SNG- Parempaa runia etsimässä

• ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Mikäpä sen parempi päivä blogin aloittamiseen kuin vuoden eka.

Olen nyt pyörinyt täällä strategyn suojissa reilut pari viikkoa ja olen vähän liikaakin tykännyt. Eka viikko meni nimittäin pääasiassa videoita katsellen ja foorumia lueskellen. Artikkelien lukeminen ja itse pelaaminen jäi vähälle. Otinkin sitten itseäni niskasta kiinni ja tein aikataulun jossa artikkeleille, videoiden katselulle ja pelaamiselle on omat aikansa. Ja valmennukset tietenkin katsotaan aina kun sopivia löytyy.

Sittareissa ja MT-turnauksissa menestys on ollut heikkoa mutta käteispelit tuntuu sujuvan ihan hyvin joten vois aluksi keskittyä niihin. Jostain kirjasta joskus luin, että hyvä käteispelaaja pärjää yleensä suht hyvin myös turnauksissa (pitääkö paikkansa?). Tavoite oliskin nyt oppia hyväksi käteispelaajaksi ja ottaa noita turnauksia mukaan myöhemmin. Jotain freerolleja vois tietenkin pelata silloin tällöin.

Kiitti muuten silmät avanneesta joululahjasta. Oli hyvä päästä heti alussa katsomaan kultatason valmennusta. Tajusin, että näitä juttuja täytyy tosissaan opiskella jos haluaa saada täyden hyödyn valmennuksista. Meni nimittäin noi Miikka Anttosen jutut aika reippaasti yli hilseen...

Zamwisen valmennukset on ollu kanssa hyviä. Niissä on aina tosi rento ja hyvä fiilis mikä on auttanu oman asennevamman korjauksessa. Pelit voi ottaa rennosti vaikka tosissaan pelaakin.

Tässä lopuksi vielä yks käsi minkä pelasin NL5:ssä. Voi kun se menis useammin näin...

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Pelaa käsi

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      SB:
      $4.21
      BB (Hero):
      $5.35
      MP3:
      $5.07
      CO:
      $6.13
      BU:
      $5.00

Preflop: Hero is BB with 7, 9.
      2 folds, BU calls $0.05, SB calls $0.03, Hero checks.

Flop: ($0.15) 9, 7, 9 (3 players)
      SB checks, Hero bets $0.15, BU calls $0.15, SB calls $0.15.

Turn: ($0.6) 6 (3 players)
      SB checks, Hero bets $0.60, BU raises to $1.30, SB calls $1.30, Hero raises to $2.00, BU raises to $4.80, SB calls $2.71(All-In), Hero calls $2.80.

River: ($14.21) T (3 players)

Final Pot: $14.21.
      Results follow:

BU shows a straight, ten high(8 T).
      Hero shows a full-house, nines full of sevens(7 9).
      SB shows three of a kind, nines(A 9).

Hero wins with a full-house, nines full of sevens(7 9).

Tarkoitus olis kirjoitella tätä blogia noin viikon välein ja kertoa miten homma etenee.
  • 59 replies
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Kiitos positiivisesta palautteesta ja tsemppiä omiin peleihin! :f_thumbsup:
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      No turnauksiahan on monenlaisia eli kaikissa turnauksissa ei voi pelata samalla tavalla. Hyvä käteispelaaja menestyy hyvin niissä turnauksissa, jossa on paljon flopin jälkeistä peliä ja pelataan syvillä stäkeille. Sitten taas jotkut turboturnaukset vaativat ICM:n hallitsemista, eikä postfloppia juurikaan pelata.

Tarkennan tähän, että postflop = flopin jälkeinen peli. Varmaan tiesitkin ton, mutta laitetaan silti. Muistan itse joskus kun luin näitä neuvoja, enkä tajunnut puoliakaan :D 3betit, polarisoituneet ranget, nashit ja muut oli aika hepreaa.

Ja kyllä mä luulen, että tulee juttua useammin kuin viikon välein ;) On tää niin koukuttava peli.

Tästä vielä muuten norsu käyttöön, jos ei vielä ole! Pystyt tilastoimaan pelitulokset.
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Kiitos pokkAA ja kravdude vastauksista!

Ja kravdude, onhan noita turnauksia tietysti monenlaisia. Pienen rollin vuoksi pelailen noita halvimpia. Ne on yleensä just turbo tai speed joten ICM olis hyvä hallita. Ja mitä tohon norsuun tulee niin asentamisen jälkeen kone hidastu tosi paljon. Pitäis poistaa se ja asentaa sitten joskus kun saan uuden koneen.

Viime viikolla sanoin, että keskityn käteispeleihin mutta kyllä noi turnaukset on vaan niin houkuttelevia. Pelasin torstaina starsilla yhden jossa pääsin jopa rahoille. Voitin huimat 2.41$ (voittoa 1.31$). Tipuin kun kävi huonoa tuuria. Puskin AJ:llä ja osuin molemmilla mutta kaks vihua osu paremmin. Toinen sai setin ja toinen suoran.

Muuten on sekä turnaukset että käteispelit menny vähän heikosti. Pelikelpoista kättä saa välillä odotella ikuisuuden ja sitten kun sellaisen saan niin niitä on jaeltu ympäri pöytää tai sitten vihu maksaa mun 4xBBn jollain suittariroskalla ja saa värin flopista. Tuntuu kyllä että nopein tapa päästä rahoistaan on lähteä korotuksella mukaan. Yritän nyt kuitenkin pysyä strategiassa vaikka paluu fisumaiselle limp-call-linjalle houkutteleekin tappioiden minimoimiseksi (dark side is so strong).

(Just muuten starsilta tuli ponnahdusikkuna jossa sanottiin "Isildur1 revealed as Viktor Blom")

Takaisin asiaan. Eilen illalla olin jo niin tuskastunut että ajattelin lopettaa pelaamisen kokonaan. Nyt yön yli nukuttua on taas fiilikset paremmat ja ehkä tätä vois kuitenkin jatkaa ainakin niin kauan kun rollia riittää. Ehkä tää tästä vielä muuttuu paremmaksi kun vaan jaksaa yrittää...

Kirjoittelen taas ens viikolla lisää. Toivottavasti sitten on jotain mukavampaa kerrottavaa...
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Vähän pääsi venähtämään tämä seuraava postaus kun viikonloppuna leikin sarjaturnaajaa ja olin liian poikki että olisin jaksanut kirjotella ja sitten olin eilen ja vielä tänäänkin aamupäivästä vähän huonovointinen. Nyt olo on paranemaanpäin.

Viime viikko meni melkolailla penkin alle kun en tajunnut varautua MTT-valmennuksen venymiseen pikkutunneille. Ehdin nukkua pari tuntia ennen töihinlähtöä ja jotenkin se sekoitti koko viikon vuorokausirytmin niin totaalisesti etten saanut nukuttua koko viikolla kunnolla. Torstaina laskeskelin töissä että unta oli kertynyt yhteensä 9h. Vahingosta viisastuneena nukuin viime sunnuntaina melkein koko päivän ja sitten jaksoin hyvin valvoa yön ja työpäiväkin sujui suht hyvin. Nähtäväksi jää miten loppuviikko sujuu.

Toi sarjaturnaaminen meni sitten niin, että perjantaina töiden jälkeen nukuin ensin muutaman tunnin ja sitten listasin kaikki parin seuraavan vuorokauden turnaukset joita voin BRM:n mukaan pelata. Eka alkoi klo 22.15 ja viimeinen klo 08.30. Pelasin yhtä kerrallaan ja kun putosin niin katsoin koska seuraava alkaa. Jos siihen oli esim. 1h niin pistin pään tyynyyn ja tein pikavisiitin höyhensaarille. Kun aamulla sitten tarjonta hyytyi, nukuin jonnekin iltapäivän puolelle ja sitten aloitin taas uuden sarjan joskus puoli seitsemän maissa. Menestystä ei pahemmin tullut mutta pari pientä rahasijaa kuitenkin (yhteensä vain jotain 2$).

Aika rankkaa kyllä työssäkäyvälle toi turnausten pelaaminen. Töiden takia viikolla herätys on klo 4.30 ja sitten viikonloppuna pitäis kääntää homma nurinniskoin. Saa nähdä miten onnistuu. Rahakkaista sunnuntaiturnauksista voi vain haaveilla :f_cry: . Ainakin Tiltillä ne näyttää kestävän aamupäivään asti. Ainoa mitä saattaisin voida pelata on Partyn Monthly Million. Oon parina ma-aamuna töihin lähtiessä kattonut missä vaiheessa se on menossa ja molemmilla kerroilla se oli päättynyt jo klo 4.45. Valitettavasti en vaan saa ps-pisteitä sieltä kun oli tili siellä jo ennenkuin löysin ps:n. Starsin Sunday Kickoff ois ajan puolesta hyvä mutta pisteitä en saa sieltäkään. Siihen vois kuitenkin aina silloin tällöin yrittää saada lippua. Olenkin katellut vähän noita muita yhteistyösaitteja ja miettinyt mikä olis hyvä ton FTP:n rinnalle. Betfairilla olis ainakin 6 kiinnostavaa turnausta mutta en tiedä uskaltaako sinne tiliä luoda sen ihmehässäkän takia. Onko ehdotuksia (mielellään ETA-)saiteista, joissa olis isohkoja pe- ja/tai la-turnauksia tai ihmisten aikaan alkavia su-turnauksia?

Turnausten parissa aion siis jatkaa jos suinkin vaan pystyn ja jos en niin laihana lohtuna olis sitten ehkä MT SNG:t. Yhden kokeilin viimeviikolla ja sijoituin kuudenneksi.

Eipä muuta tällä kertaa...
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Alkaa ottaa aivoon oma saamattomuus. Olen pelannut viime aikoina todella vähän. Viikolla olen muka liian väsynyt ja viikonloppuna en pelaa tarpeeksi vaan käytän aikaa kaikkeen muuhun sähläämiseen. Roikunkin edelleen pronssitasolla vaikka hopeakin olis kai aika helppo saavuttaa. Alan nyt pelaamaan myös viikolla kolmena iltana. Maanantait ja perjantait pidän edelleen vapaana, koska silloin olen oikeasti todella väsynyt. Mitään tarkkoja tavoitteita en osaa pelimäärien tai pelattujen käsien suhteen laittaa, mutta viikolla vois ihan hyvin varmaan pelata n. 4h/ilta. Viikonloppuna tietysti enemmän ja pelien lisäksi vois paukuttaa myös ICM Traineria niin sais sitä pusku/kippi-peliäkin kuntoon.
      Toinen maaliskuun haasteista ei liity pokeriin vaan palautin yhden opintotuen ja toinen pitäis vielä saada palautettua. Pidän parhaillaan välivuotta opinnoista ja nostin noi tuet syksyllä rahapulaa helpottamaan. Olen elokuun alusta tehnyt minimipalkkap####duunia, joten tiukalle joutuu vyön pistämään jotta sais sen toisen vielä maksettua (se on niin vähän kun sen saa ja niin paljon kun sen joutuu maksamaan takaisin, kaikki on suhteellista). Helpotusta on kyllä tulossa papalta saatavan perinnön myötä mutta en tiedä milloin sen saan. Ei se suuri summa ole mutta auttaa kuitenkin.

Tässä vielä haasteet selkeämmin

HAASTE 1:
      Pelata enemmän pokeria.
      Ti, ke, to – iltoina (n.4h) ja viikonloppuna (täytyy vielä miettiä paljonko käytän aikaa pelaamiseen / ICM Trainerillä harjoitteluun / artikkeleihin). Päälajina olis sittarit ja mukaan vois heittää vielä pari MTTtä kun siltä tuntuu.

HAASTE 2:
      Yrittää käyttää mahdollisimman vähän rahaa.
      Otan kuitit talteen ja loppuviikosta lasken paljonko meni. Seuraavalla viikolla yritän sitten alle sen.

Päivitän tilannetta aina su/ma riippuen siitä kumpana ehdin.

Näillä mennään!

PS.
      Ajattelin, että kunhan toi lätkä muuttuu hopeiseksi, niin laitan tonne profiiliin jotain infoa itsestäni
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Se olis sitten viikkopäivityksen aika.

HAASTE 1:
      Pelata pokeria enemmän.
      Pelasin tiistaina ja torstaina. En paljon mutta pelasin kuitenkin. Keskiviikko jäi väliin kun oli hirvee päivä töissä ja vietinkin illan sitten etsien uutta työpaikkaa. Ei löytynyt :f_cry: . Lauantaina sitten pelasin koko päivän.
      Alkuun homma näytti tosi hyvältä. Pelasin 6max sittereita ja jokaisesta sijoitus 1 tai 2. Pelikassa oli enää ~0.70$ miinuksella. Sitten se downswingi taas alkoi. Nyt on kassa pahemmassa kuopassa kuin ennen tätä viikkoa. Huhhuh! :f_mad:
      Aluksi osuin usein hyvin ja sitten en osunu yhtään mihinkään ja vihut senkun betsaa. Mitä siinä voi kun kipata. Yhden komeen ohivedon tein kyllä äsken. Meitä oli kolme jäljellä ja mulla pienin stakki. Puskin merkit keskelle JTo :lla. Vihu maksoi ja sillä oli KK. Ehdin jo ajatella että lähtö tuli kunnes pöytään tuli JJTxx :s_biggrin: . Pelasin eilen myös Tiltillä yhden 90man sittarin ja siinä sijoitus oli hienosti 4. Pelikassaan kilahti vähän yli 7$ kuopantäytettä.
      Tänään olen pelannut vähemmän mutta muutaman sittarin kuitenkin. Kertailin lisäks noita pronssi artikkeleita.

HAASTE 2:
      Olipas hyvä että alotin tän haasteen. Olen jotenkin onnistunut käyttämään peräti 53,85€ tällä viikolla vaikken mielestäni ostanut juuri mitään. Siinä on kuitenkin mukana jotain sellaisiakin juttuja mitkä oli loppu ja niitä ei pitäisi tarvita ostaa lisää enää tässä kuussa. Laskeskelin jo että ensi viikolla pitäis olla suht helppo kuluttaa vähemmän.

Omien laskujen mukaan pitäis nyt pisteet riittää hopeastatukseen. Pääsee sitten ens viikolla käsiksi uusiin matskuihin. Nyt vaan pitäis saada toi kuopankaivelu loppumaan niin pääsis joskus siirtymään tasoissa ylöspäin. Onneksi toi kuoppa on kuitenkin aika pieni. Nyt kun vaan ottaa ihan iisisti eikä ala riehumaan niin eiköhän se siitä ala täyttymään. Oon sen kuitenkin jo niin monta kertaa nähnyt, että kannattaa vaan odotella rauhassa sitä hyvää paikkaa ja iskeä sitten. Välillä se on vaan päässyt unohtumaan.

Tää oli loppujan lopuksi ihan ok viikko. Parannettavaan on kyllä paljon mutta sen takiahan tähän on ryhdytty että saadaan sitä parannusta aikaan.
      :s_cool:
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Ois sitten taas viikkokatsauksen aika.

HAASTE 1:
      Pelata pokeria enemmän.
      Viikko oli ihan ok. Pelasin maanantaina ja tiistaina. Loppuviikko menikin töissä ylitöiksi enkä jaksanut pelata. Viikonloppuna pidin kuitenkin huolen siitä, että pelejä kertyi tälle viikolle enemmän kuin viime viikolla (tästä syystä myös blogin päivitys vasta ma).
      Viikon kohokohta oli kun voitin vihun 32o vs. AA. Vihu limppasi SBstä ja pääsin katsomaan ilmaisen flopin. Pieniä kortteja, yksi niistä 3. Vihu päättää slouvata naulat vielä ja sököttää flopin. Otan ilmaisen kortin kun sitä kerran tarjotaan ja kappas, sehän on 3. Tässä vaiheessa vihu lyö merkit keskelle…snapcall ja herolle tupla-stäkki :s_biggrin: . Onneksi ihan kaikkia juttuja ei tarvitse itse kantapään kautta oppia kun vihut hoitaa osan :s_thumbsup: .
      Toinen erityisesti mieleen jäänyt käsi ei sitten ollutkaan yhtä kiva. Korotin isosti varhaisesta nauloilla. BU maksoi ja floppi tulee xx3. Lyön potillisen ja vihu maksaa. Turniin tulee 3. Mietin vähän aikaa, että vihu ei olis maksanut niin isoa korotusta preflop kädellä jossa on 3 ja löin merkit keskelle. Vihulta tulee snapcall ja sillä on A3 :f_mad: . Toisin sanoen se maksoi potin kokoisen korotuksen pohjaparilla…uskomatonta. Sellaista se on mikroissa. Tahtoo pois.
      Harmi kun ei ole tarkempia tietoja noista käsistä. Yritin kerran katsoa 888n käsihistorioita mutta eihän niitä jaksa hullukaan lukea. Koko käsihistoria oli yhtenä pötkönä ilman rivitystä. Ota siitä nyt selvää. Täytyy katsella josko jossain näkyis käden numero niin sillä vois löytää.

HAASTE 2:
      Rahaa kului 43,94€ (-9.91€ viime viikosta). Ei mikään kauhean suuri parannus mutta vähän sai sentään vähennettyä menoja. Papan perintö kilahti tilille tällä viikolla. Se oli vähän enemmän kuin siskon kanssa laskettiin. Sain sitten sen viimeisen opintotuenkin maksettua pois ilman että tarvitsee miettiä millä eletään ens kuu. Tekis kauheesti mieli ostaa uus läppäri. Siihen tulis vaan pokerisoftaa :s_cool: . Täytyy nyt kuitenkin malttaa mielensä. Olishan sekin ihan kiva, että säästötililläkin olis vaihteeksi jotain. Ostan ehkä uuden läppärin vasta jos tää alkaa tilttailee tosissaan. Kerran jo kävi, ettei lähteny käyntiin. Johtuu varmaan siitä, että tässä on ihan pirusti softaa. Ja olishan se ihan kiva jos sen rahan pystyis pokerista saamaan kasaan. Tuntuis enemmän ansaitulta.
      Jatkan tätä haastetta siitä huolimatta, että siihen ei nyt olis välttämättä tarvetta. On se ihan hyvä välillä katsoa paljonko sitä rahaa kuluu varsinkin kun oon aina ollu sellanen etten kauheesti katso hintaa kun jotain haluan. Toi ekan viikon summa oli aika yllätys. Sitä kun käyttää rahaa kympin siellä toisen täällä niin ei tajua kuinka paljon siitä lopulta kertyy.

Haasteet kestää koko maaliskuun ajan eli viikot 9, 10, 11, 12 ja 13.

Nyt pitäis vielä päättää katsooko valmennuksista Jimin SnG-pronssin, Unamin SnG-silverin vai grummelerin ja seebergerin MTT-silverin. Harmi kun kaikki alkaa samaan aikaan. Olis hyvä jos noita vois tallentaa jotenkin ja katsoa sitten kun muuta ei ole. One can always dream.
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Huono viikko. Molempien haasteiden osalta.

HAASTE 1:
      Pelata pokeria enemmän.
      En sit pelannu viikolla yhtään. Ja viikonloppunakin jäi vähälle. En tiedä mikä siinä on etten pelaa kun pääsen nykyään lähes joka kerta rahoille. Nytkin oli vaan yks turnaus josta tipuin ennen rahoja. Työ kyllä vie kaikki mehut ja oon aina ollu kaiken lisäks iltavirkku. Vaikka en ota torkkuja enkä juo kahvia töiden jälkeen niin saatan olla alkuillasta ihan puolikuollu mut ootappas vaan ku kello alkaa lähestyä 20 ni sitten kyllä on pirteä olo mutta pitäskin mennä nukkumaan että jaksaa taas herätä klo 4.30.
      Työkuvioihin on tulossa muutosta kuunvaihteessa. En tiedä mihin suuntaan muuttuu mutta toivossa on hyvä elää.
      Pelikassaa on pikkuhiljaa saatu ylöspäin. Se sentään ilahduttaa. Paljon on ollu hyötyä näistä ohjeista. Ennen en tajunnu stäkkikoosta yhtään mitään mutta nyt lasken koko ajan montako BBtä mulla on ja mukautan peliä sen mukaan ja katon myös tarkemmin miten vihut pelaa ja paljonko niillä on. En ees tykkää saada hyviä käsiä alussa kun en tiedä vihuista mitään. Kattelen mieluummin sivusta jonkin aikaa. Yhessä sittarissa kävi kuitenkin heti ekassa kädessä niin että olin BB ja mulla oli naulat. Kaks vihua meni edellä all-in ja maksoin tietenkin. Sain triplastäkin. Yks sittari oli kans aika huvittava. Kahdessa ekassa jaossa 3 vihua all-in ja molemmilla kerroilla kaks pihalle. Oli ehtiny kulua minuutti :f_biggrin: . On noissa mikroissa omat hyvätkin puolensa.

HAASTE 2:
      Joo... meni 54.01€. Enemmän ku aloitusviikolla. Yritin kuluttaa vähemmän mutta oli vaan niin paska viikko että tuli ostettua herkkuja. Oli taas sellasta "ei toi ny paljon maksa, kyllä mä nyt tän kerran voin ku oli niin rankka päivä". Nyt kävin noi kuitit läpi ja tein ostoslistan ens viikolle. Yritetään pysyä siinä.

Pari viikkoa olis vielä edessä tätä haastetta. Oon jo alkanu miettimään uusia. Ton ekan haasteen tarkoitus on toimia sellasena kickstarttina pelaamiselle ja on se toiminutkin suht hyvin. Pelimäärät on noussu siitä mitä ne oli aiemmin vaikka tämä viikko nyt meni miten meni. Täytyy nyt kehitellä jotain vaikka tason nosto tavoitteita tms. ens kuun alkuun. Pitää vaan vähän laskeskella mikä olis järkevä aikataulu.
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Se olis sitten taas päivityksen aika.
      Ei mikään huippuviikko mutta ok.

HAASTE 1:
      Pelata pokeria enemmän.
      Vähän enemmän sain pelattua kuin viime viikolla. Jotain oli kyllä pielessä kun hävisin suurimmassa osassa pelejä. Tein kaikenlaisia typeriä muuveja. Ei ymmärrä. Tälläsiä kun tulee niin ei toisaalta huvittais enää pelata mutta jotenkin sitä vaan härkäpäisesti reggaa aina vaan uusiin. Olis hyvä laittaa koko softa kiinni vähäksi aikaa ja tehdä jotain ihan muuta.
      Yhden sittarit hupissa, kun oltiin vihun kanssa suunnilleen tasastäkeissä kävi vielä niin, että multa katkes yhteys. Vihu otti tilanteesta kaiken irti ja varasti kaikki mun blindit. Kun yhteys palasi mulla oli 2k ja vihulla 10k. Ehdin just nähdä kuinka kippasin JJ ennenkuin ehdin klikata "I'm back" nappia. Aika epäreilua sanoisin. Ajattelin, että periksi en anna ja muutaman minuutin päästä poistuinkin pöydästä voittajana. Loppu hyvin kaikki hyvin.
      Pelasin hetken mielijohteesta myös yhden speed rebuy turnauksen Partyllä kun katselin MTT-valmennusta. Turnaus oli supersatelliitti Spring Millioniin. Alku vaikutti melko heikolta. Blindit alkoi jo kovasti ahdistella ja sinnittelin sitten Add-oniin asti pikkustäkillä. Sitten alkoi tapahtua. Voitin ensin pari flippiä ja sitten sain kivasti setin ja nutsivärejä ym. kivaa. Olin aika pitkään chipleadissakin. Setin sain 77lla ja vihuilla 99 ja AA. Kaikkien merkit meni keskelle :f_biggrin: . Hämmästyttävää tässä oli se etten ikinä ole pärjännyt speed turnauksissa. Yleensä välttelen niitä kuin ruttoa. Nyt ajattelin, että hälläväliä, kokeillaan. Tällä kertaa kortti kävi kuitenkin hyvin. Toi turnaus mihin sain lipun on myös R+A. Saa nähdä miten siinä käy kun noi rebuyit ja addon maksaa 25$. Mun pelikassalla ei kumpaakaan voi ottaa. Täytyy vaan toivoa, että peli kulkee sen verran hyvin etten niitä tarvitsekaan :f_cool: .

HAASTE 2:
      Kuitit yhteensä 43,59€. Pienin summa tähän asti. Tosta pitäis mun mielestä kyllä pystyä vähän vielä nipistämään. Ehkä se onnistuukin kun mun työmatkan varrelle on avattu Lidl.

Saas nähdä pääsenkö lopultakin postailemaan käsiä tonne analyysiin. Oon käyttänyt apuohjelmana Holdem Indicatoria. Sain sen ilmaseks kun liityin viime kesänä Partylle. Tähän asti se ei oo toiminut 888pokerilla mutta uuden päivityksen myötä se alkoi toimimaan sielläkin. Siihen tuli myös uutena ominaisuutena Hand Replayer. Ikkunan alareunassa on kaikki pelatut kädet tolppina ja kun laittaa hiiren tolpan kohdalle niin aukeavassa ikkunassa näkyy omat kortit ja pöytä sekä käden numero. Numeron avulla vois helpommin löytää kyseisen käden historiasta.

Nyt on viimeinen haasteviikko jo pyörähtänyt käyntiin. Katsotaan onnistunko tekemään molempien haasteiden kohdalla uuden ennätyksen...
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Nyt on maaliskuun haasteiden viimeinen viikko ohi.
      Ja ennätykset tehtiin molemmissa :f_biggrin: .

HAASTE 1:
      Pelata pokeria enemmän.
      Pelasin yli tuplasti enemmän pelejä kuin aikaisemmilla viikoilla. Pääasiassa fulli- ja shorttisittareita sekä Doneja, mutta mukaan mahtui myös 9 kpl MTTtä. Turnauksista ikävä kyllä ulos ennen rahoja ja sittareissa aikamoista sahaamista. Yks noista turnauksista oli se partyn Spring Million satelliitti. Alkuun kortti kävi hyvin ja nousin selkeään johtoon mutta sitten pokerijumalat hylkäs ja koko lopputurnaus oli enemmän tai vähemmän korttikuolutta. Olin tippunu jo kuudenneks kun tuli sitten se Add-on vaihe. En siis voinu sitä ottaa kun pelikassa ei riitä, katselin vaan kuinka ympärillä stäkit kasvoi. Kun peli taas jatkui niin olin sijalla 13. Ei paha pudotus mutta kortti kun ei käynyt niin en sieltä oikein enää noussut. Finaalipöytään sentään pääsin ja lopullinen sijoitus oli 10. Kolme lippua oli jaossa ja kolme rahasijaa. Harmittaa kyllä tippua niin lähellä rahoja. Mietin vähän missä seurassa pelasin kun yksikin vihuista otti ainakin 2 kertaa tuplarebuyin ja lisäksi Add-onin, yhteensä siis 125$ mikä on noin neljä kertaa mun koko pelikassa. Huhhuh!

HAASTE 2:
      Viikon kuitit yhteensä 36,08€. Oli aika helppo saada se nyt noin alas kun tiesi, että tämä on viimeinen viikko.

Nyt täytyis sitten kehitellä jotain uutta haastetta. Vois esim. keskittyä jatkossa enemmän laatuun kuin määrää ;) .
      Jimin sittarivalmennus on jo alkanut niin menenpäs nyt sitten hakemaan sitä laatua peliin...
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Sorry father (PS) for i have sinned, its been too long since my last confession

Aika kaivaa tämäkin blogi esiin.

Oon päätynyt radikaaliin ratkaisuun. Otin lopputilin töistä. Aikaisemmin kirjoittelin tänne että työkuviot on muuttumassa huhtikuun alusta ja toiveet oli korkealla sen suhteen, että parempaan suuntaan mennään, mutta ei. Työ meni todella raskaaksi ja tossa paikassa oletus on, että loput työt mitä ei ehdi työaikana tekemään tehdään ilman palkkaa omalla ajalla. Ja tää oli siis joka päivä. Illat meni nukkuessa. Olen ollu todella stressaantunut ja väsynyt töiden jälkeen ja pelaaminenkin on jääny lähes kokonaan. Sitten keksin, että mähän olen opiskelija. Päätin sitten ottaa opintolainan kesäksi. Kesä vietetäänkin kirjatentteihin lukemalla ja pokeria opiskelemalla ja pelaamalla.

Alku on mennyt hyvin kun vahingossa (confession 1) reggasin itseni liian kalliiseen turnauksen, jossa suureksi yllätykseksi pääsin rahoille. Turnauksen bini oli yli puolet mun rollista ja 5. sija triplas sen. Toista kertaa en kyllä halua liian isoon turnaukseen mennä. Olen kyllä ylpeä siitä miten pystyin psyykkaamaan itseni niin, että pystyin pelaamaan hyvää aggressiivista peliä ilman häviämisen pelkoa :f_cool: . Olen jo kauan halunnut pois $1 + 0.20 sittareista ison raken takia ja nyt rolli riittää hyvin $2.50 + 0.30 sittereihin.

Yks ongelma, joka mulla on ollut alusta asti on se, että (confession 2) aina kun saan rollia vähänkin kasvatettua sittereilla niin iskee hirvee himo pelata MTT:tä ja häviän voitot siellä enkä pääse tasoissa ylöspäin. Nyt päätin sitten, että sittarit pelataan 888pokerilla ja MTT:t Partylla. Party on yks niitä saitteja joihin tein tilin ennen kun tiesin mitään BRM: stä joten rolli siellä on noin 25€. Pelailen siis freerolleja joita siellä pyörii ihan kivasti. Yhdessä on jopa 1K jaossa. Lisäksi siellä on freerolleja myös Milliturnaus ja 200K gara lippuihin. Sweet :f_love: .

Olen myös ajatellut, että voisin kotiuttaa tai hävitä :f_o: Betssonin rollini (noin 12$) ja poistaa sitten softan ja ottaa Strategyn kautta uuden Ongamen. Betfair tai Europoker kiinnostaa kun niistä saa sen 3PS-pistettä/1$ rakea. Tällä hetkellä mulla on vain yksi Strategyyn liitetty saitti kun FullTilt on pois pelistä. Lisäksi tuolla 888pokerilla $2.50: sta isompiin sittareihin ei tunnu porukka löytyvän niin saitin vaihto olis joka tapauksessa edessä ennemmin tai myöhemmin jos pelit kulkee.

Kirjoittelen kuulumisia aina kun siltä tuntuu, ja nyt…

Betssonille rollia nollaamaan :s_ugly: .
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Mulla oli betssonilla hurjat 7,5e rolli.. Yritin kasvattaa vetämällä muutaman kierroksen slotissa, mutta harakoille meni. :f_grin: Joten en suosittele sitä...
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Rollin nollaus Betssonilla on sujunut vähän huonosti. Alku näytti lupaavalta kun tipuin $12 > $7,60. Sitten aattelin, että pelaan yhen turbo MTT:n kun luulin etten pärjäis siinä, mutta siitä tietysti sitten voitin $7 ja rolli on nyt $14,60. Enhän mä osaa edes hävitä kun sitä yrittää!!! :s_ugly:

En muista mistä innostuin kokeilemaan MSS mutta sitä oon nyt pelaillu vähän Starsilla. Vaikuttaa olevan ihan ok vaikka en tehny voittoa. NL5 voitin mutta NL10 hävisin.

Oon vähän suunnitellu sellasta, että kotiutan 888:lta sen verran, että sinne jää $50 ja alan pelaamaan siellä tota MSS NL5. Kotiutetut rahat ja vähän päälle depoon sitte jollekin Ongame saitille. Jatkan siellä sitten sittareita.

Niin, semmostakin tässä välillä on tapahtunu, että mun Windows otti loparit. Muutama päivä meni kun yritin saada sitä kuntoon ilman, että tarttis asentaa uudelleen mutta eihän mun taidoilla sellanen onnistunu. Piti sitten asentaa kaikki uudelleen. Betssonia en asentanu kun ajattelin pelata selaimella mutta sekään ei sitten onnistunu :s_mad: . Jostain syystä Java ei vaan toimi vaikka oon asentanu sen uudestaan :f_confused: . Ihme juttu. Miniläppärissä se toimii mutta vähän ikävä sillä on pelata. Parasta varmaan olis kotiuttaa noikin hilut ja pistää uuden saitin rolliin.

Nyt on viikon verran muuta puuhaa niin en pysty pelaamaan. Vähän vois muiden hommien lomassa lueskella Slanskyn pokerin teoriaa ja käytäntöä kun semmonen tuli ostettua joku aika sitten. Viikon päästä sitten vois avata sen uuden tilin niin pääsee sitten bonusta clearaamaan kun ei pitäis olla muutakaan tekemistä.

Eipä mulla muuta tällä kertaa.
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Huima tää mun päivitystahti.

Oon tässä välillä kokeillu taas kaikenlaista mm. omahaa ja 5 card drawta, molempia sekä käteis- että turnausmuodossa mutta palannu sitten texusittareihin kun ne mulla tuntuu kuitenkin paremmin sujuvan. Ei nekään hyvin mutta paremmin kuitenkin.

Syyskuussa ei tullu pelattua juuri yhtään kun palasin välivuoden jälkeen opintojen pariin. Tuntu että oon ihan pihalla. Opiskelumotivaatio lähti jo joskus keväällä 2010 eikä oo tullu takas. Pakko ois kuitenkin jaksaa niin sais sen tutkinnon joskus valmiiksi.

Mitä tohon Betssonin rollin nollaus projektiin tulee, niin sekin on sujunu huonosti mutta ei niin huonosti kuitenkaan, että vois sanoa sen sujuvan jo hyvin. Alotin sen kun rolli oli 12$ ja kun se nousi >17$ ni aloin miettii, että mitä jos yrittäisinkin nostaa sen siihen kuntoon, että saan siitä alkukassan jollekin toiselle saitille. Oon nyt pelaillu siellä DoNeja ja niillä on saatu rolli nostettua >24,21$. On kyllä tosi kivisiä noi DoNit siellä. Vihut pelailee statseilla 5/3 ja tästä syystä pelit kestää n. 1h mutta puskemalla saakin sitten blindeja aika helposti ja pidettyä stäkin kunnossa. Joukkoon tosin mahtuu aina silloin tällöin myös pari vihua jotka pelaakin sitte statseilla 70/0/6.0 (vpip/pfr/af). Ne siis lähes joka kerta limppaa tai maksaa avauksen ja heittäytyy sitte flopilla superaggroiksi. Odotan yleensä, että ne riehuu itsensä pihalle ennen ku lähden itse peliin mukaan millään muulla kun premiumkädellä. Ne onneks yleensä tippuu suht aikasin. Eilenkin yks pelas aggrosti vitososuman pöytään xA5Ax ja tiukalla vihulla oli se A :D . Saa nyt nähdä miten ton projektin käy kun täällä siitä kerroin. Yleensä kertominen tai innostuminen alun hyvistä tuloksista on johtanu downswingiin… :f_o:

Oon seurannu FullTiltin tilanteen kehittymistä. Saatiin lopulta valoa tunnelinpäähän senkin asian suhteen kun ranskikset osti sen. Mulla on siellä jumissa n. 100$. Vielä en osaa sanoa nostanko pois vai jatkanko pelaamista siellä kun se joskus aukee. Katotaan ny millasen lisenssin ne hommaa ja mietitään sitte. Jos ETA niin voipi olla etten muualla enää pelaa. On se softa vaan niin hyvä.

Ja nyt pelaamaan niin saadaan hopeataso takas. Pääsee sitte seuraamaan taas Aarnimetsan valmennuksia ja DoN-valmennuksia.
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Pistetääs lokakuu pakettiin…………. sitte vois sitoa siihen pakettiin kiviä ja upottaa syvimpään kohtaan merta.

Aika rankka kuukausi. Oon ollu kutakuinkin totaalisen korttikuollu koko kuukauden. Sen harvan kerran kun oon saanu jonkun KK tms. ja puskenu niin vihu on tullu ohi jollain Ax. Tai jos mulla on ollu se Ax niin eipä kyllä silloin oo pöydässä ässää näkyny. Suurimman osan ajasta oon joutunu puskemaan täyttä paskaa ja eihän tuolla pari dollarin sittareissa kukaan kippaa vaikka herolla olis miten tiukka imago hyvänsä. Tappiota tein yhtä päivää lukuun ottamatta joka päivä. Toi doniprojektikin kaatu heti kun täällä siitä kerroin. Huhhuh. Toivotaan nyt, että kuunvaihde olis tuonut muutoksen. Vielä en oo kokeillu miten pelit kulkee mutta varmaan myöhemmin illalla tai yöllä täytyy vähän testailla.

Ongamella oon pelaillu vähän shorttisittareita. Alku oli taas lupaava. Eka minkä pelasin oli ohi vartissa ja voitin sen :D . Kuplaa päästiin pelaamaan ekan blinditason puolivälissä ja ennen ku toka blinditaso oli päättyny homma oli paketissa. Mutta siinäkin kävi sitten niin, että mitä enemmän pelasin niin sitä huonommin alkoi menemään. Just joo…

Mutta eipä siinä mitään. Täällä PS:llä pyöriessä on tullut sellanen kuva, että ihan normaalista ilmiöstä olis kyse eikä kannata vaipua epätoivoon. Lisäksi luin jostain artikkelista, että jos on korttikuollut niin sille ei mitään voi ja se on vaan kestettävä.
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Moikka vaan pitkästä aikaa.

Tuli marraskuun puolessa välissä totaali kyllästyminen jatkuvaan häviämiseen. Oikeastaan viime keväästä asti on pelit kulkenu todella nihkeesti. Lokakuun alussa sitten iskettiin doomswitch päälle oikeen kunnolla. Marraskuun puolessa välissä olin niin hajalla, että päätin pitää kuukauden tauon peleistä. Kun kuukausi oli sitten kulunut niin avasin softan ja sittarilobbyn. Istuin siinä ja kattelin kun vihut reggas. Kun sittari tuli täyteen suljin lobbyn ja avasin uuden. Taas vaan tuijotin sitä pystymättä reggaamaan itse mukaan. Pelkästä ajatuksesta tuli huono olo. Totesin sitten, että parasta antaa koko homman vaan olla ja jatkaa taukoa kunnes alkaa tuntua siltä, että haluaa taas pelata. Tauolle tuli pituutta n. 2,5kk. Jouluviikolla tosin pelasin Starsilla freerolleja. Tuli kokeiltua uusina peleinä 2-7 Single Draw ja Badugi (ajattelin, että sopii hyvin korttikuolleelle). Yhdessä Badugi-turneessa pääsinkin suht pitkälle.

Pelit aloitin uudestaan helmikuun alussa. 888pokerilla olen edelleen korttikuollu mutta Ongamella oli ihan ok alku. Aloitin siellä projektin jossa tarkoitus on nostaa minirolli 18,21$ -> 50$ seuraavanlaisella systeemillä:

$0.25 5max SnG – > 20$
      $1 5max SnG -> 50$

Kerran sain rollin 20$+ ja ekassa $1 sittarissa olin toka mutta seuraavasta ulos ennen rahoja joten paluu pienempiin oli edessä. Nyt on junnattu sitten paikallaan viimeiset pari viikkoa. Ongelma ton kanssa on, etten oikein tiedä miten shorttia pelataan. Yleensä vaan kippailen kunnes alkaa pusku/kippi-peli ellei nyt sitten satu jotain monsteria käteen. Toisinaan käy tuuri ja vihut riehuu itsensä pihalle ennen kuin itse olen pelannut kättäkään. Seuraavan kerran kun saan kakskymppiä kasaan vaihdan shortista fulliin, koska artikkelit on niihin.
      Starsilla kävin kanssa pelaamassa pitkästä aikaa. Pelasin 3 sittaria ja kaikista ulos ennen rahoja. Kahdesta KK:lla :f_mad: .

Olen ollut koko elämän suht onnekas mutta viimeiset pari vuotta on tuuri ollut huonoa joka elämänalueella. Hyvä osa-aikaduuni meni alta, säästöt on menny, opintotuki on loppumassa kesken opintojen ja työpaikan löytäminen tuntuu olevan mahdotonta näinä aikoina. Yks rankempikin juttu tapahtui mutta en halua siitä tässä kertoa. Välillä tekis mieli antaa periksi ja heittäytyä yhteiskunnan elätettäväksi mutta vielä ei ehkä ole sen aika.

Aloin miettiä yks ilta, miten tuurin voisi kääntää takaisin paremmaksi. Ensin googlasin ja sitten menin YouTubeen etsimään vastausta. Törmäsin siellä videoon jossa joku tyttö kertoi kysyneensä joltain onnekkaalta miten se on niin onnekas. Mies vastasi: ”The harder I work, the luckier I get”. Sekö se salaisuus on :f_o: . Muistin heti, että ennen ekaa sessiota paukutin ICMtrainerilla n. 300 kättä ja pelit kulki hyvin. Sen jälkeen olen vaan pelannut ja alaspäin on tultu.

Tästä viisastuneena aloitin eilen sittareiden opettelun uudelleen alusta. Kaivoin siis perustasosta lähtien artikkelit esiin. Nyt on luettu 3 ekaa. Loppuviikon kertaan niitä. Jatkan 1-2 artikkelia / viikko tahdilla eteenpäin. ICMtrainer-harjoitus tehdään myös nyt aina ennen sessiota (väh. 100 kättä/kerta). Valmennuksia olen kyllä seurannut koko ajan mutta jatkossa otetaan kynä ja paperia esiin ja tehdään niistä muistiinpanoja.

Unibetillä mulla on myös minirolli ja vois aina vaihtelun vuoksi viedä projektia eteenpäin siellä Ongamen lisäksi. Niillä on tarjolla noita pikkusittareita fulleina. Lopullinen tavoite on saada kasaan n. $50 depottavaksi jollekin uudelle saitille.

Katsotaan nyt tuoko ahkera opiskelu mukanaan myös parempaa runia.

PS. Ei niin pahaa etteikö jotain hyvääkin:
      -Sain ”pokeri-urani” ensimmäisen värisuoran tässä yks päivä. Toinenkin olis osunut mutta olin kipannut preflop.
      -Unibetin ilmaskierrokset tuotti ok tulosta kun ensin voitin 0.15€ ja sitten pyöräytin sillä muutamia voittoja. Kävin jo 7€ yläpuolella kerran. Lopetin kun oli 6.06€.
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      No niin, se olis eka päivä pelaamista takana tälle kuulle.

Ihan ok kulki pelit. Saattaa siis olla, että ahkerampi opiskelu parantaa taitojen lisäksi runia.

Artikkelit tuli kerrattua ja ICMtrainer-harjoitus tehtyä. Olinpas kiltti.

Tänään on flipit tullu suurimmaksi osaksi herolle vaikka aina ei merkit menny keskelle suosikkina. Varsinkin Unibetillä tein komeita ohivetoja useammankin mm. A8o vs. AKo kun osuin heti flopilla tripseihin. Olin pelannut tosi tiukkaa ja SB avas. Ajattelin, että se vaan ryöstää nitiltä ja puskin mutta olihan siellä käsi :f_o: . Onneksi oli tuuria mukana. Olisin tippunut muuten. Hupissa myös vetelin vihusta ohi minkä ehdin. Pelasin tuolla vaan yhden fullisittarin koska ne täyttyy niin pirun hitaasti. On kyllä kuollu paikka.

Ongamella kulki vähän nihkeämmin. Huppia pääsin pelaamaan ihan kiitettävän usein mutta niissä sitten tuli takkiin aika isolla prosentilla. Yhdestä tipuin ennen rahoja mutta yhden onneksi myös voitin.

Projekti (Ongame + Unibet (1€=1,33USD)):
      + 1,45$

Yhden päivän perusteella ei tietysti voi paljon sanoa. Aika näyttää lisääkö kova työ tuuria vai ei. :f_cool:
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Toinen päivä ei sitten sujunu samaan malliin. Pakka oli kovin kylmä. :f_mad:

Ongame + Unibet:
      -0,73$

Menin sitten Starsille kokeilee onnea ja sieltä sentään plussaa.

Tänään en kyllä paljon pelannut. Oli jotenkin väsy olo koko päivän. Kertasin silti artikkelit ja tein Trainerilla harjoituksen mutta vähän ehkä puoliunessa. Toivottavasti huomenna oon pirteämpi ja pelit kulkee.
    • ExErrorist
      ExErrorist
      Bronze
      Tilanne tällä hetkellä:

Opiskelu parantaa runia - 1
      Opiskelu ei paranna runia - 2

Ongame + Unibet:
      -0,74$

Ei hyvältä näytä tää projekti. Ei riitä hyvätkään osumat kun vihut maksaa ne mun 2/3xpot lyönnit keskinapilla meidän kärkiparia vastaan ja osuu sitten viimeistään riverillä parempaan. Missä justice kysyn vaan???

Tää päivä pisti taas vaihteeksi miettimään koko homman lopettamista. Vaikka tää onkin ehkä taitopeli ei tässä täysin ilman tuuria kyllä pärjää millään. Ehkä huomenna...
      Pitäisköhän seuraavaksi alkaa etsimään jotain ihmeen onnenamulettia... :s_ugly: