Via dolorosaaaa with fifty50

• playeriman
      playeriman
      Bronze
      Aika näyttää miten toi otsikko pitää paikkansa.

Muttamutta ja joo. Tästä lähtee fifty50 blogi jossa keskitytään pelkästään tähän peliin. Oma fiftyhistoria on lyhyt. Kokonaisuudessaan varmaan vajaa 500 fiftyä oon pelannu. Joskus muutama peli sillointällöin kunnes jotain reilu kuukausi sitten aloin pelaan vähän enemmän ja iteltä dataa löytyykin viimeisistä 317 fiftystä. Aiemmista peleistä ei sinänsä tarvitsekaan puhua, koska olin silloin huomattavasti huonompi pokerinpelaaja ja saatoin olla be pelaaja noissa silloin. Ei pysty muistaan. :)

Nyt sen 314 kpl 1,5$ + 3 kpl 3,5$ fiftyn otannalla olen voittava pelaaja. Juuuuu, tiedän että otos on pieni. :D

ROI on 19%
      ITM 68%
      Puhdasta voittoa on 93,88$

graafi

Tällä hetkellä aion keskittyä pääsääntöisesti kahteen peliin. Käteisteksuun, sekä tähän fifty50. Syyt on selvät.
      Ekaks. Nää kun ei ole mitenkään pois kummastakaan ja pelipäivänä muutenkin on mukava vaihtaa välillä peliä.
      Tokaks. Tulevaisuudessa jos onnistun nouseen tasoja niin tableselectionin tärkeys kasvaa. Aina ei voi olla hyviä fifty pelejä tai doomia pukkaa ja fiftytiltti uhkaa. Silloin voi hyvin painaa käteisiä, tai toisinpäin.

Kattellaan miten lähtee menemään tämä laji. Alkutasona on 1,5$ ja ihan hilkulla on 3,5$ pelit. Toivon tietenki, että pääsen nuita isommille tasoille körmyyttään vaikka murrrsua joskus...... :D

Tää video on tärkeä mulle ja siksi pitää laittaa se toisesta blogista tännekin. http://www.twitch.tv/pokerstrategy_fi/c/1980973
      Pitää MTT valmennuksen jälkeen kattella tää uudestaan vaikka just eilen ton viimeksi kattelin. Pitää nääs tutkia tarkemmin pelivaihetta jossa Aarni sanoi hiphip! ja laittoi merkkiä keskelle. Ja pari muuta juttua. :)

Strategylle olis mukava saada suomenkielisiä fifty50 videoita tai valmennuksia. Vai mitä?
  • 35 replies
    • tonimerkki
      tonimerkki
      Bronze
      Johan sattui :D Mutisin aivan äsken kuinka strategyltä ei melkein yhtään asiaa löydy fiftareista (paitsi silli vs kuuba -blogi), niin tämä tuli aivan tilauksesta! Itse juuri innostuin samaisesta pelistä, joskaan vielä ei voi sanoa onko kyseessä vain parin illan mittaan osuneen voiton luoma vaikutelma helpoista peleistä, mutta jokatapauksessa tällaista kapeampialaista blogia on mielenkiintoista seurata, kun keskitytään lähinnä siihen yhteen pelimuotoon :)

Kerkesinpä vasta mutisemaan oppimateriaalin puutteestakin omassa blogissa, edes jonkinlainen fiftarien perusteet -artikkeli olisi jo kova juttu. Mutta tuo fiftyvalmennus ainakin pitää katsoa, kiitos linkistä!

:f_thumbsup:
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      yeah seurantaan..taidan itekkin hiukan koklailla noita vielätän kuun aikana :D

pitää lounastauolla katella toi video.

BTW tonimerkki. Kuuballa ja Kuutossillillä on myös omat bloginsa ton skabablogin lisäks.

Onnea peleihin ja tää seurantaan. Montaa pöytää pelaat. tuntuu toi peli sellaselta että helposti se 8-10 menis...? Aluks ainakin..
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Onnea fiftareihin! Kannattaa käydä sittareiden käsianalyysipalstalta läpi ajatuksella kaikki fiftarikädet, sieltä vois löytyä vinkkejä spotteihin ja tapoja analysoida tilanteita. Lisäksi omien käsien postaaminen analyysiin on aina hyvä idea! Enkkupuolella on Fifty50-valmennus, jos lontoon murre taipuu. Voihan muita saman tason fiftaripelaajia tietenkin aina pyytää skypeanalyyseihin, nyt kun kiinnostuneita niihin rupeaa ilmaantumaan enemmän kuin sieniä sateella :f_cool:

Graafisi on kaunis, ja runi sitäkin kuumempi. Keep it up! :f_thumbsup:
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Kerkesinpä vasta mutisemaan oppimateriaalin puutteestakin omassa blogissa, edes jonkinlainen fiftarien perusteet -artikkeli olisi jo kova juttu. Mutta tuo fiftyvalmennus ainakin pitää katsoa, kiitos linkistä!

Samaa mieltä. Ja ole hyvä. :)

Montaa pöytää pelaat.

6 pöytää kerralla. Oon kokeillu useammallakin, mutta itellä tällä hetkellä parhaat tulokset tulee 6 pöydällä. Johtuu varmasti mun pelityylistä jonka takia mun on nähtävä hyvin mitä pöydissä tapahtuu.

Onnea peleihin

Ty! :)

Onnea fiftareihin! Kannattaa käydä sittareiden käsianalyysipalstalta läpi ajatuksella kaikki fiftarikädet, sieltä vois löytyä vinkkejä spotteihin ja tapoja analysoida tilanteita. Lisäksi omien käsien postaaminen analyysiin on aina hyvä idea! Enkkupuolella on Fifty50-valmennus, jos lontoon murre taipuu.

Ty. Lontoo taipuu semisti mut sen verran että pystyy hyvin seuraan.

Graafisi on kaunis, ja runi sitäkin kuumempi. Keep it up!

Yritetään. :)

Oon pelannu noi reilu 300 fiftyä normaalinopeuksisilla. Aina välillä käyn katselemassa miten näissä pelit pyörii ylemmillä tasoilla. Ensivaikutelma tuntuisi olevan, että turbot pyörii paremmin ylempää. Täällä alhaalla kumpiakin peliä riittää tietenki hyvin.
      Itellä etua on enemmän nonturboissa koska on tilaa pelata mun pelityyliin kuuluvaa löysempää peliä alkukahinoissa kun suurin osa pelaa alussa tiukkaa.( Tosin tiukensin hiukan peliä videon jälkeen. VPIP on silti alusta alkaen yleensä jossain 23 tienoilla. Paitsi jos mun vas puolella on löysä MA tai kaks. Silloin pelaan tiukempaa alusta asti.) Ehkä silti kannattaisi ottaa turboja mukaan jatkoa ajatellen.

Tänään en pelannut kuin 6 fiftyä koska olin kotona aika myöhään ja MTT valmennus oli alkamassa. Huomenna sitten enemmän. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Jaahas!

Pääsen pelaan 3,5$ pelejä illalla. :)
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      Elä tuu samaan pöytään?
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja playeriman
      Jaahas!

Pääsen pelaan 3,5$ pelejä illalla. :)
      sama juttu...
      pöydissä tavataan ;)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Katotaan miten käy. Alustavasti etin pöytiä missä ei oo suomalaisia :D
      Mun Fiftyt alkaa vasta plenon valmennuksen jälkeen.
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      kavin pelaa 3 tossa aikasemmin voitin toisen ja kolmanneks toisessa. Yks meni munilleen. Ei se mitään nyt vaan lisää noita tässä piakkoin. Vähemmän tuntu olevan sekoilijoita jotka maksaauskuja millä sattuu verrattuna $1.5 peleihin ja vähemmän perhepotteja :D
    • janssonii
      janssonii
      Bronze
      Mielenkiintoinen blogi! Laitetaan seurantaan tämä. Itsekkin juuri hetki sitten innostuin kyseisestä pelimuodosta ja mukavalta vaikutti ainakin näin alkuun. Onnea peleihin!
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Onnea peleihin!

Kiitos! :)

Nää on mukavia. :) 15 kpl 3,5$ pelejä on nyt pelattu. Plussaakin tuli 16,67$. Tän session perusteella isoin ero 1,5$ peleihin vaikuttaisi olevan 3betsien lisääntyminen. No ei haittaa, pitää vaan adjustaa.

Pelaatko inspector turboja vai tavallisia? Tavallisissa ainakin mulla tuli sittarien alkuun useita familypotteja. Taitaa riippua vaan siitä millaisia vihuja sattuu pöytiin istumaan. Luulen että 7$ fiftyissä meno rauhoittuu ja mennee vähän nitimpään suuntaan pöydät.

Laitetaas yks hauska käsi. :)

Suunnitelma oli tässä bluffia isosti riverillä kun MP foldasi. Itellä kun on semmonen käsitys että yleensä kun vihu donkkii blindejä niin siellä ei mitään hyvää tai ok osumaa voi olla. No kävi joulu itelle riverillä. Oiskohan maksanu puskunki? Vihu oli alkuun tiukan oloinen ja tossa vaiheessa en tienny vihusta muuta.

Poker Stars, $3.26 Buy-in (20/40 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

UTG+1: 1,500 (37.5 bb)
      UTG+2: 956 (23.9 bb)
      MP1: 1,770 (44.3 bb)
      MP2: 2,295 (57.4 bb)
      MP3: 1,038 (26 bb)
      CO: 2,781 (69.5 bb)
      BTN: 1,544 (38.6 bb)
      SB: 1,460 (36.5 bb)
      Hero (BB): 1,656 (41.4 bb)

Preflop: Hero is BB with 5 6
      4 folds, MP3 calls 40, 2 folds, SB completes, Hero checks

Flop: (120) K 3 4 (3 players)
      SB bets 40, Hero calls 40, MP3 folds

Turn: (200) Q (2 players)
      SB bets 40, Hero calls 40

River: (280) 2 (2 players)
      SB bets 40, Hero raises to 600, SB calls 560

Results:
      1,480 pot
      Final Board: K 3 4 Q 2
      SB mucked K J and lost (-720 net)
      Hero showed 5 6 and won 1,480 (760 net)
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja playeriman
      Onnea peleihin!

Pelaatko inspector turboja vai tavallisia? Tavallisissa ainakin mulla tuli sittarien alkuun useita familypotteja. Taitaa riippua vaan siitä millaisia vihuja sattuu pöytiin istumaan. Luulen että 7$ fiftyissä meno rauhoittuu ja mennee vähän nitimpään suuntaan pöydät.
      Turboja pelaan. Ei oo oikeen aikaa norminopeuksisille. Melkeen kaipais HT versioita noista fifty50 peleistä kans :D

Jäi vähän vähemmälle noi eilen. 7 peliä vaan kerkesin pelata mutta mukavasti plussalla kuitenkin $7.3

On muuten kohtuu merkittävä ero tolla chippihinnallakin kun vertaa $1,5. Lähes kolminkertasen summan saa noista voitetuista pelimerkeistä joten noi $1.5 pelit on kyllä aivan kuraa. Meneeköhän ne samalla lailla kun edetään seiskoihin että chipeistä saa sen tyyliin $0,3/100. Pitääpä chekata kun pääsee clientin ääreen. Näissä geimeissä on kyllä potentiaalia ja tosiaan kun toi stuktuuri on tollanen niin tekee mielenkiintosemmaks kun normi donitsit.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      3000 chippiä = Sisäänosto - rake. Rahoille pääsy on täsmälleen saman arvoinen kuin 3000 chippiä.

Eli jos 3.50 peli on karkeasti 3.30$ peli, silloin se on 0.11 / 100 chippiä.

7$ pelissä sitten karkeasti 6.60$ peli, jolloin se on 0.22 / 100 chippiä.

Fifty50 ei itse asiassa keskimääräiseltä kestoltaan oo kauheasti pidempi kuin 9-max Hyperi. Se vaikuttaa paljon että antet tulevat nopeasti ja ei pelata loppuun saakka.
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      eli onko noi tosta isommat siis "linjassa" sitten? (tyhmiä kysymyksiä jotka sais selville kun olis himassa ja sais clientin auki). Koska noi $1.5 on siis $1,32+$0,18 jolloin rake on korkeempi johtuu toi huonompi chippiarvo siitä. eli $1,3/30=$0,04.

Pitääpä kattoa pitänee varmaan paikaansa ne ei vaan oo niin intensiivisiä ja siks untuu paljon lepposimmilta :D

Kattelimpa tot valmennusta lounaalla ja loput illalla. Kyllä hyviä hyviä pointteja sieltä napsin kyllä omaan opeliin..jospa sais ton käyrän nyt sitten taas nousemaan tän minivuoristoradan jälkeen.
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      Chippiarvo on ihan sama jos päädyt esim 3000 merkkiin.
      Rake on pikkusen suurempi 1,5d peleissä.
      Esim jos pelaat 7kpl 1,5d fiftaria maksat rakea 0,77d koska eli 11c/ fiftari ja sijoitat yhteensä 10,5d mutta jos pelaat 3kpl 3,5d maksat rakea 60c mutta silti olet sijoittanut saman verran eli 10,5d. tulikohan ymmärrettävästi ?(

Heitätkö playrman grafiikkaa kun oot saanu 300kpl 3,5d fiftaria kasaan niin sais vertailua mikä pelityyli ois paras?
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Kuutossilli
      Esim jos pelaat 7kpl 1,5d fiftaria maksat rakea 0,77d koska eli 11c/ fiftari ja sijoitat yhteensä 10,5d mutta jos pelaat 3kpl 3,5d maksat rakea 60c mutta silti olet sijoittanut saman verran eli 10,5d. tulikohan ymmärrettävästi ?(

Heitätkö playrman grafiikkaa kun oot saanu 300kpl 3,5d fiftaria kasaan niin sais vertailua mikä pelityyli ois paras?
      Juu voin laittaa.
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Kuutossilli

Juu kyllä mä siis ymmärrän mutta kun tuossa nyt vaan on niin että kun noi muut pelit on ns. tuplauksia toisistaan niin noissa $1.5 peleissä on eroa verrattuna 3,5. koska chippiarvo/100 chippiä on 0.04, 0.11, 0.22, 0.44, 0.88 jolloin siis noissa $1.5 peleissä on suhteessa toisiin peleihin pienemmmät voitot koska se ei ole puolet pienempi jolloinka siis saman määrän rakea maksamalla jos joka pelissä päätyisin rahoille 3000 chipin kanssa niin $1.5 pelejäx7 voitat $8.4 kun sitten $3.5x3 voitat $9.9. Eli koska noi alimmat pelit ei oo $1.75 pelejä joista sais 0,055/100 niin ne pelit ei oo samassa "linjassa" noiden isompien pelien kanssa. Sitä mä vaan tarkotin. Isompi rake ja se että ne on suhteessa muihin peleihin pienemäpiä tekee niistä vaan surkeempia pelata overall kun sitten $3.5+ siitä ylöspäin noi pelit tuplaa edelliseen verrattuna.

Mut joo en enää hönöile aiheesta playerimanin blogissa. Chippiarvo on kyllä tosissaan suhteessa sama mutta $1.5 pelit ei oo linjassa siitä isompien pelien kanssa isomman raken ja pienemmän "arvon" takia. Lähinnä vaan meinasin sitä että noista $1.5 kannattanee pysyä kohtuu kaukana :D
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Fifty50 Turboissa se ei mene ihan noinkaan, koska aina tasojen välillä ei tuplata, esim. 7-15 on isompi hyppäys kun pelkkä tuplaus ja 60-100 on taas selvästi pienempi. Lisäksi 3.5-7 kohdalla myös penninpyöristykset vaikuttavat, eli rake tippuu vaikka chippeihin verrattuna siltä ei näyttäisikään.

1.5 - 0.04 - 7.3%
      3.5 - 0.11 - 5.7%
      7 - 0.22 - 4.6%
      15 - 0.47 - 4.6%
      30 - 0.95 - 4.6%
      60 - 1.90 - 4.6%
      100 - 3.19 - 4.1%
      200 - 6.43 - 3.5%
      300 - 9.72 - 2.8%
      500 - 16.24 - 2.6%

1.5;ssa uskon kyllä että pelaajat ovat sen verran huonompia kuin 3.5;ssa, että tuon raken eron saa omaan ROI;hin kurottua kyllä kiinni. Pääosa peleistä pyörii tuossa 7-60 välillä ja niissä suhteellinen rake pysyy samana, vaikka pelin taso kovenee todella reippaasti.
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Kauaa ei tarvinnu 3,5$ ringeissä pelata. Käteispuolella niin kovaa tunkkia, että joutuu laskee tasoja takaisin 1,5$ tasolle. Pelasin silti muutaman pelin, mut eipä kulkenu fiftyissäkään kaikista parhaiten tällä kertaa.
    • 1
    • 2