Zanfessin Valmennusryhmä

• Zanfess
      Zanfess
      Bronze
      Moro!

Pistetääs blogi pystyyn meikäläisen valmennusryhmästä. Tänne on kaikilla pääsy ja myös valmennusryhmään kuulumattomat voivat tänne kirjoitella. Tulemme ryhmäni kesken postailemaan tänne kinkkisiä käsiä, kommentteja, palautetta, ehdotuksia, keskusteluja valmennussessioiden sisällöista yms yms. Myös offtopicit sallittu. Blogin idea on luoda hieman näkyvyyttä valmennusryhmälle ja mahdollisesti motivoida myös ryhmään kuulumattomia pokerin ja oman pelin edistymisen suhteen.

Ensimmäiseksi toivoisin ryhmäläisiltäni jokaiselta lyhyen esittelyn jotta tulemme tutuiksi! :)
  • 106 replies
    • Miksatin
      Miksatin
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Zanfess
      Myös offtopicit sallittu.
      Lyödään yksi heti alkuun :)

Miten sulla meni parin päivän takaisessa (muistaakseni 27$) KO turneessa, reilasin sua hetki kuplan puhkeamisen jälkeen. Sulla oli n. 40k stäkki silloin. Jäi vaivaamaan ;D
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      YO

34v. valtion virkamies. Kotoota löytyy Vaimo ja 3 lasta, 2 tyttöä ja 1 poika.

Pokeria pelannu ailahtelevalla menestyksellä kohta 4 vuotta. Ja oikeestaan aina kun on menny paremmin oon vaan torspona kotiuttanu rahoja ja käyttäny erilaisiin juttuihin kuten lomareissuihin yms. iPadeihin :D

Nyt sitten tämä mainio tilaisuus koitti ja pääsin ryhmään niin ihan uudella puhdilla etiäppäin. Käkky on mun main game mutta HUSNG pelit ollu myös aina lähellä sydäntä. Nyt sittareihin luova tauko ja käkkyilyä vaan sitten painamaan.

Good to be here.

xxIxx
    • Zanfess
      Zanfess
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Miksatin
      Alkuperäinen kirjoittaja Zanfess
      Myös offtopicit sallittu.
      Lyödään yksi heti alkuun :)

Miten sulla meni parin päivän takaisessa (muistaakseni 27$) KO turneessa, reilasin sua hetki kuplan puhkeamisen jälkeen. Sulla oli n. 40k stäkki silloin. Jäi vaivaamaan ;D
      Tää tais olla joku turbo jos oikein muistan? Tais mennä niin että AKs vs QQ menin poikki preflopissa average pinolla joka oli jotain 17bb. Rouva turniin ja player out, jotain 60$ plussaa tms :)
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Milläs tasolla ryhmäläiset käkkyä painelee? Eihän siitä kassasta toki kovin paljoo kannattas kotiutella, jos on halu nousta isompiin.
    • MarkusYl
      MarkusYl
      Bronze
      Tää valmennusryhmä on kyllä hyvä juttu, harmi kun oma tilanne ajankäytön suhteen on tällähetkellä semmoinen ettei kannattanut pistää hakemusta vetämään. Tsemiä kaikille ryhmäläisille, varmasti hieno paikka kehittyä!
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Mulla on aina NL10 kassa varalla. En vaan nykyään pidä enää paljoakaan pokerisaiteilla. Mun mielestä noin pääosin NL5 ja NL10 vihut aika samanlaisia torspoja. Katellaan missä mehukkaimpia pöytiä löytyy ja mennään sillä.
    • Zanfess
      Zanfess
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ghaleon
      Milläs tasolla ryhmäläiset käkkyä painelee? Eihän siitä kassasta toki kovin paljoo kannattas kotiutella, jos on halu nousta isompiin.
      Tämä ryhmä on mikrotason NL holdemia varten ja pääosin 6maxia. Eli NL10 taitaa vähintään olla jengillä se pelitaso, kun kuitenkin tuo kultalätkä kaikilta löytyy. Polkasin ryhmän käyntiin vasta nyt illalla, joten en ole kerinnyt vielä tutustua ryhmäläisiin ollenkaan. Mutta jostain se on alotettava ja innolla odotan kaikkien esittelyä ja ekaa sessiota!
    • KariJuhani1
      KariJuhani1
      Bronze
      Terve!
      Lyhyttä esittelyä pyydettiin joten täältä sellainen tulee.Eli nimi on Kari ikää 39 vuotta ja työkseni kasailen isoja maalämpöpumppuja. Pokeria olen pelaillut jo useamman vuoden pääasiassa talviaikaan koska kesällä teen jokin verran omaan taloon remontteja ym. ja pokerissa se menestys ei tällä hetkellä ole niin hyvä että kannattaisi ympäri vuoden pelata. Kun tulin valituksi tähän valmennusryhmään olen jatkanut pelejä näinkin pitkään alkukesään. Kevät maalis-toukokuu on ollut pokerin kannalta heikko, pelasin noin 50k käsiä break even tuloksella ja ilman valmennusryhmää olisi kevään pelit jo loppuneet osaltani. Kesäkuu on lähtenyt hyvin käyntiin; 3500 kättä voitolla 115$. Niin ja pelailen nl10 pöydissä 4-6 pöytää kerralla. Muutamana aikasempana talvikautena olen onnistunut rahaa kotiuttamaan pari kolmesataa taalaa joten kaiketi voin sanoa olevani ainakin "lievästi" voittava pelaaja noissa ympyröissä.Tavoitteeni valmennusryhmän osalta on vaatimaton :f_biggrin: omaksun uutta tietoa niin paljon kun pystyn ja nousta voitolliseksi nl25 pelaajaksi näin alkuun. kynä ja paperit on jo valmiina muistiinpanoja varten :P
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Zanfessille ja ryhmälle :s_thumbsup: , hienoa saada häppeningiä blogialueelle. Kun tällä blogilla on useampia kirjoittajia, voisi odottaa että päivityksiäkin tulisi tiuhaan.

KariJuhani tuossa jo ottikin vähän tavoitteita esille, mutta mites muun valmennusryhmän osalta, millaisia tavoitteita on pokerin osalta lähitulevaisuudessa?

Jos joku jaksaa myös tänne noita kynä-paperi-muistiinpanoja sessioista naputtaa, niin olisi hieno nähdä mitä noissa sessioissa oppii. Voisi motivoida muitakin käymään läpi omaa peliään niiltä osin.
    • gargavelho
      gargavelho
      Bronze
      Morjesta!
      20v ikää ja puoltoista vuotta pokeria. Nl20 tasolla pelailen tällä hetkellä ja tuloksellisesti melko break eveniä/marginaali plussaa.
      Omassa pelissä vielä paljon kehitettävää ja siihen uskonkin saavan apua tässä valmennusryhmässä. Tavoite nyt valmennusryhmän aikana on kehittyä voittavaks pelaajaks tällä tasolla.
      Kesäduunia ei löytyny, joten pokerille pitäis löytyä aikaa joka päivä, vaikka toinen harrastus eli skeittaus viekin suurimman osan päivästä.

Tätä valmennusryhmän alkamista onkin jo innolla odotettu :)
    • Tusinamies
      Tusinamies
      Bronze
      Terve vaan!

22v opiskelija, pokerin aloitin pari vuotta sitten harrastusmielessä. Oikeastaan noin vuoden verran kerryttänyt sieltä satunnaista lisää opintotukeen. Pelitasoksi vakiintunut nyt NL20 ja joskus haetaan kympistä vauhtia. Sivussa pelaan $1-5 buy-in turnauksia joista tullut ihan mukavasti rahastuksia. Realistiseksi tavoitteeksi voisi asettaa edgen saaminen NL20 reguihin ja omien pahimpien leakkien huomioimisen & paikkaamisen. Yksistään ei niitä niin helposti huomaa, mutta varmasti porukassa ja valmentajan avulla saadaan tilkittyä muutama reikä. Jos vähän ylemmäs tähdätään niin tasonnousu NL30 tasolle maittaisi.

Kävi niin hyvin että pääsin tässä heti kesän alussa töihin, joten aikaa en välttämättä ehdi uhrata ihan niin paljon kuin alunperin oli suunnitelmissa, mutta painetaan sen verran kuin voidaan. Parin tunnin pelisessiot päivässä pystynee pelaamaan A-peliä. Jälkianalyysit voi tehdä vähän väsyneenäkin kun käytännössä tilanteiden miettimisaika on rajaton.

Tsemppiä kaikille peleihin ja kukin tahoillaan murskatkoon oman pelitason kesän jälkeen! :s_cool:
    • Zanfess
      Zanfess
      Bronze
      Hyvä hyvä! Vielä yhdeltä tyypiltä puuttuu esittely mutta eiköhän sekin tule tässä piakkoin. Gargavelho tsekkaas skyperyhmä ja lue läpi, voitais sopia ton ekan session aika.

Muille tiedoksi että ryhmä pyörähtää sessioiden muodossa käyntiin tulevalla viikolla. Aloitan jokaisen pelaajan kanssa yksityissessiolla jonka kesto n. 1,5h. Sessiossa pelaaja pelaa omaa normaalia peliään ja meikäläinen kyylää takapiruna taustalla. Ideana siis on selvittää pelaajien lähtötaso jotta tiedän minkälaisten veijareiden kanssa olen tekemisissä ja miten voin kutakin pelaajaa auttaa parhaiten. Lisäksi voin sitten suunnitella lopun ajankäytön optimaalisemmin kun on tiedossa minkätason pelaajia pitää valmentaa.

Ekasta valmennussessiosta jokainen ryhmäläinen käy sitten tänne kirjoittamassa omia fiiliksiään ja kokemuksiaan.
    • mesisification
      mesisification
      Bronze
      Terve vaan :)

18v opiskelija, pelannut vajaa vuoden pokeria. 40 euroo talletin joskus viime vuoden syksyllä, ja aloin pelaamaan käteistä / sittareita, vähän mitä millonki huvitti. Pienimmät sittarit suju ihan hyvin, rolli nous pariin sataan ast, sit alotin käteisen. Nykyään hypin NL10 ja NL20 välillä, aikalailla breakeven pelillä, ja siihen pitäs saada muutos. NL2 ja NL5 biittasin aika vauhdilla, mut NL20 kynnyksellä oon painiskellu jo aika pitkään. Toivottavasti tähän saadaan muutosta aikaan, motivaatio on ainakin korkeella. En laita itelleni mitään tiettyjä tavoitteita, sen verran kuitenkin että pyrin ottaa tästä valmennusryhmästä mahdollisimman paljon irti, jotta vois sit tulevaisuudessa nostaa tasoa NL50, ja kukaties miten korkeelle siitä :)
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      niin ne tavotteet..no grand sceme on jonain päivänä pelaas HU käkkyä ja oon nyt pelaillukkin sitä nanotasolla kovan RB:n ansiosta voitokkaasti.

Mähän olin jo vähän niinku lopettanu pokerin kunnes viime jouluna Partypokerin tyypit laitto mun tilille rahaa jota sitten rupesin grindailee. Siitä innostuneena 50€ 24h pokerille tarkotuksena opetella sittareiden saloja. Mutta minkäs sitä itselleen mahtaa ja pian olinkin jo käkkypöydissä. Sain rollin NL20 tasolle ajettua mutta sitten alkokin karsee paskaruni, siitä suivaantuneena massit starssille ja NL10 zooomia. Sitten NL25 zoomia ja taas paskaruni joka jatkui doomswitchinä NL10zoomissa. nL5 taas kaikki kondikseen ja NL10 käyntiin ja taas kylmää kyytiä. Sitten meillä laukes vaimon kone ja osa rollista meni sitten korvaavaan laitteeseen iPadiin ja melkeenpä lopuilla sitten pistettiin vaimolle yllätysreissu Milanoon..no oon pelaillu huppia ja vähän sppedpookeriia ipokalle saatujen rakebackkien ansiosta ja blazea mGamingilla siitä mitä sinne jäi.

Sitten se tavote osio...eli 6maxeilla olis tarkotus päästä joskus NL100 tasolle ja sitten siitä HU50 peleihin. Oon ennenkin nostanu näitä tasoja ja vaikuttaa dorkalta aina alotta lähes nollasta mutta mulle tää on aina ollu harrastus enemmän kuin duuni. Asiat sitten uuteen kelailuun jos pääsen tuonne isommille peleille kiinniå eli nyt uutta kipinää strategiaa ja ehkä eniten mind settiä näihin shorttipeleihin. Speedpokeria ja normipöytiä sikinsokin mikrolla ja ipokalla tän valmennuksen ajan pistetään menemään. Mun isoin leak varmaan liiankin lagi tyyli mikroihin mutta oon aina todennu että mun edge on suurimmaks osaks postflopilla perus abc jamppoja vastaan ja tykkään pelata "riskimpää" aggroa peliä joka sitten johtaa kovaan swingailuun ja poukkoiluun. Varmaan lisää "Stenkan" mindset kamaa pitää opetella kun mä oon ns blazingspeedzoomhyperturbomies. En vaan jaksa odotella apinoiden miettiessä vuosikausia että 3bettaisko ne 45c vai ei...oon tosiaan pelannu NL50 tasolla vuos sitten ja nyt mulla on mindfuck näissä pennipeleissä. Pelaan liikaa implareita pelaan liikaa käsiä, pelaan liikaa polaarista rangea jolla kyllä saa aikaan helppoja stäkkäyksiä mut myös kovaa paskarunia sillon kun vihut osuu oman rangensa kärkeen.

Tl;dr; biittaa nanot..taas.. NL50->NL100->HU50

GLGL all!

Ja BIG UP PS Finland ja Zanfess!

P.S. Vola kärsii Milanon reissusta viikon kuluttua joten siks hiukan speedpokka tähän mukaan.
    • kokkopena
      kokkopena
      Bronze
      voiko ryhmään vielä päästä mukaan ku tuli vasta huomattua tämä ja kiinnostus heräs?
    • Zanfess
      Zanfess
      Bronze
      Valitettavasti hakuaika ryhmään oli jo kuukausia sitten. Lisäksi vaatimuksena oli kultataso jotta ryhmään voi päästä. Toivotaan että saadaan näistä järjestetyistä ryhmistä positiivisten palautteiden suma ja strategy voi jatkossakin tarjota jäsenillä vastaavia palveluja :)
    • mesisification
      mesisification
      Bronze
      Tänään oli Zanfessin kanssa yksityisvalmennus, skypen kautta juteltiin ja mikogo:lla jaoin näytön Zanfessin reilattavaksi. Valitettavan vähän tuli vaikeita spotteja vastaan, olisin toivonu et tohon puoltoistatuntiseen olis tullu useampi vaikee turnin/riverin spotti jota oltas voitu käydä läpi, mut spotit jäi aikalailla preflopille ja flopille. Hyvin on kuulemma herolla preflop ja floppipeli hanskassa, joten isoimmat virheet löytyy varmaankin turnilta ja riveriltä koska winrate on ollu viimeaikoina miinusmerkkinen. Mukava kokemus kaikenkaikkiaan ja tästä on hyvä jatkaa. En oo koskaan ollut yksityisvalmennettavana, joten tosi hyödyllistä settiä mulle ja varmasti tulee olemaan sitä jatkossakin.

Vinkkinä niille neljälle, joilla yksityisvalmennus on vielä edessä: älkää turhaan jännittäkö, pelatkaa vaan samalla tavalla kuin pelaisitte normaalistikin, koska jos rupeette pelaamaan eritavalla kuin normaalisti pelaisitte, valmentajan on tosi vaikeeta puuttua niihin asioihin joissa teillä on oikeesti parantamisen varaa. Mitä enemmän virheitä teette sitä enemmän saatte teille hyödyllistä palautetta ja sitä kautta tapahtuu kehitystä. :)

Tulevia yhteissessioita odotellessa! :f_thumbsup:
    • smice12
      smice12
      Bronze
      Toivottavasti valmennukset mänöö hyvin!! Mie kerta haluun tuohon hommaan joskus mukaan kans :f_grin:

Minust on kyllä aika hienoo, et tälläsiä järkkäätte!!
    • KariJuhani1
      KariJuhani1
      Bronze
      Pelasitteko useampaa pöytää vai oliko vain yksi auki? Itsellä tuo valmennus edessä keskiviikkona ja odottelen sitä kun lapsena jouluaattoa.Ehkä pientä jännitystä tulee olemaan mukana mutta en usko että se vaikuttaa peliini.Pelaan niinkuin edellinen kaveri kirjoittikin ihan omaa normaalia peliäni ja mitä enemmän valmentaja löytää korjattavaa sen enemmän tulen kehittymään pelaajana.Kirjoittelen sitten fiilikset tänne keskiviikko iltana kun eka valmennus on ohi.