Stack my pennies

• Clavellz
      Clavellz
      Bronze
      Luin tuossa jotain juttua blogikisasta ruåttalaasten kans ja ajattelin, että onhan se melkein pakko kantaa kortensa kekoon ja alottaa blogi.

Mä en nyt toistaiseksi tiedä, tuleeko tää olemaan mikrosittariblogi vai mikrokäkkyblogi, koska toistaiseksi sykli on ollut seuraavanlainen: Mikä käteisestä tulee, se sittareihin kuoppaantuu :D Helmikuun SNG:t vaikutti jo lupaavalta, kun keräilin 110 biniä uppia, mutta maaliskuun ekassa sessiossa kuoppasin yli 20 biniä, ja siirryin taas NL5 fulliin paikkaamaan tilannetta... Kuoppa on lapioitu nyt umpeen ja pitäis päättää, kuoppaanko lisää sittareihin, vai koittaisko pelata vähän vakavammin käteistä.

Mä oon 37-vuotias kirvesmies ja 14v tytönpimpulan yh-iskä Seinäjoelta ja pokeriin tutustunu jo useemman vuoden ajan, mutta pääasiassa pelit on ollu viihdepelaamista viikonloppuisin. Tosin aika monta esinettä kodin sisustuksessa on sponsored by pokerstars ja aikaisemmin everest poker :)

Mulle ei oikein oo koskaa maistunu noi raksahommat talvella, joten oon tässä jo useemman vuoden ollu 9 kuukautta vuodesta töissä ja pitäny sitte 3 kuukautta "pekkasia". Jouluna sain viimesimmän omakotitaloprojektin valmiiksi ja seuraava alkais vasta toukokuussa, elikkä tässä olis luppoaikaa törsättäväksi esimerkiksi pokeriin.

Blogissa ajattelin käsitellä pokeria ja toista mielenkiintoista aihetta: Painonhallintaa. On tuossa joulukuusta asti maatessa kerääntyny jotain kummaa löllöä tuohon vyötärölle, joka pitäis siitä kesään mennessä kadottaa. Ei meinaan oo naisihmistä ollu jonoksi asti tyrkyllä tähänkään asti, eikä varmasti ainakaan, jos keskivartalo näyttää rantapallolta :) Siihen siis muutosta ollaan hakemassa.

Jos jotain tavoitetta nyt mietittäis, niin varmaan ekana olis toi kultalätkän grindaaminen. Helpointa se varmaan olis tuolla NL5 käteisellä ja nimenomaan fullring kyttäämisellä. Jostain syystä tuo 6max ei oo mulle oikein koskaan auennu ja oonki ristiny sen "sirkuspeliksi" Rollia on suunnilleen 200$ ja pelailen sillä sitte 0,50$ turbosittareita ja NL5 käkkyä.

Pituus on 175cm ja paino 92kg. Paino pitäis grindata jonnekki 83kg:n tienoille, ettei nyt ihan rimpulalta kuitenkaan näytä. Lähetään seurailemaan sitä painon kehitystä sitte, jahka saan aikaiseksi hommata mun digitaalipuntariin uuden patterin :D

Videoita, valmennuksia ja käsianalyysejä koitan seurailla, minkä "hurjan kiireisessä" elämässäni ehdin ;)

Loppuun pari tiukkaa kysymystä:

1. Missä on Risto? Äärimmäisen motivoivan blogin päivitys on loppunut, eikä kaveri oo tainnu videoitakaan enää tehdä?

2. Joskus aikoinaan oli toisella pokerisaitilla semmonen eeppinen blogi, kuin "turkulaisten maailmanvalloitus" Kyseisen blogin lukeminen oli uskomatonta viihdettä :D Kysymys kuuluu: Mitä nää jannut nykyään touhuaa? onko kukaan lyönyt itteänsä läpi pokeriammattilaisuuteen asti jne? Jos joku tietää, niin info otetaan vastaan mitä suurimmalla mielenkiinnolla.
  • 8 replies
    • Mattile71
      Mattile71
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Clavellz
      2. Joskus aikoinaan oli toisella pokerisaitilla semmonen eeppinen blogi, kuin "turkulaisten maailmanvalloitus" Kyseisen blogin lukeminen oli uskomatonta viihdettä :D Kysymys kuuluu: Mitä nää jannut nykyään touhuaa? onko kukaan lyönyt itteänsä läpi pokeriammattilaisuuteen asti jne? Jos joku tietää, niin info otetaan vastaan mitä suurimmalla mielenkiinnolla.
      Oli kyllä mielenkiintoinen blogi.Minäkin luin sen joskus alusta loppuun.Mulla oli tapana käydä Thaimaassa tuohon aikaan ja tuntui melkein että itse olisi ollut paikalla.

Mun muistaakseni joku heistä perusti ravintolan Thaimaahan ja sitten yhdestä, kpax Toni Ojalastahan tuli kuuluisampikin pokerinpelaaja.Hän on kuitenkin tainnut vähentää pelejä jos googlesta etsii dataa.Facebookista näyttäisi myös kaveri löytyvän.
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Clavellz
      Eräällä kilpailevalla sivustollahan on/oli sellainen "Kadonneet" -ketju jossa pystyi halutessaan kadonneiden foorumilaisten perään kysellä. :f_grin:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Viihdyttävä avausviesti, laitetaanpas seurantaan tämä!

Eipä risto ole pokeria lopettanut tai lopettamassa, blogi vain on näemmä jäänyt vähän vähemmälle huomiolle. Voin huikata sille joku päivä että kansa vaatii päivityksiä, jos suinkaan keksii mitään sanottavaa :f_smile:
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Onnea peleille ja blogille! :f_thumbsup:

Eiköhän se ristokin vielä paluun blogipäivittäjäksi tee, täytyy vinkata jos nään :)
    • Clavellz
      Clavellz
      Bronze
      Joo.. Riston blogissa on niin mukavan näköisiä numeroita aina :D
    • Clavellz
      Clavellz
      Bronze
      Tässä on parin päivän aikana kerenny pelailemaan ihan mukavasti ja tulostaki on saanu aikaan. Eilen illalla kattelin 4 osaa Zanfessin mikromaniasta ja vaikka ne olikin 6max pätkiä, niin postflop pelistä sai kuitenkin oppia irti ihan mukavasti.

Tossa on graafia eilisen ja tään päivän peleistä:

Alun godrunin jälkeen aika tasaista puurtamista ja kun tuossa pelin aikana oon miettiny omaa tekemistä, niin tulee jostain syystä limppailtua jotain QTs, 79s - tyylisiä käsiä ihan simona etupositiosta. En tiedä, onko muilla samoja kokemuksia, mutta KK on vaan semmonen käsi, jossa säästyis monelta harmaalta partakarvalta, jos sen vaan kippais suoraa preflop :D :D

jotain käsiä ja pohdintaa vois varmaan laittaa:

Täs oli tommonen aika perus"regu", joka istuu 8/8 statseilla pöydässä ja odottelee nauloja tai kalleja. Kaverin aggression factor on 16.0 on aika helppo valinta check- callailla ja viedä potti kotiin. Mitään pelättävää tuossa ei oikein missää vaihees ollu. Tietysti, jos haluaa olla pessimisti, niin turnin kalle olis voinu pistää miettimään, että siellä on kenusetti vastassa, mutta, koska KK:lla ei voi voittaa potteja missään olosuhteissa, niin hätää ei ole :D

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Pelaa käsi

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      UTG1:
      $1.93
      UTG2 (Hero):
      $4.64
      MP1:
      $4.91
      MP2:
      $2.32
      MP3:
      $2.09
      CO:
      $4.35
      BU:
      $3.03
      SB:
      $5.49
      BB:
      $2.00

Preflop: Hero is UTG2 with 9, 9.
      UTG1 folds, Hero raises to $0.12, MP1 folds, MP2 raises to $0.30, 5 folds, Hero calls $0.18.

Flop: ($0.67) 2, 5, 9 (2 players)
      Hero checks, MP2 bets $0.37, Hero calls $0.37.

Turn: ($1.41) K (2 players)
      Hero checks, MP2 bets $1.65(All-In), Hero calls $1.65.

River: ($4.71) 8 (2 players)

Final Pot: $4.71.
      Results follow:

Hero shows three of a kind, nines(9 9).
      MP2 shows a pair of kings(K A).

Hero wins with three of a kind, nines(9 9).

Sitte oli jännä käsi, jossa vaan meni kaikki levelöinnit aivan nappiin. Se on muuten perkeleen hienoa, kun tulee tunne, että vihu olis voinu yhtä hyvin pelata käden korttien kuvapuoli ylöspäin :)

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Pelaa käsi

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      CO:
      $3.54
      BU:
      $1.34
      SB:
      $1.88
      BB:
      $3.63
      UTG1:
      $1.44
      UTG2:
      $3.17
      MP1:
      $3.04
      MP2 (Hero):
      $4.56
      MP3:
      $5.13

Preflop: Hero is MP2 with K, A.
      UTG1 calls $0.05, UTG2 raises to $0.20, MP1 folds, Hero calls $0.20, 5 folds, UTG1 calls $0.15.

En lähteny tässä 3bettaamaan, kun halusin UTG:sta limpanneen fisun mukaan pottiin, niinku se sitte lähtikin :)

Flop: ($0.67) 3, Q, A (3 players)
      UTG1 checks, UTG2 bets $0.65, Hero raises to $1.30, UTG1 folds, UTG2 calls $0.65.

Vihu lyö flopille mun mielestä liian isosti. Usein näillä tasoilla lyödään tuollainen lähes potillinen, jos ollaan vähä epävarmoja omasta kädestä ja pöydässä on pelottavia ylikortteja tai muita vetoja. Tässä vaiheessa laitoin kaverin joko jätkäparille tai AJ:lle. Check- raisen mä perustelen sillä, että koska pöytä kuitenkin on suhteellisen vedokas, niin en halua antaa halpaa turnia ja vihun stäkin koko on sellanen, että se vois tuossa maksun sijaan mieluummin puskea kaikki ja se ku oon päättäny tässä kohtaa mennä poikki, niin vihun puskuhan passais mainiosti :)

Turn: ($3.27) 5 (2 players)
      UTG2 bets $1.67(All-In), Hero calls $1.67.

Turnin puskun callaamisessa ei oo mitää epäselvää enää.. En osaa laittaa vihua oikein millekkää järkevälle värin vedollekaan. AQ on tietysti mahdollinen, mutta en usko siihen tuon flopin betsizen takia. helppo call. ja ollaan tässä toki pot committed myös.

River: ($6.61) 6 (2 players)

Final Pot: $6.61.
      Results follow:

Hero shows a pair of aces(K A).
      UTG2 shows a pair of aces(J A).

Hero wins with a pair of aces(K A).

Ei kai tässä muuta oo sydämellä. Yritin kattella jostain hävitystä potista jotain mielenkiintoista sanottavaa, mutta ei oikein irronnu... Ohivedoista en ala itkeä :D Se on varmaa :s_cool:
    • Clavellz
      Clavellz
      Bronze
      suhteellisen hienot fiilikset alkaa kuoppaustalkoisiin sittareitten merkeissä, kun on vetäny 10,5 kilsan hiihtolenkin. Ja hain muuten puntariinki patterin, niin että olis tiukkaa faktaa nyt kertoa painotilanteesta :D 92kg oli lähtötilanne ja nyt vaaka antaa lukeman 91,1kg :) Eihän mulla oo mitää muistikuvia, mihin aikaan vuorokaudesta mä tuon lähtöpainon mittasin, eli ei oo syytä mihinkää shampanjapullojen poksautteluun :)

Hiihtolenkin ja muutenkin terveellisesti vietetyn päivän jälkeen saan mielestäni hyvät "oddsit" mennä käymään paikallisessa soittoruokalassa muutamalla makealla maltaalla.

Senhän kyllä jo etukäteen tietää, -EV se on, kun pelailee turbosittareita pienessä nosteessa, mutta luotetaan siihen, että pokerijumalat ja alkoholi on tänään poikkeuksellisen hyvää pataa keskenään :D
    • Clavellz
      Clavellz
      Bronze
      Pari päivää on taas arvottu, että mikäs se nyt sitte oliskaa oikee pelimuoto mulle.. Sittarikäyrän kuopanpohja on sentään jo vähän loiventunut viikonlopun aikana.

Oon täs ottanu muutamia haparoivia askelia NL10 6maxien maailmaan ja itseasiassa taidan olla jopa voitolla 1,5 biniä :D

Tuossahan tuo erittäin pienellä käsimäärällä tehty vuoristorata on:

Meinaa olla vähä niin, etteipä tuossa 6maxissa juuri kannata kahta pöytää enempää laittaa auki, jos meinaa, että keskittyminen säilyy.. Katellaan lisää pöytiä sitte, ku homma toimii paremmin...

Pari kaveria mulle jaksaa jankuttaa, että "mitä sä niitä full ringejä pelaat.. niissä oli valueta viimeksi 2009" :D Kai mä sitte orjentoidun tuohon "sirkuspeliin"

Tuli tuossa muutamas tunnis sen verran paljon lunta, että nyt joutuu mennä ulos leikkimään... ts. Mönkijällä lunta tuuppaamaan :s_cool: