Miksterin sittarielämää

• mikster
      mikster
      Bronze
      No laitan nyt sitten kuitenkin oman blogin alulle vaikka saa nähdä tuleeko tänne ihmeemmin postailtua.

Dollarin sittareista lähdin siis perjantaina liikkeelle, pääasiassa Holdem-DoNeja, mutta aina seassa jokunen 6- tai 10-hengen NL-texua.

Yleensä neljä pöytää samanaikaisesti, pysyy hyvin vauhdissa mukana ja on kuitenkin tarpeeksi actionia ettei harhaudu nettiin yms.

Aloitin 14 dollarilla (BetFredillä kun siellä vapautan bonusta) ja nyt saldo on 27 dollaria.

Huomaa kyllä eron viikonlopun ja arkipäivän pelaamisessa. DoNit sujuvat aika heikosti arkipäivinä. Tiukempia vihuja liikkeellä.

Eilen vielä oli Doneissa tulos 31/16 kun se nyt on 33/20. Niukasti vielä plussan puolella.
  • 14 replies
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tervetuloa oman blogin ääreen! Ahkeroi pelipöytien lisäksi täälläkin, niin nähdään kuinka projektisi etenee. Tsemppiä sittareiden pariin. :)
    • mikster
      mikster
      Bronze
      Kiitos kiitos,

sen verran taustaa voisi valottaa, että viime syyskuun lopussa pelasin ekan kerran nettipokeria - tai ylipäätään rahasta mitään - ja kun en mitään mistään tiennyt niin muutaman kuukauden pelailun jälkeen oli saldo -157 dollaria.

Sen verran oli synnynnäistä kassanhallintaa etten isompiin pöytiin yrittänytkään. :)

No, sittareita on tahkottu ja vähän strategiaakin opiskeltu ja Pokerstrategyn videoita katsellut, että alkaa perusjutut olla tuttuja ja tämän vuoden saldokin on +65.

Käteispelejä en harrasta, niihin täytyy perehtyä joskus oikein ajan (ja aloituskäsitaulukon) kanssa.

Tarkoituksena nyt on saada semmoinen pelivarmuus ja taito, että (kun kassanhallintakin on kohdallaan) saldo pysyy positiivisena ja joskus tulevaisuudessa tästä voisi lisätienestejäkin saada.

Kun nyt ensin saan tuon kokonaissaldon plussan puolelle.
    • mikster
      mikster
      Bronze
      Viikko ei ole oikein sujunut pokeripöydissä.

Saldo on nyt 21$.

DoNit aika surkeat: 37voitettua/27hävittyä.

Olen ollut kipeä ja sehän laskee tarkkaavaisuutta ym. joten kannattaisi jättää silloin väliin.
    • mikster
      mikster
      Bronze
      Flunssa on voitettu ja pientä upswingiä tällä hetkellä sittareissakin.

DoNit olen kyllä unohtanut kun eivät ne oikein sujuneet. 10-hengen texudollarisittareita tahkon ja välillä joku 30-hengenkin.

Alkupääoma 14$
      Tällä hetkellä 36$ joista tosin 10$ on bonusta.
    • mikster
      mikster
      Bronze
      Ei ole oikein jaksanut blogitella. Aika lailla plusmiinunnollaa pelailen.

Semmoisen olen huomannut, että perjantai-illat ei sovi meikäläiselle pelimielessä. Varmaan viikon univelat painaa siinä vaiheessa ja tarkkaavaisuus ja kärsivällisyys on aika vähäistä.
    • mikster
      mikster
      Bronze
      Blogeilu ei ole oikein meikäläisen heiniä, mutta muutama rivi nyt sentään.

Kun nuo sittarit eivät ole tuottaneet tulosta niin lähdin käteistä opettelemaan. Ja vielä omppua. Omaha-sittareita on kyllä tullut pelattua etten ihan pystymetsästä lähde. Semmoisesta biodiversiteetiltään köyhästä talousmetsästä vain.

Kolmas päivä menossa PLO2:aa ja saldo +5,95$.

Strategia-osastolla väitettiin hyvän kassanhallinnan tarkoittavan 5000 bb:tä. No itellä ei Starsin rolli ole nyt kuin 35$, mutta ei pienempiä pelejä ole.
      PL5 siis tarvitsisi 250$. Ei taida ihan pian olla pelkoa tason noususta jos ei talleta lisää.
    • mikster
      mikster
      Bronze
      N. 1500 kättä PLO2:ta ja tulos +15,15$.

Pieni otos vielä, mutta saa minun puolesta jatkuakin noin. Sehän on 50bb/100 kättä.

Tosin, välillä huomaan pelanneeni melko huonosti, mutta showdownissa näen sitten vihun pelanneen vielä huonommin... Tai juuri silloin yrittänyt bluffata kun minä makselen liian pienillä outeilla.

Eli paljon on opiskeltavaa.
    • mikster
      mikster
      Bronze
      En tiiä mihin omppuhillokäden lykkäisin. Testaan tähän:

Pokerihanska.com #509093964
      PokerStars Game #49524973296: Tournament #310543532, $1.50+$0.25 USD Omaha Hi/Lo Pot Limit - Level VI (100/200) - 2010/09/13 0:29:15 EET [2010/09/12 17:29:15 ET]
      Table '310543532 1' 9-max Seat #5 is the button
      Seat 2: mgso (6800 in chips)
      Seat 4: sandrafager (2499 in chips)
      Seat 5: tolikka (4548 in chips)
      Seat 6: ctalin123 (1153 in chips)
      ctalin123: posts small blind 100
      mgso: posts big blind 200
      [PF]
      Dealt to tolikka [ ]
      sandrafager: folds
      rm7111 is connected
      tolikka: calls 200
      ctalin123: calls 100
      mgso: checks
      [FLOP] [ ]
      ctalin123: checks
      mgso: bets 200
      ctalin123: folds
      [TURN] [ ] []
      mgso: bets 200
      [RIVER] [ ] []
      mgso: bets 600
      tolikka: folds
      Uncalled bet (600) returned to mgso
      mgso collected 1400 from pot
      mgso: doesn't show hand
      [SHOWDOWN]
      Total pot 1400 | Rake 0
      Board [ ]
      Seat 2: mgso (big blind) collected (1400)
      Seat 4: sandrafager folded before [FLOP](didn't bet)
      Seat 5: tolikka (button) folded on the River
      Seat 6: ctalin123 (small blind) folded on the Flop

Just tyypillistä, makselen perässä ja kippaan riverillä. Oisko pitänyt kipata/puskea flopilla?
    • mikster
      mikster
      Bronze
      No tietysti sittariosioonhan tämä olisi tullut.

No, se oli harjoitusta ja nyt nukkumaan.... :O
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      No en asiantuntija tms. guru ole, mutta itse olisin kipannut flopilla tossa tilanteessa. Tosin jos alusta asti olisin saanut pelata, niin olisin preflop korottanut tai kipannut suoraan buttonilta, toi pelkkä maksu on musta turhan outo tolla kädellä tohon saumaan.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Kyllä musta suurin virhe tässä tapahtuu siinä, että käsi ylipäätään pelataan. Tollasella kädellä ei vaan voi osua minkäänlaiseen järkevään low-käteen, jolloin lähtökohtaisesti pelataan vain puolesta potista.

Eli keskijonot on yleensä niitä kaikkein huonoimpia hillo-ompussa. Toki voit osua suoraan/settiin, mutta silloinkin saattaa vihulla olla veto isompaan suoraan ja kunnon low-veto vielä kaverina tai esim. isompi valmis setti + low.
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Mä en kamalasti ole hilloa pelannut. Ja vielä vähemmän hillo turneita. En sitten tiedä että miten vaikuttaa se että pelataan neli kätisenä mutta itse kyllä foldaisin tuon käden pre-flop. Tuolla kädellä on hankala osua nutseihin niin että olisi mahdollisuus scoopata potti. Jos nutsi suora napsuu niin yleensä sieltä sitten löytyy se low käsi ja potti menee splittiin.

Minulla on sellainen käsitys että jonot tyyliin 6789 eivät ole hillossa hyviä käsiä.

EDIT: Mikko oli nopeampi. Samoilla linjoilla Mikkokin kanssani on.
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      No vaikka jonot onkin huonoja, niin ei kippi musta ole automaattinen. Tossa ei nyt näy SB ja BB stäkkejä, eikä muutakaan infoa ole, mutta kyllä tollasissa paikoissa on pakko välillä koittaa varastaa tollasilla käsillä. Joko preflop korotusta kehiin tai sitten viimeistään flopilla pusku, ja kippi jos tullaan yli, tosin nyt pitäisi tietää ne stäkit ja muut infot jne.

Huonommasta paikasta ja/tai enemmän pelaajia mukana, niin kippi pitäisi olla automaattinen. Ainot paikat josta ton käden voi mun mielestä pelata on button tai blindit, mutta ei kyllä kahta pelaajaa enempää saa olla mukana, koska sitä kolmatta harvoin saa puskettua irti vaikka kuinka irvistäisi.
    • mikster
      mikster
      Bronze
      Ei minusta blogin pitäjäksi näköjään ole, mutta nyt täytyy vain vähän puhista.

Otin Pokertrackerin käyttöön ja käyrä pompsahti ylöspäin samantien ja jopa ajattelin, että ihme ohjelma kun näin käy. :)

Nyt sitten on tultu ryminällä alas.

Teksusittareita pelaillut, lähinnä 3dollarin ja ensin mentiin 60d ylös ja sitten 75d alas.

Viimeiset kaksi päivää hävinnyt flipit 14-0 (10 sittaria loppunut näin ja tässä vain tapaukset kun olen ollut edellä) ja alkaa usko horjua pusku/kippivaiheessa. "No kun ne menee kuitenkin ohi".

Suomen hitain pokerinopiskelijakin taidan olla. 3 vuotta jo pelaillut. Pöh.

e: siis 14 kertaa flipissä menty ohi ja itse päässyt ohi tasan 0 kertaa.

Ja nyt on sitten 15 ohivetoa ja sittari päättyi siihen. QQ ja 10bb:n stäkki. AK:lla vihu ohi.

Ohiveto nro 16. JJ vs AK. Ja viides sija. Joo, taitaa olla breikin paikka.