vedetä useammin ohi kuin muista. (Jossain kirjassa taisi olla, että onni
      on vakiota ainakin muutaman sadan vuoden periodilla ;) )
      5. Ole iloinen typeryksistä jotka ovat valmiita katsomaan all-in vaikkapa 34s:llä. He ovat niitä, jotka rahoittavat tulevat voittosi.
      6. Älä ota peliä henkilökohtaisesti

Oikeastaan lista on vain muistutukseksi itselleni, jotta osaisin suhtautua oikein, kun 34s seuraavaksi vetää minun AA: s ta ohi ;)
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      En tiedä mikä peliäni vaivaa... Muutamia tappioita on paikoitellen tullut. Onneksi ei mitään vakavaa, sillä saldo ei ole lähtenyt isoon syöksyyn. Sekin valitettavasti vältyttiin vain tuurilla, sillä muutama peräkkäinen huonosti pelattu käsi aiheutti tiltin poikasen, jonka seurauksena menin toisessa pöydässä all-in AJ:llä. Katsojia taisi olla 4-5 ja floppi oli jotain AAx suojausta tuli kädessään kymppejä pitävältä ja voitto tuli.

Tuon onnenkantamoisen seurauksena pääsin istunnon lähes +-0 tilanteeseen. Miinukselle kuitenkin päädyin kun sain CO: sta käteen AK, jolla korotin roimasti n. 6 BB ja sain 2 katsojaa. Floppi oli sateenkaari 67T ja päätin tuupata loputkin peliin (1,1$). Yksi katsoi ja hänellä oli 93. Turni oli 3 ja riveriltä en saanut apua. Lähinnä mietin, että onko ongelmani se, että pelaan nuo flopin jälkeiset tilanteet liian usein väärin? Tietysti minun pitäisi postailla lisää käsiä paremmalla informaatiolla, ennen kuin tuohon kukaan osaisi vastata.

Oikeastaan en tiedä edes onko minulla mennyt niin kovin huonosti, ehkä tuossa aiemmin oli vain uskomaton tuuri, ja en edes sitä tajunnut. Luulin vain, että olin oppinut SSS:ää jo pelaamaan. Tarkistelin jo aiemmin uudestaan SSS aloitustaulukkoa ja huomasin, että preflop pelaan ainakin löysemmin, kuin suositellaan. Pitää nyt katsoa mitä asialle on tehtävissä. Voi olla, että kyseessä on vain: A) joko turha hermoilu tai B)pelkkä väsymys, sillä pokerin parissa vietetyt tunnit ovat huomattavasti lisääntyneet.

Ehkäpä otan tänä iltana vielä yhden iskun pöytiin...
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Voi olla myös että olet päässyt tutustumaan käsitteeseen "varianssi" joka on ehkä se suurin asia joka uhkaa monen pelaajan bankrolleja. Vaikka peli sujuu jollakin tyylillä kuin rasvattu joku päivä, huomenna voi tulla turpiin niin että sattuu. Itse on koettu; -$50 päivältä. :)
    • srz
      srz
      Bronze
      Kiva blogi. Mukava lukea!

Muutama viikko sitten sain viestin tutultani joka ilmoitti uudesta mahdollisuudesta päästä nopeasti rahaan kiinni ilman että kuluttaisin kaikki illat yrittämässä voittaa muutamaa kymppiä freerolleista. Tiedän että tuo on naurettavaa, ja kyse ei ole siitä etteikö minulla olisi varaa laittaa 10-20 kerran kuussa pelaamiseen. En vain halua olla se tyyppi joka rahoittaa muiden voitot.
      PokerStrategy on juuri sunlaisille ihmisille suunnattu. Musta sun asenne on kohdallaan tavoitteet hyvin asetettuja. Onnittelut vielä satasen rajan rikkomisesta! Se jää saavuttamatta harmittavan monilta alkupääoman ottaneilta.

Sun lista pelivirheistä osui naulan kantaan. Mä laittaisin siihen vielä lisäksi liian löysän pelaamisen ja flopin jatkolyöntien unohtamisen.

Hyvää uutta vuotta ja onnea peleihin!

EDIT: Perustin ketjun Texas Grab'em ongelmia varten: tässä.
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Schlieben
      uskomattoman löysät callit, joita tulee jatkuvasti vastaan. Periaatteessa tuo 88 pitäisi olla jopa foldi jos SSS:ää tiukasti noudattaa.
      [...]
      Toinen kummatus joka tuolla pieneissä limiteissä on, että ihmiset jotka ottavat SSS:n mukaan vähän rahaa pöytään työntelevät minun korotuksia vastaan vaikka millä paskalla.
      Mä suosittelen pitäytymään etenkin muualta kuin LPstä ja aloituskäsien valinnan suhteen SSSn aloituskäsitaulukossa.

Sen noudattamatta jättäminen voi olla -EV ja lisää varmasti pelikassan heilahteluja eli varianssia. Pelikassan heilahtelut ovat käytännössä pahin uhka alkupääomallamme aloittavalle. Pelit ovat niin löysiä pienillä tasoilla, että vastustajat ovat huomattavasti pienempi uhka :)

Pareja voi lähteä pelaamaan eri strategioilla. Yksi suosittu vaihtoehto on yrittää päästä flopille halvalla ja katsoa, osuisiko setti. Jos ei, niin kipataan; jos osuu, niin yritetään laittaa rahaa sisään niin paljon kuin mahdollista. Isolla (n. 100BB) pelaavat ajattelevat, että setin metsästykseen voi investoida summan, joka löytyy noin 15-20 kertaa omasta stäkistä (eli reilu 5%). Sille löytyy erilaisia matemaattisia perusteluja. Varovainen pitää olla, ettei investoi johonkin epätodennäköiseen, joka ei edes toteutuessaan tuota toivotulla tavalla.

Pienelläkin stäkillä jotain tuollaista voisi yrittää. Sitä ei kannata kuitenkaan tehdä kuin LPstä (jakaja & nostaja) ja rauhallisissa pöydissä, sillä muuten korotetuksi tulemisen uhka on liian suuri. Jos korotus tulee, on yleensä kipattava. Yksi ongelma tuossa on, että fiksut vastustajat ymmärtävät, mitä yrität.

SSS-pelaajan uudelleenkorottaminen kuralla voi olla korottajan kalamaisuutta tai oveluutta. Monet pelaajat eivät vain pysty arvostamaan pienen stäkin peliliikkeitä. Ovelat pelaajat korottelevat kuitenkin joskus pienen stäkin pelaajia siksi, että SSS neuvoo olemaan varovainen uudelleenkorotusten kanssa. Neuvo on paikallaan, sillä pokeripöydistä löytyy paljon kyyliä, jotka uudelleenkorottavat melkeinpä vain ässillä ja kuninkailla.

Tässä nähdään, että pienen stäkin kanssakin pääsee halutessaan nopeasti monimutkaisiin pokeripohdintoihin. Pokeri on tilannesidonnaista pienelläkin stäkillä pelatessa. Suosittelen, että pitäydyt suurimman osan ajasta tarkasti SSSn suosituksissa. Jos joku pelaaja kuitenkin näyttää uudelleenkorottavan sua korteilla kuin korteilla, niin voit laskea all-iniesi rimaa hiukan. Varo ylireagoimasta...
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Viimeksi tosiaan meinasi epätoivo jo iskeä. En ole vielä selvittänyt täysin syytä, mikä viime kirjoitukseni aikaan pelissäni oli pielessä. Ehkä kyseessä tosiaankin oli tuo Jim9137 mainitsema varianssi. Eihän peli aina suju, vaikka kuinka hyvin pelaisi. Toisinaan taas hyvä tulos voi tulla, kun pelaa oikeaan aikaan väärin (ei kannata kuitenkaan tähän pyrkiä ;) ).

Tarkastelin tuossa aiemmin esittämiäni tavoitteita:

Mistä päästäänkin tälle vuodelle asettamaani tavoitteisiin:
      1. Nousta tammikuussa hopeiselle tasolle strategyllä
      2. Saada NL10 tulos/100 pelattua kättä pysymään tuossa 10BB:n pinnassa (=1$ luin jostain, että tuo olisi jokin merkki tasolla pärjäämisestä )
      3. Nousta seuraavalle tasolle viimeistään helmikuussa. Käytännössä nostaa rolli tuonne 150-200 tuntumaan (Tällä hetkellä alle 80).

Ensimmäinen saavutettiin muutama päivä sitten ja toinen on pysynyt - yhtä katastrofia lukuunottamatta - aina yli 10BB:n.
      Tällä hetkellä taitaa tammikuun osalta heilua 13 tuntumassa (NL10). Tuo ensimmäinen tavoite ei tosin välttämättä ole merkki hyvin
      sujuineista peleistä. Pakkohan se oli silti saavuttaa, että pääsisin BSS-artikkeleihin käsiksi :rolleyes: .

Harkitsin eilen seuraava siirtoa pelini kehittämiseksi. Vaihtoehtoina oli:
      1. Siirtyä BSS:n pelaamiseen NL10 tasolla.
      2. Toteuttaa kolmas tavoitteeni jo nyt. Sain nimittäin rollini kasvatettua tuonne asettamaani 150-200 paikkeille.

Päätökseni oli lopulta nousta pelaamaan NL25 SSS:n opein. Valinta ei tosin ollut helppo, sillä muissa ketjuissa ja blogeissa on paljon kritisoitu SSS taktiikkaa ja kerrottu kuinka siitä kannattaisi välittömästi luopua. BSS, kun mahdollistaa isommat voitot ja sillähän ne tosi miehet pelaa...Lähinnä Srz:n eräs kommenti teki minun päätöksestäni erittäin helpon. Toisaalta mainittakoon vielä, että minäkin haluan kaikkien muiden luopuvan tuosta SSS:n pelaamisesta (ainakin jos istuvat samaan pöytään ;) )

Siis lähdin kasvattamaan omaa n.180$ rolliani tuonne NL25 pöytiin. Ensimmäinen istuntoni eilen oli enemmän kuin toivoin. Pelasin vain
      kolme kättä, mutta tulos oli paras mahdollinen.

1. Käsi
      Minulla KK
      Vs1 JJ
      rahat keskellä preflop ja voitto kotiin.

2. Käsi
      Minulla AK
      Vs1 TT
      Vs2 55
      rahat keskelle preflop ja turnilla K joka piti

3.Käsi
      Minulla QQ
      VS1 QQ
      Vs2 JJ
      Sama sapluuna ja QQ:t jakavat potin.

Vähän vielä arveluttaa panokset, eikä kunnon tiputukseen ole varaa. Toivotaan kuitenkin, että homma sujuu edes normaalilla tasolla
      tuo 100% voittosuhde, kun ei ole realista .... no ehkä Phli H siihen pystyy "He can dodge bullets" nääs...

Ps. Texas Grabem-ohjelma asentui kannettavaan mallikkaasti. Tosin siitä ei ole paljon hyötyä, jos ei sillä pysty Mansonista postaan käsiä.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      SSSssä ei ole mitään vikaa. Se on se ponnahduslauta joka opettaa BSS:lle olennaista ajattelua, ja se tulee paljon halvemalla kuin perusreeni rahapöydissä. Itse olen menettynyt ainakin 300 euroa perusteitten opiskeluun, ja et halua nähdä niitä käsiä joita alkuaikoina pelasin.

NL25 on vielä sen verta löysää, että SSS on tuottoisaa. Pysy siinä ja sittenkun varianssi alkaa kääntymään totaalisesti vastaan, mieti BSS:än kokeilua. Tämä olisi neuvoni. :)
    • choppys
      choppys
      Bronze

Ps. Texas Grabem-ohjelma asentui kannettavaan mallikkaasti. Tosin siitä ei ole paljon hyötyä, jos ei sillä pysty Mansonista postaan käsiä.
      Mansion(ja muutkin OnGame-verkkoon kuuluvat) tallentaa nuo käsihistoriat nettiin, pokernetwork.com sivustolle. Painat vaan sitä peli-ikkunan oikeassa yläkulmassa olevaa ylempää nappia niin pääset selaileen käsihistorioita, ja sieltä vaan copypastella ne foorumille.
    • srz
      srz
      Bronze
      Vielä kun ajaa konvertterin läpi ennen postausta, niin hivelee silmää. Neildewhurst vaatii rekisteröitymisen, mutta toimii pääsääntöisesti hyvin ongamen kanssa.
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Näin ajattelin vaan eipä onnistunut! X( Kokeilin avata toisen tilini Full Tilt Pokerille. No alku meni aivan käteen! Aina jos minulla oli kädessä pari väliltä TT-KK niin vastustajalla oli AA ja hävisin kaikki all init. Onnistuin itse saamaan kerran AA ja hävisin silloin 87 jolla oli flopista isoin pari ja suoran veto. Jos minulla AQ-AK minut katsottiin pienillä pareilla ja tietenkin hävisin...

Johtopäätös 20 min jälkeen oli nostaa 200$ alkuperäisestä 250$ pois (jäljelle jäi n.40 kun otin 10 takkiin.) Yleisesti ottaen tuo FTP:n pelit tuntui paljon tiukemmilta. Kukaan ei myöskään paljoa katsellut vaan reaktiot oli kutakuinkin raise/fold ja raise tarkoitti aina AA:ta. Ajattelin, että turha löydä päätä seinään, sillä tuo ei ole sellaista pokeria, jota vastaan haluan itse pelata. Pienessä määrissä sekin menisi, mutta jos n. 70% pelaajista pelaa noin on minun turha luulla saavani aikaan muuta kuin oman turhautumiseni...

No ei muuta kuin uutta matoa koukkuun ja testata seuraavaksi tuolla 200$ pelata Titanilla. Kunhan FTP saa ensin palautettua rahani. Onneksi Mansonilla on peli sujunut!
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Eilen sain ainakin pienen käsityksen mitä haluaisin tänä vuonna saavuttaa:
      1. Saada joulukuuhun mennessä voitot nostettua 5 000$.
      2. Saada peli sujumaan ainakin yhdellä seuraavista paikoista (Full Tilt Poket, Titan Poker, Poker Stars)
      3. Saada yhden kuukauden aikana 1 000$ voittoa.
      4. Viedä SSS ja sen johdannaiset niin pitkälle kuin mahdollista. Tällä hetkellä NL15 sujuu, mutta NL25 tuottaa pieniä ongelmia.
      5. Oppia pelamaan voitollisesti:
      a) BSS Fullia
      b) BSS shorttia

Noissa luulisi tavoitetta riittävän. Olen varustautunut seuraaviin ongelmiin:
      1. Saada kassa riittävän suureksi, jotta pelaaminen tuntuisi luontevalta.
      2. Irtautua SSS:n tuomasta turvallisuudesta
      3. Ensimmäinen kunnon alamäki, jossa kassa ja hermot palaa
      4. Totuttelu shorttipeliin.
      5. Pöytämäärien pienentäminen. Tämä on ongelma sen takia, että uskomattoman huono kärsivällisyyteni ja kyvyttömyyteni keskittyä vaatii 6-7 pöydän pelaamista. Noin monella pöydällä ei lasketa outteja, tai haeta riidejä.

Kiitoksia muuten noista käsihistoria- ja konvertteri-vinkeistä. Perehdyn viikonloppuna noiden käyttämiseen ja poistailen tänne muutamia käsiä.
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Olen jo useasti luvannut lähettää käsiä ihailtavaksi. Uskoisin, että taktiselta tai analyyttiseltä puolelta minun ei kannata lätistä. Tähän tehtävään foorumilla on tuhansia pätevämpiä pelaajia, joten laitan tänne käsiä jotka ovat minulle merkityksellisiä tai muuten vain omituisia ;) .

Poker Room skin
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.15/$0.25
      10 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $33.80
      UTG+1: $23.95
      UTG+2: $24.75
      MP1: $7.70
      MP2: $5
      MP3: $24.75
      CO: $36.45
      Button: $20.30
      Hero: $3.95
      BB: $9.90

Pre-flop: (10 players) Hero is SB with K A
      UTG folds, UTG+1 raises to $0.75, 5 folds, Button calls $0.75 (pot was $1.15), Hero raises to $3.8, BB folds, UTG+1 calls $3.2 (pot was $5.4), Button calls $3.2 (pot was $8.6).

Flop: J :10h 5 ($11.65, 3 players)
      UTG+1 bets $15, Button raises all-in $16.35, UTG+1 calls $1.35 (pot was $43).

Turn: 9 ($44.35, 2 players + 1 all-in - Main pot: $44.35)

River: 5 ($44.35, 2 players + 1 all-in - Main pot: $44.35)

Results:
      Final pot: $44.35
      UTG+1 bet 20.30. collected 31.80. net 11.50 shows Ac 10c
      Button lost 20.30 shows 7h 9h
      Hero bet 3.95. collected 11.50. net 7.55 shows Kh Ad

Ensimmäinen on minulle tyypillinen käsi. AK:n kanssa odotan ja toivon, että merkit menevät keskelle ja voiton saisin minä. Varsinkin tällä kertaa olen tyytyväinen, että niin kävi. Seuraava käsi tapahtui nimittäin ennen kuin ehdin poistua pöydästä.

Poker Room skin
      Blinds: $0.15/$0.25
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $24.75
      UTG+1: $36.45
      Hero: $11.50
      MP2: $6.25
      CO: $51.45
      Button: $23.75
      SB: $16.25
      BB: $11

Pre-flop: (8 players) Hero is MP1 with A A
      UTG calls $0.25 (pot was $0.4), UTG+1 folds, Hero calls $0.25 (pot was $0.65), 2 folds, Button calls $0.25 (pot was $0.9), SB raises to $1, BB calls $0.9 (pot was $1.85), UTG calls $0.9 (pot was $2.75), Hero raises all-in $11.25, Button folds, SB calls $10.35 (pot was $14.65), BB calls all-in $9.85, UTG folds.

Flop: 6 5 8 ($34.6, 1 player + 2 all-in - Main pot: $34.6)

Turn: K ($34.6, 1 player + 2 all-in - Main pot: $34.6)

River: 3 ($34.6, 1 player + 2 all-in - Main pot: $34.6)

Results:
      Final pot: $34.6
      SB lost 11.50 shows Qc Qd
      BB lost 11 shows 5d 4d
      Hero bet 11.50. collected 33.90. net 22.40 shows As Ad

Alussa vain katsoin, sillä halusin suojella jo voittamiani rahoja. Flopissa luultavasti olisin saattanut heittää jopa käteni pois, jos tilanne olisi siltä näyttänyt. Onneksi käsi kuitenkin sujui näin. Tuo muuten on tähän asti suurin koskaan voittamani potti!

Loppuun vielä käsi, jossa vastustaja yllättäen katsoi korotukseni. Hänen kätensä on lopussa vaalennettuna. Joko riidit olivat kovat, tai väärä pöytä napsahti vahingossa päälle...

Poker Room skin
      Blinds: $0.10/$0.15
      10 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $34.50
      UTG+1: $2.75
      UTG+2: $27.95
      MP1: $13.70
      MP2: $2.85
      MP3: $6.70
      CO: $19.10
      Button: $18.60
      SB: $11.65
      Hero: $2.75

Pre-flop: (10 players) Hero is BB with K Q
      2 folds, UTG+2 calls $0.15 (pot was $0.25), 2 folds, MP3 raises to $0.3, 2 folds, SB calls $0.2 (pot was $0.7), Hero calls $0.15 (pot was $0.9), UTG+2 calls $0.15 (pot was $1.05).

Flop: 6 K 8 ($1.2, 4 players)
      SB checks, Hero bets $0.55, UTG+2 folds, MP3 calls $0.55 (pot was $1.75), SB folds.

Turn: 8 ($2.3, 2 players)
      Hero checks, MP3 checks.

River: Q ($2.3, 2 players)
      Hero bets $1.9, MP3 raises to $3.8.
      Uncalled bets: $1.9 returned to MP3.

Results:
      Final pot: $6.1
      MP3 bet 4.65. collected 1.90. net -2.75 shows Jh 2h
      Hero bet 2.75. collected 5.80. net 3.05 shows Kd Qd
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Viime aikoina mennyt peli alamäkeen. Tarkoituksena oli valittaa omaa epäonnea , mutta näytti siltä, että työnsin usein huonommalla kädellä sisään. Periaatteessa usein kun vastustaja sököttää niin korotan riippumatta omasta kädestä (AK, pari, setti, ylipari tai vaikkapa täyskäsi). Lisäksi olen tulkinnut katsomisen vedoksi ja tehnyt myös toisen korotuksen (all in). Tämä näytti alussa toimivan, vaan ei enää. Kaverit katsovan aina olipa heillä mitä tahansa... gutari, A hai ym. Näitä myös kohtuuttoman paljon voittivat. Esim hävisin kärkisetillä runner-runner suoralle. Tuon kun yhdistää omaan huonoon peliin niin eipä se suuri ihme ole, jos peli nyt hieman tappiolle on mennyt ( - 30 viimeiset 2 päivää).

No pitää miettiä mitä tässä keksii...
      Ps. aloitin BBB NL10 pöydässä tällä hetkellä ainut edes hieman voitollinen pelimuoto. 2 kertaa hävitty BIN, joista toinen AK vs AK ja kaveri sai värin. Toisessa minulla oli turnilla 8 setti ja riverillä sain J värin...Kaverilla vain sattui olemaan täyskäsi. Kaksi kertaa myös voitettu: setti vs 2 paria ja 2 paria vs kärkipari.
    • srz
      srz
      Bronze
      Tsemppiä, eiköhän se nousu taas kohta ala! Omaa pelaamistaan analyyttisesti miettivistä tulee ennemmin tai myöhemmin väistämättä erinomaisia pelaajia.

Aggressiivisen asenteen kanssa neuvoisin olemaan varovainen. Vaikka moni hyvä vakkaripelaajakin vannoo mielipuolisen aggressiivisuuden nimiin vastustajan osoittaessa heikkoutta. Yksinkertainen vastastrategia on...
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      No joo pitääpä taas päivittää omia kuulumisia.

Aluksi haluaisin kiittää pokerstrategyä hyvistä artikkeleista. Niiden avulla olen saanut itseni +-0 tasolta selvästi voitolliseksi pelaajaksi. Viimeisen 1,5 kk aikana olen saanut - teidän avulla - voittoja yhtä paljon, kuin edellisenä 2 vuotena yhteensä. Tietenkään summa ei ole taloudellisesti mitenkään merkittävä, mutta on aina keskivertoa mukavampaa voittaa kuin hävitä.

Koska olen luonteeltani vaativa ja äärimmäisen kilpailuhenkinen, en tietenkään ole tyytyväinen tähän astiseen menestykseeni. Periaatteessa minua harmittaa edellisenä iltana hävitty 1 $ aina enemmän, kuin seuraavana päivänä voitettu 25$. No ehkä ei siinä tapauksessa, jos en kertaakaan laittanut kaikkia rahoja huonossa tilanteessa peliin. Näin ei kuitenkaan ole vielä koskaan käynyt.

Tilastoa tammikuulta (SSS):
      Taso Pelattuja käsiä big blind/ 100 pelattua kättä
      NL10 3 600 +15
      NL15 4 200 +18
      NL25 11 000 +10

BSS
      NL10 700 +40

Eli tuossa mielessä meni ihan mukavasti. Kuitenkin tammikuun viimeiset 11 päivää oli tuloksellisesti ja pelillisesti huonointa aikaa tähän asti :( . Tuolloin tuli juuri nuo ensimmäiset n. 50 laskut. Tällä hetkellä mansionin kassa on noin 300. Tuota olisi tarkoitus kasvattaa 800-1000 paikkeille (1-2 kk), jonka jälkeen aloitan siirtämään enemmän painoa BSS pelaamiseen. Nopeampikin siirto voisi olla paikallaan, koska NL10 BSS on ollut tuottavinta peliä pelaamani pienen otoksen perusteella. Lisäksi tuolloin on syytä nostaa SSS tasoksi NL50.

Muutama päivä sitten otin pitkästä aikaa testeriä taas tuonne NL10 BSS ja +2 buy in tuli alta puolen tunnin. Tuollahan ei ollut mitään tekemistä sen seikan kanssa, että sain 2 kertaa rahat sisään preflop AA vs KK jotka molemmat voitin. Toisaalta onnistuin kerran ansoittamaan itseltäni noin 6$ KK:lla tilanteessa jossa pöytään tuli TT6 turni 3 ja riveri T. Tietenkin toisella oli AT kädessä.

Muutamaan kertaan ollen kuullut olevani idiootti pöydässä, ja toisesta kerrasta voin olla samaa mieltä. Tällöin työnsin 76:lla flopin 85A jälkeen kaikki keskelle. Onneksi 9 tuli riverillä ja kommentit tuosta pelistä tietenkin perään.
      Toisessa tapauksessa minulla oli paras värinveto ja turnilla sain parin, joten en tiedä mitäpä muutakaan tuossa voisi tehdä - varsinkin kun takana ei suuria summia ole.

Tällä hetkellä koitan opetella itseni pois c-betistä, koska tuo ei ainakaan mansionin NL25 pöydässä ole tuottava ratkaisu. Ei ainakaan minulle, koska post flop pelini on täysin syvältä. Ja katsoohan ne monesti silloin kuin osunkin, joten turha tuota rahaa on pois lahjoittaa. Tuo cbet onkin suurin aukkoni omassa SSS pelissäni. Eilen onnistuin häviämään - jo kerran tuplaamani kassan - kahdella AKs kädellä, joista kumpikaan ei mitenkään osunut floppiin. Sen seurausta tuo ylempänä kuvaamani 76 pelikin oli.

Todetaan nyt loppuun vielä onnittelut Degnicille ylennyksestä valmentajaksi. Siinäpä kunnon tavoite kaikille tälle vuotta.
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Kiitos kiitos :)

Mun mielestä sulla on hyvät tavoitteet ja uskon, että saat noista jokaisen suoritettua. Sun tulokset on hyviä - Pitkässä juoksussa SSS-strategialla kaikki yli 5BB/100 on todella hyvää tulosta, sulla noi ylittyy kirkkaasti. Downswingeihin kannattaa varautua, eikä niille yksinkertaisesti voi itse tehdä juuri mitään kuin uskoa, että opittu pelityyli on voitollista ja että kuopista aina noustaan. Pahinta mitä voit tehdä downswingissä, on alkaa muuttamaan pelitapaa jollain tapaa oleellisesti huonompaan suuntaan, jolloin kuoppa yleensä kasvaa entisestään - jatka vaan samalla tyylillä. Itselläni pahimpana downswingi aikana paloi yli 50% pelikassasta, joten 50dollarin heittelyt tuolla tasolla ei ole mitenkään eriskummallisia.

Contibetit olivat myös itselleni jonkinlainen kompastuskivi SSS-strategiassa pitkän aikaa. Vinkkinä voisin antaa, että kannattaa tarkkailla minkätyylisillä käsillä vastustajat maksaa ja arvioida flopilla, kuinka hyvin kyseinen floppi mahdollisesti osui vastustajan käsirangeen. Esimerkiksi, jos olet nähnyt että joku tietty vastustaja maksaa useasti 76suittari tyylisillä käsillä, niin jos hän maksaa korotuksesi ja floppiin sattuu esim. 678 jossa kaksi samaa maata, niin tiedät ettei tällaiseen kannata contibetata jos sulla ei ole mitään. Ajattelinkin ottaa tuon ensimmäisen valmennuksen aiheeksi juuri contibettaamisen SSS-strategiassa, joten toivottavasti pääset paikalle.

Onnea peleihin ja kyllä ne voitotkin sieltä lähtevät kasvamaan kunhan vain jaksat kärsivällisesti pelata ja uskoa että näin tapahtuu :)
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Olen toistaiseksi vähentänyt SSS pelaamista. Ei sen takia, etteikö se toimisi vaan siksi, että se toimi minulla tällä hetkellä. Olen tullut pelissäni siihen vaiheeseen, jossa minun täytyy alkaa kehittämään omaa pelitilanteiden analysointia. Koska toiset enimmäkseen tietävät mitä minä pelaan pitää minunkin olla kartalla siitä, millaisella käsijoukolla he katselevat floppia. Toivottavasti muistan mennä keskiviikkona katselemaan Degnicin opetusta keskiviikkona. Kellonaika ainakin on sopiva.

Olenkin viime päivinä siirtynyt enemmän BSS:n pelaamiseen ja tulos on tullut positiivista. Tilastoja omasta pelistä ei tällä hetkellä ole, mutta kaikilta sivuilla yhteensä olen arviolta BSS: ssä 5 biniä voitolla.

Tilanteet tosin ovat olleet herkullisia:
      Q3 vs QA
      flop
      QQ6
      turn
      3

Todella ikäviä tappioita ei ole tullut kuin yksi. Sinänsä ei kovinkaan paha tappio mutta harmittaahan se, kun bini menee kun flopattu suora häviää setille. Yleensä muutenkin olen ollut melko suuri suorikki kun rahat ovat menneet keskelle.

Juup... tällä kertaa vähän lyhyempää päivitystä. Olo on tällä hetkellä hieman sekava, kun viikonloppuna tuli liikaa pelattua. Tällä viikolla saa jännittää siivipuolen hommiakin, kun varmistuu vakinaistetaanko minut :D . Tässäkin asiassa pitäisi olla prosentit omalla puolella, mutta odotellaan nyt. Katsotaan kuinka äijän käy!