Let's not whine

• ooomanda
      ooomanda
      Platinum
      Oon pari kertaa koittanut aloittaa jonkinlaista blogia naapurisaiteille, mutta ne on aina kaatuneet siihen ettei yksinpuhuminen yksinkertaisesti ole kovin kivaa. Aika turhauttavaa postailla jotain käsiä jos kukaan ei viitti kommentoida. Toisaalta nää aikasemmat päiväkirjat on myös olleet lähinnä itkuvirsiä, joiden anti on tietty lukijallekin ihan arvoton.

Mun pokerihistoria on verrattain nuori. Kavereitten kanssa aloteltiin yläasteella muutaman euron sittareilla ja tänä vuonna kun tuli toi maaginen 18 vuoden raja vastaan niin tullu siirryttyä kokonaan nettiin. Tosin aikasemminkin pelasin mutsin tunnuksilla (kuka nyt ei..) ja sitä kautta sain rakennettua talvesta kevääseen reilun 2000 euron pelikassan. Ylivoimasesti suurin tekijä tässä oli eräälle opetussivustolle liittyminen. Tätä ennen tuli vaan paineltua nappeja.

Pelaan ainoastaan omppua ja turnauksia. Ihan mielenterveyden kannalta varmaan fiksumpaa painottaa rahikseen mutta silloin tällöin kun tulee fiilistä niin joku 10 turneen ilta on ihan jees. Ompussa tasona PLO20 ja turneet 10-20d binillä, joka on tietty vähän liian suuri nykyiselle vajaalle 1,5k kassalle mutta en nää tota liian suurena riskinä.

Vuoden lopulle vois asettaa kaks tavotetta. Rahiksessa on noustava PLO50 ja kassa viiteen keilaan jouluun mennessä. Tässä on toki pelattavaa mut en näkis ylitsepääsemättömänä haaveena, varsinkin heron kaltaiselle lifepaistille, jota vaan kiinnostaa painella pokkaa. Toinen tavoite liittyy turnauksiin. Joulukuussa on Unibet Open Riika ja GSOP Praha, joista nyt ainakin toiseen olisi tarkotus grindailla paikka, mielummin molempiin. Tää tietty taas kuulostaa hullulta kun kattoo heron pelikassaa tai edes skillejä, mutta noiden satelliittien value varsinkin Unibetin puolella on niin jäätävä että sitä on ees vaikee käsittää. Sick sick.

Koitan pitää tästä blogista biitti-itkut mahdollisimman hyvin poissa, mut toki niiltä nyt ei varmasti voi kokonaan välttyä. Ei mulla varmasti juuriikaan oo strategista annettavaa kellekään, mut olis silti ihan siistiä jos joku jaksais sillon tällöin kommentoida muutamaa kättä. Alla vielä muutama kuva turneista ja ompuista.

Tässä kaks pelatuimpaa nickiä. Haut loppu sharkscopesta niin en jokaista accoo saanut. :s_biggrin:

Omput sen jälkeen kun otin taas järjen takas peliin. FYI tää on viimenen kuva kun aion postata EV käyrän, oon sitä mieltä et se kertoo tuurista niin pienen osan, että porukka on sekaantunut koko systeemistä.

• 176 replies
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Menee ainakin mulla seurantaan tämäkin blogi ja tykkään käsistäkin jutella vaikka en mikään huippuhyvä olekaan niitä arvioimaan. Ompusta nyt en mitään ymmärrä, joten siitä en aio mitään sanoa, mutta MTT-jutut kiinnostaa. :f_grin:
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Mä voisin taas sanoa että mtt-hässäköistä oon kuutamolla mut ompusta yritän jotain tajuta ;)

Suosittelisin että strategiset kädet laitat tuonne käsianalyysiosioon, siellä ne huomataan ja saat kommenttia. Hehkutus- ja hassut kädet sitten blogiin.

Mikäs potti tossa ompussa on tullu 550 käden kohdalla? Joku iso potti 300bb syvillä?
    • ooomanda
      ooomanda
      Platinum
      Nopeeta päivittelyä duunitauolta. Tänään tosiaan alko työharjoittelu, joka kestää tonne jouluun asti. Silleen ihan jees pokerinkin kannalta vrt. koulu et ei tarvii paljoo vapaa-ajal miettiä mitä tehdä. :s_grin: Tänään olisi tarkotus painella ainakin 1000 kättä sisään, katotaan mitä tulee. Laitan myös illalla muutaman käden eilisistä satelliiteista, tuli muutama spotti missä en ollu ihan varma oikeesta muuvista.

Toi potti on turnattu nutsifullit 4way potissa kun ylipari ja kaks flopattua nutsisuoraa lyö merkkejä keskelle. :s_love: Ez game is ez..
    • ooomanda
      ooomanda
      Platinum
      Aattelin etten tekis tähän mitään minipäivityksiä mut antaa ny mennä viel kerran. 1000 kättä jäi kauaks haaveeks ja sain 200 kättä kasaan. Tarkotus oli tän jälkeen pelaa 18.45 kaks livesatin sattia ja samalla kattoo yks opetusvideo. Puolen tunnin pääst huomasin et oon aivan helvetin väsyny ja tyyliin nukahtelen tähä näppikselle. Kaks tuntii kestin OG:llä, ft täynnä pommikoneit + yks hyvä regu, mut saan kaks semi isoo biittii TT vs A8 ja JJ vs 55 234 flopilta jossa mulla fd mut ei kestä ku kaveri riveröi blankon naulan, bututum. Pienis tosi pitkään ja breikin jälkeen saan cut offille @ 5handed J7s, merkit sisään ja supernitti + täyspommi herää vierest AA ja it's my time to go.

Omput jäi kuitenkin muutaman binin ylös joten taisin break even päästä. Eilen olin Unibet Openin finusatis jossain ~20 tienoil kun 8 takuupaikkaa. Täytyy nyt koittaa ens sunnuntaiks grindaa noihin molempiin satteihin paikat (gsop ja unibet open).
    • ooomanda
      ooomanda
      Platinum
      Jostain syyst heräsin äske ja luulin et on aamu ja oon jo iha lähtökuopis menos duuniin. Ei voi ymmärtää. No ei muutaku kaverin 200 kilosen reilille. :f_biggrin: Meinasin et laitan täs samalla itelle pienen haasteen, joka rajaa kyl satelliittien pelaamisen pois ainakin sunnuntaihin asti. Mietin et turha sitä on liian iisei tavoitteita ittelleen asettaa joten pistetää samal ihan kunnon skaba kehiin.

30 biniä up this week

See you on Monday :f_cool:

• ooomanda
      ooomanda
      Platinum
      Projekti ei mitenkään superstarttia oo saanu, 4,5/30 about nyt, joku 1200 kättä takana. Heräilin tossa vasta eli tänä yönä saa vähän lisää volaa laitettua.

Runi on ollu aika tasasta, EV wise hyvin mutta coolerit ym. sit tullu meikäläisen niskaan. Non-sd vuotaa tosi pahasti kesään verrattuna kun pelasin PLO50 rinkiä, mutta en näkis sen olevan mahdoton ongelma. Ei vaan ole kovin kannattavaa 8 pöytää pelatessa alkaa painamaan vajailla riideillä Microgamingin 50/10 paisteja pakkaan. Entralla oli helpompaa kun paistien osuus pöydästä oli huomattavasti pienempi, mutta ei sillä että valittaisin. :f_biggrin:

Oon miettiny kannattaisko tutkia omat leakit tarkasti läpi, mutta oon päätyny siihen että parempi grindata PLO20 "läpi" ja kattoo noita juttuja sitten kun pääsee vähän isompia pelaamaan. Tuskin noissa peleissä kukaan osaa adjustaa kuhan ei jokaista floppia paina, ja vielä kun verkon ainoot regutkin on paisteja niin ei näytä kovin huonolta. :s_grin: Keskityn mielummin exploittaamaan vakkareitten peliä.

Vaikee laittaa oikein mitään käsiä kun kaikki spotit tuntuu niin standardeilta. Täs nyt yks hanska, joka kertoo hyvin sen miks mun mielipide EV-käyrästä on mikä se on.

Grabbed by Holdem Manager
      PL Omaha $0.20(BB) Replayer
      SB ($20.01)
      BB ($79.44)
      UTG ($10.56)
      UTG+1 ($26.58)
      Hero ($20.72)
      BTN ($25.68)

Dealt to Hero T:club: J:spade: Q:heart: 9:diamond:

fold, UTG+1 raises to $0.70, Hero raises to $2.40, fold, fold, fold, UTG+1 calls $1.70

FLOP ($5.10) Q:club: 4:diamond: J:diamond:

UTG+1 checks, Hero bets $4.40, UTG+1 calls $4.40

TURN ($13.90) Q:club: 4:diamond: J:diamond: 7:heart:

UTG+1 checks, Hero bets $13.90, UTG+1 calls $13.90

RIVER ($41.70) Q:club: 4:diamond: J:diamond: 7:heart: 9:club:

UTG+1 bets $5.88 (AI), Hero calls $0.02 (AI)

Hero shows T:club: J:spade: Q:heart: 9:diamond:
      (Pre 52%, Flop 66.8%, Turn 77.5%)

UTG+1 shows K:heart: T:heart: 3:heart: 4:heart:
      (Pre 48%, Flop 33.2%, Turn 22.5%)

UTG+1 wins $39.66

Toki tässä täytyy kattoo peiliin kun ei flopilla lyönyt senttiä enempää :f_biggrin:

Ihan jees juoda kahdelta yöllä aamun ekat kahvit. Kahdeksalta alkaa duunit, sitä ennen kuitenkin kerkee saada ok volat ja tossa 5-8 kun pelit on aika dead täytyy vaikka katella vähä koulujuttui. Jos.

Jos täällä muuten on joku PLO20-PLO100 grindaaja, jonka unirytmit on yhtä perseellään kun mulla niin saa huikkasta. Ois ihan jees vaikka skypessä/msn itkee biiteistä, kun aika yksinäisii nää yöt on muuten.

• Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ooomanda
      Oon miettiny kannattaisko tutkia omat leakit tarkasti läpi, mutta oon päätyny siihen että parempi grindata PLO20 "läpi" ja kattoo noita juttuja sitten kun pääsee vähän isompia pelaamaan. Tuskin noissa peleissä kukaan osaa adjustaa kuhan ei jokaista floppia paina, ja vielä kun verkon ainoot regutkin on paisteja niin ei näytä kovin huonolta. :s_grin: Keskityn mielummin exploittaamaan vakkareitten peliä.
      Varmaan ihan hyvä pointti. :f_grin: Ainakin ipokalla löytyy vielä PLO50-vakkareistakin sellasia sankareita, että kannattaa pelata suuren osan aikaa vaan omia kortteja ja sitten ottaa maksivaluet. Siinä ei paljon hifistely omien pikkuvuotojen kanssa tuo lisäarvoa.

Toki noita omia leakeja on hyvä tutkia jo "valmiiksi", ennen kuin hyppää taas sinne isompiin pöytiin. On sitten valmiimpi ottamaan vihujen rahat.

Jos innostut jossain vaiheessa grindaamaan itsellesi platinatason, niin tehdään meidän omppuvalmentajien kanssa vaikka leakfinder-videoanalyysi sun statseista ja pelistä. :s_thumbsup:
    • Blancco7
      Blancco7
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Mikko
      Jos innostut jossain vaiheessa grindaamaan itsellesi platinatason, niin tehdään meidän omppuvalmentajien kanssa vaikka leakfinder-videoanalyysi sun statseista ja pelistä. :s_thumbsup:
      Onko tällainen ihan standadikäytäntö? Jos on, niin griiiiiindzz ->
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Kyllä, päästyäsi platinatasolle saat uusia mahdollisuuksia parantaa omaa peliä, kuten videopalvelu sinun omasta pelistä.
    • ooomanda
      ooomanda
      Platinum
      Katohan, joku kommentoinu tännekin, mageeta :s_biggrin:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikko

Tää kuulostaa ihan hyvältä. Täytyy ens kuulle katella joku bonari tosta ja painella läpi. Paljonko toi platinataso vaatii rakea vaikkapa William Hillillä?

Meni iha jees viime yö. Tavotteesta joku 10/30 täytetty. Pakko kuitenkin muuttaa rytmit bäkkiin ja grindata iltasin, oon niin kuollu tuolla duunissa ja nyttenkin et ei siit tuu kyl yhtään mitään. Lisäks pitäs koittaa salillakin käyä ja on niin heikosti auki et ainoostaan illalla mahikset sinne. Eli tänään kahvin voimalla tonne jonnekin kaheksaan asti.

Yks käsi eiliselt ennen ku takas töihin, eikös tää nyt oo ihan standard? 21/15 regu, jonka donk bet 40%. Uskon että se lyö tollaseen boardiin ton d-betin suuruuden takia niin laajasti kaikilla combovedoilla ja kahdella parilla et en nää oikeen mitään muuta ratkasuu kun raisee flopilla ja painaa sisään sit kun kaveri lyö merkkei keskelle. Ei siel settiä kuitenkaan oo melkein ikinä. Ja joo, pakko ollu ottaa vähän noita dollari PLO50 pöytiä messiin kun ei saa äksöniä OG & Microgaming oikeen riittävästi yöllä. Party meni poikki. :f_mad:

Grabbed by Holdem Manager
      PL Omaha $0.50(BB) Replayer
      SB ($65.93)
      BB ($11.45)
      UTG ($108)
      Hero ($51.75)
      BTN ($68.18)

Dealt to Hero Q:club: 9:club: J:spade: T:heart:

fold, Hero raises to $2, fold, SB calls $1.50, BB calls $1.50

FLOP ($6) 4:club: T:spade: 3:club:

SB bets $4.50, BB folds, Hero raises to $16, SB raises to $54, Hero calls $33.75 (AI)

TURN ($105) 4:club: T:spade: 3:club: 6:club:

RIVER ($105) 4:club: T:spade: 3:club: 6:club: 8:diamond:

Hero shows Q:club: 9:club: J:spade: T:heart:
      (Pre 47%, Flop 41.1%, Turn 0.0%)

SB shows 8:club: 4:spade: 9:spade: A:club:
      (Pre 53%, Flop 58.9%, Turn 100.0%)

SB wins $102

Ajatuksia?
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Tää kuulostaa ihan hyvältä. Täytyy ens kuulle katella joku bonari tosta ja painella läpi. Paljonko toi platinataso vaatii rakea vaikkapa William Hillillä?
      William Hilliltä (ja Poker770:lta) saat 5 Strategy-pistettä per reikkidollari. Eli platinatasoon riittää $500 reikkiä. Todellisuudessa hieman pienempikin määrä riittää bonuspisteiden takia (esim. 10 bonuspistettä per päivä).

Itse tosiaan tuolla Hillillä pelasin jonkun verran viime keväänä, ja aion kyllä suunnata pian uudestaan. Saatetaan siis törmäillä pöydissä. :)
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Jos täällä muuten on joku PLO20-PLO100 grindaaja, jonka unirytmit on yhtä perseellään kun mulla niin saa huikkasta. Ois ihan jees vaikka skypessä/msn itkee biiteistä, kun aika yksinäisii nää yöt on muuten.
      Käyhän tuolla yhteisön puolella kurkkaamassa.
    • ooomanda
      ooomanda
      Platinum
      Alkuperäinen kirjoittaja NemoKala
      Katohan, en tommostakaan tiennyt, paisti kun on :s_biggrin: Hyväksyin sut frendikskin.

William Hilliltä (ja Poker770:lta) saat 5 Strategy-pistettä per reikkidollari. Eli platinatasoon riittää $500 reikkiä. Todellisuudessa hieman pienempikin määrä riittää bonuspisteiden takia (esim. 10 bonuspistettä per päivä).
      Ok, eihä toi kovin pahalta näytä. Parhaimmillaan taisin heinäkuussa rakettaa 3 kiloa kahteen viikkoon, tosin pelitahti oli aika sairas ja peleinä PLO50 ja PLO100 shorttina. Mutta luulisi kuitenkin onnistuvan vaikka ei kaikkia pelejä iPokerille keskittäisikään.

Työharjottelupv takana ja väsyttää melkosesti, mut eiköhän tää tästä kun vähän kahvia laittaa tulemaan. Jos sais tota projektia taas tänään nykäisyn eteenpäin, mitään tulosodotuksia turha laitella, tulee jos on tullakseen. En myöskään halua jinxaa meneillään olevaa mukavaa hiitteriä. :f_love:

Olisi ihan mukavaa ottaa jo enemmän shottia tonne PLO50, mutta taidan nyt ootella et sais ees jonkun 60 biniä kasaan. Vaikeustaso siellä on ihan samaa omien kokemuksien mukaan mut kyllä pelikassa määrää sen mitä pelataan. Variance is a bitch ja tileen helposti. Tosin tää on kyllä kehittyny viime aikoina, softat menee heti kiinni kun tuntuu ettei enää pelaa A-peliä ja sit on hyvä aika hakee jotain syömistä ja katella erilaisia opetusvideoita. Tällä hetkellä yks sarja loppusuoral, mut ei siitä sen enempää kun kerta kilpaileva saitti käytännössä on.

Toi tavote on kyllä todella optimistinen, mutta näyttäs että jos samaan tahtiin homma skulaa niin on jopa mahdollista vetää päätyyn asti. Tällä hetkellä menty jotain 50bb/100 tahtia, me likey likey.

Pakollinen video viel loppuun :s_cool:

• NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja NemoKala
      Katohan, en tommostakaan tiennyt, paisti kun on :s_biggrin: Hyväksyin sut frendikskin.
      Juu huomasin että olit hyväksynyt. Laittelin sulle viestiä siellä.
    • Jolluu
      Jolluu
      Platinum
      Työharjottelupv takana ja väsyttää melkosesti, mut eiköhän tää tästä kun vähän kahvia laittaa tulemaan. Jos sais tota projektia taas tänään nykäisyn eteenpäin, mitään tulosodotuksia turha laitella, tulee jos on tullakseen. En myöskään halua jinxaa meneillään olevaa mukavaa hiitteriä. :f_love:
      Missä olet työharjoittelussa? Itsekin koulun puolelta painan iltaisin työharjoittelua ja yöt yritän grindailla parhaani mukaan :f_biggrin:
    • ooomanda
      ooomanda
      Platinum
      Alkuperäinen kirjoittaja Jolluu
      Missä olet työharjoittelussa? Itsekin koulun puolelta painan iltaisin työharjoittelua ja yöt yritän grindailla parhaani mukaan :f_biggrin:
      Teen kt-tutkintoo ja amiksen puolelta pitäis merkonomiks valmistua. Tilitoimistossa oon hommissa. Ei toi ala kiinnosta noin tulevaisuuden ammattina, mutta ihan hyödyllisiä juttuja tosta koulusta varmaan jää käteen. Työnäkymien surkeus ei tän takia hirveesti harmita. :f_biggrin:

Olipa väsyny sessio. Joku 300 kättä ja binin verran uppia. Pelasin paskaa varsinkin lopussa niin täyty laittaa softat kiinni. Oli muutenkin tosi kuivat pelit vrt. öisiin peleihin, täytyy harkita uuestaan tota öisin grindaamista. En ees jaksanu avata Microgamingin PLO20 pöytiä kun avg pot keikku 2-4e välissä. IMO tableselection on yks tärkeimmistä asioista kun grindataan kassaa ylöspäin microista, ei vaan kannata painaa kiviä vastaan.

Yks video ja sit koisii.
    • ooomanda
      ooomanda
      Platinum
      Rytmit käännetty ja tänään olisi oikeasti mahdollista saada se kilo käsiä sisään. Huomenna tulee luultavasti pelattua turneita, joten tänään on aika ratkaseva päivä tavotteen täyttymisen kannalta.

Trollauskäyrä viime perjantaista lähtien:

Runi on ollu ihan kunnossa :f_biggrin:
    • ooomanda
      ooomanda
      Platinum
      Semmonen kevyt reilu 2k käden sessio eilen, pahimmillaan oltiin 250e alaalla mut sielt noustiin parin euron miinukseen, millään en saanu kuoppaa kokonaan umpeen. ?( Aamulla kuitenkin fiksailtiin homma kahden orbitin täsmäiskulla PLO40 pöytään aamupalan ohessa ja sieltä joku vajaa bini ylös.

Oon vähän kahden vaiheilla pelaanko turneita tänään vai en. Periaattees vois ottaa isolla volalla nyt viikonloppuna ja grindaa Unibet Plussan ens viikoks, on toi 10 pinnaa lisää rb:tä kuitenkin ihan kiva lisä. Toisaalta tarvis saaha sattipaikat sunnuntaille. Melkein kiinnostelis ottaa vähän riskillä ja ostaa suoraan sisään tohon GSOP sattiin kun siihen on paljon paskemmin noita karsintoja, Unibetin puolella en usko et on ongelmia jos nyt vaan jaksais pelata.

Oon pelaillu nyt enemmän tota viiskymppistä kun tuntuu niin paistikkaalta. Lisäks reguja vastaan on tilaa vähän muuvaillakin. Otan kuitenkin sellasen stoplossin et jos rollit laskee alle 1,2k niin siirryn takas tonne PLO20. Tossa on nyt joku 8 biniä varaa liikuskella, toivotaa et Microgaming ei laita doomswitchiä päälle.

tsau

• ooomanda
      ooomanda
      Platinum
      Päivän kaks (2) biittiä:

- Posti päätti sit sulkee ovensa tänään, ei tullu mieleen et vois pitää niist aukioloajoista kiinni ja muuttaa siihen vittu 20 metrin päähän viikonloppuna? Oon vedelly joku 2 viikkoo kahen sormen kokosen hiirel jossa toi sensori sekoilee ja oon varmasti alaalla yli 3 biniä missclickkien takia. Lisäks pitää pelaa pienemmäl volal kun ei tosiaan tiiä mihin toi välillä hyppii. En ois halunnukaan sitä uutta hiirtä.

- Spotifylle ei mun visa kelpaa. Puol vuotta se wörkki nätisti mut ilmeisesti liian vaikee homma pitää systeemit kunnos. Varmaan vaihdan youtubesta biisejä session ajan. Cool.

:s_cry: