Koiruus in mtt-world

• Koiruus
      Koiruus
      Bronze
      Hello!

Nyt on aika kirjoitella oma blogi pystyyn, eli ryhtyä vihdoin ns. sanoista tekoihin. Koska pelihistoriani on varmasti vähintään yhtä tylsä kuin jokaisen suht. kassanhallinnan mukaan koko uransa taistelleen grinderin, en vaivaudu siitä juuri tähän avauspostiin kirjoittamaan. Sanottakoon nyt, että turnaukset ovat olleet pari vuotta pääpelimuotona ja eläminen on ollut heron siviilin pääpelimuoto noin parinkymmenen vuoden ajan.

Pelihistoriaa olennaisempi asia mulle on motiivit tämän blogin aloittamiseen ja ylläpitämiseen. Oopeen pokeriura on tähän mennessä ollut aika huteralla pohjalla ammattimaisuuden suhteen. Ammattimaisuuden puutteella tarkoitan kirjanpidon puutetta, liian kalliiden turnausten pelaamista, läpällä/väsyneenä pelaamista ja rahan arvon kunnioittamattomuutta. Lähinnä viimeinen vaatii suurta parannusta. Tähän asti menot ovat kasvaneet kohonneiden tulojen myötä, mikä sinällään on tietysti jopa normaali tapahtuma, mutta rahaa on tullut liikaa käytettyä suoraan sanottuna turhuuteen mentaliteetilla "kun sitä kerran on, miksei sitä käyttäisi".

Heron muutettua äskettäin pois vanhempien lompakon luota, on rahan arvon merkitys saanut totaalisesti uuden ulottuvuuden. Tiedostaen faktan että esim. 20 eurolla syö oikein mukavasti päivän/pari, tulee pakostakin mietittyä mikä on järkevää rahan käyttöä ja mikä ei. Sen sijaan, että tuhlaa kaiken minkä saa, voisi pakollisten menojen jälkeen heittää jopa vähän rahaa säästöönkin =) Saattaisi olla vähän pitkäjänteisempää ja kypsempää ajattelua kenties.

Vielä takaisin itse peliin. Pelailen siis pääasiassa mtt-turnauksia, mutta ajattelin myös ottaa ohjelmaan hyperturbo 6-max sittareita, aina ei vaan jaksa tai ole aikaa 10h sessiolle. Pelien max. buy-in on 50€, kunnes on tarpeeksi taalereita taskussa turvalliseen nostoon. Tulen tarkastelemaan tuloksia tässä blogissa kuukausitasolla, postailemaan jotain mielenkiintoisia käsiä ja mahdollisesti joitain graafeja toisinaan. Mitään tulos-, kappalemäärä-, tai aikatavoitteita en jaksa asetella. Pelataan aina kun siltä tuntuu ja rohkeasti jätetään pelaamatta, kun ei huvita.

Eipä muuta kun käyrät kohti oikeaa osoitetta ja hyviä pelejä kaikille lukijoille!

-Koiruus-

• 5 replies
    • Koiruus
      Koiruus
      Bronze
      Turneerintamalla oli tänään otsikon mukainen meininki. Aloitin vähän ennen puoltayötä pelaamaan pelkkiä turboja ja hyperturboja, montaa turnausta en saanut kasaan. Otin mukaan myös muutamia suhteellisen kalliita turnauksia (40$-50€).

Tästä lyhyehköstä sessiosta jäi käteen oikeastaan pelkkää miinusta. Välillä oikeasti tuntui ettei mitään vaan voinut tehdä, vaikka pelasi kätensä täysin oikein. Pienenä esimerkkinä 30d hyperturbosatelliitin komea "bubbletus" reippahasta chipleadista. Karkeloissa oli siis enää kaksi pelaajaa meikäläisen lisäksi. Kahdelle parhaalle oli luvattu tiketti 215$ hyperturboon. Mulla oli 22bb läjä ja molemmilla vihuilla n. 7bb pino. Ihan yeez herkullinen asema siis, kunnes saan napille AJ ja päätän toki puskea tsipsit sisään. BB löytää maksun w/ 87o ja turnin 7 kääntää tilanteen vihulle hyväksi. Seuraavaan käteen KK suurelle sokolle, nappi kippaa ja kasiseiskasankari tunkee merkit sisään. Löydän tietty maksun. Floppi hyvänä, kunnes turnille taas napsahtaa ja ässäpari on maalissa hyvä. Jos joku ihmetteli miksi muutama rivi aikaisemmin bubbletus oli lainausmerkeissä, niin sain tuosta 50$.

Olihan siellä sitten yksi syväjuoksukin, jossa sitten tipuin sijalla 22.

Seat 6 is the button
      Seat 1: minä ( $35585.00 USD )
      Seat 2:Tuukka ( $49322.00 USD )
      Seat 3: Reima ( $54201.00 USD )
      Seat 4: Iiris ( $125016.00 USD )
      Seat 6: Jennifer ( $14720.00 USD )

Blinds 1500/3000 ante 375

** Dealing down cards **
      Dealt to minä [ 9c Ac ]
      Reima folds
      Iiris raises [$124641.00 USD]
      Jennifer folds
      minä calls [$33710.00 USD]
      Tuukka folds

** Dealing Flop ** [ 5s, Qd, 8h ]
      ** Dealing Turn ** [ Ks ]
      ** Dealing River ** [ Kc ]
      minä shows [9c, Ac ]
      Iiris shows [Qh, 9s ]
      Iiris wins $75295.00 USD from main pot

Kyseessä 55$ turbo 6-max. Voittajalle palkintona 5k$.

Iiris oli voitolla turnauksista 500k ja oli läiskinyt 60 kättä mun kanssa saman pöydän ääressä statseilla 47/37 ja paineli tossa vaiheessa käytännön kokoajan. Päätin tossa ottaa, koska kaikki me muut pöydän pelurit oltiin kippailtu ihan liikaa käsiä suhteessa siihen, mitä Iiris availi ja meni suoraan all-in preflop. No kai noi sitten jossain vaiheessa kolisee heronkin eduksi tollaset.

No se siitä kitinästä ja muutama roundi codia ja huomenna tsiigailemaan, kun jullit ottaa pataan Jokereilta :) Huomenna saatan matsin jälkeen pelata, riippuu ehkä ottelun tuloksesta :P

cya, -Koiruus-
    • Koiruus
      Koiruus
      Bronze
      Hello!

Tähän alkuun todettakoon, että kyllähän se pataan ottava osapuoli oli ylläriylläri taas Jokerit. En tajua, miten meillä voi olla peli näin sekaisin verrattuna alkukauteen. Tämä matsi oli vieläpä parasta Jokru_kiekkoa hetkeen.

No juu, tuli tossa herättyä todella aikasin ja on muuten mageeta nähdä päivänvaloakin välillä :) . Varmaan kuukauteen en oo ollut ennen iltapäivä kolmea hereillä. Tähänhän vois melkeen tottua ! Ai niin, parhaat turneet pyörii siltikin öisin...

Kaupassa tuli käytyä ja nyt hyvillä fiiliksin alottelemassa grindejä, hyperturbosittareiden ja joidenkin turbo MTT:n merkeissä.

Cya,

-Koiruus-

Laitetaas nyt kuitenkin tähän loppuun vielä musalinkkiä. Vähän epätavallinen biisi multa, mutta pakko laittaa. Eilen kun radiosta tää soi, niin palautu mieleen kuinka siisti biisi tää onkaan, hetkeen en ollut kuullut. Nauttikaa!

• Koiruus
      Koiruus
      Bronze
      Joo siis mitä vittua? En varmaan koskaan oo juossut näin huonosti missään. En normaalisti jaksa valittaa huonoa runia, mutta tänään se oli ihan vitun uskomattoman paskaa. Lopetin pelaamisen kun vikassa sessiossa hävisin all-in tilanteista 10/11, olinhan kuitenkin huonoimmillani flipissä! Tässä tää tän aamun 30$ superturbosittarikäyrä. LOLLERO

Onneksi noihin ei nää mistään all-in ev:tä, varmasti ilmestyisi kyynel tonne silmän kulmalle suht nopeaan.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Tervetuloa blogittamaan. Noin hyperit ja turbot on sen verran arpapeliä että swingitkin on kovaa luokkaa. Minkälaisella kassanhallinnalla vedät noita turnauksia?

Itse pelaan pääasiassa normiturnauksia mutta ei ole mitään havaintoa minkälainen ero kassanhallinnassa on siirrytään turboihin ja hypereihin?
    • Koiruus
      Koiruus
      Bronze
      Kiitokset Asslakelle tervetuliaistoivotuksista!

Siis joo, noi hyperit osaa olla aivan sairaita ilmeisesti. Erona normi turnauksiin tai sittareihin on se, ettei noissa oikeestaan ikinä pääse paremmissa kun 80-20 asetelmassa sisään. Ja tosta brm:stä, tällä hetkellä mulla ei edes ole varsinaisesti rollia pelailla noita reguna. Mulla meni jonkun verran rahaa kaikkeen pakolliseen mitä nyt piti tänne omaan kämppään hankkia. Vaikkakin biittaan varmasti ton tason sittarit, niin on vissiin pakko laskea tasoja noihin ja varmaan myös multitableihin. Ikävää sinällään, oon vihdoin omasta ja parin itteäni paremman frendin mielestä kyvykäs pelaamaan melkein mitä vaan netin turnauksia ja oonkin pelaillut isomman binin turnauksia jonkun verran ja huomannut ehkä pärjääväni niissä jopa suhteessa paremmin kuin pienissä. Ja tottakai noita isompia kiinnostaakin pelata enemmän, koska silloin joutuu oikeesti pelaamaan parasta peliään ja voitotkin on tietty suurempia. Jostain pitäisi kaivaa grindimotivaatio muutamaksi kuukaudeksi noihin pienempiin, jotta saisi taas rollit kuosiin. Toivottavasti saisin sen jostain kaivettua.

Tänne blogiin saa tulla ja toivottavasti tullaankin kommentoimaan ja sanomaan herolle vaikkapa "herää nyt helvetti ja pelaa sitä pienempää!".

Laitetaas tähän loppuun nyt tän hetken fiilarit

Se on mårå!