Omenahilloa

• Biibel
      Biibel
      Bronze
      Olen pitkään jo pohtinut keskittää omaa pelaamistani pääasiassa Omaha hi/lo.n suuntaan. Ja syitäkin on lukuisia. Joo, pelissä on todella helppo mennä katki mutta vastustajien taso on pääasiassa todella heikko (millä tahansa sivustolla)

Jonkinlaisena tavoitteena pidän 0.25/0.50- tasolla pelaamalla kerätä matkakassan kokoon, Espanjaan kun olen muuttamassa. Sanotaan 100-200 dollaria per viikko olisi hyvä tahti. Päivittelen tähän blogiin myöhemmin tuloksia ja muuta vastaavaa.

Kerrotaan ohessa hieman itsestäni, ns. puoliammattilaspohjalla pokeria on tullut ehkä vuoden verran pelailtua. Puoliammattilaisuudella tarkoitan sitä, että töissä joutuu käymään, mutta myös pokerirahat tuovat tilpehööriä nurkkiin lojumaan.

Pääasiassa himassa tulee pokeria pelailtua, ehkä vähän liikaakin olutta juotua ja hyviä ruokiä miettiessä (En yleensä jaksa mitenkään toteuttaa itseäni, matka sohvalta jääkaapille on uuvuttava)

Olen heikkona punatukkaisiin tyttöihin, varsinkin sopivan hippimäisiin otuksiin jotka diggailevat pitää hameita ja värikkäitä kuteita. Jos en pelaa pokeria, bongailen kyseisiä yksilöitä. Asun tällä hetkellä tosin Raumalla, joten tarjota on kovin heikkoa, ja hyvät yksilöt hyvällä prosentilla jo nähtyjä.

Hilloa tykkään pelata koska siitä saa helposti ja nopeasti hilloa. Pelihuoneet ovat ihan täynnä kaloja, ja edes kohtuuhyvä pelaaja ei voi kassan salliessa pelata hiloa tappiollisesti.

Nyrkkisääntönä sanoisin, että kannattaa ensin pelata sen ison käden kautta. Valtaosa pelaajista pelaa nimenomaan vain sen A2, A3 kautta. Potin saa yleensä vähintään jakoon, tai 3/4 siitä. Hilosta ei ole opetusvideoita eikä kirjallisuutta paljon olemassa, mutta itse olen pelannut vuosikausia tätä peliä ja kehittynyt mielestäni osaajaksi tässä maagisessa pelissä.

Hilo ei myöskään ole tylsää, variaatioita on niin helkkaristi miten saada hyviä käsiä. Voin myöhemmin myös pientä opetusvideon tynkää aiheesta väsätä esimerkiksi youtubeen tai muulle videokanavalle. En ole messias tässä pelissä, joten kaikkea ei kannata uskoa mitä valehtelen, mutta olen parempi kuin 9/10 pelaajsta. Ja kuten sanottua, siihen riittää hyvinkin vähäinen kokemus itse pelistä.

Pohjakassa 100 dollaria ja sivustona FTP. Kassanhallinan kannalta pelaan varmasti väärällä tasolla, mutta minulla on tilillä katetta lisäsiirtoihin ja en ole menossa katki, joten tuo sallittakoon.

Pienet ja isot omenat, tulkaa tänne.
  • 28 replies
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Menestystä projektiin!

Mihin päin Espanjaa oot muuttamassa ja milloin? Tule toki pyörähtämään Gibillä, jos etelään eksyt. :f_cool:
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Hero bb. paikalla. Button korottaa 2.25, hero maksaa ja muut flodaavat.
      River :diamond: 7 :diamond: 5 :spade: 10
      Hero korottaa 1.50, button maksaa.
      Turn :club: 5, hero korottaa 1.50, button rekorottaa 12.75, hero lyö all in (chip leader asemassa) button maksaa loput 17.
      Floppi :diamond: T

Hero :spade: 7 :diamond: 4 :heart: 5 :spade: a
      Button :diamond: a :spade: 5 :club: 2 :heart: 2

Hero wins 64.75

Tässä jaossa minulla kävi tuuri, mutta mistäpäs minä olisin voinut tietää, että kaverilla noin hyvä käsi oli. Tosin ainoastaan pieni kortti 3,4,6,7,8 olisi tuonut potin tasoihin, isolla kortilla koko potti minulle.

Mielestäni OK-peliä molemmilta tässä tapauksessa.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Mikko
      Menestystä projektiin!
      Tattista.

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoMihin päin Espanjaa oot muuttamassa ja milloin? Tule toki pyörähtämään Gibillä, jos etelään eksyt. :f_cool:
      Malagan alueelle, Fuengirolassa tulisi töissä käydä mutta tuo eläkeläisparatiisi ei niin kiinnosta asuinpaikkana.
      Ja muuttoajankohta on venyvä, kaikki riippuu taloudellisesta tilanteesta sekä asioiden sujumisesta kotisuomessa. Arviona 3-6kk. on realismia.

Ja varmasti tulen käymään, Gibit on yksi paikka mistä olen haaveillut jo pidempään. Ja mielenkiintoa ei yhtään vähentänyt se daami joululauluvideossa. :f_love:
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Sitten oikein mielenkiintoinen käsi, jossa minulla kävi kyllä riverin myötä melkoinen lykky.

4 pelaajaa mukana, 1.90 preflop pottina.
      River :spade: 5 :spade: 8 :diamond: 3

SB check, BB check, Hero bets 2, button rekorotus 8, SB calls, Hero calls.

Turn :heart: 7
      BB check, Hero bets 4, button is all in 34.65, SB is all in 26.05, Hero calls 30.65

River :diamond: A

Button : :club: a :diamond: 5 :heart: 8 :club: 2
      SB: :heart: 2 :spade: 3 :club: 9 :heart: a
      Hero: :diamond: 6 :club: 4 :spade: 7 :diamond: 4

Hero wins 121.35
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Jos on saman pelityypin ystäviä, laittakaa ilmoitusta. Jos pientä pelinpoikasta vaikka tänään myöhemmin aikaan. Mieluiten FTP.ssä.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Olisitte nyt vaan pelanneet minua vastaan. Sain tuon alkukassan 100 dollaria, jo vajaaseen 300 dollariin 240 jaon jälkeen vaikka pahoja ohivetoja osui mukaan. Mutta nyt olen jo humalassa, ja tuli takkiin kaikki. Kuten sanottua, helposti menettää kaiken näissä, varsinkin kondiksen ollessa kunnossa. Mutta ei haittaa, tänään en vain enää laita lisää rahaa peliin. Voitolla lopulta silti ollaan. Nyt tuli vaan vähän takaiskua.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Tappiota nyt tuli hieman, mutta se ei ole niin vaarallista. Jos yhtään minua lohduttaa, niin ftp-pisteillä sain muutaman OK-turnauslipukkeen voitettua sitten myöhemmin. 200k turnaukseen sitten sunnuntaina kahmimaan riihikuivaa.

Sitähän alkaa olemaan humalassakin.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Turnauslippuja tullut voiteltua humalapäissä, mutta ei tuo viikonloppupelaaminen kovin järkevää ole taloudellisesti. :s_biggrin:

Keskiviikkona jatketaan pelaamista paremmalla strategialla, kiinnostusta myös jonkin uuden yhteistyösivuston bonareiden käyttämiseen. Vinkkiä voi viskata, Omaha hilo- pelimuotona ja mielellään myös paljon turnauksia saisi olla tarjolla.

Pokerstars taitaa olla se paras kyllä, mutta en ole Strategyyn linkitellyt tuota kun joskus tuli tunnus luotua. Noh, jos siellä turnauksia ja muuten FTP.n parissa jatketaan pöytäpelaamista. Rush-pokeri on kyllä petollista, pakko skipata tuo.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Muutama voitettu lippu jäi lunastamatta kun tulikin lähdettyä ravintolaan katsomaan Puolikuu-orkesteria. Siis juurikin se bändi joka on tehny 80-luvulta alkaen musiikkia, 13 levyä, ja yhteensä ne 3 biisiä (kukaan ei muista neljättä hittiviisujen jälkeen)

Jonkinlaista rähinäänkin oli ravintolassa, paikalliset pukuherrat eivät arvostaneet heidän daamien tanssitusta, joten nokkapokkaa siitä syntyi. Voittajana noustiin kasasta, mutta käsi (tai peukalo) rytäkässä murtui. :rolleyes:

Kutsu keskiviikon valmennukseen kolahti myös postiluukkuun, erittäin myönteinen asia tämä. Mielenkiinnolla odottelen happeningia, ja toivottavasti paksuun kalloon jää jotain myös muistiin.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      You've got mail :)
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Olen nyt viikon verran pelaillut PLO hilloa kun rupesi normi omppu tympimään. En peliä ole juurikaan opiskellut mutta perusidea taitaa olla hallussa. Viime viikolla kyllä pistin Dan Deppenin kirjan tilaukseen.

Full Tiltillä on kyllä yllättävän vähän tarjolla hillo pelejä jos vertaa Starsiin.

Laittelehan käsiä tuonne analyysi puolelle niin saadaan keskustelua aikaiseksi. :f_thumbsup:

Tsemppiä peleihin.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja NemoKala
      Full Tiltillä on kyllä yllättävän vähän tarjolla hillo pelejä jos vertaa Starsiin.
      Tiltillä oikeastaan pöytäpelit ja sittarit, starsilla kannattaa turnaukset. FTP.llä ei taida ainuttakaan hilo-turnausta edes olla.

Joo, kannattaa pelailla. Peli on mielenkiintoista ja helposti lyö leiville. Pelikassaa pitää toki olla, katkeamisriski on melkoinen. Ja laittelen käsiä analyysiin tässä kun joudan.
    • Fush
      Fush
      Bronze
      Minkähänlainen kassanhallinta hilloon ois hyvä? Jotkut puhuu, että pienempi varianssi kuin nl holdemissa.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Mites rake? Onko samaa tasoa kuin normiompussa, vai enemmän?
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      Mites rake? Onko samaa tasoa kuin normiompussa, vai enemmän?
      Joku voi korjailla jos puhun omiani, mutta mielestäni FTP.llä nuo rakenteet menevät samanlaisesti. Eli rakea muodostuu sama määrä kuin normiompussa, omalla pelitasollani 1/20 potista 3 big oneen asti. Toki floppi hilossa tulee huomattavasti useammin näkyviin kuin muissa pelimuodoissa, joka lisää rakea vähän.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Fush
      Minkähänlainen kassanhallinta hilloon ois hyvä? Jotkut puhuu, että pienempi varianssi kuin nl holdemissa.
      Omasta mielestäni myös pienempi varianssi. Johtuu tosiaan siitä, että 1/2 -> 3/4 menee valtavasti potteja. Voit käytännössä hukata vaikka täyskäden jolla haet isoa pottia, mutta hyvin todennäköisesti silti voittaa puolet potista jos olet järkevästi pelannut.

Kassanhallintana itsellä x30, monta kertaa käynyt niin että 2-3 sisäänostoa menee melkein heti kun varioaatioita pukkaa niin paljon tässä pelimuodossa ja välillä se iskee reisille. Mutta kyllä sieltä takaisin pääsee kun malttaa odotella.

Tyypillinen hilo-pelaaja satsaa isosti esmerkiksi A28J kädellä. Mikä sinänsä on hyvä käsi kyllä, mutta juuri koskaan kukaan ei osaa tuosta luopua jos floppi on esimerkiksi luokkaa TT8, tai 3, 8, 9. Näistä itse poimii seteillä jne. high potin kotiin, ja hyvällä tuurilla ei tule edes pientä pottia. Tai jos tulee niin oma 2,5 onkin vahva matala käsi kun turniin iskee ässää.
    • sirdalux
      sirdalux
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja Biibel

FTP.llä ei taida ainuttakaan hilo-turnausta edes olla.
      Kyllähän sieltä niitä löytyy, mutta takuu turneet turhan hintavia. Kannattaa aloitella PS :llä turnauksien peluu.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Kyyberin valmennus takana, ja hyviä neuvoja tarttui onkeen. Oikeastaan pitkälti juuri sellaisia huomioita mitä otaksuin kuulevani, sain nyt ainakin sinetin.

Vähän tekniikkaongelmia ilmeni alussa, ja ääni lagasi kovastikin ilmeisesti. Mentiin sitten mutena loppupeli, onneksi valmentajalla riitti juttua flunssasta huolimatta. Tietokone pitää varmaan tarkistuttaa Swatilla, joku pommi täällä sisällä on.

1.5h pelailtiin normiomppua, PLO25 pöytiä kaksi auki 100 bb.n sisäänostoilla. Noin 300 bb. tuli voittoa sessiosta, eli sikäli meni ihan hyvin.

Kyyberinkin ihmettelmä kippi nähtiin kun 88 taskukorteilla sain setin kiinni, mutta heitin reissuun ja maksuun menemään. K8J oli floppi, ja en juuri koskaan pelaa kyseisiä käsiä. Pelkkää ministäkkiä vastaan olisin lyönyt kaakkoon kyllä.
      Jotenkin olin varma KK- taskuparista + toisen vihun QTA (etc) vedosta. KK siellä sitten toisella olikin, mutta riveri olisi antanut quadsit minulle. Nojoo!
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Jos on softa auki ja saat sen käsihistorian ulos niin voisi olla hyvä laittaa analyysialueelle. Tai sitten HEMin kautta tai jopa ihan manuaalisesti käsihistoriasta.

Tilannehan meni niin että hero floppasi KJ8r pöytään pohjasetin. Shortti löi potin (taakse jäi hiluja), ja button flättäsi. Hero oli sököttänyt blindeilta. Itse olisin tuossa lyönyt loput sisään. Flättääjällä oli KKxx, ja en oikein tiedä oliko se hyvä vai huono flätti. Varmasti perusteluja löytyy suuntaan tai toiseen.
    • 1
    • 2