Going Green? -NOT!

• murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Tervehdys kaikille!

Kuten jo aikaisemmin uhkailin, aloitan oman blogin kirjoittamisen pääasiassa pokerista, mutta sivuraiteille eksyminenkin on toki hyväksyttävää. Ajattelin, että jos asioita joutuu kirjoittamaan ja paljastamaan muillekin, on enemmän motivaatiota ja painetta onnistua, sekä tehdä töitä sen eteen. Pään kestämiseksi myös liikuntaa olisi saatava enemmän säännölliseksi ja huolehtia myös ruokavaliosta sekä sosiaalisista suhteista :P

Olen siis nuori neito Jyväskylästä ja pokeria olen pelannut muutaman kuukauden. Tällä hetkellä grindaan superturboja FT:llä ja yritän laittaa enemmän tunteja sisään pelaamiseen ja käsianalyyseihin. Tarkoitus on siis oikeasti katsoa, voinko pokerin parissa tienata mukavia summia kahisevaa.

Kahisevasta puheenollen... kyllä, otsikko voi hyvinkin viitata tuleviin dollariomaisuuksiin :f_biggrin: Kyllähän tyttö aina rahalle käyttöä löytää: haluaa omat Manolo Blahnikit! Mutta asiaan liittyy myös sivujuoni... olen onnekas pokerinpelaaja siinä mielessä, että saman katon alta löytyy oma "valmentaja". Avokkini minut pelin kiemuroihin alunperin hukuttikin, joten on vain oikeus ja kohtuus, että hän pitää pääni pinnalla ;) Kämpästämme löytyy siis vallan mainio grindausluola! Ongelmana on kuitenkin se, että pelien alkuun saaminen on välillä uskomattoman hankalaa. Aikaa olisi, mutta laiskuus on paheemme. Mietimme meille sopivaa ratkaisumallia, ja väri vihreä liittyy juuri tähän!

Teimme tällaisen sopimuksen keskenämme:
      Kilpailuaika: 1.10.2010 - 31.10.2010

Tavoite: Mahdollisimman paljon tunteja pelaten nettipokeria, kaikki saitit lasketaan yhteen. Tilastot tarkistetaan HEM:stä, kilpailijat ovat pyydettäessä velvollisia kertomaan päivittäin saavutuksensa, myös kokonaissaldon.

Palkinto/Rangaistus: Tunnit lasketaan kilpailuajan päätyttyä, minkä jälkeen häviäjä joutuu värjäämään hiuksensa vihreiksi. Purkki voidaan ostaa etukäteen kaapin päälle muistutukseksi.

Eli naiset ja herrat, täten lupaan postata ensi kuun jälkeen kuvan hiuksistani, mikäli häviän edellä mainitun vedon.

Pokeri on siis yhteinen projektimme, ja yksi tavoite olisikin se, että pelaaminen mahdollistaisi karkaamisen Suomen kylmästä talvesta. Kohde on vielä avoinna, mutta vaatimuksena olisi lämmin ilmasto ja toimiva nettiyhteys! Ehkä vihreys voisi siis viitata myös tropiikkiin? Nyt vain toivotaan pokerijumalilta edes jonkinlaista onnea peleihin, jotta saadaan rollit ja sitä myöten tasot kasvatettua kunnollisiin lukemiin. Ehkä tämä riittää kevyehköön alkuun, toivottavasti positiivista jatkoa - ja ahkeraa kommentointia - on tiedossa tästä eteenpäin!
  • 676 replies
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Tervetuloa blogittelemaan!

Tämähän kuulostaa vallan mainiolta projektilta, jota varmasti tulee seurattua loppuun - ja varsinkin loppuun - asti. :f_thumbsup:

Vaikka ruoho ei aina ole vihreämpää aidan toisella puolella, niin parasta onkin, jos hiukset ovat vihreät parisängyn toisella puolen. :f_love:
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Indeed! Ja Haha!

Kumpi tahansa tän vedon häviääkin, niin pics or didn't happen ;)

Toivotaan tosiaan että projektin lopussa joku muukin kun tukka näyttää vihreää :D
      Turbojen varianssia kestäessä saattaa muutenkin se tukka harmaantua, niin ei pieni värjäys tee pahaa!
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Aika paljon samoja ongelmia omassa pelissä. En vaan jaksa pelata tarpeeksi. Monesti tulee ihan nollapäiviä pokerin osalta jopa neljäkin peräkkäin.

Niin ja tietty johonkin lämpimään asumaan :D

Mitä avopuolisosi pelaa? Mietin vaan, että oot uskomattoman nopeesti noussu - ainakin mun mielestä - pelaamaan noita vitosia. Itsellä meni oikeastaan aika hemmetin kauan tajuta edes, että vihuillakin on kortit.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Tervetuloa, ehittiin jo moikkaillakkin skypessä. Mukavaa saada välillä tätä kauniimman sukupuolen edustusta foorumille.

Hieno aloitus, varmasti tulee seurattua. Kun EV tasoittuu, voit olla varma että saat mukavat tienestit ja ''Going Green'' välttyy. :f_cool:

EDIT: Tuo ulkomaille talvea pakoon muuttaminen on itselläkin ollut suunnitelmana, ei kuitenkaan vielä täksi talveksi, vaan vasta seuraavaksi. Ei oikeen tuo kylmä nappaa.
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Yeah! Kiva että kiinnostuneita on jo löytynyt!

Toisaalta tuon hiusvärin kanssa mietin myös sitä, että enemmän sitä joutuu "kestämään" toisen päässä, kun sen hiusvärkkiä näkee enemmän kuitenkin kun omaansa ;) Veto mikä veto, ei tänne häviämään olla tultu! Tai ainakin kovasti pistetään hanttiin...

Kravdude, miten olisi joku vastaavantapainen prop bet omalle kohdallesi? Ite tiedän varsin hyvin, että vaikka kesällä oli kuinka aikaa, niin pelejä tuli kerättyä liian vähän. Miehelläni kun on enemmän kilpailuviettiä, joten ajattelin et tämmönen ratkaisu voisi toimia paremmin kun aikataulutus kellon mukaan tms. Tosin valitettavasti joudun antamaan heti alkuun vihulle ( ;) ) varaslähdön, kun oon jo ajat sitten sopinu meneväni perjantaina kaverini mökille saunomaan ja maailmaa parantamaan punkkupullon kera.

Vuosi-pari sitten en tiennyt vielä mitään pelistä nimeltä pokeri. Ekat pelit pelasin anoppikokelaan keittiön pöydän ääressä tietämättä edes käsien muodostumista, ja "siitä se sitten lähti". Kevät meni vielä opintojen parissa, muutamia pelejä kokeilin siellä täällä, mutta kesällä oikeastaan vasta enemmän aloin pelaamaan. Luonnollisesti asiaa joudutti se, että saman katon alla pelattiin jo ennestään pokeria, joten näin ja kuulin strategiasta yms. selkokielellä selitettynä! Aloitin tottakai alemmilta tasoilta, ja varovasti tein nousua isompiin peleihin. Ehkä siinä mielessä mun opettaminen on ollut helppoa, kun mulla ei oo ollu mitään pahoja tapoja, mistä olisi pitänyt oppia pois. Lisäksi omavalmentaja on aina kertonut, millä tasolla kannattaa pelata ja auttanut käsien läpikäymisessä, mikä on ollut valtava apu. Yksin en olisi todellakaan tässä, saatika leikkiin edes ryhtynyt! Avokki pelaa tällä hetkellä enimmäkseen $20 ja $35 superturboja, ja hänellä on paljon enemmän kokemusta ja analyyttistä mieltä pokerin suhteen.

Tosiaan aikaan ja paikkaan sitoutumaton tienestikeino on erittäin suuri houkutuslintu. 8-16 työaika & Suomen kylmä talvi on yhdistelmä, jonka välttäminen pokeria pelaamalla on houkutteleva tarjous. Siihen on kuitenkin vielä tovi matkaa, ja toivotaan että tämä meidän kamppanja antaa siihen sopivasti boostia! Lämpimiä ja mukavia paikkaehdotuksia otetaan toki vastaan :f_cool: Uudessa-Seelannissahan olisi pian sopivasti kesähelteet, right?
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Kas... hienoa oli kattella superturbojen vääntöä. Saatanpa tuon perusteella itekkin taas kokeilla, kun näin, että mitenkä niitä pitäis vääntää. :)
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Alotuspäivä meni ihan persiilleen. Tarkotus oli vetää setti ennen mökkeilyä, mut sit päätin ennemmin viettää laadukasta parisuhdeaikaa. Lisäks jouduin tekemään yhden "virallisen" puhelinsoiton, minkä jälkeen ketuttaa niin, ettei veri kierrä päässä. Noh, nyt tästä kauppaan ja ehkä tunnin-parin päästä pääsee jo korkkaamaan kauan odottamani punkkupullon. Taidan riipaista pienen kännin!

Palataan asiaan huomenna illalla. Sitten grindataan kun pienet aasialaiset :s_evil:
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Eli päivitystä edellisiltä päiviltä... otsikko lupailee jo suuria, mutta malttakaahan, mennään aikajärjestyksessä että pysytään kärryillä :f_eek:

Eli pelit alkoivatkin vasta lauantaina kotiin päästyäni. Reissu meni loistavasti, pienimuotoinen irtiotto arjesta ja pokerista oli mukavaa vaihtelua. Illalla sitten alkoi pelit, olihan mulla jotain 6-7 tuntia kiinniotettavaa. Ei mikään paras startti lähteä taka-ajoasemassa kilpailuun, mutta minkäs teet. Peleissä oon tuttuun tapaan runnannu EV:n alapuolella X( Tiltillä oon siis nyt pelaillut viiden ja kymmenen dollarin superturboja, nostaen isompien määrää koko ajan.

Sunnuntaina alotin pelit iltapäivällä herättyäni ja kauppareissun jälkeen, mutta lopetin suhteellisen nopeasti kun saitti vaihtu. Tiltillä pelejä on nyt takana noin 250, punainen käyrä positiivinen, vihreä käyrä isosti negatiivinen. Mietin noita graafeja ja päiväpostauksien tarkkuutta, mutta tulin siihen tulokseen, että päivisin heitot on hyvinkin suuria -> voin laittaa vaikka graafin viikon välein. Kunhan vain saisin edes EV-käyräni kiinni!

Mutta ekan setin surkean runin jälkeen siirryin Starssille. Niillä on siellä "naisten liiga", johon kuuluu yksi peli päivittäin (sekä $ ja €) ja lisäksi iso special sunnuntaisin. En oo niitä normipelejä pelannut, mutta muutaman speciaalin olen kokeillut. Joten samalla kun pelasin sitä, naputtelin myös muutamaa micro MTT-turnausta. Niitähän en ole pitkään aikaan pelannut, joten toisaalta oli kivaa vaihtelua, vaikka eipä niistä rahoja tullut. Naisten turnaukset kuitenkin rökitin, joten siitä tilille mukavat €925, mikä on tän hetken kurssilla jotain vähän alle $1300. :f_biggrin: Ja kaikille ihmettelijöille, €50+5 biniin sain steikkauksen, jotta BRM: sta pidetään kiinni ;) tosin voitostakin katoaa osa, mutta mun rollilla mieluusti puolitan riskit. Naisten peleissähän on helpompi field, eihän mulla ole edes kauheasti MTT-kokemusta... mutta voitto on voitto! Ai niin, kyllähän mä oon jo yhden aikaisemman tollasen voittanu, tosin silloin tehtiin diili neljän pelaajan kesken, joten se tuntui aika erilaiselta. :rolleyes:

Kaikki voitot yhteenlaskettuna kuukausi lähti oikein mukavasti käyntiin!
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Onnittelut mojovasta voitosta!

Miten nuo muuten tsekkaavat tuolla Starsilla, että vain naiset pelaa naisten turnauksissa? Kun nimestä tai nimimerkistä sitä ei aina osaa päätellä.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Mikko
      Onnittelut mojovasta voitosta!

Miten nuo muuten tsekkaavat tuolla Starsilla, että vain naiset pelaa naisten turnauksissa? Kun nimestä tai nimimerkistä sitä ei aina osaa päätellä.
      Onkohan siinä real money rekkauksessa kohta jossa pitää valkata, että onko mies tai nainen? Nyt en enää muista.

Mutta siitä huolimatta.. voihan sillä samalla tilillä pelata vaikka sen tilin tehneen naisen miesystävä? ;)
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Se on vain harhakuva, että naisten turnauksissa olisi pehmeämpi fieldi. Tiukkoja haikaloja pöydät täynnä, isot kalat uiskentelevat miesten peleissä. Onnea siitä voitosta :f_thumbsup:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikko
      Rekisteröintilomakkeeseen lienee tullut tuo kohta jossain vaiheessa, koska joku aika sitten painaessani clientissä cashierin auki tuli ruutuun kysymys, että "täytäppä tähän kumpaa laatua olet, mies/nainen/joku muu, mikä". Keräilevät vanhoilta rekisteröityjiltä nuo uudetkin tiedot talteen jossain vaiheessa aina.
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Nähtävästi jos nyt rekkaa Starssille, pitää ruksia gender-kohta, luulisin. Mut mä en oo ainakaan mitään joutunu ilmottamaan, eikä oo kyselty perään. Se on tosi outoa, sillä kun niillä oli se iso uudistus aika hiljan, niin tuo sukupuoli-kohtaiset turnaukset oli yks niistä ja Stars sano että tilit olis sukupuolikohtaisia. Tuo naisten liiga alkoi pari kuukautta sitten juuri niiden muutosten jälkeen. Melkein jokaisessa naisten turnauksessa on kyl miehiä/vahva epäilys siitä, nytkin oli joku Mr.X ja Dr.Tomas X( Pitäis varmaan meilailla Starsille... Ite kävin läpi kaikki antamani tietoni, eikä niillä ole mitään varmistusta mun sukupuolesta, eikä ne oo kyselly voittajienkaan tietojen perään. Ehkä ne valituksista pyytää henkkareita?

Yleensä naispelaajat on heikompia pelaajia, vaikka poikkeuksia on toki ja hyviä naispelaajia tulee koko ajan enemmän ja enemmän. Sen takia noissa onkin aika helposti edgeä ja kannattaa olla naispelaaja. Mut kyllähän miespelaajat sitä käyttää hyväksi. Eilen siellä oli pelaamassa celofyz33, se pääsi finaalipöytään niin tarkistin statsit. Voitot oli sen melkein puoli miljoonaa... ja tällanen ketju tuli vastaan:
      http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/sunday-milion-2nd-place-player-celofyz33-cheater-702122/

En sit tiedä koko totuutta, mut näitä on. Kyllähän se vähän makua vie peleistä... Ja se on kyllä totta, että voihan kotona kuka tahansa pelata minkä tahansa nimimerkin takana, jotkut miehet pitää naisavataria ihan vain saadakseen bluffeillensa kunnioitusta :f_biggrin:
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Laitoin supportille viestiä parista pelaajasta, katsotaan miten siellä vastataan. Ja jonku täpän paikka ei ole mikään vahvistus, etenkin jos nickistä on syytä epäillä aivan muuta. Mun mielestä siinä vaiheessa olis pakko kysyä ID:t. Multa kysyttiin hiljan FT:llä papereita, mut ei ne sit suostunu vastaamaan et minkä takia ne kyseli perään. Ehkä siksi kun olin just saanut bonuksen clearattua? Samoihin peleihin ei luonnollisestikaan meidän taloudessa eksytä, ehkä sekin on yksi syy siihen et mulla on niitä 9-maxeja. Onneksi ne vastas pian takaisin et kaikki ok, olis muuten menny ironman-pelipäivä loppukuusta hukkaan, sitä mä pelkäsin :f_eek:
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Kun sanot ettette samoihin peleihin eksy niin tuli vaan mieleen, että me Liinan kanssa pystytään Starssilla ainakin pelaa 90+ man sittareita (ja tietty MTT) yhdessä. Käteispöytiin tai <45 man sittareihin ei oo asiaa samaan aikaan.

Vaikka toki teille harjoille muutenkin saman turneen pelaaminen saattaa olla -EV :P

edit: Eikä siis niin että "ei oo asiaa" vaan ihan clientti herjaa jos toinen on jo pöydässä/sittarissa.
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja poupou
      Kun sanot ettette samoihin peleihin eksy niin tuli vaan mieleen, että me Liinan kanssa pystytään Starssilla ainakin pelaa 90+ man sittareita (ja tietty MTT) yhdessä. Käteispöytiin tai <45 man sittareihin ei oo asiaa samaan aikaan.
      Tiedätkö onko Starssilla ja Tiltillä samat rajoitukset? Toisaalta ei meille oo vielä tullut vastaan tilannetta, että oltais edes haluttu pelata samassa turnauksessa. :f_confused: Mutta varmaan jossain vaiheessa kyl ajankohtaista noiden MTT-turnausten osalta.

Tämän kuukauden sittareista. Ehkä eniten sapettaa kaikki.
      450 superturboa takana.
      EV: +22biniä
      Tulos rakebackin jälkeen: -17biniä

Jos joku tietää, onko olemassa kilpailua maailman huonoiten runnaavalle pokerinpelaajalle, niin ilmoittakaa toki. Sillä listalla voisin jopa menestyä. Taisin jopa rikkoa oman ennätykseni tänään: 19 peliä putkeen ilman rahasijoja. Rigged? :f_cry:
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja murrrsu
      Tiedätkö onko Starssilla ja Tiltillä samat rajoitukset?
      En kyllä tiedä :f_confused:

Sen tiedän kuitenkin että esim MTT pelailua samasta IP: stä tai osoitteesta noi ei pahalla kato. Ne vaan toivottaa hyvää onnea. Niinkun mulle nyt tähän ihme stud8 fl 0.5/1 pöytään :s_evil:
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Okei, aloitetaan jostain positiivisesta. Tänään yhdessä HU: ssa eräs tuttu regu ehdotti, että jos se pysyis pois mun seteistä, niin mä voisin tehdä sille saman vastapalveluksena. Pelkoa ja infoa FullTiltillä! :f_cool: En mä tiennykään, et mä olisin jollekin uhka tai pelote, tai edes välteltävä vihu :f_eek: Mut kyl se piristi päivää, onneksi satuin huomaamaan viestin (osa menee täysin ohi pöytien vilinässä, ja ehkä hyvä niin).

Aamulla vedin pienen setin pelejä, jotka ei sitten sujunu ihan käsikirjoituksen mukaan. Sitten armaani päivitti konettani, minkä aikana katselin muutaman pokerivideon. Kerrankin pysyin hereillä loppuun asti, jokaisessa! Kyllähän niistä aina jotain uutta ajateltavaa saa, enemmänkin tosin vois niitä kattella. Illalla sitten lisää pelejä... tunteja tuli kerättyä ihan mukavasti tänään, jes! Tosin käppyrät jatkaa entiseen suuntaansa: punainen ylöspäin, vihreä alaspäin. Doh.

Tässä kuussa 670 peliä: punanen käppyrä 27 biniä plussalla, sininen taas 21 biniä miinuksella.

Molemmissa tasoissa runnaan reippaasti alle punaisen käyrän. Tuntuu vaan uskomattomalta, että pelit voi jatkua tohon malliin päivä ja viikko toisensa jälkeen. Kyllähän sen upswinginkin pitäisi jo jostain välistä löytyä?! Ja kyllä, aika monta kertaa olen manannut superturbot alimpaan helvettiin, kun turhautumista peleihin tapahtuu aina uudelleen ja uudelleen. Toisaalta tekis mieli vaihtaa pelimuotoa, mut toisaalta nää mä osaan tällä hetkellä parhaiten. Uskokaa tai älkää. Tähän asti kun jo on kahlattu menemään, mitä sitä nyt lopettamaan kesken kaiken. Mutta mutta kun. Olis kiva tietää, onko muilla isoja määriä superturboja pelaavilla vastaavaa? Musta vaan tuntuu, et mä biittaan oddsit siinä, kuinka huonosti voi ylipäänsä runnata ;)

Onneksi on oma blogi, tänne voin angstata ihan rauhassa! Mä syvästi toivon, että jossain vaiheessa voin palata näihin viesteihin, ja naureskella itselleni, kuinka vaikeaa alussa olikaan. Tietysti siinä vaiheessa pelit ja rollit on ihan toista luokkaa, kun tässä nyt "pian" löydän sen swingahduksen peleissä toiseen suuntaan! Onneksi on olemassa kärsivällistä tsemppiseuraa, joka jaksaa aina kannustaa eteenpäin :heart:
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Ensimmäinen viikko takana ja tässä näkyy tulokset, tadaa!

Punainen käyrä 33 biniä plussalla, vihreä 56 biniä miinuksella ja sininen 42 biniä pakkasella. Otejoukko tosiaan vajaa tuhat turnausta... Eli ihan samalla linjalla mennään kuin tähänkin asti; punasta saan nostettua, mutta vihreä jatkaa sukeltamistaan. Kohta loppuu huumorintaju.

Ja jotta asiaan saadaan nättiä perspektiä, niin liitänpä tähän vielä kaikki FT:n pelit yhteensä. Punainen käyrä 215 biniä plussalla, vihreä 67 biniä miinuksella, sininen plussalla 93 binin verran (lähinnä alkubonuksen takia). Eli 5733 sittariturnauksen aikana olen runnannut 282 biniä odotusarvoni alapuolella.

Jos joku pystyy tämän "saavutuksen" päihittämään, tai on törmännyt jollain foorumeilla vastaavanlaiseen tulokseen, niin ilmoittakoon! En tiedä kenen muroihin olen kussut, mutta ei tää käy enää järkeen. Otejoukko on jo suhteellisen hyvä, EV trendi lienee nähtävissä, ja aina vain tulee takkiin. Tässä kuussa oon jopa yhtenä ainoana päivänä saanut kympin plussaa... Onko tässä järkeä?? Joka päivä ajattelen, että kyllähän tän on muututtava prkl! Ja sitten taas mennään alaspäin. Joo-o, swingejä tulee, mut missä ne ylöspäin menevät on? 50000 pelin kohdalla, jos vain rahat & hermot riittäis?
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Just... :f_o:

Varmaan todella maittavaa avata softia ja regata uudelleen ottaan biittiä. Helppo täältä sanoa, mutta joskus jälkeenpäin saatat muistella tota aikaa kuinka koettelemukset terästi grindaajan luonnetta. Päätä betoniseinästä läpi vaan. Kyllä se seinä on ennenki antanu periksi... prkl. Tsemppiä sinne :)