Jim ja murinat

• Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Päiveetä vaan, tulipahan tässä nyt semmoinen olo, että pahaa mieltä pitää saada purkaa poies mielestä. Pelitili heilui 7 dollarin hujakoilla ehkä pisimmän bad beating jälkeen, kun taskupareille ja AK/AQ/AJ:lle on tullut turpaan oikein rivistöstä ottaen - sekä fixed limitissä että no limitissä.

Mutta ei se mitään, onhan vielä Omaha!

Juuri tätä lajia harrastan tällä hetkellä. Se onkin aika tuottoisaa, kun tuolla senttipöydissä ihmiset eivät osaa pahemmin pelaa - QA72 rainbow on aika tyypillinen käsi. Tätä vielä tukee se tosiasia, että jotkut lottomiehet ja naiset voittavat potteja jatkuvasti roskalla - kehitys joka ei koskaan tule kestämään.

Kuitenkin, turpaan on tullut ja pelitili toisella sivustolla poksahti erittäin tyypillisessä värinveto vs. top set floppi tilanteessa. Tulin ahneeksi ja erehdyin ajattelemaan, että tämä vihu neropatti tajuaisi kipata. Eipä tehnyt, joten kolikonheittohan siitä tuli. Turnista tuli kivasti sitten se puuttuva risti.

Eipä mitään, freerolleista taas rahaa kinuamaan. Semmoista.
  • 559 replies
    • srz
      srz
      Bronze
      Tervetuloa blogia pitämään! Toivottavasti onni kääntyy.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Kiitos! Tutustuin Omaha Hi/Lo:n strategiaan. Kyseinen kirjoittaja sanoikin sivuillaan, että jos joku pokeripeli on tulevaisuuden peli, niin se ei ole /tämä/. Mutta sitä pelataan, koska Omahassa Hi/Lossa nuo fisun/sharkin erot ovat huomattavasti suuremmat kuin Texasissa.

Mutta eipä siinäkään ole lykästänyt, AA26 sai turpaansa AAKJ:lta (vaikka olin suosikki sekä lo hon että 'skooppaukseen') kun tuo mokoma sai kolmoset ja pöytä vielä pariutui senkin jälkeen, tuhoten low:n.

Mielenkiintoisesti, menetin 8 dollaria SSS strategialla. Joitakin noista voidaan pistää ihan omaan tiliin, mutta loput on ihan huonoa tuuria. Luulisi JTs:n foldaavan kun sitä uudelleenkorotetaan preflopissa, mutta ei, sehän tietenkin floppaa settin ja minä kun en enää voi foldata AK:llani. Puhumattakaan noista aina niin ihanista 88 vs 55 - hetki, 55 sai värin - tilanteista.

Mutta eipä hätiä, vaikka reload häämöttääkin.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Pelasin 200 dollarin freerollin tässä vähän aika sitten. Pienten alkuvaikeuksien (meinasin heittää pyyhkeen kehiin kun floppasin setin ja kone diskonnektaa), joista selvisin pelkällä tyhmällä onnella, foldasin tieni viimeiseen pöytään. Heads-upissa toinen heppu näköjään päätti, että tämä tältä erää ja lähti useaan otteeseen. Ekalla kerralla, katsojien ihmetellessä, foldasin vain vastaan, sortumatta ahneuteen. Mutta toisella kerralla sanoin, että kele, nyt riitti.

Voitin lopussa K6o:lla Q2o sta vastaan.

Käsiä oli monta mielenkiintoista, mutta kun pistin all-in 73o:lla (sanoin suoraan että tämä riitti, ottakaa chipit), T7s ja KQ:n katsoessa, floppasin pari kolmosta. Ja KQ, joka juuri menetti koko stakkinsa, siitä naurahti ja sanoi että nythän voit jatkaa pelaamista. Hän putosi parin käden jälkeen, ja vapaasti lainaten ilmaisi "jim sinä *****, sun on parasta voittaa tämä turnaus!". Tuo mielessä tahkosin sitten eteenpäin.

Seuraava onnenpyrähdys tuli kun pistin all-in 77:lla AA:ta ja KQ/AQ:ta vastaan. Flopista tuli topsetti ja AA mies (tiukka kuin teräsporsas) varmaankin kihisi näppiksen takana. Sanoipa että minun olisi pitänyt foldata sen uudellen noston jälkeen, joka varmaankin pitää paikkansa.

Kolmas, aivan uskomaton käsi, tapahtui kun minulla oli noin 25k chipeissä. Oikealla puolella oli LAG BB ssä, joka jostain syystä erehtyi luulemaan että nostan roskaa UTG. Hän menee all-in ja minulta tulee instant call - minun AK oli aika hyvissä asemissa KQ:ta vastaan, ja sieltä tuli sitten se tarvittava chippimäärä.

Muitakin käsiä tässä tosiaankin tuli pelailtua, menetin esimerkiksi noin 10k chipeistäni keskivaiheessa surkeisiin bluffeihin ja löysiin calleihin, mutta tiukkenin loppua kohden.

Tulos: 467 pelaajan joukosta pongahdan ykköseksi, ja bankroll kiittää 50 dollarin avustuksesta. :)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Olen nytten voittojani pelannut ja rahaa on tullut noin parinkympin verran. Olen siis erittäin tyytyväinen tällä hetkellä. :)
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Ihan mielenkiintoinen blogi, siitä se uusi nousu lähtee ;)

Itsekin olen vähän omahaa kokeillut (enimmäkseen headsuppina), mut täytyy myöntää että olen täysin fisu kyseisessä pelimuodossa :D
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Pakollinen mainostus: kirjoitin PLO:sta pienen perusstrategia pätkän tuonne kyseiselle foorumille. Mielipiteitä ja vihapostia saa lähettää.

Olen nytten pelannut PLO:ta täysipainoisesti puolen viikon verran, ja plussalle on yleensä jääty. Pari kertaa on vihu vetänyt ohi (siis oikeasti, vedoilla ei mennä all-in on the flop) kun kädessä on top set ja pöytä on muuten roskaa, mutta kyllä sitä rahaa on tullutkin vastaavista tilanteista. Sanoisin että tuo on se suurin rahareikä. "You're a moron if you go all-in before the river" on aika hyvä vinkki. Pahin vihun munkitus oli kun vihu vetää all-in turnista kun itsellä on saletti väri ja pöytä on pariutumaton. Saipa ne quadit sitten riveristä, bleh.

Tätä kun kirjoitin, hävisin taskuparilla roskalle. Ketä korottaa roskaa preflop? Oikeasti, AK72 rainbow on kauhea käsi. QQ86 rainbow (käteni) vetää ohi lähes poikkeuksetta. Virheeni oli antaa taukeille liikaa kunnioitusta. Mokomat repi kaksi paria flopista (827 rainbow!). No joo, aina ei voi voittaa, ainakin hävisin vain pari dollaria siihen sekoiluun.

Rolli on edelleen nousussa, saarioisten lihapullat maistuu hyvälle kuten aina ja tästä ei kun eteenpäin grindaamaan. :sun:
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Tämän takia pelataan Omahaa. :D

Game Type: Omaha
      Limit Type: Pot Limit
      Table Type: Ring
      Money Type: REAL MONEY
      Blinds are now $0.02/$0.04
      Seat 1: opp1 - $4
      Seat 3: Jim9137 - $5.44
      Seat 4: opp2 - $4
      Seat 5: vihu1 - $2.44 - button
      Seat 6: opp3 - $4.53
      Seat 7: vihu2 - $3.96

Moving Button to seat 5
      opp3 posts small blind ($0.02)
      vihu2 posts big blind ($0.04)
      opp1 posts $0.04
      opp2 posts $0.04

Shuffling Deck
      Dealing Cards
      Dealing [4 Q K K] to Jim9137
      opp1 checks
      Jim9137 raises to $0.16
      opp2 calls $0.16
      vihu1 calls $0.16
      opp3 calls $0.16
      vihu2 calls $0.16
      opp1 calls $0.16

