Vitamiinin pelit

• multivita
      multivita
      Bronze
      Hei vain hei, Pokerstrategy!

Multivita aloittaa blogittelun, tavoitteena oman kehityksen ja pelin seuraaminen. Tässäpä pientä tarinantynkää:

Muutama kuukausi sitten sain Pokerstrategylta alkupääoman, kaveri (Tsarpf) suositteli kyseistä sivua (mitä ilmeisimmin TAF-rahojen perässä). Pelailin aina silloin tällöin sittarin tai pari, peli oli ihan hauskaa eikä tavoitteena ollut mitään korkealentoista, vaan pelistä nauttiminen. En kiinnittänyt huomiota kassaani.

Sitten alkoi kesäloma ja kauan odotetut kesätyöt ja niiden tuomat rahat. Olen tällä hetkellä raksalla töissä, mutta töitä on naurettavan vähän ja ne ovat periaatteella "Soitamme kun sinua tarvitaan", mikä ketuttaa. Kesän aikana olen ollut jo hurjat neljä päivää töissä ja rahaakin on tullut sen mukaisesti.

Tarkoituksena on siis estää moinen ensi kesältä, vuodessa voinee pelata itsensä sellaiselle tasolle, että kesästä voisi tienatakin jotain.

Löytäessäni motivaation pelaamiseen oli kassaa kolmisenkymmentä dollaria. Pelimuodoksi valitsin FR NL2, hieman löyhällä kassanhallinnalla siis olin liikkeellä, vain 15 buy-inia.

Pokerijumalat ovat olleet suosiolliset tähän asti, ja olenkin parissa päivässä (ja 1700 kädessä) nostanut rollin lukemiin 50 dollaria. Runnaan tosin neljä biniä EV-käyrän yläpuolella, joten eipäs nuolaista ennen kuin tipahtaa.

Hyviä pelejä kaikille!
  • 18 replies
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Ja pientä päivitystä.

Pelit menneet ihan ok, tämän hetken graafi näyttää tältä:

Alun nopeahkommanpuoleisen nousun jälkeen siis vähäsen swingailtu, pääpiirteissään kuitenkin ylöspäin, which is nice.

Omassa pelissä on ikävää huomata samoja vikoja uudestaan ja uudestaan. Tuntuu, että joka sessiossa on ainakin yksi käsi, jossa bluffaan ilman positiota isosti ilmalla. Näistä jos pääsisi eroon nousisi winrate varmasti.

Ihan puhtaasti jos statseja katsoo, niin pelaan löysemmänpuoleista TAGia, statsit on tällä hetkellä 16/10 ja AF 4. Onko tämä liian löysää starsin yhdeksän hengen full ring -pöytiin mikrotasoilla? Winrate on vielä ihan mukava, 18bb/100.

EDIT: Ja vielä sellainen asia, johon olen tyytyväinen, on se, että sessiot ovat kaikki alle 3h mittaisia.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Myöhästyneet tervetulotoivotukset blogittelun ihmeelliseen maailmaan!

Hyvältähän nuo käppyrät näyttää, toivottavasti meno ja runi jatkuu samanlaisena. :f_thumbsup:
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Onneksi minulla on taitavia vastustajia:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Pelaa käsi

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      BU:
      $2.87
      SB:
      $1.96
      BB:
      $5.36
      MP1:
      $1.40
      MP2:
      $1.79
      MP3 (Hero):
      $2.09
      CO:
      $1.84

Preflop: Hero is MP3 with K, K.
      2 folds, Hero raises to $0.08, 2 folds, SB calls $0.07, BB folds.

Flop: ($0.18) 6, 7, 5 (2 players)
      SB bets $0.10, Hero raises to $0.30, SB calls $0.20.

Turn: ($0.78) J (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.52, SB calls $0.52.

River: ($1.82) Q (2 players)
      SB bets $1.06, Hero calls $1.06.

Final Pot: $3.94.
      Results follow:

SB shows a pair of sixs(6 8).
      Hero shows a pair of kings(K K).

Hero wins with a pair of kings(K K).

Pelaa käsi

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      SB:
      $2.26
      BB (Hero):
      $2.32
      MP1:
      $1.13
      MP2:
      $2.46
      MP3:
      $1.79
      CO:
      $1.60
      BU:
      $1.07

Preflop: Hero is BB with A, K.
      CO posts deadblind, 3 folds, CO checks, BU calls $0.02, SB calls $0.01, Hero raises to $0.12, CO calls $0.10, BU calls $0.10, SB folds.

Flop: ($0.38) A, J, 6 (3 players)
      Hero bets $0.38, CO calls $0.38, BU raises to $0.95, Hero raises to $2.20, CO calls $1.10.

Turn: ($5.01) T (3 players)

River: ($5.01) T (3 players)

Final Pot: $5.01.
      Results follow:

Hero shows two pairs, aces and tens(A K).
      CO shows two pairs, tens and twos(2 2).
      BU shows two pairs, aces and tens(A 4).

Hero wins with two pairs, aces and tens(A K).

Pari viime sessiota mennyt todella mainiosti, rolli tällä hetkellä n. 71 dollaria, vajaassa viikossa rolli siisen yli tuplattu. Käsiä on kertynyt n. 8000 ja bb/100 pyörii vielä mukavasti hieman yli 20bb/100. Huomenna lähden leirille viikoksi eli menevät pelit jäihin. Ajattelin myös nostaa starsin rollin ja siirtää sen FullTiltille. Muutama pääkohta tähän valintaan:

- Taso tuskin yhtään pahempi
      - Saa rakebackia + mahdollinen bonus clearattavaksi
      - Tuleva 25k freerolli

Laitan loppuun vielä graafin, koska a) pidän siitä ja b) EV-käyräkin alkaa lähestyä totuutta.

• multivita
      multivita
      Bronze
      Ahaa, käykin ilmi että en voi kotiuttaa kuin vain 50 dollarin ylimeneviä summia. Tarvitsisi vielä saman verra FPP:itä kuin mitä minulla nyt on, jotta koko rollin voisi kotiuttaa, jos nyt ymmärsin oikein. Sitä en millään ehdi pelata, eli rollin kotiutus jäänee tältä erää. Harmin paikka, kun jää tuo freerollikin väliin.
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Hih hei. Pelit menneet ihan ok, leirit leireilty. Vaikka aikaa on, ei pokeria tule tahkottua hullun lailla. En vielä tiedä onko se hyvä vai huono asia. Nyt kirjoittelen tänne sen, että nostan tasoa ylöspäin, tai pikemminkin shotitan. Rollia on sellaiset 90 dollaria, että nyt käypi Vitamiinin matka NL5:een. Tähän asti on runnattu hyvin, downswing voi siis tulla juuri sopivasti tasonnoston aikoihin. Sitä odotellessa...
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Ja alashan sieltä tultiin ryminällä. Ei montaa kättä ehtinyt pelata niin rollia mennyt jo sen verta, että pitää palata takaisin NL2:een. Koko ajan pelatessa sellainen tunne, että teki mitä teki, potin hävisi. Kaipa tämä on sitten sitä kuuluisaa downswingiä.

Tässäpä kuvantynkää:

</3
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Jälleenpä voisin tännekin kirjoitella. Pelit ovat swinganneet kovasti. Tai ainakin minun mittapuullani kovasti. Halu nousta seuraavalle tasolle on suuri ja tähänastisesti kaikki shotitukset ovat epäonnistuneet.

NL2 pelaan 20bb/100, mutta NL5 tulee turpaan -12bb/100.

Rahana graafi näyttää tältä:

Kun taas blindeinä:

Yhyy. Viimeinen suuri (nojoo, suuri ja suuri) tippuminen (3 biniä @NL5) johtui omasta törkeän huonosta pelistä, jonka multihuipentuma oli 3betin maksaminen A7s ja hutimenneeseen floppiin katkeaminen. Tästä itselleni vihastuneena olen päättänyt pelata Starsilla vain NL2, grindata VIP Stellar -palkinto (huimat 10d) alta pois (85% hoidettu) ja sitten siirtää rolli hyvinkin mahdollisesti FullTiltille.

Eipä minulla muuta tällä kertaa, ensi blogipäivitys voisikin mukavasti kertoa, kuinka hienosti minulla menee @NL5.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Kyllähän se niin taitaa olla, että jopa NL2 ja NL5 ovat jonnin verran erilaisia tasoltaan. Itse olen tuon päätellyt niin, että kakkosessa moni tulee vaan roiskimaan huvikseen ja päättömästi, mutta vitosta mikroilijatkin haluaa jo ainakin yrittää pelata kunnolla. Mutta voihan tuossa kuopassa swingistäkin olla kyse; aika rohkealla kassanhallinnalla kyllä mielestäni lähdit shottailemaan vitosta, mikä vielä jyrkentää swingin vaikutuksia.

Ei muuta kuin menestystä peleihin! Ja ekstrapisteen ton edellisen postauksen havainnollistavasta graafista. :f_tongue:
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Ensinnäkin, kiitokset Mikko mielenkiinnosta!

Toisennakin, pelit ovat alkaneet tiltillä. Pelaan aina fiiliksen mukaan joko nl2 tai nl5, rollia nl5:een on sellaiset 23 biniä, mikä ei hurjan hurjasti ole. Pelit ovat hieman kuivempia tiltillä, mutta bonari korvatkoon kyseisen seikan.

Olen myös hieman kokeillut rush pokeria ja mielipiteeni kyseisestä pelimuodosta ovat hieman ristiriitaiset. Hurjalla yhden session otannalla:

Plussapuolet:

- todella paljon käsiä tunnissa, ei mitään ongelmaa odotella hyviä käsiä
      - ABC-pokerilla pärjää pitkälle

Miinuspuolet:

- muillakaan ei ole ongelmaa odotella hyviä käsiä
      - HEM ei tallenna kyseisten sessioiden käsiä
      - koska ei statseja eikä nickit jää päähän, ei minkäännäköisiä riidejä = ei mitään muuta mahdollisuutta kuin ABC-pokeri

Luulen siis, että kyseinen pelimuoto minulta jää pois. Pelinlukutaito ei ainakaan kehity tuolla tavalla ja tarkoituksenahan olisi myös oppia pokeria rahanteon ohella.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja multivita
      - HEM ei tallenna kyseisten sessioiden käsiä
      Tästä on käyty keskustelua toisessa ketjussamme, ja ainakin osalla porukasta myös rush-kädet tallentuvat HEMiin. Itse en tuota softaa käytä, niin en valitettavasti osaa enempää kommentoida. Mutta ehkäpä tuota ketjua seuraamalla löytyy jossain vaiheessa ratkaisu tuohonkin ongelmaan.

Luulen siis, että kyseinen pelimuoto minulta jää pois. Pelinlukutaito ei ainakaan kehity tuolla tavalla ja tarkoituksenahan olisi myös oppia pokeria rahanteon ohella.
      Tuon olen itsekin nyt rushia projektiluontoisesti pelatessa huomannut. Mutta projektina onkin $600 ensitalletusbonuksen lunastaminen nopeasti mikrotasoilla, joten opetellaan sitä pelinlukua sitten taas toisissa pöydissä, kun tuo projektin on saatu päätökseen. :f_grin:

Mutta tosiaan, hyvä periaate, että pelataan sitä pelimuotoa, jossa kokee voivansa kehittyä. Voitollinen pelaaminen on kuitenkin pitkällä tähtäimellä a) tuottoisampaa b) kiinnostavampaa kuin bonarien ja rakebackin metsästys.
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Mikko: pelaan 20 binin kassanhallinnalla. Osaan tiputtaa tasoja tarvittaessa ja se on jo kahdesti tehty. Syy tähän on halu nousta tasoja mahdollisimman nopeasti. Tasoja olen ainakin tähän asti osannut tiputtaa, mutta mistäs sitä tietää... *kop kop*

NL5 on leipälaji tällä hetkellä, ja se on mennyt tähän asti näin:

Ollaan siis jo periaatteessa ainakin breakeven-pelaaja, eiköhän tuo vihreäkin käyrä kohta tuonne nouse, sillä myös setuppeja on käsittääkseni tullut hieman enemmän @NL5 kuin @NL2.

