Hipsters are too mainstream.

• IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      #1 - elämäni grindaajana.

Ammattimaisesta ammattilaiseksi, sanoin joskus edellisen blogin tuoksinnassa. Oon kehittynyt tänä aikana hyvin paljon. En oo juurikaan opiskellut peliä, lähinnä katsonut videoita ja löytänyt kanavan jonka kautta keskustella käsistä ja strategiasta. Ammattimaiseen pelaamiseen kuuluu mielestäni järkevä ajankäyttö pelaamiseen, opiskeluun ja hyvinvointiin jakautuen. Tällä hetkellä en täytä asettamiani kriteerejä:

:club: Pelaan nykyisin hyvin erilaisia pelejä, eli mikään ei ole tällä saralla muuttunut historiaani nähden - sikäli mikäli joku tältä palstalta sen tuntee. Tämä on tavallaan ongelma, tavallaan ei. Puheet joiden mukaan jokaisen pitäisi valita yksi pelimuoto jossa kehittyä erittäin hyväksi, ovat mielestäni yliammuttuja. Mikäli joku pystyy hallitsemaan monta pelimuotoa ja kehittyä kaikissa tasaisesti saavuttaen tasaisen tuntituoton, on mielenkiinnon säilyttämisen mielestäni helpointa. Tämä ei vuoden mittaisen empiirisen tutkimuksen perusteella itselläni onnistu. Oon tänä aikana pelannut NL:aa sekä shorttina että huppina, FLaa shorttina, PLOta shorttina, MTTta sekä sittareita usean kokoisena. Näistä on nyt karsittu sittarit (lukuunottamatta huppisittareita) ja fiksu pois, ensimmäinen ei mielenkiinnoltaan sytyttänyt MTT-tarjonnan vuoksi, ja toinen ei rahallisesti tuottanut tarpeellista tyydytystä. Nykyisin pääasiassa pelaan teksua shorttina ja huppina, sekä multiturnauksia. PLO on ihan hauska peli silloin tällöin, ja oonkin koittanut opiskella sitä jotta saisin välillä vaihtelua teksuun, ja jotta masteroisin half-and-halfin paremmin.
      :club: Opiskeleminen on hyvin nollassa. Haluaisin opiskella pelaamiani pelimuotoja, ja se tapahtuukin nykyisin keskustelemalla ja videoita katsomalla. Etenkin videot ovat kuitenkin hyvin satunnainen tiedon ammentamisen lähde, ja tässä olisi tarkoitus kunnostautua. Haluaisin myös oppia kurinalaiseksi grindaajaksi, sillä tämänhetkinen hassunhauska huiskiminen ei ole lainkaan +EV. Mainitsin myös kuinka vihasin EVn maksimoimisesta poikkeamisesta. En ole tältä osin muuttunut.
      :club: Hyvinvoinnissa on hirveästi petraamista. Liikunnan määrä on nykyisin hyvin lähellä nollaa, vaikkakin ennen olin varsinainen himoliikkuja, ja tämän huomaa. Tähän kun lisää epätasaisen ruokavalion, ei ole mikään yllätys että olen sairaana tämän tästä, ja täten suorittaminen pöydissäkin on laskenut suuresti.

Oon aina ollut melkoinen reilaajarunkkari, ainakin tällä termillä olen itseäni luonnehtinut. Oon lukenut mielenkiintoisen blogin päästä päätyyn, ja ominut ko. pelimuodon itselleni. Olen sittemmin rakastunut pokerin psykologiseen puoleen, kaikkeen minkä termi voittava pokeri grindaamisen ulkopuolella sisältää. En usko että mulla on pelillisesti mielenkiintoa tai osaamista kenellekään jaettavaksi, mutta toivottavasti tästä ketjusta voisi tulla kanava tämän puolen jaettavaksi. Ehkäpä joku saa täten AHAA:n, sen saman, jonka itse olen niin monelta muulta aikanani saanut.

Pokerin pelaamisen kannattavuus minulle on kaksinaamaista. Olen kyllä voitollinen pelaaja, mutta optimaalista ajankäyttöni pelatessa ei ole, sillä tuntiansiot ovat niin pieniä. Täten ajattelin asettaa itselleni muutaman tavoitteen, joiden asettamisella pyrin kurinalaisuuteen, joita muistamalla pyrin mielenkiinnon säilyttämiseen, ja jotka saavutettuani koen pelanneeni pokerin läpi, sen iänikuisen tutorialin tökkimisen sijaan.

:diamond: Rahalliset tavoitteet ovat aina olleet mielestäni höperöitä, etenkin kun niistä ottaa usein turhia paineita. Höperönä miehenä asetan sellaisia silti: $20/h tuntiansiot vuoden 2012 ajan ovat mielestäni täysin saavutettavasissa.
      Tämä on myös mieltämäni raja tämän homman mielekkyyden kannalta. Mikäli tässä en menesty, on pokerin pelaaminen osaltani ohi.
      :diamond: Materiaalinen tavoite on mielestäni selvä: Oon muuttamassa mummon omistamaan asuntoon, jota hän ei ole rahan riittäessä joununut myymään. Haluaisin ostaa tämän asunnon häneltä, sillä ko. kämppä on ollut suvussa jo heidän muutettua pääkaupunkiseudulta pois. Arvioisin asunnon olevan nykyisin hintaluokkaa 130k€, joten useita rivereitä on pillitettävä ja useita pyttyjä nostettava, mutta aikaahan on.
      :diamond: Matkustaminen. Tarkoitus olisi lisätä live-pokerin pelaaminen ulkomailla rastilaatikko-listaan ensi vuonna. Haluaisin kokeilla aikajaksoa jolloin kiertelen e-Euroopassa grindanen live-turnauksia paikallisten karvakäsien kanssa hakaten samalla nettiä. Pieniä viritteitä tämän suhteen on, mutta niistä myöhemmin.

Kello on kohta neljä aamuyöllä, ja pääni hajoittavan herätysäänen* soidessa yhdeksän tuntia kaupan kassalla muuttuu todellisuudeksi. En pidä ammatistani. Harva pokeria pelaava varmaan pitää, mutta koska haluan pysyä puheväleissä vanhempieni kanssa, on mun pidettävä homma osa-aikaisena. Ainakin siihen asti että olen koonnut riittävän otannan riittävällä profiitilla. Jokaisena työpäivänä - tein sitten mitä hommaa tahansa - mietin tunnin välein millaista grindaamista elämäni on. Niin töissä kuin kotonakin, oli pääte sitten kassakone tai läppäri.

Itsenäisyyspäiväni kului normaalia rutiinia toteuttaen, ensin Tuntematon sotilas, sitten vastaanoton kyylääminen hyvällä ruoalla höystettynä. Rintamamiehien joukosta joku henkilöistä huudahti ''Ne jyrää meitin''. Otin vapauden soveltaa ko. lausahdusta blogini otsikoksi.

Tämä kk. menee aika pitkälti lomaillessa, ajasta nauttiessa ja kavereita nähdessä, joten kirjoitustiheys voi olla hyvinkin marginaalista. En siis jäisi f5:ta rämpyttämään, mutta mielelläni otan kommenttia vastaan.

PS. Nautin kirjoittamisesta, ja etenkin aamuyön tunteita havahdun siihen kuinka mukavaa uuden blogin aloittaminen olisikaan. Tällä kertaa tartuin hetkeen. En juurikaan pidä tuotoksesta, mutta toivottavasti mua ei sen vuoksi moderoida pois. Olkoon tämä ensimmäinen yritys kehitykselle, joka täyttää tavoitteeni. En luovuta koskaan.

Jyrään!
  • 39 replies
    • masa9
      masa9
      Bronze
      1rd!

Pelaaks mil saiteil turnauksii?
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja masa9
      Pelaaks mil saiteil turnauksii?
      Oikeastaan kaikilla isoimmilla saiteilla, nykyisin pääasiassa ongamella, starsilla, stars.fr:lla, ipokerilla ja everestillä.

#2 - livetuurnamentpokkers.

Eilen tuli pelattua 100€ freezeout, ensimmäinen liveturnaus mulle. Aloituspöytä oli mukavan tuntunen ja sain körmyyttää aika paljon vihuja vastaan. Vasemmalla oli ilmeisesti PStrategyn FourDe, ja häntä vasemmalla yksi hyvä regu, muuten itselle tuntematonta sakkia kaikki.

Oon yleensä tosi hyvä muistamaan käsihistorioita, mutta nyt ei kokishuppelin myötä jäänyt paljon päähän. Koitetaan nyt kuitenkin muistaa pari isompaa pottia.

Kala avaa MPsta kolme blindia, hero flättää A9o buttonilta ja regu flättää BBlta. Kalan kanssa noin 10k ef. ja regun 15k ef. Floppiin QQ8r ja regu päättää donkata jotain 1/2- 2/3 potin luokkaa. Kala irroittaa ja rupeen miettimään regun donkkirangea floppiin johon harvoin osuu kukaan ja joka menee verrattain usein sökönä. Otan kiinni ja turniin tulee 8. Regu jatkaa lyömistä samalla suhteella potin kokoon, ja otan maksun. Riveriin tulee T joka ei ole mukavin kortti sillä voisin olettaa alkuperäisen donkin tulevan kädeltä joltain kädeltä jolla on jotain equitya, kuten gutarilla, enkä ollut täysin varma osaako vihu valuttaa tässä JT:lla. Blokkaan kuitenkin jotain gutareita ja vihu varmaan lyö koko rangensa riverillä kuitenkin, joten koppaan hänen 5,1k lyönnin (riverillä meillä oli takana noin 11k ennen lyöntiä) ja vihu näyttää 75o.

Toinen käsi, ruokatauon jälkeinen pöytä. CO, joka ehkä keskivertojamppaa vähän parempi muttei millään tavalla vakuuttava, avaa 2,1x, BTN ottaa 12bb pinkallaan kiinni. Löydän BBsta Kh7c ja päätän reissata, BTNsta riidi ettei koskaan ottaisi hyvillä vaan irroittamassa aina, ja avaaja niin heikko että kippaa varmaa useisiin tekstuureihin. 3bettaan (kylläkin liian pienesti, sanoinkin käden jälkeen että laskin väärin 3bet koon) noin 3,5x ja avaaja ottaa, BTN kippaa. Floppi 9c8c6c johon jatkan lyömistä, vihu ottaa. Turn on offsuit blancko, muistelen tän olevan Js mutten oo varma. En tiedä miksi sököttäisin näin hyvän bluffikortin joten voi olla että muistan väärin, sökötän ja vihu check myös. River Ax ja painan koska mielestäni voin repata aika hyvin tässä ässää, valitettavasti vihullakin on naula suht. usein. Painan ja vihu calls A8o. En tykkää vihun pelistä mutta liian pieni 3bet pf. varmaan antoi jonkun oikeuden maksaa. Toisaalta kuulin vihun olevan steissöni joten en tiedä oisko 4,5x 3bettikaan auttanut.

Samaista vihua vs. sitten tipuin kun avasi varmaa neljättä kertaa putkeen, survoin 18k 500/1k/100 tasolla sen 2x avaukseen QTs:lla törmäten AQo:n ja player out sijalla 17 noin 40sta aloittaneesta.

Livekäteiseen sain sitten painettua NL100ssa vielä 240€, lähinnä runnasin huonosti häviten kaikki 4/5 all-in tilanteista ja pelasin kokonaisvaltaisesti huonommin käteisessä kuin turnauksessa, jossa mielestäni onnistuin A-tason suoritukseen K7o kättä lukuunottamatta. Käteispöydässä olisi kyllä ollut valueta, pöydässä oli kuulemma 6k€ merkkejä ja vierailevat tähdet painoivat 30€ sokeana crazy pineapplessa, pääsin squeezaamaan kortteja varmaan 15 kertaa toivoen jotain millä katketa 100% avausrangea vastaan enkä koskaan löytänyt mitään.

Tänään jotain turnauksia, suunnitelmissa on Need for Speed ja Night on Stars.fr:lla, $54 turnaus sekä mahdollisesti CC onGamella ja Sunday Million mikäli jostain onnistun rahaa / steikin käärimään kokoon, ko. turnauksen bini kuopattiin eilen käteisessä (rofl).

GL.

E: lopulliseen ohjelmaan muokkautui:
      - $216 Sunday Million 10M g.
      - $200 CC
      - $54 turbo @ OG
      - 100€ Sunday Special Loose Cannon
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      #3 - Minulta on pyydetty myös lyhyempiä postauksia.
    • AngleZero
      AngleZero
      Silver
      Kommentoin tähän, että saisin sähköpostia kun tätä päivitetään. :)
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Vuodenvaihde on kaikille tietynlainen taitekohta. Ihmiset muistelevat mennyttä, pläräilevät muistoja - hyviä ja huonoja - oppien näistä jotain. Yritykset tekevät kokovuosikatsauksia, pohtivat mennyttä, suunnittelevat tulevaa, halunaan kehittyä ja ottaa suurempi pala kapitalistisesta kakusta seuraavalla kaksitoistakuukautisella. Pokerinpelaajissa, ainakin ajattelevissa sellaisissa, kulminoituvat nämä molemmat. Virkaveljeni postaavat blogeihinsa yleensä näihin aikoihin katsauksen menneeseen. Mulla siihen ei juurikaan ole tarvetta - mitään eroa aiempaan ei ole tapahtunut.

Aloitin pokerinpelaamisen netissä abouttiarallaa syksyllä 2006, give and take a few. Olen ajatellut tätä monta kertaa. Tämän reilun viisivuotisen pokerirupeaman tuntipalkka lienee taalan luokkaa, mukaanlukien kuluneen vuoden hyvän tuloksen. Skenaario, jossa yhteensä arviolta sadan euron investoinnit eivät ole tuottaneet kuin muutaman tonnin hirvittävällä tuntimäärällä ja karvaisten välimeren asukkien antamalla tuottopotenttiaalilla, on aika hirvittävä.

Biologiaan elämänsä tuhlaavien mainostama darwinismi ja pyramidin muotoinen kilpailuasetelma on ainakin pokerissa ihan hyvin perusteltavissa. Miten voi olla mahdollista että kaltaiseni kunnianhimoinen karvaturri ei ole kehittynyt Shevtshenkon lanseeraamaksi MMMksi, oli taso sitten M tai mikä muu tahansa?

OPssa listasin tavoitteeni. Lisätään listaan vielä yksi: Mahdollisuus tehdä kokovuosikatsaus vuodesta 2012. Jotain jossa ihailla onnistunutta ja menestynyttä vuotta. Jotain mikä ei saa pohtimaan edellisen - silloin jo kuuden vuoden - turhaa uurastusta. Jotain joka saa tekemään Fist pumppia.

Myös alkanut vuosi sisältää 365 päivää, 8760 tuntia, 525600 minuuttia sekä noin 31 miljoonaa sekuntia. Pokerin tärkeimpiin taitoihin kuuluva hyödynnettävyys voisi kuulua tästä lähtien myös ajankäyttöön. Tuohon aikaan tulee todennäköisesti kuulumaan aika paljon päätöksiä. Mainostamani EVn maksimointi on aika vaikeaa. Tai onko sittenkään. Onhan minulla kaikki mitä se vaatii.

Toimivat aivot ja kaksi kättä.

Menestyksekästä uutta vuotta 2012 kaikille!
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Tammikuu tuli ja meni, ja mitään kummempaa kerrottavaa ei jäänyt. Pelasin varsin huonosti pienellä volyymilla, runaten paljon alle EVn. Palautusten kanssa hieman plussaa. Luotto omaan peliin kuitenkin on säilynyt, ja en näe miksi helmikuussa en kykenisi tasapainoisempaan suorittamiseen.

LIVE-pokeritkaan eivät ole kovin hyvin sujuneet, niistä tammikuun tulos hieman pakkasella.

Helmikuussa olisi tarkoitus voittaa sen verran että saisi muutaman mieltä lämmittävän hankinnan kustannettua pokerilla, jäisi rahaa ruokaan ja saisi pari saunalimpparia s-marketista. Oon nyt pelannut myös PLOta, tuntuu ihan mielekkäältä. Tästä varmasti lisää kunhan oon saanut hirmuisen määrän käsiä alle.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Viimeisimmässä entryssä toivoin särmää pelaamiseen. Netti on ollut melko vähissä, mutta LIVEnä olen saanut kahteen viime kertaan yli 1600bb upit. Running good.

Oon kuullut sanottavan, että kuolinvuoteellaan katuu enemmän asioita joita ei tehnyt, kuin asioita joita teki. Voi siis olla, että nuoruuden käyttäminen kassatyöhön ei ole aivan optimaalista muistojen ja onnellisuuden kannalta. Olenkin suunnitellut kuluvaa vuotta eteenpäin seuraavanlaisesti (toivottavasti edes osittain pääsen toteuttamaan haaveeni, sillä innokkuus suunnittelusta on tuonut puhtia arjen uurtamiseen):

:spade: EMOP Lissabon. Ensi kuun lopussa olisi tavoitteena päästä lähtemään viikoksi Portugaliin pelaamaan ensimmäinen isompi live-turnaus. En ole koskaan pitänyt kylmästä tai pimeästä, joten talvi on vähän nihkeää aikaa itselleni omaten molemmat puolet kuvauksessaan. Siispä tuo voisi olla mukava taitekohta.

:heart: Kesällä olisi tarkoitus käydä pääsykokeissa Helsingissä, ja päästä sisään joko täkäläiseen tai paikalliseen yliopistoon, kauppatieteisiin. Nuo opinnot olisi tarkoitus aloittaa 2013. Opiskelu on ollut luonteenpiirteitäni kunnioittaen laiskaa, mutta huhtikuun lopussa alkava lukuloma siivittänee opintojakin.

:diamond: Serkku joskus esitteli videon Alpeilta, jossa on mahdollista mennä kiskoa pitkin tuolilla istuen maisemareittiä. Lupaan etsiä videon ihailtavaksi, jotta näette miksi ihastuin suunnattomasti. Sitä on pakko päästä kokeilemaan. Muuta extremeä kesään voisi tuoda benji-hyppy, mikäli uskaltaisin sellaisen tehdä.

:club: Syksyllä olisi tarkoitus muuttaa talven ajaksi ulkomaille. Mielessä on ollut paljon vaihtoehtoja Maltan, Espanjan ja Thaimaan välillä. Pitänee kysyä ihmisiltä mielipiteitä ja perusteluja kutakin koskien. Eihän noiden yhdistäminenkään mahdotonta ole.

Paljon on siis edessä. Toivottavasti.

Tuli tilattua pari BenQn 24'' näyttöä. Ensimmäistä kertaa grind-setuppini näyttää siltä kuin olen toivonut, ja sitä kelpaa mielestäni jo esitellä (aiempi sisälsi mm. läppärin eikä juuri muuta, joten en ole kuvia vaivautunut ottamaan):

Uploaded with ImageShack.us

Tämä antaa intoa myös HU-projektiin, jonka tarkoituksena on kehittyä, saada paljon käsiä alle ja toki mahdollistaa rahallisella menestyksellä yllälistatut toiveet vuodelle 2012. Ensimmäinen sessio toi persnettoa, mutta 1200 käden otannalla voi jo odottaa suunnan kääntyvän piakkoin.

Ciao.
    • AngleZero
      AngleZero
      Silver
      yli 1600bb upit

obv ridiculous.

Toivon, että saat toteutettua kaikki haaveesi.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Melkoista sairautta. Saavuin kotiin klo 00.00, laitoin saunan, otin oluen ja ajattelin ottaa lyhyen session. Kusin hunajaa tavattuani vihun HU-pöydässä, joka täytti muutamia baistin piirteitä.

Melkein kuusi tuntia myöhemmin...

Vihu reloadasi kerran.

[ ] winning
      [ ] eez.

Vihu muuten 3bettasi matsin alussa 12bb ja lopussa 24bb. Muutamia törkeää raiskausta omaavia käsiä mahtui, myös todella monta heron puolelta huonosti pelattua kättä.

Muutenkin on ollut nihkeää, toivottavasti saisin pelit rullaamaan vähän paremmin.
    • AngleZero
      AngleZero
      Silver
      -$731 :---------D

[x] voitit $700 alle 400kädessä.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Ajattelin laittaa jotain käsiä tosta eilisestä marathon-sessiosta. Yritän poimia jotain ''en tiedä miten tässä pitäisi pelata'' -käsiä, sekä muita hauskoja. Niitä mahtui tohon sessioon noin 1500 - sata kertaa sain walkit. Kommenttia siis, plz.

1.
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem
      $0.50(BB) Replayer
      ($368)
      Hero ($217)

Dealt to Hero 6:club: 7:club:
      Hero raises to $1.50, raises to $12, Hero calls $10.50

FLOP ($24) 4:heart: 5:club: A:heart:

bets $18, Hero calls $18

TURN ($60) 4:heart: 5:club: A:heart: 2:club:

bets $45, Hero raises to $187 (AI), calls $142

RIVER ($434) 4:heart: 5:club: A:heart: 2:club: 7:diamond:

Hero shows 6:club: 7:club: (Pre 36%, Flop 30.4%, Turn 31.8%)
      shows 6:diamond: 8:heart: (Pre 64%, Flop 69.6%, Turn 68.2%)

wins $433

Preflop oli matsin dynamiikkaan nähden varsin normaali, eli varmaan 70% rangestaan, ja vihu painoi hirveän isoja 3betteja joka toinen käsi. Otin näitä kiinni tyyliin rangella AJ-AQ, taskupareilla syvyyden mukaan ja sitten suittarikonnektoreilla. 4bettia uskalsi painaa AKlla ja TTlla aina, koska vihu oli näyttänyt A9o ja KJo tässä. Lisäks vihu pelasi kortit auki post-flop, joten en jaksanut kipatakaan. 98s olisi toki kivempi, tai jos meillä ois ees ruutuja.

Vihu jätti konttarin lyömättä aina tässä spotissa KQ tyylisellä kädellä, joten se voidaan poissulkea. Lisäksi sillä oli tapana turnilla lyödä heikot ässät ja JJ tyyliset kädet about $10 sizingilla, paitsi nyt neljän suora pöytään se ei uskaltaisi valuttaa edes A5:tta tässä. Vihun line vaikuttaa tosi paljon vedolta, mikä on toki meidän kädelle aika karmeeta, mutta en ollut nähnyt all-in tilanteissa vihulta yhtään vetoa, vain heikkoja reaaleja ja niitäkin vain 100bbish deeppina. Uskoin meillä tässä pf. 400bb deeppina olevan kippiosuutta jotain vetoja vastaan ja jos vihulla on meidän biitti A3 tai setin muodossa, on meillä outteja. Olin väärässä, yo. En ole varma kumpi pelasi käden huonommin.

NL Holdem $0.50(BB) Replayer
      ($188)
      Hero ($172)

Dealt to Hero A:spade: 6:spade:

Hero raises to $1.50, raises to $5, Hero calls $3.50

FLOP ($10) 6:club: A:heart: 5:club:

bets $5, Hero raises to $15, raises to $45, Hero raises to $167 (AI), calls $122

TURN ($344) 6:club: A:heart: 5:club: 8:spade:

RIVER ($344) 6:club: A:heart: 5:club: 8:spade: Q:heart:

Hero shows A:spade: 6:spade: (Pre 30%, Flop 54.6%, Turn 68.2%)
      shows Q:club: A:club: (Pre 70%, Flop 45.4%, Turn 31.8%)

wins $343

Tämä on toki strategiamielessä turha käsi, mutta hauska, koska tapahtui muistaakseni 600 hanskan kohdalla. Olisin säästänyt kolme tuntia valvomista. UL.

($449)
      Hero ($167)

Dealt to Hero A:spade: J:club:

Hero raises to $1.50, raises to $8, Hero calls $6.50

FLOP ($16) 8:diamond: J:heart: 7:diamond:

bets $8, Hero calls $8

TURN ($32) 8:diamond: J:heart: 7:diamond: 9:club:

checks, Hero checks

RIVER ($32) 8:diamond: J:heart: 7:diamond: 9:club: 8:heart:

checks, Hero bets $15, raises to $62, Hero calls $47

Hero shows A:spade: J:club: (Pre 45%, Flop 2.4%, Turn 4.5%)
      shows 8:club: 8:spade: (Pre 55%, Flop 97.6%, Turn 95.5%)

wins $155

Hiii idk.

Hero ($310)
      ($440)

Dealt to Hero T:diamond: J:heart:

raises to $1.50, Hero calls $1

FLOP ($3) J:spade: 2:diamond: T:heart:

Hero checks, checks

TURN ($3) J:spade: 2:diamond: T:heart: T:spade:

Hero bets $2.25, calls $2.25

RIVER ($7.50) J:spade: 2:diamond: T:heart: T:spade: 3:diamond:

Hero bets $30, raises to $128, Hero raises to $306 (AI), calls $178

Hero shows T:diamond: J:heart:

Hero wins $619

Olin kerran overbetannut riverin ilmalla.

Hero ($533)
      ($191)

Dealt to Hero A:club: T:spade:

raises to $1.50, Hero raises to $5.50, calls $4

FLOP ($11) T:club: 6:heart: 9:spade:

Hero bets $6, calls $6

TURN ($23) T:club: 6:heart: 9:spade: A:heart:

Hero bets $13, calls $13

RIVER ($49) T:club: 6:heart: 9:spade: A:heart: 7:heart:

Hero bets $33, raises to $166 (AI), Hero calls $133

Hero shows A:club: T:spade:
      (Pre 64%, Flop 80.8%, Turn 95.5%)

shows 9:diamond: 2:diamond:
      (Pre 36%, Flop 19.2%, Turn 4.5%)

Hero wins $381

Tämä vihu pelasi vedon näin 1% ajasta, eikä osannut valuttaa settiä tässä, sököttäisi myös 8x ja 5h4h perästä riverillä.
    • AngleZero
      AngleZero
      Silver
      #1 Fold pre. JTo>67s
      "Lisäks vihu pelasi kortit auki post-flop"
      => call turn, fold river?
      "En ole varma kumpi pelasi käden huonommin." Vihu. But it's pretty fing close. :f_biggrin:

#2 joo. jee. :rolleyes:

#3 Miten usein luulet vihun kääntävän 9xn pilliks? Luulen et herocallaa kaikilla noilla 99% ajasta. Muuta sit rangessa ei ookaan mitä biitataan. Varmaan check backaisin riverin. Nou? Jos lyönnissä on valuee niin ei ainakaan älyttömästi.

#4 lol.

#5 "sököttäisi myös 8x ja 5h4h perästä riverillä." Entäs sun lyöntiä vastaan? Aika karmeelta näyttää taas..
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      NL50 - biitattu.

• smaster
      smaster
      Bronze
      Onnee oot kyllä hurja harja! :sun: Valmentajaks vaa hakemusta tuollasil käppyröil!!!!
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      HELMIKUU

Heron uran pahin DS huppiteksussa koitti tunti sitten päättyneessä kuussa, kun kuoppaa oli pahimmillaan 22bin.

Suurin syy tähän on yksinkertaisesti huonosti pelaaminen - jostain syystä -EV -ratkaisut syövät rahaa heron winratesta. Oon saanut nyt paljon yksityisvalmennusta, ja valmentaja onkin löytänyt todella paljon parannetta heron pelaamisesta. Hän muunmuassa sanoi että ''tuossa ja tuossa voisi olla leakki, katsoppa HEM filtterit''. Eikös sieltä melkein tuhannen bb:n kuoppa löytynyt. Nyt kun saatiin vielä HUD toimimaan ja ollaan supermotivoituneita, voidaan ehkä viimein pelata voittavaa pokeria. Olkoon MAALISKUU siis aika muutoksen.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Maaliskuun ensimmäinen viikko on sisältänyt alle 2k kättä, ja volyymi on jäänyt _paljon_ suunniteltua alhaisemmaksi, lähinnä koska ei vaan ole jaksanut pelata. Sen sijaan oon koittanut katsoa muutamia videoita, ja ne sessiot jotka on pelattu on pelattu super focused, yhtä lukuunottamatta jossa lahjoitin vihulle kaksi binia. Tuosta huolimatta oon runannut hyvin (lähes EVn tahtiin) ja yli 30bb/100 winratesta saadaan ainakin toistaiseksi nauttia. Ennen paikallaan tyssännyt non-sd -winnings käyrä on saatu hieman plussalle, ja viime kuusta poiketen sd-winnings selkeästi plussalle. Ongamen kerrallaan vapautuva bonus tuottaa vähän päänvaivaa, ja todennäköisesti en saakaan koko bonusta. Harmillista.

Oon kehunut aika paljon valmentajaa ja sitä, miten hyvin jamppa on saanut musta uusia puolia esiin. Muutamia juttuja oon kuitenkin tuonut omaan peliin itsekin:

Tässä oli kyseessä regu-matsi. Vihu oli kippaillut paljon mun std- opensizingiin, mutta 3bettaillut alkumatsia aktiivisemmin. Kyseinen vihu liikkui aivan selkeästi levelillä #2 (tai #4, #6, oleellista kuitenkin että parillisella numerolla).

($50.75)
      Hero ($90)

Dealt to Hero 5:heart: 7:club:

Hero raises to $50, fold

Hero shows 5:heart: 7:club:

Hero wins $1

Tästä syystä voidaan tässä survoa suoraan, koska 75o floppaa niin huonosti ja meidän c-bet on ollut 100%. Koska vihu on kakkoslevelillä, ajattelee se meidän takuulla reppaavan missclickia, ja kippaa tässä varmaan kaikki kädet rouvapariin asti, flattaa kurkot ja survoo vain jos onnekkaana saa ässät. Hyvä game flow spot ja riidi vihun adjustauskyvyttömyydestä normaalia isompaan avaukseen antoi hyvän syyn survoa.

Pelejä!
    • 0O00O0
      0O00O0
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja IPoker4k1I
      NL50 - biitattu.

Aika hämmästyttävä voittotahti kaverilla. Ilmeisesti aika paistikkaat vihut oot löytäny ku et oo pottiakaan hävinnyt. Koita pitää sama voittotahti, niin pian pääsetkin jo pelailemaan high stakes pelejä. Ei muuta ku onnea jatkoon. :f_thumbsup:
    • leisoni
      leisoni
      Bronze
      Filtterit kohillaan.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Vähän väsynyttä ollut pelien suhteen. Täkäläisillä oli hiihtolomat, joten koitin viettää viime viikolla paljon aikaa kavereiden kanssa. Nyt olisi tarkoitus pelata vähän enemmän, kun skinillä on rake-kisa josta voisi napsua CC-lippu ja taaloja. Wish us luck in avoiding se tavallinen rake-kisa ds.

Pääsykokeisiin lukeminen on sujunut sinänsä tosi hyvin että kirjat ovat pysyneet melko hyvin kiinni. Tänään töissä kärryjä työskennellessä pohdin mitä oikeastaan haluan tulevaisuudelta. Pohdin vanhempieni suhtautumista asiaan. Kouluun haluan hakea, sillä se pitää äitin ja isän lisäksi oman mielen levollisena. Siitä todennäköisesti tulee lukion kaltaista pusertamista, eli odotusarvoltaan koulu tulisi kestämään lähemmäs kymmenen kuin viisi vuotta. Lisäksi opiskeleminen on hyvä tapa ''piilottaa'' pokerin peluu.

Porukat eivät tykkää pelaamisistani, se on tullut selväksi lukijoille. Siskoni sanoi hyväksyvänsä vielä alle ala-aste ikäisten lastensa päätökset toivoen, ettei kukaan näistä päädy prostituoiduksi. Hieman samanlaista suhtautumista omilta vanhemmilta toivoisi. Harmistuin suuresti kun tajusin, ettei elannon hankkimistapa ole ainoa päätös josta he eivät ehkä pidä. Entä jos ovat yhtä skeptisiä ulkomaille lähdöstäni. Tai vaimokandidaateista jatkossa. Ennen en oo ollut tarpeeksi rohkea julistamaan oikeuttani omien päätöstentekojeni suhteen kelloa ja suuta kailottaen. Oon kuitenkin vähän lähempänä tuota päivä päivältä. Siltä ainakin tuntuu.

Voitin joku päivä lipun entractionin monthlyyn, 200€ arvoltaan tuo. 01.04.2012 pitäisi pelailla tuo, jännittää missä maassa olen. Pelottaa, että täällä. Hauskaa siinä on se, että pyttykuvaa postatessa kukaan ei usko. En tiedä tosin vaikuttaisiko päivää myöhempi postaus aprillin todennäköisyyteen.
    • 1
    • 2