Asslake on ilman käteistä!

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Olen jo pari viestiä laittanut mutta ajattelin laittaa vähän tarinaa pidemmästi ja joskus päivittää miten homma etenee.

Olen hieman yli 30 vuotias mies joka koittaa sitä samaa mitä moni muukin eli pelata voittavaa pokeria.

Pokerin aloitin reilu puoli vuotta sitten sijoittamalla pokerihuoneelle 50 euroa ja tajuamalla käytössä mitä nämä cash-backit ja muut bonukset tarkoittavat eli vaikka mätti miten paljon tahansa niin tarvittavat pisteet jäi hyvin kauas tavoitteesta eli opetusnumero yksi lue tarkkaan mitä mitä bonusohjeet tarkoittaa jos bonuksista olet kiinnostunut. Tarina pokerihuoneella ei kestänyt kovin pitkään. Vaikka olin luullut että osaan pelata pokeri, näin puolen vuoden jälkeen voin sanoa että "olimpa pihalla puoli vuotta sitten". Toki toivon että voin taas puolen vuoden päästä todeta samoin koska tavoite on kehittyä.

Niin ensimmäisen pokeritalleksen jälkeen iski pokerikärpänen kun ymmärsin peli vaikeuden ja kiehtovuuden. Sen jälkeen luin jostain että Everestillä ui parhaimmat kalat. Eli ei muuta kuin mukaan vain napsimaan kaloja ja hetken päästä huomasin olevani yksi noista fisuista joita syötiin. Taisi olla toinen 50 taalan talletus everestillä menossa ja kassassa jäljellä noin 17 taalaa ja sain sellaisen sisäisen herätyksen että "perkele, miksi muut voittaa ja mä en". Aloin järjestelmällisesti tutkimaan omaa peliä ja analysoimaan virheitä. Toinen avainasia oli FL-pelien löytyminen. En tiedä mikä on mutta NL-peli ei vain sovi minulle. Niin monesti kun pelasin tunteja hyvää sessiota ja parin bad-beatin jälkeen menin tilttiin ja hävisin koko session tuoton ja pöydälle nostetun rollin.

Siitä alkoi seikkailuni FL-pöydissä. Aloin kaivamaan tietoa netistä ja yhdestä hyvästä opuksesta jonka nimeä en muista. Nyt olen tahkonnut reilu kaksi kuukautta FL-pöytää tarkan kassanhallinnan kautta ja väliin on mahtunut myös jokunen turnaus joista ei ole paljon lapsille kerrottavaa. Aloitin tahkomisen ihan pienemmistä pöydistä ja olen käyttänyt etenemiseen 300BB-sääntöä ja viimeiset ajat olen viettänyt 0,5/1 euron pöydissä. Homma on kehittynyt ihan mukavasti mitä nyt viimeisen viikon uskomatonta bad-beat onnea jolla olen kuopannut haaveen nousemisesta ylemmäs joka oli hyvin lähellä.

Niin kuin aikaisemmin kerroin jossain muussa viestissä niin olen nähnyt nyt uuden valon joka on suorituspohjainen eikä euro/taala pohjainen eli pyrin olla ajattelematta peliäni rahan näkökannasta vaan siitä minkälaisia päätöksiä teen itse pelin aikana. Käytän jopa hieman aikaa analysoidessani pelattuja käsijä jälkikäteen. Nyt kun kuoppa on menossa niin olen pyrkinyt ja mielestäni kohtuullisen hyvin pystynyt siihen että en ole muuttanut peliäni vaikka saletit värit on löyty värisuoralla, täyskädet nelosilla ja setit on kaatunut suurempiin. Välillä on ollut vaikeaa mutta pyrin pysymään kovana.

Suurin ongelmani pelissä taitaa olla vielä se että minulta ei löydy kylliksi tajua analysoida vastustajaa ja heidän liikkeitä. Se missä olen parantanut aika paljon on tunnistamaan position edut, lähtökäsien valinta ja outtien laskeminen. Tokihan noissakin on puutteita mutta jotain hyvääkin täytyy löytää pelaamisesta.

Kirjoittelen myöhemmin miten mun projektini etenee ja välillä vuodattelen jos tää kuoppa käy kovinkin syväksi. Tarkoitus kuitenkin on tulla hyväksi pelaajaksi jonain päivänä.
  • 1380 replies
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tsemppiä pokeriprojekteihin ja jaksamista blogin kirjoittamiseen! :P

Blogi ja sen myötä omaan pelaamiseen saadut kommentit ovat myös yksi tapa kehittää peliä. Kerro vaan rohkeasti, miten pelisi etenee. Muut voivat sitten antaa (tai yrittää antaa) omia vinkkejään. Tätä se yhteisön juuri kuuluisikin olla - autetaan toinen toisiamme ja samalla kaikki yhteisön sisällä hyötyvät! :)
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Olen päättänyt pelata tiukkaa peli kuopasta huolimatta mutta eilen sattui kaamea repeäminen eli koin suunnattoman tiltin. Pelasin alkuillasta mukavaa pokeri ja homma tuntui taas onnistuvan ja ajatus kuopasta pääsemisestä alkoi pikku hiljaa orastamaan. Pelasin turnausta jossa oli noin 500 ukkoa lähtiessä ja juuri kun olin päässyt rahasijoille ja oli pisteissä 10 sakissa niin pato murtui eli ensin hävisin setillä isommalle ja seuraavassa jaossa samalla vihulla oli isompi täyskäsi ja mun turnaus oli ohi. Sen jälkeen kaamea vitutusta päällä meni tyhmyyttäni avaamaan pari shorttipöytää ja yhden fullin ja aloin mättämään. Näin mahdollisuuksia AT kädessä reissua vastaan ja suittarikonnat olivat aina upeita lähtöjä ja pari muutakin kättä näytti lupaavalta. Mätin jonkin aikaa ennen kuin tajusin että hommassa ei ollut mitään järkeä vaan rollini vajosi vajoamista. Tarkistin tilaston ja osallistumisprosentti on oli 60-70 välissä joten silloin tajusin että nyt on aika laittaa kone kiinni.

Ompa ihminen heikko vaikka kuinka päättää niin repsahdus tulee silti.

Näkeekö joku muukin kuopissa näkyjä niin kuin mä näen? Eli keskinkertaiset lähtökädet muuttuu hyviksi ja huonot keskinkertaisiksi tai jopa pelattavaksi. Vai vetääkö jengi liinat kiinni ja pelaa liian varovaisesti? Kumpi näistä toteutuu useammin huonon session aikana?
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      kuule mä oon nyt tekemässä just tuota mitä säkin teit :D ...tosin yritän pelata kunnon pokeria mut todellisuudessa oon helvetinmoisessa evvvk tilassa :D ...
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      ei perkele vois ihan oikeasti asettaa itselleen jotain pokerirajoituksia...nyttenkin 15h pokeriputki takana ja saldo on 250 pakkasella :D
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Tulipa eilen lavennettua hieman pelikokemusta eli pelasin hieman vakavammin ja enemmän shorttipöytiä. Tulos oli hieman plussalla mutta pelissä on vielä paljon säätämistä joten uskon että ihan hyvään tulokseen voi päästä silläkin puolella. Silmään pistävää oli se että miten törkeen huonoilla lapuilla ihmiset pelaa. Kun on tottunut Full-pöydissä suhteellisen tiukkaan peliin niin hämmästystä aiheutti eilen kyllä kun kaverin maksoi raisit K4o tai vastaavilla lapuilla. Tuntui siltä että riittää kun toinen kortti on iso. Ongelmaksihan tulee se että on helvetin vaikea lukea käsivalikoimaan tuolla puolella mutta vastaavasti pelaajien pelityyli on helpompi kartoittaa kun ei ole kuin 5 pelaaja pöytää kohden.

Onko jotain hyviä vihjeitä miten tuolla puolella pitäisi pelata. Mun pre-flop % liikkui aivan liian ylhäällä eli 40% paikkeilla että siinä on työtä saada ne alemmas. Ongelmapaikaksi näytti tulevan blindit jossa helposti maksoi raisen suhteellisen huonoilla lapuilla. Toinen asia minkä huomasin on että Nappipeli kannattaa hieman löysentää ja blindipeli tiukentaa koska positiolla näyttää olevan aika paljon merkitystä koska pottien ryöstely onnistuu jopa FL-peleissä.

Toinen alue valtaus oli eilen HU-pelit. Ensimmäisen kerran ihan oikeasti koitin näitä pelejä ja pelasin 1d matseja koska halusin kokemusta turnausten loppupeleihin. Pelasin seitsemän HU-peliä josta vein kaikki kotiin mutta fiilis ei ollut missään pelissä sellainen että tunsin osaavani homman tai tuntisen sen kotoisaksi vaihtoehdoksi. Koko ajan oli pelko perseessä eli tuotto oli hyvä mutta fiilis huono. Täytyy vähän aikaa pohtia tragediaa tuolle puolella ja mahdollisesti koittaa pelejä myöhemmin uudestaan.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Ei pelit oikein kulje vieläkään. Jotenkin olen aivan jäässä kuopan pohjalla. Kortti ei vain tunnu osuvan ja ajattelin hakea jotain uutta että fiilis taas löytyisi.

Muistin että mulla on Partylla reilu kymmenen euroa jäljellä Partyllä täältä saatuja bonuksia. En vain koskaa saannut peliä siellä kulkemaan. Otin uuden haasteen ja koitan saada tienattua noilla rahoilla mahdollisimman paljon pisteitä jotta pääsisin lukemaan korkeamman luokan ohjeistuksia ja kaukaisena haaveena siintää ilmaiset softan mutta sinne on vielä pitkä matka. Katsotaan montako pistettä noilla rahoilla saa? Aloitin ihan pienimmistä pöydistä etten heti mene poikki eli pitkä on matka mutta katsotaan miten käy. Saapahan hieman vaihtelua tuohon ainaiseen alamäkeen tai rahallisesti ei ole ainakaan niin jyrkkä.
    • Buggy
      Buggy
      Bronze
      jeps se tulee kyl ylös ku oikein yrittää kiivetä..vai miten se oli :P
      titanil on pieninmät binit..kai..0.01/0.02$ jos siis tarvii lähtee ihan pohjalt hengittää.. :sun: :spade:
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Toivottavasti kuopan pohja alkaa olemaan käsillä. Viimeiset päivät on mennyt jo kohtuullisesti vaikka rolli ei ole lähtenyt vielä nousuun. Ongelmakin taisi löytyä. Tietynlainen välinpitämättömyys peliin. Peli on alkanut käymään suhteellisen rutiiniksi joten olen kasvattanut pöytien määrää ja kun pöytien määrä kasvaa niin analysointi peliin heikkenee, etenkin kun se ei tule vielä selkärangasta. Eli käytönnössä pelaa ihan kohtuullista fixua mutta kun fixussa niillä tietyillä pienillä asioilla saadaan homma tuottavaksi eli ihan peruspelillä pystyy pelaamaan +-0 peliä mutta kun tuohon ei riitä vaan pelin pitää olla tuottavaa.

Vaikka olen pyrkinyt että pelaisin oikean oppista enkä tuijota rollin kokoa niin homma karkasi käsistä ja syytin vain huonoa onnea (tosin sitäkin oli rutkasti). Jätin huomioimatta pottikertoimet, pottiosuudet, vastustajat, positiot ja pelasin vain oman käden kautta. Tämä asia tuli ilmi kun löysin partylta reilu kymmenen taalaa ja ajattelin alkaa huoraamaan softaa täältä pisteillä. Kun rahaa oli vähän pelasin ns selkä seinää vasten niin jokaisesta kädestä piti taistella tosissaan niin nelinkertaistin rollini suhteellisen nopeasti ihan normaalilla pelillä. Nyt tämä sama tilanne pitäisi saada myös toisille saiteille, niin hyvää taas tulee.

Tilannettahan voi verrata siihen kun Teemu Selänne kutsutaan pelaamaan jääkiekkoa maajoukkueeseen ja vaikka hän on kuinka hyvä pelaaja tahansa jos tahtotilaa ei ole niin ei synny pisteitäkään.

Downswingit ja pidemmät kuopat taitaa tulla kuitenkin hyvin pitkälti päästä vaikka tuntuu siltä että sehän on vain huonoa tuuria.

Nyt koitan ryhdistäytyä ja tiputan pöytien määrää alemmas ja alan pelamaan jälleen Sklansky opein.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Pari sanaa ajattelin kirjoittaa blogiin jos joku jaksaisi lukea miten Asslakella menee. Nyt menee vähän paremmin vaikkakin viikonloppuna melkein kuoppasin Partyn kassan neljään pahaan bad beatiin jossa jokainen riverillä vedettiin ohi. Täytyy koittaa vain vielä sinnetellä ja uskoa että jos elefantin koodi joskus mulle vapautuisi.

