Team Grindiluola

• FourDe
      FourDe
      Bronze
      Ensimmäinen aamu uudessa asunnossa. Viime yön nukuin kuin tukki ja aamulla heräsin kappas, ah niin tuttuun päänsärkyyn. Eipä siinä. Kahvinkeittimen virittelyssä meni hetki, jonka aikana onnistuin mm. katsomaan yhden PS:n videon ja sen lomassa mukavasti kuoppaamaan yhden binin NL25:een. Huoh. Tuossa minun ”pääpelissä” on kaikki kyllä mennyt viime aikoina niin penkin alle että mielessä on ihan vakavasti ollut lajin vaihdos. Tällä hetkellä muita pelimuotoja mitä kiinnostaa, on Super Turbot, Stud Hi ja FL Texas Hold' Em 6-max. Tärkeintä olisi kuitenkin rollin kasvatus, joten peliksi pitäsi valita se joka tuottaa eniten. Josta päästään seuraavaan ongelmaan: Studiin ei mulla oo käytössä trackeria ja PT ei osaa näyttää Super Turbojen All in Ev käppyrää, joten en tiedä onko viime aikoina kaivettu valtava kuoppa syytä huonosta runista vai allekirjoittaneen pelitaidottomuudesta. Jälkimmäistä en sano missään ruikutusmielessä, sillä tiedän että minulla on riittävästi motivaatiota ja tahtoa oppia pelaamaan paremmin, joten tuoton tekeminen on vain ajan kysymys (sehän kuulosti hienolta...). Itse asiassa olisi erittäin helpottavaa saada tieto, että syy on omassa pelissä, koska siihen on paljon helpompi itse vaikuttaa kuin varianssiin. Stud trackerin kokeiluversio on tarkoituksena ladata. Joskus vuonna kirves olen sen kokeiluoikeuden käyttänyt, mutta silloin mulla oli eri kone ja eri osoite, en tiedä vaikuttaako tuo siihen josko saisin sen uudestaan käyttöön. Ellei sitten trackerin prkl ole jonnekin muistin syövereihin tallentanut että olen sen jo käyttänyt...

Kohta pitäisi alkaa selvitellä millä vekottimella täältä pääsee liikkumaan kohti jotakin kauppaa josta saa mm. siivoustarvikkeita. Kauheessa sotkussa on tämä mökki. Täällä on tosi hieno hierova suihku/poreamme viritelmä, joka tosin oli niin paskanen (hometta tai hiiren papanoita kenties?) että eilen suihkussa käydessä koitin lähinnä pysyä mahdollisimman keskellä allasta ja olla koskematta mihinkään. Saunassa on normisaunan lisäksi infrapuna hässäkät! En ole koskaan kokeillut semmosta, pitää varmaan googlailla myöhemmin jotain käyttöohjeita siihen että ei polta itseään ihan korpuksi. Kuulema kestää hetken ennenkuin alkaa hiki virrata ja pitää muistaa juoda paljon vettä. Jep jep, piece of cake.

Ai niin ja otsikosta sen verran, tämä kämppä tosiaan näyttää ihan linnalta! Rakennus on välittäjän mukaan vuodelta 1910, ja meidän asunto on ylimmässä (kolmannessa) kerroksessa, jossa on tommoset hauskat erkkeri(?) ikkunat. Piha on iso ja aidattu eli voidaan pitää meidän hauveleita vapaana! Tai siis ei kai niitä välttämättä saisi pitää irti..

Alkuhan oli tässäkin kovin sekava sepustus, voisin koittaa piakkoin vääntää tuonne esittelyosioon jotain infoa itsestäni. Sen verran kerrottakoon että pokeria olen pelannut säännöllisen epäsäännöllisesti vuodesta 2006 ja ensimmäiset vuodet pelasin pelkästään freerolleja lähinnä Pokerihuoneella (erittäin huonolla menestyksellä). Muistaakseni 2009 deposin ensimmäisen parikymppisen, jolla grindailin muutaman kuukauden kunnes menin poikki. Seuraava yritys taisi olla Starsille, jossa tilillä edelleen hilut jäljellä. Käännekohta ”pokeriuralla”, ja tällä hetkellä itseasiassa koko elämässä, tapahtui 2009 kesällä. Oltiin keväällä muutettu uuteen kämppään ja jonkun mainoksen perusteella innostuttiin lähtemään paikalliseen pubiin pelaamaan live-freerollia. Niissä merkeissä tutustuttiin mikroi:n kanssa ja erään toisen vähemmän aktiivisemman strategyläisen kanssa. Kesä pelailtiin liveä ja jossain vaiheessa elokuuta bongasin toisesta live-freerollista jampan, joka kertoi mulle Strategystä. Eikun vaan tiliä tekemään ja visaa ratkomaan. Samalla suosittelin mukaan Aphraelan, Mckelin ja mikroin, ja pistettiin veto pystyyn kuka grindaa ton 50$ allkupääoman korkeimmalle kuukaudessa. Turpaanhan siitä tuli ja mikroi vei voiton, mutta meikäläisen pokeri ura sai lähtökipinänsä. Käytännössä vuoden 2009 syksystä alkaen olen erinäisten muusta elämästä johtuvien syiden takia ollut täysipäiväinen pokerinpelaaja. Voittoa ikävä kyllä ei ole tullut sillä vauhdilla kuin toivoisi, mutta siihen pyritään koko ajan. Hyvä puoli tässä hommassa on se, että aikaa mulla on käytettävissä pokeriin lähes äärettömästi (jos nyt ajasta voi noin puhua..) ja motivaatio ja innostus on ihan tapissaan. Kärsivällisyyden kanssa toki on aina ongelmia, ei niinkään kassanhallinnan kanssa (enää ainakaan) vaan enempikin siinä, että malttaisi systemaattisesti keskittyä yhteen peliin/lajiin eikä haahuilla joka suuntaan parin viikon välein. Tosiaan niikuin tossa alussa mainitsin, mulla on tähän asti ollut pääpelinä NL25 6max jossa tuottoa on tullut kohtuullisesti, mutta viime aikoina on ollut ensinnäkin niin paljon hässäkkää, etten ole ehtinyt pelaamaan, ja sen seurauksena jonkin lainen touchin katoaminen tuossa. Katsotaan mitä tulevaiisuus tuopi...

Hmm.. Tästä piti tulla ”note to myself” tyyppinen lyhyehkö ajastusten jäsentely mutta karkasikin näköjään vähän lapasesta. Hieno homma. Katsotaan jaksanko kirjoitella tänne vielä jatkoa vai jääkö tämäkin yhdeksi niistä hienoista aloitetuista projekteista, jotka eivät koskaan saavuta päämääräänsä.

Olisin laittanut tänne kuvan meidän ”linnasta” mutta ohjeiden perustellaa se vaikutti kovin hnakaltalta. Eipä sillä, enpä minä sitä kuvaa ole vielä edes käynyt ottamassa. Eiköhän tuo viimeistään siinä vaiheessa onnistu kun mikroi saapuu tänne minun henkilökohtaiseksi mikrotueksi . Siinä vaiheessa pistetään mikroin kanssa kunnon grindiluola pystyyn ja annetaan Aphraelan keskittyä opimntoihin. Ai niin, jos en vielä muistanut mainita niin Tallinnassahan sitä siis nyt majaillaan koska Aphraela tuli tänne vaihtoon.
  • 122 replies
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Piiiitkä alku - mutta tulipa luettua. Mielenkiinnolla seurataan Tallinnan grindiluolan kehitystarinaa! :f_thumbsup:
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Ihan mielenkiinnosta kyselen että miten helppo oli Tallinnasta löytää vuokrakämppää ja millainen on hintataso?

