This iz madness?

• masa9
      masa9
      Bronze
      Jou! Sellanen ajatus on tossa vähän aikaa jo pyöriny mielessä, että vois avata tälläsen pienen blogintyngän tänne, johon on sit kiva raapustella kun pelit kulkee tai sitten toisaalta kun ei kule. Siitä niin ihanasta EV:n alle runnailustahan on kiva aina itkeä toki, itsekin siitä tykkkään ja myös harrastan.

Tähän alkuun voisin kertoa jotain faktoja ittestäni eli here we go! Ikää on 18 vuotta ja Jyväskylän liepeiltä tullaan, mutta nuoresta iästä huolimatta pokeria oon kerenny pelaa jo aika paljon, noin 4-5 vuotta jos nyt suunilleen matikkapää pelaa näin aamusta. Alussa tottakai freerolleja pelailin vaan netissä, kun ei ollut rahaa mitä tallettaa ja vaikka olisikin ollut, niin vanhemmat eivät sitten ajatuksesta kovin pitäneet, niitten kauttahan se olisi tottakai pitänyt tehdä. Sitten yhtenä uutena vuotena, oisko ollu 2006-2007 vai 2007-2008 vuodenvaihde pelattii entractionilla yhtä frollia koko yö, valuet ei ollu kyllä kohillaan, sillä pelaajia oli se 2000 ja kolme ekaa sai rahaa, mutta mikäs siinä kyllähän se uus vuos siinäkin vaihtuu. Siitä tuli se 3e muistaakseni ja sen jälkeen en oo koskaan menny poikki. Eli nää rahat millä mä nyt pelailen, on omalla pokerinpelaamisella tehtyjä rahoja, kai sitä sitten on jotain oikeinki tehty. Alaikäsenä tuli kyllä tehtyä niin paljon tyhmyyksiä pokerin parissa, sähläsin aina yksin tai kavereitten kanssa kotiusten kanssa jotenki ja lopputulos tiietään. Eli saitti paino mun tilit kii ja en tietenkään saanu niitä auki ku pelasin väärällä iällä ja joskus viel väärällä nimelläki, lol. (En tiiä et onks tästä järkee jauhaa tänne, mut pitipä tääki nyt kertoa. :D ) Vieläkin niitä rahoja siellä on, veikkaisin että lähemmäks 3000e eri saiteilla makaa meikän rahoja, eipä voi mittään.

Mutta joo, nyt ku täyttänyt 18 nii alkanu pokerin kanssa löytyy se oikee peli mulle itelle, alaikäsenä tuli pelailtua aina vähän mitä sattuu, mitä millonki huvitti. Omaha kiinnosti jo alaikäsenä mut sillon se pelailu oli satunnaista, shottia otettii lähes joka päivä sinne isojen poikien peleihin. :D
      Nykyään pelinä toimii PLO 0.25/0.50 lähinnä joskus pelailen kyl kanssa kakskymppistä ja satastakin vähän pöytien määrästä ja samaten myös tiltin määrästä riippuen. Myös MTT- turnauksia vetelen jonku verran, mutta omahaa kyllä huomattavasti enemmän. Tavotteita ei mulla oikeen ees ole, toi PLO50 taso tuntuu kyl sopivan mulle tällä hetkellä niin hyvin, etten näe kiirettä vielä rynnistellä noihin isompiin peleihin. Ja kyllähän tälläkin tasolla ihan hyville liksoille pääsee kun vähänki osaa pelata. Mutta varianssin kanssa pelaaminen on kyllä niin julmaa peliä, jos nyt sattuis vähänkin pitempi downswingi tulemaan, niin enpä tiiä mitä sitten tekisin, alemmas ei oo kyllä enää intoa mennä oikeestaan. Rollit mulla on tällä hetkellä iPokerilla ja entractionilla pääosassa, muualla sit jotain rollinjämiä. iPokerin ja entractionin rollit kun yhistää nii summa on joku reilu 3000e tällä hetkellä, eli ihan kivat 60 biniä tolle tasolle mitä vetelen. Kuten jo sanoin kiirettä ei oo vielä isompiin pöytiin mennä, harjataan nyt ensin tää taso oikein kunnolla. (jos harjataan) Entractionin ja 24hpokerin oon nyt valinnu kuitenki pääsaitiks, mut välillä siellä on kyllä niin kuivat pelit, eli joko pöytiä on vaan 1 tai 2 tai sitten 6 regua hiillostaa toisiaan joka pöydässä. Tosin on siellä niitä huonoja regujakin (jos joku haluu tietää nickkejä, niin kerron kyl.) mutta enemmän niitä solidia pelaavia kyllä, eikä niistä paljon valueta irtoa. Itellä ku tahtoo mennä pannu huuruun just sellasta abc-peliä pelaavien vakkareitten kaa ja alan agroilee ja rahaa palaa. Joten se toinen saitti on sit aina varalla jos entralla ei oo pelei ku tekee mieli pelata. Ja iPokerilla kyllä riittää pöytiä ja valueta ihan riittämiin asti. En tiiä et oisko se sit kuitenki järkevämpää pelata vaan yhel saitil, tossahan menettää jonku verran valueta esim. nois rakekisois mitä 24hpokeril on, kun pelaan aina välillä jossain toisella saitilla. Noh mielummin teen rahat kyl pöydistä kun rakekisoissa huoraamalla tottapuhuen. :D Vähän kakspiippunen juttu kyl.

Pakkohan first-postiin on sisällyttää myös nää mun statsit sun muut käyrät joten tässäpä tulee:

Tässä on mun plo50 pelit tähän mennessä suunilleen, joku nick saatto jäädä pois, mut väliäkö hällä. Noi kädet oon läiskiny varmaan noin 3 kuukauteen joten ihan hyvin tullu pelattua. Ite en ollu kattonu mun lifetime plo50 pelien käyrää ja nyt ku näin sen, niin yllätyin kyl vähä et oon runnannu noinki paljo EV:n yli. :D Mut mikäs siinä, mielummin yli kuin alle. Tossa noi ekat 20-30 tuhatta kättä olin vielä vähän hakusessa tän tason kanssa, mutta nyt oon kyl päässy koko ajan enemmän peliin sisälle ja se näkyy kyl voitoissakin. Aika swingaavahan toi mun peli on, mut sitä se omppu on.

Tää kuukaus tähän mennessä on menny aika kivasti, toi käyrä on jopa yllättävän hyvän näkönen ei oo tullu pahempia downswingejä mikä on tottakai aina kotiinpäin. Mut eiköhän sellanenki tuu viel jossai vaiheessa. :D

MTT- käyriäki voisin postailla, oon varmaa lifetime up niist joku 10k$ karkeasti pyöristettynä. Niitä pitäs ehkä enemmänki pelailla, mut menee aina vaan hermo niihin, for obvious reasons. Aina ku menos pitkälle nii sit joku vatun italiaano tulee ja vetää AK:sta ohi sen A3 offarilla ja lämmintä kättä herolle. Mut turnaukset on kivaa vaihtelua aina välillä, ei siin mitää,

<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=unledqma.png&s=860&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>

Tossa on ehkä lifetime mun paras nick, siinä suhteessa että suunta on kokoajan ylöspäin eikä suurempia downswingejä oo tullu. On mulla jotain sellasia käyriä missä ollan eka pelailtu rolleja ja sitte voittanu sen reilun 2k, mut mielummin mä voitan tollein vähitellen ja kasaan sellain rollia ku kerralla isosti 'tuurilla' , kuten esim. tällä nickillä:

Uploaded with ImageShack.us

Toi sisältää mun isoimman shippauksen ikinä, noin reilu 2.5 kiloo joskus monta vuotta sitten. Siihenki sisältyy hauska tarina, jonka täs samal vois kertoa. :D Elikkä pelailin vieläpä kaverin acolla, joka hänki oli alaikänen, jotain random sattia entran 100k guaraan ja shippasin sit lipun siit. Noh voitin sit vähemmän tai enemmän tuurilla siit turnauksest sen reilu 2.5k, taisin olla 9 siin turnaukses perus AQ<AJ pre AI ulos. :( Noh sit mietittii kaverin kaa et mitä tehään niil rahoil, kaveri tottakai halus päästä osingoille koska se oli sen account. :D Tässä kohtaa muisti vähän pätkii, on siit kuitenki jo varmaa 3 vuotta aikaa, mut lopulta siin kävi nii et meikä oli shotittamassa koko rollilla plo 1k pöyäs ja se hupi ei kauaa kestäny. :D Kuoppasin siellä vajaat 2k johonki varttiin, en tiiä et mitä mun päässä kyl sillon liikku. =D Noh vaihoin sit saittia ja grindasin ne rahat takasin noin viikossa tai parissa jostai ihan minimaalisesta summasta. Oli aika voittajafiilis sillon täytyy myöntää!

Mutta joo, eipä tässä muuta sitten, tulihan siihen jo jonku verran kirjotettuaki! Päivityksiä tulee välillä tiuhempaan ja välillä ei niin tiuhaan tahtiin, voitoista tottakai pitää aina braggailla ja jos tulee lunta tupaan nii sitten itketään. :s_cry: Blogin nimen keksimisen kanssa oli muuten vaikeuksia, joten älkää siitä välittäkö. :s_grin: Kiitos ja adios!
  • 792 replies
    • xMadFishx
      xMadFishx
      Bronze
      Hienoa, lisää omputtelijoita. Pitääpä pistää seurantaan, kävin yks päivä jo katteleen et löytyskö sulta blogia jostain :f_thumbsup:
    • grrim
      grrim
      Bronze
      oha se plo kivaa ku vetää 20 bin yli ev
    • masa9
      masa9
      Bronze
      Pitäähän jonku seki tehä, vai mitä? :s_evil:
    • xMadFishx
      xMadFishx
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja grrim
      Kuulostaapas katkeralta, onks tää kaveri vieny sun rahat vai mitä? :D :D
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja xMadFishx
      Kuulostaapas katkeralta, onks tää kaveri vieny sun rahat vai mitä? :D :D
      No eipäs nyt tehdä hienosta blogin aloituksesta heti taistelutannerta. :f_love:

I Respect masan peliä. Luen myöhemmin aloituksen paremmin. Hienoa kuitenkin että blogin aloitit. :f_thumbsup:
    • grrim
      grrim
      Bronze
      en pelaa plo huvittaa vaa blogi nimi ku jos vetäis ees tasan ev mukaa ni se vetäis 1bb/100
    • partane
      partane
      Silver
      en pelaa plo huvittaa vaa blogi nimi ku jos vetäis ees tasan ev mukaa ni se vetäis 1bb/100
      2bb/100 jos en nyt oo iha puusilmä. PLO50 kun kerran tuo on.

EDIT: Ja käyrä on muute € vaikka pelit on ainakin osittain pelattu $.
    • masa9
      masa9
      Bronze
      no anteeks ku en oo mikää zyne :baby:
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja masa9
      no anteeks ku en oo mikää zyne :baby:
      Zyne ei oo Timantti. Eikä moni muukaan. :f_cool: Häikäsee.
    • masa9
      masa9
      Bronze
      Tulipas pelattuu pitkä sessio ainaki omassa mittakaavassa. Swingas ihan kivasti niinku aina.

Käsiä:

Hero (MP): $56.39
      CO: $176.92
      BTN: $52.36
      SB: $98.16
      BB: $175.85
      UTG: $159.44

Pre Flop: ($0.75) Hero is MP with Q :diamond: Q :spade: T :heart: A :club:
      1 fold, Hero raises to $1.75, CO calls $1.75, 3 folds

Flop: ($4.25) 7 :spade: Q :club: J :heart: (2 players)
      Hero bets $2.50, CO calls $2.50

Turn: ($9.25) J :club: (2 players)
      Hero bets $6.50, CO calls $6.50

River: ($22.25) 5 :spade: (2 players)
      Hero checks, CO bets $16.50, Hero raises to $45.64, CO calls $29.14

Final Pot: $113.53
      Hero shows Q :diamond: Q :spade: T :heart: A :club:
      CO shows K :heart: T :diamond: J :diamond: 3 :heart:
      Hero wins $110.53
      (Rake: $3.00)

Vastassa tiukka mut silti ihan hyvä vakkari, dynamiikat oli jo täs vaihees sellaset että tiesin että se valuttaa viel pelkän jätkänki riverillä toivoen maksua mun mahollisilta nauloilta. Vihu koppas ton mun riverin check-shoven instana.

UTG: $54.97
      MP: $65.08
      Hero (CO): $60.78
      BTN: $26.67
      SB: $41.25
      BB: $68.33

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with J :diamond: K :diamond: 8 :spade: K :spade:
      2 folds, Hero raises to $1.75, 2 folds, BB calls $1.25

Flop: ($3.75) K :heart: 6 :heart: J :spade: (2 players)
      BB bets $3.75, Hero raises to $13, BB calls $9.25

Turn: ($29.75) 5 :spade: (2 players)
      BB checks, Hero bets $22.25, BB calls $22.25

River: ($74.25) Q :spade: (2 players)
      BB bets $31.33, Hero calls $23.78 all in

Final Pot: $121.81
      Hero shows J :diamond: K :diamond: 8 :spade: K :spade:
      BB shows 7 :diamond: T :spade: 7 :spade: Q :diamond:
      Hero wins $118.81

Vastassa tuttu vakkari, joka 10-tablaa ja painelee nappeja vähän miten sattuu aina välillä. Uskoisin et sen plääninä oli painaa kaikki riverit mihin tulee joko hertta, pata, 9 tai ässä, ja ehklä jotain kortteja jotka tuo jotain suoria täyteen, kuten 4 vaikkapa. Jos asia oli niin sen peli on ihan ok, vaikka saanki riverillä tosi hyvät oddsit kopata tulee siihen pöytään nyt mitä vaan, mutta pelkällä heikolla värinvedolla ja oesdilla tollaseen pöytään ei kyllä saa oddseja lähtee makselee. Noh paisti mikä paisti.

SB: $35.26
      BB: $104.55
      UTG: $49.75
      Hero (CO): $82.75
      BTN: $210.78

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with 7 :heart: A :spade: A :diamond: 9 :spade:
      UTG raises to $1.75, Hero raises to $5.50, 3 folds, UTG calls $3.75

Flop: ($11.75) 9 :diamond: K :spade: 3 :spade: (2 players)
      UTG checks, Hero bets $8.25, UTG raises to $36.50, Hero raises to $77.25, UTG calls $7.75 all in

Turn: ($100.25) Q :club: (2 players - 1 is all in)

River: ($100.25) Q :heart: (2 players - 1 is all in)

Final Pot: $100.25
      UTG shows Q :diamond: 5 :diamond: 6 :spade: T :spade:
      Hero shows 7 :heart: A :spade: A :diamond: 9 :spade:
      UTG wins $97.25

Tää menee sarjaan, regs-going-nuts. Vastassa sama vakkari ku tossa ekassa käessä, minkä pistin. Eli tiukka pre kuten myös postflop. Std shove mul flopilt, eipä holdannu tällä kertaa ja vihun check-raise semibluffi saa palkintonsa mitä ei kyl ansainnu.
    • masa9
      masa9
      Bronze
      jaahas kiva kuoppa tuli kaivettua tos äske, ei mul muuta.
    • masa9
      masa9
      Bronze
      mietin et vois painaa tsekille tai suomelle koko rollin, en tiiä kyl et uskaltaako, suomelle ainakaa. noh jonku verran ny ainaki molemmille.
    • understumf
      understumf
      Gold
      mietin et vois painaa tsekille tai suomelle koko rollin, en tiiä kyl et uskaltaako, suomelle ainakaa. noh jonku verran ny ainaki molemmille.
      http://crazyshit.com/cnt/medias/10878-o ne-lucky-guy
    • masa9
      masa9
      Bronze
      MIKS EN KERRANKI TEHNY SITÄ MITÄ LUPASIN, asdddddd. pakko mennä painaaa tälläne semi_känni_tiltti_sessio tähäön välii, ja paikata tää kuooppa.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Eipäs nyt tilttailla siellä. Omppu ja tilttiherkkyys ei nimittäin sovi hirveen hyvin yhteen. swingit on jotain ihan karmeita. Hyvähän se on et jotkut runnaa EV:n yläpuolellakin.

Eikä all-in EV kerro läheskään kaikkea, jos esim. saadaan nauloilla se puoli stäkkiä sisään pre ja loput menee sisään dogina niin käyrät näyttää kieroon vaikka on periaatteessa pelattu oikein.

Ei muuta kun tsemppiä peleihin, laitetaan blogi seurantaan. :f_thumbsup:
    • masa9
      masa9
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Tikkari
      Eikä all-in EV kerro läheskään kaikkea, jos esim. saadaan nauloilla se puoli stäkkiä sisään pre ja loput menee sisään dogina niin käyrät näyttää kieroon vaikka on periaatteessa pelattu oikein.

Ei muuta kun tsemppiä peleihin, laitetaan blogi seurantaan. :f_thumbsup:
      Nyt ollaan kyl asian ytimes. Tuntuu et kaikki vaan kattoo tota EV-käyrää aina ja perustaa kaiken siihen että kuinka hyvä kukakin on pelaamaan. Tottakai se suuntaa antaa, mutta ei sitä sokeasti kannata silti kattoa.
      Entran vakkaritki on jotku niin karmeita, mutta ne luckboxaa aina ku puolet stackist sisäs ja sit ev:t näyttää koilliseen niil vaik ei pitäis.

Ja joo kyllä mieki runnaan välil ev:n alle kans. =( On kyl ollu viime päivät aika karmeeta tuo pelailu, tullu pataan joka suunnast. Sitä downswingiä oottelin jo ja sellasen sain! Tällä hetkellä en todellakaa crushaa PLO:ta vaan se crushaa mua!

PS. ei kantsi kuunnella tätä biisiä tai pelit menee ihan hevonvatuillee.
      Hyvä kipale taas tält jannult, mut täl on joku d00mswitch vaikutus mun peleihin.

• grrim
      grrim
      Bronze
      Tarkotin vaa että kyllä toi graaffi osviittaa anto siihe et sul o kova heatteri päällä ja otat jo shottia plo100 ja sul 3k roll 30 bin aiva liia pieni shotituksee plo + sanoit et oot tiltti herkkä etkä haluu pudottaa enää plo 25 ni sillo nois shoteis ei oo mtn järkee tolla rolli määrällä koska kyllä säki kohta saat tuntee mitä se plo o parhaimmillaa kute nyt oot saanukki
    • masa9
      masa9
      Bronze
      Tarkotin vaa että kyllä toi graaffi osviittaa anto siihe et sul o kova heatteri päällä ja otat jo shottia plo100 ja sul 3k roll 30 bin aiva liia pieni shotituksee plo + sanoit et oot tiltti herkkä etkä haluu pudottaa enää plo 25 ni sillo nois shoteis ei oo mtn järkee tolla rolli määrällä koska kyllä säki kohta saat tuntee mitä se plo o parhaimmillaa kute nyt oot saanukki
      Juu, tota shotitusta en kyl harrasta, muutaman kerran siellä käyny parit binit tilteissä painamassa, mutta tossa muutama päivä sitten lupasinki jo itelleni, etten sinne enää mene. Ja kyllä tidossa on mitä plo on parhaimillaan ja pahimillaan, dont worry. :f_cool:
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Pelaatko muuten Ongamen verkossa omppua?