Uusi alku ja kannibaalin kattilasta puuis!!??

• playeriman
      playeriman
      Bronze
      Tervehdys!!

Allaoleva on texxxtiä ennen ku muutin otsikkoa, sou ei välttis sovi otsikkoon toi eka lause, ellei mulla oo salaa tietämättäni ollu haaveena olla pokkapro siellä kannibaalin kattttilassa. :P

Otsikko tulee siitä, että haaveena on aina ollut pokeriammattilaisen ura. Vaikka takana on tappiollisia vuosia niin pokerinpeluu vaan on mun juttu. Siitä ei pääse mihinkään. Vaikka pokerinpeluun sanotaan olevan pääsääntöisesti ns. tylsää grindaamista ni ei haittaa yhtään. Mulla menee pelipäivinä helposti vähintään 5 tuntia pokeriin liittyviin juttuihin. Peleihin, videoihin, ja pokeriaiheisten juttujen lukemisiin eikä silti ole merkkiäkään kyllästymisestä.

Ehkä musta ei koskaan tule ammattilaista, mutta perkele ainakin yritän tehdä siitä totta. Nyt saattaa olla keino toteuttaa se, vaikka kassaa ei ole kuin muutama hassu satku tällä hetkellä. Aika näyttää sen onnistumisen/epäonnistumisen. Avasin vanhan tilalle uuden blogin sen takia, koska uskon enemmän kuin ennen siihen että ammattilaisuus voi olla totta tulevaisuudessa ja sen takia tää on vähän niinku uusi alku mun peliuralla. :)
      Tiedän kyllä, että työtä se vaatii, valtavasti työtä. Mut joo laitetaan historia lyhyehkösti. :)

Aloin pelaamaan NL holdemia joskus vuosien 06-07 tienoilla.
      Olin todella pitkään häviävä teksupelaaja ja aika paljon teksujakoja tullu pelattua ja suunta on ollut vääjäämättä alaspäin. Kattelin kyllä videoita ja koitin opiskella peliä, mutta ei selvästikään meinannu mun luupäähän oikeen upota ne opit. Paljon käsiä kyllä pelasin, mut ehkä se oli enemmänki sellaista väkisin pään puskemista siihen kuuluisaan karjalan mäntyyn.
      No tuli kevät 2011. Aloin opiskelee enemmän peliä ja enemmän tosissaan. Samoihin aikoihin olin tullu siihen tulokseen, että mun vahvin pelini lienee MSS teksu. Päätin siirtyä toukokuun ekasta päivästä lähtien pelaan MSS. Valinta oli oikea. Graafi ykkösestä näkyy selvästi, koska aloin pelata sitä MSS teksua. Se alkoi tasan siitä kohtaa missä käänne ylöspäin alkoi eli 394K käden kohdalta.
      Sen jälkeen oon pelannu enimmäkseen sitä MSS teksua, mutta joukossa on SSS sekä BSS teksua, mutta selvästi vähemmän mitä MSS.

Graafi 1. Kuvassa teksupelit ennen 8.9.11 ja siitä sellaiset reilu 2 vuotta taaksepäin. Pelitasoina kaikkea NL2$-NL100$

Graafi 2. Kuvassa 8.9.11 jälkeen pelatut teksupelit.

Entä tänään?
      Ehkä merkittävin ahaaelämys mun heikon pokerinpelaajan uralla tuli tossa 22.12.2011. en ainakaan vielä kerro tarkemmin ahaaelämyksestä. Pelaan ensin 100K hanskaa ja katon, että oliko se ahaa oikeasti nii merkittävä kuin tällä hetkellä näyttää. Sitte ehkä kerron siitä enemmän. :)
      Se kuitenkin ratkaisi sen, että MSSteksu tulee olemaan mun pokerinpeluun runko ja samaisen ahaaelämyksen myötä MSSteksu saattaa olla avain pokeriammattilaisuuteen. Muita pelejä kuten MTT, sittareita, omppuja ja muitakin pokeriversioita aion kyllä pelata, mutta ne jäänee vähemmälle.
      Tärkeintä on kuitenkin se, että toukokuun jälkeen herosta on tullut voittava pelaaja, ei merkittävästi, mutta voittava kuitenki mistä olen tappiovuosien jälkeen todella tyytyväinen. Toivottavasti sama suunta jatkuu ja vielä vahvempana. :) Pelien opiskelu jatkuu edelleen ja videot on kovassa käytössä.

Tää oli pikainen katsaus menneisiin peleihin, nimittäin loppuvuoden pari päivää pelailen kaikenlaista pelkästään chillaillen rauhassa ilman mitään sen kummempaa hosumista. Omppua oon pelannu tänä vuonna sen verran vähän, että riittää kun sanon että tappiollehan jäin siinä kuten olen ollut tappiollinen ompunpelaaja sen pari vuotta mitä oon enemmän tai vähemmän sitä pelannu, eli se ei ole lainkaan uutta. :D
      Turnauspeleistä kertoilen enemmän mun toisessa blogissa; MTT tunauksista pytty tai useampi, perkele! ja se blogi pysykööt turnausblogina.
      Tämä blogi tulee olemaan käteispeliblogi ja keskittyy enimmäkseen MSS teksuun. Tietty kerron muistakin käteispeleistä jos niitä pelaan.

Hyvää uuttavuotta kaikille Pokerstrategylaisille. Peleistä tulee rapsaa vasta ensvuonna. Muuten voin kirjoitella tänne niitänäitä tän vuoden puolellakin. :)
  • 157 replies
    • Spena
      Spena
      Bronze
      Onnea ensi vuodelle. Kyllä se tosta lähtee kun suunta on saatu käännettyä oikeaksi.
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Spena
      Onnea ensi vuodelle. Kyllä se tosta lähtee kun suunta on saatu käännettyä oikeaksi.
      Kiitos. Eiköhän se mee oikeaan suuntaan. :)

Tänää oli, tai oikeastaan on vieläki chillauspelipäivä. Yks turnaus on vielä menossa ja mun ku piti pelata pikaisesti 4 turnausta viihteenä. Mokoma on kestäny 6h 34min eikä loppua näy. :D
      Toivottavasti mennään sitte samantien päätyyn. 45 pelaajaa vielä jäljellä. Tästä rapsaa turnausblogissa kunhan tää ekaks päättyy.

Käteispuolella pelasin vähän omppua ja teksua. Varsinainen grindaus alkaa sitte tammikuun toka päivä. Eka pv taitaa mennä krapulaa potiessa jos vanhat merkit pitää paikkansa. Mut joo jos jatkais keskittymistä turnaukseen. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Laitanpas vielä joulukuun graafin tänne teksupeleistä notta saan vähän perspektiiviä siihen, että minkä tuloksen mun pitää ylittää tammikuussa. :)
      Noista käsistä muuten on reilu 12K hanskaa pelattu sen 22. päivän ahaa elämyksen jlk. Siispä voinee odottaa tammikuulle yli 20K hanskaa.

Hyvää uuttavuotta kaikille!! :)

• MarkusYl
      MarkusYl
      Bronze
      Mahtaa olla melkoinen ahaa-elämys jos viiden vuoden pelailun jälkeen saa alaviistoon osoittaneet käppyrät yhtäkkiä tohonmalliin sojottamaan ylöspäin :)

Milläs sivustolla ja montaako pöytää pelailet kerrallaan? Ainakin käsiä näyttäis kertyvän ihan kiitettävään tahtiin :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja MarkusYl
      Mahtaa olla melkoinen ahaa-elämys jos viiden vuoden pelailun jälkeen saa alaviistoon osoittaneet käppyrät yhtäkkiä tohonmalliin sojottamaan ylöspäin :)

Milläs sivustolla ja montaako pöytää pelailet kerrallaan? Ainakin käsiä näyttäis kertyvän ihan kiitettävään tahtiin :)
      Mun luupäähän noi ahaat tuppaa tulemaan melko hitaasti. :D Olisinpa hokannu ahaan silloin 5 vuotta sitten. :)

Joulukuun pelit on ollu pääasiassa Everestillä ja kuudella pöydällä pelaan. Enemmän pöytiä haluaisin pelata mut yli kuus pöytää on vähän liikaa ainakin toistaiseksi.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Toi pöytien määrän valinta on vaikeeta itse kullekin. Itekkin joskus tulee pelattua liikaa pöytiä kerralla, vain sen takia että niitä siihen ruudulle mahtuu. Kuitenkin seurauksena usein winrate putoaa niin paljon että lisäpöydistä ei tuloksellisesti ole mitään hyötyä. Ja liiallisesta pöytien määrästä johtuen myös itseluottamus putoaa helposti kun ei ole aikaa miettiä päätöksiä ja tulee tehtyä typeryyksiä.

Hyvin kyllä näyttää sujuneen viime aikoina, keep up the good work! :f_thumbsup: gl
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja HitThe1Out

Hyvin kyllä näyttää sujuneen viime aikoina, keep up the good work! :f_thumbsup: gl
      Ty, Yritetään. :)

Uudenvuoden juhlinnasta palautuminen vähän kestää. Tänäänkään ei oikeen olo oo paras mahdollinen. :f_ugly: :D
      Neljä tuntia peliä. Ei jaksanu pidempää. Tällä kertaa be sessio, toiki lähinnä sen takia, että runnasin 6 biniä alle All in EV;n. Noit tulee eikä se nii vaarallista ole. Huomenna on luultavasti piitkä sessio, jos vaan jaksaa ni ei se 10 tuntinen mahdoton ole. Eiku perhana, huomenna on se Angle Zeron turnausvalmennus, mikä pitää ehdottomasti kattoa. Jos kuus tuntinen onnistuis kuitenki?? :P
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Anglen valmennusta odotellessa pitää kirjoootella. :)

Ärzyttää semisti. Mulla oli plääninä grindata sikana eilisestä aina tonne ens viikon loppuun asti. Eikä pitäny olla mitään grindijarruja muutako parit valmennuksen seuraamiset. No, tänää tuli ilmoitus kahdesta eri perhanan kissanristiäisistä ja molemmat ensviikonloppuna eri päivinä. Muutenkaan en liikoja välitä tollasista. Nää on vielä sen sortin "partyt" että iso kasa sukulaisia ja tuttavia ja kaffittelua. Takuuvarmasti ei oo edes boolia.....TYYLSÄÄÄ.
      Tulee muutenki kahen viikon kuluttua minimissäänkin 3 päivän pelitauko kun meen sairaalaan pilkottavaksi ja ei oo takeita, että pystyn grindaa viikkoon tai jopa pitempään.
      Ehkä noi kissanristiäiset ärsyttää sen takia ku grindiplääni ei toteudu niinku suunnittelin tai sitte ärsyttää enemmän se kun näistä ilmoitetaan aina apaut viimetingassa. En tiä, mut nyt pitää mennä seuraan Anglen valmennusta. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Hyihyi. Alkuvuoden päivät on ollu kohtuu huonoa runia. Koskahan mahtaa kääntyy? No, taistellaan. :)

• playeriman
      playeriman
      Bronze
      Perskules.

Yritin availla Bwinille tiliä. Se kun on ainoa saitti mihin pääsen ongamelle strategyn kautta. Erroria pukkaa kun painoin muutaman kerran deposit now namiskaa. Sivusto myös tahmaa pahemman kerran. Jos ne yrittää estää heroa pääsemästä sinne?? :D
      Pelkään että jos bwin ei linkitykkää strategylle. Kait se silti. Pitää koittaa tonne depota huomenna uudestaan.
      Sitteku saan rahat ongamelle ni sitte pelaan 4 eri saitilla poksua. Peliaika pitenee parilla tai kolmella tunnilla. Eipä haittaa. Taukoja voi aina pitää. Sitäpaitsi oon huomannu, että kun vaihtaa pelipaikkaa välillä ni ei puudu nii helposti. Mistähän johtuu. Jos se "vaihtelu virkistää" sanonta pitää tässäkin tapauksessa paikkansa. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Sain tehtyä depon Bwinille.

Piti tietenki ottaa heti kolmen tunnin testisessio siellä ongamella. Mjooo tota huhhuh. On siellä ainakin kalaa liikenteessä. Gutareita vedetään ehkä jopa everestin kaloja enemmän ja muuta kivaa. :)
      Softaan vaan pitää vielä tottua vähän paremmin.
      En jääny Bwinillä plussalle kuin pari biniä, mut runasinkin 8 bin alle all in EV;n. Onneks Starsilla meni paremmin ja päivän plussa lopulta apaut 9 biniä. Se on muuten lähes outua, koska kotiutin starsilta ongamerahat!!! :P
    • Fading80
      Fading80
      Bronze
      Mullakin reilun tuhannen käden jälkeen EV 4bin pakkasella, mutta ehkä se siitä tasottuu. :D
    • maketchup
      maketchup
      Bronze
      Ite oon kans huomannu tuon et kaloja ongamelt löytyy, mut aprikoin tuossa et minkälaisiin palautusprosentteihin vaikka bwinillä pääsee?
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja maketchup
      Ite oon kans huomannu tuon et kaloja ongamelt löytyy, mut aprikoin tuossa et minkälaisiin palautusprosentteihin vaikka bwinillä pääsee?
      Nyt kun ongamella on se kummallinen rakebacklaskusysteemi ni en tiedä enkä osaa sanoa. Menikse nii et mitä enemmän häviät ni sitä paremman palautuksen saat vaimitenseoli. :D
      Depobonaria ainaki sentään ja vähän ns. rakebakkia.
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Dodii.

Molemmat kissanristiäiset on takanapäin. Ehdin kumminki eilen ja tänää pelaamaan yhteensä 3,3K hanskaa. Oon kahden vaiheilla, että pelaanko huomenna pelkästään turnauksia vai käteispelejä.
      Yks turnaus pitää jokatapauksessa pelata. Se o 3,5K freerolli. Äähhhhh. Huomenna on turnauspäivä! Nyt se on päätetty. Käteistä ehin taas viikolla pelata.
      Sitte onkin pitkät sessiot, tai ainakin tarkoitus olis pelata. Arviolta 8 tunnin maratoneja/pv. Tietty taukoja on aina välissä, mut tehokasta peliä 8 tuntia. En kylläkään väkisin pelaa jossen jaksa.
      Viikon kuluttua ku pitää mennä sinne sairaalaan leikeltäväksi ni voin sitte siellä levätä muutaman päivän jos vedän kunnon sessiot. Vähän huono kunnei oo kannettavaa jolla vois siel pelata. Onneks on muutama kirja luettavana.
      Sitteku kotiudun takaisin ni aion kokeilla, että onnistuuko grindi. Pitää yrittää kehitellä väliaikaista sisustusratkaisua notta grindaaminen onnistuu. Tavallinen istuminen ei oo mahdollista vähintään viikkoon, ehkei viikkoihin. Jollain tavalla ainakin puoliksi maaten pitäisi päästä joten tarvii saada tuolinkorvike kehitettyä. No, viikko aikaa pähkiä tätä. Semmonen laiskanlinnasohvatuoli minkä voi asettaa lähes makuuasentoon olis täydellinen tähän kohtaan. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      8 tuntia + tauot jaksoin vääntää eikä tehny edes tiukkaa. Tauottamalla jaksaa. :)

Mut se runi ei meinaa ottaa kääntyäkseen. Alle evn mentiin taas ja lisäksi nyt tuli mukaan ne "mulla hyvät mut vihulla paremmat hanskat". Eli doomissa mennään ja kaiken lisäksi 3 saitilla samaan aikaan. Bwin käänty ylöspäin muttei auttanu paikkaamaan tappioita.
      Stars.comilla piti pelata luomuna eikä hem importannu käsiä eikä hudia näkyny. Kun avasin softaa ni tuli joku päivitys. Siks varmaan hem ei toimi. Patonkilassa sentään hem toimi.

En kuitenkaa ole huolissani, et mun peli olis menny jotenki sekasin. Kumminki AI EV käppyrä mukavasti 12 biniä plussan puolella doomista huolimatta ni se kertoo, että teen asioita oikein vaikka rahallisesti pakkasella olenki. Tiedän myös että kunhan doom tasoittuu ni tulosta tulee varmasti hyvin ja päivän tulokset liikkunee usein +5 binin paremmalla puolella.

Huomenna yritän taas pelata ton 8 tuntisen. Josko se doomikin pikkuhiljaa alkais tasoittua. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Tutkiskelen tässä hemistä tämän kuun statseja. :)

Everestillä oon pelannu tähän mennesssä 2974 hanskaa ja nää perusstatsit VPIP/PFR/3bet näyttää olevan täällä 18.1/14.5/8.2
      Tappiolla oon n. 11 bin kun ev näyttää -2 bin.

Stars.comilla oon pelannu 5482 + arviolta n 1K hanskaa tältä päivältä, josta ei hemissä oo käppyrää, käsiä, eikä mitään muutakaan. Mut enivei täällä ollaan menty 18.5/15.5/10.4 statseilla.
      Olin vielä lauantaisten starsin pelien jlk 8.4bb plussalla ja ev näytti samaa, eli be, mut tänää taisin jäädä taalan tappiolle. Doomia silti starsillakin, sen verran ässiä kräkättiin.

Patonkilassa, eli stars.fr oon pelannu 3727 hanskaa. Statsit on 15.7/12.2/9.1 eli vähän tiukempaa, mut patonkilassa se on lähes pakollista. Täällä olen plussalla 5 biniä mut ev on noin +10 biniä.

Sitte ongame. Oon ehtiny pelaa 3061 hanskaa ja statsit on 16.5/11.4/6.6. Tänää oli plussapäivä ja kokonaistulos on 3 biniä plussaa ja ev +5.

Noihin tuloksiin pitää kuitenkin suhtautua varauksella ja on siis hemin ilmoittamat tulokset. Jos esim starsilla lähdet pöydästä liian aikaisin, niinku vissii ongamellaki, ei kädet ehdi tallentua hemiin. Oon koittanu aina muistaa oottaa sen verran, että ehtii kädet hemiin, mut välillä oon lähteny liian äkkiä pöydästä puuuis. Statsit lienee aikalailla oikeaan suuntaan antavat.

Tossa kun kattelin statseja nii kiinnitin huomiota 3bet%. MSS peliin toi 3bet% saattaa olla liian korkea vai onko sittenki sopiva? Vai mitä mieltä te ootte siitä?
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Olimpas laiska tänää. Pelasin vaan reilu 5 tuntia. :D
      Toi oli ihan odotettu tuntimäärä, koska piti reilata Angle zeron turmausvalmennusta.
      Jokos doomi alkaa pikkuhiljaa tasoittua? Nimittäin tänää mentiin jo EV;n mukaan alkaen session reilusta puolestavälistä ja noususuunnassa mentiin tosta alkaen. Tappiolle toki jäätiin tänäänki, mut meno ei ollu nii kauheeta kuin viime sessiot. Ehkä olis päässy plussalle jos oisin jaksanu pelata. Ootanki mielenkiinnolla huomista sessiota jos vaikka tulis jo plussapäivä ja hyvä sellainen.

Huomenna taitaa myös tulla tälle kuulle 20K hanskaa täyteen, mikä on mulle tosi paljon tässä ajassa normaalipöydissä. Oon kyllä muistaakseni pelannu 100K hanskan kuukauden, mutta sitä ei lasketa koska kädet tuli pääasiassa rushista. :)

Jees, mut nyt nukkuun. Huomenna taas 8 tuntia tehokasta peliä. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Pelitauon aikana tutkiskelin tossa hemistä käsiä ja positiopelit. On sitte järkyttävä vuoto ollu. Nimittäin blindipeli. SB sekä BB sairaasti miinuksella. Kaikki muut positiot plussalla. Ahaat ei auta jossei korjaa muitaki leakkeja!
      Oon pelannu todellaki liikaa käsiä blindeissä. Niitä lähes samoja käsiä mitä muistakin positioista. Eli en oo kiinnittäny juurikaan huomiota siihen yhteen tärkeimpään siis positioon. Luulin että olen, mut hem näyttää armotta totuuden. :D
      Oikeesti HYYYYYI. Muissa positioissa oon noin muuten runnannu alle EV;n mut kyl isompi selitys doomiin on oma liian löysä peli blindeissä ja se on fakta.
      En ookkaan ennen noin tarkkaan tutkinu omaa peliä hemistä. Lähinnä käsiä olen käyny läpi, nii ja statseja.

No, kohta jatkuu pelit. Tein itelle käsirangen blindeihin ja laitoin seinälle. Kattotaan josko toi auttaa korjaamaan pahan leakin. :)