Ikuinen PLO mikrogrindaaja??

• playeriman
      playeriman
      Bronze
      Tervehdys!

Ajattelin viimeinkin laittaa tänne oman blogin.

Minulla on toinenkin blogi naapurisivustolla, jonne olen kirjoitellut ehkä reilun vuoden nimimerkillä rennox.
      Täällä keskityn omahaan ja siinä rämpimisen läpikäymiseen, joka toivottavasti muuttuu. Siellä toisella sivustolla keskityn enemmän teksun maailmaan tai yleisempään höpöttelyyn.

Pelihistoriasta lyhyesti sen verran, että olen pelannut teksua jostain niistä ajoista, kun telkkarista tuli WPT turneita. Parhaimmillaan olen pelannut NL200$, mutta nyt uskaltaa sanoa, että olin tainnut päästä sinne enemmän tuurilla kuin taidolla. Nythän pelailen taas mikroissa.
      Rolli tulikin puolessa vuodessa alas ropisten tossa 2 vuotta sitten. Silloin tutustuin myös omahaan, koska teksu lähes yökötti ja piti etsiä uus kiva peli. Omppu on sellainen.
      Tarkemmat tiedot mun historiasta löytyy mun toisessa blogissa.

Omppua olen nyt pelannut yli vuoden ja opittavaa on edelleen paljon. Olen pelannut parhaimmillaan PLO100$ tasolla, tosin shortstäkäten ja lyhyen aikaa. Oliskohan eniten pelatut tasot PLO10$ tai PLO25$.
      Nyt pelaan vielä pienempää, koska pitää ottaa vauhtia alhaalta. Onnistuin nimittäin kuoppaamaan lähes koko rollin omppuun keväällä. Rolli oli muistaakseni apaut 1700$.
      Se rollinpoltto oliki sellanen temppu, mitä en uskonu enää näkevän.

Mennäänpä tähän päivään.
      Olen nyt keskittynyt pelaan omppua fullipöydissä ja ehkä myöhemmin siirryn 6maxiin. 5max ja sitä pienemmät pöydät ei taida mulle sopia. HU;sta en tiedä, sitä pitää joskus kokeilla.

Tänään pelasin muutaman tunnin ja miinusta tuli binin verran.
      Olen viimepäivät kokeillut vähän vaihtoehtoista pelilineä ja olen fullitiukkailun sijasta pelannut melko aktiivista omahaa.
      Statsit onkin ollut VPIP 49 PFR 32 mutta 3bet on vain 3,9.
      3betin pienuus johtuu oikeastaan siitä, että tolla tasolla ne ei foldaa vaan limppaa mukaan ja jaossa on yleensä monta vihua, siksi olen katsonut paremmaksi yleensä vain avata/maksaa useammin kuin 3 betsata. Myöskin flopille saadaan isompi potti. Käytän muuten aina 3xbb avausta positiosta riippumatta.
      Flopilla pelaan sitten tilanteen mukaan.

Yritän aina laittaa sessiosta käden tai pari joihin on aina mukava saada kommenttia.

Käsi 1.
      Tässä pelasin ässät pre blindillä näin, koska halusin piilottaa ne MP1 avattua betsillä ja kun BTNkin maksoi.
      Floppi osui kovaa ja odotinkin MP1;sen menevän all in ja siks sökötin. BTN maksu oli plussaa. Päätin sitten raisee flopilla, mutta olisko pitänyt ehkä vain maksaa pusku flopilla ja sitäkautta pitää BTN mukana???
      Luulen kuitenkin, että en olis saanu lisää merkkejä millään ja ohivetovaara on ompussa aina.

$0.01/$0.02 Pot Limit Omaha Hi
      iPoker
      8 Players
      Hand Conversion Powered by http://weaktight.com/

Stacks:
      UTG $2.59
      UTG+1 $4.70
      MP1 $0.90
      MP2 $2.42
      CO $4.44
      BTN $4.73
      SB $1.44
      Hero $5.59

Pre-Flop: ($0.03, 8 players) Hero is BB As 2d Qc Ad
      UTG calls $0.02, UTG+1 calls $0.02, MP1 raises to $0.11, 2 folds, BTN calls $0.11, 1 fold, Hero calls $0.09, UTG folds, UTG+1 calls $0.09

Flop: 2c Qs 2s ($0.47, 4 players)
      Hero checks, UTG+1 checks, MP1 bets $0.23, BTN calls $0.23, Hero raises to $1.39, UTG+1 folds, MP1 calls $0.56, BTN folds

Turn: 6d ($2.88, 2 players)

River: Jd ($2.88, 2 players)

Final Pot: $2.88
      MP1 shows
      4c Ac Ah 5d

Hero wins $2.73 (net +$1.23)

BTN lost $0.34
      UTG lost $0.02
      UTG+1 lost $0.11
      MP1 lost $0.90

Saako muuten käsihistorian täällä jotenkin näkyviin siten, että kortit näkyy, ettei ne oo pelkkänä tekstinä niinku tässä?

Tulipa pitkähkö teksti, mutta toivottavasti jaksoitte lukea. :)
  • 74 replies
    • AAkthxbye
      AAkthxbye
      Bronze
      Jos käytät Omaha Manageria, voit ottaa sieltä käsihistorian esiin replayerin kautta. Painamalla 2+2-nappia saat Strategylle sopivan formaatin.

Jos haluat käyttää weaktightia, myös sieltä löytyy 2+2 (tosin olikohan se siellä nimetty 2p2) formaatti.

Ja manuaalisesti voit lisäillä merkit tuosta vasemman laidan hymiövalikosta tai kaksoispiste+kirjain eli vaikkapa kaksoispiste+h = .
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Käden saa siten että käyttää konverttereita. Eli tuon käsihistorian syöttää johonkin konvertteriin, ja sitten ottaa 2+2 foorumille sopivan formaatin ulos. Esim. http://www.weaktight.com tai http://www.pokerhand.org toimivat molemmat. Jos ei onnistu niin voin tehdä vaikka video-ohjeen. :)

Noi statsit kuulostaa hurjilta fulliomppuun. Jos kyylääminen ei kiinnosta, niin kannattaa siirtyä 6maxiin. Tosin sielläkin voiton tekeminen noilla statseilla on vaikeaa. Kun VPIP on yli 40, pitää olla melko hyvä lukemaan tilanteita postflop. Muuten ajautuu liian usein potteihin alapään suorilla, heikoilla väreillä, pohja- ja keskiseteillä yms.

Hyviä uutisia on siinä, että tässä yhteisössä omahan oppiminen on mukavaa ja helppoa. Artikkeleissa on hyviä juttuja, ja jahka saat hopeatason pääset katselemaan mikro-omppuun suunnattuja videoita.

Lisäksi käsianalyysipalvelu on ehdoton työkalu, jota pääsee käyttämään kaikki jäsenet pronssitasosta ylöspäin. Nyrkkisääntönä voisi pitää että aina kun pelissä tulee tilanne missä et oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, tai epäilet omaa ratkaisuasi, postaa käsi tuonna käsianalyysiin. Siellä sitten valmentajat (ja muutkin) antavat palautetta ja arvioivat kättä.

Kuten sanoin eräälle toiselle omahaa opettelevalle jäsenelle, omaha on hieman eri peli shorttina ja 100bb syvänä. Ja +200bb syvänä se muuttuu vielä kerran erilaiseksi. Shorttaamisen idea on jossain määrin melko kaukana 100bb pelaamisesta, joten jos omahaa haluaa oppia niin suosittelisin että opettelee pelaamaan 100bb stäkin kanssa. Siirtyminen 100bb pelistä pienempään tai isompaan on huomattavasti helpompaa kuin toiseen suuntaan.

Teksussa luonnollinen kulkusuunta on shorttaamisesta pikkuhiljaa isomman stäkin peliin. Mutta omahan luonteesta johtuen se ei onnistukaan ihan niin helposti. Väittäisin että shorttaamalla rahan tekeminen on jossain määrin vaikeampaa kuin 100bb pinoilla.
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      Noi statsit kuulostaa hurjilta fulliomppuun. Jos kyylääminen ei kiinnosta, niin kannattaa siirtyä 6maxiin.
      Onhan ne. Pelasinkin tänään paljon tiukemmin. :)
      6maxia on ipokerilla vasta PLO10$ tasolla. Pidän tasonnostorajana aina sen min. 30 biniä ja nyt kassa on reilu 200$ ni ei vielä pääse pelaan. Toisaalta 50bb halfstäkkäämällä pääsis, mutta tykkään enemmän pelata täysillä 100bb stäkeillä.

"Hyviä uutisia on siinä, että tässä yhteisössä omahan oppiminen on mukavaa ja helppoa. Artikkeleissa on hyviä juttuja, ja jahka saat hopeatason pääset katselemaan mikro-omppuun suunnattuja videoita."

Olen avannut tätä kautta tilin ainoastaan mansionille, mutta en ole siellä pelannut aikoihin. Silloin joskus klaarasin ton 50$ visan ja sillä rahalla kokeilin SSS strategiaa. :)
      Pitäis men sinne pelaamaan jos meinaisin nostella tasoja täällä pronssitasoa ylemmäs. Muttamutta sinne ei ole rakebackiakaan.
      Ja jostain syystä toi Mansion ei vaan tunnu mun pelipaikalta.

Noin muuten olen jo aikoja sitten avannut tilit suurimpaan osaan saitteja, ni ei voi avata uuttakaan tätä kautta.
      Jos vois ni avaisin varmaan Partylle uuden tilin. Siellä olen aikoinaan pelannut kaiketi eniten.
      William hillistä en ole ihan varma. Pitäis kait tarkistaa.
      Pelaan tällä hetkellä ipokerin skineistä betngolla koska mulla on siellä korkein vip taso. Williamilla pitäis aloittaa pohjalta.
      Toisaalta pokerstrategy tarjoaa ton talletusbonuksen ja haluisin myös nähdä enemmän tämän paikan videotarjontaakin . hmm..
      Pitää miettii vaihtoa.

Päivän muutaman tunnin omppupelit meni aika tasaisesti, vaikka miinusta tulikin vajaa pari biniä. ja niinku asiaan usein kuuluu, niin alle all in EV;n mentiin.
      Voisin laittaa yhden käden taasen, nii ja kiitos neuvoista, katotaan miltä käsihistoria nyt näyttää.

Käsi 2.
      Tässä kädessä ei mitään kummempaa. Peruspeliä. Jos löytyy kommentoitavaa niin kommentoikaa ihmeessä.

iPoker
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($4.75)
      UTG+1 ($4.94)
      MP1 ($4.97)
      MP2 ($4.80)
      MP3 ($13.04)
      Hero ($2.99)
      BTN ($2.06)
      SB ($4.56)
      BB ($5.15)

Pre-Flop: ($0.03, 9 players) Hero is CO Q:club: J:diamond: 9:heart: A:club:
      UTG calls $0.02, 4 folds, Hero raises to $0.09, 2 folds, BB calls $0.07, UTG calls $0.07

Flop: 9:diamond: J:spade: 2:diamond: ($0.28, 3 players)
      BB checks, UTG checks, Hero bets $0.28, BB calls $0.28, UTG folds

Turn: 4:heart: ($0.84, 2 players)
      BB checks, Hero bets $0.84, BB calls $0.84

River: K:heart: ($2.52, 2 players)
      BB checks, Hero checks

Final Pot: $2.52
      BB shows
      10:spade: 3:heart: 8:heart: 7:spade:

Hero wins $2.36 (net +$1.15)

BB lost $1.21
      UTG lost $0.09
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Tänään pelasin ainoastaan vajaan tunnin omppua. Tiukkemmin pelasin ja VPIP olikin 25. Silti miinusta vajaa bini.
      Voi olla, että huomenna taas pidetään hauskaa ja pelataan varsin löysästi, mut katotaan sitä sitte huomenna. Ei uskalla varmasti luvata. :D
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      hohhhoijjjaaa. ;(
      Omppua tuli pelattua rapiat 7 tuntia.
      Se oli haukotusta sen takia, koska oli nii kuollu pakka.
      Tosin aloitin session hyvin löysästi pelaillen avaten lähes joka jaossa :tongue: , mut sitte tiukensin peliä normaali fullitiukkailutyyliin.

Eipä paljoa näkyny pelattavia lappuja ja kun näkyi ni en sitte voittanu niillä paitsi ihan session lopussa. Huono vaan, että oon jo nii väsy etten jassa pelata enempiä. Miinusta kivat 3,5 biniä. Nyt ei jaksa kaivaa kättäkään tänne. katotaan jos huomenna sitte.
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Kolmisen tuntia tuli omppua väännettyä. Aika miinussessio paitsi loppupuolella. Miinusta vajaa puolbiniä. Se minkä takia noin vähän ni syynä oli tossa käsihistoriassa oleva yliaggro vihu.

laitetaas yks actionkäsi.

Käsi 3.
      SB;ssä oli koko ajan kaikilla käsillä bet bet allin kaveri ja istuin ensin tän vihun oikealla puolella, mikä oliki nasty paikka. Vaihdoin sitte parempaan positioon ja putsasin kaverin stäkin parempaan talteen. Vähän tuurillakin mut kuitenki ja sain bonuksena kolmanneltakin vihulta merkkejä. :sun:
      Huono kun se lopetti pelit vähän ton jälkeen.

iPoker
      7 Players

Stacks:
      UTG ($6.53)
      Hero ($2)
      MP ($3.62)
      CO ($2.90)
      BTN ($2.47)
      SB ($1.97)
      BB ($1.54)

Pre-Flop: ($0.05, 7 players) Hero is UTG+1 5:heart: 5:spade: 6:diamond: A:diamond:
      [Hero posts $0.02]
      UTG calls $0.02, Hero checks, MP calls $0.02, CO calls $0.02, 1 fold, SB raises to $0.14, 1 fold, UTG folds, Hero calls $0.12, MP calls $0.12, CO folds

Flop: 9:diamond: 7:heart: 7:diamond: ($0.48, 3 players)
      SB bets $0.48, Hero goes all-in $1.86, MP calls $1.86, SB calls $1.35

Turn: 2:club: ($6.03, 3 players, 1 all-in)

River: 8:club: ($6.03, 3 players, 1 all-in)

Final Pot: $6.03
      SB shows
      K:heart: 9:club: 6:heart: 2:spade:
      MP shows
      3:club: A:heart: 7:spade: 5:diamond:

Hero wins $5.63 (net +$3.63)

SB lost $1.97
      UTG lost $0.02
      MP lost $2
      CO lost $0.02
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Tuli muutaman tunnin taas väännettyä ja arvatkaas mitä, taas miikkaa
      Pelasin varsin tiukkaa, mut semmosta toi omppu on. Aina ei voita.

Pakko laittaa yks käsi taas.

Käsi 4.
      Värisuoraa pukkaa! =)

iPoker
      9 Players

Stacks:
      UTG ($4.72)
      UTG+1 ($4.01)
      MP1 ($2.41)
      MP2 ($0.75)
      MP3 ($6.52)
      CO ($5)
      BTN ($2.27)
      SB ($1.25)
      Hero ($2.35)

Pre-Flop: ($0.03, 9 players) Hero is BB A:heart: Q:club: 10:club: 9:heart:
      1 fold, UTG+1 calls $0.02, MP1 calls $0.02, 1 fold, MP3 calls $0.02, CO calls $0.02, BTN calls $0.02, SB calls $0.01, Hero checks

Flop: K:club: 3:spade: 9:club: ($0.14, 7 players)
      SB checks, Hero checks, UTG+1 bets $0.06, 1 fold, MP3 calls $0.06, 1 fold, BTN calls $0.06, SB folds, Hero calls $0.06

Turn: J:club: ($0.38, 4 players)
      Hero checks, UTG+1 bets $0.06, MP3 calls $0.06, 1 fold, Hero calls $0.06

River: 10:spade: ($0.56, 3 players)
      Hero bets $0.28, UTG+1 folds, MP3 raises to $0.56, Hero goes all-in $2.21, MP3 calls $1.65

Final Pot: $4.98
      MP3 shows
      5:heart: A:club: J:diamond: 8:club:

Hero wins $4.65 (net +$2.30)

MP3 lost $2.35
      CO lost $0.02
      BTN lost $0.08
      SB lost $0.02
      UTG+1 lost $0.14
      MP1 lost $0.02
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Tere!
      Tänään oli se rushprojekti mistä kerroin Kyyberin blogissa.

Sain 11$ rakebackin ja tavoitteena oli 5000 kättä, mut ei se nii kauaa kestäny. :D

Ensi pelasin 4 tablaten NL5$ ja sitte vaihdoin PLO10$.
      Lopputulos oli 740 kättä ja tiltin rolli taas 0$. :f_cool:

Muuten en sitte pelannutkaan muutaku teksua. Omppua taas kaiketi huomenna.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      En tiedä missä vika, mutta tuntuu että jotain ongelmaa pelissä on. Kuitenkin oot kuopannu aika paljon/kauan. Onko sulla HEMiä?
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Hommasin Hemin kesällä.
      Juu, takuulla on ompussa ongelmia. Ei epäilystäkään.
      Teksussa taas on vähemmän ongelmia, vaikka just viimepäivät on ollu nekin miinuksella. Uskallan kuitenkin väittää, että lähinnä varianssin takia.

No, lähinnä viihdepelaaja tässä ollaan vaikka toisaalta kyl se kuoppaaminen ompussa vituttaa toisinaan rankasti. Oon tässä viimeviikkoina/kuukausina pelien väleissä katsellu viiideoita, josko niistä sais apuja kurssin kääntöön.
      Mikä muuten mahtaa olla syynä siihen, ettei Pokerstrategyssä pronssitasolle oo tehty pahemmin omppu videoita? Ainakaan suomenkielistä. Irtois vinkit paremmin. Englanti kun ei oo mun kaikista vahvimpia puolia.
      Pitäis kans josain vaiheessa lukea tän sivuston ompputekstit läpi.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Syynä on se, että omaha on kuitenkin monimutkaisempi ja vaativampi peli kuin teksu. Joten omaha-sisältö on painottunut hopeatasosta ylöspäin. Eihän tuo hopeatason grindaaminen ole sinänsä homma eikä mikään, mikroissakin se tulee parissa illassa.

Laitoin sulle viestiä koskien omppuongelmaa.

edit: tai siis laittaisin jos oisin sun kaveri :D
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Kylläkyllä sä oot maa frieend!! :) Kävin päivemmällä kuittamassa sut kaveriks.

Tuli ompussa vaihteeks plussasessio!!!!!!
      Reilun binin verran tuli mannnnaaa! :P
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Laitetaan lokakuu pakettiin.
      Mulla oli parin kuukauden tauko ompusta ja aloin pelaan sitä uudestaan vasta 21. lokakuuta, eli viimekuulle tuli vähän omppupelejä.
      Pelinä oli PLO2$ 10max pöydissä. Kun aloitin uudestaan sen pelaamisen ni pelasin lähinnä hauskanpidon merkeissä ja VPIP oliki tosi löysä.(kts. mun eka viesti)
      Loppukuuta kohden tiukensin peliä kunnolla ja pelasin niin kuin oletan fullissa kuuluvan pelata. Lähti se käppyrä menee ylöspäin mut lokakuun miinus kuitenkin 6 biniä. No enskuu pelataan plussalle. ;)
      Tossa graafi;

Tänään pelit jatkui ja tiukalla tyylillä pelasin ja plussaa tulikin noin puolitoista biniä.
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Olipa huono sessio. Pelasin tiukkaa, mut niinvaan vihut sai 3 binin verran merkkejä herolta. No, runasinkin 2,5 bin alle all in EV;n. Jos huomenna taas vaikka voittais.??
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Muutama tunti tuli taasen väännettyä omenaa.
      Tasoina oli tällä kertaa PLO2$ ja lisäksi otin mukaan PLO10$.
      Kympissä pelasin tällä kertaa SS peliä. Oon joskus kattellu yhen vai olikohan jopa 2 PLO ss videota, mut oon aika hyvin jo unohtanu ne ohjeet, so tarviiki kohta men kattomaan ne uudestaa.
      Vois ottaa SSSPLO;n mukaan fullPLO2$ pelien rinnalle ni saahaan toimintaa enempi... ehkä. Onhan toi shorttailukin nii tiukkaa pelaamista.

Miinusta sain aikaiseks 7$. ei hyvä toikaan...tuli tasaisesti toi miikka noista ompuista sekä 2$ fullihillo pöydästä.
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Pitää tulla hehkuttaan koska kerrankin omppupelit meni paremmin. =)

Pelasin PLO10$ 6max pöytiä ss pelillä sekä PLO2$ fullipöytiä täysillä stäkeillä. Samaan aikaan pelasin PLO2$hillo omppua ja päivän plussaksi tuli mukavat 11,5 biniä. Teki kutaa, kunnei oo tällästä runia aikoihin tullu. :tongue:
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Omput sujuu oikeastaan aika hyvin tällä hetkellä. Tänään tuli plussaa niinku eilenkin. Olen pelannu aikamoisen tiukkaa. VPIP onkin ollut 20 tienoilla tässä kuussa. Onko jopa liian tiukkaa? En tiiä, mut koska sitä tulosta näyttää tulevan ni jatketaan sillä linjalla. :)
      EDIT: Katoppas, oon päässy silvertasolle. Hyvä! Näkee lisää viiideoita! =)
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Ite oon kans pelannu mikro-omppua jotain 20 vpip. Tiukkaahan se shortissa on, mutta tasaista tulosta on tullut ja varianssi pysyy kohtuullisesti kurissa, joten en oo hirveesti lähtenyt löysentämään. Toki jos pöydässä muut on kiviä, niin sitten pitää ryöstellä ahkerasti.
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Ei sitte mitään. Kuitenki kun pelaan 6maxia ni pelaan shortstäkkäämällä ja noit fullipöytiä täydellä 100bb;llä. Kummassakin VPIP apaut sama.
      Ehkä fullipöydissä muuten voisi avata peliä enemmän, mutta tuolla PLO2$ pöydissä on niin paljon limppereitä, että katson paremmaksi pelata tiukkaa ja mielellään positiosta. Eri asia on ns. hauskanpitopäivät jolloin olen lähes joka jaossa mukana. Joskushan tarvii irrotellakin. :D

Nyt viimeiset pari päivää on menny aikalailla tasaisissa merkeissä, eikä suuria nousuja saati laskuja ole tullut. Olis taas mukavaa jos tulis sellanen 10 binin nousupäivä. :) Ei kuitenkaan parane valittaa, koska doomiakaan ei ole näkynyt. Rolli jatkaa verkkaista kasvamista.