[Finnish] Nemo! Staying home: The Sequel

• NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Tässä sitä ollaan. Hyvinkin pitkälti uuden elämän edessä. Tai alussa. Tänään/eilen 9.7.2011 oli 6-vuotis hääpääiväni sekä pienokaiseni kastettiin Nelma Mea Angela.

Lupaan tehdä kaiken paremmin kuin Keith Caputon vanhemmat ovat tehneet.

100megaa vaihtuu tämän kuun lopulla kahdeksaan megaan. Ei vidu. Muutto maalle on todellista. Tällä hetkellä megat eivät vaikuta fiilikseeni. Tunkkainen rivitalo vaihtuu reiluun 3000 neliömetriin rauhallista kaupinkilaista maaseutua.

Miksi tämä blogi? Ei mulla ole mitään kerrottavaa teille tahi itselleni todistettavaa. Haluan olla rauhassa. Silti jostain sairaasta syystä naputtelen tätä tekstiä.

Olen tässä lueskellut moniakin blogeja täällä ja miettinyt että kyllä mä nyt vittu parempaan pystyn kuin tuo jamppa. No en pysty. This iz madness? on ainoa blogi jota jaksan oikesti seurata. Perus mättöä perusjuntille. Onneksi päivitystahti ei ole liian hektinen. :f_love:

No mitä mä tässä nyt sitten valitan. Laitetaan biisi tähän väliin ettei totuus unohdu...

No nyt on perustotuudet tullut selväksi.

Jatkanko nyt Omahasta? No jatkan lyhyesti. Minulla on tavoite. Ja tästä tavoitteesta aion pitää kiinni.

Kahden vuoden sisällä opetan teille omahaa tällä sivustolla. Kyllä. Aion jatkaa opiskelua niin kauan ja aion myös olla oppimatta matematiikkaa. Minusta tulee vielä niin sanottu luomu valmentaja. Valmentaja joka ei käden jälkeen laske niitä tylsiä ev laskuja vaan osaa oikesti tehdä päätökset siinä ja nyt. Ja vittu varmasti aina osuu oikeaan. Voi vittu ne myöhäiset viisastelut. Mä 3-bettasin OOP Axxx ja nyt se 8/8 vihu 4-bet! Mitä mä teen? ÄLÄ URPO 3-BETTAA TOLLA KÄDELLÄ!!!... Liian helppoa. Niin joo ja kaikkihan riippuu... Pyh!

Omaha on pirun triviaali peli. Pienet mäyrätykset tekee hyvää kun sitä peliä vetää. Sori Noose ku varastan sun slouganeita.

Mulla olisi muutama kuva mun rakennusrojektista. Mutta no piru tossa mun kännykässä. Ehkä jos joku on kiinnostunut niin laitan kuvat seuraavaan entryyn. Oon muuten perkeleen ylpee itestäni ja kätteni jäljestä. Kerrankin oon hyvä ihan oikeissa käsityö hommissa.

Vedetäänkö vielä kolmas biisi? Vedetään vaan koska ei kukaan kuunnellu noita kahta ekaa kuitenkaan.

Velliperseet älkää vaivautuko!

Mutta hastalavistat ja niin kaikille jotka tätä vielä lukeepi. Blogille nimeä kiitos! Nyt meni ihan lonkalta.
  • 205 replies
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Muuten päissäni olen aivan verraton kaveri. Ei parempaa kaveria löydy päältä maan. Oon kuitenkin vähän pirun herkkä. Skorpioni. Joten jo ajattelullesi FU!

Tosiaan heinäkuun lopulla on muutto edessä. Mulla ei oo kämppä lähelläkään niin valmis kuin sen pitäisi olla. Hikeä hitto pukkaa. Mä olen nyt pari päivää veivannut sähköputkea käsissäni että jos mä sen tosta vetäisin. Ei vaan mitään hajua sähköhommista. :f_confused:

Yrittäjälle isyyslomaa? Tämä on vissiin mahdollista. Mutta onko se jotenkin väärin? Moraali hahaa!
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Tästä tulee sinällään hyvä blogi ettei mun itse tarvitse mennä youtubeen hakemaan biisejä.

Siis myöhemmin jos haluan kuulla hyvän biisin jälleen kerran. No tulihan taas viisasteltua. Totta vitussa joudun tuubia käyttämään kun haluan uuden hyvän biisin laittaa. Huoh.

Mutta jo kerran laitettuun i win!
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Hahaa vedin tänään vedon lanko miehen kanssa 10-ottelusta.

Lajit oli muistaakseni

- Sulkapallo (vihulla ei mitään mahdollisuutta. Mä seison paikallani ja villain juoksee. easy)
      - Kuulantyöntö (no todella easy mulle)
      - Keihäs ( menee mulle helposti)
      - Korkeushyppy (tässä tulee turpaan)
      - 60m juoksu (siinä ja siinä. Oon tosi nopee mutta mutta... katotaan lihasten kramppaukest jne...)
      - Karting aika-ajot ( no tää nyt voi mennä ihan miten vaan)

Loput lajit täytyy tarkistaa lapulta joka meni kälyn taskuun...
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Heti tuli tosi paha käsi vastaan.

Tää on ensimmäinen käsi mulle pöydässä.

Grabbed by Holdem Manager
      PL Omaha $1(BB) Replayer
      SB ($99)
      Hero ($100)
      CO ($28.40)
      BTN ($445)

Dealt to Hero 6:club: 2:diamond: T:heart: 3:diamond:

fold, BTN raises to $3, fold, Hero raises to $10, BTN calls $7

FLOP ($21) 7:diamond: T:diamond: 7:club:

Hero checks, BTN checks

TURN ($21) 7:diamond: T:diamond: 7:club: K:diamond:

Hero bets $12, BTN folds

Hero shows 6:club: 2:diamond: T:heart: 3:diamond:

Hero wins $19.95
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Kiva saada Nemo takas lammikkoon. Mä mietin et oonko inhorealisti ja kerron miksi niitä EV-laskuja pitäisi tehdä jälkeenpäin, mutta en astu levelimiinaan vaan pidän suuni kiinni.

Tosta kädestä sanoisin että juopuneet perivät maan. :)

P.S. Äkkiseltään et tainnut tehdä siinä MUN mielestä yhtään hyvää päätöstä koko kädessä, mutta raha ratkaisee. ;)
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      No palasihan se Nemo blogittajien ihmeelliseen maailmaan. Loistavaa!

Nätti nimi muuten :)
    • xMadFishx
      xMadFishx
      Bronze
      Jaa siellä ollaan siirrytty hieman isompiin pöytiin, ei muutakun tsemppiä ja pitääpä pistää blogi seurantaan :f_thumbsup:
    • masa9
      masa9
      Bronze
      Niceeee, vedäks satasta iha reguna jossai saitil vai?

Gl hf blogi seurantaa. :f_cool:
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Levelöintiä juu. Tuskin monikaan tajusi. Itsekkään en aina oikein ymmärrä ajatuksiani. No ei se niin vakavaa ole.

Niceeee, vedäks satasta iha reguna jossai saitil vai?

Moro masa! En vedä satasta reguna. PLO10 --> PLO200. Riippuen onko kädessä kuppi kahvia, olut vaiko viskiä. ;)

P.S. Äkkiseltään et tainnut tehdä siinä MUN mielestä yhtään hyvää päätöstä koko kädessä, mutta raha ratkaisee. Vink-vink

Kyyberi ajattelin siinä sitten että lyödään luu heti kurkkuun ettei jatkossa niin herkästi vihu availe napilta... :f_confused: ainiin Omahaa. Vituiks meni siis. :D

No palasihan se Nemo blogittajien ihmeelliseen maailmaan. Loistavaa! Nätti nimi muuten :)

Kiitos Sawkko ystäväiseni. Im in luuv too. :f_love:

Jaa siellä ollaan siirrytty hieman isompiin pöytiin, ei muutakun tsemppiä ja pitääpä pistää blogi seurantaan :f_thumbsup:

Tattista kuomaseni (vähän hullumpi sellainen). Seilailen siellä sun täällä. Elokuussa aloitan todellisen grindailun. Toivottavasti. Jossain vaiheessa vaihdetaan Omahasta ajatuksia ja reilataan toisten peliä. Eiks jeah? Eikös tästä ollut joskus puhetta?

Pitkiä päiviä on tullut tehtyä "raksalla". Ei ole haitannut. On ollut todella mukava yksinään nikkaroida ja oivaltaa. Välillä pitäisi kyllä löytyä neljä kättä kun yrittää laittaa seinän koolausta kiinni. Mutta kyllä mä olen keinot keksinyt.

Nyt joku reiska voisi mulle vinkata että kumman teen ensin. Katon paneloinnin vaiko seinän (ek-kipsilevy)?

Ny meen turisemaan hetkeksi sängyn laidalle poitsun kanssa ja sitten PLO jatkokurssille.

Se on moro!
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Toimiihan se ompussakin. Roskalla ku painaa kylkeen isosti, ni ei siitä napilta oikeen voi avata ku priiman. Siinä alkaa joku AK76ss olla roskaa jos blindi tulee 100% kylkeen. :)
    • OldDog
      OldDog
      Bronze
      Yleensä seinän levytys (panelointi) ensin ja sitten katon panelointi.
    • xMadFishx
      xMadFishx
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja NemoKala
      Jossain vaiheessa vaihdetaan Omahasta ajatuksia ja reilataan toisten peliä. Eiks jeah? Eikös tästä ollut joskus puhetta?
      Se kyllä sopii, motivaatiot tällä hetkellä omahaa kohtaa suht nollissa mut eiköhän sitä taas syksyn lähestyessä aleta pöydissä viihtymään :f_cool:
      Herätellään PLO grouppi henkiin ja pistetään paistit nippuun :f_love:
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja OldDog
      Yleensä seinän levytys (panelointi) ensin ja sitten katon panelointi.
      No höh. Olisit nyt sanonut että katon panelointi ensin. Nimittäin muutama tuttu on sanonut että katto olisi hyvä paneloida ensin. Itse olisin kyllä levyttänyt seinät ensin mutta nyt olen ihan hämilläni. :D Mutta tuskin tuolla niin suurta merkitystä on että kumman tekee ensin.
    • OldDog
      OldDog
      Bronze
      En tiiä :f_cool:

Tuolla ainakin tehdään seinä ensin :f_grin:

http://www.gyproc.fi/fi/Toteutus/Asennusohjeet/Asennusvideo/

Toisaalla taas katto ensin :evil:

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/lifestyle/joka_kodin_asuntomarkkinat/ohjelma__kodinrakentajat_2007?854433

Pitäskö järjestää äänestys foorumilla ?(
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Äh mä varmaan laminoin ensiksi lattian, sitten paneloin katon ja lopuksi teen seinät. Ja sähköt vedän pinnassa. Ihan vaan vittuilleksani. X(

Niin joo ja vedän sähköt jatkojohdoilla alakerrasta. Sekin vielä.

Mutta tattista OldDogille. Kyllä mä varmaan ne seinät teen ensin. :f_thumbsup:

Jaksaisikohan sitä lyödä lappua? PLO25 maksimissaan. Nyt ei jaksa ajatella.

Ei mulla kyllä mitään fiksua tule nyt mieleen. Tuleeko kenelläkään muulla?
    • OldDog
      OldDog
      Bronze
      Pitäskö mun tulla tekkeen sulle sähköhommat?

Kävin muuten toissaeilettäinä tuossa lähellä paritalotyömaalla ja siellä ne oli ouvonväriset saunan panelit.
      Kun rouva siveli ainetta pintaan, oli väri tumman sininen, mutta kuivuneet näyttivät tummanharmailta, lähes mustilta :f_confused:

Taidan mennä "tarkastuskierrokselle" uuvestaanki, oli siellä nii nättejä tyttöjä
      tapiseeraamassa :f_cool:

(Kontiolahelle meen kohta iteki tapiseeraamaan)
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja OldDog
      Pitäskö mun tulla tekkeen sulle sähköhommat?

Taidan mennä "tarkastuskierrokselle" uuvestaanki, oli siellä nii nättejä tyttöjä
      tapiseeraamassa :f_cool:
      :D Tokihan sie "tarkastuskierrokselle" menet.

Kiitos tarjouksesta. En mä nyt sentään oikeesti sähköjä vedä jatkojohdoilla. ;) Appiukko tulee tänään vähän auttelemaan sähköhommissa. Piuhat ja upotettavat rasian pohjat on jo hommattu. Luvat omaava sähkömies tulee sitten tarkistamaan ja kytkemään.

Vähän on nyt nihkeetä tän nukkumisen kanssa. Tyttö kyllä nukkuu nätisti. Ysiltä meni sänkyyn ja heräsi viideltä syömään.

Ny kahvia.
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Tarvitsemme apuasi ratkaisemaan ongelman tiliisi. Antaa meille aikaa yhteistyöstä tässä olemme tilapäisesti rajoitettu, mitä voit tehdä oman huomioon, kunnes ongelma on ratkaistu.

Mikä on ongelmana?

Huomasimme, että jotkin epätavallista toimintaa luottokortin yhteydessä tiliin.
      Asia tunnus: PP-001-212-055-698

Miten voit auttaa

Se on yleensä melko helppo hoitaa näitä asioita. Suurin osa aikaa, meidän täytyy vain hieman enemmän tietoja tilistä.

Voit auttaa meitä tässä ja selvittää, mitä voi ja ei voi tehdä sinun huomioon, kunnes ongelma on ratkennut, siirry suojattuun verkkolomakkeella vuoteen klikkaamalla XXXXX.

kiitos,
      ----------------------------------------------------------------
      Copyright Đ 2011 NordeaŪ. All rights reserved.

Todella vakuuttava sähköposti tuli Nordealta. Epätavallinen toiminta luottokortin yhteydessä tiliin on kyllä huolestuttava asia. :f_eek:

Sähköhommat hyvässä käynnissä. Tein silleen että tulen alakerran sähkökeskukselta yläkertaan jakorasialle. Jakorasialta lähden vasemmalle ja oikealle pistorasioille sekä yhdellä "putkella" katon kautta toiselle jakorasialle. Toiselta jakorasialta sitten jaan katkaisijalle sekä valoille. Siitä voin sitten varmaan jatkaa sitten toiseen huoneeseen pistorasioille?

Muuttopäivä lähenee. Ei yhtään stressiä. Ensi viikko onneksi asutaan tontilla saunatuvalla niin on vähän lähempänä työmaata. Voi painaa pitkää päivää. Poitsu lähtee mummun ja vaarin kanssa reissuun niin mahdutaan saunatupaan hyvin nukkumaan uuden tulokkaan kanssa. Huomenna pitää kyllä sorvata ilmalämpöpumppu saunatuvan seinään. Ei siellä muuten voi mitenkään nukkua.

Eipä tässä paljoo muuta jauhettavaa ole kuin remontti juttuja. Omahaa olisi kiva päästä ajatuksella pelaamaan. Nyt oon iltasin jaksanut puolisen tuntia pelata täysin ilman ajatusta.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Noista huijausviesteistä Nordean nimissä on ollut lehdissä puhetta. Et kai mennyt klikkailemaan linkkiä? Ne ei ole vielä nimittäin varmoja mitä haittaohjelmaa siellä nyt jaetaan.

Mutta onnea vaan remonttiin ja paluuta pöytiin. :f_thumbsup: