There's no I in threesome

• MiikkaAnttonen
      MiikkaAnttonen
      Silver
      Introduction

Hyvää alkuiltaa PokerStrategyn jäsenille.

edit: alkuesittely poistettu 3 vuotta myöhemmin op:n toimesta

Tuosta puuttuu lisäksi Everestin ja Bodogin pelit joita scope ei trackaa sekä Entractionin nickini jota scopen pitäisi trackata mutta mitä sieltä ei jostain syystä kuitenkaan löydy. Nämä mukaanlukien joulukuun alku-kesäkuun alku-välin puolivuotiskatsauksessa päästiin melko tarkkaan $50.000 tienesteihin netissä. Niillä ollaan PocketFivesin koko Suomen nettiturnausrankingissa tätä kirjoitettaessa sijalla 10, vaikkei saitti edes trackaa pääsaittiani Ongamea.

Pidin kuukauden nettitauon Vegasissa ollessani ja olen vasta viimeisen viikon aikana pelannut ensimmäiset sessioni sen jälkeen. Peli-iltoja taitaa olla takana 5 tai 6 kappaletta ja tänä aikana olen saavuttanut kakkossijan Entractionin illan pääturnauksesta (4000€) ja viitossijan Starsin turbo cubedista ($2500). Toki myös pienempiä rahasijoja on kertynyt iso nippu, mutta ikävä kyllä myöskin bineihin on mennyt sellainen siivu etten edes ole kovin isosti voitolla tästä viikosta. Kyllä noillakin kalkuilla silti saa leivän päälle niin voita kuin leikkelettäkin.

Livepuolella rahastuksia löytyy $86.000 edestä, kuten tältä sivulta voi lukea. Buy-ineihin lienee mennyt aikojen saatossa noin $70.000 joten kovin isosti en voi noista sanoa voitolla olevani, varsinkaan matkakulut huomioiden. Tykkään kuitenkin liveistä ja tarkoitus on jatkossa rouhia myös noista lisää pääomaa.

Pieni polemiikki nousi myös siitä, että olen täällä paitsi MTT-, myös sittaricoachina. Monet eivät pitäneet siitä, että hain julkisesti apua 2+2-foorumeilta sittaripelaamiseen ennen ensimmäistä valmennussessiotani. En kuitenkaan ole missään vaiheessa väittänyt olevani mikään sittarijumala vaan ihan tavallinen kuolevainen siinä missä lukijatkin. Pystyisin kyllä tältä istumalta opettamaan kenelle tahansa pelityylin, jolla tienaa sittareissa pari kiloa kuussa. Minulle ei kuitenkaan riitä valmentajana tai videomaakarina keskinkertaisuus, vaan haluan pyrkiä tekemään parasta mahdollista sisältöä. Jos se vaatii sitä, että kysytään muilta neuvoa, niin todellakaan en sitä häpeä kysyä. Jos se jonkun mielestä tekee minusta huonomman valmentajan, niin se on sitten ihan jokaisen oma asia. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jokainen itseään kunnioittava valmentaja katsoo säännöllisesti muiden videoita ja imee uutta tietoa mahdollisimman monelta suunnalta suodattaen sen sitten edelleen oppilailleen helpoksi pureksittavaan muotoon.

Yritin nyt kuitenkin epäileväiden tuomaiden vaimentamiseksi etsiä myös jotain sittarigraafeja. Fakta kun tosiaan on, että olen niitä pelannut leipäpelinäni viimeksi alkuvuodesta 2008 (tämä siis oli syy siihen, miksi hain apua - eiköhän sitä kahden vuoden täystauon jälkeen itse kukin kaipaa virkistystä muistiin). En löytänyt yhtä nickeistäni, jolla pitäisi olla noin $8k voittoja luultavasti siksi että saittia jolla pelasin ei enää ole. Tässä kuitenkin pari muuta nickiä, eihän tuo 4000 sittaria häävi otos ole mutta toivottavasti se todistaa edes jotain:

Nyt kun ensiesittelyt on hoidettu, haluaisin kysyä valmennettavilta, millaista sisältöä he haluaisivat tulevaisuudessa nähdä. Etenkin siis videoiden suhteen. Itse pidän itseäni erinomaisena dynamiikka/psykologia/fiilis-pelaajana, ja huonona matematiikka/solidius-pelaajana. Kaikki allekirjoittaneen kanssa pöydässä joskus istuneet allekirjoittavat varmasti tämän. Näin ollen henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sitä laadukkaampaa settiä pystyn tekemään, mitä enemmän luovuuteni päästetään valloilleen. Sen takia ne sittarit eivät tosiaan ole ihan se optimaalisin pelimuoto. Sain sellaisen käsityksen ylläpidolta, että saan tehdä sellaisia videoita mitä ihmiset toivovat, ja nyt on siis kaikilla mahdollisuus vaikuttaa tulevaa sisältöön.

Ehdottakaa vapaasti, millaista matskua haluaisitte nähdä. Tässä pari aihiota allekirjoittaneelta, lisätkää vapaasti listaan:

-Leak finder, eli joku lähettää minulle kokonaisen MTT-turnauksen käsihistoriat ja käyn ne läpi replayerillä. Mielestäni tehokkain valmennusmuoto.

-Reguja vastaan pelaaminen MTT:ssä: dynamiikkojen ja historian analysoiminen, ranget ja hand readaaminen, tavallisimpien leakkien hyödyntäminen

-Paisteja vastaan pelaaminen ja manipuloiva pelityyli

-Perus turnausraportit, replayerillä alusta loppuun

-Eri buy-inien analysointi, tämä voisi olla oikein toteutettuna mielenkiintoista, eli jos pyöräytän samaan aikaan päälle turnauksia vaikka tasolta $5, $55 ja $215 ja jauhan siitä miten ne pelaavat eri tavalla

-Stäkkikoot ja niiden merkityksen ymmärtäminen

-Rebuy-turnaukset

-Live-sessiot, eli muutamaa pöytää samaan aikaan lennosta

-6max-turnaukset ja hillitön aggressio

Lisäksi mietin, että voitaisiin Suomen tunnetuimman kyylän eli Sharkien kanssa vetää kimpassa joku turnaus ja videoida se. Luultavasti tästä seuraisi pelkkä katastrofi, kun minä huudan joka spotissa että "4bettaa nyt, kyllä ne kippaa" ja Sharkie vaatii kippaamaan ne Q6 offarit kiltisti ennen kuin ensimmäistäkään bettiä on sisällä. Toisaalta tästä voisi saada myös todella mielenkiintoista keskustelua aikaan kolikon molemmista puolista eli LAG- ja TAG-pelityyleistä.

Jotta ensimmäisen blogini sekavuus olisi maksimaalinen, laitan loppuun fleimattavaksi vielä pari käsihistoriaa. Olen viime päivinä ollut kolme kertaa 15 parhaan joukossa MicroGamingin 25€ 6max cubedissa. Kyseessä on todella syvillä pelattava turnaus, joka todellakin jättää luovuudelle tilaa ja sopii minulle täydellisesti. Tässä nyt kuitenkin pari lievästi kyseenalaista peliä, jotka perustuivat lähinnä pelitilanneriideihin ja paperilla näyttävät enemmän tai vähemmän kauheilta. (En tiedä, miksi converter näyttää näiden olevan Partyltä)

1) http://www.pokerhand.org/?5588556

Tässä UTG+1 oli hieman paistikas veturi, ei tosin niin huono kuin open limp antaisi ymmärtää. Lähinnä dynamiikka pöydässä oli se, että olin moukaroinut pöytää mielin määrin ja UTG+1 oli alkanut limppaamaan keskivahvoilla käsillä kyllästyttyään 3bettaamiseeni, koska halusi ilmeisesti nähdä floppeja. Mikään 70/10 valas hän ei silti ollut vaan limp-range oli varsin kapea. Olin myös juuri vastikään painanut kyseistä pelaajaa vastaan todella ison pillin ja näyttänyt sen, minkä seurauksena oletin hänen olevan hieman lämmöissä.

Streetti streetiltä:

PF: Kyseenalainen. Lähes kaikkia vastaan standardini on tässä checkata, jos oletan ettei vastustaja kippaa reissuun kuitenkaan. Tässä reissasin kuitenkin siksi, että vastustaja avasi kaikki vahvat ja keskivahvat kädet, ja näin avausrangeen pitäisi sisältyä kaikki minua dominoivat kädet. Näin ollen pääsen kärkiosumalla valuebettaamaan ilman että olisin itse kikkeriongelmissa.

Floppi: Peruspeli. Kun vastustaja maksaa, laitan hänet tässä todella laajalle rangelle, johon pitäisi sisältyä myös täysiä floatteja. Huomionarvoista kuitenkin on, ettei hänellä pitäisi juuri koskaan olla väriä (ensinnäkin A- ja J-blokkereiden takia comboja ei ole kovin montaa, ja niillä harvoilla hän reissaisi todella usein flopilla, koska esitän kuitenkin itse vahvaa kättä joka on todennäköisesti osunut floppiin jollain tavalla) tai ässää, koska hyvät ässät hän reissaa pf ja huonot foldaa. Näin ollen range koostuu lähinnä pari+värinveto-comboista, kuivista värinvedoista, floateista ja 7x:stä.

Turn: Tässä voisi barreloida, mutta päätin itse ottaa check/evaluate-linjan. Kun vastustaja lyö, se itse asiassa heikentää silmissäni hänen rangeaan vahvistamisen sijaan, sillä minkään käden ei pitäisi valuebetata tätä 65:ttä tai epätodennäköistä väriä lukuunottamatta. Mitään kahden parin comboa vastustajallani ei pitäisi voida olla, paitsi ehkä 43s. Jos vastustajallani olisi vaikka 7d8c, miksi hän löisi nyt? Koska olen jo päättänyt, että vastustajani vetää tässä tiltistä johtuen usein puhtailla floatilla yrittäen "kostaa" aikaisemman pillini, päätän että olen tässä hyvä tarpeeksi usein maksaakseni turnin ja riverin.

River: Oikein hyvä kortti, ei muuta varsinaisesti mitään, paitsi counterfeittaa vielä 43s:n. Maksoin kohtalaisen snappina ja K high oli hyvä.

2) http://www.pokerhand.org/?5588423

Eri vihu, mutta dynamiikat aika samanlaiset kuin edelliset. Vihu tosin oli paljon edellistä parempi, hand readaamiseen kykenevä regu. Olin vienyt sata prosenttia keskinäisistä poteissamme käyttäen positiota hyödyksi. Olin flatannyt tai 3betannut varmasti yli joka toista hänen avaustaan ja paukuttanut 1-3 barrelia boardeista riippuen korjaten jokaisen potin kotiin. Veikkaan, että vastustajani oli lopen kyllästynyt olemassaolooni.

PF: Todella kyseenalainen. Tämä on spotti, jossa on maksu on yleensä huonoin kolmesta vaihtoehdosta keskinkertaisella kädelläni. Maksoin tässä kuitenkin siksi, että SB oli megakyylä ja BB sitoutissa, jolloin pääsen näkemään flopin hu-potissa positiosta lähes aina. Monesti yksi 3-bettaamisen motiiveista keskinkertaisella kädellä syvillä on se, ettet halua takaa tulevan squeezeä joka tekee taas omasta elämästäsi hankalaa. Nyt kuitenkin squeezen vaara oli lähes olematon, joten päätin ottaa flopin luottaen post flop-taitoihini. Yleensä potin pitäminen pienenä kannattaa etenkin multitablaavia reguja vastaan, koska he eivät yleensä jaksa taistella muutaman BB:n poteista kynsin hampain vaan niitä voi poimia kuin tikkareita (!!!) lapselta.

Floppi: Kuiva floppi, jossa bettaamiseni ei esitä yhtään mitään. Olin itse asiassa päättänyt jo checkata takaisin, kunnes aivan viime hetkellä päätin vetää mielikuvetuksekkaamman linjan. Dynamiikat välillämme olivat sellaiset, että oletin hänen yrittävän jotain muuvia ennemmin tai myöhemmin, ja jos nyt bettaisin, se tarjoaisi hänelle mahdollisuuden tehdä jotain tyhmää. Päätin jo etukäteen floatata mahdollisen check-reissun tarkoituksella muuvata turnilla. Kun se reissu sitten tulee, vihu feilaa vielä sen koossa niin pahasti että tiedän jo voittaneeni potin. Mietitäänpä nyt: vasemmalla puolellasi istuu ultra-lagia vetävä skandinaavi. Jos sinulla on tällä flopilla värinveto, ylipari tai kutonen, ottaisitko ikinä tällaista lineä? Et.

Turn: Itse asiassa hyvä kortti. Uskon, että vihu c-bettaisi kaikki ässän sisältävät kätensä tuohon floppiin, etenkin värinvedolliset. On aika vaikea keksiä Ax-kättä, jolla vihu päättäisi check-lähes minreissata tuollaisen flopin. Siispä pusken yli ja vihu kippaa lähes instana. Vihulla jäi taakse tuon turnin betin jälkeen enää 5k, eli aika mielenkiintoista pilliä veti.

Loppuun vielä mausteeksi käsi, josta olen saanut enemmän fleimausta kuin mistään muusta kädestä ikinä, eli se kuuluisa setin kippaus ilman yhtäkään reissua: http://www.pokerhand.org/?5359322 Viimeksi viime viikonloppuna baarissa ensimmäistä kertaa tapaamani henkilö tuli dissaamaan tätä pelisuoritustani. Mielestäni se kuitenkin oli ja on täysin standardi. Jos kello olisi vähän vähemmän kuin 4:24 niin voisin selittää miksi, se jääköön nyt kuitenkin ensi postiin.

En varmaan tule seuraavaan viikkoon paljon pokeria pelaamaan, koska kesällä on muuta tekemistä (juuri sellaista mistä en tänne blogiin kirjoita). Palaan astialle kun jotain mielenkiintoista tapahtuu nettiympyröissä.

PS. Pakko kuitenkin laittaa minimaalinen off topic: näin tänään Inceptionin. Miten huikea?
  • 872 replies
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja MiikkaAnttonen
      lähinnä ne muutamat toisen affin idiootit
      Samaisista syistä viihdyn itse tällä foorumilla. Johtuneeko sitten hyvästä moderoinnista en tiedä,
      mutta kyllä täällä tuntuu yleisestikin rakastavampi ilmapiiri olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja MiikkaAnttonenPieni polemiikki nousi myös siitä, että olen täällä paitsi MTT-, myös sittaricoachina. Monet eivät pitäneet siitä, että hain julkisesti apua 2+2-foorumeilta sittaripelaamiseen ennen ensimmäistä valmennussessiotani.
      No ne on näitä samaisia ei niin suvaitsevaisia kavereita. Huoh. "Ai se on jossain asiassa feilannut aikanaa? No sehän on sitten ihan donk kaikessa"

Alkuperäinen kirjoittaja MiikkaAnttonenEn varmaan tule seuraavaan viikkoon paljon pokeria pelaamaan, koska kesällä on muuta tekemistä (juuri sellaista mistä en tänne blogiin kirjoita).
      Tää kyllä harmittaa itseä :f_o: Juttuja tässä nyt lukeneena ymmärrän silti. Ja ehkä tää nyt on valmentajalta hyväksyttävää. :f_wink:

Loppuun vielä mausteeksi käsi, josta olen saanut enemmän fleimausta kuin mistään muusta kädestä ikinä
      Tykkään silti enempi omasta setin kippauksesetani :f_love:
    • MikaPaasonen
      MikaPaasonen
      Bronze

Lisäksi mietin, että voitaisiin Suomen tunnetuimman kyylän eli Sharkien kanssa vetää kimpassa joku turnaus ja videoida se. Luultavasti tästä seuraisi pelkkä katastrofi, kun minä huudan joka spotissa että "4bettaa nyt, kyllä ne kippaa" ja Sharkie vaatii kippaamaan ne Q6 offarit kiltisti ennen kuin ensimmäistäkään bettiä on sisällä. Toisaalta tästä voisi saada myös todella mielenkiintoista keskustelua aikaan kolikon molemmista puolista eli LAG- ja TAG-pelityyleistä.

Täähän me selkeesti tehdään jossain vaiheessa :-)
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Suoraan suosikkiblogeihin :D

Sun ja Poun (ja lukemattomien muiden) kanssa samoilla linjoilla, että muut suomalaiset pokerifoorumit ovat täynnä turhaa valitusta.

Odotan innolla lisäinfoa tosta setin kippaamisesta.
    • Them
      Them
      Bronze
      Videot 6max turnausten pelaamisesta ois tervetulleita. Ei taida yhtään olla ainakaan suomi puolella?

ja kiva ois saada sittareistakin materiaalia!
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Olipas pitkä alkupostaus. Pitäs varmaan sulkee näitä pöytiä tästä taustalta kun tuohon vastaaminen vie aikaa ja keskittymistä :(

Jos eroan tyttöystävästäni, se on koko pokeria pelaavan Suomen asia. Jos vedän kännit baarissa, foorumeilla puidaan kuinka olen juoppo idiootti. Hauskaa kyllä, en ole viimeiseen puoleen vuoteen eli steikkikohun jälkeen yrittänyt itse tuoda itseäni esille millään tavalla paria videohaastattelua lukuunottamatta, blogittanutkin olen lähinnä vanhasta tottumuksesta. Sen esilletuonnin ovat tehneet ihan muut henkilöt, lähinnä ne muutamat Pokeritiedon idiootit jotka tuntuvat seuraavan allekirjoittaneen jokaista liikettä.
      PSllä on harvinaisen hyvin toimiva moderointi + todella mukavaa ja positiivista jengiä -> tänne voi kirjotella vähän henkilökohtaisempaakin tavaraa eikä tarvii pelätä että siitä tulee mikään kohu. Tietty ihan jees vetää joku raja siihen mikä on yksityistä ja mikä julkista, mutta ite oon avautunu suhteellisen avoimesti elämästä, maailmankaikkeudesta ja kaikesta blogiini mikä on ollu allekirjoittaneelle ainakin ihan hyvä juttu. Täällä voi olla kuin hyvässä kaveripiirissä eikä tarvii pelätä sitä että yhtäkkiä joku dumppaa tonnin schaibaa sun niskaas. Joten jos tuntuu sille että on tarve avautua jostain niin avaudu ihmeessä. Interpolin elämää oon jonkin verran seurannut, mutta olis ihan mielenkiintoista tietää minkälaista se Oikean Miikan elämä on :) Mutta tuohan on nyt sun oma valintas ja kun tietää minkälaista kuraa oot saanu niskaan niin vaikea sua on tuomita siitä että haluat pitää oman elämän ihan omanasi.

Ja tästä päästäänkin itse aiheeseen. Tästä lähtien tulen olemaan pelkkä pokerinpelaaja/pokerivalmenteja Miikka Anttonen, en teinikänni-poli, steikkikohu-poli tai mikään muukaan poloinen. Interpol-nimimerkki jääköön täten siis osaltani historiaan.
      Hetken aikaa kelailin miksi et ottanut Interpol-nickiä tänne mutta tuohan on ihan järkevää. Menneet on menneitä joten ei muistella niitä.

Pieni polemiikki nousi myös siitä, että olen täällä paitsi MTT-, myös sittaricoachina. Monet eivät pitäneet siitä, että hain julkisesti apua 2+2-foorumeilta sittaripelaamiseen ennen ensimmäistä valmennussessiotani. En kuitenkaan ole missään vaiheessa väittänyt olevani mikään sittarijumala vaan ihan tavallinen kuolevainen siinä missä lukijatkin. Pystyisin kyllä tältä istumalta opettamaan kenelle tahansa pelityylin, jolla tienaa sittareissa pari kiloa kuussa. Minulle ei kuitenkaan riitä valmentaja tai videomaakarina keskinkertaisuus, vaan haluan pyrkiä tekemään parasta mahdollista sisältöä. Jos se vaatii sitä, että kysytään muilta neuvoa, niin todellakaan en sitä häpeä kysyä. Jos se jonkun mielestä tekee minusta huonomman valmentajan, niin se on sitten ihan jokaisen oma asia. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jokainen itseään kunnioittava valmentaja katsoo säännöllisesti muiden videoita ja imee uutta tietoa mahdollisimman monelta suunnalta suodattaen sen sitten edelleen oppilailleen helpoksi pureksittavaan muotoon.
      Näinpä juuri. Valmentaja joka kokee olevansa täydellinen ja jonka ei tarvitse parantaa taitojaan mitenkään on paitsi väärässä, myös todennäköisesti huono valmentaja + melkoinen nestepää. Täysin turha "kohu".

Väitteestä että pystyt opettamaan kenelle tahansa pelityylin jolla vetää pari kiloa kuussa sittareista, haluan kyllä todistusaineistoa ;) Eli taidanpa lähteä seuraavaan VIP-valmennukseen lätkimään sittareita sun opetuksessas. Näin niinku taustana : oon sittareissa totaalipaisti enkä oo oikeestaan pelannu niitä muuten ku ajanvietteenä joskus. Studiactionia on tarjolla valitettavan vähän joten pitäisi keksiä siihen jotain muuta peliä rinnalle. FL hold'em alkaa välillä puuduttaa joten miksipäs ei kokeilisi sittareita? Tiedätpähän mitä on edessä :f_cool: Minkälaisilla buy-ineillä & pelimäärillä pitäs tohon pariin kiloon päästä?
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      No se taisi olla pokerstrategyn isoin posti. :f_eek: No, mutta mikäs siinä, asiaahan siinä oli.

Toisaalta, en oikeastaan usko, että herralla on mitään todisteltavaa meille (tai ainakaan minulle). Kaikesta opetuksesta varmasti jokainen saa ainakin jotain irti (jos ei muuta, niin ainakin kriittistä ajattelutapaa), ja hepulta joka levelöi pahemmin kuin Tikkari (PokkAAta en vielä nosta tähän...) on varmasti paljon annettavaa itse kullekin, vaikka sitten ne varsinaiset ansiot ei ehkä sitten olisikaan minkään turnausjyrän luokkaa. Tosin graafit jo todisti muuta.

Jaksamisia vaan pitkään kuumaan kesään. :f_thumbsup:
    • Saapasmono
      Saapasmono
      Bronze
      Kun siihen yhdistetään molempien sivustojen täysin olematon moderointipolitiikka, niin olen tällä hetkellä todella tyytyväinen siihen että saan olla täällä PokerStrategyn suojissa.
      Tuohon voisin sen verran heittää, että ps:n säännöissähän ilmoitetaan, ettei blogeihin kosketa ellei pyydetä ja missään vaiheessa et pyytänyt sen siistimistä. Mutta olkoon tuon asian. Odotellaan innolla videoita. Menestystä koutsaukseen.
    • Anssi
      Anssi
      Black
      Hmm, aiheita videoihin:

-Isojen käsien pelaaminen deeppinä
      -Isojen käsien pelaaminen postflop huonoihin boardeihin
      -Huonoja pelaajia vastaan pelaaminen
      -Video jostain ennaltailmoitetusta turnauksesta, että ei voi tehdä videoita vaan "helpoista" turnauksista
      -Pienempien ja isompien turnausten erot

Ite lähetän kyl mielellään jonkun turnauksen käsihistoriat sulle jos saat OK:t siihen.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Saapasmono
      Tuohon voisin sen verran heittää, että ps:n säännöissähän ilmoitetaan, ettei blogeihin kosketa ellei pyydetä ja missään vaiheessa et pyytänyt sen siistimistä.
      Ei pyytänyt ei, ja muutkin on innoissaan :f_love:

Ignoraan vahvasti leiskuvan fleimin :f_smile:
    • MiikkaAnttonen
      MiikkaAnttonen
      Silver
      Second coming

Edellisen päivityksen jälkeen en ole pelannut kuin kai kolmena iltana. Perjantaina montutin, ja sunnuntaina montutin kaksin käsin pahimman luokan Phil Collins-krapulassa. Olin ensimmäinen putoaja Suomi-Ruotsi-maaottelussa ja kaivoin vähän yli kahden kilon kuopan lentämällä jokaisesta isosta sunnuntaiturnauksesta noin tunnin sisään. Eilen sain vihdoin voittopäivän. Runnasin koko illan todella huonosti ja olin 7 tunnin pelin jälkeen 2k rotkossa, mikä on aika paljon arkipäivänä. Lopussa rutistin kuitenkin päivän muutaman satasen plussalle. Ainoa voitto tuli Ongamen $22 (vai $33? en muista) 6maxista.

Vedin kyseisen turnauksen varsin lagisti, sillä minulla oli pitkään vain 4-5 pöytää auki normaalin 20+ sijaan. Tylsistyessä huonotkin kädet alkavat näyttää vahvoilta, joten monet J4o pillit tuli taas tehtyä. Tuosta turnauksesta saisikin varmasti todella mallikkaan videon replayerillä läpi käytynä. Ainoastaan heads upissa vedin toista suomalaista vihua vastaan yhden kaikkien aikojen pahimmista misreadeistäni ja myös huonoimmista pelisuorituksistani. Olin kuitenkin pelannut noin 10-11 tuntia ilman taukoa, joten suotakoon tämä minulle. Jaan nyt käden kuitenkin iloksenne. Kyseisessä hanskassa onnistuin siis minraise bluff shovettamaan turnin seiskahailla ja napsutin riveriin sitten suoran varsin vähillä outeilla. Käsihistoriaa ei ole nyt tähän hätään kun olen eri koneella, mutta vedetään ulkomuistista.

Huppiin altavastaajana lähdettyäni olin kirinyt eron vihun kanssa tasoihin ja olin muutenkin meistä kyllä aktiivisempi ja myös parempi pelaaja. Vihu vaikutti hieman turhautuneelta. Olimme tässä vain reilut 30BB deeppejä, sillä blindit nousivat juuri.

Stäkit: Miikka 185k, vastustaja 220k. blindit 3k/6k.

Vastustaja avaa normiavauksen to 15k ja maksan 7 :diamond: 6 :diamond: :lla.

Floppi J :spade: 5 :diamond: 4 :club: (30k)

Checkaan ja vihu lyö 24k eli ison jatkolyönnin. Tämä oli kuitenkin sizeistä hieman kujalla olleelle vastustajalleni melko standardi lyönti.

Jälkeenpäin ajatellen paras ratkaisu tässä olisi melko varmasti tehdä commitoiva reissu ja maksaa pusku. Jostain syystä pelitilanteessa laskin stäkit vähän väärin, ja ajattelin että maksan ja check-shovetan sitten useimmat turnit osuin tai en saaden näin valuet vihun pillirangelta ja esittäen myös vahvempaa kättä. Tällä vihulla oli myös timing tell; hyvillä hän yleensä odotti miettien selvästi mitä tekisi, ja pilleillä hän löi pää märkänä jokaisen kadun instana. Mikäli vihu olisi tietyillä turn-korteilla tank-betannut, voi olla että olisin vielä kipannut.

Turn J :heart: (78k)

Checkaan ja vihu lyö instana 70k eli lähes potillisen jättäen taakseen vain käytännön minireissun verran rahaa.

Tässä vaiheessa kuka tahansa normaalilla aivokapasiteetilla varustettu ihminen toteaisi että meillä on seiskahai, vihulla ei ole fe:tä eikä meillä ole oddseja vetää. Siispä tämä on toki selkeä kippi, jolloin meillä jää vielä ihan pelistäkki. Nyt kuitenkin päätin luottaa tähän timing tell-riidiini ja siihen, ettei vihu kertakaikkiaan voisi lyödä turnia noin nopeasti jätkällä.

Mielestäni vihun osuessa tripseihin hänen on kertakaikkiaan pakko pysähtyä hetkeksi miettimään. Myöskään sizingissa ei tripseillä ole mitään järkeä. Siinä ei ole järkeä millään muullakaan valuekädellä, vaan koko vihun rangella jolla hän haluaa katketa hänen olisi huomattavasti fiksumpaa lyödä 55-65% potista tällaiseen melko vedottomaan pöytään, jolloin hän antaisi minulle tilaisuuden bluffata tai semibluffata (kuten olin aikeissa tehdä) ja myös rahan lypsäminen onnistuisi paremmin. Tällainen täyden potin betsi yhdistettynä timing tell-riidiini onnistui jotenkin vakuuttamaan minut siitä, että nyt on hyvä spotti yrittää täysin seinähullua bluffia. Ajattelin, että vihulla on useimmiten täyttä ilmaa, jolla hän haluaisi esittää olematonta folding equityä ja sitten kippaisi puskuuni tähtitieteellisistä oddseista huolimatta. Puskin, vihu snappasi KJ offarilla ja riveröin kolmosen. Oho.

Ylläkuvatun kaltaisen spewaamisen vastapainoksi olen viime päivät keskittynyt lähinnä muuttamiseen. Muutimme siis osuvasti nimettyyn Veräjälaaksoon (ruotsiksi Grinddal) naapurisaitilta tutun nimimerkki Eevertin kanssa kaksikerroksiseen reilun 90 neliön kämppään. Minulla ei ole vielä edes sänkyä täällä, mutta olennaiset asiat kuten työpiste on toki kasattu ja grindaan turnauksia upouudella tietokoneella kahden näytön kera. Melkein kaikki huonekalut ostimme antiballer-tyyliin Ikeasta. Eevert irtisanoutui kaikesta työstä, joka vaatisi edes miehisyyden rippeitä, joten olen itse joutunut kokoamaan kaikki huonekalut ja siihen on mennyt yllättävän kauan koska en itsekään mikään tekniikan ihme varsinaisesti ole. Eevert on silti minuakin pahempi, kauniisti sanottuna jos minä olen huonekuntamme BB-Niko niin Eevert on BB-Cheryl.

Huomenna on ohjelmassa allekirjoittaneen ensimmäinen valmennus, ja täytyy myöntää että hieman on perhosia vatsassa. Syy on toki se, että raililla lienee ennätysmäärä hatereita valmiina ristiinnaulitsemaan allekirjoittaneen jokaisesta virheestä. Täytyy siis toivoa, että pystyn edes teeskentelemään solidia pari tuntia ja jättämään ne FPS-ratkaisut omiin peleihini.

edit: tarkennus, oli siinä antetkin eli potti flopilla varmaan 31200 total.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze

Stäkit: Miikka 185k, vastustaja 220k. blindit 3k/6k.

Vastustaja avaa normiavauksen to 15k ja maksan 7 :diamond: 6 :diamond: :lla.

Floppi J :spade: 5 :diamond: 4 :club: (30k)

Checkaan ja vihu lyö 24k eli ison jatkolyönnin. Tämä oli kuitenkin sizeistä hieman kujalla olleelle vastustajalleni melko standardi lyönti.
      Kaverihan lyö tuossa reilun puolen pottia. Onko tuollainen lyönti turhan isosti huppi tilanteissa vai miksi luonnehdit kaverin olevan hukassa betsizeista?

En itse ole mikään kovin hyvä huppitilanteissa, joten kaipaan siksi lisäselvennystä. Omasta mielestäni puolesta potista aina 2/3 pottiin on ihan standardi reissu. Eihän tuossa kannata kaverin antaa turhan halvallakaan floatata jotain Ax kättäkään?
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Wlore
      Kaverihan lyö tuossa reilun puolen pottia. Onko tuollainen lyönti turhan isosti huppi tilanteissa vai miksi luonnehdit kaverin olevan hukassa betsizeista?
      ?
      Eikös 24k lyönti 30k pottiin ole 80 % potista? Eli aika paljon isompi kuin puoli pottia tai 2/3 pottia. Kun anteja ei näköjään ollut.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Eiku niinpä onkin... mä laskin tohon blindit mukaan ja olin luulevinani, että potti onkin 39k. Mutta korotus olikin to 15k eikä +15k.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Eevert on silti minuakin pahempi, kauniisti sanottuna jos minä olen huonekuntamme BB-Niko niin Eevert on BB-Cheryl.
      Hahhahahahaa!

Huomenna on ohjelmassa allekirjoittaneen ensimmäinen valmennus, ja täytyy myöntää että hieman on perhosia vatsassa. Syy on toki se, että raililla lienee ennätysmäärä hatereita valmiina ristiinnaulitsemaan allekirjoittaneen jokaisesta virheestä. Täytyy siis toivoa, että pystyn edes teeskentelemään solidia pari tuntia ja jättämään ne FPS-ratkaisut omiin peleihini.
      Toivotaan että nääkin haterit pääsisivät itsestään yli ja antaisivat sen niin sanotun toisen mahdollisuuden. Taidatpa päästä jopa mua koutsaamaan niin voin kyllä sanoa että sun kokemuksella ei varmasti päätökset ole huonompia kuin mitä mun olisivat. Lol. :f_cool:
    • MiikkaAnttonen
      MiikkaAnttonen
      Silver
      Third time's a charm

Ensimmäinen valmennus tuli ja meni. Alussa oli pientä säätöä, jos nyt "pieni" on oikea adjektiivi kuvaamaan sitä että mikki ei toimi ensimmäisen 20 minuutin aikana. Yritin siinä fiksata sitä kuntoon ja samalla epätoivoisesti heittää chattiin peliohjeita. Lopulta tekninen puoli alkoi kuitenkin pelittämään ja toivottavasti yleisö sai edes jotain irti. Jäädyin aika pahasti monessa kohtaa, ja itse pelissäkin tuli pari spottia missä olin hieman epävarma että mitä pitäisi tehdä. Yritin kuitenkin hölöttää mahdollisimman paljon ja itse toimintaohjeiden sijaan pyrin havainnollistamaan miten kussakin tilanteessa pitäisi ajatella - se ajatusprosessi kun on kuitenkin pokerissa lopputuloksia tärkeämpi. En tiedä millainen maku ihmisille tuosta jäi, mutta voinen luvata että jo ensi viikolla on varmasti huomattavasti parempaa jälkeä luvassa kun ensijännityksestä on päästy ja vedetään kimppasessio Opergan kanssa.

Itse pelasin tällä viikolla kolmena iltana, saldo noista kaiketi +2000€ luokkaa. Mahdollisuuksia on ollut isompaankin, olen ft bubbletellut sitä sun tätä, muun muassa Ongamen 22d rebuyn kahtena peräkkäisenä iltana. Molemmilla kerroilla 80-20 sisään ft bubblessa pottiin jolla oltaisiin top 2: ssa ja butumm, flopilla vedetään kahta outtia. Sellaista se on. Joku päivä olin viides Ongamen night rehabissa jostain 400-500 pelaajan joukosta. Ei siitäkään tullut kuin vajaa kilo, mutta finaalipöydässä tuli pari mielenkiintoista spottia.

1:

Ongame Network No Limit Hold'em Tournament - t15000.00/t30000.00 Blinds - 3000.00 Antes - 5 players

CO: t361528.00 12.05 BBs
      Hero (BTN): t632412.00 21.08 BBs
      SB: t819335.00 27.31 BBs
      BB: t879761.00 29.33 BBs
      UTG: t528464.00 17.62 BBs

Pre Flop: (t45000) Hero is BTN with 7 7
      2 folds, Hero?

Tässä sekä SB että BB olivat verkon parhaimpia reguja, joten aika kovatasoinen finaalipöytä oli. Kummatkin näkevät Heron BTN-avausrangen tässä todella laajana ja kummatkin resteal shovettavat siihen lähes absurdin laajalla rangella ja frekvenssillä. Näin ollen raise/callaaminen on selkeästi enemmän +cEv kuin suora shove, mutta ICM huomioiden en tiedä kumpi on parempi, shove vai raise/call. Ongelma on lähinnä siinä, että vaikka kummankin resteal-ranget olisivat miten laajoja, ne koostuvat kuitenkin yleensä käsistä joita vastaan flippaan kuten 98s, QTo jne. Pelitilanteessa päätin että suora shove on parempi.

2:

Heti seuraavalla orbitilla, ei muutoksia, käytännön samat stäkit. Ei HH:ta mutta Hero SB: ssä tasan 20BB, vihu (ykköskäden SB) BB: ssä 22BB. Herolla SB: ssä KJs, action? Dilemma on jälleen siis tasan sama kuin ykköskädessä.

Tänään oli sitten aika hyvä päivä. Vedin toistakymmentä rahasijaa, kaksi kakkossijaa (30€ freezeout ja 50€ freezeout) sekä yhden pytyn 22€ cubedista. Molemmat kakkossijat ratkesivat enemmän tai vähemmän jäiseen pakkaan. Ensimmäinen huppivastus oli aivan täyspaisti 48/10 statseilla koko turnauksen ajalta. Päästiin huppiin 100BB deep ja pidin itseäni tässä kohtalaisen isona voittajasuosikkina. Törmäsin kuitenkin paatti vs neloset-setupiin jossa riverillä shovetin 84777 boardiin kympeillä 3x pot koska olin kohtuuvarma ettei vihu kippaa kasia/nelosta/mitään paria (niin huono se oli) ja actionien perusteella ainoa mille häviän on 7. No, seiskahan siellä ja lauluun. Toinen taas ratkesi siten että avasin hupin ekassa kädessä kympeillä, vihu maksoi T3 offarilla (?!?) jotain 50BB deep ja mentiin 973 floppiin sisään. Kolmonen tuli jo turniin niin ei tarvinnut suotta jännittää.

Eniten harmitusta aiheutti kuitenkin 200€ highroller 6maxin ft bubbletus. Minulla oli pöydän aktiivisin imago jollain 35/30 statseilla, mutta törmäsin parin orbitin sisään suora vastaan kärkirattaat-setupiin, ja heti perään 4bet shovetin AKs:llä minkä joku apinavihu päätti ottaa kolmosilla kiinni ja en onnistunut osumaan. No, kuitenkin tänään mukava uppipäivä joten ei kai auta valittaa.

Kuriositeettina mainittakoon, että perjantaina en pelannut yhtään enkä myöskään ollut baarissa. Yleensä olen tehnyt niin, että pelaan toisen viikonloppupäivän ja menen toisena baariin. En edes muista, milloin viimeksi olisin perjantai-lauantai-akselilla tehnyt jotain muuta. Nyt kuitenkin onnistuin viettämään perjantai-illan... wait for it... vuokraten High School Musicalin ja katsoen sen dvd:ltä. Puolustukseksi mainittakoon, ettei ollut minun valintani.

Huomenna ohjelmassa on joko iso sunnuntaigrindi tai sitten baarikeissi Espoossa Suomen sekavimman PLO-harja Julma-Juhan ja kämppikseni Rotko-Eevertin kanssa. Valitsen luultavasti sen vaihtoehdon joka tulee ennakkoon halvimmaksi. Sunnuntainahan ei tunnetusti voi voittaa, joten jos päätän pelata niin illan hinnaksi tulee melko varmasti se noin 2500€ mikä menee sisäänostoihin. Baari-illan hintaa on vaikeampi määrittää, juomiin tuskin menee pariasataa enempää mutta erinäiset sivubetsit voivat tulla kalliiksi. Sedät haluavat vieläpä mennä baariin jossa on biljardi, heads up hold-em, pöytäpetankki (?), darts ja muita ihme pelejä joissa olen perinteisesti kännissä saanut hyviä ideoita haastaa ihmisiä tähtitieteellisin panoksin. Voi siis olla, että jään kotiin.

Ensi viikolla olisi myös Tallinnan EPT, mitä en mene pelaamaan. Tämä on lähinnä protesti siitä, kuinka Stars mielestäni todella rumasti minulta lipun sinne källäsi. En jaksa tuosta sen enempää jauhaa, ja ymmärrän että tällainen yhden miehen protesti on sekä turha että lapsellinen, mutta olkoon. En kyllä muutenkaan edelleenkään ole löytänyt WSOP: sta asti kadoksissa ollutta liveturnauskärpästä joten ihan hyvä vaan olla donatoimatta sinne. SM:t sen sijaan vedän sitten seuraavalla viikolla, luultavasti ohjelma sisältää vain Mainin ja Terminatorin koska PLO:ta sisältävät turnaukset voivat olla "hieman" turhan kovatasoisia kaltaiselleni noviisille.

Loppuun vielä erikoinen käsi Microgamingin 25€ Saturday rebuysta.

400/800/100 level, noin 100 jäljellä/50 paid.

Vihu on todella ABC:ta pelaava semi-regu, eli joku jota näen silloin tällöin pöydissä mutta josta ei ole ihmeempiä riidejä. Hudissa on vihusta notesit, että c-bettaa lähes aina mutta foldaa liikaa floatteihin ja ei barreloi, eli aika normaali turnausmultitablaajan patterni. Vihun pf statsit 100 käden ajalta ovat 13/11.

Vihu: 16k, Hero: 30k.

Vihu avaa täydessä pöydässä UTG+2: sta to 2000 ja onnistun jotenkin misclick callaamaan näkemättä edes kättäni (sitä se 20-tablaaminen teettää). Kädekseni paljastuu kuitenkin AQo, mikä tässä pitäisi kylläkin foldata preflop, mutta on toki positiivinen yllätys misclickin jälkeen. Muut foldaavat.

Floppi T88 kahdella hertalla, Herolla A :heart: . Potissa on 6200 ja vihu c-bettaa 3600 jättäen 10400 taakse.

En ole pelannut vihun kanssa tarpeeksi, jotta tietäisin hänen tarkan avausrangensa tässä spotissa. Itse avaisin suunnilleen 66+ AQ+ vihun tilanteessa, mutta oletan kuitenkin vihun rangen (koska hän ei ole erityisen hyvä) olevan vähän laajempi, sanotaan 22+ AJ+ KQ. Päätän, että tätä rangea vastaan olen ns. committed. Floppi on käytännön blankko eikä muuta mitään, joten arvioitua pf rangea vastaan saan oddsit mennä.

Kysymys siis kuuluu, työnnänkö nyt vai pitäisikö minun vain maksaa ja mennä turnilla? Mietin pelitilanteessa, että shoven sisään parempi vaihtoehto on luultavasti floatata suunnitelmana liikkua sisään mihin tahansa turniin. Jos vihu checkaa, shovetan itse, jos vihu shovettaa niin maksan ja toivon parasta. Pakassa ei ole minulle oikeastaan huonoja turn-kortteja, koska K/J antaa minulle gutarin, T counterfeittaa AK:n, mikä tahansa hertta antaa nutsivärinvedon, jne.

Sen sijaan joillekin vihun käsistä monet turnit ovat huonoja. Jos shovetan noin blankkoon floppiin, en usko että vihu kippaa paria tai AK/AQ:ta. Sen sijaan jos turn on vaikka J,9 tai 7, hänen on melkein pakko kipata pikkupari tai AK puskuuni. En tiedä varmasti, onko vihun rangessa AJ:ta tai KQ:ta, ja jos oletan noiden olevan vihun rangessa vaikka vain 50% ajasta (mielestäni realistista), niin silloin vihun rangesta suuren osan muodostavat AK ja AQ. Näitä vastaan floatti toivoen vihun check-foldaavan turnin on parempi peli kuin pusku.

Floattasin, turn oli musta seiska, vihu checkasi, shovetin ja vihu foldasi. Easy game!
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Nyt kuitenkin onnistuin viettämään perjantai-illan... wait for it... vuokraten High School Musicalin ja katsoen sen dvd:ltä. Puolustukseksi mainittakoon, ettei ollut minun valintani.
      Tähän ei tarvita mitään kummoisia riidinlukutaitoja... Toivottavasti henkisen hyvinvoinnin nouseminen auttaa myös pelipöytiin! :f_thumbsup:
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Kun mikkiongelmat saatiin ratkaistua valmennus sujuin mallikkaasti. Juuri tuo miten pitäis ajatella opastus antoi ainakin mulle paljon hyvää ajateltavaa.
    • MiikkaAnttonen
      MiikkaAnttonen
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja PokkAA
      Nyt kuitenkin onnistuin viettämään perjantai-illan... wait for it... vuokraten High School Musicalin ja katsoen sen dvd:ltä. Puolustukseksi mainittakoon, ettei ollut minun valintani.
      Tähän ei tarvita mitään kummoisia riidinlukutaitoja... Toivottavasti henkisen hyvinvoinnin nouseminen auttaa myös pelipöytiin! :f_thumbsup:
      Toi Eevertin leffamaku on mitä on... sen toinen suosikki on Anna palaa!.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Toi Eevertin leffamaku on mitä on... sen toinen suosikki on Anna palaa!.
      Mut Bring it on on niin legendaarinen koomisuudeltaan että sen voi kattoo jo pelkästään siks.

SPIRITFINGERS! :f_love: