Wloren sittari blogi

• Wlore
      Wlore
      Bronze
      Iloinen tervehdys taas täältä.

Pidin taukoa ja otin hieman etäisyyttä pokeriin... jälleen kerran.
      Olin useita päiviä poissa foorumilta, kunnes taas luin foorumin päivitettyjä viestejä.
      Kirjoittelin muutamiin viesteihin vastauksia, kun joku tarvitsi apua.
      Pelasin muutaman sittarin ystävän kanssa keskustellen skypessä.
      Sain apua pokerin pelaamiseen foorumitutulta.
      Aloitin käteisgrindaamisen fultiltin NL5 tasolta.
      Kuoppasin tiltissä ison summan rahaa.
      Voitin keskittyneellä pelillä tiltissä kuopatut rahat takaisin.
      Pelasin käteistä paistisaitilla liian pienellä rollilla NL10 ja kuoppasin suuren summan rahaa.
      Deposin samalla saitille lisää rahaa ja voitin keskittyneellä pelaamisella tiltissä kuopatut rahat takaisin.
      Jatkoin pelaamista keskittyneesti ja rollini on nyt hyvällä mallilla.

Kirjoitan paraikaa tätä blogin aloitusviestiä, joka on joka tavalla uuden tulemisen merkkipaalu.

Viesti on tuhannes kirjoittamani foorumiviesti ja symboloi hienosti uuden alkua, jota olen viimeiset kuukaudet hakenut.

Yllä hieman luettelomuotoisesti kirjoitettuna on ytimekäs yhteenveto hiljaisuuden aikaisista tapahtumista.

Hiljaa kiihdyttäen olen palannut mukaan pokerin maailmaan vaikka en sieltä täysin ollut poissa kuin muutaman viikon.

Nyt olen grindannut NL5 ja NL10 tasoilla kuukauden aikana noin 40k käsiä ja saanut valtavasti uutta näkemystä pokeriin.
      Olen saanut vähän opetusta sekä peliäni on käsihistorioiden perusteella arvosteltu ja korjattu.
      Olen oppinut tunnistamaan tilanteita joissa tiltti on lähellä ja jollain tasolla myös välttämään niitä.
      Pelini on kehittynyt ja ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa voin uskoa, että pystyn biittaamaan mikrotasot pokerissa.

Iso kiitos tästä kuuluu eräälle foorumin jäsenelle, joka on auttanut alkuun sekä toiselle jäsenelle, joka lyöttäytyi hetkeksi mukaan. Herrat tunnistanevat itsensä ja halutessaan ottavat kiitokset vastaan itse. :)

Tästä eteenpäin on edessä pääosin positiivisia asioita pokerista ja omasta kokemuspiiristäni.

Tulevissa viesteissä ei tule olemaan ainuttakaan itkua vihun ohivedoista, mutta todennäköisesti hieman itkua omasta huonosta pelaamisestani.
      Ehkä kuitenkin jonkun verran vääntöä oman minuuden parissa sekä vinkumista elämän ohivedoista, mutta enimmäkseen jonnin joutavaa turinaa, jonka ei pitäisi kyllä kiinnostaa yhtään eikä ketään senkään vertaa.

Nauttikaa ja/tai tylsistykää... your call.

Muistoksi 1000 viestiä :)
  • 192 replies
    • MikkoMi
      MikkoMi
      Bronze
      Tervehdys ja tervetuloa takaisin. Onnittelut myös merkkipaalun saavuttaneesta viestimäärästä.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Jos jostain olisin tänään tiltannut niin tämä käsi oli se.
      Kieltämättä hetken oli kyllä hieman hämmentynyt olo, mutta onneksi se eo kestänyt kovin kauan aikaa. :)

Sessio jäi valitettavasti tappiolle, mutta ei se mitään... etiäppäin ja huomenna (tänään) kerätään monen pöydän voimin rahat kännikaloilta omaan taskuun.

ja niin se käsi....

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      Hero ($13.16)
      BB ($10)
      UTG ($7.90)
      UTG+1 ($16.89)
      CO ($10.51)
      BTN ($32.98)

Dealt to Hero 9:diamond: 9:heart:

UTG calls $0.10, fold, CO calls $0.10, BTN calls $0.10, Hero calls $0.05, BB checks

FLOP ($0.50) 2:spade: 6:diamond: 9:club:

Hero checks, BB checks, UTG bets $0.20, CO raises to $0.82, BTN calls $0.82, Hero raises to $3.95, BB folds, UTG folds, CO raises to $10.41 (AI), BTN calls $9.59, Hero raises to $13.06 (AI), BTN calls $2.65

TURN ($37.23) 2:spade: 6:diamond: 9:club: A:club:

RIVER ($37.23) 2:spade: 6:diamond: 9:club: A:club: 6:club:

Hero shows 9:diamond: 9:heart:
      (Pre 67%, Flop 91.0%, Turn 95.2%)

CO shows 2:club: 2:heart:
      (Pre 15%, Flop 4.4%, Turn 2.4%)

BTN shows 6:spade: 6:heart:
      (Pre 18%, Flop 4.5%, Turn 2.4%)

BTN wins $34.75
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Noniin napsahtihan se kultataso sieltä vihdoinkin.

En kyllä tiedä mitä sillä enää teen kun en ole Anttosta nähny kultavalmennuksessa hetkeen... mahtaakohan se enää niitä valmennuksia vetääkkään?

No statusta statusta kuitenkin ;)

Koitetaas pitää tää pari kuukautta ja sitten ku tasot nousee niin yritetään saada se hieno platinamerkki tohon kylkeen :)
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Hihihiiihiihii....

Kävin äsken viime yön sessiota läpi HEMistä. Voi luoja miten kamalaa peliä.
      Merkitsin sessiossa 23 hanskaa, jotka joko pelasin todella huonosti tai tilanne oli sellainen josta tuli minulle vaikea.

Näistä 20 kättä oli sellaisia joissa hävisin rahaa yhteensä noin $105. Näistä melkein puolet oli vain todella huonosti pelattuja.

Hävisin sessiossa noin $65, joten jos spweeeew spotit olisivät jääneet pois niin tulos olisi voinut olla kovin toisenlainen.

tänään pitää ottaa varsinkin riverin maksut ja ylikorotukset tarkempaan syyniin. Häviän niissä ihan sikana rahaa. :D

Alla pari esimerkkiä tällaisista käsistä, jotka pelasin mielestäni huonosti.

Vihun statsit
      66/6, aggressio 7, cbet flop 100, cbet turn 100, fvsresteal 0

SB ($6.12)
      BB ($6.51)
      Hero ($23.69)
      UTG+1 ($12.38)
      CO ($12.52)
      BTN ($6.47)

Dealt to Hero Q:club: Q:spade:

Hero raises to $0.40, fold, CO calls $0.40, BTN calls $0.40, fold, BB calls $0.30

FLOP ($1.65) 8:spade: 4:spade: K:heart:

BB bets $0.90, Hero calls $0.90, CO folds, BTN folds

TURN ($3.45) 8:spade: 4:spade: K:heart: 2:spade:

BB bets $0.80, Hero calls $0.80

RIVER ($5.05) 8:spade: 4:spade: K:heart: 2:spade: 6:spade:

BB bets $4.41 (AI), Hero calls $4.41

Hero shows Q:club: Q:spade:
      (Pre 72%, Flop 8.8%, Turn 4.5%)

BB shows K:spade: T:club:
      (Pre 28%, Flop 91.2%, Turn 95.5%)

BB wins $12.97

toinen huonosti pelattu käsi

Vihun statsit
      19/14, aggressio 5, cbet 68, cbet turn 75, cbet river 67, showdown 19, käsiä 290

SB ($9.41)
      Hero ($16.18)
      CO ($20.92)
      BTN ($10.97)

Dealt to Hero T:spade: T:heart:

CO calls $0.10, BTN raises to $0.40, fold, Hero calls $0.30, fold

FLOP ($0.95) J:heart: 6:diamond: 6:heart:

Hero checks, BTN bets $0.50, Hero calls $0.50

TURN ($1.95) J:heart: 6:diamond: 6:heart: 6:club:

Hero checks, BTN bets $1.50, Hero calls $1.50

RIVER ($4.95) J:heart: 6:diamond: 6:heart: 6:club: 2:diamond:

Hero checks, BTN bets $8.57 (AI), Hero calls $8.57

Hero shows T:spade: T:heart:
      (Pre 18%, Flop 8.4%, Turn 4.5%)

BTN shows Q:heart: Q:diamond:
      (Pre 82%, Flop 91.6%, Turn 95.5%)

BTN wins $20.64

EDIT: jälkimmäinen käsi vaihdettu siksi mikä sen pitikin olla :D
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Noi on sama käsi :f_eek:
    • MikkoMi
      MikkoMi
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Wlore
      Noniin napsahtihan se kultataso sieltä vihdoinkin.

En kyllä tiedä mitä sillä enää teen kun en ole Anttosta nähny kultavalmennuksessa hetkeen... mahtaakohan se enää niitä valmennuksia vetääkkään?

No statusta statusta kuitenkin ;)

Koitetaas pitää tää pari kuukautta ja sitten ku tasot nousee niin yritetään saada se hieno platinamerkki tohon kylkeen :)
      Ajoittain Miikka tekee valmennuksia myös kultatasolle. Valmentajakatraamme ja tasot löydät kätevästi täältä: Suomenkielinen valmennustiimi
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja poupou
      Noi on sama käsi :f_eek:
      Joo... mä kattoin vaan ollaanko siellä hereillä :D
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Olipas hiukan vuoristorataista tämän viikon loppupuoli pokerin osalta.
      Ensin onnistuin häviämään 4+ biniä torstaina ja vielä 3+ biniä perjantaina vain ottaakseni melkein kaikki takaisin lauantaina. :)

Torstain ja perjantain peleille oli yhteistä useat herocallit joilla hävisin rahaa kyllä surkean paljon.
      Lauantain pelasin paljon tiukempaa ja jätin herocallit tekemättä. Kieltämättä kyllä korttikin osui pariin otteeseen aika hyvin niin pystyi painamaan hyvillä käsillä loppuun asti vihujen iloisesti maksellessa perässä.

Lyhyesti siis ensin kortti ei osunut ja hävisin paljon ja sitten kortti osu ja voitin paljon.

Lueskelin tossa Partasen blogin analyysiä hänen peleistään ja voin kyllä allekirjoittaa paljonkin hänen huomioistaan. Paitsi että en juurikaan pelaa A-peliä... parhaimillani ehkä juuri ja juuri B+peliä :)

Rolli huitelee nyt hiukan vajaa 500€ tietämillä ja ajattelin alkaa ottamaan shotteja NL25 kun menee yli 500 euron. Oikein itekkin jännittää tuleeko peleistä NL25 tasolla yhtään mitään.

Lomaa on nyt kohta vietetty 3 viikkoa ja sitten pitää palata sorvin ääreen... Eipä juuri nappaa, mutta elääkseen on jotain tehtävä.

Viimeisen viikon projektiksi nappasin tollasen terassin rakentamisen tulevan kotimme etupihalle. Ensi viikko mennee suht pitkälti sen kanssa päkerrellessä.

Huomenna ensi töiksi aamusella kattelemaan vaikka bygg maxiin että missä hinnoissa tarpeita löytyy ja sitten illemmalla hiukan toiminta suunnitelmaa sen suhteen, että miten edetään.

Jonkinlainen runko onkin jo olemassa, mutta pitää mietiskellä jotain yksityiskohtia vielä lisää.

Nyt kaikki rakentajat ja oman tien tallaajat, jos on hyviä neuvoja niin tänne vaan kaikki, ettei mun tarvii kahteen kertaan tehdä kallista terassia. :)
    • 108500
      108500
      Bronze
      Paljon on jäänyt väliin, kun en ole aktiivisesti foorumia selaillut... Itsekkin taas tuhannen kerran itseäni pokerin parissa etsiskellyt. Edelleen se kulta odottaa huuhtojaansa, toivottavasti tällä kertaa se jää omiin käsiin. Tsemppiä taas kerran Wlore, it´s good to have you back :f_cool:
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      No kiitos numeromies... It's good to be back, niinku sanotaan.

