ghaleonin pulinat (SNE & BM 2014?)

• ghaleon
      ghaleon
      Black
      Kun aloitin 50$ aloitus stäckillä peluun peli sujui tovin aikaa +-0$ tasolla. Sitten alkoi tulemaan niin turnauksissa kuin rahapöydissä melkoista takapakkia melko monien bad beattien ja kieltämättä myös näistä seuranneiden turhautumisten johdosta typeriä siirtoja. Pelini oli näiden jälkeen liian agressiivista ja liikaa bluffeja, joten vääjäämättähän siinä kävi köpelösti. Ei ainakaan toiminut pikku pöydissä... Kuulemani mukaan isommissa pöydissä yleisesti ottaen bluffit otetaan vakavammin.

Noh itseasiassa koko 50$ aloitusstäcki katosi kuin tuhka tuuleen :( Noh pelailin sitten pitemmän aikaa freerolleissa ja muutenkin mietiskelin hieman syvällisemmin pokeriin liittyviä taktiikoita yms. Noh noin neljä päivää sitten laitoin tilille omaa rahaa ja olen hieman epäonnisten ohituksien kautta tippunut parista turnauksesta pois. Eilen olin 2k$ quaranteed turnauksessa (6$ buyin) ja tulin sijalle 16. Tienestiksi sentään ~20$ voittoa! :D Ehkä pari sijaa olisin viellä voinut nousta varmanpäälle peluulla, mutta stäcki alkoi vaatimaan jo siirtoa, joten pyrin nousemaan viellä turnauksen voitosta taisteluun. Ikävä kyllä vastustaja oli todella osunut isoimpaan korttiin mitä pöydälle tuli, vaikka ruukasikin aina korottaa 2/3 pottia ilman mitään.

Rahapöydissä olen nyt tehnyt ihan hyvää voittoa ja sisäänlaittamat rahat ovat netonneet itsensä kolminkertaisena takaisin. Nyt pitää kuitenkin lähtä töihin, yövuoro odottaa!
  • 836 replies
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Enpä ehtinyt eilen kirjoittelemaan enempää, mutta törmäsin eilen ihan mukavaan vastustajaan. Pelas valehtelematta ainakin 80% käsistänsä ja triplas stäckinsä toisella pelaamallansa kierroksella Q3o kädellä preflop allin siirrolla :D No tuon tempun jälkeen ei yllätys yllätys ollut hirveästi painoarvoa hepun preflop siirroilla. Vähänajan päästä sattui käteen AKo ja tein aikasesta positiosta perus 5BB korotuksen (0.05/0.10 pöytä) ja tämähän lykkää 60 BB korotuksen tulemaan. Noh edellisen Q3o:n perusteella siellä voi olla lähes kirjaimellisesti mitä vaan, joten maksu. A7 tällä kertaa ja onneksi ei tullut toista onnenkantamoista sille. Tämmösiin pelaajiin sais törmätä useamminkin ;)
    • srz
      srz
      Bronze
      Kuulostaa Ongamelta :D
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Kylläpähän oli taas kortit suotuisalla päällä 1k$ quaranteed turnauksessa. Tunti tuli täyteen ja paras käsi oikeastaan 55 joka sekään ei osunut. Vieressä tyyppi napsii potteja ja rehentelee menemään, helppoahan se on, kun isoa JJ+ kättä puskee jatkuvalla syötöllä.

Noh blindit on lopulta jo 200/400 ja stäcki ~3000. Olen ok positiossa eli ennen buttonia ja edellä lähes kaikki maksaa. Kädestä löytyy oikea monsteri suhteessa J5o käsiin, joita on tullut viimeiset 30 kierrosta eli 88 ja läsäytän allin. Joku voi hyvinkin maksaa, mutta hieman tuuria ja ollaan ainakin preflopissa edellä. No buttoniltahan tulee heti maksu ja sieltä paljastuu QQ... Noh aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

2 tuntia ja semi finaali alkais tuossa giridon party(tai jotain tuonne päin) turneessa. Tavote tietty päästä jatkoon eli 50 sakkiin ~250 pelaajan joukosta.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      No juu ihan tyytyväinen olen siihen miten pelasin tuossa semifinaalissa vaikka liian aikaisin tipuinkin. Yks semmonen ehkäpä turha riski.

Mulla AQ MP2 positiossa, korotan 4BB, yks laittaa allin ~12BB. Ehkä olis ollu sama foldata, koska olin ihan mukavalla stäckillä ~35BB. Sillä oli TT, mutta eipä osunu mulle.

Sitten tuli tiputtua peliin, jossa mulla oli väri JT kädellä ja vastustajalla K2 kädellä. Aika harvinaista moinen, mulle tais olla toka kerta, kun toinen vetää paremmalla värillä ohi pöydällä ollessa vain kolme saman maan korttia. Tuommoset nyt taitaa kuulua lähinnä kehnon tuurin kategoriaan. Vastustaja korotteli kuitenkin noin puolta pottia, joten en oikein osannut värinvetoa arvata. No korotuksiin ohjasi varmaan kärkiparin omistaminen.

Kokonaisuutena sanoisin kuitenkin, että pelasin ehkä parasta turnauspokeria tähän mennessä, joten ei muutakuin eteenpäin vaan :tongue:
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Kirjoitin tähän aikaisemmin viestin eräästä kädestä, mutta huomasin että vastustajalla ei tietenkään voinut olla vain väriä, kuten aikaisemmin sanoin. Tilanne meni ensin hieman ohi, koska olin henkisesti täysinvalmiina vastaanottamaan pöydän rahat kierroksen päättyessä :(

Eli tilanne oli tämmöinen:

NL10, 5 pelaajaa

Hero, BB: ~10$
      Button: ~7$

Kortit: QQ

Edellä kolme maksaa, korotan 0.6$:iin, button maksaa

Potti: 1,55$
      Flop: Q :heart: 2 :diamond: 2 :spade:

Korotan tavakseni muodostuneen 2/3 korotuksen, jolla olin samassa pöydässä ryöstänyt kaksi samantyyppistä floppia. Tällä kertaa tulee onneksi maksu.

Potti: 3,55$
      Turn: 6 :spade:

Tällä kertaa korotan 3$, Button maksaa

Potti 9,55$
      River: 4 :spade:

Korotan vastustajan allin maksuun ja maksu tulee, mutta sitten tapahtuu jotain uskomatonta! Rahat eivät tulekaan minulle vaan vastustajalle. Tässä vaiheessa useammalle tulee varmaan mieleen, että vastustajalla oli 22 kädessä, mutta ei. Sieltä löytyy 3 :spade: 5 :spade:

Ei voi muutakuin sanoa, että lottoaminen olisi ehkä kyseiselle henkilölle paikallaan...

Flopin voittotodennäköisys näillä käsillä oli equilatorin mukaan seuraavat:
      Minä: 99,747%
      Button: 0,253%

Nuita kun kattoo niin jo häviämisen mahdollisuus tuntuu koomisuudessaan täysin naurettavalta...
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Tänään ensimmäinen kokeilu 0,10/0,25$ shorttipöydässä (6 hengen). Tiedän tiedän... tilillä ei ole kuin ~100$, mutta olen vain ns. rakastunut pienemmissä pöydissä peluuseen. Partylla kun ei ole shorttipöytiä alemmilla blindeilla. Pitäisi kokeilla kyllä muitakin sivustoja. Kun katselee noita käsiä mitä jotkut ovat laittaneet tänne boardeille niin keskimääräinen taso partylla tuntuu olevan aikalailla korkeampi. Tai no ehkäpä olen vain väistänyt suurimman osan maniac pelureista, tiedä tuota. Vihjeitä kellään mukavista pelipaikoista? Ongamesta olen ainakin kuullut hyvää tuon suhteen.

Noh aloitin 10$ stäckillä, jotta ei aivan kauheita mene, jos siellä viedään meikää ihan miten halutaan. Puolen tunnin päästä stäcki onkin noussut jo ~22$, mikä on mielestäni ihan ok suoritus. Mitään monsterikäsiä, kun ei näkynyt. Yli 5$ tuli kylläkin eräältä maksuautomaatilta, joka lähti katsomaan mun 2/3 "auto korotusta" väärään aikaan :D Olin nimittäin flopannut suoran, turnin antama värimahdollisuus kylläkin hieman mietitytti, mutta ei onneksi ollut värinvedolla. Sitä tulee ehkä helpolla pelattyä vihun maksun jälkeen liikaakin tuota värinveto mahdollisuutta. Aika harvinaistahan se kuitenkin on, varsinkin HU poteissa.

Aamun 2k$ q turnaus kylläkin hieman potutti. Olin noin turnauksen avg. stäckillä ja flopilla osui kahteen kärkipariin. Vastustaja(~1/2 avg. stack) meni allin ja maksoin. Pelkällä kärkiparillahan sieltä iskettiin, mutta nappas sitten takaoven suoran. Noh päivän muut onnistumiset korvas tuon hyvinkin.
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ghaleon
      Vihjeitä kellään mukavista pelipaikoista? Ongamesta olen ainakin kuullut hyvää tuon suhteen.
      Ongame ja iPoker (Mansion & Titan). Molempien softat on hiukan ärsyttävät, mutta hyvät pelit kompensoi kummasti. Molemmista löytyy NL10 shorttipöytiä. Poker Starsilta näytti löytyvän jopa SH NL2 aika reippailla floppiprosenteilla. Oikeastaan se on NL5, kun sinne saa ostaa deepimmin.
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Joo suosittelen itsekin kyllä tuota ipokeria eli titania. Ongamessakin on ihan hyvät pelit, mutta en tykkää ollenkaan softasta. En ole esim. vieläkään onnistunut paikantamaan rebuy nappulaa niin tyhmältä kuin se kuulostaakin.

Toinen juttu mikä ärsyttää ongamen softassa on se, kun naputtelet jotain tiettyä summaa minkä korotat tietyssä pöydässä niin jos jossain toisessa pöydässä sun pitäs tehdä jotain niin se toinen pöytä meneekin aktiiviseksi -> Kerran kävi näin että kun olin panostamassa 7,50$ yhdessä pöydässä niin tuossa "7," kohdalla hyppäsi toiseen pöytään jossa sitten panostin 50$ ....
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Ongamen softassa rebuy tapahtuu menemällä sit-out, painamalla cashier ja sitten syötetään pöytään haluttu summa.

Ja asetuksista löytyy:

Options
      -> Preferences
      -> Gameplay
      -> Pop up table on action

Ota siitä ruudusta rasti pois, niin ikkunat ei pompi. Olet sen jälkeen itse vastuussa halutun pöydän aktivoinnista toimintaa varten.

-- Z --
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Hmm no titanilla peluu mulla on ilmeisesti pannassa, jos haluan noihin PS:n freerolleihin osallistua. Syy siihen on hieno "ominaisuus"

Tuota mansionia kokeilinkin noiden freerollien takia aikoinaan ja kieltämättä aika köykäiseltä tuntui suhteessa partyyn. Noh pitää katella mitä tekee.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Eilen pelailin aikapaljon HU sittareita tarkoituksena hieman treenata HU turnaustilanteita varten ja huomasin jotenkin koomiselta tuntuvan asian lähes kaikkien peluussa. Voitin noin 2/3 osaa sittareista ja muutaman aika pahan takaa-ajo tilanteen jälkeen, stäckit 1:5 mun haitaksi. Blindit olivat näissä tapauksissa edelleen varsin pienet, joten tuossakaan tilanteessa ei ollut aivan pakko lähtä puskemaan. Vastustajat vain tuntuivat ajattelevan, ettei minulla hyvää kättä voi olla ja maksuja tuli mitä ihmeellisimmillä käsillä, esim. 9/T hai käsillä... tai jopa huonommilla, esim. 63o.

Kyseinen taktiikka tuntuu kummalliselta, koska pienten blindien + suuren stäckin kanssa vastustaja voi oikeastaan odotella sitä vahvaa kättä. Mitä siitä vaikka toinen ryöstäiskin näitä blindeja... Sitten kun osuu se K/A hai tai parempi käteen ja vihu sattuu ryöstämään taas niin hänen on hyvin vaikea perääntyäkkään allin maksu korotuksesta, jos stäckistä esim. 1/3 osa on jo pöydällä. Näin itse ainakin hyödynsin suurta etumatkaani ja yhtä poikkeusta lukuunottamatta se tuotti tulosta.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Kokeneena huppi konkarina voin todeta, että juuri tuota hyödynsin pelissäni. Joskus korottelen roskalla, joskus en, mutta aina yritän hyödyntää vastustajien löysyyttä niitä vastaan. Helppoa rahaa, jos jokin. Kiviä vastaan on myöskin mukava pelata, kun ne helposti saa painostettua pareista pois.

2/3 on kunnioitettava saavutus, mutta epäilen että rahkeita on isompaakin! :)
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Joopajoo... Kosahtipas aika mukavasti tänään. Kaks kertaa AK preflop allin (10$), eka vastassa QQ, häviö. Toisella kerralla KQ, häviö. Sitten kaks suoraa, mutta kummallakin kerralla riverillä jakopotti, koska samanarvonen suora pöytään/vastustajalle. Sitten osuu suora parillisen flopin turnikiekalle. Noh agressiivisella vastustajalla tällä kertaa täyskäsi... Kolmosilla olis pelannu aivan samoin tai jopa heikommalla. Sitten kaks kärkiparia flopista, vastustajalle samalla valmis suora. Kolmessa sittarissa(11$ kukin) joku bluffaa väärällä hetkellä, mutta voittaa mun AK/TT+ käden jollain 78o:lla. Että semmosta, päivän saldo noin -100$ :rolleyes: Oikeastaan koko päivänä toimin mielestäni vain yhdessä flop tilanteessa typerähkösti, toisaalta silloinkin potti oli jo reippaasti isompi kuin oma stäckini, joten AK:lla oli hieman niin ja näin foldatakko vai ei. Tällöin vastustajalla QQ ja pöydässä Q. Ehkä olis pitäny uskoa, että tänä iltanta/yönä ei onni kohtele suopeasti, hieman aikaisemmin siis... Noh uuteen nousuun vaan...!
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Tänään ihan hyvin meni aamun pelit, tämmöinen osuma oli myös ihan mukava.

MP1 ~5$
      LP1 ~5$
      Hero, SB ~8$
      BB~10$

0.05/0.10 pöytä

Käteen K :heart: 2 :heart:

Preflop: MP1 call, LP1 call, Hero call, BB check

Flop (pot 0,25$)
      8 :heart: 9 :spade: T :heart:

Hero raise 0,20$, BB call, LP1 call

Turn (pot 0,85$)
      J :heart:

Hero raise 0,6$, BB call, LP1 fold

River (pot 2,05$)
      3 :diamond:

Hero raise allin (7,1$), BB call

Total pot ~16$

Eli laitoin alussa pientä semibluffia, jotta saa pottia ylöspäin. J :heart: oli oikeestaan täydellinen kortti turnilla sillä se antoi pöytään hyvän suoran vedon ja samalla mulle toiseksi parhaan värin. Mietin riverillä, että laittasko ~2$ korotuksen, mutta päädyin allin korotukseen ja toivoin, että sieltä löytyy se suora (tai pienempi väri), josta vihu ei osaa luopua. Saattoi tietty ottaa siirtoni myös puhtaana bluffina, vaikka hulluahan se tuohon pöytään olisi ollut.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Kyllä se on (yleensä) tiukkaa, pelinsä tuntevaa vastustajaa vastaan vaan parempi ihan hissukseen pottia kasvattaa. Tykkäsin reissusta flopissa, mutta ongelmana noissa EP reissuissa on se että esimerkiksi AT voi tulla mustasukkaiseksi ja pistää sinut kädellesi - mikä johtaa korotukseen. Kuningaskaan ei periaattessa ole mikään "varma" outti sinulle, joten joudut aika pitkälti tukeutumaan väriin, mikä sekään ei ole nutsi, mutta texussa tarpeeksi lähelle sitä.

Yleensä on parempi sököttää ja yrittää katsoa ketä on flopannut mitäkin. Jos kaikki sököttää, saatpahan ilmaisen kortin. Toisaalta, jos tunnettu bluffari/hyvin löysä pelaaja on potissa mukana, on parempi varastaa aloite jo flopissa. Yleensä jos osut, hän saattaa maksaa jopa tuollaiset all-in river korotukset. Vaikkuttaa kyllä aika paistilta tuo BB, jos ei kättään voinut 3,5xpotti korotukseen foldata, mutta pelasitkin sen niinikään "bluffilla". :)
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Tänään tuli pelailtua 2$ buyin turnausta, mutta illan aikataulun aikaistuminen ikävä kyllä pilas siihen asti hyvän turnauksen. Olin pelannut varsin tiukkaa alussa ja nostin stäckiä hitaahkosti, mutta varmasti ylöspäin. Noh yritin lopussa ennen lähtöä hieman kalastella merkkejä, koska sain AA käteen ja olin LP. Minikorotus ja yksi maksuhan sieltä tuli. Pöytään Q :spade: , J :spade: , 9 :heart: , korotan 2/3 pottia, vihulta allin (yli mun stäckin) ja päätän maksaa. Sieltä paljastuu 8To eli suora. Noh turnilla olisi tullut A, joten viimestään silloin olisi mennyt allin. Väärin pelattu tiedän, 4BB reissi preflopilla olisi ollut parempi siirto. Ideana nyt oli vain saada hyvällä mäihällä tuplattua ja sitten vain away nappula päälle ja foldaten niin korkealle kuin mahdollista. Nyt voitoksi tuli hurjat ~5,5 dollaria :D

Lähiaikoina olen päättänyt luopua noista turnauksien alkupelin räiskinnöistä vaikka varsin vahvoja käsiä on ollutkin. Eli vahvat kädet, kuten AJ+, QQ-, pelaan ehkä turhankin passiivisesti. AA/KK kädestä nyt ei kuitenkaan haluaisi luopua. Pirullista tippua varsinkin alussa tekemällä oikean siirron jotain hannu hanhi pelaajaa vastaan, esimerkki alla.

Eilen alkupuolella turnausta uudelleenkorotan 12BB vihun 4BB reissiin ja sieltä maksetaan. Itsellä löytyy KK ja pöytään K34o. Noh sökötän ja sieltä tuplataan potti, maksan. Turnilta pöytään 6, korotan puoli pottia ja vihu heittää allin. Noh kärki kolmoset itsellä, joten maksua vaan. Lähinnä ajattelin, että ehkä joku AK, AA tai pikku taskuparin osuminen, jolloin voitto olisi varsin varma. Noh korteiksi paljastuu 57s :rolleyes: Kyllähän tuolla kädellä korotetaan preflopissa toisena puhujana ja maksetaan viellä 8 BB korotus, ilman muuta. Suorahan on kuitenkin varma (Sarkasmia tihkuen).
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Jaahas ensimmäinen kosketus Mansion pokeriin tänään, NL10 5 pelaajan shorttipöytä. Noin tunnin pelailin ja stäcki nousi ihan mukavasti, sillä lopettasessa se oli hieman vajaat 40$. Pelasin seitsemää eri pelaajaa vastaan ja neljä heistä pelasi varsin löysää peliä. Oikeastaan todella löysää, lähes potin korotuksiin maksuja pelkällä pohjaparilla :) Kaksi muuta pelasi todella tiukkaa, toista bluffasin niin, että korvat heilui ja en oikeastaan kertaakaan osunut flopissa, ryöstö kuitenkin meni läpi noin 4/5 suhteella. Toinen taas pelasi tiukkaa preflop peliä ja en kertaakaan osunut tarpeeksi hyvälle kädelle maksaakseni. Korotukset olivat kuitenkin aina 4BB+ ja heikoin showdown käsi oli AKo/JJ. Viimeinen pelaaja oli taasen varsin hankala, epäilin kyllä parilla kerralla, että sieltä uudelleenkorotettiin korotukseeni heikomalla kädellä, mutta en uskaltanut lähtä mukaan. Käsi kun ei kuitenkaan parhaillaankaan ollut kuin kaksi paria ja en ollut nähnyt hänen tekevän uudelleenkorotuksia pelkällä kärkiparilla. Helpompiakin kohteita oli tarjolla, joten päätin antaa olla rauhassa.

Kokonaisuutena mieluisa kokemus, jos tuo oli leikkaus mansionilla, 0.05/0.10, olevasta keskitasosta niin heikommalta (paremmalta) vaikuttaa kuin partypokerilla.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Pelailin partylla tuossa yhtä NL turnausta ja hyvinhän se meni rahasijoille asti, sit kosahti pari kertaa, kun oli positioon nähden hyvä käsi. 99 SBssä, korotan 4BB, BB heittää allin(~12BB) Q8o kädellä ja akkaan osuu. Sitten ennen buttonia käteen AKs, taas korotus 4BB, yks heittää allin, joka oli noin 2/3 (~15BB) mun stäckistä, kortteina tällä kertaa Q6s ja värihän sieltä pamahtaa. Loput meni sitten 77 allin(6BB) siirtoon MP positiossa.

Hyviä käsiä kyllä tuli ensimmäisen tunnin aikana, mutta sen jälkeen niillä ratkaisevilla hetkillä, kun blindit alkoi olla yli 1000 niin ei sitten mitään... Potutti sinänsä, kun siinä yks pelle korotteli 20BB+ jatkuvasti jollain hemmetin K5o käsillä vaan eipä siinä oikein huvittanut millään roskalla riskeerata semmosta ~40BB stäckiä.

Tuolta mansionilta odotan tilin tunnistusta, jos se nyt kehtaa joskus tapahtua. Kolme päivää menny, mutta jospa se ens viikon alkuun... Mielenkiintoista, että rahaa kyllä saa laittaa tunnistamattomalle tilille ja voi pelata, mutta sitten lukitaan tili... Aika koominen toimintatapa, etten sanois. Ymmärrän kyllä tuon turvallisuusnäkökulman, mutta miksi rahaa voi sinne kuitenkin sijoittaa ennen tunnistusta?

PS: Niin titanilta tuli nyt ilmoitus, että tili on yhdistetty tähän PS:n tiliin, joten huomenna saattaisin tulla siihen freerolliinkin.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Taistelukosketus Titaniin otettu! Lopputuloksena päädyttiin puolen tunnin pelailulla mielettömään 0.07€ voittoon! Voitto olisi ollut kylläkin yli 5€, mutta maniac pelurille osui koomisesti juuri silloin, kun itse iskin. Jäi jotenkin katsomatta blindit ennen pöytään tuloa, mutta ajattelin sitten, että katsellaan minkälaista peliä täältä löytyy. Tilanne oli siis tämmöinen:

BB 0.02$ (Hurjan iso :D )

Hero, BB ~7$
      Button ~5$

Kädessä: AA

Preflop: LP call, Button call, SB fold, Hero raise 0.10$, Button call

Flop (~0.20$): 7 :spade: 5 :club: T :heart:

Button raise 0.46$, Hero raise allin, Button call

Tässä vaiheessa olisin miettinyt tavallisesti kahteen kertaan omaa siirtoa, mutta sama pelaaja oli tehnyt tällaisia järjettömiä flopin overbet ryöstöjä jo noin 10 kertaa, joista puolet oli katsottu ja käsi oli ollut parhaillaan TPTK tasoa. Laitoin siis hänet parhaillaankin AT kädelle. Normi pelaajalta olisin taas epäillyt JJ+ tai setin osumista. Maksu kuitenkin tulee ja tälläkertaa hepulta löytyy 57o. Tämän jälkeen samoja siirtoja kärkipari+heikko kickeri käsillä, piti vain meikän kohalle sattua tällainen.

Eivät hyväksyneet luottokortti siirtoa tuonne titanille, koska samasta taloudesta kuulemma jo kortti rekisteröityneenä. Täyttä potaskaa tuommoinen väite, mutta onnistui ainakin clickandbuy palvelun kautta rahan siirto.