Tornion suurvisiiri

• HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Morjesta vaan kaikille!

Ajattelin tässä nyt iltani ratoksi polkasta blogin käyntiin. Varmaan tuun päivittelemään tätä tyyliin kerran vuodessa, mutta ei se mitään. Tavoitellaan parasta postausten määrä - lukija suhdetta. 10 lukijaa huomiseen iltapäivään mennessä ja vielä puolen vuoden päästä viestien määrä 1. Varma suosikkiblogi siis :s_thumbsup:

Varmaan melkein aina blogin ekassa viestissä lukee jotain blogi pitäjästä itsestään, joten kerrotaanpa nyt semmosia perusjuttuja. Hei, olen Janne vielä-2-kuukautta-19-vuotias-teini-poika kotoisin Jyväskylän seudulta. Sikäli perinteinen Jyväskyläläinen että olen asunut siellä melkein 20 vuotta(!), menin opiskelemaan Jyväskylän yliopistoon tänä syksynä ja muutin Tonioon. :f_confused:
      Kainalosta löytyy myös vaimoke, joka on tällä hetkellä omissa fuksiaisissaan, siks mulle varmaan tulikin hurja ajatus avata blogi. Ja nyt nopeimmat meistä kymmenestä lukijasta hoksaa että Huhtala meni ja muutti Tornioon emännän opintojen perässä :D
      Mitähän sitä vielä itestäni.. Strategyn löysin isoveljeni avustuksella 1,5 vuotta sitten ja olen tykännyt. Ennen tänne tuloa olin kyllä lukenu muutaman strategia-artikkelin muualta, nekin oli tosi hyviä. Osa oli jopa 2 kappaleen mittasia! Paras oli varmaan yhden lauseen mittainen... Tällä hetkellä pelailen oikeestaan pelkästään Everestillä, pelimuotona NLHE sh käteinen ja pääasiallinen taso tällä hetkellä NL100.
      Se on vielä tärkee tietää musta että ruuasta tykkään kovasti :f_biggrin: Tänään tein iltapalaks semmosen hienouden että leikkelin tomaatin lautaselle sillai että ne kiekot on puolikaaressa lautasen reunaa pitkin, ripottelin siihen päälle basilikasilppua ja sit siihen kaaren keskelle paistettu muna ja jäljelle jääneeseen lautasen osaan paistettuja nakin paloja. Kaverina pari palaa ruisleipää ja maitoa :s_pleased:

Eipä siinä sitten muuta tällä kertaa, vuoden päästä taas!

....Sen verran nyt täytyy vielä sanoa että on se helevetti ku otin kuvanki siitä ruuasta mutta se oli joku saakelin RAW kuva ni enhän mä sitä saa semmoseen muotoon että sitä kukaan näkee! Oisin laittanu sen tähän kauniiks lopuks :f_cool: Tunnin mä tossa melkein väänsin ennen ku luovutin.... Kyllä minä niin mieleni pahoitin!
  • 100 replies
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Morjes vaan ja kiva kun alotit blogin!

Heitä se raw-tiedosto vaikka tänne: http://www.mediafire.com/ tai muuhun vastaavaan palveluun ni mä voin tsekata :f_cool:
    • leisoni
      leisoni
      Bronze
      Jaa että oikein suurvisiiri :D No tervetuloa kumminkin vaan tänne Tornioon.
    • raver81
      raver81
      Silver
      mukavaa saada lukee tommosen ammattipelurin/ ammattikokin blogia. :f_love:
      käy huutelemassa haaparannan porukalle törkeyksiä kun hävisivät mtt haasteen...vaikken tiedä onko sie ketään ps porukkaa mutta kuiteski.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Suuren suosion siivittämänä mun täytyy postata jo vähän ennen kun vuos ehtii täyttyä. Kiitos ja anteeks.