Tauko teki omalta osaltaan ihan hyvää. On mielekästä pelailla taas.
      Taidollisesti en tauolla muuttunut mihinkään, kun en opiskellut pokeria senkään vertaa.

Tilttailutkaan eivät muuttuneet juuri mihinkään... kunnes tässä yks päivä tajusin jotain. Mä osaan pokeria sen verran, että minulla on mahdollisuus biitata mikrotasot, kun vain saan isoimmat leakit hoidettua pois.
      Tähän olen saanut hyvää apua ja sen pitäisi kyllä tuottaa tulosta... Perinteinen oppimiskäyrä on näyttänytkin käyvän taas kerran toteen ja mielestäni olen nyt kesällä ottanut taas isoja harppauksia eteenpäin.

Tsemppiä myös omiin peleihisi ja toivottavasti sitä kultaa tulee meille molemmille. Noita tyrkyttäjiä kun tuntuu riittävän. :)
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Sen verran on lähteny terassiprojekti käyntiin, että olen luonnostellut itelleni varsin kivannäköisen alun terassille.

ja vielä hieman päivitetty kuva ku sain tuon talonkin pykättyä

• Wlore
      Wlore
      Bronze
      Pelasinpa session tänään taas vaihteeksi enemmän kuin huonosti.

Huonoja pelaajia vastaan olin itse vieläkinhuonompi ja otin taas ihan järkyttäviä herokoppeja kiinni niin obv paikoissa, että oikein hävettää edes kertoa niistä.

Flouttailin marginaalisia käsiä ja taskupareja ja makselin 3bettejä OOP niinkuin vanha paisti konsanaan.

En vaan osaa luopua käsistä kun vedän semipilliä ja vihu puskee päälle. Pillitelin kun vihuilla oli selkeesti paremmat kortit.

Jos vihun statsit sanoo, että se on paisti niin sitä voi helposti maksella pohjanapilla overibetsit kun ne bluffaa aina. Olis varmaan pieni asenteen tarkistamisen paikka.

Ei siinä kovin kauan ehtiny tupeksimaan kun olin jo 5 binin kuopassa. Pieni epätoivo ja tuskan parahdukset ja kuoppa oli jo 8 biniä.

Vähän jäitä hattuun ja muutama onnekas ohiveto ja sain kurottua kuoppaa hieman pienemmäksi ja sitten ku alko tuntuu taas liian hyvältä niin hävisin taas lisää. Oppiskohan joskus nousemaan pöydistä kun ei pysty pelaamaan edes B-peliään?

Päivän lopulinen saldo oli sitten se -5 biniä... eikä siinä montaa ohivetoa minusta ollu, että kyllä saa ihan peiliin mennä katteleen kenen vika se on :)

No juu... mennään nyt nukkumaan ja huomenna alustetaan terassi, keskiviikkona käydään ostelemassa laudat ja torstaina pistetään porukalla kasaan. Loppuviikosta jo varmaan pieniä päivityksiä kuvine muodossa.

Nukuksiin....
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Ei tullu edellisviikolla paljon pokeria pelailtua kun rakensin terassia.
      36 neliön terassi syntyi ja mies oli aivan naatti, kun se oli valmis.

Pistän terassista vielä tuonnempana hieman lisäinfoa.

Tän viikon olen pelannut NL10 6maxia joka ilta ja kun rolli läheni 500 otin pientä shottia NL25nkin.

Pientä voittoa on tullut ja vähän isompaa tappiota. Yllättävän helppoa on saada merkit keskelle kun on perässä, mutta on kyllä niin pirun vaikeeta saada vihuja makselemaan kun on perässä. Paitsi silloin kun itse olen pillillä liikenteessä.

kaikenmoisilla käsillä on yritetty hakea voittoja, mutta takkiin tulee. Olin jo hienosti hieman yli 500€ rollilla, mutta tätä kirjoittaessani rolli on laskenut jo 440 € tuntumaan ja ei taida siitä enää tänään toipua.

Pokerin pitäisi paisteja vastaan olla äärimmäisen helppoa (sanoo siis jotkut harjat). Itse kun olen parhaimmillanikin vain keskiverto nitti niin ei tämä helpolta tunnu ;)

Tämäkin seuraava käsi tässä...

Poker Stars, $0.10/$0.25 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

CO: $63.81 (255.2 bb)
      BTN: $7.04 (28.2 bb)
      SB: $25 (100 bb)
      Hero (BB): $26.56 (106.2 bb)

Preflop: Hero is BB with A J
      CO folds, BTN raises to $0.75, SB folds, Hero raises to $2.20, BTN calls $1.45

Flop: ($4.50) 8 9 5 (2 players)
      Hero bets $3.15, BTN raises to $4.84 and is all-in, Hero calls $1.69

Turn: ($14.18) 7 (2 players, 1 is all-in)
      River: ($14.18) Q (2 players, 1 is all-in)

Results: $14.18 pot ($0.92 rake)
      Final Board: 8 9 5 7 Q
      BTN showed 6 8 and won $13.26 ($6.22 net)
      Hero showed A J and lost (-$7.04 net)

Tämän tapaista mun räpellys on tämä ilta ollut. Kun ei onnistu niin ei onnistu.
      Noh.. saattohan se olla vähän kaukaa haettukin, että mä olisinkin oppinu pelaamaan voitollisesti :D

EDITS: pari hyvin napsunutta floppia ja muutama onnekas ohiveto ja sessio jäi lopulta vain 4 euroa tappiolle. Saan olla sittenkin ihan tyytyväinen. :)
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Eilisen session "voittokäyrä" HEM2: sta otettuna.

Mielenkiintoista ja omasta mielestäni oli aika yllättävää, että BB: llä mitattuna sessio oli voitollinen vaikka rahallisesti jäin muutaman euron tappiolle.

Tuossa lopussa tapahtui jotain mikä muutti voittokäyrän kaakkoon. Pitää tutkiskella vielä ite hieman tarkemmin. kello oli noin 3 aamuyöstä kun käyrä lähti ylöspäin ja olin jo hieman väsyksissä sekä turhautunut myös session tuloksiin.

Muistelisin kosvasti, että ainakin 3bettiä tuli jaettua hieman liberaalimmin. :)

rahassa mitattuna

ja sama big blindeina. Pelasin sessiossa sekä NL10 että NL25: sta.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Lyhyt kommentti...

Nyt runnaa paisti kyllä hyvin. Viikonloppu meni pelien puolesta loppupeleissä todella railakkaasti.

Aloitin NL10 ja kun rolli nousi yli 500€, otin auki ensin yhden NL25 pöydän ja kohta toisen.

NL10 pöydät kuihtuivat pois ja kohta minulla olikin auki vain 2 NL25 pöytää.

Lauantaina aloitaessani minulla oli noin 500€ ja sunnuntaina lopettaessani minulla oli noin 650 €. Viikonloppu toi tollasen 150€ upin, että ihan kohta vaihdan tasoa NL25: een, jos godruni jatkuu vielä tovin.

Nyt sitten vaan downswingin aikana pidetään kuri, että siitä ei tule kovin iso :)
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Taisin jo tossa mainita, että hyvissä nousuissa olen ollut viimeaikoina. Hirvee hiitteri.
      Se joku aika sitten 500€ rolli on nyt päälle 700 €.

Sen verran hyvin on mennyt, että kirjanpitokin näyttää alkuvuoden kuopan täyttyneen ja sen lisäksi lifetime-pokerivoitot meni alkuviikosta plussan puolelle.

Hävisin pokeriurani aamupuolella ensimmäisen vuoden aikana peleihin vähän reilu 500 € ja senkin jälkeen jonkun verran vielä pari vuotta sitten. Sitten löysin tämän saitin ja opin näillä opeilla pelaamaan jotakuinkin breakeven.

Nyt vihdoinkin tämä on alkanut tuottamaan sen verran tulosta, että alkuvuosien tappiot on kuitattu. Tästä nöyrällä asenteella eteenpäin ja katellaan olenko sittenkään oppinut mitään uutta. :)
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Niin ku sitä ei muka tietäis... kehaset hiukan itteäs tai vaan kerrot kuinka hyvin menee niin sormille se iskee.

Karmee maraton sessio eilen... karmea pituuden vuoksi, mutta myös aivan karmeaa peliä.

Käsiä tuli pelattua noin keskimäärin neljällä pöydällä noin 2500 ja kuoppaa sain aikaiseksi loppujen lopuksi 5 biniä.

Pitäis laittaa tähän itelle muistiksi ja häpeksi kaikki huonosti pelatut kädet, mutta niitä oli niin paljon, että läpi käyminenkin vie aikaa ihan riittävästi.

Ehkä ei ollut ihan paras terä pelata ja pelasin suurimmaksi osaksi varmaan jotain D-peliä. Todella weakkiä ja ihan väärässä paikoissa ääliömäiset spewwauskset. Pitänee tarkistaa, mutta fiilis session jälkeen oli kyllä, että varmaan 9 kertaa kymmenestä kun työnsin/maksoin chipit keskelle niin olin perässä.

Nyt muksulle safkaa ja sitten session review.....
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Kävin läpi mun eilistä sessiota ja 10 suurimman hävityn potin arvo oli 92 €. Mutta, jos olis pelannut niitä käsiä hieman fiksummin niin järkipelillä olis helposti ehkä pystynyt säästämään noista poteista noin 70 €.

Laitan tästä nyt muutaman käden hapeäpaalukseni sekä viitseliäimpien arvioitavaksi, että olisinko voinut välttää noissa aika paljon tappiota tähän sessioon.

KÄSI 1.

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

MP: $13.27 (132.7 bb)
      CO: $14.79 (147.9 bb)
      Hero (BTN): $14.15 (141.5 bb)
      SB: $5 (50 bb)
      BB: $4.66 (46.6 bb)
      UTG: $11.75 (117.5 bb)

Preflop: Hero is BTN with J A
      UTG folds, MP raises to $0.30, CO folds, Hero calls $0.30, SB folds, BB calls $0.20

Flop: ($0.95) T:hJ:d6 (3 players)
      BB checks, MP bets $0.60, Hero raises to $2, BB folds, MP raises to $12.97 and is all-in, Hero calls $10.97

Turn: ($26.89) K (2 players, 1 is all-in)
      River: ($26.89) 3 (2 players, 1 is all-in)

Results: $26.89 pot ($1.78 rake)
      Final Board: T:hJ:d6:sK 3
      MP showed A A and won $25.11 ($11.84 net)
      Hero showed J A and lost (-$13.27 net)
      BB mucked and lost (-$0.30 net)

Vihu donkkaa ja lähden hakemaan valueta korottamalla, mutta kun vihu lyökin pallon päätyyn, niin olisi pitänyt osata heittää kärki pakkaan.
      Säästö 10,97€

KÄSI 2

UTG: $13.24 (132.4 bb)
      MP: $18.20 (182 bb)
      CO: $8.52 (85.2 bb)
      BTN: $10 (100 bb)
      SB: $24.05 (240.5 bb)
      Hero (BB): $11.41 (114.1 bb)

Preflop: Hero is BB with 2:h3
      UTG folds, MP calls $0.10, 2 folds, SB completes, Hero checks

Flop: ($0.30) 3:d2:d5 (3 players)
      SB checks, Hero bets $0.25, MP raises to $1.10, SB folds, Hero raises to $3.58, MP raises to $18.10 and is all-in, Hero calls $7.73 and is all-in

Turn: ($22.92) 6 (2 players, 2 are all-in)
      River: ($22.92) 5 (2 players, 2 are all-in)

Results: $22.92 pot ($1.52 rake)
      Final Board: 3:d2:d5:h6:s5
      MP showed A:h4 and won $21.40 ($9.99 net)
      SB mucked and lost (-$0.10 net)
      Hero showed 2:h3 and lost (-$11.41 net)

Limpattu potti ja osun pohjarattaisiin 3-way. Eka sököttää ja paisti korottaa, mutta yllättäen perästä tuleekin uudelleen korotus. paistin liike on erinomaisen hyvä 3betti, johonka vihu vastaa lyömällä vastapalloon niin kovaa, että merkit päätyvät keskelle. Maksettavaa 7,73 pottiin joka on n 5.20... kippii

Säästö 7,73 €

KÄSI 3

UTG: $10 (100 bb)
      MP: $10.49 (104.9 bb)
      CO: $10.15 (101.5 bb)
      BTN: $10 (100 bb)
      Hero (SB): $11.08 (110.8 bb)
      BB: $19.75 (197.5 bb)

Preflop: Hero is SB with A:sT
      4 folds, Hero raises to $0.40, BB raises to $1, Hero raises to $3, BB calls $2

Flop: ($6) 7:sT:h2 (2 players)
      Hero bets $2.95, BB calls $2.95

Turn: ($11.90) K (2 players)
      Hero bets $5.13 and is all-in, BB calls $5.13

River: ($22.16) 3 (2 players, 1 is all-in)

Results: $22.16 pot ($1.42 rake)
      Final Board: 7:sT:h2:hK:d3
      Hero showed A:sT and lost (-$11.08 net)
      BB showed K:hK and won $20.74 ($9.66 net)

Lähden jostain käsittämättömästä syystä 4bettaamaan... Käsi lähtee väärille raiteille jo siinä kohtaa. Flopin jatko aika perus, kun kerra preflop hölmöillään noin suuresti. Turnin peli on jo jäätävän karmea. Jos vihu maksaa 4betin ja cbetin niin imo sillä ei ole tossa mitään sellaista mitä minä biittaisin millä se maksaisi. Flopilla flätätty AK: kin meni turnilla ohi.

Mutta preflopin pelin vuoksi säästö tässä kädessä on 10,68 €

KÄSI 4

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 3 Players

BB: $4.80 (48 bb)
      Hero (BTN): $29.50 (295 bb)
      SB: $10.14 (101.4 bb)

Preflop: Hero is BTN with K:hT
      Hero raises to $0.30, SB raises to $1, BB folds, Hero calls $0.70

Flop: ($2.10) 8:d8 K (2 players)
      SB checks, Hero bets $1.31, SB raises to $3.60, Hero raises to $12.76, SB calls $5.54 and is all-in

Turn: ($20.38) 2 (2 players, 1 is all-in)
      River: ($20.38) 2 (2 players, 1 is all-in)

Results: $20.38 pot ($1.34 rake)
      Final Board: 8:d8 K 2:d2
      Hero showed K:hT and won $0.00 (-$10.14 net)
      SB showed A K and won $19.04 ($8.90 net)

Taas tällainen spew-käsi. Hieno koppi preflop napilta ja flopilla osuttiin kärkeen... eiku painetaan vihu pakkaan :D Mitä ei se kipannutkaan mun lyöntiin vaan korotti... no helvata sentään... eihän se käy vaan jos sä haluut pelata sun kärkiparin/setin/tripsit/rattaat/ässät niin saat kyllä maksaa merkit keskelle. Ja niihnän se maksaakin. Onneks sillä ei ollu vetoa... sehän olis murskannu mut... ai niin... se murskas mut nytkin ;)

Säästö 9,84 €

KÄSI 5

CO: $14 (140 bb)
      BTN: $8.14 (81.4 bb)
      SB: $9.94 (99.4 bb)
      Hero (BB): $13.92 (139.2 bb)
      UTG: $12.01 (120.1 bb)
      MP: $12.28 (122.8 bb)

Preflop: Hero is BB with Q:sA
      4 folds, SB raises to $0.30, Hero raises to $0.90, SB calls $0.60

Flop: ($1.80) Q:d2:sK (2 players)
      SB checks, Hero bets $1.26, SB calls $1.26

Turn: ($4.32) 5 (2 players)
      SB checks, Hero bets $3.03, SB raises to $7.78, Hero calls $4.75

River: ($19.88) A (2 players)

Results: $19.88 pot ($1.30 rake)
      Final Board: Q:d2:sK:s5 A
      SB showed A:hK and won $18.58 ($8.64 net)
      Hero showed Q:sA and lost (-$9.94 net)

Preflop mun mielestä ohan ok 3bettaa ja sen kanssa flopin cbet myös ihan jees.Mutta kun vihu on maksanu sen 3 betin niin sen rangessa on aika vahvana TT - QQ, AK. KK ja AA uskoisin sen puskeneen preflop yli.TT ja JJ menis kyl vamaan aika helposti pakkaan tos flopilla ja jos sillä nyt olis siel AQ niin parhaimmillaankin sit oltais splitissä.Nyt ei väri tullu perille turnilla niin check-back olis imo paras vaihtoehto ja ihmetellä riverillä sitten uudestaan.

Olis pitäny säästää sen 7,78 €

KÄSI 6

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

BB: $9.55 (95.5 bb)
      MP: $28.47 (284.7 bb)
      Hero (CO): $9.65 (96.5 bb)
      BTN: $3.25 (32.5 bb)
      SB: $7.64 (76.4 bb)

Preflop: Hero is CO with K:h7
      MP raises to $0.20, Hero calls $0.20, BTN calls $0.20, SB folds, BB raises to $1.60, MP folds, Hero calls $1.40, BTN calls $1.40

Flop: ($5.05) Q:dK 4 (3 players)
      BB bets $7.95 and is all-in, Hero raises to $8.05 and is all-in, BTN calls $1.65 and is all-in

Turn: ($22.60) 9 (3 players, 3 are all-in)
      River: ($22.60) 5 (3 players, 3 are all-in)

Results: $22.60 pot ($1.48 rake)
      Final Board: Q:dK 4:h9:d5
      BB showed K:sA and won $21.12 ($11.57 net)
      Hero showed K:h7 and lost (-$9.55 net)
      BTN showed Q T and lost (-$3.25 net)

Sarjassamme "excellent preflop games" seuraa jatkoa. En edes selitä tätä mitenkään. Vähennetään hävitystä stäkistä 20 sentin limppi ja sen verran olis pitäny säästää.

Säästö 9,45 €

KÄSI 7

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

CO: $10 (100 bb)
      Hero (BTN): $8.95 (89.5 bb)
      SB: $6.38 (63.8 bb)
      BB: $12.86 (128.6 bb)

Preflop: Hero is BTN with Q:hA
      CO folds, Hero raises to $0.30, SB folds, BB raises to $0.80, Hero calls $0.50

Flop: ($1.65) 2:h6:sQ (2 players)
      BB bets $1.69, Hero calls $1.69

Turn: ($5.03) 5 (2 players)
      BB bets $3, Hero raises to $6.46 and is all-in, BB calls $3.46

River: ($17.95) 2 (2 players, 1 is all-in)

Results: $17.95 pot ($1.17 rake)
      Final Board: 2:h6:sQ:s5:s2
      Hero mucked Q:hA and lost (-$8.95 net)
      BB showed 5:d5 and won $16.78 ($7.83 net)

Jostain syystä HEM2 jätti muut pelaajat pois. Pöydässä on 5 pelaajaa.Preflop olis voinu joko kippaa tai 4bettaa. Näin pelattuna kai olis flopilla voinu painaa katki. Nyt hölmöiltiin flopillakin ja mentiin sitten katki turnilla boardiin joka mahdollistaan värinkin. Imo tuossa ei kovin usein pitäis vihulla olla väriä, mutta mielestäni peli on spew silti.

Sen verran annan armoa, että tällä kädellä olis voinu säästää sen 6.46 €

No juu tässähän näitä eilisiä käsiä on ja niitä löyty siis vielä sen vähintään 13 kpl lisää. I rest my case. :D
    • understumf
      understumf
      Gold
      Preflopissa sä noi kalliimmat virheet teet. Esimerkiksi toi kuutoskädessä olisit voinut ihan suosiolla säästää myös sen limpin verran. Tiukennusta vaan rangeen, jos kippaaminen flopin jälkeen ei kiinnosta. Mut kyllä tää tästä ilos muuttuu!