Pelit on varmaan paistikkaat livenä, lisäksi nyt pääset varmaan grindailemaan sitten PokerStars.ee saitille esimerkiksi jos kirjatkin on siellä?
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Nämä Tallinnan vuokrmarkkinat oli varsin mielenkiintoiset. Itse kun on Suomessa tottunut siihen, että jos jonkunlaisen katon pääsi päälle haluat niin liikkeellä pitää olla vähintään 2 kk aiemmin, niin täällä tuo aika on ehkä öö, 2 päivää aiemmin. Asuntoja alettiin etsiä lähinnä http://www.kv.ee sivustolta (on muuten hyvä sivusto kun melkein kaikki on suomeksi!) joskus muistaakseni lokakuun alussa. Erehdyttiin silloin soittelemaan muutamille välittäjille tyyliin "hei, haluaisimme vuokrata asunnon tammikuun alusta", jolloin meidät lähinnä naurettiin pihalle. Jos jotain tiettyä asuntoa haikailit silloin niin vastaus oli että ota yhteyttä joulukuun puolessa välissä niin katsotaan onko asunto vapaana. Minä olinkin jo kovasti ihmetellyt kun ilmoituksissa ei ollut mitään ajankohtia, mutta täällä siis vuokralle annetaan ilmoitukset ovat aina alkaen tästä päivästä. Ja samaa asuntoa voi välittää useampi henkilö/välitystoimisto, jolloin ei oikein koskaan voi olla varma keneltä asunnon loppujen lopuksi vuokraa.

Välittäjien kielitaito oli iästä riippumatta ihailtavaa, ensimmäiset yhteydenottomme välittäjiin teimme sähköpostilla, johon sanakirjan kanssa väänsimme viestin ensin Viroksi (ja ei, emme osaa sitä pätkääkään, MOT-sanakirja hyvä kaveri), ja sitten saman englanniksi, jolloin vastaus tuli yleensä takaisin Suomeksi. Kiitos isä tästä :) .

Kyselinkin tämän asunnon välittäjältä kuinka on mahdollista, että Virossa lähes kaikki puhuu ainakin auttavaa Suomea, kun taas Suomessa kukaan ei osaa sanaakaan Viroa. Syynä on kuulema se, että 90-luvulla kun Viro oli vielä Venäjän jäljiltä melko kaaoksessa, täällä ei ilmeisesti näkynyt televisiosta paljoa muuta kuin Suomen kanavat , josta kaikki siihen aikaan televisiota seuranneet ovat oppineet kielen. Jännittävää, sanon minä ! Joskus aikoinani ennen ylioppilaskirjoituksia yritin kovasti valmentautua Ranskan kirjoituksiin katsomalla muuten erittäin typerää sarjaa Saint Tropez, ja voin kertoa etten minä ainakaan oppinut siitä kieltä vaikka pohjaa olikin... Mutta en valita ollenkaan, helpottaa huomattavasti asiointia kun voi puhua omaa äidinkieltä. Esimerkiksi tänne saapuessa meidän auto hajosi (tietysti, mitäpä muutakaan voisi olettaa) joten ensimmäisenä suoraan korjaamolle. Setä siellä puhui onneksi edes kohtuullista Suomea, koska olisi ollut todella ongelmallista koittaa selittää englanniksi että autostani on joko etupyörän laakeri tai murrosnivel sökönä. Sanakirja voitaisiin muuten laittaa ostoslistaan heti sen ämpärin ja kloriitin jälkeen.

Hienosti poikettiin taas sivuraiteille :f_grin: . Tikkarin kysymykseen siis vielä, eli tuolta aiemmin mainitsemaltani sivustolta voi etsiä vapaita asuntoja, joita mun mielestä oli varsin paljon tarjolla. Tietyt asunnot olivat siellä viikosta toiseen mutta muuten vaihtuvuuttakin oli kiitettävästi. Eräs suomalainen välittäjä väitti, että Tallinnasta on mahdotonta usean opiskelijan saada kimppakämppää, mutta tuota ongelmaa ei kyllä esiintynyt kenenkään muun välittäjän kanssa. Sanoisin siis jopa että asunnon löytäminen oli helppoa. Meillä ongelmia tuotti lähinnä nuo kaksi nelitassuista, kaikkiin asuntoihin kun koiria ei luonnollisestikaan saanut viedä. Kuitenkin ilmeisesti koiria pidetään turvallisempana vaihtoehtona kuin kissoja, jotka kuulema repivät seiniä?

Asuntojen laatu ja hinta oli hyvinkin kirjavaa, eli jokaiselle varmasti löytyy jotain. Meillä hintakattona oli 6000 EEK eli n. 380e, ja tuohon rajaan asti löytyi kaksioita ja kolmioita paljon ja jokapuolelta kaupunkia. Yleensä sanotaan että keskustassa on kalliimpaa (niin kuulema täälläkin) mutta suurin osa budjettipuolen asunnoista löytyi kyllä keskustasta. Tosin kunto saattoi sitten olla heikommanlainen. Me haluttiin mielummin keskustan ulkopuolelle, jossa on rauhallisempaa ja enemmmän ulkoilu- ja liikuntamahdollisuuksia. Julkinen liikenne kun on täällä kuitenkin edullista ja toimivaa ja taksilla ajokaan ei silloin tällöin aja vararikkon (mehän siis eilen toimme muuttokuorman tänne korjaamolta taksilla... :f_biggrin: ). Taloyhtiöt ovat täällä täysin vieras käsite, eikä yhteisistä tiloista ole varsinaisesti kukaan vastussa, joten rappukäytävien ja julkisivujen kunto on sen mukainen. Asuntoa ei siis kannata tuomita kidutuskammiolta näyttävän porraskäytävän takia. Esimerkiksi täällä ylimmän kerroksen tasanteelta puuttuu porraskaide kokonaan, mikä ei näin korkeita paikkoja pelkäävälle ihmiselle ole kovin miellyttävää. Onneksi koiratkaan eivät halua pudota mistään joten ne eivät ole osoittaneet liian suurta mielenkiintoa tuota kuilua kohtaan vaan pysyttelevät kiltisti seinän lähettyvillä.

Livenä en varmaankaan ainakaan aluksi pelaile kuin viikkoturnauksia, käteinen kun nyt euroaikana on pienimmilläänkin sunnuntaisin NL100, joten tuo meikäläisen NL25 juuri ja juuri riittävä kassa on hitusen pieni. Olen kuitenkin yrittänyt takoa päähäni tuota kassanhallintaa, joten tommoset "pikku shotit" saattaisivat olla kovin tuhoisia vaikka edellisen kerran täällä jäinkin käteisestä voitolle.

Jos tätä sattuu lukemaan joku Tallinnassa päin asusteleva niin tarvetta olisi i) polttopuille ii) matoille, minkälaisille tahansa kunhan suht. puhtaita ja iii)grindauskäyttöön sopivalle työpöydälle ja jonkunlaiselle tuolille. Täällä on ainoastaan sohvakalusto ja baarijakkaroita. Yleensä käytän tota kakkosnäyttöä kaverinä pelatessa, mutta tällä hetkellä en ole vielä keksinyt sopivaa viritelmää tänne joten joutuu pelaamaan vaan sen mitä läppärin näytölle mahtuu.

Jos tuo asuntoasia kiinnostaa jotakuta vielä enemmän niin voin koittaa auttaa sen mitä osaan ja mitä tähän asti on itselle selvinnyt. Sen verta vielä että jos asunnon haluaa esim vanhasta kaupungista niin silloin hintakattoa ei varmaan ole olemassakaan vaan hinnat on pilvissä. Mistä tahansa muualta kaksioita ja kolmioita, osa jopa varsin hyväkuntoisia ja kalustettuja, löytyy monipuolisesti 250e-400e haitarista. Mustaanmäkeen ja Lasnamäkeen suhtauduimme sen verran epäilevästi että niistä asuntoja emme edes katselleet. Ilmeisesti niissäkin vain osa alueista on rauhattomia ja muualla asuu ihan "tavallisia" ihmisiä, mutta alueita tuntemattomille olisi aikamoinen flippi ottaa kämppä sieltä kun ei yhtään tiedä minkälaiseen mafiaslummiin joutuu.

Edit. typoja korjailtu
      +1
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Kyllähän Suomessakin jokainen osaa jonkin verran viroa. Sanat vaan tarkoittaa vähän eri asiaa (vrt. ruumis = huone). :f_confused:

Mutta joo, kyllähän sitä kieltä oppii jos vuosikaudet lapsena katsoo töllöä ilman tekstityksiä. Ja itse ainakin kiitän saksasaippuan kuningatarta Marienhofia ylioppilaskirjoitusten kiittävästä arvosanasta. :f_grin:
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Tuo kaiteen puuttuminen voi vähän vaikeuttaa baarista kotiin tuloa, meinaan menee helposti aika riskipeliksi....

Ja se vielä kiinnostaa, että kuinka se euron käyttöönotto on lähtenyt siellä sujumaan? Onko kansallista protestihenkeä havaittavissa?
    • Lour6es
      Lour6es
      Bronze
      Kyselinkin tämän asunnon välittäjältä kuinka on mahdollista, että Virossa lähes kaikki puhuu ainakin auttavaa Suomea, kun taas Suomessa kukaan ei osaa sanaakaan Viroa. Syynä on kuulema se, että 90-luvulla kun Viro oli vielä Venäjän jäljiltä melko kaaoksessa, täällä ei ilmeisesti näkynyt televisiosta paljoa muuta kuin Suomen kanavat , josta kaikki siihen aikaan televisiota seuranneet ovat oppineet kielen.

Taannoin tuli Yleltä hauska dokkari "Disko ja ydinsota" näistä Suomi-TV:n katsomisista Neuvosto-Virossa. Virallinen neuvostopropaganda oli voimaton K-kaupan väiskin lihatiskin edessä (sitä väitettiin suomalaisten järjestämäksi provokaatioksi) ja meillä näkyneitä Dallasia, ritari ässää ja muuta länsihömppää nauhoteltiin ja dubattiin laajempaan neukkulan levitykseen. No Tallinna on hieno paikka, toivottavasti viihdyt.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Joo ei paljon tee mieli pikkutunneilla hiippailla kotio, korkeintaan kontaten, silloin on parempi pito eikä tipu niin korkealta :f_biggrin: . Eipä tosiaan ole tarkoitus pahemmin baarissa ravata täällä, se on grindauksen kannalta aina EV-, menee hyvää peliaikaa hukkaan ja seuraava päivä harakoille. Tosin jos täällä olisi jotain hyviä keikkoja niin niillä kävisin mielelläni. Leffat on myös kuulema edullisia, eikä onneksi edes ole dupattu viroksi.

Tänään bussilla matkustaessa iski taas päin se että kaikki eivät kuitenknaan ole täällä kielitaitoisia. Käsimerkeillä koitimme kuljettajan kanssa selvittää lippujen hintoja, hinnastossa kun hinnat olivat jotain aivan muuta kuin mitä kuljettaja vaati. Olisimme halunneet myöskin 10 kerran sarjalipun mutta se jääköön nyt toiseen kertaan. Matka olisi maksanu kahdelta hengeltä 3.20e, ja meillä oli 2kympin seteli. Ei kelvannut. Kolikoita oli yhden lipun verran ja hilut päälle. Aikamme huidoimme siinä ja ihmettelimme, kunnes kiltti setä ilmeisesti menetti hermonsa ja viittoi meitä poistumaan takavasemalle (ei onneksi ulos kuitenkaan). Ei vaan ikinä kävisi Suomessa noin! Jos rahaa on viisikin senttiä liian vähän niin ei tule kauppoja. Itse olen onnistunut muun muassa saamaan järkyttävän tappelun aikaan kuljettajan kanssa kun en suostunut maksamaan koirasta, koska sitä ei ollut merkitty hinnastoon. Keskustelu eteni kovin rakentavaan suuntaan kun taistelimme herran kanssa siitä missä menee sylikoiran raja. Minähän olin tietenkin sitä mieltä että sylikoira on koira joka mahtuu syliin ja jonka omistaja jaksaa kantaa sylissä. Matkustin siis sen matkan 20-kiloinen lapinkoira sylissäni bussissa, jossa oli minun lisäkseni 2 matkustajaa. Kuljettaja muisti kyllä koko maktan ajan mulkoilla minua vihaisesti peilin kautta, ja vieläpä kuittailla siitä kun ulos poistuessamme laskin koiran maahan ja annoin sen kävellä itse ulos. En matkustanut sillä bussilla enää tuon jälkeen.

Paikallisten kanssa en ole kamalasti päässyt keskustelemaan euron aiheuttamista ajatuksitsta, mutta muutaman taksikuskin kanssa vaihtamieni kuulumisten perusteella euroon ei suhtauduta kovin positiivisesti. Ilmeisesti sama homma kuin Suomessakin, omasta rahasta on haikeaa luopua ja samalla pelätään hintojen nousua. Tuo ei käsittääkseni ole edes turha pelko, monet tuotteet täällä on jo Suomen hinnoissa tai jopa kalliimpia. Esim maitolitra on Suomen hinnoissa, shampoot ja pesuaineet jopa kalliimpia. Lähipitseriasta ostettu iltapala oli 5 euroa. Kassan täteillä on kyllä kieli keskellä suuta kun laskevat rahoja. Täällä on liikenteessä myös Suomessa hilpeyttä herättäneet 1 ja 2 sentin kolikot.

Uskon kyllä viihtyväni täällä, ainakin asuinalue on mukavaa, lähes pelkästään 1900-luvun alussa rakennettuja omakotitaloja. Melkein joka pihassa on kuitenkin koira vartioimassa, vaikka rotukoirat ovatkin täällä harvinaisempia. Meidänkin pörröpallot ovat herättäneet täällä kovasti ihmetystä, ei paljon passaa jättää niitä kauppojen ulkopuolelle yksinään odottelemaan.

Sain äsken Stud trackerin kokeiluversion toimimaan. Tai miten sen nyt ottaa, väittää joka välissä että nollalla ei voi jakaa (no älä...). Positiivista on, että 0.25/0.50 Stud Hi oli plussan puolella. Tosin käsiä vasta reilu tuhat. 0.50/1.00 studiin taas olin kuopannut jonkun verran. Kassanhallinnallisesti voisin pelata tuotakin, mutta epäilen että oma pääni kestää paremmin kun pelaa hieman matalammalla tasolla. Etenkin kuin tuo on vielä täysin opettelua. Yhden Stud-kädenkin postasin tuonne käsianalyysiin, se voi halukkaat käydä katsomassa sieltä. Jos jollakin on tietoa hyvistä Stud Hi artikkeileista, videoista tms. niin kertokaa ihmeessä. Täällä Strategyllä tuota materiaalia on kovin vähän *vink vink*. Esim. artikkeli-osiossa ei ole Stud Hi:lle edes omaa kategoriaa vaan ainoastaan hilolle... Murr Murr. Nyt kun tähän aiheeseen päästiin niin miksi teksu käteinen on edelleen jaoteltu SSS ja BSS:ään? Eikös tuo SSS ole aika hankalaa nykyisin kun saitit ovat nostaneet minimisisäänostoja pöytiin? Vai onko vielä saitteja jossa tuota voi täysipainoisesti harjoittaa? Itse kun en ole koskaan tuota opetellut. Omasta mielestäni oli hyödyllisempää jos käteis teksu olisi jaoteltu 6-max ja Full-ring karegorioihin. Tai että 6-max tulisi noiden rinnalle uudeksi alueeksi. Nyt varmasti moni ajattelee, että fullin opit pätee myös 6maksiin kun jättää ensimmäiset positiot pois, mutta kaipaisin silti enemmän shorttiin erikoistunutta kirjallista materiaalia (videoitahan onkin aika kivasti).

Koirat tepsuttelee sen verta levottomina että pitää lähteä niiden kanssa pihalle ja katsoo sen jälkeen onko vielä fiilistä pelata. Äsken oli kivasti auki 4 studipöytää, ihme kyllä onnistuin tekemään jopa mukavasti voittoa siinä ?( .
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Unohtui vastata tohon tikkarin aiempaan kommenttiin Pokerstars. ee saitista. Kirjat on mulla edelleen Suomessa, joten epäilen että en pystyisi rekkautumaan tuonne. Tosin stars ei muutenkaan juuri houkuttele, paitsi hyvien turnauksien ja suurien pelaajamäärien puolesta.

Virallisen tiedon mukaanhan täällä ei pitäis toimia mitkään muut kuin tuo PokerStars.ee ja OlympicPoker (iPoker), mutta FullTilt on ainakin mulla toiminut pienin rajoituksin ilman mitään ip-osoitteiden kiertoa tms (ei kannata puuttua yksityioskohtiin, minen ymmärrä noista muuta kuin toimii-ei toimi). Pelata pystyy siis normaalisti, mutta esim. tilille tulleita rakebackeja tai muita vanhoja tapahtumia ei pääse näkemään, enkä myöskään päässyt My Promotions:iin. Paska homma mutta näillä mennään. Parempi tämäkin silti kuin se että koko softa ei olisi toiminut.

Tuo eilen mainitsemani Stud- sessio olikin mennyt paremmin kuin hyvin, tässä speksejä:

Taso 0.25/0.50$

Hands: 271
      Profit: + 27,70$
      -> 21 BB/100

Wuhuu! Nyt kun on hyvät pohjat alla niin joutaakin kuoppaamaan. Tämän aamun olen napottanut yhdessä pöydässä, koska mukana on edelleen niin totaalinen kala, että toivon rahojen jossain vaiheessa siirtyvän Heron suuntaan. Kaveri mm. on maksellut A hailla loppuun asti, kun meikäläisellä on pari pinnassa, plus nelosparilla kun mulla täpö jne.. Kaveri reissaa kolmosella 9/10 ihan millä tahansa kombolla, nyt vaan tarvittaisiin osumia että merkit siirtyisi oikeaan suuntaan.

Viikonlopun suunnitelmista sen verran että tarkoituksena on grindaamisen lisäksi raahautua keskustan suuntaan tapaamaan Strategy-kollegoita, jotka ovat tulleet tänne harjaamaan Revalin turnauksia :f_cool:
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Tallinna asumisvaihtoehtona kuulostaa kyllä oikeastaan hyvältä: lähes kaikki kustannukset lienee halvempia, englannilla (tai suomella) tulee toimeen, peruspalvelut löytyy ja toivottavasti nettikin on luotettava?! Tarvittaessa pääsee takaisin Suomen puolelle nopeasti ja halvalla. Sää toki voisi olla vielä lämpimämpi :)

Onko teillä kuinka kauan tarkoitus asua Tallinnassa, jos saa udella? Onko teillä omaa autoa lainkaan mukana, kannattaako edes ottaa? Tosin taitaa riippua paljon myös asuinalueesta. Vuokrasopimusten tekeminen toimii juttusi perusteella aika erikoiselta... onkohan kuinka helppoa löytää vuokra-asuntoa vain kuukaudeksi tai pariksi? Hintataso kuulostaa aika houkuttelevalta verrattuna Suomen hintoihin! Asunnolla saa toki olla luonnetta, kunhan ei täysin remppakunnossa ole.

Kaiken lisäksi Tallinnasta löytyy ihania kenkiä ja Sushi Catistä olen saanut tähän mennessä maailman parhaimmat sushit :f_biggrin: Myös tämä afrikkalainen ravintola on erittäin hyvä, kannattaa kokeilla, jos ei ole tuttu paikka entuudestaan.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Joo äkkiseltään ainakin vaikuttaisi hintataso olevan Suomea edullisempi, ei tosin niin paljoa kun moni luulee. Veikkaan että jotain 25% edullisempaa kaiken kaikkiaan. Netti on näin parin päivän tuttavuuden perusteella luotettavuudeltaan Elisa Viihteen tasoa, eli pääosin toimii kivasti mutta yhtäkkiä saattaa tökkästä. 12 meganen yhteys maksaa 30 euroa. Tosin tuohon kuuluu myös 70 tv-kanavaa (Suomen kanavista TV1 ja TV2) ja lankapuhelinliittymä. Oltais haluttu pelkkä netti mutta ei onnistunut :) . Tuo liittymä on edelleen edellisen omistajan nimissä kun ei onnistuttu sitä vaihtamaan omiin nimiin. Ja Eckeröllä taisi tosissaan olla 18 euroa halvin reittimatka Suomeen.

Tarkoituksena on viipyä täällä 6-10 kuukautta. Puoliso on vaihto-opiskelijana yliopistolla ja minä ja koirat tultiin mukana haistelemaan uusia tuulia. Tarkoituksena on siis keskittyä pokeriin entistä kokonaisvaltaisemmin. Mihinkään liian lämpöiseen maahan ei oltaisi voitu lähteä kun nuo meidän koirat on tuommosia pörröpalloja jotka viihtyy hangessa. Ja psykologisesti on mukava tietää että kotiin pääsee nopeasti jos tulee tarvetta. Tosin Suomessa meillä on oma asunto vuokralla lokakuun loppuun joten jos aiotaan palata enne sitä niin joutuu taas anopin nurkkiin tai sillan alle asumaan :f_cool: .

Oma auto... Hmm... Tämä onkin mielenkiintoinen tapaus. Jo ennen reissuun lähtöä me ystäväni mikroi666 kanssa kuuntelimme auton etupäästä kuuluvaa omituista ääntä, jonka sitten tuomitsimme vaarattomaksi ja johtuvan korkeintaan repsottavastqa lokarista (fail). Älyttömän muuttohässäkän aikana onnistuin unohtamaan koko homman (fail again). Alkumatka Etelä-Suomeen meni kivasti, kunnes hieman ennen määränpäätämme vauhdin tippuessa taajama-nopeuksiin ääni alkoi olla todella kova ja vaikuttaa jo ajo-ominaisuuksiin. Kello oli silloin jotain 9 illalla, ja aamulla klo 6.30 piti olla terminaalissa. Muutaman puhelun ja pitkän tuijottelun ja seisoskelun perusteella arvoimme vian olevan joko laakerissa tai katkenneessa jousessa. Soitto vakuutusyhtiöön, joka ilmoitti ettäm mitään ei korvata ellei auto kirjaimellisesti leviä matkalle. Kiva kiva. Päätimme sitten ottaa riskin ja körötellä aamulla hiljakseen loppumatkan terminaaliin (n. 40 km), koska vakuutus taas korvaisi kaiken, jos jäisimme tien päälle (fail again). Kuin ihmeen kaupalla pääsimme laivaan asti ja vieläpä Tallinnan maaperälle, mikä oli jo puoli voittoa. Laivassa ollessamme ystävällinen respan täti auttoi meitä selvittämään autokorjaamojen sijainteja, joten aamulla ensimmäisenä korjaamolle. Auto jäi sinne ja taksilla katsomaan tulevaa asuntoa. Kun myöhemmin menimme noutamaan autoa, selvisi että vika tosiaan oli laakerissa ja sen lisäksi sököksi oli myös mennyt joku toinen osa (johon laakeri ilmeisesti kiinnittyy?) ja korjaus kestää maanantaihin. Jep jep. Auto on siis edelleen korjaamolla ja alunperin edulliselta vaikuttanut huoltotoimenpide onkin paisunut jo ei niin edulliseksi. Eli yksinkertaiseen kysymykseen monimutkainen vastaus, meillä on auto :D . Jos tuo rakkine osoittautuu turhaksi tai leviää lopullisesti niin varmaan viedään se takaisin Suomeen.

Väittäisin että auton tarve täällä on vastaava kuin Suomessa. Jos asut keskustassa et sitä tarvitse, ja jos keskustan ulkopuolella niin auton tarve riippuu siitä kuinka halukas on itse kulkemaan julkisilla. Täällä ei myöskään tunneta semmosta hienoutaa kuin auton pistoketolppa, vaan kaikki autot revitään kylmänä käyntiin (ja kuulema siinä ei ole mitään ongelmtaa?). Ei vaan meidän dieseli noin vaan lähtisi... Löpö taitaa olla suunnilleen suomen hinnoissa, ehkä muutamia senttejä alle. Bensa on vähän halvempaa.

Voisi luulla että myös lyhytaikaisten vuokrasopimusten teko tänne onnistuisi, mutta en tiedä onko se sitten enää kannattavaa tehdä välittäjän kautta, ne kun kuitenkin ottaa sen yhden kuukauden vuokran palkkiona. Puoleksi vuodeksikin se oli siinä ja siinä, mutta ei oikein tiedetty mistä muualtakaan osaisi asuntoa etsiä.

Mitä enemmän tätä ympäristöä on ehtinyt kiertämään, sitä enemmän täällä näkee koiria vartioimassa pihoja. Saksanpaimenkoiria on tosi paljon, myös pitkäkarvaisia. Sen lisäksi täällä on näkynyt ainakin Bernin paimenkoiria ja muutenkin kaikki isot (ja pelottavan näköiset) koirat ovat suosittuja pihavahteja. Eräässä pihassa oli iso valkoinen koira jolta näytti hännän lisäksi puuttuvan myös korvat?! Voiko semmonen olla mahdollista? Hurjalta se joka tapauksessa näytti....

Huomenna pitää lähteä huonekaluostoksille, ainakin jotain mattoja pitää hankkia ettei kaikuisi niin paljoa ja lisäksi jonkunalainen työpöytä ja tuoli siihen. Alkaa olla jo kova ikävä tota kakkosnäyttöä, pääsee täydellä volyymilla grindaamaan.

Ja kiitos murrrsun ravintola-suosituksesta, täytyy käydä kokeilemassa. Pakko tunnustaa sivistymättömyyteni mutta en ole sushiakaan ikinä uskaltautunut maistamaan, pitäisi kai rohkaistua kerta etanoitakin söin, vaikka vannoin etten niihin ikinä koskisi.
    • sirdalux
      sirdalux
      Bronze
      Onko tuttu stud taulukko, itse käytin tuota apuna niin tiesi milloin on aika luovuttaa tai painaa päälle. Alinmainen viesti.

Stud pelit
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Kiitos sirdalux linkistä, olen varmaan joskus nähnyt tommosen taulukon mutta nyt laitoin sen myös kirjanmerkkeihin ylös. Studit on kyllä menneet pari päivää ihan kivasti, ollaan mukavasti voitolla vähäsen. Mutta kuten Sawkko omassa blogissaan kommentoi, tuo stud tracker on kyllä todellä kökkö. Edelleen joka ikinen kerta sitä käynnistellessä se ilmoittaa että nollalla ei voi jakaa... Joo-o, elä sitten jaa sillä?

Ja miksi se näyttää BB/100 tulokset vain joillekin limiteille? Ensin ajattlin että se tarvitsisi tietyn määrän käsiä ennenkuin osaa määrittää sen mutta ei ollut sekään syynä, tuntuu että ihan randomisti valitsee jonkun tason ja ilmoittaa tuloksen siitä. Kovasti koitan sessioista ainaa jonkun käden poimia postattavaksi tuonne käsianalyyseihin teidän kanssapelaajien viihdytykseksi. Sitä ne nimenomaan tuntuu olevan, välillä tulee paisteiltua niin paljon että oksat pois. Yksi suomalainen "vakkarikin" on noista pöydistä löytynyt, nicki muistaakseni Vilkku98. Uskaltaako joku täällä tunnustautua tuon nickin haltijaksi? Mulla on edelleenkin tapana automaattisesti ajatella suomalaiset pelaajat keskiveroa kovemmiksi vastustajiksi, mikä monien mielestä on täysin päinvastaista. Vähän samoin kun miellän myös naispelaajat keskivertoa vaikeammin luettaviksi ja ajattelevimmiksi, vaikka Aarnimetsa minulle kovasti vakuutteli naisten turnausten olevan kovin fisukkaita. Mistä näitä meikäläisen ennakkoluuloja oikein satelee, huh huh :f_eek:

Eilen tuli ystäväpariskunta Suomesta käymään täällä, olivat neljä tuntia maissa. Käytiin sitten heidän kanssa kiertelemässä Kristine keskusta, mikä on ihan järkyttävän iso. Kahdesti ollaan siellä nyt käyty ja ehkä puolet on ehditty kiertää. Ensimmäisenä suunnattiin aamupalalle, ja minä tietenkin halusin aamupalaksi pannareita. Tavailin ruokalistaa ja koitin arpoa mitä on kondenspiim ja ja kohupiim. Tarjoilijatyttöjen kielitaito oli vähän niin ja näin, joten lopulta en oikein itsekään tiennyt mitä olin tilannut. Laskun loppusumma vaikutti minusta paikalliseen hintatasoon nähden kohtuuttooman suurelta, joten pöydässä aloin tutkia kuittia tarkemmin että mitäs sitä tulikaan tilattua. Tarkoituksena oli siis ottaa kaksi annosta banaani-suklaa pannareita plus molempiin lisänä kermavaahto (tämä oli se kohta jossa allekirjoittanut kämmäsi, lista oli kulman takana, joten norsun muistillani olin jo sotkenut asiat about kolmessa sekuntissa) mutta loppujen lopuksi olinkin tilannut kaksi annosta banaanisuklaa pannareita PLUS kaksi annosta pannareita rahkatäyteellä :f_biggrin: . Eipä siinä mitään, kyllähän minä nyt koska vaan aamupalaksi muutamat pannarit pistelen. Pannareilla siis tarkoitetaan täällä suomalaistyyppisiä lettuja, niinkuin vissiin joka puolella muuallakin. Letut aamupalakaksi on aina hyvä vaihtoehto, vaikka pidinkin huomattavasti enemmän Järven kauppakeskuksen lettupaikasta.

Mikähän siinä oikein on, että kun jostakin asiasta avautuu ääneen, niin se lähes poikkeuksetta korjaantuu? Eilen nimittäin itkin tuolla sng- foorumilla tekemääni super turbo kuoppaa ja sen jälkeen pelasin about 40 peliä, ja nyt kuoppa on melkein ummessa. Sama homma, jos kiroat ääneen kadonneita sukkia/avaimia/silmälaseja/mitätahansa, etenkin jos onnistut vielä puoliskon patistamaan etsimään niitä, niin ne löytyy samantien, yleensä omilta jäljiltä aivan nenän alta. Nokkelapokkelana olen tietenkin tiedostanut tämän tosiasian, ja nykyisin ihmettelen lähes aina ääneen kadonneiden tavaroideni kohtaloa. Auttaa kummasti löytymiseen. Tarkoituksena on ollut myös kouluttaa tuo karvakerä etsimään esim avaimia, mutta tähän asti se on keskittynyt lähinnä päinvastaiseen, nimittäin sukkien piilottamiseen.

Tätä menoa jos jatkaa lumet sulamistaan niin kohta on jo kesä, jebou! Koko eilisen illan tuli lumia katolta hirmu ryminällä. Aamulla mukana oli tullut myös alakerran kuistin katos... Mukava asua täällä ylimmässä kerroksessa ja toivoa että katto ei tule niskaan. Saisi tämä mökki kestää nyt edes sen ajan mitä me täällä asumme.

Vasta kaksi mukia kaffea takana tänä aamuna, pitää käydä hakemassa kolmaskin ja aloitella tämän päivän ensimmäiset sessiot.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Tämän aamun ensimmäinen (tosin lyhyt) sessio takana. Jotenkin kohmeinen olo, olisiko sittenkin liian vähän kahvia alla (tarjoilijaaaaa, uusi pannu tulille!)?

15 peliä tempaisin, ja pari biniä jäin pakkaselle. Siihen nähden ihan hyvä tulos kun jossain vaiheessa näytti ettei mikään onnistu. Osaako joku muuten kertoa miten HEM laskee tuon Adjusted EV:n? Tarkoitan siis, että kattooko se ainoastaan sen viimeisen (yleensä tippumis-) käden ja laskee onko se ollut EV+ tilanne, vaiko joka ikisen käden pelin aikana? Ja otetaanko siinä huomioon tilanteet, joissa esim. bubblessa stakit ovat luokkaa vihu1 1300 vihu2 200 ja Hero 300, jolloin heron kannattaa (vai kannattaako?) välttää turhaa riskiä vihu1 kanssa ja pyrkiä saamaan vihu2 ulos, jolloin ehkä joku marginaalinen puskupaikka jää käyttämättä, ja tästä johtuen vihu2 tuplaa ja hero onkin pudotusuhan alla? Olipas epäselvästi selitetty mutta toivottovasti pointti tuli selväksi.

Normi sittareihin kun sanotaan 30-50 bin kassan olevan riittävä ja turboihin ehkä 50-100 niin mikä on mielestänne riittävä superturboihin? Itse en ainakaan uskaltaisi lähteä väänntämään noita jollakin 50-60 bin kassalla. Tai ei sillä oikeastaan ole mitään tekemistä uskaltamisen kanssa, vaan sanoisin että se ei ole minun miellyttävyysaluellaa. Sen vähän mitä olen ehtinyt noita testailemaan, niin 20 binin heilahtelut ovat täysin arkipäivää, suuremmista puhumattakaan, ja ainakin itse yritän pitää rollistani sen verran hyvää huolta että 30% kuoppa alkaisi jo tuntua todella pahalta ja väkisinkin vaikuttaa omaan peliin. Tähän varmasti joku neropatti toteaa, että se ei saisi vaikuttaa, ja vain amatööri sortuu tuohon virheeseen. Onneksi noin rinta rottingilla todeta että aivan, siksipä minä pelaan sen verran suurella kassalla sen verta pieniä tasoja että tuollaiset heilahtelut ei tunnu missään :f_grin: . Sama pätee mulla noihin limittipeleihin, en voisi enää kuvitellakaan pelaavani mitään peliä alle 600BB kassalla, ainakaan yhtä sessiota/shottia pidempään. Makuasioita kai nämäkin.

Mutta palataanpa takaisinpäin tuohon otsikkoon. Valittelin eilen 6-maxien kuplaongelmaa, eli sitä kuinka 3-sjoja on häiritsevät paljon enemmän kuin muita sijoituksia. Fiksu ja systemaattinen ihminen paneutuisi siis tuohon, mutta kun minä en ole varsinaisesti kumpaakaan vaan enemmänkin kaaottinen, joten ajattelin paneutua seuraavaan asiaan, eli HUpin hiomiseen mahdollisimman hyvään kuntoon. Teoreettisena ihmisenä jopa perustelin tuon itselleni lähes aukottomasti (öhöm..). Jos ongelmana on päästä kuplasta yli, niin eikö silloin kannatakin panostaa täysillä siihen, että ylimentäessä maksimoidaan tuotto. Right :tongue: ?

Aika paljon olen lueskellut netistä noita pusku/koppi rangeja super turbojen huppiin, mutta koska ne on ainoastaan matemaattisia tarkasteluja optimaalisesti pelaaville vihuille, niin kovin löysiltähän ne tuntuu. Rupesin siis miettimään enempi käytäntöön perustuvaa systeemiä tuohon. Minä en todellakaan ole mikään HUP specialisti, kaukana siitä, (jos joku em. sattuu lueskelemaan tätä niin räpylää pystyyn) mutta maalaisjärjellä ajateltuna huppipelihän saadaan hiottua lähelle täydellisyyttä lähtemällä liikkeelle vastustajan maksurangesta heron shoveen, jolloin oma puskurange voidaan adjustoida siten, että tekipä vihu mitä tahansa niin hero voittaa. Kippaamalla liian usein viedään arvokkaat blindit ja mahdollisesti myös ajetaan vastustaja tekemään virheitä, ja koppaamalla liian löysästi herolla on edelleen a) paras käsi jonka toivotaan kestävän tai b) ollaan perässä ja toivotaan pääsevämme ohi.

Näin pitkälle minä pääsin hienoissa ajatuksissani kunnes tajusin, että eihän minulla ole hajuakaan vihujen koppirangesta hupissa :D . Siispä Hemiä auki ja katselemaan. Koska olen aika käsi tuon softan kanssa, en tietenkään löytänyt sieltä sen paremmin vastustajieni statseja kuin myöskään saanut lisättyä hudiin "Call PFR in HUP"-tyylistä tietoa. Anyone?? PT:ssä mulla olikin aina näkyvissä Call PFR, josta on ollut mulle valtavasti apua super turboissa. Tietenkin VPIP ja PFR voidaan pitää suuntaa antavina, mutta jostain syystä osa vihuista saattaa olla vaikka kuinka löysiä limppailemaan potteihin mutta eivät juuri koskaan maksa korotuksia. Löysin kyllä HEMistä tuommoisen "Call open"- kentän, tarkoittaako se likimainkaan samaa asiaa? Ja pystyykö noita sorttaamaan hudiin pelaajamäärien mukaan? Eli että näyttäisi erikseen PFR, kun pelaajia >2 ja huppiin erikseen?

Kertokaapa ihmiset minkälaisilla statseilla te itse/vihut yleensä pelaa hupia? Kuinka paljon stakkikoot vaikuttavat omiin rangeihin? Tai siis tottakai ne vaikuttaa, mutta itse olen tiukentanut jonkun verran rangea tilanteissa, joissa vihulla on esim 2-3 blindia, jolloin ohjeellisesti pitäis kopata melkein any2, mutta mielestäni tuo ei ole järkevää, koska silloin antaa liian halvalla tuplat vastustajalle. Ennemmin pelaan pykälää tiukemmalla rangella, luovutan ehkä 1-2 omaa blindia ja pyrin saamaan merkit keskelle vahvemmalla kädellä. Oletetaan, että esim tilanteessa blindit 60/120 vihulla on 300 ja itsellä 1500. Vihu on SB ja puskee, ja minulla on kädessä J4o. Wizard sanoo SB: puskurangeksi 100% ja heron koppirangeksi saman. Poker Stove antaa J4o voitto% 46-54. Ok, ei kuulosta pahalta? Entäpä kun palataan takaisin to real world, ja vastassa on kaveri, joka luulee Poker Stoven olevan jokin ruuanlaittoon liittyvä väline, ja ICM:n suksimerkki. Hän katselee korttejaan, ja todellisuudessa puskee max 40% käsistä. Tällöin Heron voittomahdollisuudet ovatkaatn enää 33-66! Miksi siis antaa kaksi kertaa kolmesta vihulle tuplat, jolloin tilanne hero 1200 vihu 600 ei olekaan enää yhtä herkullinen. Itsehän kippaisin tuon ja odottaisin seuraavaa kättä. Olkoon se vaikka T8s, stakit 1380 ja 480, hero puskee ja vihu kippaa ehkä 70% käsistä, ja ollaan taas lähtötilanteessa. Voi olla että olen tässä ajatusmallissa täysin hakoteilla, mutta näin minä tekisin (huom. ehkä tässä on syys miksi olen tappiollinen/breakeven pelaaja :f_cool: ). Paljon mielummin otan maksun yhtä blindia pienemmällä stakilla vaikkapa jollakin Ax, Kx kädellä.

Näin tällä kertaa, hero jatkaa paisteilua :s_cool:
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Laskee tietääkseni sen EV:n kaikista käsistä, muutenhan se olis ihan väärässä.

Super turboja en kyllä pelais alle 80bin kassalla.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja kravdude
      Laskee tietääkseni sen EV:n kaikista käsistä, muutenhan se olis ihan väärässä.
      Vain all-in käsistä toki.

Ja myös jos painat flopilla 95% stäkistä sisään, mutta katkeet vasta turnilla, katsoo se turnin equityt.

http://faq.holdemmanager.com/questions/120/EV+Explained :f_thumbsup:
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Tässäpä on Super Turbo käppyrää tähän asti. Voisihan se paremmaltakin näyttää mutta ainakin viime pelien suunta on ylöspäin.

Tosiaan tosta ~250 pelin kohdalta vaihtuu pelimuoto 9-maxista 6-maxiin. Tähän mennessä parhaat tulokset on tainnu tulla pelaamalla 6 pöytää kerralla. Aika hurja saavutus mättää 16 kerralla, huh huh. Tosin Ninja auttanee siinä vaiheessa kummasti. Ei kyllä meikäläiseltä lähtisi ihan kylmiltään tommonen.

Viikonloppuna olisi Revalissa 150e HORSE turnaus, hirveästi himottaisi mennä. Vähän turhan arvokas vaan tässä taloustilanteessa. Muistaakseni n. 40 osallistujaa max, joten pitäisi olla kohtuu varmat riidit menestymisestä tuolla. Rahanmenoa ollut ihan mukavasti tässä viime päivät, ja kuten ylläolevasta kuvastä näkee niin ei tällä pokerilla kovin leveästi elellä. Eilen saatiin kuitenkin auto huollosta, hieno homma. Tosin siinä on edelleen ABSin anturi paskana joten absit ei pelaa ja varoitusvalo palaa koko ajan (myös käsijarrun..). Siihen pitäisi joku saturainen uhrata lisää. Lisäksi jouduimme investoimaan uuteen akkuun, joka tosin on vielä vaihtamatta. Siitä saattaa tulla hauskaa. Akkukauppailu oli myöskin hauskaa, kun enhän minä tietenkään tiennyt minkälainen akku siihen käy. Ei se mitään, eivät ne myyjätkäät tienneet. Akun kanssa kuitenkin poistuimme liikkeestä (plus parin jakarin kun ulkona pamahti mieleen että jotain kättä pitempää siihen vaihtamiseen olisi varmasti hyvä olla). Palvelu oli enemmän kuin erinomaista, onnistuimme jopa houkuttelemaan pari kilttiä setää ulos tuijottelemaan konepellin alle kun epäilimme akun sopivuutta, edellinen akku kun oli ihan eri näköinen. Mutta joka päivä oppii jotain uutta, kuten sen että pienempi akku mahtuu suuremman paikalle. Enää on edessä vain akun vaihto. Onneksi minä tee-se-itse-naisena hoidan tuommoiset pikku ropleemat käden käänteessä :D . Muistetaan vain sähkö miehen sääntö, eli ei yhdistellä tuntemattomia johtoja ja aina vain toinen käsi kiinni vempeleessä josta saattaa pätkähtää. Kuinka vaikeeta se voi olla :f_biggrin: ?

(<- Pyydän kaiverruttamaan tuon viimeisen hautakiveeni mikäli minusta ei kuulu enää)

Menee kyllä johonkin toiseen päivään, pimeys ehti laskeutua ennekuin toinen pannullienen aamukahvia on oli tuhottu.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Hei pojat ja tytöt, nyt kaikki innokkaat lukijat sanomaan HEP tänne niin saadaan Stud Hi valmennusta :f_thumbsup: !
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      HUpista sellasta, että todella harvoin törmään sellaisiin vihuihin, jotka koppaisivat nashia löysemmin puskuja, paitsi että osa maksaa aina, kunhan on suittarit. :D (Jos ne koppaa löysemmin niin se on sitten yleensä jokin tilttimaksu edellisen hävityn potin jälkeen) Moni löysästi alussa pelaava paisti vetääkin heads upin liian tiukasti. Mä pusken yleensä Nashin mukaan (vaikka liian tiukasti koppaavaa vastaan voisi painaa löysemminkin) ja koppaan jonkin verran taulukkoa tiukemmin.

Kuplapelaamisesta mulla on sellaisia kokemuksia, että ei ainakaan kannata painella isoimmalla stäkillä joka käteen all-in, vaikka se olisi nash-kalkulaattorin mukaan oikein. Oon turhan monta kertaa bubblannut merkkijohdosta, kun toiseksi isoin stäkki on kopannut jollain K6o:lla.

Tuosta sun EV-käyrästä ei varmaan voi edes tehdä sellaista johtopäätöstä, että et olisi pelannut voitollista peliä. Mulla meni ekat 700 peliä yli 10% ev-roilla, sitten nousu loiveni ja viimeiset 250 peliä on menneet lievää alamäkeä. En ainakaan usko, että olisin alkanut pelaamaan huonommin. Oon vaan ollut huomaavinani, että mun puskut kopataan jatkuvasti dominoivilla käsillä. Huono runi korttien suhteen voi siis aiheuttaa sen, että punainen viiva sukeltaa.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Mitenköhän minä olen onnistunut löytämään noista semmosia vastustajia jotka koppailee any2 :-|. Ihan paras oli kyllä eräs kavei, joka pelai bubblen tosi tiukkaan, jopa ehkä pykälää liian tiukasti. Puski hyvin kun oli tilaisuus, mutta ei koskaan maksanut. Tää tyyppi oli mun vasemmalla puolella, joten pystyin puskemaan todella laajasti sb vs bb tilanteet. Noh, jossain vaiheessa kolmas kaveri tipahti, en muista millä tavalla eikä se varsinaisesti ole tämän tarinan kannalta olennainen. Saman tien kun oltiin hupissa niin kaveri pisti I call anything moden päälle. Meillä oli muistaakseni aika tasastakit, ja kuitenkin jonkun verran pelivaraa, muistaakseni n. 10bb molemmilla, joka ainakin minulla tarkoittaa että ihan kaikella ei ole pakko maksaa, eikä välttämättä edes puskea (ja juu, Nash taitaa sanoa että alle 20bb pusketaan lähes mitä vaan). Joka tapauksessa kaveri koppasi mun puskun ensin J4o ja hetiä perään T9o. En nyt tiedä onko nuo jollain 10bb stakeilla kopattavia, enkä tiedä siitäkään mitä järkeä on olla superkyylä bubblessa ja sen jälkeen pistää homma ihan läskikis. ICM ja wizardi on varmaan taas minun kanssa eri mieltä, joten en viitsi edes käydä tarkistamassa :D .

Mutta muutama sananen vielä studista. Joskus aiemmin kirjoittelin tuonne turnauspuolelle kuinka mixed turnauksissa studi on aina ollut minulle kompastuskivi. Pakkohan sitä sitten oli ruveta opettelemaan (Sawkko minä syytän tästä sinua, sinä sait sen kuulostamaan mielenkiintoiselta ja jopa mahdolliselta oppia ja tehdä tuottoa :f_grin: ). Eihän se ihan putkeen mene, mutta joka päivä opitaan jotain uutta. Tosi mukavalta se on tuntunut ja on todella hyvää vaihtelua perus sittari tai käkky 6-max grindaukseen. On toiminut minulla myös FL teksun "korvikkeena", ei tarvitse enää niin usein hakata sitä ja hävitä vaivalla grindattuja rahoja (joskus mie tuon lajin kyllä opettelen vielä!). Mutta siis hauskintahan tuossa on se, että vaikka itse olisit kuinka huono, niin jostain hassusta syystä ne vihut tuppaa olemaan vielä huonompia :f_biggrin:

Lähtökätenä tuo on jo erittäin marginaalinnen, keskikokoinen pari keskikokoisella kikkerillä. Lisäksi yksi tripsi outti ja yksi jätkä on tapettu. Ei ehkä katastrofaalinen maksu mutta ei erikoisen tuottavakaan. Nelonen on kai ok mutta mitä ihmettä olen ajatellut vitosella??? Ok, en ehkä mitään?! Kolmoskadun perusteella taskussa voisi olla joku pari, tai sitten suoran vetoa. Ensimmäiseen noista tuli ehkä tässä apuja, toiseen ei. Jos siellä onkin joku pari, on hyvin mahdollista että se on omaani isompi. Aika tyhmä maksu tässä mun mielestä

No entäs kutonen? Ihan paska bluffiyritys esittää osumaa kun saa ässän, en hetkeäkään usko että tuolla kukaan edes kiinnittää ajatusta siihen mitä a) muilla saattaa olla taskussa tai b) mitä aikaisemmilla kaduilla on tapahtunut. Jotain hyvää sentään, saatiin toinen vihu ulos potista. Toisella kaverilla saattaa edelleen olla se isompi pari, suoran vetokin saattoi saada apuja, edes gutarin tai värin vedon. Riverillä sentään tajusin että mitä h*ttoa minä teen täällä asti tämmöisellä kuralla, äkkiä poistuminen takavasemmalle. Minun onnekseni vihuun iski sama ajatus.

7 Card Stud High ($0.25/$0.50), Ante $0.05, Bring-In $0.10 (converter)

3rd Street - (1.20 SB)

Seat 1: xx xx 6:spade: ___folds
      Seat 2: xx xx 3:club: ___brings-in___calls
      Seat 3: xx xx T:diamond: ___folds
      Seat 4: xx xx J:diamond: ___folds
      Seat 6: xx xx 6:diamond: ___completes
      Hero: J:club: T:heart: T:club: ___calls

4th Street - (4.20 SB)

Seat 2: xx xx 3:club: 4:club: ___checks___calls
      Seat 6: xx xx 6:diamond: 5:club: ___bets
      Hero: J:club: T:heart: T:club: 8:heart: ___checks___calls

5th Street - (3.60 BB)

Seat 2: xx xx 3:club: 4:club: T:spade: ___calls
      Seat 6: xx xx 6:diamond: 5:club: Q:club: ___bets
      Hero: J:club: T:heart: T:club: 8:heart: 6:club: ___calls

6th Street - (6.60 BB)

Seat 2: xx xx 3:club: 4:club: T:spade: K:spade: ___folds
      Seat 6: xx xx 6:diamond: 5:club: Q:club: 3:diamond: ___calls
      Hero: J:club: T:heart: T:club: 8:heart: 6:club: A:diamond: ___bets

River - (8.60 BB)

Seat 6: xx xx 6:diamond: 5:club: Q:club: 3:diamond: xx___checks
      Hero: J:club: T:heart: T:club: 8:heart: 6:club: A:diamond: Q:heart: ___checks

Total pot: (8.60 BB - $4.30)

Results (in white):[color:white]

Total pot $4.30 | Rake $0.20

Note: this site shuffles the hole cards.

Seat 6: [8s 4s 6d 5c Qc 3d 3h] - a pair of Threes

[/color]

Syy siihen miksi käsi on täällä eikä esim. käsianalyysiosastolla, on yksinkertaisesti se, että eihän noin paskasti pelattua kättä kehtaa mihinkään arvosteluihin laittaa (eikä tarkoita sitä etteikö sitä tässä saisi vapaasti haukkua, antaa tulla vaan koko laidallinen :s_biggrin: )

Pointti siihen miksi kuitenkin halusin oman paisteiluni pistää esille on tuo ylemnpänäkin mainittu että ei ole maailmanloppu jos itse teet virheitä (etenkään, jos koitat samalla oppia niistä jotain :f_thumbsup: ), koska mitä todennäköisemmin vihut tekee vielä suurempia virheitä.

Mutta nyt kaikki te jotka jatkoitte lukea tuon stud sepustuksen, niin selkeästikin teillä on edes SEN verran kiinnostusta kyseiseen lajiin että voisitte käydä nostamassa räpylän pystyy täällä Stud Hi valmennuksen puolesta! Kovasti loukkaanut jos kukaan ei käy (edes minun mieliksi) osoittamassa tukeaan :f_cry: .

Ja KIITOS Hnngh oikein paljon rohkaisevista sanoista, aina mukava kuulla että ehkä sinä et ole niin paska kuin mitä todistusaineisto antaa ymmärtää- jonkun toisen suusta, oli se sitten totta tai ei. Tuon edellisen käppyrän jälkeen ollaan jo kerran käyty plussan puolella, pudottu uudestaan ja tehty uutta nousua. Niin paljoa ei kuitnkaan muutoksia ole tapahtunut että olisi hyödyllistä laittaa heti perään uutta kuvaa. Mikäköhän olisi semmoinen määrä noita ST:ja (