Xdzh:n blogi - Zoom grindausta!

• XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Heipähei kaikille! Täällä kirjottelee kohta 21 vuotta täyttävä ylioppilas treeltä. Oon tässä tammikuusta asti nyt pelannut ja opiskellut no-limit holdemia ahkerasti yliopiston ja ammattikorkeakoulun pääsykokeisiin lukemisen ohessa. Omista taustoista vielä sen verran, että käyn ahkerasti kuntosalilla, harrastin nuorempana jalkapalloa ja kestävyyslajeja tosissani, mutta nykyisin tulee vähän höntsymmin treenailtua. Lisäksi olen seurustellut vuoden. Päätin perustaa blogin, koska haluan avautua down- ja upswingeistä ja seurata kehitystäni pelaajana. Varmaan siinä sivussa tulee kommentoitua omankin elämän (lähinnä opiskelujuttujen) käänteitä jonkun verran.

Ensikosketuksen pokeriin sain joskus 2006 tienoilla, kun leikkirahalla pelailin huvikseen sillon tällön. Tuolloin ei tosin mitään hajua vielä mistään strategioista ollut. Viime syksynä tapasin koulussa erään itseäni nuoremman henkilön, joka oli pokeria pelaamalla voittanut uskomattoman määrän rahaa. Siinä kohtaa heräsi itselleni ajatus, että miksei itsellänikin voisi kovalla työllä olla ihan yhtä hyvin mahdollisuus samaan. Ainakin voi yrittää. Kaikki menestyneet henkilöt ovat aloittaneet jostain, joten ei muuta kun etsimään tietoa pokerin aloittamisesta.

Löysin sitten pokerstrategyn ja sijoitin alkupääomani Poker770:lle. Siellä tuli NL2:sta harjattua ja nopeasti käyrä alkoikin nousemaan, kun käytin paljon aikaa artikkeleiden lukemiseen ja videoiden katseluun. Tasot nousi pikkuhiljaa ja samalla myöskin yliopiston pääsykoekirjojen opit alkoi juurtumaan päähän :D

Melko nopeasti on tullut tasoja nostettua siitä lähtien kun Tammikuussa aloitin pelaamisen. Tosin myös käsiä on tullut harjattua melkoinen määrä. En tiedä tarkkaa määrää, mut uskon et oon pelannu n.200k käsiä 4,5kk:ssa. Siitä zoomikäsiä tosin varmaan puolet. Tän hetkinen rolli oikeuttaa pokerstrategyn 25 binin säännön turvin mut pelaamaan NL20 -tasolla. Paljon mulla on opittavaa, mut paljon oon myöskin jo oppinut. ABC-peli alkaa olemaan aika hyvin jo hallussa ja olen voitollista peliä pelannut varmaan ensimmäistä kuukautta lukuunottamatta koko pokeri"urani". :D 300$ verran olen rahaa nostanutkin pelitililtä, mutta nyt olisi tarkoitus pitää rahat pelitilillä ja nostaa tasoja niin nopeesti kuin mahdollista.

Tavoitteet pokerissa:
      -Pitkäjänteistä pelin opiskelua
      -Paljon ajatus mukana pelattuja käsiä
      -Nostaa tasoja niin korkealle kuin mahdollista
      -Jatkaa tavoitteellista pelaamista niin pitkään kun se tuntuu hyvältä
      -Pokeri < Opiskelu
  • 87 replies
    • TheMidas
      TheMidas
      Bronze
      Seurantaan menee tää blogi :s_thumbsup: Mitä korkeammalla tasol pelaa niin sitä enemmän pitäis olla kassaa, näin oon ainakin ymmärtäny. Mut eiköhän 25 binii NL20 tasolle riitä :f_cool: Jatka samaan malliin!
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Pakko lueskella sun tulevia postauksia varsinkin kun ollaan törmäilty jo samoissa pöydissä. ;)
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Mukavaa että avasit blogin. Muistan kun aloit postaamaan ahkerasti käsiä analysoitavaksi ja hienosti olet jaksanut jatkaa sitä, samoin muiden postaamien käsien analysointia. Toivotaan, että into pelin opiskeluun säilyy kesälläkin, niin kehitys pysyy jatkuvana :f_thumbsup:
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Jees, oon huomannu et tää pääsykoestressi vaikuttaa mun pelaamiseen jonkin verran ja rajoittaa tietysti sitä aikaa jonka vois käyttää lukemiseen, joten tästä päivästä alkaa tauko pokerista. Vaikka en tilttailua oo koskaan harrastanu niin kyl sitä huomaa kuinka pelin ulkopuolinen stressi vaikuttaa myös omaan peliin jonkin verran, vaikka melko rauhallisena ja analyyttisenä pelaajana pidänkin itseäni.

Eli pelit jatkuu taas 6.6 jälkeen. Siihen asti moro!
    • ilari27
      ilari27
      Bronze
      Mihin kouluun haet? Mulla sama dilemma tässä että kuumottais pelailla vähän mutta kyllä se syö keksittymistä kirjoihin. :)
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Tampereen yliopistoon ja TAMKkiin
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Tuli tänä iltana pieni sessio vedettyä. Aika swingailua oli koko ilta, mut ~20$ jäin lopulta voitolle. Tuli myös voitettua "uran" isoin potti.

On Game, $0.10/$0.20 No Limit Hold'em Cash, 3 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: $50.07 (250.4 bb)
      Hero (BB): $29.96 (149.8 bb)
      BTN: $21.80 (109 bb)

Preflop: Hero is BB with 3 3
      BTN folds, SB completes, Hero raises to $0.80, SB calls $0.60

Flop: ($1.60) A 3 9 (2 players)
      SB checks, Hero bets $1.20, SB calls $1.20

Turn: ($4) K (2 players)
      SB checks, Hero bets $3, SB raises to $48.07 and is all-in, Hero calls $24.96 and is all-in

River: ($59.92) 4 (2 players, 2 are all-in)

Results:
      $59.92 pot ($2 rake)
      Final Board: A 3 9 K 4
      SB showed J A and lost (-$29.96 net)
      Hero showed 3 3 and won $57.92 ($27.96 net)
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Haha tosi nätisti käänsi reaalin pilliks turnilla. Toi oli vielä nii huono paikka c/r(survoo) ku sil ei oo tos ku 9-setti biiteistä sun kannalta. Toisaalta vihu reppaa nii megakapeeta 99, A9 ja rangessa KQ :heart: , QJ :heart: omii taskui käännettynä pilliks ja TP-pillei.
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Tuli täs tänä iltana/yönä pieni 900 käden sessio vedettyä ongamella. Paisteja oli mukavasti liikenteessä kaikissa pöydissä ja valuee oli hyvin tarjolla. Jäin 25$ voitolle, joka on varmaan aika lähellä mun todellista winratee, eli ~14bb/100. Ohivetoja oli jonku verran, mut varmaan tuli pari isompaa virhettäkin tehtyä, joista lisää käsianalyysipuolella.

On Game, $0.10/$0.20 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

BTN: $20 (100 bb)
      SB: $16.11 (80.6 bb)
      Hero (BB): $34.71 (173.5 bb)
      UTG: $33.94 (169.7 bb)
      MP: $56.48 (282.4 bb)
      CO: $19.70 (98.5 bb)

Preflop: Hero is BB with Q Q
      UTG raises to $0.60, 3 folds, SB calls $0.50, Hero raises to $3, UTG folds, SB calls $2.40

Flop: ($6.60) J T 4 (2 players)
      SB checks, Hero bets $31.71 and is all-in, SB calls $13.11 and is all-in

Turn: ($32.82) 5 (2 players, 2 are all-in)
      River: ($32.82) 4 (2 players, 2 are all-in)

Results:
      $32.82 pot ($1.64 rake)
      Final Board: J T 4 5 4
      SB showed 4 K and won $31.18 ($15.07 net)
      Hero showed Q Q and lost (-$16.11 net)