Niin reilun viikon jatkunut kuoppa alkaa pikku hiljaa tasoittumaan (toivottavasti) ja peli-ilo on palautunut. Uskon että kuopat tulee myös aika pitkälti omasta päästä eli kun on tietyt lähtöarvot millä pelaa ja sitten kun tulee huono aika niin hieman säätää noita lähtöarvoja ja eikä muista hetken päästä enään mitkä olivat lähtöarvot. Sitten kun taas mennään alas niin taas säädetään ja edelliset unohtuvat. Tämä rata kun jatkuu vähän aikaa niin luulee pelaavansa samaa peliä kuin aikaisemmin vaikka todellisuudessa on kaukana lähtöarvoista.

Omassa pelissä suurimmat ongelma paikat olivat SB ja BB paikat jotka vuotivat aika pahasti. Toinen ongelma oli kylmänä maksu eli keksikertaisilla käsillä mukaan peliin eli osa peleistä tuli kotiin mutta tappioita sitäkin enemmän. Kaikki jotka aloittelevat FL-pelejä niin ei voi varmaan liikaa korostaa sitä että kylmänä maksua ei saa tapahtua kovin usein (jossain sanottiin että kerran kolmessa tunnissa) sillä dominoinnin vaara on liian suuri. Mikään ei ole pokerissa niin kallista kuin kakkosena oleminen keskinkertaista paremmalla kädellä.

Kolmas ongelma oli hieman keskinkertaista paremman aloituskäden valitseminen eli näillä joskus voitti mutta ongelmaksi muuttui kuin floppi osui niin käsistä irrottautuminen on todella hankalaa. Eli kävin samoin kuin kylmänä maksussa.

Näitä asioita koitan nyt parantaa ja katsotaan mihin se johtaa. Vähän vielä agressiota peliin niin kyllähän mä pari sakemannia rullaan....

Kirjoittelen joskus miten kävi.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Kuopan pohjaa ei ole tullut vielä vastaan ja olen mennyt pelaamaan suosiolla alemmille tasoille ja koitan saada pelin kanssa kulkemaan. Samalla olen keskittänyt peläjä enemmän sittareiden puolelle jossa tuntuu kulkevan. Miten tähän päädyttiin?

Viikonloppuna koin niin kaamea tiltin että oksat pois, vai pitäisikö sanoa että rahat pois. Vaikka pidin itseäni kurinalaisena pelaajan niin jotenkin homma lähti täysin käsistä. Eli kun homma näytti jo vähän parenevan ja löysin paljon korjattavaa niin sitten kaikki romahti. Istuin yöllä koneella ja pelasin paria fixua pöytää. Toisessa pöydässä istui jälleen sellainen kaveri joka korotti lähes joka kädellä ja pelasi miten sattui. Ajattelin että tuohon nyt on maksuautomaattipöydässä mutta ajattelin pelata edelleen tiukkaa peliä. Kohtuullisia aloituskäsi sateli mutta mut vedettiin kölin ali varmaan neljästi putkeen riverillä ja stäkit alkoi vajoamaan. Samalla katsoin kuin tuo muut pelaajat tyhjäsivät tuota automaattia. Joten sain kuningas ajatuksen alkaa paikkaamaan stäkin lovea juuri tuolta automaatilta. Mutta sitten pokerijumala astui kuvaan ja opetti Asslakelle nöyryyttä.

Pelasin hurjalla agressiolla tuota yhtä vastaan ja se vastasi huutooni. Pelasin esimerkiksi AK:lla ja flopin sisältäen A9x ja minä hakkasin hurmiossa menemään turni oli mitätön ja river oli 3 ja minä jatkoin hakkaamista ja sitten kaveri paljasti kätensä joka oli 93o. Hetkeä myöhemmin olimme taas vastakkain minulla KK ja flopilla satunnaista roskaa pöytään. Taas hakattiin ja turnilla A ja enhän mä uskonut sen omistavan A kun pelasi joka kädellä. Näiden kahden kovan tappion jälkeen menin ihan tilttii ja roiskin menemään ja hakkasin vajaassa tunnissa 30% rollistani noihin kahteen pöytään. Sitten vasta tajusin että täytyy tajuta sammuttaa kone ja lähteä nukkumaan. Vitutti ihan törkeästi, osaksi sen takia että hävisin suuren osan rollistani mutta enemmän sen takia että pelasin ilman minkäänlaista kontrolli ja ilman minkäänlaista kunnioistusta rolliani kohtaan. Lisäksi kun vähän mietin niin ilman minkäänlaista kiinnostusta edes pelaamiseen.

Nyt kun uudet päivät on alkanut pokerin parissa ja pöydät on pieniä ja peli etenee ihan hyvin niin ymmärtää helvetin hyvin sen kuinka rollin saa tuhottua nopeasti mutta sen uudelleen rakentaminen kestää todella pitkään.

Toivottavasti tuosta super-tiltistä tuli jotain sellaista mitä pystyy hyödyntämään.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Tuttu tunne... mutta pokeri on julmaa. Tsemppiä! Tiedät sitten paremmin ensi keralla. :)
    • came2bustFindda
      came2bustFindda
      Bronze
      Miehellä taitaa olla ikää aika vähän vielä, tuntuu siltä. Tai pojalla. Pelivuosia on edessä vielä ja pitkä työ tuottaa tulosta kyllä. Pelin voitollisuus on pääasia, voitat sitten dollarin tai 100 dollaria, mutta kunhan voitollisia päiviä on enemmän aina ku tappiopäiviä niin aina tulee tulosta. Toisaalta tappiopäivinä tappiot on pidettävä kurissa. Tiltit taas kuuluu arkeen ja ne on vaan kestettävä, kaikki tilttaa. Jotkut herkemmin, jotkut vaatii hirveän monta biittiä tai hirveästi painetta, että tilttaavat. Ite kuulun tähän herkempään kastiin. Monilla tilttiä ei huomaa, he eivät lähde tuhoaan isompaan pöytään rolliiaan, vaan pelaavat aggressiivisemmin mitä normaalisti. Kaikki siis tilttaa, mutta eri mittakaavois. Itekkin olisin mieluiten tilttaamatta, mutta siihen en pysty. Kuitenkin tää on vain pokeria (pääasia on ku tietää olevansa voittava pelaaja ja ei nyt ihan koko rollia tilttaa, että ihan pohjilta joutus alottaan) ja iänkin myötä tiltit lakkaa. Tän takia viittasin alussa ikääs. Mutta hyvät jatkot, kyllä homma taas lähtee pyöriin. Jos on kerran osannu homman nii osaa sen aina, ei kannata tilteistä lannistua. Ne loppuu ajan myötä, ja jos ei lopu niin ainakin ovat pienemmäs mittakaavas. ;)
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Kiitoksia lohduttavista sanoista. Eiköhän tää tästä kun ei hukkaa koko rollia yhtenä iltana. Ainahan voi aloittaa vähän alempaa. Sittarit on kulkenut aika kohtuullisesti. Muutenkin mennyt ihan hyvin paitsi äskeistä turnausta lukuunottamatta jota tahkosin reilu pari tuntia ja kymmenelle ensimmäiselle luvattiin rahaa noin 20-300 taalaan ja olin hyvillä sijoilla (taisin olla viides) kunnes sain KK käteen ja sopiva reissu, kaveri pisti Allit johon hetkisen mietinnän jälkeen vastasin vaikka turnaus oli katkolla. Vihu paljastaa JJ ja vähän jo hymyilytti mutta sittenhän se riverissä hyytyi ja sijoitukseksi jäi ikävästi sija 12.

Eikös turnaukset pelata kuitenkin voitosta eikä rahasijoista?
    • came2bustFindda
      came2bustFindda
      Bronze
      Turhaan hukkaat rahkeitas turnauksissa. Monttu sanan käyttö sinällään jo kertoo, että oot enemmän luontojaan käteispeli pelaaja. Turnauspelaajat ovat jokseenkin rauhallisia, jotka tuon monttu sanan sijasta käyttävät sanaa laskusuhdanne. Tsemiä peleihin, koita löytää oma juttus. Se auttaa kovasti.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Mitenkähän tuon pokeri-jumalan kanssa pääsisi väleihin?

Taas näytettiin että "tälläistä pokeri on". Kolme tuntia turnausta takana ja juuri pääsin finaalipöytään hyvällä sijoituksella. Käteen AK, pöydän pienin stäki heittää all-init ja suurin stäki maksaa ja mä reissaan potillisen. Kaveri maksaa. Pöytään sateenkaari jossa ässä ja jotain roskaa. Vihu passaa ja reissaan jonka jälkeen tulee re-reissu ja tarkoittaa mulla alleja. Eihän potista enään voinnut irrottautua joten kaikki sisään. Kortit esiin ja pienimmällä stäkillä AJ, Isoimmalla AQ ja mulla AK. Tuntuipa hyvältä taas vähän aikaa. Kunnes river lävähti pöytään ja mikäs muukaan siellä oli kuin Q ja Asslake laulukuoroon ja sinne jäi sateliittiliput odottamaan voittajaa.

Rankasisi heti turnauksen alussa! No, tätähän tää pokeri on.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Pari sanaa blogiin täytyy lisätä.

Peli ei ole kamalasti parantunut. Mutta olen käyttänyt enemmän aikaa pohtimisiseen mistä kuoppa tulee ja mihin se päättyy. Kun on hyvä Upswingi menossa niin ei jaksa välittää siitä että menettää muutaman potin kaverille rumalla ohi vedolla mutta kun suunta on toinen niin tuijottaa tiukasti kassaa ja harmittelee ohi vetoja. Niin kuin minunkin viesteistä voi lukea. Tämähän ei ole oikea tapa suhtautua pokeri pelaamiseen?

Jos vedän kymmenesti merkit keskelle ja kortit esille ja johdon kaveri kahdeksassa tilanteessa joista häviän viisi ja kahteen tapaukseen en saa apuja eli lopputulos on 3-7 vaikka lähtökohta oli 8-2. Nämä tilanteet on vähä outtiset. Ei varmaan pitäisi tuijottaa lopputulosta vaan olla iloinen siitä että sain nappulat keskelle johdossa ja jonain päivänä kaikki 8 kättä pitää ja lisäksi saa apuja noihin kahteen käteen ja silloin mennää ylös ja lujaa.

Niin kuin joku toisessa ketjussa sanoi että täytyy lopettaa ohivetojen itkeminen blogissa niin sen nyt teen.

Ehkä tämä itkeminen on osa sitä prosessia jolla kehitytään paremmaksi pelaajaksi, se vain täytyy osata lopetaan jossain vaiheessa ja katsoa asiaa kaukaisemmasta näkökulmasta ja todeta että oma peli on kunnossa ja kaverit pelaa vain perseelleen paremmalla onnella. Jos onni ei olisi osa peliä, niin huonot pelaajat köyhtyisivät samantien ja jäljellä jäisi vain hyviä. Joten otetaan rahat pitkässä juoksuussa pois.
    • came2bustFindda
      came2bustFindda
      Bronze
      Downswing+ biitit= paha yhtälö. Sillon ne biitit ottaa enemmän. Upswingis jos joku vetäsee kaks outtisella ohi niin se naurattaa melkein vaan.
      Joo ja kyl niistä saa kirjotella niinku tykkää, mutta sitä vaan oon aatellu monesti, että ei ole järkee tuhlata tollasiin biitteihin paljoa aikaa. Jossittelut käden jälkeen on turhia, jos on johtokäsi nii se on johtokäsi. Sillon on tehnyt voitavansa ja voi rinta rottingilla kulkea. Tosin ihmiset, jotka ei tiedä pokerista, ajattelee aina vain rahallisesti eniten voittanutta. Esim. Joku vetänyt lopussa kaks outtisella ohi ja voittanut ison potin, häntä pidetään kovimpana pelimiehenä. Mutta onneks kokeneemmat tietää, mistä oikeesti on kyse. Tsemppiä pöytiin, pidä taukoo tjsp. Kyllä se sieltä :)
    • srz
      srz
      Bronze
      Tänään julkaistiin suomeksi artikkeli downswingeistä. (Kestää jonkin aikaa, että sivun välimuisti päivittyy ja se alkaa oikeasti näkyä suomeksi :) .)
    • AssaKunkku
      AssaKunkku
      Bronze
      Jos yhtään lohduttaa, niin oma pitkä downswing kääntyi tiukasti omasta tyylistä kiinni pitämällä hissukseen takaisin ylöspäin. Kyllähän tässä koneen ääressä tuli välillä liki kyynel silmänurkassa kiroiltua, kun ohi mentiin kaikista mahdollisista suunnista, mutta niin vain sekin alkoi jossain vaiheessa helpottaa.

Virheitäkin tuli downswing-tiltissä tehtyä, sen voin rehellisesti myöntää, mutta nyt tuntuu siltä kuin olisi niistäkin jotain oppinut. Pahimmillaan 800 taalan kassa kävi reilusti alle 500: ssa, mutta nyt kolmen viikon parempien jaksojen jälkeen ollaankin jo taas tonnin tuntumassa.

Ja kyllä niitä kuoppia tuohonkin matkaan mahtuu. Juuri äsken nousin pöydistä 40 taalaa köyhempänä, mutta ehkäpä taas illalla otetaan kiinni.

Eli tsemppiä vaan, Asslake! Ihan varmasti se nouseva virtaus sieltä taas löytyy, kun jaksat vain pelata oikein. :)