Pokeriterapia

• Japser91
      Japser91
      Bronze
      Hei kaikille!

Olen 19-vuotias nuori mies lohjan suunnalta. Pokerista innostuin vuosia sitten ja livenä pelailin ''nappipeliä'' kavereiden ja sukulaisten kanssa aikani ratoksi. 18-vuotta täytettyäni huomasin, että pokerisivustojakin on olemassa eikä kestänyt kauaakaan kun tein ensimmäiset käyttätilini muutamille sivustoille. Se olikin sitten surullisempi tarina, hävisin paljon ja nopeasti, itseasiassa häviän edelleen paljon JA nopeasti, mutta nykyään kykenen paikkaamaan nuo tappiot ja pitämään pelin jopa odotusarvoltaan positiivisena.

En aio blogiini menestystäni kuvaavia käyriä pistää, blogini tarkoitus on pyrkiä itselleni objektiivisesti arvioimaan omaa peliäni myöhemmin kirjoittamiani tekstejä lukemalla. Olen nimittäin viimeaikoina alkanut yhä enemmän kiinnittää huomiota omiin heikkouksiini pokerissa, ja tarkoitus olisi hioa itsestänikin timantinkova pelaaja.
      Raamattunani käytin pitkään Pyysingin Akin pokerikirjaa, nyt se on jo jäänyt hieman taka-alalle kun tiedot ovat lopultakin uponneet paksuakin paksumpaan kaaliini.

Lopullinen kimmoke päästä voittavaksi pelaajaksi tuli, kun isäni sanoi minulle, ettei usko että tästä tulee nyt yhtään mitään, häviän vain kaikki rahani. Nyt minulla oli näytön paikka. Kun tein seuraavan depon, päätin olla se haluamani timantinkova pelaaja, joka minimoi kaikki virheensä ja pyrkii aina pelaamaan parasta peliään. Tietenkään aina ei voi pelata parasta peliään, mutta olen silti sitä mieltä että siihen tulee pyrkiä.

Tarina jatkuu, minä tein tarkoituksella vaivaisen 20 euron depon ja päätin, että tästä noustaan, seuraavaan viikonloppuun mennessä kasassa oli lähemmäs 600 euroa. Se riitti pieneksi todisteeksi isälleni siitä, että ehkä sittenkin osaan jotain.

Nyt oloni pokerinsuhteen on ''avartunut''. Ihmiset valittavat sitä kuinka paljon tappioita tulee ja kuinka mennään katki, tottakai tappioita tulee ja usein, mutta siihen on syynsä, miksi jotkut ovat voittavia pelaajia, ja reiluin tilastoin. He ovat yksinkertaisesti parempia pelaajia kuin he, jotka rämpivät pikkutasoilla häviten rahojaan. Tarkoitukseni ei ole olla ylimielinen, eikä antaa kuvaa siitä että itse olisin tällainen huipputahkoaja, ei ollenkaan. Minulla on vielä pitkä pitkä ja vieläkin pidempi taival kuljettavana ennenkuin voin sanoa itseäni oikeasti hyväksi pokerinpelaajaksi.

Pointtini olikin tämä eräänlainen ahaa elämys sen suhteen miksi olen hävinnyt ja kuopannut binejä reiluun tahtiin, olen pelannut väärin vaikka tiedänkin kuinka kuuluisi pelata. Ja näin tekevät tuhannet muutkin pokerinpelaajat. Neuvoja ja taktiikoita voi lukea vaikka kuinka paljon, mutta niillä ei ole hevonpaskaakaan väliä tiedätkö kaikista hienoista taktiitoista, jos ei homma pysy hanskassa eikä millään muotoa analysoi omaa peliään. Juuri siksi avaan tämän bloginkin, pystyäkseni purkamaan tunteitani ja analysoimaan omaa pelityyliäni ja pelinkulkuani.

JOS minulla on yksi neuvo aloitteleville pokerinpelaajille, joilla on säännöt ja perustaktiikat hanskassa, voin mielestäni sanoa sen tärkeimmän. Vahtikaa omaa peliänne älkääkä miettikö miten ne ammattilaiset pelaavat, ja painotan sanaa VAhtikaa, analysoikaa, miettikää, pohtikaa. Miten ikinä sen haluaa ilmaista. Minusta tuli voittava pokerinpelaaja vasta sillä punaisella hetkellä kun opin tekemään näin. Se on helppoa pelata päin per.et.ä ja valittaa kavereille bad beateista. Mutta sen oman pelin vahtimisenkaan ei tulisi olla turhan vaikeaa, silti ihmettelen miten itselläni kesti niinkin pitkään keksiä niinkin yksinkertainen asia.

Nämä olivat tämänpäivän ajatukseni, huomenna lisää.

J Vuorio
  • 47 replies
    • Japser91
      Japser91
      Bronze
      viimeaikoina olen miettinyt pokerinpelaajien yleisimpiä heikkouksia, ja aloittelijoiden kesken vaarallisimmaksi listallani pääsi se, etteivät ihmiset ymmärrä/kestä pokerin frekvenssiä. Kukaan ei voita jokaista kättä, tai jokaista jaossa olevaa isoa pottia josta kilpailee. Se ei ole vaarallista, ''vaarallista'' on se miten ihmiset ottavat tämän frekvenssin. Ihan kuin he ottaisivat itseensä ja laittaisivat ''haista huilu''-asenteen päälle. Pitkällä tähtäimellä pokeri kohtelee melko tasapuolisesti kaikkia pelaajia, mutta niitä kertoja kun onni ei ole itsellä läsnä ei pidä ottaa liian vakavasti. Juuri se, että niinsanotusti ''pää ei kestä'' on tuhonnut lukemattomia ja luettuja rolleja, ja tulee tuhoamaan jatkossakin.

Tiivistäen edellisen, ''jos pää ei kestä se menee katki''
      TÄYTYY OPPIA KESTÄMÄÄN!

Sitten Pohdiskelin omia heikkouksiani ja kyselin toveripokerinpelaajiltakin niistä.
      Ajattelin pientä listaa vääntää, ja näin ollakseni pyytäisin TEITÄKIN KERTOMAAN, MITÄ NÄISTÄ PIIRTEISTÄ/VIOISTA TUNNISTATTE ITSESSÄNNE.

Vastaavasti päätin listata myös hyviä puoliani, pitää myös osata antaa kehujakin itselleen, kunhan ei sokeana kehuskele vaikka syytä ei olisikaan.

Positiivista:----

- Luonteessa tahto voittaa, ajaa eteenpäin monissa asioissa, niin myös pokerissa.

-''Tilttaamattomuus''. Miellyttävä huomata, että pystyn nykyään kontrolloimaan tilttiin menemistä paljon pidemmälle kuin ennen, ja jossain määrin. Pokerin frekvenssi pitää oppia kestämään ilman, että pistää koko homman lekkeriksi, muuten on turha edes haaveilla pokeriurasta.

-Suhtaudun pokeriin vakavasti(en kuitenkaan liian vakavasti), ja opiskelen strategioita ahkerasti. Kiinnitän nykyään äärimmäisen paljon huomiota omaan peliini.

-Perustiedot hanskassa (pokerin suhteen, naisia en vieläkään ymmärrä)

-Osaan lukea muita pelaajia melko hyvin, todella usein pystyn arvioimaan vastustajani kortit, ongelma on vain se, etten aina usko arviotani vaan pelaan sen vastaisesti, vaikka se tietäisikin tappiota.
      -Saanut ensikosketuksen pokeriin jo nuorena, lukenut pokeriaiheista kirjallisuutta. Kirjoista se kannattaa aloittaa jos itseltäni kysytään.

-Pakko antaa plussa siitä, että tiedostan vikani, tai ainakin osan niistä

Viat:
      - Hermot eivät tahdo kestää tiukkoja tilanteita. Tämä heijastuu eritoten pitkäkestoisiin turnauksiin. En siis ole kovin kestävä pelaaja, kun hermot alkavat pettämään pelini huononee vähintään 50%:lla

- Mielenkiintoinen huomio, piilevä peliriippuvuus joka ajaa pitkällä tähtäimellä suuriinkin tappioihin. 15-vuotiaasta pelasin paljon kolikkopelejä, todella paljon. Niihin olen kuopannut varmasti tuhansia ja tuhansia euroja, voi jopa mennä suurempiinkin lukuisin, mutta siihen kuoppaan en tahdo koskaan palata. Kontrasti vain on huvittava siinä suhteessa, että pyrin parhaani mukaan olemaan hyvä pokerinpelaaja mutta samaan aikaan taistelen jatkuvasti peliriippuvuuttani vastaan. Onko tämä sama kuin yrittäisi päästä irti alkoholismista juomalla pontikkaa? Mielestäni ei, koska en pidä pokeria uhkapelinä. MUTTA pokerista voi tehdä uhkapeliä pistämällä koko pelin gamblaamiseksi, sitä en halua tehdä missään olosuhteissa.

-Suuren voittoputken jälkeen AINA laskusuhdanne tilastoissa. ''I become too careless'' asenne päällä jonkin aikaa siitä jos sattunut nappaamaan isosti viimeisimmissä peleissä. Melko vaarallinen olotila bankrollille.

-Liian isoissa pöydissä pelaaminen, ei ole hyväksi sinulle eikä kassallesi pitkällä tähtäimellä. Sen tietävät kaikki ja kaikki ovat ainakin joskus tehneetkin niin.

-Suuren tappioputken jälkeen ''pakko päästä omilleen''-attitude, yleensä ajaa ihmisen pelaamaan huonommin, josta koituu lisää tappioita, joista koituu päänvaivaa, josta koituu masennusta. Sitten pitää mennä terapiaan.

-Riehuminen sellaisissa peleissä, joita en kunnolla osaa. Rakastan erilaisia stud-pelejä, mutta olen toivottoman huono niissä. Pitkän Hold 'em ''työpäivän'' jälkeen tuhoan tienestini pelissä, jota en selvästikään hallitse edes niissä vähäisissä määrin, mitä Hold 'emiä.

AINAKIN nämä viat tunnistan itsessäni, jos te olette havainneet itsessänne jotain muita puutteita pokerin suhteen, joita ei vielä ole listattu, kertokaa niistä tässä blogissa jos viitsitte.

Japser niinkuin Vuorio
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Tervetuloa blogittamaan! Ja lisäpisteet hienosta blogin nimestä. :s_thumbsup:

Mielenkiintoinen avaus, toivottavasti kuulemme pian lisää. Tosta kimmokkeestasi: Monen suurmiehen taustalla on uskoakseni muiden ihmisten epäusko omiin kykyihin. Joten varmasti sen on ainakin hyvä motivaattori, vaikka viime kädessä muitten ajatuksilla ei niin paljon merkitystä ehkä olekaan. :f_grin:
    • Japser91
      Japser91
      Bronze
      Kiitos vastauksesta Mikko :) . Taitaa olla niin, että melko usein suku on pahin, mitä pokerinpelaamiseen tulee, sieltä kun ei aina uskoa heru. Mutta se voi toimia myös mitä parhaimpana motivaattorina aivan varmasti. Enpä heille toistaiseksi murhetta aiheuta, kun amatööritasolla pelailen ja tienaan kuussa sen verran kuin koen tarpeelliseksi. En kuitenkaan aio heittää talenttia hukkaan, jos sitä nyt yhtään onkaan ja jatkossakin pelailen niin paljon kuin hermot antavat periksi.

Tämä viikko on pokerinsuhteen ollut itselleni hyvin nousujohteinen. Rolli on kasvanut yli 1000 eurolla tälläkin viikolla, mikä itselleni on ihan mukava summa, pelitunteja on kertynyt siis n 8 tunnin verran. Suurempi grinderi en siis tällä hetkellä ole.

Usein myös lopetan pokerinpelaamisen kuukauden osalta kun olen mielestäni tienannut tarpeeksi kyseisen kuukauden aikana

Pelaan yksinomaan huppia nl 50,100 ja 200 tasoilla. Pelitililläni pidän kerrallaan 200-500 euroa, muita rahoja pidän ''rolli-pankkitililläni''. Kuten aiemmin mainitsin joudun jatkuvasti pitämään kurissa peliriippuvuuttani, ja sillä uhalla että se sattuisi joku päivä ottamaan yliotteen, kynnys rahojen pelaamiseen on hiukan suurempi kun ne eivät vain ole räiskittävissä pokeritileilläni.

Partypoker-tilille kävi köpelösti kun isäni sääntöjen vastaisesti oli auttanut minua pistämään skidiä rollia pystyyn omalta luottokortiltaan. Voitaisiin siis sanoa ''I had it coming''. Pääasiallisesti pelaan kuitenkin pokerihuoneella, pp tulee taas repertuaariin kunhan otan ylläpitoon yhteyttä. Pokerstrategy pisteeni eivät siis ole vähään aikaan nousemassa, eivät ennenkuin alan pelailemaan taas pp:lla

Pokerihuoneesta sen verran, monet ilmeisesti häviävät pelurit ovat valittaneet siitä, että pokerihuone olisi ''rigged''. Kyllähän sitä laskusuhdanteen aikana saattaa tulla vaikka mitä päähän, mutta ilkeät kielet voisi kyllä pitää kurissa. Monet myös sanovat olevansa kaikkialla muualla voittavia pelaajia, mutta pokerihuoneella eivät pärjää.

Tuohon sanon itse että netissä on helppo sanoa anonyymisti mitä vain, enpä usko että suurikaan osa näistä valittajista on oikeasti voittavia pelaajia muillakaan sivuilla. Itse voittavana pelaajana sanon, että ainakin minulle pokerihuone toimii hyvin, en sitten tiedä onko reikisopimukset parhaimpia, mutta muuten käteispelit ovat olleet varsin rahakkaita.

Turnauspeleistä en tiedä, niissä en muutenkaan ole juuri menestystä kerännyt. Suurempi turnausmenestys odottakoon siis suotuisampia aikoja. Projektipäiväkirjassani tästä jo sanoinkin, mutta sanottakoon uudestaan. Turnausvalmennusta ottaisin mielelläni vastaan.

V niinkuin Vuorio
    • Japser91
      Japser91
      Bronze
      Teinpäs tuonne Ray:llekin käyttäjän, sinne jos 30 euron depon laittaisin joku pvä. Tosin sain heti aluksi pienen virneen naamalleni, kun RAY:n sivuilla luki

''10 hyvää syytä pelata RAY Pokerissa''

-Erityisesti kohta 4 kiinnitti huomioni

4. Ei bonuksia, rakebackia, rakerace-kilpailuja tai VIP-tasoja.

Millä helvetin perustein tämä on hyvä syy?! Rakeback on mitä hienoin asia, vähän tasoittaa sitä kuitenkin, miten paljon reikiin loppujen lopuksi menee rahaa kuukaudessa, jos keksitte järkeviä perusteluja miten tämä on hyvä syy pelata RAY:lla kertokaa minulle olkaa niin kilttejä!

Toinen, ei bonuksia?? Tarvitseeko tätä edes kommentoida?
      Mielestäni tämä haiskahtaa TODELLA köyhältä bluffilta, ei edes haipeliä tästä saa kasaan. Melkein sanoisin, että löydän kohdasta 4 hyvää syytä olla pelaamatta RAY:n sivuilla.

Mutta mutta, eniten mietityttääkin pelaajien taso tuolla, melkein aavistelisin että se on siellä todella alhainen. Saatan tietenkin olla väärässäkin, ja olisi mukavaa jos joku kertoisi omia kokemuksiaan tuosta lafkasta.

JV
    • Japser91
      Japser91
      Bronze
      Eilinen ilta.. Sanon vain ettei KUKAAN strategylta ole kokenut vastaavaa.

J
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Japser91

J
      Äläs nyt yliarvio tuskaasi. Tuntuuko se edes kuinka ohimoissa?
    • Speester
      Speester
      Bronze
      Pelaan yksinomaan huppia nl 50,100 ja 200 tasoilla.
      Ja mitenhän suuri kassa siellä "rolli-pankkitilillä" on? Epäilen että kassanhallinta antaa pelata huppia edes nl100 tasolla.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      4. Ei bonuksia, rakebackia, rakerace-kilpailuja tai VIP-tasoja.

Millä helvetin perustein tämä on hyvä syy?! Rakeback on mitä hienoin asia, vähän tasoittaa sitä kuitenkin, miten paljon reikiin loppujen lopuksi menee rahaa kuukaudessa, jos keksitte järkeviä perusteluja miten tämä on hyvä syy pelata RAY:lla kertokaa minulle olkaa niin kilttejä!

Toinen, ei bonuksia?? Tarvitseeko tätä edes kommentoida?
      Mielestäni tämä haiskahtaa TODELLA köyhältä bluffilta, ei edes haipeliä tästä saa kasaan. Melkein sanoisin, että löydän kohdasta 4 hyvää syytä olla pelaamatta RAY:n sivuilla.

Mutta mutta, eniten mietityttääkin pelaajien taso tuolla, melkein aavistelisin että se on siellä todella alhainen. Saatan tietenkin olla väärässäkin, ja olisi mukavaa jos joku kertoisi omia kokemuksiaan tuosta lafkasta.
      Vaikka en halua puffata RAYn pelejä, enkä edes pitkällä tähtäimellä usko RAYn pelien jäävän softiksi, niin annan silti oman näkökulmani tuohon neloskohdan perusteluun.

Pääsääntöisesti pokerisivusto, joka ei jaa rakebackia, bonuksia tai muita etuuksia, ei ime puoleensa niin paljon kovia pelaajia kuin (osin näennäisesti) isoja rakeback-prosentteja tarjoavat vaihtoehdot.

On tärkeää muistaa, että jokaisen pokerinpelaajan tulos riippuu monista osatekijöistä, joista tärkein mielestäni on vastustajien taso. Jos houkuttelet jollekin sivulle kasan vakkareita isoilla bonuksilla ja muilla lupauksilla, niin pelien biittaaminen (rakebackin jälkeenkin) on paljon hankalampaa kuin kala-altaassa temmeltäminen.

Rakeback on myös monesti melkoista silmänlumetta: rake - rakeback = nettorake. Eli RAYn tapauksessa on rake pidetty tietyilla tasoilla niin alhaisena, että monopolistin nettorake on halvempi kuin jossain toisessa verkossa, vaikka sieltä saisi 50% rakebackin. Pelaajilla vaan sattuu olemaan se taipumus, että iso prosentti sanan "rakeback" edessä houkuttelee, eikä asioita edes lasketa. Tuntuu vaan kivalta, kun saa viikoittain tai kerran kuussa sen palautuksen tililleen - tulee fiilis, että olenpas taas tienannut "ilmasta rahaa". Aivan samalla tavalla kun ihmiset iloitsevat veronpalautuksesta, vaikka kyseessä on ollut vuoden mittainen käytännön laina valtiolle. :f_cool:
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Alkuperäinen kirjoittaja PokkAA
      Aivan samalla tavalla kun ihmiset iloitsevat veronpalautuksesta, vaikka kyseessä on ollut vuoden mittainen käytännön laina valtiolle. :f_cool:
      Tätä mä ihmettelen vuodesta toiseen. Kun se on ilmainen laina. Yks kaveri nostaa veroprosenttia tarkotuksella vähän, että saa isot palautukset jouluna. Kysyin et miksei se pistä oikeaa prosenttia ja laita vaikka satasen kuussa johonkin vuoden mittaselle säästötilille. On kuulemma vaikeaa.

Terveisiä Lohjalle, I feel your pain ;)
    • Japser91
      Japser91
      Bronze
      Kassan koko vaihtelee, ja juu tuo nl200 varmaan on rehellisesti sanoen liikaa omalle pelitilille. Ja pelitilin koko on yleensä muutamia tuhansia euroja kerrallaan, josta nappaan ylimenevän osuuden itselleni käyttörahoiksi.
      Tiedostan riittämättömän kassani nl200-tasolle, silti pelaan siellä.
      Eniten minua näkeekin nl 50-hupissa.

Okei, sainpahan tuosta rakebackistakin vähän selontekoa, näinhän se on. Prosenttiluvut, isoilta kuulostavina houkuttelevat ihmisiä tuohon bonuskuoppaan. Onhan se kuitenkin kiva saada palautuksia vaikka itse oletkin ne palautukset maksanut. Mutta tuo rakeback mahdollistaa mielestäni kuitenkin sen, että vaikka rahallisesti tienaisit omasi takaisin, eli pysyisit + - nollassa, saisit rakebackina kuun lopussa kuitenkin xtra-rahaa.

Ja seuraavaksi siis RAY:ta valloittamaan!

JV
    • Japser91
      Japser91
      Bronze
      Nuo sanat tiivistävät viikonloppuni, eivät tosin pokerinosalta, mutta arvaatte varmaankin. Tämän kuun kotiutukseksi otin itselleni tonnin käyttörahaa, ajattelin että sillä nyt pärjäisin ja lahjat saisin ostettua. Ei menneet asiat ihan suunnitellun mukaisesti.

Lähdinpäs sitten maanantai-iltaan asti kestävää ''grindaus-putkea'' viettämään. Grindasin alkoholin, kalliiden ravintola-aterioiden sekä blackjack-pöydän parissa hieman ylimitoitetusti, ja käteisvaraa on nyt 9.5 euroa. Oli kaksikymppiä, mutta niistäkin meni tuo kymppi tupakkiaskiin ja bussilippuun. Tekee mieli vain kysyä, että käykö kenenkään muun ''tuloille'' koskaan näin, vai saatteko kiltisti aina maksettua kaikki laskut ja menot pokerivoitoistanne...?

Omaa tyhmyyttä tämäkin tottakai, mutta ettei se tyhmyys jäisi näin pieneen mittakaavaan päässäni heräsi ajatus, että nyt on pakko tienata lisää. Moni varmaan tietää mitä helposti tapahtuu jos alkaa pelaamaan pokeria pelkkä tienaamisenmaku suussa. Häviöitähän siinä tulee. En ole poikki, siihen on vielä matkaa. Mutta 400 euron loven tein rolliini.

''Mikä laulaen tulee se sekunnissa menee''

Niin ja menin RAY:n sivuille hieman pelleilemään, 2 tuntia hasleerasin siellä, aliarvioin kaikkia sivuston pelaajia ja lähdin muutamankympin lovi kukkarossa sieltäkin pois..

Parin päivän tauko pelaamisesta ettei mene liian tienestihakuiseksi, sitten lähtee käyntiin projektini turnauspelaamisen opettelemisesta. Käteispelejä vähennän rajusti siis, ja alan niitä turneita treenailemaan.

Tällaista J:n tiistai-iltaan, vai onko tänään tiistai?
    • Japser91
      Japser91
      Bronze
      Webfinski, vastaukseni sinulle. Se tuntui ohimoiden lisäksi myös haarojen välissä, mutta vasta sen jälkeen kun olin riisunut kaikki vaatteeni paikallisessa kuppilassa ja stripannut 50-100 ihmisen katsellessa vieressä.

Ennen tätä olin luonnollisesti tavannut pankinjohtajan.

J
    • Obersdorf
      Obersdorf
      Gold
      Alkuperäinen kirjoittaja webfinski

J
      Kaikki pokerin pelaajat joskus ovat luulleet että oma tuska olisi suurin ja ohivedot isoimpia. Nimimerkillä kerätään kassaa joka räiskitään NL400 5 minuutissa reguille, oli sen jälkeen vähän tyhjä olo :D
    • Tupeeh
      Tupeeh
      Silver
      Mullakin muutama vuositakaperin tuli starsilta turnausvoitto 2500 dollariii. Sillä mentiin sit pelailee NL1000 muutama käsi jos oikein muistan että kolmosparilla korotin joka streettiin ja riverillä sit oliki jo all inii. Vihu makseli iloisesti KQ:lla kun oli kurkoon osunut kuivalla flopilla.. Ja lopput voitot taisi mennä blackjackiin ja rulettiin alta kahdenpäivän :D
    • Japser91
      Japser91
      Bronze
      Aamuisesta pokerisessiosta jäi yksi käsi mieleen, jäin overall nl50 hupissa -1 bin tappiolle. Kysyisin miten itse olisitte pelanneet käden. Kirjoitusmuodossa laitan käden tänne. Olin kädessä SB-positiossa

Dealt:
      Hero) A, K (offsuited)
      BB vihu): J, 6 (off)

Hero betsasi potin verran peläten että vihu lähtisi lätkimään, maksu sieltä tuli kuitenkin.

FLOP: J, K, 6

Betsiähän tuossa oli melkein pakko pistää, pidin vihun osumia epätodennäköisinä, sieltä tuli reissua niskaan peräti all in verran, jonka pitkän harkinnan jälkeen maksoin. Mieleeni ei tullut J, 6 mahdollisuutta, pohdin lähinnä KJ:ta tai AA:ta, mutta päätin sitten mennä mukaan kuten sanoinkin, vaikka pelastavia outteja olisikin vain vähän jäljellä. Ja todennäköisimpänä pidin K osumaa heikommalla kickerillä, sama vihu oli aiemmin tehnyt paljon samanlaisia reissuja ja hävinnyt heikomman kickin takia.

Turn ja river tarjosivat epäolennaista kuraa ja vihu vei potin. Vihun range vaikutti melko suurelta, ottaen huomioon että pelatuissa käsissä näkyi 2,7 tyylisiä käsiä ja sama vihu meni usein loppuun asti aliparillakin, joiden ansiosta sain omiani takaisin.

Olisiko käden voinut pelata paremminkin ja olisiko kippi ollut paikallaan? Kertokaa mitä itse olisitte tehneet.

JV
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Obersdorf
      Alkuperäinen kirjoittaja webfinski

J
      Kaikki pokerin pelaajat joskus ovat luulleet että oma tuska olisi suurin ja ohivedot isoimpia. Nimimerkillä kerätään kassaa joka räiskitään NL400 5 minuutissa reguille, oli sen jälkeen vähän tyhjä olo :D
      Joo mut tuo on pientä, kun mä taas kerran blaablaa :tongue:

Joo niinhä tuo menee, että toisen tuskaa on helppo aliarvoida, vaikka henk.koht. tasolla oltaisiin saman kipupisteen äärellä.

Ihmisen perusolemukseen kuuluu pieni dramatisointi, oma kivun ja kohtalon korostaminen. Kai se sitten lievittää tuskaa, kun saa kertoa kuinka karua itsellä onkaan.
    • Japser91
      Japser91
      Bronze
      analyysia edellisestä postauksestani.

Meni käteispöydissä sen verran pahasti hermot, että päätin pelata freerollin josko siinä saisin ajan tapetuksi. Sökö turnauksen pelasin.. Tulin neljänneksi, turhauttavaa sikäli sekin, että vain kaksi ensimmäistä sai palkintoja. Chipliiduna sain hillua pöydässä, noh pelasin taitojeni mukaan, mutta eipä herunut voittoa..

Pitää sitä turnauspeliä alkaa kehittämään..
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      analyysia edellisestä postauksestani.
      Kannattaa postailla kädet tuonne varsinaisille analyysiosastoille, jos niihin oikeasti haluaa kommentteja. Täällä blogiviidakossa ne saattavat helposti hävitä muiden viestien sekaan. Analyysiosastolla saat vähintään yhdet kommentit aina ja useimmiten ihan kohtuullisen lyhyellä odotusajallakin.
    • Japser91
      Japser91
      Bronze
      RAY:lle ei vielä ole depoa tullut tehtyä, mutta freerollit sielläpäin vaikuttivat enemmän kuin iiseiltä; pelaajamäärät eivät kovin hurjia suhteessa siihen, että niistä pystyy jopa minirollia keräämään.

Käsianalyysi-palvelun käyttäminen osoittautui ylivoimaiseksi tehtäväksi, jouduin myöntämään olevani idiootti.

Kävin myös kiinalaisessa syömässä, oli ''tosi vitun'' kiinalaista ruokaa, tilasin jotain eksoottisen nimistä ja sain eteeni kulhon ranskalaisia naudanlihasuikaleiden kanssa, juomana oli coca-colaa(toinen vaihtoehto olisi ollut kiinalainen olut?).

Mielenkiinnon herättivät myös kiinalaiset sienet menu:ssa. Mieleeni ponnahtivat ensin silokit, päihdyttävän vaikutuksensa takia, jotenkin rinnastin ''kiinalaiset sienet'' sanaan päihdyttävä. Toisena pohdiskelin mikä niistä tekee kiinalaisia sieniä, niiden tausta vai valmistustapa? Hyvin Suomalaisilta kanttarelleilta ne meinaan näyttivät, maku tosin oli niin kiinalainen kuin Suomalaisten kanttarellien kohdalla vain voi olla. Eivät ne ruokakulttuurien erot niin tiukat ole, ja kuten pienempi veljeni kysyi ravintolan omistajalta ollessaan 7-vuotias: ''Onko teillä täällä japanilaiset tarjoilijat kun tämä kerran on kiinalainen.''

Jasper