Kyyberin Hamsterikoppi

• Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      "Ainoa pysyvä asia on muutos" - Kyyberi

Historian kolmas blogi (jos tuota projektihässäkkää ei lasketa) allekirjoittaneelta.

Ensimmäinen tuo nostalgiset kyyneleet silmiin aina kun sitä lukee. Se alkoi fulliteksusta, ja pikkuhiljaa siirtyi shorttiin. Ja sieltä omahaan. Edelleen on hellyyttävää lukea miten hassusti sitä välillä ajatteli, ja miten paljon sitä aikoinaan luuli itsestään.

Toisen blogin piti olla selkeä siirtymä ammattimaisempaan pelaamiseen. Tarkoitus oli tehdä mikroissa "pitkää päivää", mutta onneksi/epäonneksi sain työpaikan ja professional microgrinding sai jäädä. Sen sijaan blogista tuli todellinen kitinän, valituksen ja pahan olon purkupaikka. Noin vuoden ajan siellä on itketty monet itkut, ja valitettu monet valitukset. Osittain aiheesta, osittain aiheetta. Blogia seuratessa on myös kiva huomata miten sitä on kehittynyt omahassa, vaikka vuosi sitten luulin osaavani tätä peliä.

Kolmas blogi on tämä, ja luontevaa jatkoa. Kun tilanne on muuttunut kohtuullisen paljon (esim. valmentajaksi ryhtyminen) niin luontevinta on kääntää taas uusi sivu blogien historiassa.

Tiedän miten rasittavaa on lukea sivukaupalla itkua ohivedoista, EV: stä, tyhmistä vastustajista ja siitä kun se leipäkään ei enää maistu leivältä. Joten lupaan yrittää pitää valitukset minimissään. Jos varianssi kohtelee kaltoin, saatan ilokseni pistää jonkun hassunhauskan käppyrän esille.

Tämä kulkeekin käsi kädessä seuraavan kehityshankkeen kanssa. Haluan ehdottomasti oppia kestämään varianssia. Tiedän, että omahassa isotkin swingit kuuluvat peliin. Tiedän, että se tasoittuu jossain vaiheessa. Ja tiedän että vaikka lopetan pelit niin ne kalat eivät sieltä mihinkään katoa.

Mutta silti downswing korpeaa joka kerta ja syvältä. Tiedän miten voin edesauttaa varianssin kestämistä.

Ensimmäiseksi pitäisi olla riittävän iso pelikassa. Tämä ei ole ihan tällä hetkellä mahdollista, koska kassa on pieni eikä depoaminen innosta. Lisäksi ongelmana on se, että ihan liian usein sieltä rollilta pitää kotiuttaa siivu. Tilanne ei ole pysyvä, mutta tällä hetkellä on mitä on.

Toiseksi pitäisi pelata paljon käsiä, jotta ne hetkelliset swingit unohtuisi nopeasti. Tähän tulee kiilaksi työelämä, joka vie luvattoman monta tuntia päivästä. Joten ne grindausmäärät jäävät kohtalaisen alhaisiksi. Sanoisin että juuri tällä hetkellä 5K kättä viikossa on sopiva tahti.

Mistä ihmeessä tässä Koirankopissa sitten puhutaan, kun valittaa ei saa eikä käsiäkään tule pelattua? Kaikeasta pokeriin liittyvästä, ja siitä mikä ei liity pokeriin. Työskentelen myös pokeridiilerinä (jakajana siis) joten hassunhauskoja tilanteita pöydistä saattaa myös tulla. Viiltävät analyysit jätän suosiolla tuonne strategiaketjuihin, OMG!!!-kädet kuuluvat tänne.

Niin, ja SM-liiga alkaa myös piakkoin. Sen verran kutisee paikat, että täällä on taatusti tsiljoona turkulaista. :(

• 1495 replies
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Ja heti alkuun pistetään kiva käsi, tän takia mä rakastan noita supermikroja. Vihun on vaan pakko maksaa toi river lähes huonoimmalla mahdollisella värillä, ihan vaan ettei sitä bluffattais.