Ajattelin harrastaa pientä statsivertailua, kun illan sessiot on loppu (ja yön sessioita ei olla vielä aloitettu :f_cool: ).

http://kuvaton.com/k/wtW.jpg (+mad GIMP skillz)

Jos tästä kuvasta nyt alkaa setvimään mahdollista kehitystä (tai ainakin muutosta) omassa pokeripelissä, huomataan että @NL5 ero VPIP:n ja PFR:n välillä pienenee. Tämä on käsittääkseni ihan hyvä juttu. Tulee myös varasteltua hieman enemmän, sillä tiltillä on hieman tiukempaa.

Kellään mitään sanottavaa statseista? Kaikki palaute otetaan vastaan.

editedit: pikku säätöä...
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Ja yön grindit ohi. Tähänastisesti pisin sessari (210min) ja huh huh mitä vuoristorataa mentiin. Graafintynkää:

Pahimmillaan siis käytiin viiden binin kuopassa, noustiin kolmeen biniin ja lopulta plusmiinusnollan kautta bin up.

Coolereita tuli kuin sataen. Neljä kertaa ylipari vs. set, kaksi kertaa TPTK vs. ylipari ja kaksi kertaa TPTK vs rattaat, mutta oli kyllä itselläkin pakkariidit hallussa, kun vein preflop KK vs AA.

Kuopasta kuitenkin pääsin ylös muutaman perjantaivihun nerokkaiden puskujen ja maksujen avulla, mutta on kyllä varsin tööt pää tällä hetkellä. Yli kolme tuntia 13-15 pöytää, huh huh.
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Uujee, NL5-kuoppa on täytetty!

Uujee, pelaan keskiparini todella huonosti!

Pelaa käsi

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      CO (Hero):
      $9.57
      BU:
      $5.07
      SB:
      $5.00
      BB:
      $5.92
      MP1:
      $4.69
      MP2:
      $5.00
      MP3:
      $5.05

Preflop: Hero is CO with J, A.
      3 folds, Hero raises to $0.20, BU folds, SB raises to $0.65, BB folds, Hero calls $0.45.

Flop: ($1.35) T, K, J (2 players)
      SB bets $1.00, Hero calls $1.00.

Turn: ($3.35) 2 (2 players)
      SB bets $1.50, Hero raises to $7.92, SB calls $1.85.

River: ($14.62) 6 (2 players)

Final Pot: $14.62.
      Results follow:

Hero shows a pair of jacks(J A).
      SB shows a pair of kings(A K).

Hero wins with a pair of jacks(J A).
      SB wins with a pair of kings(A K).

Nyt kun meitä kaikkia varmasti kiinnostaa että Vitamiini, oi miksi pelasit keskiparisi kuin nutsit, voin vain vastata että katsoin flopin väärin ja pelasin käteni kuin nuttisuoran. Turnilla vielä ajattelin että hehee, eihän vihu enää voi tästä irrota. Sitten kun potti valuikin toiseen suuntaan ja tarkistin käden HEMistä, tuli todella hölmö olo. Noh, tällaisista mokista huolimatta viime sessarit mukavasti aina binin pari plussalle.
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Hei vain jälleen, strategy & kumppanit!

Mukavasti on sessarit mennyt eikä bonuksen vapauttamisestakaan haittaa ole rollille. Sitä onkin jo kasvatettu sen verran, että seuraavassa sessiossa taitaa multivita matkata kohti NL10:en ihmeellistä maailmaa. Rollia kyseiselle tasolle on siis hieman vajaat 22 biniä.

Jännittävää olla upswingissä, mutta silti runnata 10bin alle EV:n. Toivotaan että hyvä runi jatkuisi @NL10.
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Hei vain hoi.

Kovin ikävästi ovat pelit lupaavan alun jälkeen menneet @NL10. Turpiin on nyt tullut seitsemisen biniä, joten pitänee palailla NL5:een. Karmean kuopan täyttäminen siis alkakoon viikonlopun jälkeen, sillä nyt on aika pitää taukoa.
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Tsemppiä vaan. Kovasti lykkyä pyttyyn tuolla tasonnoston kanssa. Muista vetää maltilla ja vähentää varianssia, nii saat ne tarvittavat binit uudelle tasolle.

Ittelle NL5 on tuottanu paljon ongelmia ja kymppi onki sitte ollu helpompi, mut siinä on nii paljon korttionnen ja oman pelin kans tekemistä, ettei mitään johtopäätöksiä voi vetää suuntaan taikka toiseen.

Solidisti löysissä pöydissä ja positiosta maanikoihin/paisteihin, sillä tulee väkisinki rahaa ku pelaa osumilla ja kunnon pottikontrollilla.

Muuvailut, 2barreloinnit aniharvoin muilla ku kunnon osumilla ja 3barrelit ilmalla totaalisesti poies, nii hyvä heiluu.

Oot tasoilla ylempänä taasen in no time. =)
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Hei vain hei, ps.

Olen pelannut todella vähän viime aikoina. Sekin vähä, mitä on pelattu, on tullut turpaan. Ikävämmänpuoleista tällainen. Piakkoin on syksyn kirjoitukset, joten aika on mennyt niihin lukemisen väistelemisessä. Tarkoituksena olisi taas hieman lisäillä pelejä ja jos vaikkapa saisi tunnin päivässä pelattua, pääsisi joskus alamäestäkin pois.

Eipäs Vitamiinilla kummempia, pärjäilkää elämienne kanssa.
    • multivita
      multivita
      Bronze
      Hei hei hei vain hei, Strategy!

Englannin kirjoitukset olivat ja menivät. Samanaikasesti elämäni pisimmät ja lyhyimmät kuusi tuntia. Noh, loppupeleissä meni varmastikin ihan ok, ehkä kirjoittelen tännekin lopulliset tulokset.

Pokerin saralla sen sijaan ei mene todellakaan niin hyvin. Viimeiset 10k kättä on tullut hyvin lujaa turpaan, käsittääkseni aivan samalla pelillä kuin aiemminkin. Alaspäin on tultu 25 biniä, josta alkuosa NL10 :stä, mutta suurin osa NL5: stä. Rahallisesti tämä tarkoittaa sitä, että olen pelillisesti siinä mistä lähdinkin:

Bonusten ansiosta rollia on kuitenkin reippaasti NL5-tasolle.

Nytpä siis miettimään, mitä tämä tarkoittaa. Joko:

a) on menossa kova downswing
      b) olen todellisuudessa breakeven-pelaaja, jolla oli uransa alussa upswing

Mitä hartaimmin toivon, että kyseessä on kohta a. Big blindeissa ei graafi näytä niin kamalalta, koska suurin osa voitoista on tehny NL2-tasolla.

Olen opiskellut peliä jonkin verran ja luulen käsittäväni vähintäänkin jotenkuten fullringin perusasiat (lue: luulen biittaavani mikrot). Mutta koska tulokset eivät päätä huimaa, pitänee lisätä opiskelun määrää ja vähentää pelaamisen määrää.

Pokerikaverini ehdottavat, että vaihtaisin 6-maxiin, sillä siellä on todellinen raha. En ole aivan varma, mitä mieltä olen itse. Olen opiskellut myös 6-maxia, mutta jos jo nytkin pää hajoaa fullin varianssiin, miten selviäisin shortissa? Koen sen myöskin luovuttamisena, mikäli en pääse fullringiä pelaamalla pelillisesti yhtä paljon voitolle, kun jo olin.

Mielipiteitä, säälittelyä, uusimpia juoruja, lastenkasvatusohjeita?

Vitamiini kuittaa.