Meet Joe Plotter

• JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Hei! Olen pokerin paluumuuttaja Oulun seudulta. Aloitin pelit aikoinaan joskus 2006 seuduilla ja pelailin hyvin aktiivisesti vuoteen 2009 asti low-middlestakesissa. Jos sanon, että Partyn ja Pacific-pokerin omahat ennen vanhaan, niin sen pitäisi ainakin muutamalla vanhalle omaholistille nostaa hymyn korviin. Those were the days.. Lopetin pelaamisen parisuhteen takia, koska se vei liikaa aikaa ja energiaa. Jämät tilille ja loput ulos. Viime talvena tuo ihmissuhde päättyi, joten vapaata aikaa ja energiaa on taas runsaasti, joten päätin aloittaa aktiivisen pelaamisen uudestaan.

Pelinä on ollut aina omaha kaikissa muodoissaan, joskin olen rakkaudesta lajiin opetellut alkeita myös muista pelimuodoista. Leipätyötä tästä en ole koskaan haaveillut, pidän omasta duunistani ja en halua ottaa valtavaa pokeristressiä niskoilleni. Harrastuksena toimii parhaiten, ehkä jonkin verran tulee harmiteltua, että olin nelisen vuotta pois pöydistä -kuinka paljon valueta missasin.. Työskentelen kuljetusalalla, pääosin kuskin hommia, mutta nykyään tulee enemmän istuttua tiskin takana.

Tossa tauon aikana pelailin lähinnä heads-uppia. Aluksi sittareita ja sitten käteistä. Nyt pelaan aika lailla tasaisesti hu/6max/full ring. Heads-upissa ei voi koskaan kehittyä liikaa ja 6max vaatii mielestäni eniten paneutumista. Fulli kulkee omalla painollaan, on aina kulkenut.

Aloitin maaliskuussa pelaamisen plo10 ja tein "suht" rivakat nousut plo100: seen kolmessa kuukaudessa. Käsiä kertyi about 70k ja voittoja noin 5k rakebackeineen. EV:tä kuutisen sataa plussan puolelle. En noudata tavallista kassanhallintaa, vaan shottaan rivakasti ylöspäin, jos näen hyviä pelejä. Se on mielestäni parhain metodi kassanrakentamiseen silloin kun ei ole cashout-pakkoja. Sen verran toki vuolin voitoista päältä, että laitoin läppärin/mokkulan, uuden pokertrackerin ja ostelin muutamalla satasella pokerikirjoja.

Tuossa oli hyvä, nyt sitten paha. Viimesen 15k käden aikana olen tullut melkein kaks tonnia alas. Hyvä runi tasoittui ja muuttui about 500 taalaa alle ev:n. Välillä on ollut usko todella koetuksella. En nyt jaksa sitä kummemmin eritellä: sitä paskaa, jota plo tarjoaa toisinaan joka tuutista. Varmaan tajuatte. Mutta oon myös pelannut paskasti.

Ennen pelasin hyvin tasaisesti, mutta nykypäivänä mulla on tilttiongelma; tämä on työn alla parhaillaan. Olen yrittänyt käyttää stop losseja (mitkä toimii hu-peleissä paskasti volan takia), lyhyempiä sessioita ja tiltin erittelyä. Muutun välillä aivan käsittämättömäksi riverin maksuautomaatiksi ja klassiseksi egoilijaksi. Ton riverin snäppäilyn saa helpommin kuriin ja tohon lämpenemis-takaisinpelaus-ongelmaan oon koittanut puuttua kirjoittamalla tiltin tunnistamis muistutuslappuja. Vielä kun pystyis kiinnittämään niihin huomiota ja lopettamaan paskasti alkaneet sessiot saman tien.

Kirjoittelen tänne yleisiä fiiliksiä ja lisäilen itteäni kiinnostavia käsihistorioita. Tällä hetkellä tutkin vielä trackerin ja hudin tehokkaampaa käyttöä. Mulla ei oo koskaan ollut trackeria käytössä aiemmin, joten monimutkaiselta näyttää, mutta ehdottomasti hyödyllinen kapistus.

Jatkampa myöhemmin..
  • 39 replies
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Tervetuloa, ensi viikolla onkin omppumiehille nannaa kun [URL=http://fi.pokerstrategy.com/news/content/Omaha-viikolla-tuutin-täydeltä-tavaraa_75617/]omppuviikko[/URL] pyörähtää käyntiin.

Tiltin suhteen kannattaa katsella Voittamisen Avaimet-videosarjan nämä osat.

Hudista löytyy muutama vanhempi video, varmastikin katsomisen arvoisia. Ne löydät täältä.

Varianssi on ompun hyvä ja paha pikkusisko. Sellainen yleensä v-mäinen ongelma joka roikkuu aina väkisin mukana. Siitäkin löytyy pari videota, joiden katsomisesta ei varmasti ainakaan haittaa ole.

Tuli hieman videolinkki-postaus, mutta nuo vanhemmat videot jäävät helposti huomaamatta. :)
    • JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Noita videoita on tullut katseltua. Tähän mennessä oon ollut todella tyytyväinen tähän saittiin. Pitää ostaa uus vuoden jäsenyyssetti syksymmällä ja tarkoitus olis ottaa 6maxiin valmennusta jostakin, kunhan saan selätettyä tämän downswingin ja paketin takaisin kasaan.

On tullut nyt pelailtua siis puoli vuotta starsilla noita heads uppeja ja ne ovat olleet aikamoinen pettymys. Vihuilla ei ole minkäänlaista taistelutahtoa. 50 kättä ja sit outtiin. Joo kyllähän se virtuaalimunaa kasvattaa, mutta osa mun pelimotivaatiosta on juuri siinä, että saa välillä pelata kovempaa ja pähkäillä juttuja. Pelaan yleensä aika luovaa alusta asti ja adjustoin sitten -se toimii paremmin aggropaisteja vastaan, mut noita tag/nittejä vastaan kusee liikaa rahaa samalla tavalla. Kaupan päälle tulee lisävitutus, kun vihu vetää voitetun puolikkaan tai kokonaisen binin jälkeen sitouttiin ja karkaa. Omasta mielestä peli vasta alkaa.. No sehän on taktinen virhe silloin itteltä. (Pääasiallisesti vihut ei oo kovin hyviä deep-pelaajia, joten poltetut rahaa saa useimmiten takas, jos vihu vain jää pöytään.)

Oon tällä hetkellä pienen flunssan kourissa. Aamupäivä meni trackerin kanssa leikkiessä. Erittelin huvikseen hu/3-6handed/7-9 handed. Hu ja fulli on ilkeästi ev:n alla, mutta 3-6 kätinen noin 1200$ yläilmoissa :D . Pitäis hieroa järkevä layoutti kaikille kolmelle. Vaikuttais, ettei hudissa saa ipo ja oop statseja erikseen esim cbeteillä, vaan niitä pitää kuikkia erikseen pop upista. Pokeritiedossa on muuten kolumnisti, joka kirjoittelee ompun statseista ja hudin käytöstä pirun pätevästi.

Illalla olis tarkoitus vetäistä sessio, jos virkeys vain riittää. Kauppareissulta tarttui torstaina mukaan Assassin Creedin kolmonen ja Bioshock Infinite. Jomman kumman vois koeponnistaa.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Tervetuloa takaisin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja JoePlotter
      Tähän mennessä oon ollut todella tyytyväinen tähän saittiin.
      Hienoa lukea tällaisia kommentteja. Toiv. mieli ei muutu. :f_grin:
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Vaikuttais, ettei hudissa saa ipo ja oop statseja erikseen esim cbeteillä, vaan niitä pitää kuikkia erikseen pop upista.
      Jos sulla on PokerTracker 4, niin kaikki statsit jotka saa popuppeihin saa myös jatkuvasti näkyviin olevaan näyttöön. Floppistatsien osalta saa IP ja OOP statsit tehtyä niin, että laittaa sen statsin 2 kertaa HUD;n, sitten painaa toista, menee item propertiessissa kohtaan "Has Position" ja valitsee siitä vetolaatikosta "All Possibilities" sijaan "In Position on Flop" tai "Out of Position on Flop".

Samalla tavalla saa tehtyä myös prefloppiin vaikka RFI-statsit jokaiseen positioon, eli lisää sen moneen kertaan ja item propertiesista säätää Position-kohtaa joka statsille.
    • JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Eilinen sessio meni tuttuun tyyliin mahalleen. :D Oikeastaan harmittaa vain yks kolmen kadun pilli deeppinä osaavaa vastaan. 3betattu blindeistä ja otan buttonilta AKQ9, vihun range ok:n leveä ja aktivoitunut mua vastaan. Floppi 55x ja barreloin kolme katua painaakseni overpairit pakkaan. Vihu käänsi hyvin pienet tripsit calldowniksi. Sessio meni miinukselle kuitenkin vasta vika kädessä.

UTG+1: $116.58
      MP1: $55.23
      MP2: $57.39
      CO: $22.66
      BTN: $172.25
      SB: $96.50
      BB: $34.39
      UTG: $17.75

Pre-flop: Dealt to UTG+1 A:heart: A:club: 6:club: 2:spade:
      UTG raises to $1.50, UTG+1 calls $1.50, (1 folds), MP2 raises to $6.75, CO calls $6.75, BTN calls $6.75, (3 folds), UTG+1 raises to $36, MP2 calls $29.25, (1 folds), BTN calls $29.25

Flopin potti 118$.

mp2 paisti 76/32/7 paisti ja btn 89/26/13 uberpaisti, jonka callrange tohon spottiin on aika lailla tuo 89%. Päätin 4betata tuossa, koska saan 1/3 stäkistä sisään ja vihut ovat niin löysiä paisteja, että mun pitäis olla flopilla aina hyvissä equity mielessä vihujen rangeja vastaan. Toisinaan myös mp2 survoo koko nipun, jolloin flopin ptr paranee. Buttoni oli edellisessä 3betatussa antanut mulle tuplat maksamalla flopin potillisen huonolla gutarilla.. En pitänyt tuossa mini 4bettauksesta jotta betsaus jäisi auki, jos mp2 painaa sisään, koska luultavasti saan vain kaksi maksua ja ptr on paskempi flopilla. Maksu on hankala oop:n takia. Jos ja kun mp2 painaa flopilla, niin aika usein paisti takana maksaa enkä oikeastaan tiedä silloin missä mennään ja useimmiten oon 65-35 tai perässä.

Tää käsi oli aika perus, mutta mielenkiintoseksi se muuttuis silloin, kun takana on kaks osaava/tiukkaa pelaajaa. Onko järkevää vain maksaa, koska vihut pääsevät pelaamaan kätensä täydellisesti flopilta mua vastaan. Kolmikätisyys muuttaa flopin equityjä. Onko flopin 1,5:1 pot to stack -ratio riittävän alhainen multiway-pottiin? Mitä mieltä?
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Kyllä mä sen noin pelaisin, kun hero on oop. Jos MP2 olisi myös 200bb syvänä niin ottaisin vain maksun, mutta nyt saadaan kaikkia muita vastaan merkit käytännössä keskelle ja vain napin kanssa joudutaan vähän nihkeämpään spottiin. Mutta senkin kanssa SPR on alle 1 joten pottia vaan ja flopilla sitten loputkin.
    • JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Tämän tahtiin mentiin eilen:

BB: $20
      CO: $130.81
      BTN: $66.03
      SB: $24.74

Pre-flop: Dealt to BTN 5:diamond: K:diamond: K:club: A:spade:
      CO calls $.50, BTN raises to $2.25, SB raises to $7.75, (1 folds), CO calls $7.25, BTN raises to $31.50, SB calls $16.99 and is all-in, CO calls $23.75

Flop: ($90.49) A:club: 5:spade: 2:heart: (3 Players)
      CO bets $86.74, BTN calls $34.53 and is all-in, CO returns $52.21

Turn: ($159.55) 4:spade: (3 Players)

River: ($159.55) 2:diamond: (3 Players)

CO Showed T:diamond: 2:club: 5:heart: 9:spade:
      BTN Showed 5:diamond: K:diamond: K:club: A:spade:
      SB Showed J:spade: A:heart: 8:spade: T:spade:

Ev:tä 80 taalaa, tulosta -250$. Joskus vihujen huonous ylittää absurdiuden rajan, eikä tappiot tunnu miltään, lähinnä naurattaa. Eilen oli sellanen päivä. Käväisin jossain vaiheessa röökillä ja pääpaisti oli häippässyt ja pöytä kuollut, joten pistin softat kiinni.

Noi on helppo hävitä, mutta kaikista hankalinta on hyväksyä harmaalle alueelle sijoittuvat tappiot (ja virheet). Täytyy ensiksi kelata objektiivisesti, mikä on oikea ratkaisu tilanteessa. Tämä on se paikka, jossa pelitilanteessa todettu "se on ihan jees noin" muuttuu usein jälkianalyysissa helpoksi kipiksi tai selkeäksi spewaukseksi. Tää on se alue omassa pelissä, missä tiltti ja lämpeneminen rokottavat eniten. Luonnollisesti HU-omahassa iso osa tilanteista liikkuu harmaalla alueella. Welcome..

BB: $22.93
      BTN: $27.94

Pre-flop: Dealt to BB 9:spade: 9:heart: 8:diamond: 8:club:
      BTN raises to $.50, BB raises to $1.50, BTN calls $1

Flop: ($3) 2:spade: 5:spade: T:spade: (2 Players)
      BB bets $1.70, BTN calls $1.70

Turn: ($6.40) 4:heart: (2 Players)
      BB bets $4.90, BTN calls $4.90

River: ($16.20) J:diamond: (2 Players)

BB bets $14.83 and is all-in, BTN calls $14.83
      BB Showed 9:spade: 9:heart: 8:diamond: 8:club:
      BTN Showed A:heart: 4:spade: K:spade: 2:club:
      BTN wins $45.36 with a flush, King high

Vihu on enemmän solidi kuin huono, mikä ei kuitenkaan tee vielä kenestäkään voitokasta hu-pelaajaa. Tuntui hieman odottavan käsiä sen sijaan että ottaisi aloitetta itselleen. Ehkäpä tämä oli se odotettu... Yritän moukaroida vihun pakkaan. Vain turni on aika standardi tän tyylistä vihua vastaan Jos lähtään esittään flopilla, niin toinen kerta ehdottomasti varsinkin jos vihu on näyttänyt floatti-taipumuksia. (Tää vihu ei juurikaan) Riveriä en lyö enää kerta kerrasta, mutta nyt survaisin paineen laittamiseksi ja action herättämiseksi myöhemmin. Toisinaan toimii, toisinaan ei. Toisinaan maksaa ittensä takaisin, toisinaan ei.. Jos flopin haluaa bluffailla, niin välillä voi check-reissata aktiivista vihua vastaan. Pitää vihut rehellisempinä, mikä on aina kiva :)
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Aarnimetsa
      Vaikuttais, ettei hudissa saa ipo ja oop statseja erikseen esim cbeteillä, vaan niitä pitää kuikkia erikseen pop upista.
      Jos sulla on PokerTracker 4, niin kaikki statsit jotka saa popuppeihin saa myös jatkuvasti näkyviin olevaan näyttöön...
      Tuleepas meikäläiseltä vastaus myöhässä, mutta saa sen noin myös HEM2:ssa. Ykkösestä en muista. Jostain ne sieltä kaikki löytyvät, cbetin kohdalla esim. sieltä cbet-valikon alta.
    • JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Hiano kuukauden päätössessio: -400$ ja -300$ ev:tä. Kyyberi kirjoitteli omaan blogiinsa turhautumisesta blokkeribluffeihin. Samoissa tunnelmissa. :D

UTG+1: $60.97
      MP1: $55.29
      MP2: $67.93
      CO: $20.67
      BTN: $49.68
      SB: $49.19
      BB: $82.58
      UTG: $35

Pre-flop: Dealt to BTN T:spade: 6:club: T:club: J:diamond:
      (1 folds), UTG+1 calls $.50, (1 folds), MP2 calls $.50, (1 folds), BTN calls $.50, SB calls $.25, BB checks

Flop: ($2.50) 7:club: 9:spade: J:heart: (5 Players)
      SB checks, BB checks, UTG+1 bets $2, (1 folds), BTN raises to $7.75, (2 folds), UTG+1 calls $5.75

Turn: ($18) 4:heart: (2 Players)
      UTG+1 checks, BTN bets $14.75, UTG+1 calls $14.75

River: ($47.50) 3:heart: (2 Players)
      UTG+1 checks, BTN bets $26.68 and is all-in, UTG+1 calls $26.68

BTN Showed T:spade: 6:club: T:club: J:diamond:
      UTG+1 Showed 5:diamond: J:spade: J:club: K:diamond:
      UTG+1 wins $98.36 with three of a kind, Jacks

Vihu on tuttu tagi. Laittaisin hänet jätkäsetille, ellei olisi yhtä jätkää, mutta setti kuitenkin. Ideana on vain betsailla vihu ulos. Riveri on tympeä, koska tiedän, että mun käsi voi näyttää nyt heikolta, koska yritän betsata loputkin -miltä maksu? Ajattelin kuitenkin, että koska en reissannut preflop, niin vihu pitäisi todennäköisempä heikompaa T8-komboa mun kätenä kuin missannutta monsterivetoa tai kärkirattaat+osd komboa ja toisinaan mulla on tuossa jopa herttaväri. Hyvä kooli vihulta. Ironista, koska toisinaan ite asiassa valutan tuossa vielä suoran ja sitten noidun kun vihu snappaa pikkuvärillä..

SB: $94.54
      BB: $71.61
      UTG: $68.54
      CO: $143.80
      BTN: $28.12

Pre-flop: Dealt to BB 4:heart: Q:diamond: 4:club: Q:heart:
      (3 folds), SB raises to $1, BB raises to $3.25, SB calls $2.25

Flop: ($31.50) T:spade: 3:heart: 5:club: (2 Players)
      SB checks, BB bets $4.50, SB calls $4.50

Turn: ($40.50) J:heart: (2 Players)
      SB checks, BB bets $15.08, SB calls $15.08

River: ($70.66) 9:diamond: (2 Players)
      SB bets $14.70, BB raises to $48.73 and is all-in, SB calls $34.03
      BB Showed 4:heart: Q:diamond: 4:club: Q:heart:
      SB Showed Q:spade: 4:spade: A:spade: K:diamond:
      SB wins $141.37 with a straight, Nine to King

Vihun aktiivinen sb vs bb -ryöstelijä ja yhteistä 3bet-historiaa on sen verran, että tuollainen tiukempi tapaus jo varmaan tajuaa että mun range on leveä. Tykkään flopista, mukavan kuiva. Päätän nyt lyödä, koska vihulla aika usein kymppi. Turnista tykkään myös. Vaikka joskus vihu check-reissaa rattaat, niin usein sillä yhä pienien korttien pari+vetoa ja T+alhaalta auki oleva ja rattaat voi myös olla mulla nyt, mikä saattaa ahdistaa ässiä/kalleja. plus pääsen niin usein potittaan tai repotittamaan blokkereillani riverin. Nyt vihu lyö ihanteellisen kokoisen riverin betsin vielä! En tiedä tarkkaan ton vihun ajatusmaailmasta, että onko 1/3-potti sille bet-call -induusseri vai ohut value/fold. Mielestäni reppaan omaa rangea erittäin hyvin tohon, mutta vihulla harmillisesti se oikea suora :(

SB: $38.99
      BB: $72.73
      UTG: $58.97
      CO: $45
      BTN: $74.33

Pre-flop: Dealt to CO 8:heart: 7:club: 5:diamond: Q:diamond:
      UTG calls $.50, CO raises to $2.25, (1 folds), SB calls $2, (1 folds), UTG calls $1.75

Flop: ($7.25) 5:spade: 7:heart: K:diamond: (3 Players)
      SB checks, UTG checks, CO checks

Turn: ($7.25) 8:diamond: (3 Players)
      SB checks, UTG bets $6.92, CO calls $6.92, (1 folds)

River: ($21.09) 2:diamond: (2 Players)
      UTG bets $20.14, CO raises to $35.83 and is all-in, UTG calls $15.69
      CO Showed 8:heart: 7:club: 5:diamond: Q:diamond:
      UTG Showed A:diamond: 7:diamond: 3:diamond: 8:spade:
      UTG wins $90.25 with a flush, Ace high

Toissapäivältä. Vihu bluffikas paisti ja oisin snapannut riverin melkein aina. Nyt painan ja isompi väri löytyy. Välillä on fiilikset, että ahnehdin riverillä liikaa. Tänään samankaltainen tilanne, jossa järkevämpi vihu minreissaa riverin ja snäppään K-värillä.

Noi oli isoimmat tappiot, loput oli erilaisia arvontoja -yhdessä menin heikoissa nutfd:llä sisään check-reissaajaa vastaan tai alla olevan tyylisiä no can do-käsiä.

BTN: $57.18
      BB: $51.97

Pre-flop: Dealt to BB 9:heart: T:diamond: 7:heart: Q:club:
      BTN raises to $1.50, BB raises to $4.50, BTN calls $3

Flop: ($9) 4:diamond: 5:heart: K:heart: (2 Players)
      BB bets $6, BTN calls $6

Turn: ($21) 8:club: (2 Players)
      BB bets $20.50, BTN calls $20.50

River: ($62) K:spade: (2 Players)
      BB checks, BTN checks
      BB Showed 9:heart: T:diamond: 7:heart: Q:club:
      BTN Showed 8:spade: T:spade: 4:heart: J:diamond:
      BTN wins $61.50 with two pair, Kings and Eights

Vihu aggressiivinen paisti. Flopilla hyvissä(edit: jaa eihän tossa ollutkaan gutaria kaverina, no ei paska floppi kuitenkaan), turnin jatkan totta kai. Helvetin riveri. Kunkku on ainoa käsi, jota pelkään, koska toi ei päästä tripsejä irti. Pakko irrottaa.. vihulla hienot. Oon puskenut niin monesti paisteja vastaan ton tyylisen riverin, että ainakin omalla kohdalla siperia on opettanut..

Tollasia 40-60bb:n potteja kun menee toistakymmentä, niin ison palanhan se lohkaisee. Oon hävinnyt niin pitkään, että ei tää enää oikeastaan edes tunnu miltään. Välillä on tasaavia plussapäiviä kuten eilen ja tiistaina, jolloin pieksin hupissa puoltoista hunttia yhdeltä paistilta. Mutta muuten on aina aavistus, että taitaa tänäänkin tulla nekkuun. Pelikassa on silti yhä hyvässä kuosissa, yli kolme tonnia vielä jäljellä. Hyvä tuuri jälleen, tein aikoinaan ensimmäisen todella ison montun juuri kun olin kerännyt kassaa isommille tasoille, joten todellista tasojen tiputtamista ei tarvinnut eikä nytkään tarvi tehdä.

Toi huppi oli kyllä valopilkku. Juuri sellainen kaheli aggressiivinen omaha-paisti, joka sytyttää voitonnälän. Se on syy, miksi jaksan painaa hu:ta. Ja ton takia ne pikku voittojen jälkeen pöydästä luikkivat kaverit jättää tyhjän olon. Antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa..

En tällä hetkellä oo sellasessa mind-setissä, missä olin ennen monta vuotta putkeen. Tuntuu, että taistelen samojen ongelmien kanssa, mitä oli aivan alkuaikoina. Jonkinlainen omanlainen versio fancy play syndroomasta ehdottomasti. Nyt parina viime päivänä oon kuitenkin pelannut parempaa peliä. Kirjoitin listaa millaisiin virheisiin oon taipuvainen sortumaan, mitä heikkouksia jne. Tein samalla rajat pelaamiselle; ei kännissä, krapulassa, väsyneenä, vittuuntuneena tai ylitöiden jälkeen. Tuo ylityö-kohta on petollinen, koska usein huvittaa naksutella iltasella vähän korttia, mutta skarppi ei vaan oo sama kun on tehnyt parikin tuntia päivän pitkäksi.

Muutenkin tuntuu, että nykyään alan pelaamaan "huvikseni", naksuttelemaan ja kattomaan mitä tapahtuu. Oon kadottanut oikean armottoman grindaajan skarpin. Joka päivä parasta mahdollista perkele neljä tuntia. Into the Zone, into the Zone! Millä se löytyy? Siinäpä kysymys.

Mulle on vaikeaa pelata yli neljääkymmentä tuntia kuukaudessa töiden ohella. Se on nykyisellä pöytämäärällä noin 16 000 jakoa. Keväällä vedin 70 tuntia ja olin aivan poikki. Syksyllä alkaa työkiireet ja ensimmäiset flunssa-aallot kaataa porukkaa, niin en edes suunnittele pelaavani enempää. Yritän satsata pelin opiskeluun enemmän. Varasin espanjan loman loka-marraskuun vaihteeseen. Puhelivat töissä, että harjoittelijoita tulee silloin. Menin muistuttamaan pomoa lomapäivistä, joita patistettiin pitämään kesällä. Pomo nauroi ja sanoi, että kuulit näköjään uutiset :D Ei jaksa tänä vuonna..

Änäri lopetettiin nelonenpro:lta, joten pitäis ottaa viasat. Oisin vaihtanut joka tapauksessa. 4pro:n tarjonta oli aivan paska. En tajua logiikkaa siinä, että arkena näytetään myöhäisyöllä pelejä, vaikka tuotteen kohderyhmä on töissäkäyvät äijät. Miksei kello viiden matseja? Pystyis helposti heräämään aiemmin, kattomaan matsin ja menemään kasilta töihin. Duunikaveri kehui, että viasatilla on jokin nettisysteemi, jonka kautta voi valita samaan peliin jopa eri lähetyskanavat selostajineen. Kuulosti perkeleen hyvältä. Selänteen (oikeasti) viimeinen kausi ja toki Habseja peukutetaan aina.
    • JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Vihreä on kiva väri, varsinkin trackerissa. Aiemmin tällä viikolla sain ahaa-elämyksen miettiessäni miksi ev:ni on niin alhaalla koko ajan. Se johtuu siitä, että bluffaan aivan liikaa, aivan liian monta piippua, aivan liian vääränlaisia vihuja vastaan. Se voi muuttua hirveäksi leakiksi, kuten nyt on käynyt. Oikeastaan kyseessä ei oo oivallus, vaan dejavu; oon ennenkin kamppaillut saman ongelman kanssa, ja onnistunut työstämään sen ulos pelikirjastani. Huvittavaa, miten tuollaisen asian voi unohtaa, mutta niin se vain menee. Ehkä asiaan vaikuttaa heads up, jossa pillejä luonnollisesti tulee enemmän kun pelataan positiota.

Tän viikon pelit on mennyt hyvin, teknisesti hyvin ja tunnepuolella hyvin. Oon pitänyt mielessä ton leakin, ja jotenkin pelaaminen on ollut kepeää -ei ole ollut sitä toivottaman häviämisen tunnetta, josta aiemmin kirjoitin. Oon tiukentanut utg-pelaamista ja hu:ssa molempia positioita sen takia, että floppaan vahvemmin eikä tarvi rakentaa muuvien varaan.

Muuveista puheenollen, tässä onnistunut blokkeri:

BTN: $203.17
      BB: $40.57

Pre-flop: Dealt to BTN J:club: J:spade: 5:club: 5:heart:
      BTN raises to $1.50, BB calls $1

Flop: ($3) 2:diamond: 3:diamond: 9:club: (2 Players)
      BB checks, BTN bets $2, BB calls $2

Turn: ($7) 8:heart: (2 Players)
      BB checks, BTN bets $5, BB raises to $10, BTN calls $5

River: ($27) T:club: (2 Players)
      BB checks, BTN bets $23.25, (1 folds), BTN returns $23.25
      BTN Mucks
      BTN wins $26.50

Laitoin vihun enemmän reaalipitoisella rangelle kuin vedoille. Joskus vihu on pelannut ninjakkaasti setin. Mielenkiintonen kortti ois riverin pikkusuoran täyttävä; periaatteessa konsepti on sama, mut en uskaltaisi lähtä muuvaamaan ellen tietäis vihua heikoksi.

pokerhand bugittaa..

vihu 1 (€30.44 in chips)
      vihu 2 (€87.35 in chips)
      hero (€88.55 in chips)
      vihu 2 posts small blind €0.25
      vihu 3 posts big blind €0.50

HOLE CARDS

Dealt to hero A K J 9

vihu 1: raises €0.50 to €1
      vihu 2: calls €0.75
      hero: raises €3 to €4
      vihu 1: calls €3
      vihu 2: calls €3

FLOP: A K 4

vihu 2: checks
      hero: bets €9.25
      vihu 1: raises €17.19 to €26.44 and is all-in
      vihu 2: raises €56.91 to €83.35 and is all-in

Vihu 1 on todella paistikas ja vihu 2 The Paisti, jonka kanssa hero takonut hu:ta/6max iät ajat. Vihu 2:n pahimmat leakit ovat bluffaaminen ja makselu. Tykkää tehdä isoja pillejä ja isoja herocalleja. Trackeri näyttää flopin check-raiseksi 10. Oma tuntuma oli, että vihulla 2 on jokin osuma. 44* mahdollinen toki. Vihu top2 rangeksi voi asettaa surutta ak** eli +any two.A4 on luultavasti värinvedoilla messissä. Tuohon päälle vielä erilaisia ylä- ja alapään suoran- ja värinvedon komboja. Pistin vihu 1:n kuitenkin pääasiallisesti värinvedoille/suoranvedoilla, mitkä heikentää vihu 2:n vetoja.

Vihulla 2 AK4+ristinveto, jota vastaan vähän ilkeästi olin 30-70. Vihulla 1 oli K874 ristillä ja mainiin siis 34% equity. Eikö tossa trackeriss oikeesti voi ruksia vihujen käsi kuolleiksi, jotta näkis sivareiden equityt??? Vituttaa näpytellä propokertoolsiin.

Otin kiinni starsin 150$ reload-bonarin. Siinä kannustusta tälle kuukaudelle. En ollut viime kuussa kaukana platinasta. Pieni yllätys, mutta kai toi plo50 hu rouhii rakea niin paljon. Pitää jossain vaiheessa ottaa se projektiksi, jotta saa muutettua fpp:t käteiseksi.

Uujeah, Joensuulle roolia Edmontoniin. Aina mukava seurata suomalaisten näyttöjä taalaliigassa. Edmontonilla on hyvännäkönen porukka kasassa ja kasvamassa. http://blogit.hs.fi/nieminen/2013/08/09/99-kyynelta/ Hyvä blogaus, joka sivuaa Edmontonin suuruusvuosi. Käsittämätön tiimi :heart:
    • JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Pelasin eilen harvinaisen neljän tunnin session tyypillinen sekoitus hu/6max/full ring. Plussalle vähän, ev:ssä nelisenkymppiä. Taas parit blokkeribluffit kusi, mutta tällä kertaa järkevissä spoteissa. Session vikassa jaossa plo25e tuli miinusev:tä, mutta kokonaisuutena pitäisi lineä oikeana. Saa toki kommentoida:

Herolla siis alla historiaa parista stäkillisen blokkeribluffista, joka on lopulta johti siihen, että shippasin 125e potin kotiin 3betatussa kahta vastaan väripöytään, kun kumpikaan vihu ei uskonut nutsiväriini. Vihu on pöydän paisti, 66/32 ja 3b 13%. Hyvin aktiivinen 3bettailija, näin jälkeenpäin tarkistettuna vihun cbet in 3bpots on vain 1/4, mutta moni noista poteista oli multiway, kun tämä taas heads-up.

€0.10/€0.25 Pot Limit Omaha Hi
      4 Players

Stacks:
      CO (€9.92) 40bb
      joeplotter (BTN) (€120.84) 483bb
      SB (€34.40) 138bb
      BB (€34.63) 139bb

Pre-Flop: (€0.35, 4 players) joeplotter is BTN 10:heart: 4:club: Q:club: 7:heart:
      1 fold, joeplotter raises to €0.85, SB raises to €2.80, 1 fold, joeplotter calls €1.95

Flop: 10:spade: 7:club: A:heart: (€5.85, 2 players)
      SB bets €4, joeplotter calls €4

Turn: 2:club: (€13.85, 2 players)
      SB bets €13.23, joeplotter raises to €52.92, SB goes all-in €14.37

Floppi on ihanteellinen vihun cbetille ja se luultavasti osuu mukavasti vihun vetoihin. Otan kiinni tarkoituksena painaa turnilla pikkukortit. Jos suora tulee, niin luultavasti checkaan perässä. En olisi bluffanut imagoni takia. Turnin kortti on ihanteellinen minulle ja mielestäni vihulle. Mun peli näyttää vedoilta ja vihun on hyvä jatkaa lyömistä esim. A+gutarillakin.

Tulosvaihtelu on kyllä aina yhtä yllättävää. Olin jo tekemässä parin sadan miinusta puolta tuntia ennen kuin lopetin, mutta yhtäkkiä joka pöydässä repesi. Tuli toi massiivinen väripotti, kärkisettejä, monsterivetoja, jotka osuivat :D Ja yhtäkkiä sessio oli melkein satasen plussalla.

Nappasin fullista pari jakoa tarkasteluun. 3betattu blindeistä. 3bettaaja on tuttu regu, joka on muuten kohtalainen pelaaja, mutta on joskus tehnyt omituisia yliaggrovirheitä. 3bet on tiukka 4% ja 4bet ratio sama 4%.

$0.25/$0.50 Pot Limit Omaha Hi
      7 Players

Stacks:
      UTG ($29.50) 59bb
      UTG+1 ($50) 100bb
      MP ($58.92) 118bb
      CO ($38.97) 78bb
      joeplotter (BTN) ($58.24) 116bb
      SB ($19.33) 39bb
      BB ($47.53) 95bb

Pre-Flop: ($0.75, 7 players) joeplotter is BTN A:club: 5:club: K:club: Q:heart:
      UTG calls $0.50, 2 folds, CO raises to $1, joeplotter calls $1, 1 fold, BB raises to $4.75, UTG calls $4.25, CO folds, joeplotter calls $3.75

Flop: Q:spade: K:spade: 8:club: ($15.50, 3 players)
      BB bets $11, UTG calls $11, joeplotter goes all-in $53.49, BB goes all-in $31.78, UTG goes all-in $13.75

Kun tämä vihu lyö tuohon pöytään, yleensä siellä on AA+fd. Välimaksaja on passiivinen paisti. Tässä kädessä pohdin, että ottaisinko turnilta turvallisen kortin ennen kuin kommittoin. Puolsin puskua sillä, että paisti luultavasti syö outteja AA+fd:ltä, AAJT:ltä 2-3 kpl ja usein tuo myös 20$ melkein kuollutta rahaa jollain uberpaskalla kädellä. Pieni paino myös omalla takaovenvärinvedolla. Olen vihun AA+fd, AAJT, KQJT, AKJT rangea ihan mukavasti n. 64 -36 edellä kun syöttää parit kuolleet outit, mutta vihun kädestä löytynyt KK99 kallistaa vaakaa muistaakseni 35-65.

$0.25/0.50 Blinds - 7 Players

CO: $50
      BTN: $39.36
      SB: $70.88
      BB: $64.41
      UTG: $34.08
      UTG+1: $39.49
      MP1: $36.34

Pre-flop: Dealt to BB T:heart: T:spade: A:heart: 5:club:
      (1 folds), UTG+1 raises to $1.50, (4 folds), BB calls $1

Flop: ($3.25) 5:heart: J:club: A:diamond: (2 Players)
      BB checks, UTG+1 bets $2.50, BB calls $2.50

Sama vihu kuin edelliskäden 3bettori. Joskus liidaan floppiin. Nyt päätin, että calldownaan tän, jos mitään ihmeellistä ei tapahdu. Toisinaan hyödynnän kymppejä blokkereina (näähän tunnesti toimii...)

Turn: ($8.25) 7:club: (2 Players)
      BB checks, UTG+1 bets $7.88, BB calls $7.88

As planned.

River: ($24.01) A:spade: (2 Players)
      BB checks, UTG+1 bets $17, BB calls $17
      UTG+1 Showed 7:heart: 6:club: A:club: Q:club:
      BB Showed T:heart: T:spade: A:heart: 5:club:
      UTG+1 wins $55.51 with a full house, Aces full of Sevens

Vihulla ihanteellinen bluffispotti ja tuo vihu saattaa yrittää valuttaa tripsejä vielä. Kerpele, oli osunut.

$0.25/0.50 Blinds - 5 Players

UTG: $44.39
      CO: $155.22
      BTN: $50.78
      SB: $45.25
      BB: $40

Pre-flop: Dealt to CO 6:club: 3:heart: A:heart: 7:club:
      (1 folds), CO raises to $1.75, BTN calls $1.75, SB raises to $7.50, (1 folds), CO calls $5.75, BTN calls $5.75

Flop: ($23) 9:club: 5:diamond: 8:diamond: (3 Players)
      SB bets $18, CO raises to $75.96, BTN calls $43.28 and is all-in, SB calls $19.75 and is all-in, CO returns $32.68

Turn: ($147.31) 3:spade: (3 Players)

River: ($147.31) 5:spade: (3 Players)

CO Showed 6:club: 3:heart: A:heart: 7:club:
      BTN Showed T:club: 9:heart: 4:heart: 5:club:
      SB Showed J:diamond: T:spade: T:diamond: Q:diamond:
      BTN wins $11.06 with a full house, Fives full of Nines
      BTN wins $133.75 with a full house, Fives full of Nines

Aggressiivisessa pelissä nappaan 3betin kiinni tuolla kädellä (vihun 3b 19%), koska se kuitenkin osuu aika hyvin hu tai multiwayna ja ton tyyliset vihut yleensä painaa liian löysästi, mikä kompensoi A:n kikkeriongelmaa.

Jälleen helmivalutuksia.. Vihu paisti ja ajattelin että näytän bluffilta. Perkele.

$0.10/0.25 Blinds - 6 Players
      Hand Converter by Pokerhand.org

SB: $45.07
      BB: $25
      UTG: $29.68
      UTG+1: $35.80
      CO: $43.23
      BTN: $28.37

Pre-flop: Dealt to SB Q:diamond: K:spade: Q:spade: K:heart:
      (3 folds), BTN calls $.25, SB raises to $1, BB calls $.75, BTN calls $.75

Flop: ($3) 6:diamond: 7:diamond: A:club: (3 Players)
      SB bets $2.80, (1 folds), BTN calls $2.80

Turn: ($8.60) Q:club: (2 Players)
      SB bets $8.23, BTN calls $8.23

River: ($25.06) 2:club: (2 Players)
      SB bets $24, BTN calls $16.34 and is all-in, SB returns $7.66
      SB Showed Q:diamond: K:spade: Q:spade: K:heart:
      BTN Showed 8:club: 3:diamond: 7:spade: 7:club:
      BTN wins $55.74 with a flush, Ace high

Pelaamisen merkeissä tämä viikonloppu siis. Välillä mukava linnottautua kämpille ja olla vain omissa oloissaan. Pe ja la 3,5k jakoa ja jos tänään sais vielä noin tuhat niin oikein hyvä.

Hyvät mainokset :)

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2011092314443621_jk.shtml?fb_ref=flb&fb_source=timeline
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Tossa shorttikädessä mun mielestä ongelma on siinä että lähdet avaamaan aika huonolla kädellä vaikka tiedät että blindissa on aktiivinen 3bettaaja. Toki tollasella talonmiehen haravalla osutaan aina johonkin, mutta todella usein osumat ovat hyvinkin ei-nutsikkaita. Pohjarattaita, gutareita, heikkoja pareja, Q- tai T-korkea värinveto yms. Noilla kun aktiivista 3bettaajaa vastaan mennään flopilta 140bb syvänä poikki niin usein ollaan ottavana osapuolena.

Esimerkiksi nyt osut rattaisiin, mikä on osumarangesi aika yläpäässä. Olisitko reissannut jos floppi olisi ollut KT7r?

Mielestäni tässä on juuri yksi niistä ongelmista missä tuolla Omaha-osiossa on puhuttu napilta avaamisesta. Tiedät että vastustaja pelaa luultavasti lähes kaikki kädet blindeilta. Lisäksi tiedät että hän on paisti (tosin nyt ei määritelty paistia, oletan että tykkää maksella paljon) ja vielä kolmanneksi hän 3bettaa hanakasti. Siinä on jo kolme syytä miksi en suosittelisi avaamaan hempuloita napilta. Kun avataan hempuloita niin se tuotto tulee kippiosuudesta. Yllä on lueteltu kolme seikkaa mitkä vähentävät kippiosuutta preflop ja postflop todella paljon. Joten tuollaista vihua vastaan ainoa tapa tehdä tuottoa on saada osumille valueta. Ja kun pelataan käsi joka harvoin osuu kovaa, mutta usein heikohkosti, on se valuen saaminen pitkässä juoksussa melko vaikeaa.

Jos lähdetään siitä että hero ei pysty vihua bluffaamaan potista ulos tarpeeksi usein, niin mihin tuolla kädellä halutaan osua? Jos jätetään miracle-flopit pois (nuttivärit, tripsit+) niin millaisia floppeja hero haluaa nähdä? Mitkä osumat ovat herolle hyviä? Ja miten paljon siihen tulee vastapainoksi heikkoja osumia, joilla ei oikein tiedetä mitä tehdä flopilla?

QT3 on hyvä, Q73 on hyvä. Kärkirattaat on aina hyvä. Mutta kun kädessä on pieniä kortteja niin jokaista kärkiratasosumaa kohden tulee myös noita K74, KT4, JT7, J74 tyylisiä osumia joilla saatetaan painaa merkkiä sisään heikossa hapessa.
    • JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Ihan hyviä pointteja. Avaan löysemmin nelikätisessä koska blindit kiertää nopeammin, mutta oliskohan parempi keskittyä helpommin pelaaviin käsiin. Noi tuplasuitit hämää, ite asiassa oon omasta hu-pelistä karsinut noita pois oop.

Tänään ihan ok sessio, vaikka viiskymppiä ev:tä takkiin. Tein jopa onnistuneen blokkeribluffin.. :D

Tää jäi ketuttaan, jotenkin levelöin itteni maksamaan vaikka ite yks ässä kädessä. Vihu aggressiivinen, huonohko. En vaan uskonut seiskaa flopin actionin jälkeen. Jos ei muuten kippais, niin ainakin tässä riverin K:n ja oman ässän takia.

$0.25/$0.50 Pot Limit Omaha Hi
      2 Players

Stacks:
      SB ($47.05) 94bb
      joeplotter (BB) ($62.33) 125bb

Pre-Flop: ($0.75, 2 players) joeplotter is BB A:heart: 8:heart: 10:heart: 8:diamond:
      SB raises to $1.50, joeplotter calls $1

Flop: 7:club: 7:spade: 8:club: ($3, 2 players)
      joeplotter checks, SB bets $1, joeplotter raises to $3.50, SB calls $2.50

Turn: K:spade: ($10, 2 players)
      joeplotter bets $4.75, SB calls $4.75

River: 7:diamond: ($19.50, 2 players)
      joeplotter bets $13.25, SB raises to $32.50, joeplotter calls $19.25

Final Pot: $84.50
      SB shows four of a kind, Sevens
      A:club: 7:heart: 10:spade: 6:diamond:
      joeplotter shows
      A:heart: 8:heart: 10:heart: 8:diamond:

Välillä pelaan hirveän ailahtelevasti, välillä se tasaantuu. Nyt oon saanut bluffeja jokseenkin kuriin, vielä noi riverin maksut.. puuh.

http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/poliisi-ampui-107-vuotiaan-usassa/641186/

Alko vituttaan tuo uutinen, vaikka normaalisti en kritisoi jos poliisi vastaa tuleen. Eikö muka oo muita tapoja käsitellä 107-vuotiasta kuin mennä ryminällä sisään????
    • JonTTu22
      JonTTu22
      Bronze
      Kannattasko tos betsailla isommin flop ja turn?
    • JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Turn joo, mutta flop on linjassa muiden reraisejen kokojen kanssa. Periaatteessa tos vois hakea riverille pienen check-raisen jos vihu betsaa jotain 10$ ja vihu on maksuherkkä tapaus.
    • JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Kiireinen viikko takana. Duunissa kahdentoista tunnin päiviä ja oon kämppäasioissa joutunut laukkaamaan pankeissa. Ois tarkoitus hankkia taas oma asunto. Diggasin tosta edellisestä kämpästä, mut se oli liian iso ja kallis, että oisin voinut ostaa sen puolikkaan exältä. Oon ollut vuoden päivät vuokralla ja alkaa sylettään jo. Tein ekan tarjouksen, mutta luultavasti en saa tohon hintaan vielä.

Pokerit meni yhtä päivää lukuunottamatta hyvin. Tein aivan apinamaisen maksun 764+vv pöytään 3way raised pot, mä oop ja donkkaan, pfraiser kippaa ja sb sylkee potin. Olin aivan varma että vihulla 98+fd ja snappasin, että voin painaa blankon turnin. Vihulla 85+nutfd, rest is history.

Loppuviikon kuitenkin vedin hyvää valuepokeria. PAljon tiukemmin kuin tavallisesti, ja se tuntui hyvältä. Tuntuu että oon päässyt kiinni ABC:hen paremmin ja tuloksia on syntynyt. Onko kyse lämpimästä pakasta vai oikeista päätöksistä? Luulenpa, että jälkimmäisestä.

Kaksi iso pilliä kusi tällä viikolla. Vaikka pillittäminen on ollut nyt erikoistarkkailussa, niin löysin mielestäni perusteet niiden tekemiseen. Molemmissa vihut tiukemman puoleisia ja itellä positio, kummassakin tapauksessa oon pelannut tiukasti koko ajan, joten imagokin ok.

UTG: $89.63
      CO: $66.01
      BTN: $10.88
      SB: $109.52
      BB: $50

Pre-flop: Dealt to CO J:diamond: T:diamond: 7:club: 6:club:
      UTG calls $.50, CO raises to $2.25, (3 folds), UTG calls $1.75

Flop: ($5.25) A:spade: 7:heart: 6:heart: (2 Players)
      UTG checks, CO bets $4.50, UTG calls $4.50

Turn: ($14.25) Q:heart: (2 Players)
      UTG checks, CO bets $10, UTG calls $10

normisti vihu ois tullut yli flopilla, jos A+nutfd, joten päätän, että koitan nuijia vihun pienemmän värin pakkaan. Toisinaan vihuilla saattaa olla muita vetoja tuohon tai jonkinlainen AQ+pikkuvetokäsi, jonka voin nuijia myös pakkaan riverin betsillä.

River: ($34.25) 8:diamond: (2 Players)
      UTG checks, CO bets $23, UTG calls $23

As planned. Uskomaton maksu vihulta keskirattailla. Ite asiassa betsasin turnin valuena :D

CO Showed J:diamond: T:diamond: 7:club: 6:club:
      UTG Showed 5:heart: 8:club: 6:diamond: 5:spade:
      UTG wins $77.75 with two pair, Eights and Sixes

SB: $81.48
      BB: $124.61
      UTG: $46.24
      CO: $70.37
      BTN: $57.87

Vihu 22/16/6 tagi. Att. to steal sb 3/5 ja cbet oop 7/10.

Pre-flop: Dealt to BB 4:spade: 6:spade: 4:diamond: 7:spade:
      (3 folds), SB raises to $1.50, BB calls $1

Flop: ($3) 2:diamond: 6:club: T:club: (2 Players)
      SB bets $2, BB raises to $7.50, SB calls $5.50

En tee kovin usein tätä bluffia flopilla, mutta vihu tuntui konttaroivan liian kepeästi, niin ajattelin ryöstöä ipo ja syvällä.

Turn: ($18) 3:diamond: (2 Players)
      SB checks, BB bets $17.19, SB calls $17.19

Mulla blokkerit. (taas...) Mut en betsillä reppaa pelkästään flopin kombovetoa, vaan tuohan on paikka, jossa painetaan setillä valueta. Boardin perusteella mun range on aika laaja: rattaat, setit, 987+fd, kuten myös pienempiä suoranvetoja (joskin nää yleensä vain maksetaan flopilla syvempänä.

River: ($52.38) 3:heart: (2 Players)
      SB checks, BB bets $35, SB calls $35

Musta toi riveri pitää betsata, koska voin repata perustellusti paattia. En halua checkata perässä, vaikka nappi kiinni, koska vihun rangessa on jonkinverran T/99/88/77 isompia taskupareja, jotka saan pakkaan. Tai luulin saavani.

BB Showed 4:spade: 6:spade: 4:diamond: 7:spade:
      SB Showed J:diamond: J:spade: K:heart: T:heart:
      SB wins $119.88 with two pair, Jacks and Threes

Okei, bluffaaminen on mulle ongelma, mutta ovatko ylläolevat perustelut riittävät?

Puolessa välissä matkalla platinaan ja bonus tipahti. Tämä kuukausi kun menee plussalle, niin voin palata plo100-pöytiin ryöstöretkille :)

http://www.jatkoaika.com/Kuvakooste/konkarin-viimeinen-ristiretki-kuvina/150720

Jatkoajalta kolmen artikkelin sarja Mark Recchistä. Hunajaa :) Yritän juuri tonkia netistä, saako viaplaysta pelkästään urheilupakettia halvemmalla. Ei noi normikanavat kiinnosta.
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Tuo vihun makselu tossa ekassa on kyllä ihan A+. :D

Jos lähtisin tuossa toisessa bluffaamaan, niin tykkäisin enemmän floutista. Settiä ei tietenkään voi silloin repata, mutta kun reilut puoli pakkaa tuo jonkun vedon maaliin niin kaikkea muuta mahdollista kylläkin, minkä lisäksi se tulisi halvemmaksikin.
    • JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Todistettavasti saan joskus tehtyä jotain oikein. :D

$0.25/0.50 Blinds - 3 Players

BTN: $80.30
      SB: $42.67
      BB: $39

Pre-flop: Dealt to SB 7:spade: 9:diamond: 9:club: 7:diamond:
      BTN raises to $1.75, SB raises to $5.75, BB calls $5.25, BTN calls $4

Flop: ($17.25) Q:heart: 8:diamond: Q:spade: (3 Players)
      SB checks, BB checks, BTN checks

Turn: ($17.25) 2:diamond: (3 Players)
      SB bets $10.25, BB calls $10.25, (1 folds)

River: ($37.75) 5:heart: (2 Players)
      SB checks, BB bets $23 and is all-in, SB calls $23

BB Showed 3:spade: 2:spade: 5:diamond: J:diamond:
      SB Showed 7:spade: 9:diamond: 9:club: 7:diamond:
      SB wins $82.25 with two pair, Queens and Nines

Hyvä sessio, mielenkiintosia vihuja.

$0.10/0.25 Blinds - 9 Players

CO: $72.20
      BTN: $58.83
      SB: $27.63
      BB: $13.02
      UTG: $19.14
      UTG+1: $34.18
      MP1: $32.64
      MP2: $25
      MP3: $37.58

Pre-flop: Dealt to CO 9:heart: J:spade: 4:spade: T:heart:
      (4 folds), MP3 calls $.25, CO calls $.25, (1 folds), SB calls $.15, BB raises to $1.25, MP3 calls $1, CO calls $1, SB calls $1

Flop: ($5) 2:club: J:club: 4:heart: (4 Players)
      SB checks, BB checks, MP3 checks, CO bets $4.79, SB calls $4.79, (2 folds)

Turn: ($14.58) K:spade: (2 Players)
      SB checks, CO bets $13.96, SB calls $13.96

River: ($42.50) A:club: (2 Players)
      SB checks, CO checks

SB Showed T:diamond: 9:diamond: Q:spade: 7:club:
      CO Showed 9:heart: J:spade: 4:spade: T:heart:
      SB wins $40.69 with a straight, Ten to Ace

Nice1.

$0.10/0.25 Blinds - 2 Players

BTN: $25.85
      BB: $35.98

Pre-flop: Dealt to BB 9:heart: Q:club: 6:club: A:heart:
      BTN raises to $.75, BB raises to $2.25, BTN calls $1.50

Flop: ($4.50) K:heart: 3:club: 2:heart: (2 Players)
      BB bets $3, BTN calls $3

Turn: ($10.50) 3:spade: (2 Players)
      BB bets $7, BTN raises to $20.60 and is all-in, (1 folds), BTN returns $13.60
      BTN wins $24

Vihu nittimoodissa, chattiin hirveä räpätys että nyt on quadsit, on on kovat. Ei nyt aina, mut paatti+. Vitutti kipata, mut ei voi mitään.

Aamulla heräsin omia aikojani kuuden maissa. Pikkusessiot ennen duuneja. Plo50 pöydässä vihu joka arpoi kaikella joka jaossa. Vitutti lähteä töihin, mut ei voi mitään-

Huomenna pakko pitää peleistä vapaapäivä, alkaa väsyttää. Tos duunissa mietiskelin, miksi 6max on vaikein pelimuoto mulle. Luulen, että se johtuu niin vahvasta fullitaustasta. Fullissa tulee niin paljon vähemmän tilanteita vastaan. Toisaalta, oon vetänyt hu:ta paljon, mut se on eri maailma. Pohjimmiltaan taitaa olla kyse siitä, etten hahmota vielä 6maxiin tyypillisiä rangeja ja toimintamalleja. 3-4 kätinen on helpompaa kuin 5-6 kätinen. Tilasin talvella Whangin advanced sarjan. Pitää lukaista uudelleen.

Hei, keräilen omppu-kirjoja. Hyllyssä kaikki Hwangit, Slotboomit ja Reubenin kirja. Onko kellään vinkkiä vielä jostain muusta? Järkevästä siis.. Jotenkin Farha on Omaha ei kuulu joukkoon..
    • JoePlotter
      JoePlotter
      Bronze
      Voitollista. Takana helvetin kiireinen työviikko, mutta jaksoin silti raapia 6,5k jakoa kasaan. Tulosta +600$ , mut paras fiilis kyllä tuli oman pelin laadusta. Vaikein sessio oli tänään, alkoi jo väsymys painaa ja vedin hu:ta pitkän tovin kahta superaggressiivista lagtardia ja kahta liekeissä olevaa maksuautomaattia (=teflon-paisti) vastaan. Mut nyt pari päivää lepiä ennen kuin grindaan platinan täyteen. Jotain 1,5k pojoa vaille.

Pakko hiljentää vähän tahtia hetkeksi. Alkaa olla kuitti olo. Torstaina sekoilin väsyneenä pitkän päivän jälkeen. En löytänyt autonavaimia, olin varma että jätin ne kämpille, kun poikkesin aiemmin kahvitauolla. Ei jaksanut käydä työpaikan autolla, totesin vaan, että vitut ja juoksin kämpille -ja pelasin loppuillan korttia :D Huvittavinta tossa oli, et ne helvetin avaimet oli sittenkin duunipaikalla..

$0.25/0.50 Blinds - 2 Players

BTN: $129.80
      BB: $66.74

Pre-flop: Dealt to BB T:club: 4:spade: 6:club: T:spade:
      BTN raises to $1.50, BB calls $1

Flop: ($3) 9:spade: 7:club: J:heart: (2 Players)
      BB bets $2.50, BTN calls $2.50

Turn: ($8) 3:heart: (2 Players)
      BB bets $7.64, BTN calls $7.64

River: ($23.28) 3:diamond: (2 Players)
      BB checks, BTN bets $11.50, BB calls $11.50
      BTN Showed A:heart: 6:diamond: 7:diamond: 8:club:
      BB Showed T:club: 4:spade: 6:club: T:spade:
      BB wins $45.78 with two pair, Tens and Threes

Tän päivänen vihu. vpip 95 ja 3bet 90, painoi postflop joka jaossa aivan sairaanloisesti, makseli ja painoi kaikki bluffikortit. Eli tossa painan blokkereilla, river on pääsääntösesti hyvä. Oikeastaan ainoa hankaluus check-callissa on me kärki- ja taskuparit jotka vihu kääntää bluffiksi. Vihu teki ensimmäisen kerran puolen potin betsin riverillä, joten snäppäsin. Flopilta ton voi pelata vahvemmin check-raisena, mikä on normiline tollasta vihua vastaan, mut miksasin tällä kertaa noin.

$0.25/0.50 Blinds - 2 Players

BB: $132.60
      BTN: $69.05

Pre-flop: Dealt to BTN T:diamond: 6:club: 8:club: 6:diamond:
      BTN raises to $1.25, BB calls $.75

Flop: ($2.50) 2:heart: K:diamond: 5:club: (2 Players)
      BB checks, BTN bets $1.75, BB calls $1.75

Turn: ($6) 9:spade: (2 Players)
      BB checks, BTN checks

River: ($6) 3:spade: (2 Players)
      BB bets $5.73, BTN calls $5.73
      BB Showed T:spade: 4:spade: 3:diamond: 8:heart:
      BTN Showed T:diamond: 6:club: 8:club: 6:diamond:
      BTN wins $16.96 with a pair of Sixes

Tää on minipotti, mut kuvaa, minkälaisiin tilanteisiin välillä törmää ton tyylisiä vihuja vastaan pelatessa.

$0.10/0.25 Blinds - 6 Players

UTG+1: $26.65
      CO: $32.40
      BTN: $49.70
      SB: $31.55
      BB: $40.77
      UTG: $7.10

Pre-flop: Dealt to BTN K:diamond: K:heart: 3:spade: 9:heart:
      (3 folds), BTN raises to $.85, (1 folds), BB raises to $1.45, BTN calls $.60

Flop: ($3) 8:spade: 9:club: 2:diamond: (2 Players)
      BB checks, BTN bets $2.80, BB calls $2.80

Turn: ($8.60) 9:diamond: (2 Players)
      BB checks, BTN bets $5.80, BB raises to $11.60, BTN calls $5.80

River: ($31.80) 6:heart: (2 Players)
      BB bets $15.25, BTN calls $15.25
      BB Showed T:spade: 4:club: 9:spade: 6:club:
      BTN Showed K:diamond: K:heart: 3:spade: 9:heart:
      BB wins $60.30 with a full house, Nines full of Sixes

Tältä päivältä. Vihu 3b 6, mut syvänä ja ministi, joten otan. Vihun checkin jälkeen betsaan, koska tekstuuri suosii mua. Olettaisin että vihu konttaroi jono-osumat. Voin pudottaa checkraiseen ja antaa turnilla maksipainetta AA:lle, jos maksaa.

Turnilla tulee lievä mitäs vittua -hetki, kun vihu mini-checkreissaa. Siis vihulla ei tod oo tossa täpöä, trips max, mut millä kikkereillä; AA9x, joku AQJ9 tai sit joku aivan härö AA-sekoilu. Päätän maksaa ja maksaa riverin ei väreillä pl. A ja Q, J, T ehkä, riippuen bet sizing ja aika. Weird shit.

$0.10/0.25 Blinds - 3 Players

BB: $29.73
      BTN: $26.89
      SB: $35.79

Pre-flop: Dealt to BTN A:spade: A:club: J:club: J:spade:
      BTN raises to $.85, SB calls $.75, (1 folds)

Flop: ($1.95) 4:club: 9:heart: 2:diamond: (2 Players)
      SB checks, BTN bets $1.20, SB calls $1.20

Turn: ($4.35) K:club: (2 Players)
      SB checks, BTN bets $3, SB calls $3

River: ($10.35) 2:spade: (2 Players)
      SB checks, BTN bets $7.30, SB calls $7.30
      BTN Showed A:spade: A:club: J:club: J:spade:
      SB Showed 3:diamond: 4:heart: 2:heart: K:diamond:
      SB wins $23.95 with a full house, Deuces full of Kings

Taas näitä hienoja valutuksia :D Toi vaan on spotti, missä välillä on hyvä valuttaa AA, koska vihu voi tarkistaa huonommilla rattailla.

$0.10/0.25 Blinds - 9 Players

UTG+1: $20.63
      MP1: $24.05
      MP2: $7.40
      CO: $25.60
      BTN: $94.15
      SB: $20.17
      BB: $8.30
      UTG: $7.90
      BB: $15

Pre-flop: Dealt to BTN K:spade: 3:spade: K:club: 4:club:
      (1 folds), BB checks, UTG+1 raises to $1.10, MP1 calls $1.10, (2 folds), BTN raises to $5, (1 folds), BB raises to $8.30 and is all-in, BB calls $8.05, UTG+1 raises to $20.63 and is all-in, (1 folds), BTN raises to $79.69, BB calls $6.70 and is all-in, BTN returns $59.06

Flop: ($71.86) T:heart: 9:spade: 6:heart: (4 Players)

Turn: ($71.86) 8:heart: (4 Players)

River: ($71.86) 3:club: (4 Players)

UTG+1 Showed Q:heart: J:club: A:spade: J:spade:
      BTN Showed K:spade: 3:spade: K:club: 4:club:
      BB Showed T:diamond: 5:diamond: 9:club: 8:diamond:
      BB Showed 6:spade: 7:heart: 6:club: A:club:
      UTG+1 wins $11.26 with a straight, Eight to Queen
      UTG+1 wins $19.56 with a straight, Eight to Queen
      UTG+1 wins $32.94 with a straight, Eight to Queen

Tää oli viikon helmiä. Tää voi näyttää kipiltä, mut oon nähnyt tän saman tilanteen niin monta kertaa. Paisti avaa, regu eristää/valuttaa. Kolmas pelaaja, yleensä pienistäkkinen lukee tilanteen väärin ja painaa jonon. Neljäs vihu ajattelee myös, että kahdet ässät liikenteessä ja painaa. Alkuperäinen reissaaja lähtee myös arpomaan ja heron kunkut on hyvät! Tuplasuitti helpottaa asiaa ja iso sivari ensimmäisen reissaaja-paistin kanssa. :heart: (edit vihuilla mielenkiintosia yhden ässän käsiä tossa, mutta siitä mielenkiintonen tilanne tuplasuittikalleille, että A) pikkustäkillä on ässät JA normistäkillä ei = sivarissa plussaa ja yleensä about even 4w flippiin. B) kahdet ässät, eli taas aika hyvät kalleille. Väitän, ettei tässä olla huonoissa sillä olettamalla, että alkuperäinen reissaaja on huono pelaaja.)

Roaylikin tuli pitkästä aikaa. Tällä viikolla oli toinenkin värisuora.

$0.25/0.50 Blinds - 6 Players

BTN: $62.09
      SB: $40.57
      BB: $41.62
      BB: $21.36
      UTG: $59.24
      CO: $49.25

Pre-flop: Dealt to UTG A:diamond: K:heart: A:spade: Q:diamond:
      BB checks, UTG raises to $2.25, CO calls $2.25, (1 folds), SB calls $2, BB calls $1.75, (1 folds)

Flop: ($9) Q:club: J:diamond: T:diamond: (4 Players)
      SB checks, BB checks, UTG bets $9.07, (1 folds), SB calls $9.07, (1 folds)

Turn: ($27.14) K:diamond: (2 Players)
      SB checks, UTG checks

River: ($27.14) A:heart: (2 Players)
      SB bets $4, UTG raises to $38.40, SB calls $25.25 and is all-in, UTG returns $9.15
      UTG Showed A:diamond: K:heart: A:spade: Q:diamond:
      SB Showed Q:spade: J:spade: 5:diamond: 3:diamond:
      UTG wins $83.64 with a Royal Flush

Olin niin täpinöissäni, etten tajunnut laittaa puolta pottia turnilla. Sama myydä seteille halvalla, koska ei niiltä riverillä heru ellei parita. Mut kaunis käsi :)
    • 1
    • 2