Veitsi kurkulla @ NL100

• Zebbu
      Zebbu
      Black
      Teen uuden blogin, koska alko ällöttään toi viime blogin jatkuva valittaminen ja itkeminen. Nyt on uus kämppä, ja samalla lähetään puhtaalta pöydältä freshillä startilla pokeriura nousuun. Yippee! Kirjotan tähän joka ilta mun huomisen päiväohjelman ja yritän noudattaa sitä parhaan kykyni mukaan. Ajat on lähinnä suuntaa-antavia (vai onko toi yhdyssana?).

9.00: Herätys, aamupala ja pyörimistä. Oon aamusin kiukkunen, menee ainaki 1,5h ennen ku oon pelikunnossa mindset wise.

11-13: Pokeria. Tauko 2 session välissä.

13-14: Ruokaa ja kaupungille kahville. Tykkään käydä jossain lukemassa lehden.

14-16: Pokeria, taas 2 eri sessioo.

16-16.30: Joku välipala. Yritän syödä 4-5 kertaa päivässä mutta pienemmillä ateriakoilla.

16.30-18.30: Pokeria lisää, jos on pelifiiliksiä, muuten jotain muuta.

18.30-24: Vapaa-aikaa.
  • 145 replies
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Tsemppiä peleihin! Tarkkaan seurantaan tämä blogi, kyllä se runikin kääntyy kunhan pidät pään kylmänä etkä mieti liikaa asiaa.

Ja kun samassa kaupungissa asutaan, niin käydään toki joskus kahvilla. risto lupautu mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Zebbu
      suuntaa-antavia (vai onko toi yhdyssana?)
      Ei ole yhdyssana :)
    • mesisification
      mesisification
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Zebbu
      Ajat on lähinnä suuntaa-antavia (vai onko toi yhdyssana?).
      Ei ole :D

Itellekin olis hyväks tämmönen päiväohjelmasysteemi. Tulis varmaan tehtyä asiat varmemmin mitä on suunniteltu tehtävän :D Hyvältä näyttää, tuun seuraamaan blogin kulkua. :)
    • mesisification
      mesisification
      Bronze
      Myöhästyin semmoset 20 sekunttia :s_mad: :s_mad:
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      EI OLE YHDYSSANA!

ttu, en ehtinyt ajoissa :D

Seurannassa :)
    • CPallo
      CPallo
      Bronze
      Missäs kaupungissa teikäläine asuu? :D

Seurantaan*
    • Zebbu
      Zebbu
      Black
      Tampereella asun. Ja joo, voishan sitä käydä jossain kahvilla/kaljalla tai vaikka pitää jonkun meetingin PS:n Tampere-jäsenten (ja miksei muidenkin) kesken.

----------------

Anyway, 3k kättä tänään ja 2,5 biniä uppia. Paskaruni (EV:n puolesta ainaki) jatku, mut ei sille mitään voi, enkä pelaamistaka lopettaa voi - niin ei voi mitään. Myös aikataulutus vähä kusi ku illalla alotin katteleen tota House of Cards -sarjaa Netflixistä ja katoin sitä sit 6 jaksoo putkeen ja menin nukkuun joku 04 yöllä ja nousin sit vasta joku 11.30.

Oon muuten huomannu, että mitä enemmän pelaan, sitä enemmän haluan pelata, ja mitä vähemmän pelaan, sitä vähemmän tekee mieli pelata. Siks pitäis yrittää pitää päivänkestoset tauot mahdollisimman lyhyenä ja harvoina.

-----------------

Tässä vähä LOL -käsi. Missclickasin ton minibetsin kun mietin mikä on mun actioni (mietin checkausta, ku C-foldaan tossa aika usein). Mut sit toi reguvihu reissaa mun minin, ja mietin et se varmaan tajuaa mun tajuavan et se tajuaa mun missclickanneen. Joten reissaan takas ku ajattelen et se on ainoo keino saada sen ilmalta lisää valuee (jos se siis korottais yli tosta viä), ja jos sillä ny esim setti on, niin ei paljo väliä mitä tekee. Sit mietin turnilla et maybe se flouttas mun flopin rereissun ilmalla ajatellen vievänsä potin turnilla, ja checkaan. Ei mitään järkee puskee turnia ku se lyö. Riverillä pusken sitte, kai se täytyy ton häröilyn jälkeen vaikka sillä QQ ja KK voi olla (tai TJs).

Prima, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

BTN: $147.55 (147.6 bb)
      SB: $238.91 (238.9 bb)
      BB: $100.18 (100.2 bb)
      UTG: $101.50 (101.5 bb)
      Hero (MP): $130.65 (130.7 bb)
      CO: $196.37 (196.4 bb)

Preflop: Hero is MP with 9 9
      UTG folds, Hero raises to $3, CO folds, BTN calls $3, SB calls $2.50, BB folds

Flop: ($10) 3 5 9 (3 players)
      SB checks, Hero bets $1, BTN raises to $7, SB folds, Hero raises to $18, BTN calls $11

Turn: ($46) Q (2 players)
      Hero checks, BTN bets $22, Hero calls $22

River: ($90) K (2 players)
      Hero checks, BTN bets $38, Hero raises to $87.65 and is all-in, BTN calls $49.65

Results: $265.30 pot ($3 rake)
      Final Board: 3 5 9 Q K
      BTN showed 3 3 and lost (-$130.65 net)
      Hero showed 9 9 and won $262.30 ($131.65 net)

--------------------

Tässä kädessä en tiä mikä olis paras line. Reissaamalla saadaan varmaan aika paljo foldeja, ja sitte vihun stackoff -rangee vastaan ollaan suurin piirtein flippaamassa. Maksulla taas vältetään flippaus, mut mahdollisesti joudutaan kippaan paras käsi myöhemmin. Toisaalta jos reissaa vaan vetoja, vihun helppo puskee kaikki reaalit ja vaikka AK, toisaalta jos ruvetaan reissaan esim. settejä ja slouvattuja KK, AA, niin menetetään paljo valuee vihun ilmalta joka barreloi (välillä tuntuu et regut barreloi 2 streettiä joka kerta 3betpoteissa OOPista). Tietty vois puskee turnin, mut en oikein tykkää siitä sen enempää vedoilla ku valuekäsilläkää, ainakaan reguja vastaan. Tietty vois call-call ja sitte puskee riveri jos vihu checkkaa, mut tää "bet-bet-checkcall kaikki järkevät reaalit kun vedot missaa" -line tuntuu olevan kaikkien regujen pelikirjassa isoin kirjaimin tätä nykyä.

Prima, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

MP: $101 (101 bb)
      CO: $146.97 (147 bb)
      Hero (BTN): $100 (100 bb)
      SB: $112.50 (112.5 bb)
      BB: $118.83 (118.8 bb)

Preflop: Hero is BTN with J A
      2 folds, Hero raises to $2, SB raises to $8, BB folds, Hero calls $6

Flop: ($17) 3 6 T (2 players)
      SB bets $10, Hero raises to $23, SB raises to $104.50 and is all-in, Hero calls $69 and is all-in

Turn: ($201) A (2 players, 2 are all-in)
      River: ($201) 4 (2 players, 2 are all-in)

Results: $201 pot ($3 rake)
      Final Board: 3 6 T A 4
      Hero showed J A and won $198 ($98 net)
      SB showed K K and lost (-$100 net)

--------------------

Huomisen ohjelma.

10.00: Herätys.

11.30: Pokeria.

14-15: Ruokailu ja happihyppely / kahvilla käynti.

15-18: Pokeria.

20.15: Säbäreenit.

24-02: Zzzzzz.
    • mesisification
      mesisification
      Bronze
      Vikas kädes jos ollaan OOP, checkraise / call on varmaan paras line, koska jos maksetaan ja saadaan väri täyteen, valuen saaminen on hankalaa. Positiosta on myös mahdollista maksaa flopilla, mut tää line jonka otit on mun mielestä myös hyvä. Aggressiivisia vihuja vastaan reissaaminen on varmaan parempi. Sit taas tämmösiä one and done-vihuja vastaan on varmaan parempi ottaa maksu flopilla sillä ajatuksella, et vihu luovuttaa turnilla usein ja saadaan potti kotiin lyömällä.
    • Zebbu
      Zebbu
      Black
      Taas käytiin syvissä vesissä. Ajattelin reenien jälkeen ottaa pienen iltasession viä alkaen n. klo 23. No, 7 tuntia myöhemmin break evenissä, sukellettiin jo 9 biniä - ja olin jo valmis lopettaan pokerin ja tuhoomaan kaikki databaset ynnä muut. Mutta noustiin sieltä kuiteski. Kait se öisin kannattais pelata valuen puolesta, melkosta peluria oli liikkeellä. Mut ei kyl millään viittis, normi päivärytmi on kuitenkin mukava.

Päiväohjelmaa en laita, nukun pitkään. Kumma juttu, että kun on voittanu paljon, se on niinku "OK, näin sen pitääki mennä" - mutta ilman mitään erikoista hyvänolontunnetta. Mutta sit ku on noussu isosta kuopasta ja laittaa softat kii ja pääsee lepään - sillon on enemmänki ku vaan helpottunu olo, sillon on jotenki semmonen "Yea! I'm a fighter!" -fiilis.

Noni.
    • Zebbu
      Zebbu
      Black
      Säbäkausi taputeltu, nousu kakkoseen jäi haaveeks - mut ens kaudella uus yritys. Saunailta takana, ja sen takia ei tänäänkää pystyny ku pari lyhyttä sessioo - pelotti ja ahdisti, ei pystyny oikeen. Huomenna jos pääsis takas rytmiin.

Mitähän sitä sitten nyt keksis urheilun saralla, varmaan ainaki parin kuukauden tauko säbästä ny. Pakko jotain tehdä, urheilu on oikeestaan ainoo asia millä pääsen oman pään sisältä pois semmoseen flow-tilaan jossa en jatkuvasti itsereflektoi omaa tekemistä ja olemista. Ja jos vaan vetelehtii illat, se alkaa v*tuttaa muutaman päivän päästä.

Futista vois pelata, mut en oikein tiä jaksanko sitoutua koko kesäks joukkueeseen. Ja puolivaloilla pelaan en ala - se on perseestä sekä ittelle että varsinkin muulle joukkueelle. Mietin et lähtisin johki melontakurssille - varsinkin toi koskikajakointi kiinnostais. Saa nähdä; täytyy miettiä.

--------------------

11.00: Herätys
      12.30-14.30: Pker
      14.30-16.00: Tauko
      16-18: Poker
      18-: Vapaa...
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Boulderointi on sellasta hyvää päätä tyhjentävää hommaa johon ei tarvii välttämättä ketään mukaan. Adrenaliinin saa virtaamaan ja rasitus tulee koko keholle. Mestoja on vaikka missä ja alottamiseen ei palhjon muuta tarvi kun kengät ja pienen varmistusmaton jottei kolahda liikaa pikku lipsahdukset. Frendienkin kanssa on mukavaa touhua.
    • Zebbu
      Zebbu
      Black
      Voi vitun Sonera Valokuitu haista vittu saatanan paska. Kaks viikkoo toimi mut nyt pätkii koko vitun ajan. Tiltannu ihan täydellisesti tähän.

En ikinä enää vaihda mitään mikä toimii. Oli ei-valokuitu -laajakaista 3 vuotta eikä kertaakaan pätkässy. Ny ku tätä rupee korjaan ni menee taas joku vitun vuosi ennen ku pystyn pelaan. Ja sillä välin rolli vaan hupenee.

Ei jumalauta. Kaikki johdot vaihdettu, kaikki käynnistetty uusiks - mutta pätkäsee vähintään 10 min välein. Hieno homma vittu taas. Vituttaa niin paljo että järki lähtee.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Kannattaa soittaa Soneralle ja kysyä pätkiikö yhteys niiden päästä vai voisiko olla omassa modeemissa vikaa. Tai kysyä pätkiikö naapurilla.

Jos soitat soneralle, niin ölise sille robotille jotain epämääräistä, niin se yhdistää ihmiselle.
    • U0T1L4
      U0T1L4
      Bronze
      onko sellasta että ottaa välillä noin 10s dcn? itellä ollu sellasta soneran valokuidulla. Ilmeisesti vika niitten lähettämässä modeemissa... 2 ovat lähettäneet eikä toimi. mut toimii jos suoraan seinästä sen ottaa :D
      Soneran asiakaspalvelussa pääsee puhuu ihmisen kans myös jos on hiljaa
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Ei mitään hyvää sanottavaa Sonerasta. :f_mad:
    • petterix
      petterix
      Silver
      Käyt sieltä kulman takaa Ärrältä hakemassa sellasen pre-paid-nettitikun ens hätään. 40€ maksaa ja heti valmis käytettäväksi.

DNA:lla muistaakseni sellanen et siihen ladattu 40Gt tms valmiiks niin ettei mee mitään muita kuluja, maksat vaan käytöstä.
      Sitten ku rupee kuitu tökkiin ni isket ton vaan päälle ni johan taas pelit pyörii.

Toimii 4G:nä, ni on enemmän kun tarpeex nopee.
    • Miggo84
      Miggo84
      Bronze
      Kannattaa varmaan vielä hetki odotella ja kattoo alkaako netti toimiin normaailsti.
      iltasanomat
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      mullakin eilen 24h poker lagitti aivan homona ja pari isoa pottia meni timeouttiin..siis mulle isoa :D

Se ei meinannu eka käynnistyäkkään pari kertaa pyöri ympyrää että server not found. Lisäks kun koitin ladata 2k MB päivitystä BF3 peliin niin ilmotti että kestää 1884minuuttia..jäi lataamatta :D

Mulla tosin Elisa mutta ilmeisesti toi on senverran hidastanu koko internettiä että vaikuttanu kaikkeen.
    • Zebbu
      Zebbu
      Black
      No lähtipäs kuukausi mukavasti 4.5b inin upilla käyntiin. Viime kuukausi joku 1100€ plussalla rakeback mukaanlukien, joten just ja just saatiin elinkustannukset katettua. Tosin vaan 25k kättäki - sitä lähetään parantaan. Vähintään yli 40k kättä saatava. Mikään muu ku laiskuus ei oo esteenä. Pitää nyt viimeinkin saada toinen näyttö tähän lisäks - kuus pöytää alkaa jo meneen sillain, että välillä tulee tylsiäki hetkiä. 8 pöytää tietty tois heti neljänneksen käsiä lisää samalla ajalla.

-------------

Päivän käsi - hand of the day. Vihu oli pelannu 30 kättä jollain 15/9/0 -statseilla, niin vähä semmonen ääähblaah olo QQn kans. No maksan vaan - ja floppaan top set. Wuhuu! Ajatus check-call alas, paitsi jos turni semmonen et pakko muuttaa suunnitelmaa. Ja turni on J, joka muuttaa suunnitelmaa. Jos c-callaan turnin, en tiä v-bettaako vihu enää edes blankkoo w/ AA ja KK, ja jos riveri on 8, T, Q tai K, niin tuskin enää bettaa (paitsi ehkä KK, mut jos river K, sille häviän anyway). Tietty puskun heikkona puolena se, että vihu pystyy laydownaamaan AA ja KK, mut kaiken kaikkiaan uskon et pusku parempi. Eikä vihu pystyny kippaan, vaikka joku minuutin tankkaski. Mää olisin varmaan kipannu. Mun snadi heikkous varmaan on liiallinen callaus, mut vahvuus on sit isojen kippien tekeminen tämmösissä spoteissa. Tai sit mua on bluffattu kerta toisensa jälkeen.

Prima, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

UTG: $103.35 (103.4 bb)
      Hero (MP): $116.77 (116.8 bb)
      CO: $100.50 (100.5 bb)
      BTN: $104.86 (104.9 bb)
      SB: $127.63 (127.6 bb)
      BB: $62.90 (62.9 bb)

Preflop: Hero is MP with Q Q
      UTG folds, Hero raises to $3, CO raises to $8, 3 folds, Hero calls $5

Flop: ($17.50) 9 5 Q (2 players)
      Hero checks, CO bets $10.44, Hero calls $10.44

Turn: ($38.38) J (2 players)
      Hero checks, CO bets $20, Hero raises to $98.33 and is all-in, CO calls $62.06 and is all-in

River: ($202.50) T (2 players, 2 are all-in)

Results: $202.50 pot ($3 rake)
      Final Board: 9 5 Q J T
      Hero showed Q Q and won $199.50 ($99 net)
      CO showed A A and lost (-$100.50 net)

--------------

Anyway, oon tullu siihen tulokseen, että AK:ta ei voi NL100 anonyymipöydissä voitollisesti 4bet/callata UTG:sta, ja MPstäki vähä niin ja näin. QQn kanssa sama homma. (Siis reguja vastaan.) En oo varmaan 50k käteen saanu AA tai KK vs. QQ ku itte oon UTG, ja AA, KK vs. AK vaan pari kertaa. Regujen 3bet/5bet range on aika lailla KK+ vs. UTG. Joten alan 4bet/foldamaan tai sit koolaamaan AK sieltä. Ehkä koolaan AKs vaan.

Jos mulla AK ja vihun range on AA, KK, ja sit vaikka 3 komboo QQ ja 4 komboo AK, niin PStove antaa mulle 31% equityn. Ja jos mä raise to 3bb, vihu to 9bb, mä to 21bb, vihu to 100bb, niin potissa on 122.5bb, ja mun tarttee siis maksaa 79.5bb to win 122.5bb, niin tarttisin jonku 35% equityn maksuun.

--------------

Ja viä yks juttu - ei oikein toimi toi HUD 24hpokerilla nyt. Ei tuu kaikkiin pöytiin, ei rekisteröi kaikkia käsiä, ja joskus täyden pöydän HUD menee semmoseen pöytään jossa istun yksin (ja näyttää siä statsit kuudelle pelaajalle). Onko muilla samoja ongelmia..?

-------------

Jaaha.
    • Zebbu
      Zebbu
      Black
      Oho! Kattelin et ei oo viä tullu viime raketettujen käsien kisavoitot tilille - sit sain selville että 24hpokerilla ne meneekin "palkkiot" -kohtaan, josta ne täytyy itte siirtää pokeritilille. Siä olikin sitte 650€ - en oo viime kuukausienka voittoja tajunnu ottaa sieltä. Kivaa :)