Uskollinen pokerstars hönääjä

• Qeenus
      Qeenus
      Bronze
      Moro! Oon pitäny ennen bloggeris blogia, vain itseäni varten. Pokeri on intohimoni, joskus pitää saada kirjoteltua jotain ajatuksia ynm, peleistä , niin voitoista kuin tappioista. Mulla on n. 5 vuoden kokemus pelistä, vuoden verran rahapeleistä mikro tasolla, sitä ennen pelasin freerolleja ehkä liiankin intohimoisesti. Alkaa kuviot tulla tutuiksi mikro tasolla. Turnauspelaamiseen oon enimmäkseen keskittynyt, turnausvoittoa ei voi rahalla ostaa, joten pokerstarsin turnaukset on suurin intohimoni.

Edelliskesänä pelasin kaverin accountilla yhden 1,10$ 6max turnauksen, jonka voitin ja kassaan tipahti 570$.
      Tosiaan vuosi sitten täytettyäni 18v uskalsin laittaa omaa rahaa, sijoitin vähän väliä muutamiin turnauksiin. Freerolleja aloteltua sain aika nopeasti sadan euron voittoja, joka oli tosi iso juttu tuolloin. Näin kävi myös mikro turnauksissa pokerstarsilla, ekaksi voitin 200, hyvä voitto oli tuolloin yli 50 dollaria, viimekeväällä sain viikossa jopa 1000$ voittoa sisältäen 3 finaalipöytää, mulla on ollu aina se ongelma että tyydyn tuohon saavutukseen. Haen turnausvoittoa tai finaalipöytää, sen saavuttaessa pidän pientä taukoa ja lataan taas motivaation +sataan seuraavaa pelikertaa varten. Mulla on turnauksista yli $5k voittoa tän vuoden puolella, suurin osa on ennen kesää. Small tasolla yhtä hyvin menestyminen olisi seuraava haaste, voitot olisi jopa 10x enemmän.
      Oon pelannu jonkinverran 6max rahapöytää mikrotasolla, 10$ pöydil on tullu voitettua muutamas päiväs jopa yli 20 ostoa parhaillaan. Uskon etten oo täysin toivoton tapaus, oon yleensä määrätietonen pöydis, mutta en oo viel tarpeeks kypsä pelaamaan tonnien kassalla jotta voisin tienaa esim elantoa. Mun päämäärä on tienata elantoa pokerilla, meni siihen vaikka 10vuotta viellä, silloin olisin itestäni tosi tyytyväinen ja omaisin ammatin joka edustais mua parhaimmillaan.

Kirjotan tänne peleistä,ajatuksista, melkeenpä kaikesta. Toivon että saan jonkinnäköistä kehittävää palautetta, kaikennäköinen kritiikki on tervetullut. Samassa rapakossa polskivat voivat tulla juttelemaan.
  • 11 replies
    • maakoboy
      maakoboy
      Bronze
      Tervetuloa blogittamaan.. MTT blogit = :heart:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Tervetuloa blogittamaan!

Tavoitteellinen pelaajaa tarvitsee ehdottomasti tavoitteellista ja määrätietoista opiskelua: ota kaikki irti tarjoamastamme opiskelumateriaalista! Varmaan oletkin siihen jo ehtinyt aika kattavasti tutustumaan (liittymispäivästä päätellen)?
    • Qeenus
      Qeenus
      Bronze
      Itse asiassa en, olen käynyt täällä muutaman kerran lukemassa foorumeita. Ajattelin että nytten on oikea aika ottaa täältä kaikki oppi mitä irti saa (:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Noh, annanpa sitten joukon linkkejä kommenteilla höystettynä: MTT-pelaajalle suosittelen strategia-artikkeleista tietenkin MTT-osiota, mutta myös loppuvaihetta ajatelleen sittariartikkeleita, etenkin jäsentason noustua asiaa ICM:stä ja oikeastaan kaikkia kulta- ja platinatason artikkeleita.
      Videopuolelta löytyy paljon laadukasta MTT-matskua kielellä kuin kielellä, myös suomeksi.
      Käsianalyysit olivat ainakin meikäläiselle kovin juttu uran alkuvaiheilla. Kannattaa omien käsien lisäksi yrittää kommentoida myös muiden lähettämiä käsiä - siitä on iso hyöty itsellesikin.
      Apuohjelmista on pokerissa iso hyöty ja löytyypä tuolta muutama hyvä ilmainenkin, kuten Equilab ja ICM Trainer.
    • Qeenus
      Qeenus
      Bronze
      Tattista, ei muutakun tutustumaan :f_grin:
    • Qeenus
      Qeenus
      Bronze
      ICM Trainer vaikuttaa iha jees, 840/1000 correctii (84%), oon iha tyytyväinen näin ekalla kokeilulla [: Aika vauhdikkaasti tuli pläräiltyyy :D
    • Qeenus
      Qeenus
      Bronze
      Nonii laitoin +60$ alkurollii. Alko ihan mukavasti, muutama hyvän kokonen potti ekan 20min aikana, satelliitista lippu $60k turneen.
      Pelaajamäärä on tähän aikaan pilvis, sen huomaa myös pöydissä. Mikro pöydät ainaskin on tosi levottomia, esimerkiks 6max pöydässä löytyy rutosti limppaajia, ja kun korotan marginaali/monsterilla normaalia isomman korotuksen (syystä että levottomat pelaajat karsiutuisivat) ja sieltä tulee maksuja. Pitää kääntää voitoks, mielummin tämä kuin tiistain tiukkoja vastaan, mutta tosin on ollu viikonloppuja jolloin nää kolikonheittäjät osuu melkee joka kerta mua vastaan. En usko että mikrolla meen poikki tällä kassalla, en oo ikinä kussu yli 5 ostoo kerralla. Mutta tappiot on opettavaisia, kävi miten kävi, seuraava sessio aloitetaan vahvempana.
    • Qeenus
      Qeenus
      Bronze
      Tosiaan viime session aloitin 40$ kassasta ja 2pv grindin jälkeen kassa oli reilu 200$. Hulluin mikro grindi viikonloppu oli n. kuukausi sitten, aloitin 20$ kassasta ja seuraavana päivänä kassassa oli 130$, jätin 5$ turnausta varten josta tuli kohtuu hyvä sijoitus ja kassaan tipahti 30$, pelit pitkistyi tiistaille asti ja 5$ kassa oli 160$. Ihan mukavasti on menny, isompaa kassaa on vaikeampi hallita, sentakia nostan yleensä ulos. Oon tavallaa tyytyväinen kassan tirplaukseen, enkä osaa jatkaa tuosta, learninggggggg.

Hm tässä äsken kävi 6max 0,08/0,16 blindeillä aika hassusti. Mulla KQs, korotan napilta 0,48 , bb maksaa (kyseinen pelaaja on pöydän levottomin). Floppaa A83, BB check maksaa 1,5/2 pot korotuksen. turniin T kolmas pata, itsellä ristiä, vihu korottaa 1$, teen uudelleen korotuksen 2,7$ ja tämä maksaa. Riveriin J neljäs pata, tämä korottaa 0,50 ja minä maksan suoralla . Tämä näyttää JQ ,Q padalla. Suorastaan ryösti potin, 2,50 korotuksen maksu turnilla tuolla roskalla. Ja parin käden jälkeen tämä lähteekin pöydästä, tässä tulee esiin suuren saitin varjopuoli, tälläsiä pelaajia ei kertakaikkiaan pysty rokottamaan :D Puol tuntii ja vihujen kuviot alkaa olla selvät, ja sitten muutma onnekas käsi ja nämä lähtevät. Noh, pitää miettiä miten tämän saa käännettyä voitoksi.

Hyvää, vai varovaista pelaamista?

Ekaksi yksi käsi $60k turnauksesta

20/40

Oon UTQ+2 JJ:l
      UTQ korottaa 120, maksan ja edellä maksaa 2 muuta.

Floppaa 6 :heart: 9 :club: 3 :heart:

BB korottaa 300, UTQ maksaa, minä maksan, napilta puskee all-in, BB maksaa ja utq ja minä kipataan.
      nappi 33
      BB värin veto

Mä olin preflopilla johdossa, pelasin tuon järkyttävästi...
      flopilla en pitänyt jätkä paria all-in kätenä, joten tuo foldaus korjasi hieman virhettä.

.................................

6max 0,08/0,16

Takana korottaa 0,50
      mulla AQo, takana pelaava pelaa montaa pöytää saman aikaisesti, aika tiukalla tyylillä, maksan, tiedän.. pelasin jälleen preflopin passiivisesti.
      sb maksaa

Floppaa A :diamond: K :spade: 8 :diamond:

sb passaa, utq korottaa potin verran, kippaan suoraan, ja sb ja utq menevät all-in

sb AQo
      UTQ AK

Ehkä passiivisuus pelasti, en olisi saanut pelattua AK:ta ulos preflopilla, oletin että tuon betin takana voi olla ihan mikä monsteri tahansa joten en avannut ovia tilanteeseen jossa olisi pitäny laittaa lisää rahaa pottiin nähdäkseen flopin. Tilanne agressiivisempaan preflop pelaamiseen ei vaikuttanut oikealta, ehkä tuo olisi pitänyt kipata suoraan, suittareilla olisi voinut pelata tuon kaltaisesti tai agressiivisemmin
    • Qeenus
      Qeenus
      Bronze
      Joopajooooooooooooooo 3 kertaa peräkkäi setti vs yliparil allin flopilla ja jokasel kerral vihu on osunu 2 outin voimin. Pelannu täs kui mont tuntii voitokkaasti, sit 20minas häviin puolet päivän voitost.. hohhoijaaaaaaaaa
      Sit perään JJ vs JT , kaveri kusi just puolet merkeist, korotan 3bb ja maksaa, turniin 893, korotan 2/3 pottii, maksaa, turniin 3, korotan puolet tän merkeist ja tää menee all-in ja maksan, riveriin Q ja jälleen kusin
    • Qeenus
      Qeenus
      Bronze
      Oikeesti tää onjo iha liikaa.

3handeee, 0,10/0,25
      Takaa korottaa 0,75, mulla JJ korotan 2,25
      Kummatki maksaa, potti siiis melkein 7$

Floppaa 43T korotan 4$ ja toinen menee all-in, maksan ja potti on 40$

kaveri näyttää 45, ja riveriin 5
      ......................................

Mulla KK, korotan 0,75, saan yhden maksun

floppaa roskaa, korotan 2/3 pottia, maksaa
      turniin roskaa, maksaa jälleen saman korotuksen,
      riveriin roskaa, korotan puolet tyypin merkeist, ja maksaa.
      Näyttää AA
      ........................................

QQ

Korotan 0,75
      Uudelleen korottaa 2$
      uudelleenkorotan 6$ ja tämä maksaa
      floppiin 395, korotan 6$ ja tämä menee all-in, maksan
      Näyttää KTo ja turniin K

...........................................

KJ
      Korotan 0,75, yksi maksu
      floppaa K roskaa, korotan 1$, maksaa
      turniin J, check korotan 4$ja tämä maksaa
      riveriin 9, check maksan 4$ ja tämä näyttää 99

.........................................

Tää on jotai nii järkyttävää kolikonheittoooooooooo, yli 50% kassasta menny tähä , envaa tajua tällästä pelleilyä, @pokerstars
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Nyt pää kylmäks ja tasoja alaspäin. Kannattaa pitää sellasta brm että pienet tai vähän isommatkaan downswingit ei heiluta kassaa pahemmin, varsinkaan puolia siitä. :(