1. Pou, mä tuhosin jo ne kuvat :D

2. Kiva tietää että täältä Torniostakin löytyy joku muukin strategisti! Oli pakko laittaa suurvisiiri blogin nimeks ku olin kaverille, joka muutti Tamperelle, 2€ velkaa ja laitoin sen sille postissa. Kirjotin saatteeks jotain että se on saanu Lounais-Lapin Poronhoitoyhdistykseltä niiden juhlarahan (joita on vaan jotain 5 aitoo ja 27 väärennettyä!) ja allekirjotin sen yhdistyksen puolesta suurvisiirinä :P

3. Ammattipelurius ois joo tavotteena, nyt vielä niin pieni aika menny kunnollisilla voitoilla ettei vielä voi sanoo :) Ammattitason kokki ois myös kiva olla mutta mutta :f_rolleyes: Sen voin kuitenkin luvata että ruuasta kirjotan myöhemminkin ;)

4. Se on äärimmäisen vaarallista että mua yllytetään johonkin huuteluhommaan näin viikonlopun kynnyksellä :mike:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Huhhuh, olipas varsinainen läskeilyviikonloppu! Perjantaina meillä syötiin possupihvejä ja perunoita ja illalla mussutettiin elokuvan ääressä patonkia valkohomejuuston ja punaviinin kanssa :f_grin: Itsehän unohdin paistaa pihvit kiinni, mut oli ne ihan jees :s_rolleyes:

Eilen ja tänään syötiin alkupalana semmosta epsanjalaista kasvisjuttua ku porra ja pääruokana lasagnee. Emäntä teki porran, oli ihan sikahyvää (tomaattia, kurkkua, paprikaa, öljyä, valkosipulia, tonnikalaa, keitettyä munaa ja leipää), mä tein lasagnee ja ei ollu ihan niin hyvää :D Ei, kyllä sitä söi mutta oli hiukkasen verran kuivaa... Iltapalalla tänään äsken kiskottiin vielä grillivoileipiä. Hyvä ruoka, parempi mieli/isompi vatsa =)

Ai niin ja vähän pelottaa ajella Torniossa autolla, ei varmaan koskaan voi tietää mitä tapahtuu, vähän tuntuis siltä. Oon asunu täällä n. kuukauden ja oon nähny liikenneympyrästä ulos ajetun lyhtypylvääseen kosahtaneen auton, leveeltä hyvä näkyvyyksiseltä suoralta puuhun ajetun auton, motarilta ilmeisesti niin kutsutun keskipaskan yli pompannutta autoa joka oli päätyny vielä vastaantulevien pientareen puoleisen kaiteenkin yli ja törmänny nopeusrajotustolppaan. Sit vielä eilen illalla olin muuan tasa-arvosessa risteyksessä kääntymässä vasemmalle, mun eestä oli ajamassa suoraan auto ja mun vasemmalta tuli joku leidi, eli kellään ei ollu etuajooikeutta. Mä olin sen verran kauempana risteyksestä että annoin muiden tulla ensin. Vastaantuleva auto lähti tulemaan pikkuhiljaa ja eiköhän sit sen oikeelta puolelta nainen päättäny että "minä tulen kyllä oikealta ennen sinua!" ja paino kaasun pohjaan ku jätkät oli jo melkein keskellä risteystä. Aika kovalla vauhilla se tuli siihen ja törmäs sen toisen auton etukulmaan. En ollu ennen moista nähny, mut näytti kyllä hienolta, siis ku ihmisille ei käyny kuinkaan :P Lamppujen lasit räsähti nätisti pieniks sirpaleiks ja pelti ruttaantu. Alle kuukaus torniossa ja 4 aika selkeetä tohelointia näkyny. Ihan vähän vaan jänskättää.. ?(

Lauantai-illan ratoks piti mennä Kemiin kattomaan Jukka poikaa, oikein kahella autolla. En ois ikinä uskonu että jossain Kemissä voidaan myydä joku keikka loppuun! Kadut oli lauantai-iltana ihan autiot, hyvä ettei menny niitä semmosia risupalloja niin ku länkkäreissä autiokaupungeissa :D Mut joo, täynnä oli ja lähettiin sit takas Tornioon ja mentiin ihanaan Umpitunneliin, missä DJ suostu soittaa meille Jukkaa :mike: Ja sit ku oltiin lähössä ni huomasin että siellä oli hienot hyvän tahdon narikkaliput!

Huomenna nakkeja ja ruskeeta sinappikastiketta!
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Kuulosta toi liikennekulttuuri vielä pahemmalta kuin täällä etelämmässä heron kotinurkilla. Joka päivä kiroon itsekseni, et kaikilta paikallisilta kortti pois vaan kun aina näkee jotain pientä säätämistä, joka jurppii mua suunnattomasti.

Turvallisia ajeluita. :f_cool:
    • Fading80
      Fading80
      Bronze
      Eiköhän tuolla päin päde viel vanha "kaikkihan täällä kylillä vähän kaljoissaan ajelee." tai "hiekkatiellä saa ajaa kun ei oo törkee." sanonta. :s_biggrin:
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja HuhtalaJ
      Huhhuh, olipas varsinainen läskeilyviikonloppu! Perjantaina meillä syötiin possupihvejä ja perunoita ja illalla mussutettiin elokuvan ääressä patonkia valkohomejuuston ja punaviinin kanssa :f_grin:
      Punkku + valkohomejuusto on rakkautta. Pitänee pistää juusto-viini threadi pystyyn small talkiin niin voidaan porukalla arvioida hyviä / vähemmän hyviä / huonoja juustoja ja viinejä? ;)
    • tollopeloton
      tollopeloton
      Bronze
      menin opiskelemaan Jyväskylän yliopistoon tänä syksynä ja muutin Tonioon.
      Siis opiskelet Jyväskylässä ja asut Torniossa, tä :f_confused:

Mielenkiintonen ploki kuiten, laitetaas seurantaan! :f_thumbsup:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Enpä ois blogia avatessa arvannut että tulen tänne ihan ite näin tiheään postailemaan. Ajatus oli tyyliin kerta viikkoon, mutta nyt on pakko, koska parin tunnin päästä saatan olla jo kuollut!! :s_o: (<-- jokaisen lukijan ilme)

Eilen oli hyvää herkkua taas meidän taloudessa kun mä tein ekaa kertaa ikinä leipää leipäkoneella! Oli ihan sika hyvää ja niin helppoa että tuun varmaan tekemään sitä monta kertaa viikossa. Kuten niin moni muukin leipäkoneen omistaja kahden viikon ajan tekee, kunnes kone vaan jotenkin jämähtää kaapin pohjalle. Mutta minä olen erilainen! Sinnehän voi laittaa vaikka mitä. Tänäiltana syödään itse tehtyä ranskanleipää ja ensi viikolla täytyy kokeilla jotain semmosta porkkana systeemiä.

Nyt siihen miksi saatan olla kuollut jo parin tunnin päästä. Me ollaan ihan just nyt kohta lähössä luovuttamaan verta! Paitsi emäntä ei luovuta eli mä oon lähössä luovuttamaan verta! Vähän ehkä jänskättää eka kerta, enemmän ku leipäkoneen kanssa. Mut joo, jos siis en tänä iltana postaa mihinkään ketjuun koko foorumilla, voi mun tilin sulkea ja laittaa promotilin hurjat 50$ hyväntekeväisyyteen.

Toivottavasti tavataan tänäiltana esim. käsianalyysiosastolla ;(
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Ainakin kuolisit hyvän asian puolesta. Noh, eiköhän siinä ihan hyvin käy. :f_eek:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Perskeles kun kirjotin pitkästi ja nettiyhteys katkes ja teksti hävis leikepöydältä :baby: Yritetäänpäs samaa uudestaan:

Näin kuun vaihteessa taitaa olla tapana miettiä menneen kuun pelejä ja asettaa tavotteita seuraavalle kuukaudelle. Niinpä siis suurvisiirikin kertoo hieman peleistään.

Tuloksellisesti oli ihan jees kuukaus, vähän vajaat tuhat € plussalle, mikä on alle tavoitteen, mutta toisaalta käsimäärätkin jäi tavoitellusta. Vähäisillä peleillä tuli nyt ihan kiva tuntipalkka, vajaa 50 taalaa ja bb/100 oli rapiat 10. Loppukuusta meni vähän huonommin, tosin ekat sessiot olikin ihan hullua runia: jotain 4000-5000 kättä jollain 25bb/100 tahdilla. Käsimäärään en ole missään nimessä tyytyväinen, se on n. 8,5k, mutta sitä selittää aika hyvin se että ensimmäinen pelipäivä oli vasta 11. päivä muuton takia.

Pelillisesti eteenpäin menoakin tuli, riverin ohuisiin valutuksiin on alkanut löytyä hyvä tatsi ja toisaalta kippinappi on alkanut löytyä kun vihu tekee vastaavaa. Nämä lähti molemmat nousuun muistaakseni samasta videosta, joten kiitokset deggylle ja Uotil4lle VIP-analyysistä.

VIPistä tulikin mieleen että meni aika tiukoille oman lätkän kanssa, joutuu odottamaan että viimeisten päivien pelit päivittyis. Onneks lokakuussa tulee sit enempi käsiä ja pääsee varmaan nousemaan NL200 tasollekin.

Kuukauden hauskin käsi oli varmaan semmonen missä eristän limppaajaa KQ:lla, tulee vissiin kaks maksua ja oiskohan se limppaja puskenu pienen stäkkinsä, maksan ja molemmat välimaksajat taitaa muistaakseni myös maksaa. Floppiin A ja kaks pientä, ei tainnu olla vetoja. Oon positiossa ja pääsen sököttämään turnille, joka on T. Taas menee sökönä ja river on J kuten ajattelin heti turnin nähtyäni. Oiskohan toinen välimaksaja lyöny alle vai tuliko sökönä, en oo varma, mä pusken. Toinen välimaksaja varmaan kippas jos se oli ees flopillakaan mukana ja tää toinen mietti kauan, maksaa ja kääntää AAn :D If I don't spew I'll never win, vai miten se meni.

Lokakuun tavotteita ois nyt tietysti isompi käsimäärä. Saa nähdä miten opiskelut vaikuttaa, matikka onnistuu kivasti mut kattoo nyt miten sivuaineet vie aikaa, tarkotus olis kuitenkin saada jotain 15k kättää. 10k tulee lähes varmasti ku pääsee alottamaan pelitkin aiemmin. Toinen juttu ois parantaa isojen pottien pelaamista riston VIP-analyysin pohjalta ja kerätä kuun loppuun käsiä uutta analyysiä varten, aiheena joko isot potit tai riverin ohuet valutukset, saa sitten kommentteja miten on homma parantunu ja mitä pitäis vielä muistaa. Mukavaa kun on pelin kehittämisenkin vinkkelistä selkeät tavotteet :)

Seuraavassa päivityksessä sitten verenluovutuksesta, Keski-Suomen reissusta ja jos menee niin pitkälle niin myös heron ekasta tentistä. Onnea kaikille lokakuun peleihin :f_thumbsup:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Viime kerralla lupasin seuraavaan päivitykseen juttua ekasta verenluovutuksesta, Keski-Suomen reissusta ja ekoista tenteistä. Kerrotaanpa tässä siis niistä ja lisäks Aavasaksanvaaran valloituksesta. Ja tän päiväsestä ruuasta =)

Verenluovutus oli kyllä nappireissu, ku selvisin siitä hengissä. En sillee pahemmin pelkää piikkejä, mut sattuuhan ne vaan aivan p******esti. Noh, nytpä se piikki meni sit jotenkin vinoon, ilmeisesti painamaan verisuonen seinämää. Tuntu siinä pumppaillessa semmonen pisto piikin tuntumassa. Verikin tuli vähän hitaasti. Sit se kiva hoitajatäti siinä käänteli sitä piikkiä ja kipu loppu ja verta alko tulla oikein kunnolla. Ootahan vaan kun se päästi siitä irti niin taas alko sattumaan ja verta tuli hitaasti. Se taas käänteli ja kaikki ok, koitti teipata paikoilleen, mut ei. Siinä sen piikin kanssa sitten taisteltiin kunnes hoitaja tuumas, että "eihän toi pussi ihan täynnä vielä ole, mutta on sitä sen verran paljon, että se varmaan riittää jo käyttöön. Ei tää oikein taho nyt toimia niin otetaan piikki pois ja pannaan pussi kiinni. Otatko appelsiini- vai omenamehua?" Otin omenaa :pullo:

Kaveri väitti että sille tuli heikko olo, mut mä olin ihan jees, ei mitään. Eihän pussi ihan täynnä ollu, mut kai siellä jonkin verran oli ku se hoitaja sano että se riittää. Vaimokekin oli ihan heikkona, vaikkei se ees luovuttanu :rolleyes: Illalla sitten tuntu taas siltä että piikki ois vielä siellä kädessä ja seuraavana päivänä sama homma. Muutaman päivän päästä siitä kävin pelaamassa lentopalloo ja siellä siihen käteen tuli piikin paikan alapuolelle ja viereen hirveesti mustelmia ja iltaan mennessä ne oli yhistyny yheks isoks ja vähän kauempanakin oli pari pientä. Ei hyvää päivää että se meni hyvin :s_mad: Nooh, täytyy kuitenkin mennä taas parin kuukauden päästä uuestaan luovuttamaan, ei kai nyt sentään toista kertaa voi noin käydä?

Keski-Suomen reissu oli kiva, menin kotiin käymään siis lähinnä sen takia, että mulla oli viime keskiviikkona kaks tenttiä siellä. Vaimokkeella oli se edellinen perjantai vapaa, joten se tuli viikonlopuks mukaan ja lähettiin jo torstaina. Se päivä kyllä menikin sit ajamiseen. Oli hyvä kun piti hakea iskälle Kylmäsen tehtaanmyymälästä poronkäristystä, ni oltiin siinä myymälän pihassa 18:03, ku se oli menny kuudelta kiinni :D

Juhliessahan se viikonloppu sitten meni, perjantaina vietettiin paremman puoliskon veljen synttäreitä ja lauantaina oltiin kavereiden kanssa kaupungilla. Tämä lanko ja sen tyttöystävä oli ollu interreilillä ja saatiin niiltä tuliaisiks jotain tryffeliöljyä. Olin aika innoissani, mut vielä en oo testannu. Jos jollain on kyseisestä aineesta jotain hyviä kokemuksia joissain ruuissa, niin vinkkejä otetaan vastaan! Muutenhan mennään sitten googlen kanssa.

Mitäs muuta. Niin joo, ajattelin tosiaan että alkaisin täällä Torniossa pelaamaan taas lätkää, mitä en ole 2-3 vuoteen pelannut (luultavammin 2 mutta en muista). Hyviä lupauksia antaa se, että kun olin toissa sunnuntaina kuukauden tauon jälkeen pelaamassa sählyä, maistui veri suussa ekan vaihdon jälkeen :s_biggrin: Toinen hyvä ja varma johtavan roolin pelaajan merkki on se, että kun kävin tenttien jälkeen luistelemassa ja vähän hakemassa tuntumaa kiekkoon, sain rakon käteen :f_thumbsup: Täytyy nyt vielä kattoo mitä toi harrastaminen tän ikäsenä maksaa, mut jos ei ihan hirveesti, niin aika pienellä patistelulla mut varmaan saa taas jäälle.

Tentit oli siis viime viikon keskiviikkona, 2 kappaletta aamupäivällä. Johdatus tilastotieteeseen ja johdatus matematiikkaan. Tilastotieteessä oli 30 kysymystä, joihin kaikkiin vastattiin A tai B, eli totta tai pötyä. 15/30 kait läpäsyn raja, laskeskelin että mulla on varmasti 13 oikein ja kun vääristä vastauksista ei vähennetä pisteitä, pääsin varmaan läpi. 15 minuutissa olin sen kokeen tehnyt ja huolella tarkastanut, mutta vasta puolen tunnin istumisen jälkeen sain hakea matikan tenttipaperin. Matikka tuntu tuskasemmalta ku etukäteen kuvittelin sen tuntuvan, istuin tappiin asti. Kuitenkin sain kuulemma 40/47, mikä oli opettajan sanoin "ihan kärkipisteitä", että kait se sitten ihan hyvin menikin. Oli vaan 2 semmosta tehtävää, ettei toiseen ollu oikein mitään yritystä ja toinen tuntu hirveen vaikeelta ja oma lopullinen ratkasu tuntu jotenkin vajaalta. Mut ei siinä, tosta on hyvä jatkaa.

Tuli niin pitkä postaus jo nyt, että jätetäänpä Aavasaksa toiseen kertaan ja ruoka ihan vaan kuriositeetiks. Syötiin possuleikettä, keitettyjä perunoita ja suppilovahverokastiketta ja maha tuli täyteen. Iltapalalla oli ite tehtyä ranskanleipää ja maha tuli taas täyteen. Täytyy seuraavaks koittaa jotain vähän terveellisempää leipää, missä ois grahamia ja kauraa ja porkkanaa ja muuta semmosta.

