Yrittelijän yritystä nousta tikkailla

• Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Moro,

Aattelin aloittaa blogittamisen, jotta sais peliä kuntoon ja tekis muutaki ku pelais.

Oon reilu 30v jamppa Ylläkseltä. Työkseni pyöritän ohjelmapalvelufirmaa. Tuota hommaa on nyt tehty kymmenkunta vuotta. AMK:sta valmistuttiin kuudessa vuodessa ja pelit aloittelin joskus 2006 tjs. Peleinä tällä hetkellä rush NL10 - NL50, pääasiassa NL10 ja 25.

Aloittelin turnauksilla ja siitä eri vaiheiden kautta pelataan rushia - pelkästään sen takia ku tulee käsiä nopeampaa eli olen kärsimätön. Tähänkin koitan saada parannusta aikaan. Aikoinaan pelasin suht vakkarina NL50 ja NL100, kännishotteja otettiin NL600 asti - tupla tai kuitti meiningillä. Kerrankin sain top setillä rojut torveen yliparia vastaan ~1500d potissa ja vihu turnas korkeamman setin, tää on ehkä kipein yksittäinen muisto. Turneista tais olla suurin rahastus jotain ~1500d.

Tällä hetkellä olen maksimissaan b/e pelajaa NL50 tasolla. Mielenkiintoiseksi asian tekee sen, että oon käyny pelaamassa GCH:lla 9 kertaa, vuosien varrella, 2/2 teksua ja sieltä on tullu tuntipalkaksi 50€. Kummasta tämä kertoo enemmän: kassun vai netin tasosta? 2 kertaa oon pelannu virallista liveturnausta. Kassulla tipuin ekan orbitin aikana 20+? turnauksesta ja kilpailevan sivuston risteilyturnauksessa olin jotain 12/110 tjs. - ei rahoille. Kotipelejä pelaillaan sitten enemmän vähemmän. Meillä on VSOP turnaus joka vappu ollut nyt (Vappu Series of Poker), viimeksi tais olla jotain 15 - 18 pelaajaa ja sitten rinki auki toiseen pöytään ku on ajankohtaista.

Tarkoituksena on bloggaamisen avulla parantaa tilttiherkkyytä, kärsivällisyyttä ja peliä muutenkin. BRM on tavallaan persillään kun en halua depota kovin suuria summia, vaikka en nyt nälässä eläkään. Koitan grindailla olemattomalla BRM:llä lomarahat Aasiaan itelle ja avovaimolle tai ainakin osan niistä. Koitan pitää pelit max. 2h/ilta - teen töitä n. 9-18 päivittäin, sis. viikonloput pääasiassa. Pidän siis työnteosta, mutta en opiskelusta.

Jos on pokeristejä tulossa keväällä Ylläkselle, niin vinkkiä tänne tai privaviestiä. Voisin vaihtaa/ostaa coachausta. Täälä voi katella vaihtotavaraa http://www.yllasadventures.fi. Mulla ei ole käytössä tuon firman s-postia, niin sinne ei kannate viestitellä. Ja jos joku tunnistaa minut muuten, niin kiinnostais yhteiset pelisessiot - oppimismielessä.

Kohtuu sekava ja pitkä aloitus, mutta tällä alotetaan. Ei kai tässä muuta.
  • 25 replies
    • leisoni
      leisoni
      Bronze
      Tervetuloa joukkoon! Mielenkiintoiselta vaikuttaa ja seurantaan lähtee. Mikogo ja skype on nykyään oiva väline sweat-sessioissa ja taitaapi täälläkin olla NL Study-group, jota on jonkun verran käytetty opiskelutarkoituksessa.

NL Study Group
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Tervetuloa blogittamaan! Toivottavasti siitä ja muusta materiaalista on apua lomarahojen grindailussa. :f_grin:

Mutta älä nyt sitten katko itteäs liian ohuella pelikassanhallinnalla. Parempi vetää vaikka tuplamäärä NL10-pöytiä kuin riittämättömällä kassalla NL25, jos vaan ajatus pysyy mukana.
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Jepa. Pelaan normista 2xnl10 ja 1xnl25 tai 3xnl10. Nittaamistahan tuo on, mutta olkoon. Kassa taitaa olla tällä hetkellä ~200d. Eli ei oikein riittävä.
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Jepa. Muistin väärin rollin, olikin 215d - ja nyt 300d. Huonolla brm:llä saatiin nostettua nl50:stä ja nl25:sta tonne.

Miten jengi pelaa AKo tai QQ:n, pienemmät parit taitaa olla minetystä, UTG 300bb ja Hero bb:ssä 200bb AKo. UTG lyö normi 3xbb ja vihut kippaa välistä, siis fr rush.
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Mroo,

Tullu pelattua taas vähin. Pistin tonne käsiä arvioitavaksi, pistäm tänneki jos joku vaikka lukeeki tätä. http://fi.pokerstrategy.com/poker-hand-converter/600227 ja tässä toinen http://fi.pokerstrategy.com/poker-hand-converter/600241 . Rolli on ny reilu 350, ojee.

Iskeny autokuume!!!!! Oon katellu jotain 2007 Nissan Pathfinderia. Tarttee kuiten tilaa, tehoa ja nelivedon. Aattelin eka Rav4:sta, mutta tavaratila on melko pieni.
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      huoh. Nyt on vähän henkeä veetty eilisestä pelistä. Tuli vastaan yks set vs. set tilanne. http://fi.pokerstrategy.com/poker-hand-converter/600396
      laitoinki tuon tuonne arvosteltavaksi. Jos vihu ois riverillä lyöny pienemmin oisin pelkästään maksanu ja jos se ois sekannu niin oisin bet-foldannu. Oli vain niin huono fiilis tuosta. Tuosta en tiltannu, aavistin olevani biitattu.

En tiä sitten missä vaiheessa tilttasin ja menin sataseen ~2binin rollilla, hyvää kassanhallintaa... Siellä sitten menin poikki ku saatiin keskelle: hero UTG+2 (vaikka) bet, co raise, re-raise, co call - flop 235r - hero bet, raise AI ja mie maksoin: AA vs. KK turn K ~240bb potti vihulle.

Pitäis vissiin harrastaa sitä kassanhallintaa. Miten tuota vois parantaa ku ei oikein jaksa hinkata NL10? Taukoa peleistä kenties, koska tauon jälkeen jaksaa pelata muutaman tunnin tuota kymppiä. Tiä sitten.
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Niin joo. Deposin taas 150d ja koitan pelata ainaki 15binin kassalla. Ny on 16biniä.
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Nojoo. Rolli näyttää 140,20d.

Ei oikein pelitä tuo konvertteri tai sitten mie en vain ossaa.
      Tuli tämmönen käsi vastaan, ulkomuistista. NL10 fr rush. utg limp, 2 välimaksajaa, hero limp 98s - board 89Qr, utg bet 0.5d, 2 foldia, hero 1.8d, utg re-reissu, hero fold. Herolla tais olla 180bb - vihulla jotain 130bb.

Muista Leipoa mikroissa.
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Rakkaat ystävät,

Olen tehnyt itselleni lupauksen, pelaan max 2h/sessio ja työpäivinä max 1 sessio. Tuonkin session pelaan silloin FTP:llä on häppäri. Toinen lupaus koskee kassanhallinta: NL10 tai poikki - NL25 500 ja up, aloitan pelaan/shotittelen 600d kassalla.

Tein muuten tarjouksen vm. -07 Nissan Pathfinderista. Joo ja nyt lämmittelen leivinuunia.

Suunnitelmissa ois lähteä kelkkailemaan Kilpisjärvelle ja Norjaan kymppiviikolla, kunhan ois kelejä.

p.s. onko ketään foorumilaisia tulossa Ylläkselle tänä keväänä?
    • leisoni
      leisoni
      Bronze
      Sitähän ei tiiä vaikka piipahtaisikin sielläpäin (Ylläs/Levi) tässä kevään mittaan. Ei tuota välimatkaakaan sinne ole niin hirveästi.

Tuota takkaa saa kyllä lämmitellä nyt ihan kunnolla, pakkasia näköjään riittää vielä eteenpäinkin.

Nuista sessioista sen verran, että itekki pelaan vaan lyhkäsen session arkena/työpäivänä ja muutenkin olen pyrkinyt pitämään session alle 2h mittaisena. Pitkissä sessioissa helposti passivoituu, ainakin omalla kohdalla käy niin.

Kassanhallinnasta sen verran, että on mielestäni ihan ok ja suotavaa käyttää agressiivista kassanhallintaa jos haluaa nousta tasoissa nopeasti ja pystyy tarvittaessa depoamaan lisää.
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Vinkkaa, jos oot liikuskelemassa. Me pelataan silloin tällöin pikkupelejä.

Mulla on vaikeuksia saada näkymään HH:ta kunnolla, maiden kanssa. Ilman linkkiä siis, antakaa step by step neuvoja. Lähettelen HH:t tuonne arvioitavaksi, niin saattaa saada jopa vastauksia.

Ite peleihin. Ne on menny vähän miten sattuu - tehny pari aivan samperin selvää river koolia, vaikka tienny että biitti sieltä näytetään. Noista pitäis päästä pois, mutta aina sitä vain tarkistellaan. Varsinkin, kun kaikki vaistot huutaa foldaamisen puolesta.

Nyt oon pelannu huomattavasti lyhyempiä sessioita, vajaan tunnin. Kolmea rush pöytää. Pitäny kiinni call 20 "säännöstä" ja sopiviin floppeihin c-bettiä, ilman osumaa. Ja olen kiinnittänyt enemmän huomiota riverillä muutenkin lyönteihin/checkkauksiin, keskivertokäsillä, ettei vaan tulis check-reissuja vastaan.

Rolli on nyt 168d.
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Jepa. Tulipa vastaan keväälle myyty viiden päivän kelkkasafari. Tosi makeita reissuja, niin oppaalle kuin asiakkaillekin. Jos en ite ole lähössä reissuun, niin koitan kaivaa kuvia jostain edellisistä retkistä.

Mitäpä peleistä. Olen miettiny, että miten pelata utg:n avausta vastaan (NL10rush) blindeilta esim. AK:lla, TT-JJ, 3-bet? jos 3-bettaa ja saa maksun - miten ilman osumaa. Pienemmät parit ainakin menee setmainaukseen.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Leipuri
      Olen miettiny, että miten pelata utg:n avausta vastaan (NL10rush) blindeilta esim. AK:lla, TT-JJ, 3-bet? jos 3-bettaa ja saa maksun - miten ilman osumaa.
      Oon ite pähkinyt tätä samaa, mutta en ole vielä oikein tullut mihinkään tulokseen. 3bet kuitenkin ainakin JJ+ ja AK aika standard sillä on siellä shortissa utg-avaajallakin yleensä huonompia käsiä rangessa aika paljon. Mut oop osumaton AK tai esim. JJ flopilla AK6 on varmaan mulla usein sökökippi tai konttari/kippi.
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Onhan noi aika nihkeet pelata ilman osumaa. Ja tavallaan "vituttaa" kun hyvät kortit menee hukkaan.

Mulle on aina tuottanut ongelmia pelaamisen lopettaminen tappiolla eli aina on saatava ees pieni positiivinen tulos rolliin. Nykyään on kuitenkin helpompi lopettaa, jos pelit ei maistu tai muuten jurppii - ehkäpä jo lyhyt blogittaminen on auttanu, mene ja tiedä. Oon muutenk ottanu erilaisen suhtautumisen pelaamiseen. Olen nykyään paljon rauhallisempi eikä ohivedot vituta jos on vain hitusen edellä.

Eilen kyllä jurppi ohitus riverillä:
      Vihu mp1 limp, ehkä joku välimaksaja, hero bb:llä check QJs floppiin Q+2 omaa värikorttia, mp1 lyön pienesti, välimaksajat kippaa, hero reissaa, maksu turn J - saatiin murot keskelle ja river täytti värin. Turnilla olin kuiten 85-15 edellä. e.vihulla A2s.

Ei kai tässä muuta.

edit: rolli 176d
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Moro,

Olen nyt toisessa toimipisteessä töissä, joten aikaa on kirjoitella.

Pelailtu on tullu iltaisin ~1h/ilta ja kohtuu hyvin on menny. Oon mielestäni pelannu paremmin kuin pitkiin aikoihin. Keskittyny kunnolla ja tehny, omasta mielestä, hyviä kippejä - lukenu peliä hyvin.

Pari kertaa tullu biittiä set vs. set, set vs. riveri väri yms., mutta eipä tuo ole haitannu ku ite tietää että oikein pelas. On tullu silti pelattua pari kättä päin vittuakin, mutta ok kunhan sen tiedostaa. Pari kertaa on harmittanu ku ois voinu saaha enemmänkin pottiin oikean kokoisilla lyönneillä - tuntuu vaan että liian suuret lyönnit pelottaa vihut pois ku itellä on saletit.

Onneksi ei enää haittaa kovin suuresti se, että pelaan NL10 tasolla eikä tuommoset rahamäärät vaikuta mihinkään eikä mitenkään, paitsi jos poikkasee useasti ittensä ja depoaa koko ajan lisää.

Mikrogrindaajille, ainakin mulle, olisi siistiä jos pöydät sais modattua näyttämään stäkit, lyönnit etc. blindeina eikä dollareina/euroina. Monesti on tullut katottua riveri tms. ajatuksella "vittu, ketä kiinnostaa pari dollaria". Mutta jos se ois bb:nä niin sitä rahamäärää ei samalla lailla ajattelis ja kattois enemmän ite peliä. Peliähän se loppujen lopuksi vain on.

Koitan pistää tänne joskus kyssäreitä, jos vaikka tätä joku lukis ja jopa vastais.

NL10 FR rush. Hero BB JJ - mp2 bet - hero reissaa - vihu call. Flop QT4r - hero bet - vihu call. Turn blanco - hero? Koska tämä on FR rush, niin vihun range on AJs+, AQo+, TJs+, kaikki parit alle KK:n (KK+ varmaan re-reissais PF). Toi rangehan on mutua eikä mikään kiveen hakattu.

Rolli on nyt muuten viimeisten lupausten jälkeen ATH eli ~220d. :s_biggrin:
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Voiko videoita tehdessä poistaa/muuten pimentää nickit sun muut tiedot anonymiteetin varmistamiseksi?
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Voi esim camtasian jälkieditoinnissa voi tehä vaikka laatikon sen päälle.
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Viddu. Katos johonki kohtuu pitkä postaus.

Pistetääs videot hautumaan.

Oli kyllä jumalainen runi eilen. 2 kertaa vedin ohin 2-outtisella ~100bb:n poteissa. Noh, vedettiin mustakin ohi pari kertaa vaikkakin 4-6 outtisilla.

Rolli on taas ATH lupausten jälkeen eli ~280d. En tiä sitten johtuuko tuommoset nousut, noin bini/sessio, kuumasta runista vai oonko oppinu järkeilemään vihun ranget suht oikein ja lukemaan peliä. Trendi on ollu tosiaan minimissää bini/sessio ja sessio on kestäny 15 minuutista puoleen toista tuntiin. En tiä onko vaarallista miettiä tason biittaamista, mutta siltä tuntuu. Pitäis alkaa laskemaan oddsit ja kertoimet lennosta, mutta ei se ainakaan helppoa ole rush-pöydissä, pelaan kolmea pöytää kerralla. Nykyään menee enemmän vähemmän mututuntumalla. Onko kellään jotain muistisääntöä tms. laskemisen nopeuttamiseen?

Positiivista on se että kun olen julkisesti luvannu olla menemättä oikealla BRM:lla rappusia ylöspäin niin ei oikein ees huvittanu katella esmes NL25:seen.

Tänään oli työmaalla enskertaa sellainen rumba että alta pois. Juoksin varmaan enemmän kuin normaalisti jalkapallopelissä, pelaan linkkiä/pakkia. Puhelimella hoidettiin jonotusta. Parhaillaan oli 28 kelkkaa liikkeellä ja porukka jonotti tuvassa ja mökillä. Puhelinjonotus toimii sillain, että soitetaan asiakkaalle kun kelkkoja on tarpeeksi pihassa ja asiakas tulee sitten vuokraamaan. Näitä päiviä on 4-5/vuosi, joten ei sillä ei rikastumaan pääse.

AAARGH!!!! Vilpitön loman kaipuu...
    • Leipuri
      Leipuri
      Bronze
      Huhhuh mitä runia. Hehkuttelin tuossa joku aika sitten jumalaisesta runista - nyt se on kääntynyt toisenlaiseksi. Tuntuu vaan että potit valuu sormien välistä teki mitä tahansa. Rolli kävi parhaillaan melkein neljässä sadassa taalassa - nyt se on vajaa 300.

Kaks perättäistä jakoa, joissa vihut veteli kaksouttisella riverillä ohi. Taisin tiltata ja alkaa roiskimaan urakalla. Jos joku on lueskellu naapurifoorumilla (en muista oliko pt vai sivut) Vilkin blogia, jossa se hihittelee niin mulla oli vähän samanlainen fiilis, hihittelin koneella kun tyttöystävä kyseli että oonko tullu hulluksi.

Ehkä paras ohi veto oli 99 vs. J3 - riverillä J. Onneks oli shorttia vastaan, fullstäkkiä vastaan en ois koolannutkaan. Set vs. set tilanteita on tullu kans oikein urakalla - niihin vaan katkeaa 99% kerroista. Kerran kylläkin makselin riverinkin tuollain ku oli fiilikset että siellä isompi setti on vastassa. Hyvä Leipuri!

Onko kanssaystävillä ollu hyötyä hemistä pelailessaan rushia? Ja toiseksi, mulla on menny triali umpeen, niin onko siinä mitään muuta kuin ostaa siihen koodi ja alkaa toimimaan? Eli onko siinä jotain ihme säätämistä tiedostojen/polkujen ja kaikkien niiden härpäkkeiden kanssa? Oon vain niin samperin käsi koneitten kans

Peace my mate!
    • 1
    • 2