Täs puskin suoraan flopilla, koska gameflow oli niin täydellinen. Puskuhan tää näillä stackeillä tietty muutenkin on. Tuli varmaan 5 jakoo peräkkäin hyviä valuekäsiä ja puskin just edellisessä kädessä samanlailla flopin, joten vihu ottaa call 4-parilla. :D Turnilla käänsin jo katseen muihin pöytiin, aattelin et voitan tän käden 100% varmasti. Hetken päästä tulin takas ja ihmettelin ku stacki oli pienentyny. Piti oikeen handhistorystä kattoo et mites tässä ny oikeen kävi. :D
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze

BB: $20 (100 bb)
      UTG: $16.07 (80.4 bb)
      MP: $11.34 (56.7 bb)
      Hero (CO): $20 (100 bb)
      BTN: $23.09 (115.5 bb)
      SB: $16.87 (84.4 bb)

Preflop: Hero is CO with J J
      UTG raises to $0.60, MP calls $0.60, Hero raises to $3, BTN folds, SB calls $2.90, BB folds, UTG calls $2.40, MP calls $2.40

Flop: ($12.20) 5 T J (4 players)
      SB bets $13.87, UTG calls $13.07 and is all-in, MP calls $8.34 and is all-in, Hero calls $13.87

Turn: ($61.35) 4 (4 players, 2 are all-in)
      River: ($61.35) 7 (4 players, 2 are all-in)

Results:
      $61.35 pot ($3 rake)
      Final Board: 5 T J 4 7
      UTG showed T T and lost (-$16.07 net)
      MP showed Q A and lost (-$11.34 net)
      Hero showed J J and won $58.35 ($41.48 net)
      SB showed A Q and lost (-$16.87 net)

Ihan normi valuet setille. :)
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      On kyllä taas ollu ihan jäätävää runia viime aikoina. NL10:stä haetaan vauhtia atm. Pikkuhiljaa opin adjustautuun tähän Ongamen meininkiin, eli pelaamaan tiukkaa ABC-pokeria ja jättään kaikki muuvailut/spewwailut pois. Oon tässä pelannu viime aikoina ilman statseja ja huomannu, että se helpottaa tosi paljon ABC pokerin pelaamista, kun ei voi tehdä hudilevelöintejä. Uskon jopa, että pelaan tällä hetkellä parempaa pokeria ilman hudia kun hudin kanssa. Ainakin rolli on taas lähteny oikeeseen suuntaan, joten eiköhän tässä kohta taas olla NL20 porteilla. =)
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      NL20:een palattu ja tuntuu, että oon paremmassa tikissä kun koskaan. Virheitä tulee entistä vähemmän tehtyä ja pyrin pelaan vain sellaisia tilanteita, joiden tiedän olevan +ev. :) Turhia spewailuja ja levelöintejä on nyt karsittu pelistä isolla kädellä.

Tänään ja eilen pelattu ~1,5K käsiä ja voittoo +86$ =) Nää viikonloput on niin mahtavia :P

Päivän naurut:

Hero (BTN): $22.51 (112.6 bb)
      SB: $15.81 (79.1 bb)
      BB: $19.70 (98.5 bb)
      UTG: $27.48 (137.4 bb)
      MP: $20.33 (101.6 bb)
      CO: $2.89 (14.5 bb)

Preflop: Hero is BTN with J K
      UTG raises to $0.40, MP calls $0.40, CO folds, Hero calls $0.40, SB calls $0.30, BB folds

Flop: ($1.80) 2 Q T (4 players)
      SB checks, UTG bets $1.80, MP folds, Hero calls $1.80, SB calls $1.80

Turn: ($7.20) A (3 players)
      SB checks, UTG bets $25.28 and is all-in, Hero calls $20.31, SB folds

River: ($47.82) T (2 players, 1 is all-in)

Results:
      $47.82 pot ($2.39 rake)
      Final Board: 2 Q T A T
      Hero showed J K and won $45.43 ($22.92 net)
      SB mucked and lost (-$2.20 net)
      UTG showed J A and lost (-$22.51 net)
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Tänään taas tuli sen kuuluisan varianssin varjopuolen kanssa hengailtua. Ei oikeen flipit tullu kotiinpäin ja mm. kerran menin flopilla setillä nappi + gutaria vastaan poikki, mut tottakai se ihmekortti tulee riveriin. AK vs QQ battlen hävisin 2 kertaa ja ei päässy kunnolla ottaan valuee pienemmissä poteissa, joten BRM noudattaen haetaan taas vauhtia NL10:stä. Eihän tässä oo kun 2 kuukautta tullu seilattua NL10 ja NL20 väliä. Tuntuu, että mun edge on NL10:ssä niin paljon isompi vs NL20, että taidan palata NL20 vasta kun mulla on joku ~40bin sinne. Kympissä oon kuitenkin tehny niin hyvää ja tasaista voittoo.

Heinäkuussa pelailu jääkin sitten vähän vähemmälle, sillä oon 6pv viikossa töissä koko kuukauden.

Rollin tilanne atm: 405$
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Noniin kesäduunit on takanapäin ja nyt on muutama päivä tullu pelailtua taas. Ihan mukavasti on alkanu pelit, NL10:ssä on tullu tässä kuussa +90$. Rolli näyttää tällä hetkellä 497$, joten on taas aika siirtyä takaisin NL20 taas astetta parempana pelaajana. :) Ajattelin alkaa päivitteleen tänne säännöllisesti miten projekti etenee kohti NL30:stä.
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Noniin ensimmäinen 1h 40min pituinen sessio pelattu. Täytyy olla todella tyytyväinen tähän ensimmäiseen NL20 sessariin. Bankrolli sai vähän kaivattua syvyyttä tälle tasolle. Tästä on hyvä jatkaa! Nyt puntille ja illalla lisää ->

Hands 861
      Time: 1h 40min
      Net won: 61,99$
      EV net won: 36,50$

Bankroll: 559,72$
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Ei mee taas niinkun elokuvissa. Viime postauksen jälkeen pelattu noin 3000-4000 kättä ja jäätävää montutusta ollu. 5 biniä ollaan tultu alas tosta eilisestä postauksesta.

Hands: 3000-4000
      Time: monta tuntia
      Net won: ~-100$
      Bankroll: 449$

NL10 kutsuu taasen :) Ehkä olis +ev jos pelais vaan sillon kun löytyy hyviä paistikkaita pöytiä. Tänään tuli iltapäivällä pelattua varmaan 4-5 tuntia yhteensä ja eihän siellä siihen aikaan juuri paisteja liikkunu. NL20 regut on mulle ehkä liian kova pala vielä biitattavaks. No NL10 ainakin varmuudella tiedän biittaavani, joten sinne on aina turvallista palata.
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      ...muutama päivä ja noin 5k kättä myöhemmin on taas aika kokeilla murtautumista NL20:een. Tässä postauksien välissä bankroll on käyny 400$:nkin alapuolella, mutta luotto omaan peliin on kuitenkin ollu kokoajan kova ja sieltähän sitä on taas hiljalleen noustu. Pudotan takas NL10, jos tipun alle 400$, tai jos peli ei muuten vaan tunnu hyvältä NL20:ssä.

Hands: n. 5000
      Bankroll: 480,48$
      Net won: 31$

Taas mennään!
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Eilisestä postauksesta:

Hands: 3800
      Bankroll: 609$
      Net Won: 129$

Hyvin rullaa vaihteeks! :) Pari hunttia enää matkaa NL30:een. Tässä samalla Suomen peliä kattellessa.
    • XdzhX
      XdzhX
      Bronze
      Ja eilisestä postauksesta:

Hands: 2000
      Bankroll: 672$
      Net won: 63$

Tyytyväinen ei voi tän päivän peleihin oikeen olla, vaikka onneks plussalle jäätiin. 2 Binin verran tuli turhaan kuitenkin spewwattua. Muutenkin oli vähän sellanen liian aggressiivinen pelifiilis kokoajan. Koskaan ei voi liikaa muistuttaa itteensä liikaa olemaan bluffaamatta paisteja ja olla antamatta tiukkiksille liikaa actionia.

Se ois sit maanantaina ensimmäinen päivä yliopistossa. Saapa nähdä miten vaikuttaa pelailuihin. Grindiaika tulee varmasti oleen kortilla kun koulukirjojen lisäks tyttöystäväkin kaipaa huomioo, mut katotaa miten kerkee.