Jussun nousu 2-tuhatnääriksi (tonni on jo!)

• Jussu
      Jussu
      Bronze
      Moro!

Ensimmäinen blogini ikinä. Lähinnä itteäni varten rupesin kirjottelemaan, et voi jälkeenpäin katella, mitkä ollu fiilikset.

Alotin nettipokerin pelaamisen keväällä 2009 50 alkupääoman turvin ja sen hävisin taalan sittareissa Partylla. Toukokuussa laitoin satasen ja rupesin pelaamaan käteispöytiä ensin Everestillä ja nyt myöhemmin pääasiassa Partylla, johon myös satasen investoin. Everestillä ei oikein oo pelaajia mikrotason fixupöydissä, jota siis pelaan. 0,05/0,10-pöytiin löytyy aina pelaajia, mut ees 0,1/0,2-pöytiin yleensä ei. NL:n puolella varmaan eri tilanne.

Oon pyrkiny pelaamaan mahollisimman hyvin AKT:n mukaan, jännä tosin huomata, et sillon ku tulee miinusta, niin sitä yrittää itelleen selittää, et katotaan nyt floppi tälläkin kädellä, josko voittas. Alkuun pelasin yhtä pöytää kerralla, tällä hetkellä yhtä aikaa auki on maksimissaan neljä.

Partyn puolelle laitoin sen satasen ja alotin 0,1/0,2-pöydissä. Siitä ku vähän rohkaistuin, niin otin mukaan myös 0,15/0,3-pöytiä ja pikkuhiljaa niihin kokonaan. Stäkki ku oli 160, avasin ekan 0,25/0,5-pöydän. Paljon jännempi oli siirtyä edelliselle tasolle, ku tälle uudelle. Heti ekasta päivästä lähtien voittoa on tehty.

Peliaikani on ollu noin 20-22. Parivuotias tyttö pitää huolen, et töitten jälkeen ei hirveesti pelata ennen hänen nukkumaanmenoa. Viikonloppusin oon pelannu pitempäänkin, mut oon huomannu, et kunnon taukoja pitäs pitää tai pikkuhiljaa stäkit pienenee. Pari tuntia vielä menee kivasti kerralla.

BET365:lla on myös tili, mut siellä on käteispeleissä tullu kyllä tasasesti vähän pataan, niin enpä oo monena iltana viittiny pelata. Viime sunnuntaina osallistuin BET365:llä $10000 freerolliin ja sijotuin sijalle 61. ja kassaan napsahti 40 dollaria. Mietin, josko siirtäis tuon Everestin puolelle, niin pääsis sinne pelaamaan 0,25/0,50-tason pelejä, josko niissä ois vähän enempi porukkaa ku tasoa alempana.

Tällä viikolla asentelin Elephantin ja sitä oon koittanu vähän tutkailla. Samoin asennuksen jälkeen oon lähetelly muutamia käsiä foorumille arvioitavaks.

Tällä hetkellä taso on hopea ja (Partyn) pelikassa (muutkin on plussalla) on puolessatoista kuukaudessa kasvanu
      100 -> 236
  • 76 replies
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Ei muuta kuin tervetuloa blogittelemaan ja menestystä pöytiin =)
    • linkku86
      linkku86
      Bronze
      Joo, onnea matkaan vaan fixun pelaamiseen. Sieltäkin puolelta kyllä kannattaa se kassanhallinta ottaa hallintaan. Pelaatko fuulia vai shorttia? Itse en kyllä fullissa nostaisi tasoa ilman sitä 300 BB (big bet), ja vastaavasti 600 BB (sama) shortissa, tosin nuilla tasoilla pärjää hieman pienemmällä varianssilla, joten jos sitä pikku hiljaa nostaa sitä rollia sinne BR-managementin tasoille....

Joo ja heti kun alkaa peli tuntumaan luistavan yhtään enempää, ja haluaisit lisää aseita käyttöön, niin saman tien sklanskyn ja millerin kirja lukuun (Pelaa pienillä panoksilla ja voita erikoispelillä tai joku semmonen). Tuo on must pienien limit pelien murskaamiseen...

Good luck my mate!
    • MixsuPoker
      MixsuPoker
      Bronze
      tervetuloa blogittamaan! ja menestystä ennen kaikkea :f_biggrin:
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Vizah & Mixsu: Kiitos

Linkku: juu BRM on hallinnassa, siitä ei oo lipsuttu eikä lipsuta. 300 BB:tä on ollu ennen ku tasoja oon noussu. Fullia oon pelannu, shorttia en. Itse asiassa mulla taitaa toi kirja olla hyllyssä, joskus kaverilta lainasin ja nyt lunastin pois. Taitaa olla just kyseinen opus. Hyvä ku muistutit, pitää varmaan kysellä, et mitä oon kaverille velkaa :)
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Perjantaina oli vapaapäivä ja pelasin reilun tunnin päivällä tytön ollessa päiväunilla. Jännä juttu, et mun päiväsessiot on aina päättyny miinukselle. Samoin tämä. Toinen miinusasia on se, et yleensä session alussa mulla on joka pöytä pakkasella jonkin aikaa. Ja aina jännittää eka käsi, mihin lähen mukaan. Onkohan siinä yhteys? Eli tuleeko flopilla panostettua tyhmiä marginaalisilla käsillä session alussa. Pitääpä kiinnittää huomiota.

Viikonlopun aikana ei tullu pelattua, ku oltiin kyläilemässä. Maanantaina sit taas parin tunnin pelit. Session alkuun pakkasella, reilun tunnin jälkeen rupes kulkemaan paremmin. Saatiin perjantain aukko paikattua ja vähän vielä päälle. Uudelle kymmenluvulle siirryttiin taas. Muutama kymppi vielä, niin pääsee taas vaihtamaan tasoa ylemmäs.

Itellä hajos oma tietokone viime viikolla, joten siellä on enempi statseja, mut emännän koneella, millä nyt oon pelannu, niin ~viikon statsit näyttää 2100 pelattua kättä ja tuottoa +10 BigBlindia/100 kättä. Tilanne pelikerroittain viime kirjotuksen jälkeen
      236 -> 256 -> 248 -> 261
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Hahaa, kesäloman kunniaks pelasin tänään päivällä taas neidin päiväunien aikaan puoltoista tuntia. Edellisestä kirjotuksesta oppineena päiväpelien alkuun ei tullu kuoppaa ja pelisessiokin päätty monta kymmentä bb:tä/100 tienattuna. Harmi ku oli noin lyhyet päikkärit. Selkeesti kirjottamisesta on hyötyä ku tuolta osin peli parantunu, ainaki yhtenä päivänä :)

Nyt sattu kuoppa iltapelin osalle. Onneks senkin session sai lopetettua kuitenkin plussalla. Päivän saldo kaikkineen 9,5 bb/100 ja käsiä reilu 600.

Eilen pelasin pitkästä aikaa Everestillä. Olipa melkoset pelit. Ohi mentiin edestä ja takaa. Paras käsi oli, ku mulla lieni AK tms, korotin, yks makso kylmänä, floppiin K, ei vetoja riverilläkään. Showdowniin asti mentiin, kaveri näyttää korttinsa 72o. Turni oli 2 ja river 7..

Preflop-peli on aika hyvin hallinnassa, varsinkin kun vielä on taulukot apuna. Suurin ongelma flopin jälkeen on huppipotit, lyödäkö, kipatako, maksaako vai mitä tehä milläkin. Tietty osumalla on helppo lyödä. Kertaamisen paikka on.

Linkku86: Nyt oon lukenu satakunta sivua yllämainittua Sklanskyn jne. kirjaa. Oli tosiaan nimenomainen kappale, mikä löyty hyllystä. Valokuvamuisti ois kiva AKT:den muistamisessa. Pitänee hommata lisää kirjallisuutta. Tähän peliinhän jää koukkuun, ku voitolla pelaa.

Parin päivän ajalta lukemat
      261 -> 283
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Eilen se sitte kävi, isoin alamäki lyhyen pokeriuran aikana. Pahimmillaan miinusta oli jo 60 BB:tä. Lopussa vähän sain kiinni ja saldo reilu -40 BB:tä vajaassa 600 kädessä. Mun paremmista käsistä mentiin välillä ohi, mut se on normaalia. Alotuskortit vaan oli niin huonoja ja ilmeisesti niitä tuli sit pelattua kuitenkin liikaa. Flopinkattomisprosentti siitä huolimatta oli vaan 10%, eli nyt ei vaan kortti käyny. Valtava potti, K-korkealla värin vedolla kahta vastaan BB:tä. Väri tulee, mut korottelu jatkuu. Maksan tietenkin, mut löytyyhän se A-korkee väri sieltä. Pitääpä laittaa forumille se käsi. Vaan kohti uusia haasteita.

283 -> 260

Tänään aamulla pelailin parisataa kättä, yhellä pöydällä 0,25/0,50 ja kolmella 0,1/0,2 -panoksilla. Pelasin täysin samalla lailla joka pöytää. Isojen panosten pöytä jäi reilusti tappiolle, pienet voitolle. Lienee sattumaa, eiköhän siellä samoja tyyppejä oo tuollakin pelaamassa. Parin päivän downswing. Onneks illalla ei tarvi pelata, ku on lippu Suomi-Puola-lentispeliin. Nyt ku on menny heikommin, oon miettiny enempi HUPpipotteja, millon kannattas panostaa loppuun asti osumattomalla ja millon luovuttaa, millon kannattas maksaa panostus ja milloin ei..

260 -> 252
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Miten sie voit pelata NL50 pöytää tolla rollilla? Ny ois paikallaan palata BRM-kantaan ja jatkaa samaa tiukkaa linjaa. Pienen alamäen alkua sulla, mutta pukkaat suunnilleen +-0 peliä, niin sullahan menee kohtuu hyvin. Muista että pitkässä juoksussa (min. viikkotasolla) pelaat voitollista pokeria, kun pelaat matemaattisesti oikein.

Mullaki toi flopin c-bet linja on sss-strategialla mietityttäny viime aikoina ja havainto on että tiltillä NL10 vihut maksaa yli puolet kerroista ja siinäpä sitä sitte pelataan stäkeistä jollain ohi menneellä AKlla tai vastaavalla. Ei oikein voi foldatakkaan, kun ne pelaa niin maanikosti. Everestillä NL25 tasolla ne ossaa löytää jo kipinki, mutta jotku on sielläki aivan reikäpäitä pelaamaan jotain ohimenneitä Ax käsiä ilman vetoja ja sehän mulle passaa.

Hyvät jatkot vaan sulle ja jäitä hattuun, että pysyt A-pelissäsi kiinni :f_grin:
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Oylika, pelaan FL:ää, en NL:ää. Eli pelit on täysin BRM:n mukasia, yli 300 BB:tä löytyy, kun BB=0,50, niin riittää 150 euron rolli.
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Ok. No sitte kannoin huolta ihan turhaan. Moni just eksyy isompiin vesiin, ku pelit ei kulje pienemmissä lammissa ja siellähän käy monesti ohrasesti ja moni menee katki oikein kunnolla. :f_grin:
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Oon ruvennu miettimään, josko siirtyis pikkuhiljaa NL:n puolelle, ens viikon jälkeen alkaa loma, niin siinä vois olla hyvä kohta opetella.

Eilen pelailin reilu 450 kättä ja kivasti tultiin ylöspäin. Edellisen kerran ku kirjotin, niin huolena oli huppipotit, millon pitäs kipata jne. Nyt tuntu et niissä ei ollu murhetta, vaan jos toinen panostaa ja itellä ei ollu kunnon käsi, niin kippiin vaan. Kortti vaan kävi paljon paremmin ku aikasemmin. Normivaihtelua lienee.

252 -> 269
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Silver
      Älä nyt vielä vaihda lajia. Seuraavilla tasoilla 0,5/1 ja 1/2 vasta alkaa fixussa tosipelit joissa rahakin alkaa saada merkitystä ja hyvien pelaajien aggressiivisuus nousee huimasti ja fisujen ohivedot kirpaisee kipeästi. Kulta-tasolle varmaan pääset kohta ja saat luettavaksi siellä odottavat mainiot fixu-artikkelit.
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Joo kyllä tässä fixun parissa vielä pysytään. Oon sisäistäny asian niin, et tää on vähä enempi matemaattinen peli ku NL, joten ku tän hanskaa, niin on paljon helpompi lähtee opetteleen NL:ää.

Kyl tästä kultatasolle on vielä matkaa, ku nyt nuo pisteet pyörii tuolla vajaassa 400:ssa, tietenkään en oo tätä tasoa vielä neljää viikkoa pelannu. Vaan ehkäpä ens viikolla tulee pelattua enempi, ku oon lomalla ja yksin kotona. Emäntä on töissä ja pikkuneiti mummolassa.

Sunnuntaina tuli pelattua reilu 700 kättä, tulos mukavasti plussan puolella. Välillä oli tosi kiva pelata, välillä taas tuntu, et melkosta tuskaa. No, pääasia et plussalle jäätiin.

Eilen oli vähän väkisinvääntämistä koko ajan. Käsiä tuli ~750 ja miinusta enempi ku edellisenä päivänä plussaa. Voiton puolellakin olin välillä kivasti, mut JJ:t, QQ:t, KK:t, AK:t yms. ei tainnu varsinkaan loppupeleissä tuottaa ku miinusta. Joku meni aina ohi. Jotenkin se pelifiiliskin siinä katos ja sitä kautta tappioputki vaan syveni. Kiva fiilis ku lyöt QQ:lla käppiin ja floppi on AAK, niin ei tiiä et itkeäkö vai panostaako. No tietenki panostaa, mut monesti tullaan kovaa kylkeen. Ei auta, kortteihinhan ei voi vaikuttaa, siihen vaan miten ne pelaa.

Pitäis osata niin pokerissa ku muissakin lajeissa laittaa kamat kassiin ja lopettaa pelaaminen siltä erää, ku ei kiinnosta yhtään. Ei hampaat irvessä minkään pelaaminen oo kivaa. Illalla ennen nukkumaanmenoa ei mietityttäny se et hävisin, vaan minkä takia hävisin. Tulin siihen tulokseen et sen verran paljon tuli ohivetoja, et se söi pelifiiliksen ja sitä kautta peli huononi. AKT:n mukaan oon kuitenkin tiukasti pelannu. Flopin jälkeen ilmeisesti niitä virheitä tullu. Oon maksanu liian pitkälle pelkillä ylikorteilla ja vedoilla.

Tänäänhän ei oo sit suunta ku ylöspäin, eli täytyy taas kuroa kuoppa umpeen ja kohti 300 kassaa, et päästään tasoja ylös, kohti kultatasoa ja kohti miljonääriyttä.

269 -> 285 -> 267
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Kylläpä vituttaa, jospa pelais vähän pokeria. Ei missään tapauksessa!!

Tappioputki on senkun jatkunu. Pelien aikana ihmettelin, et mikä siinä on, ettei suju. Preflop-peli menee taulukoiden mukaan, siinä ei mitään, mut tutkin session jälkeen pelattuja käsiä, niin kyllähän pelasin ku aasi! Korotan ennen floppia, floppi ei osu, panostan konttarin, toinen tulee kylkeen, niin eiköhän se oo sillon monesti merkki, et nyt saattaa toisella olla jotain kiinni. Joku dorka vaan itsepintasesti makso ja tuumi ettei siellä mitään oo. Yhdessäkin kädessä AQ:lla vielä riverillä piti maksaa, ku itellä tuo ässähai. Ei noilla tasoilla hirveesti kannata bluffia jatkaa, jos joku korottaa!

Sattuhan tuonne hyviäkin alotuskäsiä, KK, QQ jne. Vissiin kerran voitin tollasella, ku jännästi samaan käteen aina jolleki sattu se AA. Kerran-pari joutu AA:nkin lyömään pakkaan, ku tuli semmosta floppia ja korotuksia niin pirusti. Jotenkin aina naurattaa ku käteen tulee AK, eli Anna Kournikova, tosi hyvän näkönen, mutta harvemmin voittaa :)

No mistä tuo vitutus sitten johtuu. Norsu ei toimi!! Parina päivänä oon koittanu sitä asennella toimivaks, mutta HUD ei vaan näy, jos joku osaa auttaa, niin mielellään kertokaa, tuolta löytyy mun ongelma, Norsuonkelma. Jotenkin tullu sit pelatessa olo, et en kuitenkaan pysty parasta peliä pelaamaan, ku en nää noitten pelaajien statseja ja ei kai tolla ajatusmaailmalla sitte pystykään onnistumaan. Ei tässä varmaan oo lääkettä, ku et leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä. Tänään taidan pitää välipäivän pokerista ja mennä kaverille grillaamaan.

Jos en saa Vistassa norsua toimimaan, niin täytyy siirtää pelit emännän läppärille, jossa toimii moitteettomasti XP:llä. Tai sit jos sais omaankin koneeseen asennettua Vistan rinnalle XP:n. Mahtaakohan onnistua..

267 -> 249
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Perjantai meni kännissä, lauantai ja sunnuntai sit rapulassa, niin en oo ees tohtinu ajatella pelaamista. Perjantai-iltapäivänä ennen juopottelua jouti muutaman käden läiskimään ja kuoppaa täyttämään. Tänään sitte enempi, sopivasti pokeria ja sopivasti kotitöitä näin loman kunniaks. Paljon mukavammin menee peli ku pienissä pätkissä pelaa, esim. tunnin ja sit tauko.

Yleensä miinukset tuntuukin tulevan joko session alussa tai lopussa. Alussa ilmeisesti keskittyminen ei oo vielä kohillaan ja lopussa sit ei jaksa enää. Jos rupee herpaantumaan, niin ehottomasti tauko on paikallaan. Tänään viimesessä sessiossa rupes siltä tuntumaan, ei muuta ku ruksit "poissa seuraavalta blindilta" -kohtaan. Ikävästi sattu KK käteen ja tokihan vihulla AA. Ei apuja pöydästä. No, tulihan ite turnattua ja riveröityä nelosetkin kertaalleen AAx-floppiin TT:llä, eli pikkusen oltiin perässä, mut rohkeesti panostettiin. Toisen kerran isolta blindilta Jx, flopille 2 jätkää, turnille kolmas, helppo painella streetit käppiin. Vastustajalta paljastu QQ eli täkäri, annoin kyllä tunnustusta et ihan kunniakas käsi hävitä.

Taianpa kirjottaa koneen viereen muistilapun, et pelaa vaan ku tuntuu hyvältä. Sit ku ahistaa ja pitäs tappaa joku, niin täältä löytyy hauskoja pelejä siihen. Jäi ihan hyvä fiilis päivän peleistä, vaikka lopussa alaspäin tultiinkin. Parhaimmillaan saldo oli +70BB:tä, mut kyl tää +40 on kans ihan kiva päivälisä. Nyt rupee oleen edellinen kuoppa kurottu umpeen ja kohta pääsee tosissaan yrittään tasonnostoa. Sais vaan kulta-artikkelit auki, ku hopeiset on puhkiluettu. Tosin en väitäkään et osaisin vielä niitä laskujuttuja kauhian hyvin. Sklanskyn, Malmuthin ym. Hold'em kirjaa oon vessa- ja ruokatauoilla lukenu, hyvää tekstiä kyllä.

Täytyykin pikkuhiljaa lähtee kohti leffateatteria. Emännän kans mennään ihasteleen uusin Harry Potter. Tänään ei siis enempiä pelejä.

249 -> 284
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Noniin, nyt se tapahtu. Kassassa on yli 300, eli tarkottaa isompia panoksia eli dollarin pöytiin matka. Katotaas huomenna, miten äijän käy. Vai oiskohan se varman päälle, et pelais 320 asti alemmalla ja sit 20 mukaan pöytään, vai mitehän sitä tekis tän. Aina jännittää nousta tasoja.

Ihan ok pelit oli tänään. Aamusta tehtiin toistakymppiä kuoppaa, sit päivällä noustiin ja nyt illalla varsin mukavasti plussalle. Mielestäni pelasin suhteellisen järkevästi koko päivän, ehkä yhtä jakoa lukuunottamatta, mut laitanpa sen forumille ihailtavaks, miten pelataan kymppipari.

Norsukin sain loppuviikosta toimimaan, niin ei voi sitäkään syyttää virheistä :)
      Nyt saunan kautta ootteleen illan valmennusta

284 -> 311
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Sepä oli karu tutustuminen isommalle tasolle eli 0,5/1-tasolle. Puolisen tuntia pelasin yhellä pöydällä aamupäivästä ja tultiin kivasti kymmenkunta BB:tä ylöspäin. Sit tässä päiväseltään pelailin useemmalla ja mikään ei sujunu. Jos korotin ennen floppia, sain joko blindit tai hävisin pöytäkorteilla. Parempi lopettaa taas ennen ku tulee syvempi kuoppa. Pataan tuli että paukkuu. Pääseepä hakemaan vauhtia taas alempaa. Tuohon laitoin muutaman peräkkäisen tapauksen. Nää ei ollu ainoita. Ässäpari piti pariin kertaan kipata flopin vai turnin jälkeen ja sellasta. Aargh. Tiedetään, et tää kuuluu peliin. Mut nyt meen pelaan jotain muuta.

Nyt loppuviikon tauko peleistä, ku lähetään reissuun, katotaan ma tai ti taas.
      311 -> 270
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Voiko tää olla enää tottakaan! Mikään käsi ei pidä! Toki ku lopussa sain QQ:n, niin toisella oli KK, itellä KK:n kans kävi useemman kerran sama. Osuis ees joskus.. Kyllä kyrsii. Reilu tunti peliä, 236 kättä ja 50 BB:ä alaspäin. Tekis mieli pelata, mut vituttaa niin ettei veri kierrä. Ehkä parempi olla pelaamatta ja keksiä jotain järkevämpää tekemistä.

Hahaa, norsu näyttää seuraavaa:
      Käsi bb
      KK -7
      KK -18
      QQ -12
      JJ - 10
      99 -7

99 +2,80
      77 0
      AK +3,20
      AJ -7
      AQ -4
      AQ -3

AQ +5
      KQ -3
      AJ -9

Yhtään kättä en oo jättäny välistä, tuossa järjestyksessä on tän päivän kädet. Pitäskö selittää downswingillä ja vaihtelulla vai paskalla pelillä? Josko illalla ois parempi tuuri, muutaman pelisession aikana on tultu alaspäin yli viiesosa stäkistä. No, on se sinne ylöskin joskus saatu, niin eiköhän se nosteta taas.

270 -> 242
    • zamwise
      zamwise
      Bronze
      Olipahan vaan erikoisen kuuma pakka sulla jonkin aikaa :f_eek: Melkoista setuppimeininkiä se aina välillä on. Paistia grilliin ja joskus toiste uusiksi, kyllä se siitä.