5K challenge

• robinspree
      robinspree
      Bronze
      Hei! Elikkä nyt on aikaa pelata kun on lukio loppu ja ajattelin yrittää tämmöstä 500$ --> 5000$ 45 man turboja pelaamalla. Voisin alottaa pienemmälläkin rahasummalla mutta alotan suoraan 1.50$ 45 turboista kun en jaksa noita 0.50$ jyystää :D
      Suunitelma on pelata tosi isolla voluumilla ja yrittää nousta tasoissa ylöspäin, pienennän voluumia aina vähän tason noustessa, mutta näin alkuun ajattelin pelata jopa 400 sittaria päivässä. 45 manit valitsin lähinnä sen takia että tykkään vaan pelata niitä ja oon tottunut multitablaamaan niitä. Tässä ois vähän tasoissa nousu suunitelmaa mitä oon miettinyt:

(500$) 1.50$ ----> (1200$) 1.50$/3.50$ ---> (2400$) 3.50$/7$ ---> (4500$) 7$/15$ --> 5000$ Finish

Eli kun pelikassa saavuttaa 1200$ siirryn mixaamaan 1.50$/3.50$ jne.. Mixaan sen takia että pelejä aukeaa nopeammin, yritän pitää kokoajan vähintään 20 peliä auki kun pelaan.
      Noita tasoja voisi varmaan nousta nopeemminkin mutta ajattelin nyt tommosta kun varianssi on välillä aika sairasta. Noista bonus jutuista en oo niin tarkka kunhan vaan saan tarpeeks rahaa niin siirryn aina seuraavalle tasolle eli saatan muutella pisteitä rahaksi ja lasken ne myös voitoiksi. Niin ja oon toisaan bronze star tällä hetkellä :D

Olisi kiva kuulla vinkkejä ja arvioita että miten käy ja kauanko kestää haasteen suorittamisessa tai onnistuuko ollenkaan! päivittelen tänne haasteen edetessä rupean kohta hakkaamaan :D
  • 16 replies
    • robinspree
      robinspree
      Bronze
      Tässä on vielä aikasempien pelien käppyrää suurin osa peleistä on varmaankin 0.50$ 45 maneja, tossa lopussa on jonkun verran 1.50 45 maneja ja jotain muita mitä oon kokeillu.

• Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Omista peleistä 50-5000 projektista vähän lunttasin ja mietiskelin millaisesta projektista sulla tuossa olis kyse. Oma veikkaus olis, että 500-1200 vaihe menis hyvältä pelaajalta joka runnaa OK noin 3000 peliin, 1200-2400 vaihe sitten noin 2500 peliin ja 2400-4500 vaihe samaten, 4500-finishin kestäessä noin 500 peliä.

Eli siis noin 8500 pelin urakka olis tiedossa, tuolla kassanhallinnalla ei pitäis tulla taka-askelia kyllä, mutta voi mennä hyvinkin myös lähemmäs 20000 pelin urakkaa jos runi on huonoa. Toisaalta, erittäin kuumalla runilla vois mennä alle 5000 pelinkin.

20 pöytää pelaamalla 400 peliä päivässä on todella paljon. Käsittääkseni noin 27 peliä saisit tuntiin, eli 400 peliä olisi noin 15 tunnin urakka? Kannattaa varoa ainakin loppuunpalamista jos useita tuollaisia päiviä meinaa peräkkäin painaa.

Bonuksia ei kannata Starsin omasta kaupasta ostaa jos pelaa 45-hengen pelejä, ennemmin pelaa 6-max hyper-satelliiteilla pisteet pois silloin kun lopettelee omia settejä (eli kun pöytiä on muutenkin vähän, mutta 45;ssa viimeisten pöytien odottelussa menee aina pidempään kuin 6-max hyperit kestävät) ja ottaa rahat turnaustaaloina, turnaustaalat sitten pyörähtävät ympäri kun aloittaa seuraavan setin.

Onnea rojektiin!
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      Tuohan on mielenkiintoinen yritys. Pelimäärät tulee ainakin olemaan kovaa tasoa jos 400/pv huhhuh.. platinum star tulee aika nopeaan myös kun tasot nousee.

Onnea yritykseen ja kerrothan projektin etenemisestä?
    • robinspree
      robinspree
      Bronze
      Kiitos vastauksista!
      Toi 8500 peliä ei kuulosta hirveen pahalta mun mielestä. Kattelinkin tossa että pitää varmaan pienentää toi päivä tavote johonkin 300 peliin ainakin ja sitten tasojen noustessa johonkin 200 peliin koska aamu päivästä ainakin näin arkipäivisin pyörii niin vähän pelejä että toi 400 on kyllä vaikea saada päivässä vaikka muistelisin joskus pelanneeni jonkun 400 yhteen putkeen vielä vanhalla läppärillä :D (nytten on tehokkaampi kone käytössä)

Oon huomannukkin että jotkut pelaa noita 6 max hyper turboja noilla pisteillä mutta en oo koskaan pelannu 6 maxia niin oon sitten pysyny erossa niistä sitten, mutta pitää ruveta varmaan kattelemaan niitä.

Juu päivittelen tänne miten käy :D
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja robinspree
      Oon huomannukkin että jotkut pelaa noita 6 max hyper turboja noilla pisteillä mutta en oo koskaan pelannu 6 maxia niin oon sitten pysyny erossa niistä sitten, mutta pitää ruveta varmaan kattelemaan niitä.
      Niissä on kuulemma niin kalaisa meininki, ettei haittaa yhtään. Käteisomppuvalmentaja Kyyberikin pelasi niitä joskus ennen muinoin (varmaan vielä muutama kuukausi sitten) mieluummin kuin osti bonuksia.
    • robinspree
      robinspree
      Bronze
      Pelasin eilen jonkun melkein 300 peliä ja se meni aika pelleilyks kun ostin ton table ninja 2 ja ikkunat pomppi ihan missä sattuu :D ja pelitilillä oli vähän yli 500$ niin pelasin sitten ne ylimääräset siitä pois ja tänään alotan sitten kunnolla challengen :D Mixaan tossa ekalla tasolla 1.50$ 45 maneja ja 1$ 90 maneja sen takia että pyörii tarpeeks pelejä, mutta muuten pelaan pelkästään 45 maneja.

Tässä ois vielä juttu mitä oon ihmetelly tuolla sharkscopessa. Eli tossa on yhen 45 man pelaajan statsit niin kun toi sininen viiva menee noin paljon ylempänä niin paljonko toi tyyppi on niinkun oikeesti voitolla ja jos mietitään bonukset ja muut mukaan?
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Tuo graafi tarkoittaa että pelaaja on voittanut omalla pelillään 50000$ arvosta taaloja, mutta raken jälkeen käteen on jäänyt 14000$. Koska rakea on maksettu noin 36000$, uskoisin että pelaaja on supernova ja RB kokonaisuudessaan tuosta setistä on todennäköisesti 33% tienoilla. Silloin pelaajalle olisi jäänyt noin 26000$ käteen.

Oma henkilökohtainen arvio on, että tuo pelaaja tuskin on kovin hyvä regu 45-hengen peleihin, kun saavutettu ROI on melko pieni.

1$ peleissä on muistaakseni myös 45 hengen pelejä, eli jos saa miksattua 1$ 90, 45 ja 1.5$ 45 pelejä, saa jo aika hyvän setin aika nopeasti käyntiin.
    • tuoast
      tuoast
      Bronze
      Eihän tää sitten ole mikään 45- challenge jos miksaat eri pelaajamäärän turnauksia. Mikä saa sinut olettamaan että kalliimmilla tasoilla alkaisi nopeammin pelit?
    • robinspree
      robinspree
      Bronze
      Siis sen takia kun rupeen mixaamaan noita isompia tasoja mutta tässä alussa en jaksa mixata 0.50$/1.50$ 45 turboja mutta kun saan pelikassan tosta 500$ -> 1200$ niin alan mixaamaan 1.50/3.50 ja sit 3.50/7 45 maneja jne.. ja mixaan niitä siis just sen takia kun ei oo tarpeeks pelejä.

Sit tota 45 mania on myös 1$ mutta se ei oo turbo niin en sen takia viitti ruveta sitä sekottamaan.
    • tuoast
      tuoast
      Bronze
      Siis sen takia kun rupeen mixaamaan noita isompia tasoja mutta tässä alussa en jaksa mixata 0.50$/1.50$ 45 turboja mutta kun saan pelikassan tosta 500$ -> 1200$ niin alan mixaamaan 1.50/3.50 ja sit 3.50/7 45 maneja jne.. ja mixaan niitä siis just sen takia kun ei oo tarpeeks pelejä.

Sit tota 45 mania on myös 1$ mutta se ei oo turbo niin en sen takia viitti ruveta sitä sekottamaan.
      Selvä, nyt yksinkertanenkin tajusi. :D
    • robinspree
      robinspree
      Bronze
      Tässä kävikin nyt niin että tää muuttuu 6max hyper challengeks muuten jatkan samaan malliin, jonkun aikaa pelattuani noita 45 maneja huomasin että eihän tossa oo mitään järkeä niissä kestää sen verran kauan pelata että isoa määrää on vaikee pelata päivässä ja parhaillakin 45 man pelaajilla joita ei oo paljoa niin on tosi pieni roi 5% luokkaa ja hirveät swingit.

Joten yritän nyt saaha pelikassan kasvamaan 6max hypereillä vaihteeks ja nousta tasoissa ylöspäin mahollisimman nopeeta, tasoissa nouseminen pitäis olla myös helpompaa näillä kun 45 maneilla. Tavotteena on pelata vähintään 2000 sittaria joka viikko ja viikon päätteeks pelaan aina pisteet 6max hyper sateliiteissa ja yritän muutaa ne T moneyks. Pelikassan hallintaa myös muutan agressiivisemmaks, olen ajatellut että tarvisin jotain 150-200 buy iniä aina seuraavalle tasolle siirtymiseen.

Mulla ei tosiaankaan oo näistä hirveesti aikasempaa kokemusta, katoin muutaman tunnin videoita näitten pelaamisesta ja seurasin vähän aikaa hyvien regujen pelaamista.Alotin sen jälkeen pelaamaan 1.5$ 6max hyper tubo pelejä ja oon näitä nyt muutaman päivän grindannu ja tässä on tämän viikkosta tulosta:

Ps mitä mieltä olette uudesta pelivalinnasta ja kassanhallinnasta riittääkö 150buy iniä näihin? Ja kuinka nopea nousu on mahdollista, 1-2 viikossa isommalle tasolle vai meneekö kauemmin?
    • tuoast
      tuoast
      Bronze
      Mulla on kyllä paljon korkeempi roi niissä kun 5%, otanta vajaa 15k turnausta.
    • robinspree
      robinspree
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja tuoast
      Mulla on kyllä paljon korkeempi roi niissä kun 5%, otanta vajaa 15k turnausta.
      Millä tasolla pelaat ja pelaatko 180 maneja seassa vai pelkästään 45 maneja ja pelaatko turboja?
    • robinspree
      robinspree
      Bronze
      Luin tuota aarnimetsan blogia läpi ja sain tässä päähän että voisinpa vaikka herätellä tässä omaa blogia taas henkiin! elikkä ensimmäisestä yrityksestä nousta 5000$ asti ei tullut hevon paskaa.. Nyt yritän sitä uudestaan ja yritän olla antamatta periksi! yritän myös keskittyä pelin opiskeluun enemmän ja ottaa yksityisvalmennusta ja kattoa mihin suuntaan peli lähtee kehittymään.

Olen tässä pari viikkoa taas pelannut aika paljon mutta lähinnä tilttaillut ja hävinnyt melkein koko pelikassan ja jäljellä ei ole kun 50$ :D yritän nousta nyt tästä ilman uutta talletusta ja koitan pelata nyt niitä pelejä vaan mitä osaan jotenkin eli tällä hetkellä lähinnä 45 manit ja sitten jossain vaiheessa voisi harkita jotain muuta kuten 18 maneja jos kehityn tarpeeksi.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Miten pelit sujuneet?
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Alkuperäinen kirjoittaja HuhtalaJ
      Niissä on kuulemma niin kalaisa meininki, ettei haittaa yhtään. Käteisomppuvalmentaja Kyyberikin pelasi niitä joskus ennen muinoin (varmaan vielä muutama kuukausi sitten) mieluummin kuin osti bonuksia.
      Kyyberi pelaa niitä edelleen, koska niissä on parempi odotusarvo kuin platina-tason $200 bonuksessa, jos mittaa pelkästään rahassa. Pisteitä on kiva säästellä ja pe tai la iltana sihijuoman kanssa sitten flippailla.