Grabbed by Holdem Manager
      PL Omaha $0.04(BB) Replayer
      SB ($3.96)
      Hero ($11.74)
      UTG ($5)
      UTG+1 ($1)
      CO ($4.94)
      BTN ($5.63)

UTG+1 posts (SB) $0.02

Dealt to Hero 7:spade: K:diamond: 7:diamond: Q:club:

UTG calls $0.04, UTG+1 calls $0.02, fold, BTN calls $0.04, fold, Hero checks

FLOP ($0.18) A:diamond: 4:club: 6:diamond:

Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks, BTN bets $0.12, Hero calls $0.12, UTG folds, UTG+1 folds

TURN ($0.42) A:diamond: 4:club: 6:diamond: Q:diamond:

Hero checks, BTN bets $0.42, Hero raises to $0.84, BTN calls $0.42

RIVER ($2.10) A:diamond: 4:club: 6:diamond: Q:diamond: 5:spade:

Hero bets $1.57, BTN calls $1.57

BTN shows 4:heart: 4:diamond: A:club: 2:diamond:
      (Pre 38%, Flop 67.4%, Turn 20.0%)

Hero shows 7:spade: K:diamond: 7:diamond: Q:club:
      (Pre 62%, Flop 32.6%, Turn 80.0%)

Hero wins $4.90

Toi turnin minireissu oli sitä varten että yritin saada vihua tuuttaamaan vielä siihen. Kun se potittaa ton turnin, niin olin aika varma että siellä on J-high väri. Nyt kun ajattelee niin olishan tossa pitänyt lyödä vähän isommin, jotta pääsee riverillä sitten tuuttaamaan isommin. Mukavat valuet kumminkin.

Oli muutenkin aika railakkaat meiningit yhdessä PLO4 pöydässä. Ensin otin huppia jonkun suomalaisen kanssa, joka pelas bet-raise-bet-raise-bet-raise-peliä. Siinä sitten kalisteltiin ja taisin binin tai kaks jäädä tappiolle. Sit pöytään tuli kolmas jannu, joka löi tai reissasi 100% käsistä, koko matkan loppuun asti. Kehui että sillä olisi 2500e vielä tilillä, joten voi olla että tuli päästelemään höyryjä. Ensin kuoppasin sille binin, mutta sitten alotin räiskimään ite ja vedin kolmisen kertaa takaapäin ohi niin että humahti flopilta. Toki mullakin oli osumia, mutta niinkuin yleensäkin niin tollanen aggroilija osuu myös kuin jumala niihin floppeihin. Voitin siltä 5biniä ja totesin että parempi lähteä kuin jatkaa arvontoja.

Myöhemmin reilasin sitä ja yllättävän hyvin tollanen supermaniac-tyyli toimii. Jengi kippaa lähes aina viimeistään riverillä ja stäkki kasvaa nopeasti. Sitten kun häviää, niin kasaa sitä taas uudestaan. Pitäis joskus itsekin koittaa, tosin välillä mä tuolla pelaan melkein samanlaista peliä. Mutta jos kerran vihut kippaavat koko ajan, niin ei kai siinä voi tehdä muuta kuin jatkaa? :)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Olipahan sessio. Aikamoista vuoristorataa, ja koko roskasta nollatulosta.

Mitään järkyttäviä ohivetoja ei tullut, mutta silti olo kuin mankelista tulleella. Calling stationit kouluttaa, mutta mikäs siinä. Jos on pakkariidit runner runner täpöstä mun settiä vastaan, niin sitten on. Pahaa se tekee silti. :)

Toki sessio olisi ollut kivasti plussalla jos en puhelimessa puhuessani olisi tuutannut kahta biniä menemään misclickinä. Pätkä Kyyberin ajatuskuplasta:

"Ai se sököttää, mä sökötän peräs ku ei mul oo ku ylipari. Eiku täh?! Mä reissasinki vahingos kaikki... Ja vedän 2 outtista... damn!

Ai tos toisessa pöydäs mul on setti, kyl mä ton pusken. Eiku siis... Se rouvapari oliki toises pöydäs..."

Selfnote: jos on pakko vastata, mene sitouttiin.

Rupesin miettimään jo matskua seuraavaan videoon, mutta ei noita käsiä kehtaa laittaa. Kivempi aina laittaa videoon sellasia käsiä jossa homma menee loppuun asti suunnitelmien mukaan. Vai miten hienoa olisi katsoa tälläistä:

PL Omaha $0.10(BB) Replayer
      SB ($5.82)
      Hero ($18.17)
      UTG ($33.40)
      CO ($9.40)
      BTN ($18.97)

Dealt to Hero 6:club: 9:spade: A:spade: 6:heart:

fold, fold, BTN calls $0.10, SB checks, Hero checks

Joo, tossa meillä on vastassa kaks verkon suurinta maksuautomaattia. Turha reissata pelkällä värivedolla, katotaan flop ilmaseks.

FLOP ($0.30) 5:diamond: 6:diamond: 7:heart:

SB checks, Hero bets $0.30, BTN calls $0.30, SB calls $0.30

Keskisetti, ja nappi on maksanu tähän asti rattailla loppuun asti vaikka pöydässä olisi miten ison suoran mahdollisuus. Ehdottomasti lyönti, noilta tulee molemmilta maksuja paljon huonommilta.

TURN ($1.20) 5:diamond: 6:diamond: 7:heart: K:club:

SB bets $0.10, Hero raises to $1.50, BTN folds, SB calls $1.40

Molemmat vaan makso, joten tuskinpa siellä suoraa on. SB tekee taas ton minibetin, siellä on joku väriveto tai muuta roskaa. Tuuttaan potillisen että oppii olemaan.

RIVER ($4.20) 5:diamond: 6:diamond: 7:heart: K:club: K:heart:

SB checks, Hero bets $4.20, SB calls $3.92 (AI)

Hmm. Makso vaan turnin, suoraa siellä ei ole ikinä. Lyödään nyt loputkin kun se sököttää, kyllä tossa voidaan saada crying call monelta huonommalta kädeltä.

SB shows Q:heart: T:heart: K:diamond: 5:club:
      (Pre 48%, Flop 4.6%, Turn 5.0%)

Hero shows 6:club: 9:spade: A:spade: 6:heart:
      (Pre 52%, Flop 95.4%, Turn 95.0%)

SB wins $11.44

Öö... täh? Se makso flopin pelkällä keskiparilla, ilman mitään vetoa?!! AAAARGH!!!!! Ei 95% flopilla näköjään riitä!

Heti alussa yhdessä pöydässä oli vaatimattomasti 100/75/45 kaveri. Ei foldannut juuri koskaan, ellei sitten riverillä joku puskenut ja sillä ei ollut yhtään mitään. Donatoin sille pari biniä, jotenkin ironista että 3bet potti, floppi 222 ja mulla AAxx. Sillä joku KQ52 ja naps. Aina kun olin montuttanut joko aggroja tai maksuautomaatteja vastaan muutaman binin, tuli iso potti jonka voitin ja nousin taas marginaalimiinukselle pelkästään. Kerran tuplasuittinaulat piti, ja toisen kerran nuttifulli oli rautaa kun vihuilla oli molemmilla pienemmät fullit. Joten kyllä se aurinko aina välillä paistaa! Mutta ison potin jälkeen taas valuin kuoppaan, josta noustiin isolla potilla. Jne jne.

Melkosen rassaavaa, musta tuntuu et jos jatkan omputtelua niin 40v gubbena oon sairastanu jo vaikka mitä pumppusairauksia. Ei tätä kestä mitenkään. Montuttaminen sinänsä ei haittaisi niin paljon, jos vaikka itse olisi tullut tyhmäiltyä. Mutta kun häviämisen lisäksi pitää vain todeta miten huonosti vihu on pelannut, niin se on tuplasuolaa haavoihin. Toki tänään on saatu taas paljon riidejä vihuista, joten pannaan tuo pikku miinus vaikka kehitysrahaston piikkiin.

Iltasella varmaan hermolomana Ipokerille PLO2 ja PLO4 pöytiin. Tervetuloa mukaan! :)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Dear Diary, tänään oli erikoinen päivä. Pelasin tunnin session ja runnasin yli EV:n. Tunne on sanoinkuvaamaton. :)

Mun puhelin meni rikki tänään. Yhtäkkiä näyttö on pimeenä, ja aina välillä toimii hetken. Ja välillä taas näyttö toimii, mutta ruudulla on kaikki sekasin. Eli en tiedä onko vika näytössä vai softassa, mutta ei toimi.

Tottakai ostettu 24kk kytköllä, ja katoin että se menee sopivasti umpeen 19.9. Eli onkohan siellä ajastin hieman etuajassa, pitää huomenna soitella että onko tuossa takuuta vai ei. Jos ei ole, niin sitten pitää ottaa uusi luuri vaan pikasesti. On kyllä orpoa elää ilman puhelinta, ei tässä tiedä mitä pitäisi tehdä. Skypellä voisi soitella, mutta kun ne kaikki numerot on tuolla luurissa. Eikä koko talossa ole toimivaa varapuhelinta, tän takia pitäis olla joku vitosen romu hätävarana.

Olin kattelemassa zamwisen sittarivalmennusta, ja sittarikärpänen purasi. Piti siinä sivussa pistää kymppi tiltille viihderahastoon. Availin muutamia 1+20$ omppusittareita, ja muutamia huppisittareita. Yhdessä tulin toiseksi, pari huppia voitin, mutta koko kymppi meni että heilahti. Käväisin PLO10 shallow-pöydässä hulppealla 2,57$ rahamäärällä lopuksi. Zamwise tuli samaan pöytään ja mieli olisi tehnyt gämblätä mutta tuli niin älyttömän huonoa lappua. Sitten kun vähänkin osu niin piti puskea ja oesd ei pärjännyt tripseille. Toivottavasti joskus toteutuu sellanen valmentajien keskinäinen pelisessio, voisi mennä aika mielenkiintoiseksi levelöinniksi. :)
    • zamwise
      zamwise
      Bronze
      Siinä jaossa kun floppi oli 556, niin mullahan oli vähän sitä wrapintynkää tripsien ohella, joten sun suoraoutit oli aika kuolleita kun melkein kaikki olisivat antaneet mulle täpön. Pahkeinen vaan siinä kun se turnin kasi antoi sen täpön mulle, mutta riverin K heilautti potin sille eestinpoitsulle, joka oli siinä sillä pelkällä yliparilla riehumassa. Katkoinhan mä sen eestiläisen siinä sitten muutama jako myöhemmin, joten sai ne hynkylät sieltä pienen koron kera takaisin.

Lohdutukseksi siitä huonosta PLO-runista pistän tähän lupauksen, että jos rahastan turnauksesta sillä 26d -tiketillä, minkä siitä valmennuksen loppusittarista voitin, niin saat 5% siitä Tiltille hyvää mieltä tuottamaan ja uutta nousua koittamaan, kun rollirippeet vietiin ohivedoilla tai ainakin niiden yrityksillä. Pelailen sen tiketin antaman turnauksen joskus tuossa viikonlopun aikana, tarkempaa en vielä tiedä. Kyttään semmoisen illan, että on aikaa ja virkeyttä riittävästi, ettei ihan hukalle mene hyvä piletti.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Oletan että kukaan ei tosissaan uskonut että mä ylipäätään lähtisin pelaamaan preflop jotain J378 kolmella ristillä. Saatika sitten survoisin 556 floppiin. :)

Hupaillessa saa ottaa vähän iisimmin, eikä mun tarkotus ollut muuta kuin vähän pelailla ja kattoa saako riskillä jotain nousuja. Tuli niin huonoa lappua että meni maku, niin roiskasin sitten kun osu edes vähän sinne päin.

Ei se mun rolli siihen kaadu, Ipokerilla ja Ongamella nuo todelliset rollit ovat. Joten ei hätää. :)
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      Oletan että kukaan ei tosissaan uskonut että mä ylipäätään lähtisin pelaamaan preflop jotain J378 kolmella ristillä. Saatika sitten survoisin 556 floppiin. :)

Hupaillessa saa ottaa vähän iisimmin, eikä mun tarkotus ollut muuta kuin vähän pelailla ja kattoa saako riskillä jotain nousuja. Tuli niin huonoa lappua että meni maku, niin roiskasin sitten kun osu edes vähän sinne päin.

Ei se mun rolli siihen kaadu, Ipokerilla ja Ongamella nuo todelliset rollit ovat. Joten ei hätää. :)
      Hehhe... eihän tuota usko kukaan :)

"Koneet seis... etusivu uusiksi!"

Otsikko : "Valmentaja katkesi fulltiltillä"
      "Lue toimittajan versio tapahtuneesta"

:f_ugly:
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Z harjaa turneesta 5k ja Kyyberi on $250 rikkaampi --> hyvä mieli kaikilla.
      Eestiläisen riverin K oli kyllä aivan sairas, siis niin sairas. Zamwise pelas kyllä omppua hyvin, varsinkin selostus oli aivan omaa tasoaan :D
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Bronze
      Jep, kuolematonta selostusta zamwiselta:
      "Siellä joku b-bettaa Kyyberin avausta, pitääkin hetki miettiä mitä tekis. Ai, se olikin Khiiniau, ei siitä tarvii mitään välittää"
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      "Khiiniausta mennään helposti ohi"
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Itse asiassa pikkuomppu tuttujen kesken on melko hyvää ajanvietettä. Aikoinaan eräs taho järjesti 1$ rebuy ompputurneen pe tai la iltana. Osallistujia taisi olla vain kourallinen, kahdessa pöydässä taidettiin pelata. Meno oli lupsakkaa, ja otin lähes koko turneen videolle. Sinnittelin toiseksi tai kolmanneksi (en edes muista) ja siinä vaiheessa kun oli enää 3 pelaajaa niin videointi taisi mennä poikki. Juomaa meni turneen aikana, ja sen taitaa huomata siinä selityksien tiimellyksessä.

Koitan ettiä jos löydän sen vielä jostain, oli kohtuu kivaa ajanvietettä.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Tässä pikku kuumeilun kourissa on hyvä pohtia asioita. Ja aloin pohtimaan että mikä tän blogin identiteetti on?

Blogeja joissa on miljoona käsihistoriaa, miljoona käppyrää ja kaksi miljoonaa ilmoitusta rollista, on jo aika monta. Been there, done that.

Blogeja joissa puretaan pahaa oloa, ei ole kiva lukea. Been there, done that.

Blogeja joissa kerrotaan edellispäivän ryyppyralleista, on kiva lukea. Can't do that. :D

Joten mitä jää jäljelle? Vielä kun homman pitäisi liittyä pokeriin jotenkin. Mitä arvoista lukijat haluavat lukea? Mikä saa lisäämään blogin kirjainmerkkeihin ja lukemaan päivästä toiseen?
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Otetaanpa pikku pähkinä. Mikä on vihu käsi? Ja kuten arvata saattaa, loogisella päättelyllä ei tässä pitkälle pötkitä. Jotta olisi panosta, niin luvataan voittajalle steikki 2$+0,1$ PLO huppisittariin allekirjoittanutta vastaan William Hillillä. Maita ei tarvitse sanoa, mutta jos kahdella on oikea käsi niin eniten oikeita maita (ja oikeisiin kortteihin) tiennyt voittaa. Jos sekin on tasan niin molemmat voittavat. Vastausaikaa tämä ilta ja aamuyö, eli sunnuntaina klo 10:00 suomen aikaa menevät luukut kiinni.

1 vastaus per käyttäjä!

PL Omaha $0.04(BB) Replayer
      SB ($1.24)
      BB ($5)
      Hero ($5.58)
      UTG+1 ($27)
      CO ($10.42)
      BTN ($6.15)

Dealt to Hero K:club: 3:diamond: K:diamond: Q:spade:

Hero raises to $0.14, fold, CO calls $0.14, BTN calls $0.14, SB calls $0.12, fold

FLOP ($0.60) 3:heart: 9:diamond: J:spade:

SB checks, Hero bets $0.30, CO folds, BTN raises to $0.60, SB folds, Hero calls $0.30

TURN ($1.80) 3:heart: 9:diamond: J:spade: 3:spade:

Hero bets $1.35, BTN calls $1.35

RIVER ($4.50) 3:heart: 9:diamond: J:spade: 3:spade: 4:heart:

Hero bets $3.49 (AI), BTN calls $3.49

Hero shows K:club: 3:diamond: K:diamond: Q:spade:
      Vihun käsi???
    • poupou
      poupou
      Bronze
      No loppuviimeks käsi oli joko 9:hxxx tai 3:c4:dxx :f_cool:

edit:
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      1 vastaus per käyttäjä!
      Jostain syystä missasin tän, joten mut saa diskata :f_cry:
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      T8xx
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Mahdotonta näitä on tietää. Mulla oli tuossa aikaisemmin mielessä 78xx. Ja vielä mietin että se vei potin koska osu täyskäteen riverillä eli käsi mitä mietin oli 7844. Mutta mä en tätä veikkaa koska vihu maksoi riverillä jollain aivan järjettömällä kädellä.

Eli se luuli että sillä on suora ja koppas sut riverillä 678T kädellä.

Eli 6 :heart: 7 :spade: 8 :club: T :diamond:
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      vihulla oli A3QT
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Alkuperäinen kirjoittaja NemoKala
      Mahdotonta näitä on tietää.
      Niin onkin. Siksi pitää vain arvailla. :)
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Veikkaan, että kädessä on ollut pieni pari. Se sopisi tuohon lineen ihan jees.

Pari voisi olla vaikka 22 tai 44
      En oikein pysty lukemaan, että voittiko vihu vai ei. Jotenkin ensivaikutelmaksi jäi, että ei voittanut.
      Tästä syystä valitsen pariksi 22.

Sitten sillä on ollut joku keskikorkea kortti joka on osunut sopivasti tohon floppiin antaen päistä avoimen takaoven suoranvedon eli T. :D

Tämän lisäksi sillä on varmasti joku korkea kortti, mutta se ei osu tohon floppiin kunnolla, niin se vois olla K tai A. Kun sulla on K blokkerit, niin veikkaan A.
      Tämä voisi vielä olla jopa suitti tuon parin kakkosen kanssa.
      Suitti ei kuitenkaan ole mielestäni turnilla avautunut pata, niinpä valkkaa suitiksi sen poissa olevan eli ristiähän sillä on.

Loput maat on arvottu. :)

Käsi on siis

A:c2:cT:s2

EDIT muokkasin kirotusvirheet pois
    • Hnngh
      Hnngh
      Bronze
      A :heart: 4 :club: 4 :spade: 4 :diamond: