Perseily loppu nyt!

• perseenreika
      perseenreika
      Bronze
      MOI vaan pokerstrategyläiset. Olen lukiolainen opiskelijapoju ja pokerin parissa olen toilaillut parisen vuotta. Nelisen kertaa olen päätynyt poikkimenemiseen gamlaamisen takia, johon olen ajautunut tiltin tai alkoholin "nauttimisen" seurauksena. ;(

Tässä kuukausi sitten talletin 800$ ja tarkoitus oli grindata solidisti ylöspäin käteispelejä, mikä toimi kahden päivän ajan, jonka jälkeen turhauduin ja aloin pelaamaan keskittymättä/liian isoa. Kuukauden sekoilujen aikana olen kuitenkin onnistunut välttämään poikkimenemisen. :tongue:

Nyt kassa näyttää 1,3k, eilisen 400$ ansaitun kuoppauksen jälkeen. Päätin tässä avata päiväkirjan tukemaan päätöstä perseilyn ja turhautuneena/väsyneenä/kännissä pelaamisen lopettamiseksi. Oma tavoite on siis pääasiassa itsekurin kehittäminen. Seuraavana sitten pelin kehittäminen. :)

Pääpelini on NLH short/mieluiten HU ja PLO:kin on omasta mielestäni suht hyvin hallussa. Oma pläni, jossa aion nyt järkkymättä pidättäytyä on seuraavanlainen:

- Pelaan nyt pelkästään NL50shorttia, kunnes kassa on 2,5k$
      - Mikäli kassa putoaa alle 0,8k laskeudun NL25shorttiin
      - Pelaan vähintään neljä sessiota viikossa, ja kaikki niistä keskittyneenä ja tekemättä mitään muuta
      -Lopetan heti pelaamisen, jos tiltti alkaa kolkutella takaraivossa
      -Teen pelaamisesta rutiinin muiden elämän asioiden joukkoon, pidän tunteet poissa pyödistä ja korvaan ne keskittymisellä

Tänne päivittelen itsekurini ja kassan kehitystä. Käsien postailussa olen melko laiska, mutta jos jotain todella mielenkiintoista tapahtuu, postaan kyllä. Ongelmani tällä hetkellä on kuitenkin psykologinen, luulen biittavani NL50 hyvin, joten keskityn siihen puoleen strategiaa enemmän.

Tänään myöhemmin elokuvan katsomisen ja lenkin jälkeen pelaan session. Hyviä pelejä kaikille vaan! Toivottavasti joku jaksoi lukea sepustukseni..
      =)
  • 7 replies
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Moi ja hyvä hyvä, ollaan yhdessä kurinalaisia.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Joo kyl meitsi luki. Hyvin ainakin keikut siel TOP30 tossa strategypisteiden keräämisessä :f_thumbsup:
    • perseenreika
      perseenreika
      Bronze
      Jees :P Ei tosin tosta top-listasta vissinkään voita mitään noilla sijoituksilla..

Pelasin session ja pelasin ihan ok tosin yks maksu ois saanu jäädä tekemättä:

Midstack-paisti avasi CO ja 3bettasin napilta JJllä, hyvä ruotsalainen vakkari maksoi kylmänä SBlta ja paisti kippasi. floppi tyyliin 739 rainbow, löin reilun puolpottia. Kelasin että sillä on varmaan joku AQ tai TT jota ei uskaltanu 4betata. Vihu kuitenki puski. Tässä ois pitäny alkaa miettimään instamaksun sijaan.

En usko jälkikäteen että tuo kyseinen kaveri puskis mitään AQta tossa ikinä. No, siellä oli AA, ja todella mahtavasti pelattu vihulta. Tämä osoittautuikin vielä solidia tagia paremmaksi vihuksi.

Aiemmin kuoppasin sitä vastaan kun se floppas A-värin ja mä K-värin. Muutenkin runnasin koko session paskasti tyyliin hävisin AA vs. AK ja flipit vihuille.. Mutta lopussa hävisi myös keskittyminen pikkasen mutta tajusin lopettaa ennen "odotusarvollista vahinkoa".

Kassa näyttää 1,23K$
    • perseenreika
      perseenreika
      Bronze
      Eilen paisteilin ja gamblasin yöllä läpällä. (soosoo :O ) Tuli joku 300 turpaan.

Tänään pelasin kunnolla pitkän session. Tässä hauska käsi.
      http://weaktight.com/2844532

Toi avaaja oli selkeästi yliagro preflop. Mä maksoin ton 3 betin kylmänä, mikä oli semiturvallinen ratkasu koska sen avausrange on niin laaja + toi 2,5 kertaa avaus jotenki vaikutti heikolta (muistaakseni aiemmin availlut joskus 3x).
      Nyt kun se pisti ton 4betin ja kaikki foldas ni tuli sellanne fiilis että maksan. Stäkit oli niin helkkarin syvät (en nyt karkeasti osannut laskea saiko varsinaisia settioddseja mutta kuitenkin..)
      Flopilla sen checkback alko haiskahtaa AKlta, tosin se saatto myös olla pelokas/kikkailla tyyliin nauloilla koska floppi oli kuiva. Ton turnibetsin jälkeen olin melko varma että sillä ei oo yliparia, joten helppo maksu :] Riverissä kaveri ei tietenkään uskaltanut bluffata enään, joten kiva potti kotiin nelosparilla :)
      Anyway, tää käsi meni aika pitkälle intuition varassa.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Et taida ihan saada settioddseja. Ootte kuitenkin "vaan" 200bb deep ja sun pitää maksaa 30bb nähdäksesi flopin. Yleinen sääntö strategia-artikkeleiden perusteella on, että pitäis olla stäkkejä 20 kertaa maksettavan korotuksen verran.

Mut sehän koskee vaan puhdasta setmainausta ;) Voihan sen potin voittaa moovailemalla ja riidien avulla.

Olisitko kopannut, jos vihu olis puskenu riverin/lyöny isosti?
    • perseenreika
      perseenreika
      Bronze
      Joo no nyt jälkikäteen katottuna toi käsi on kyllä aika kyseenalainen.
      En ois maksanu riverissä enää mitään, vihulla sais olla aika paljon munaa bluffata vielä jos miettii miltä mun käsi näyttää. Turnin sizing/timing anto jotenkin vahvan riidin että sil on ylikortit, ja en uskonut mitenkään että se lyö uudestaan..
    • perseenreika
      perseenreika
      Bronze
      Pitää muuttaa vähän tätä "projektia." Pidän nyt jonku 3 viikon tauon pokerista, tarkoituksena petrata opiskeluja/ym. Aion myös katsella täältä strategiavideoita ja lukea artikkeleita. Tähän väliin pitää sanoa että olen jotenkin ailahtelevainen henkilö, joten suunnitelmat ja kaikki sellainen vaihtuu vähän väliä. Juuri tämän vuoksi en ehkä ole blogittamiseen sopiva, mutta aion kuitenkin jatkaa jonkinlaista päiväkirjaa ja kirjoitella milloin mitäkin.
      Sinänsä ironista, että tämän blogin aloittamisen jälkeen aloin perseillä oikein kunnolla vaikka aikomus oli päinvastainen. No, lopputulos oli että sain rollin nostettua 2,25k :D
      Ei, kyllä sen gamblaamisen on loputtava.. Tiedän että vain poikkimeno on edessä jos jatkan. Jotenkin vain tuntuu että keskittyminen peliin kunnolla onnistuu vain jos pelkää tosissaan rahojen puolesta. Tähän on tultava muutos.