Dealing Flop [T 7 K]
      opp3 checks
      vihu2 bets $0.12
      opp1 folds
      Jim9137 raises to $1.08
      opp2 folds
      vihu1 calls $1.08
      opp3 folds
      vihu2 calls $1.08

Dealing Turn [K]
      vihu2 checks
      Jim9137 checks
      vihu1 checks

Dealing River [T]
      vihu2 bets $1.50
      Jim9137 raises to $3
      vihu1 calls $1.20 (all-in)
      vihu2 calls $2.72 (all-in)
      Returning $0.28 to Jim9137 uncalled

Jim9137 shows [4 Q K K]
      vihu1 shows [4 5 A A] (ässät ja kuninkaat)
      vihu2 shows [7 T Q 6] (täyskäsi)

Jim9137 has Four of a kind: Kings
      Jim9137 wins $3.04 from side pot #1 with: Four of a kind: Kings
      Jim9137 wins $6.72 with: Four of a kind: Kings

Seat 3: Jim9137 - $11.24
      End Of Hand #254378339

Semmoisia. Tullut noin kymppi per päivä, viime aikoina. Pokerimaailmassa ei muuten ole raportoitatavaa. :)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Pelailin tässä nytten sitten parit turnaukset. "Fold to victory" kuvastaa tyyliäni. Uskomatonta kuinka paljon uskottavuutta tämä vanha LAG saa kun pelaa vain priimaa. En tainut kertaakaan itseasiassa osua käsilläni. :) (kyseessä siis $5 ja $3 PLO turnaukset, 20-30 pelaajaa per. Pieniä ovat.)

Tili on nytten 102 dollarin paikkeilla. Tason vaihtoa mietitään. :sun:
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Köyhä päivä oli tänään. Rahaa paloi, ja ei oikein koskaan vedot oikein iskenyt. Lisäksi tuli bluffattua aivan liikaa, peli rakoili ja tiltti luuraili oven takana.

Tämän takia siis menin 4c pöytiin pelaamaan vähän vanhan kunnon no limit hold'emia. Ja tämä on tulos. :)

Game Type: Hold'em
      Limit Type: No Limit
      Table Type: Ring
      Money Type: REAL MONEY
      Blinds are now $0.02/$0.04
      Button is at seat 1
      Seat 1: opp1 - $2
      Seat 2: opp2 - $4.43 - button
      Seat 3: opp3 - $1.45
      Seat 4: Jim9137 - $6.45
      Seat 5: opp4 - $4
      Seat 7: opp5 - $3.06
      Seat 8: opp6 - $4.01
      Seat 9: opp7 - $3.07
      Seat 10: opp8 - $9.36

Moving Button to seat 2
      opp3 posts small blind ($0.02)
      Jim9137 posts big blind ($0.04)
      opp4 posts $0.04
      opp5 posts $0.04
      Shuffling Deck
      Dealing Cards

Dealing [9 Q] to Jim9137
      opp4 checks
      opp5 calls $0.04
      opp6 calls $0.04
      opp7 folds
      opp8 calls $0.04
      opp1 checks
      opp2 raises to $0.16
      opp3 folds
      Jim9137 calls $0.16
      opp4 calls $0.16
      opp5 calls $0.16
      opp6 calls $0.16
      opp8 calls $0.16
      opp1 calls $0.16

6 katsoo flopin!

Dealing Flop [Q 3 J]
      Jim9137 checks
      opp4 checks
      opp5 checks
      opp6 checks
      opp8 bets $0.32
      opp1 calls $0.32
      opp2 folds
      Jim9137 raises to $1.28
      opp4 calls $1.28
      opp5 folds
      opp6 folds
      opp8 calls $1.28
      opp1 calls $1.28

4 edelleen mukana. Potti 6 dollaria ja risat.

Dealing Turn [3]

Jim9137 bets $5.01 (all-in)
      opp4 calls $2.56 (all-in)
      opp8 folds
      opp1 calls $0.56 (all-in)
      Returning $2.45 to Jim9137 uncalled
      opp1 shows [T A]
      Jim9137 shows [9 Q]
      opp4 shows [A T]

Dealing River [9]

Taking Rake of $1.19 from pot 1
      Jim9137 has Two Pairs: Queens, 9s
      Jim9137 wins $4 from side pot #1 with: Two Pairs: Queens, 9s
      Jim9137 wins $6.75 with: Two Pairs: Queens, 9s

Seat 1: opp1 - $0
      Seat 2: opp2 - $4.27
      Seat 3: opp3 - $1.43
      Seat 4: Jim9137 - $13.20
      Seat 5: opp4 - $0
      Seat 6: opp9 - $4
      Seat 7: opp5 - $2.90
      Seat 8: opp6 - $3.85
      Seat 9: opp7 - $3.07
      Seat 10: opp8 - $7.92
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Niin, ja ihan pelleilläkseni pelasin tuon käden. :p
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Huono päivä. Alkoi tosin lupaavasti, $20 tuli voittoa. Sitten alkoi porukka vetämään ohi kuin sika nautaa, alkaen 833 flopilla minun A345 vs TJ88. Tuo oli ainoa tilanne jossa olin selvä underdog, loput oli vain uskomatonta huonon tuuren putkirautaa. J2J, tökkään KK:lla allin ja 66 vastaa. Riveristä sitten 6.

Peli on vähän vaihdellut tasaisesta epätasaiseen. En näe sitä itse suuren ongelmana vielä, kun kuitenkin pieni varianssi on ihan hyvästä. Mutta joskus tuntuu että vois heittää pään sauna taakse vaan. Noo. Eipä tässä, huomenna uusi yritys.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Downswing jatkuu. Olen nyt päättänyt vaihtaa pääsivustua PokerStarsiin, jossa on huomattavasti helpompi pelata (ei tarvitse sietää kommenteja niin paljon) ja parempia turnauksia. Olen jopa voittanut pari 18-hengen STT:ta, yksi $1.75 HORSE ja yksi $2.20 Omaha Hi/Lo(L) No Limit (!). Jälkimmäinen oli aika psykoottinen keikka, mutta pelkkiä hold'em pelaajiahan siellä oli vastassa. Ihanaa ryöstää puolet potista sillä aikaa kun AQTJ:t yms ottavat sen neljäsosan. :)

Pelini on siis vaihtunut HORSE:een. Kyseessä ei ole pelkästään egoilu, vaan ihan vaihtelun ja haasten takia sitä pelaan. Limit muodossa voi helposti omaksua jokaisen pelin (vaikka S kohtaa en olekaan omaksunut vielä), ja vastustajien taso on yleensä tasoa 'kaksi paria näkyy, peli on siis Razz, täytyypä siis panostaa'.

Rahaa on kuitenkin palanut. Ässäsetti turnilla ja lykkään rahat sisään; värin veto ja middlepair vetävät ohi. Minkäs teet. Puhumattakaan noista lukemattomista kerroista kun maksu parilleni on tullut K8s tai A3o:ta (jota en vieläkään ymmärrä miksi se katsoi pushini Q97 pöydällä suurimmalla osalla stakillaan; samperin väriapinat. Tietystihän se saa sen värin).

Eipä tässä muuta. Pokerielämä on vielä rankkaa. Jouluja kaikille!

PS: Voisiko joku valottaa miten saan tuolta PokerStarsilta noita pisteitä tänne? Olisiko pitänyt rekistöröityä koodilla tai jotain vastaavaa?
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      PS: Voisiko joku valottaa miten saan tuolta PokerStarsilta noita pisteitä tänne? Olisiko pitänyt rekistöröityä koodilla tai jotain vastaavaa?
      Joo, koodi olisi pitänyt syöttää. Jos olet kuitenkin meidän kautta rekisteröitynyt sinne ja vain unohdit koodin, niin voisit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Homman voisi ehkä hoitaa jälkikäteen.

Toivottavasti pelit kääntyy perampaan suuntaan.
    • srz
      srz
      Bronze
      Huomasin, et et oo blogia päivittänyt vähään aikaan. Miten on pelit menny?
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Blogien pitämisessä on vähän se juttu, että silloin kun on jotain sanottavaa, en jaksa kirjoittaa, ja kun jaksan kirjoittaa, en muista mitään sanottavaa. Mutta, suunnitelmissa oli tosiaan vähän kirjoitella viime kuukauden peleistä.

Ja täytyy sanoa, että aika hiekoille kyllä meni.

Razz, tuo stud pelien outolempi, todellakin on aika yksinkertainen. Mutta varianssi on armottoman julma, koska jopa 23T voi voittaa A23:en, ja helposti. Taktiikka on sinänsä yksinkertainen; panosta kun olet johdossa, lopeta kun olet jäljessä. Mutta kyllä se pienelle bankrollille aika äkkiä käy vähän päälle, joten olen sen suhteen lopettanut rahapelit. Turnaukset on eri asia, vaikka niissäkin auttamatta on tullut turpaan. Eräs heppu luuli että pelasi jotain hold'em variaatiota, ja sille menin koko stäkkini häviämään moneen kertaan!

Mutta siihen en mennyt rassaamaan hirveästi rahaa. HORSE edelleen on sydäntä lähellä, ja kerran pääsin 12. ennenkuin 'donk'em' veti stäkkini; tein perus virheen, erehdyin uudellenkorottelemaan TPTK:lla settiä vastaan. Söi ison osan, ja en saanut koskaan sitä takaisin. HORSE turnaukset (tuossa oli jotain 400-600 pelaajaa) kestävät myös kauan, joten kestävyys on asia jota vaaditaan - ja allekirjoittaneelta ei oikein löydy. En ole rahapeli formaatissa kokeillut lajia, mutta ehkä joku päivä.

PLO... no, tähän mennessä winrate on ollut tukeva 70BB/100 hands (ei siis PokerTrackin winrate), mutta downswing iski naamaan, ja tili painui heti $70 miinukselle kun tuli sitten vähän tilttiä ja huonoa tuuria mukaan. Tämä on herättänyt monia kysymyksiä itsessäni; mitä olen tehnyt väärin, mitä olisin voinut tehdä paremmin? 'Underhouset' ovat pyörineet mielessäni jatkuvasti, viime aikoina kun kyseeseen tule Omaha. Muistan kerran kun sain 4c pöydissä stakkini 25 dollariin asti ($4 sisäänostolla), mutta hävisin kaiken kahden flopatun setin takia - ekalla kertaa olin taskuparia ja flopatun settiä, siten valmista fullhousea vastaan, ja toisella minun kikkerini jäi kakkoseksi ässälle. Kysymys lienee jokaiselle PLO pelaajalle tuttu. Toinen kysyms on preflop strategiani, jonka olen tänne postannut. Tiedän erään toisen pelaajan joka pelaa kätensä hyvinkin erilaisesti preflop, ja olemme yhdessä miettineet kumpi tie on parempi; LAG vai TAG? Opin suurimman osan postflop-pelistäni häneltä, mutta hänkään ei tiedä vastausta. Sammy Farha ei myöskään ole valoittanut asiaa, vaikka totesikin, että taskuparit alle ysin ovat rahanhaaskausta. (Sammy says...)

PLO:n kysymykset sijaan, olen sitten hairahtunut pelaamaan muita pelejä. Ensinnäkin, tutustuin omaha hi/lo:n julmaan maailmaan jälleen kerran. Ja jos jossain pelissä pitää olla tiukka kuin peruskallio, se on tämä. Ei ole mitään sijaa virheille, ja se johtuu siitä, että pelistä ei irtoa hirveästi voittoa. Potti vedetään halki liian usein, että saat kunnon voittoa muutenkuin toisten virheistä, ja jos erehdyt tekemään virheet, joudut grindamaan pöytää oikein olan takaa päästäksesi tasoihin pitkällä juoksulla. Tämä totuus tuli pikkuhiljaa selväksi, vaikka olen varma, että peli vielä kätkee joitain kikkoja itseensä. En kuitenkaan ole läheskään varma, että kannattaako siihen panostaa aikaa ja rahaa.

Joten olen sitten pelannut perus hold'emia viime aikoina. Ja, kiitos lienee pokerstrategyn, saan aika hyvin tuoton omaa taskuuni, jo monenkin pöydän kautta. Olenkin ottanut tavakseni pelata SSS:ää ja perus BSS:ää sekaisin; kerran pelasin 5 pöytää samaan aikaan, kahden ollen ison stäkin peliä ja lopun kolmen pienen. Rahaa tuli, vaikkakin hitaasti ja muutaman ison virheen tein. Olen saanut bankrollin takaisin terveellisiin lukemiin, vaikka olinkin toivonut, että se olisi vieläkin paksumpi tämän vuoden alussa.

Kiinnostavin käsi ehkä oli flopilla K:Jd: Ts, kädessä :Qs: 9d ja preflop korottaja panostaa 3/4 potista. Tietenkin pistin hänet AK:lle tai vastaavalle, en uskonut, että hänellä sentään :Ad: Qd löytyy kädestä. Joten pistin all-in naamaan, tiedostaen AQ:n riskin, ja hän katsoo pitkän harkinnan jälkeen. :Td: Tc ja riverissä kuningas pariutuu. Silti, tein voittoa (n. 60:40 minulle, ulkomuistista), mutta mietin jos olisin voinut käden pelata paremmin? Turni oli 9, joka varmasti olisi tappanut actionin, mutta enhän sitä olisi voinut tietää. Olin myös varma maksusta; pöytä oli hyvin löysä ja vastaavat all-in liikkeet aika tavanomaisia. Epäilin että jopa AJo:lla olisi tullut maksu.

Turnauspelaaminen on jäänyt vähemmälle, dollarin sittareita tulee joskus vain pelattua. Joten, tavoitteet tälle vuodelle: saada vihdoin se p**keleen bankroll kunnon nousuun! :)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Vastatuleen menee pelit. KK vs AA ja stäkki räjähti, ja kun tiltissä hairahduin pelaamaan turhan isoilla panoksilla... Ei voi mitään, takas alas grindaamaan! Jotenkin kyllä tuntuu ettei oikein peli kulje, ja mietin kyllä vakavasti syytä tällä hetkellä. Jos jotain löytyy, tulee viestiä. :)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Vilkaisin statseja hiljattain. Tässä on lukemat;

PLO: 2200 hands, 7.36BB/100
      Hold'em: 6900 hands, 8.36BB/100

En tiedä kuinka ylpeä noista voi olla. Aika tiukkaa hold'em peliä olen pelannut (VP 13), kun taasen PLOssa taidan vetää vähän turhan löysästi (VP 53). :)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Rolli starsilla on vihdoinkin rikkonut 200 dollarin rajan, kärsivällisen SH PLO/Holdem grindauksen jälkeen, josta ensimmäisestä $40. Draw pokerista tuli puuttuva kymppi (enkö juuri sanonut etten opiskele uusia pelejä? Voi aikoja, voi tapoja).

Henk. koht. elämä on ajautunut downswingiin. Saapi nähdä miten kortteja jaksaa hiplata. :sun:
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      Hold'em: 6900 hands, 8.36BB/100
      Hyvä lukema. Onko kyseessä NL FR? Utelias kun olen, niin olisin kiinnostunut muistakin statseista. Oliko tuo 13 siis prosentti, jolla olet laittanut vapaaehtoisesti rahaa pottiin? Paljonko on aggressio yleensä, ja eri kaduilla? Jatkolyöntiprosentti? Toivottavasti ei mene liian henkilökohtaiseksi :)