Anteeksi pitkästä postauksesta ja hyvää yötä!
    • Jolluu
      Jolluu
      Platinum
      Sattui silmään tuolta postauksen lopusta sana suppilovahverokastike. Sienten ystäviäkö on muitakin kuin minä itse? :f_biggrin: Mikään ei ole parempaa kuin kunnon possunleike, uudet perunat + korvasienikastike. Kevään kohokohtia!
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Lupasin kertoa tosta viikon takaisesta Aavasaksanvaaran reissusta, joten nyt siitä. Aavasakanvaarahan on siis korkea vaara Ylitornion huudeilla, varmaan jotain suunnilleen 100km kieppeillä kämpiltä. Mukana oli ainakin 3 tai 4 järjestelmäkameraa, mut hienoja maisemakuvia mulla on silti hyvinkin rajallisesti :( Tämä siksi että kuvaajat oli vaimoke ja sen koulukavereita, jotka teki niillä jotain koulutehtävää kuvaten toisiaan ja vähän pääs ilmeisesti unohtumaan se maisemien kuvaus. Enkä voi käyttää niitä kuvia mitkä ne otti koulutehtävää varten, koska niiden kuvien oikeudet on sillä koululla.

Anyways, oli aika upea paikka. Näkymät oli hienot kun rajajoki näky lähellä ja ruotsin puolella muita vaaroja, ja kun yksinkertaisesti oltiin sen verran korkealla. Yleensähän vaaroilla on tosi vanhaa metsää mun käsittääkseni, mut tuolta oli ranskalainen tiedemies nimeltään Moreau hakkauttanut puut pois joskus muistaakseni 1700-luvulla, tehdessään maantieteellisiä mittauksia. Niillä mittauksilla se sit ainakin pyrki todistamaan, että maapallo on litistynyt navoilta. Olihan siellä toki siinä ajassa kerinny jo puita kasvamaan sen verran, että siellä selkeesti aika vanhojakin käppyrämäntyjä oli, mut ei se kuitenkaan semmonen vanha metsä ollu. Pirunpelto siellä oli aika vaikuttavan näkönen, koska en muista sellasta nähneeni muuten ku kuvissa. Siinä tosiaan näki mistä se nimitys tulee: oikeesti tosi laaja peltomainen alue, joka koostuu pelkästään kivistä, enimmäkseen aivan hiton isoista kivistä.

Lapissahan paras ruska-aika on jo menny, joten kauniimmatkin ois näkymät voinu olla, mut tykkäsin kyllä noinkin.

Ulkoilun jälkeen mentiin suoraan Tornion kiinalaiseen ravintolaan syömään. Kuten aina ravintolassa, mullakin oli päällä tuulipuku ja lenkkarit :D Ruoka oli kuitenkin nannaa, söin härkää, bambun versoja ja sieniä.

Viime viikko ollu todella kiireinen, en oo ehtinyt blogia päivittämään enkä juuri pelaamaankaan. On ollu vaan tekemistä kouluhommien kanssa ja sit ollaan kateltu porukalla jotain muumeja tai elokuvia yms. Käsimäärässä tullaan jäämään todennäköisesti kuukauden tavoitteesta, koska ens viikonloppuna en ehdi pelaamaan taaskaan ollenkaan.

Ai niin ja sain aikaseks mennä sinne lätkätreeneihin. Voin kertoa että olin puhki vaikka se olikin just niin höntsää ku etinkin! Täytyy varmaan ruveta lenkkeilemään, mä en ihan oikeesti meinannu lopussa jaksaa enää ees luistella, en taklata, en mitään. Mukavan olosta touhua kuitenkin, joten täytynee maksaa maksut ja alkaa taas harrastamaan :)

PS: oli aivan syntisen hyviä vaimokkeen tekemiä pizzoja eilen.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Kylläpä on ollu biitikäs kuukausi. Reilut 10biniä alhaalla ja vielä mun volyymilla ei oo hirveen hienoo. On tullu spewwailtua. Lisäks sain sen lätkän alotettua ja ekaan sarjapeliin piti päästä lauantaina, mut eiköhän perjantain treenien jälkeen iskeny kuume päälle. Eilen vielä leikkasin kuorimaveitsellä sormeen, eikä se ollu edes itsemurhayritys. No, tulipahan hyvää muusia kuitenkin.

Nyt kun sulavasti tuli ruuasta puhe, niin täytyy kyllä jakaa viime päivien ruokia. En aio antaa niitä herkkuja kellekään fyysisesti, mutta voin kertoa mitä söin :f_cool:
      • Jauheliha-juuresvuoka
      • Tryffeliöljy
      • Grillatut leivät
      • Munakas hirvisalamimunakas

Tapaus Jauheliha-juuresvuoka löyty paikallisen ilmaisjakelun Jannen ruokakassi -palstalta. Ensin olin "hyi että, en kyllä koske", mut sit luin kuitenkin mitä kaikkee siihen tulee. Kelailin että oikeestaan juureksista tulee aika hyviä uunissa ja tätä ois helppo tehdä niin paljon, ettei tarvii pariin päivään ruokaa väsätä. Siispä tavoilleni epäuskollisesti juuresvuokaa tekemään, pienellä kustomoinnilla. Jauhelihaa, porkkanaa, perunaa, palsternakkaa, lanttua, selleriä, sipulia, kermaa, juustoo, pestokastiketta ja mausteita. Kaikki sotkettiin vaan vuokaan ja tunniks uuniin. Oli muuten hyvää! Omat modifioinnit oli semmoset että kaupasta olin tuovinani juuriselleriä mutta kotona kassissa olikin pala palsternakkaa ja laitoin sitten jääkaapista varsiselleriä lisäksi. Kaapista löyty myös vanhaa juustoraastetta mistä piti päästä eroon ja mausteita muuttelin tietty oman maun mukasiks. Teen kyllä toisenkin kerran!

Tapaus Tryffeliöljy. Sain viimein rohkeutta kokeilla tuota jumalten ihorasvaa. Vai onko se sitä? Googlailin mihin sitä kannattaa työntää ja kokeilin sienimunakasta ja perunamuussia. Munakkaan kohalla olin vielä vaan niin odotukset korkeella öljyn suhteen, etten suostunu sanomaan sitä huonommaks ku perinteisempi munakas. Vaimokkeelle en kertonu laittaneeni sitä, ni se kyllä sano että vaikka oli hyvää, niin ei yhtä hyvää ku yleensä. Perunamuussin kohalla herokin taipu ja totes ettei sitä enää ainakaan noihin kahteen ruokaan laiteta. Noh, onneks se ei kuitenkaan pahaa ollu ja lohi sen muussiin kanssa oli oikein erinomaista :f_love: Mutta joo, jos joku tietää hyviä käyttötapoja tryffeliöljylle, niin kertokaa ihmeessä! Suunnitelmissa on vielä kokeilla risottoa, mozarellan marinointia ja salaatin kastiketta. Tiedän että toimii myös kissojen karkottimena, mut sille ei ole tarvetta.

Grillatut leivät. Ei hitto ne on hyviä. Ainoo vaan että eilen tuli käytettyä vähän liikaa sinihomejuustoo. Voin kertoa, että 150g pussi neljälle leivälle on melkosen paljon. Ei maistunu mikään muu, vaikka välissä oli mm. kinkkua, sieniä ja chiliä, puolilla leivistä myös pestoa. Ei siinä, on sinihomejuustokin onneks hyvää :s_biggrin:

Munakas hirvisalamimunakas, eli hyvää huomenta Janne:

Koska autonrenkaat ei oo vieläkään suostunu itse itseään vaihtamaan, lähen ulkoilemaan.
    • Ekstriim
      Ekstriim
      Bronze

Grillatut leivät. Ei hitto ne hyviä. Ainoo vaan että eilen tuli käytettyä vähän liikaa sinihomejuustoo. Voin kertoa, että 150g pussi neljälle leivälle on melkosen paljon. Ei maistunu mikään muu, vaikka välissä oli mm. kinkkua, sieniä ja chiliä, puolilla leivistä myös pestoa. Ei siinä, on sinihomejuustokin onneks hyvää :s_biggrin:
      Ei sinihomejuustoa voi olla koskaan liikaa :f_love:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Eilen oli heron debyytti Lappi liigassa, siis jääkiekon Lapin alueen 3 divarissa :D Turpiin tuli 8-1 sarjajohtajaa vastaan, mutta silti oli kirosanan kiva pelata pitkästä aikaa sarjapeli. Olin yllättyny miten hyvin jaksoin pelata ja miten hyvä tunnelma näillä korkeuksilla on III divarissa. Voi hyvänen aika, siellä oli rumpuryhmä ja jotain päälle 200 katsojaa! Ei ollu Keski-Suomessa II divarinkaan peleissä tollasta, ei tosiaan. Noilla oli vieläpä pääsyliput ja kotona sen II divariporukan peleihin oli ilmanen sisäänpääsy.

Jees jees, mäkin osaan kirjottaa melkein lyhyen tekstin :woot:
    • xMadFishx
      xMadFishx
      Bronze
      Rumpuryhmä ja hyvä meininki kuulostaa tutulta. Satuitteko käymään Rokin vieraina? :f_cool: