Omahalla parantolaan?

• Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Ajattelin tässä pientä projektipäiväkirjaa aloitella, kun tuo nimeltämainitsemattomalla sivulla käynnistynyt rush-projekti on jo ollut käynnissä kuun alusta. Lajina siis PLO ja tasona tuo $100, kun ei isompaakaan ole tarjolla. Lähinnä oli ajatus kokeilla, että pystyisikö rushilla tekemään voittoa ja millaiseen rakebackiin tuossa pääsee.

Kerrotaanpa ensin vähän swingeistä. Käsiä ehtii tulla kahdella pöydällä pelatessa yhteen sessioon toista tuhatta, joten swingit ovat tietenkin mitä mukavimpia. Vielä kun yleensä saadaan ne kilkut sisään setti vs. veto -tilanteessa, jossa kumpikaan ei ole mikään iso suosikki. Neljä sessiota on ollut 10 binin (tai yli) monttusessareita ja kolmessa ollaan sitten menty yli 10 biniä ylös. Joskus sitä vaan napsuu ja toisinaan ei. Väitän toki, että EVn alle mennään ja paljon, mutta mitään todisteita ei ole. :s_evil:

Tilttaaminen oli alkuun aika herkässä, mutta nyt on löytynyt tietty konemaisuus hommaan. Jos joka ohivedosta tilttaa nin Omaha on silloin väärä peli. Oon huomannu, että lauleskelu ja itsekseen juttelu jeesaa pikkusen ja auttaa keskittymäänkin paremmin. Musiikin kuuntelu ja muut ylimääräiset jutut on ehdoton NO-NO, sillä vie keskittymistä ja tulee liian hyvä fiilis. Eli pitää pyrkiä vaan konemaisesti painelemaan nappuloita. Mut joo, aika sekasin pitää olla jotta ei noi swingit vaikuta. Yritän jatkossa seota vielä enemmän ja paremmin.

Pelipäiviä on kertynyt 11 so far, eli suunnilleen joka toisena päivänä olen ehtinyt pelailemaan. Session keskimääräinen pituus ehkä 4h, mutta onhan nuo venyneetkin aina välillä vähän ylikin. Käsimäärää en tiedä kun oon vetänyt ihan luomuna, HEM pitäis muistaa ostaa.

Tällä hetkellä saldo näyttää 31 biniä plussaa, josta RB on joku 5,5 biniä. Kävin jo jossain 45 binissä, mutta sitten tultiin kolmeen sessioon 30 biniä alas. Syytän musiikinkuuntelua sekä viikonloppua, koska silloin on noita arpojia paljon enemmän liikenteessä. Aika monta kertaa arvottiin 3-wayna mun ds naulat vastaan parin randomin jonkinlaiset jonoviritelmät, eikä ne naulat tietenkään selviinneet voittajana maaliin. Samoin makselin liikaa 3-bettejä käsillä, joilla ei pitäis niitä maksaa. Nyt kuitenkin taas viisarit sojottaa ylöspäin, joten jännityksellä odotellaan miten käy.

Koitan päivitellä tyyliin kerta viikkoon, eli varmaan seuraavaksi kuun loppusaldo.
  • 20 replies
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Kiinnostava proggis, 1nd! ja seurantaan. :f_cool:
    • xMadFishx
      xMadFishx
      Bronze
      Seurantaan ehottomasti kans ja tsemiä pöytiin :f_thumbsup:
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Pakkohan tätä on seurata, kun itse Tikkari vetää. Oon kuullut huhuja, että pelityyli olisi aggressiivistakin aggressiivisempaa.

Tsemppii peleihin, sairaat swingit ainakin on :f_thumbsup:
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Siis joo kyllähän aggroa pitää ompussa vetää. Mut tosi tiukkaa joutuu kyllä tossa vetämään, yhtään jos alkaa lähtökädet lipsumaan niin monttua alkaa tulla. Koska siellä helposti on sitten se parempi wrappi vastassa jos alkaa liian reikäisiä käsiä pelaamaan.
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Silver
      Osta ny äkkiä se HEM jotta nähdään sut statsit jotka satavarmasti ovat mielenkiintoista katsottavaa.

Teen ostamisen helposti, sen kun klikkailet eteenpäin linkistä
      http://en.shop.pokerstrategy.com/products/Software/Holdem-Omaha-Manager/Holdem-and-OmahaManager-pro-Save-14-on-RRP-of-$14999.html
      Kun et kuitenkään itse jaksa etsiä ;)
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Parantolaan ollaan matkalla. Toissapäivänä oikeestaan tilttasin ekaa kertaa ja meni muutama bini siihen. Tämä johtui ensinnäkin edellisen session 10 binin montusta, jossa ei pitänyt mikään ja toisaalta sitten kuluneen session ihanasta runista, jossa valehtelematta 6 kertaa putkeen hävisin kärkisetillä pelkälle värinvedolle joissa flopilta laitettiin aina allin. Painelin sitten molemmissa pöydissä pottinappia kunnes olin keskellä, molemmissa toki AA vastassa enkä vetänyt ohi. Onneks sain softat kiinni.

No siitä on taas kiritty ja tuo about 20 binin notkahdus lähes paikattu. Rakea on tehty jo yli 4K tässä kuussa aika vähäisillä pelimäärillä kuitenkin, joten voinee jo tässä vaiheessa todeta breakeven pelin riittävän tuommoisiin yli $1K kuukausiansiohin. Jos vaan siis sipuli kestää eikä tilttaa.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Alkuperäinen kirjoittaja Tikkari
      Jos vaan siis sipuli kestää eikä tilttaa.
      Siinä se omaha onkin kiteytettynä :D

Kuitenkin iso osa vihuista tilttailee, niin jos itse pitää sipulin siveänä niin edge nousee. Aggroissa peleissä tulee paljon noita 60/40 tai 65/35 flippejä, ja niissä varianssi voi tehdä murhaavaa jälkeä. Ei todellakaan ole heikkohermoisten peli, kun swingit on 10bin suuntaan ja toiseen lähes järjestäen.

Mikä sulla on BRM?
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      Mikä sulla on BRM?
      Ai mikä? :f_love:
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Tikkari sanoo: Riittävä
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Ajattelin vaan et onko "rajaton", vai onko joku tietty X bin mitä tohon on varattu? Ku ompun kassavaatimuksista on puhuttu vaikka miten, ja tuntuu että mitä aggrommaksi ja tasaisemmaksi pelit menevät, sitä enemmän vanhat "totuudet" ovat pielessä.

Jos swingit on 10-20bin lyhyessä ajassa, niin joku 50bin kassa tuntuisi aika pieneltä. Ja harva vetää millään 100bin kassalla kuitenkaan.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Kyllähän tässä mennään aika pitkälti Vilmusen metodilla eli koko omaisuus on rollia. Eli käytännön rajaton tuohon projektiin, mutta jos rupean oikeesti ottamaan monttua ja tili menee katki niin projekti kyllä loppuu siihen. Mut siis kyllä rolli kestää tuonkin vaihtoehdon ihan okei.

Tosiaan rushiin tuo 50biniä tuntuu aika pieneltä, varsinkin kun Hero on painellut tuota 3-bettiä aika reippaasti. Nutpedlaamiseen ja passiivisempaan tyyliin varmaan riittää, mutta kun luodaan jatkuvasti niitä alhaisen SPR:n tilanteita niin kyllähän tuossa pientä heiluntaa tulee suuntaan ja toiseen kohtuu nopeaan.

Oon jo pikkusen adjustannut tuota ja jättänyt ne karmivimmat tilanteet väliin, esim jos tulee avaus ja pari maksua ja mulla seminaulat OOP, niin oon saattanu pari kertaa jopa flattailla perässä. 3-bettaamallahan tuossa päästäisiin siihen tilanteeseen, että voitais jo mennä lähes kaikkiin floppeihin poikki koska kaikki maksaa kuitenkin pre ja menee sitten pelkällä vetopelillä poikki postflop. Hyvillä jonoilla kuitenkin ennemmin painan tossa aina.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Kohtapuoliin taitaa tulla ulos video, missä on itse asiassa pientä juttua omahan varianssista, ja nimenomaan miten 3bettaaminen ja aggressio vaikuttaa siihen.

Mitä aggrompaa pelaa, sen isompia ne swingit on. Noin niinkuin tiivistettynä :)
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Pannaanpas kuu pakettiin. Projekti jäi vähän nysäksi, sillä viimeisellä viikolla en ehtinyt pelata oikeastaan yhtään. Pelipäiviä taisi tulle siis yhteensä 17, joista pari oli kyllä aika tynkää. Keskiarvosession pituudeksi keksin päästä noin 4-5 tuntia, joka jokseenkin pitää varmaan paikkansa.

Timanttitaso on helppo saavuttaa PLO rushissa. Naputtelin tässä kuussa pikkusen vajaa 10.000 SP:tä. Eikä tosiaankaan millään yli-inhimillisillä pelitunneilla ja kahdella pöydällä.

Pelkällä RB:lläkin tuossa tekee breakeven-pelaaja ihan hyvää tulosta siis, kyllähän tuosta pitäisi se kilo kuussa napsahtaa helposti kun rakea on tehty yli 5K. Joku bonari mun kohdalla kyllä varmaan vähän pienentää, samoin talletuskulut. Perjantainahan nuo viimeiset vasta napsuu, tällä hetkellä on tullut noin $850.

Koko kuun saldo näyttäisi 32 biniä plussaa. Voisin suositella siis suurinpiirtein varmana rahantekokoneena PLO 100-vakkareille. Lähtökäsistä kun jotain ymmärtää sekä sitten postflopilla jatkaa vaan kovilla vedoilla tai reaaleilla, niin tulosta tulee väkisinkin. Heron tuloskin olisi ollut paljon mukavampi ilman älytöntä varianssinhakua joka kohdassa, eli kyllä se 3-bet vihui pikkusen liian tiheään.

Projektin jatkosta ei vielä varmuutta, katsellaan.
    • pule
      pule
      Bronze
      Enpä ole Rushia vielä vääntänyt, joten kerropa Tikkari vähän kenelle suositat kyseistä variaatiota PLO: ssa? Periaate on selvillä, mutta miten näet tuoton verrattuna normiPLO100? Etenkin jos siis HEM käytössä ja on tarkoitus ottaa riidejäkin vihuista. Rakeback kuulostaa ainakin buenolta.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Luulen että PLO100 on suhteellisen pieni pelaaja pooli, eli saat kyllä HUD avulla riidejä siellä. Luulen että sun etu on suurempi jos käytät HUD kuin normi pöydässä, sillä pienempi %-osuus pelaajista käyttää HUD rushissa kuin normaaleissa pöydissä.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja pule
      Rakeback kuulostaa ainakin buenolta.
      Nythän tuokin ikävä kyllä heikkenee, kun Tiltti siirtyi "weighted contributed" -malliin. Eli pitää kyyläilyn sijaan alkaa oikeesti pelata, jos isoja palautuksia mielii. :f_o:
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Ainakin pienemmillä tasoilla rushissa vihut jakaantuivat aika lailla kahteen kastiin. Oli niitä kyylääjiä, ja sitten oli niitä gämblääjiä. Molemmat rakastavat rushia, mutta eri syistä. Kun pelailin aluksi ilman hudia, ihmettelin miten voin jatkuvasti törmätä nauloihin kun 3bettailen. Hudin kanssa se sitten selvisi, paikka kuhisi 10/5/0 vihuja jotka avaavat vain naulat. Nämä kun onnistui väistää/poikkasta, niin pelaaminen alkoikin olla paljon kivempaa.

Uskoisin että PLO100 pelkkä kyyläys ei riitä, koska niin iso osa pelaajista käyttää jo hudia. Mutta kyllä siitä hyvän edun saa, ja varsinkin notesejen ottamisesta. Tai toisinpäin sanottuna, en ymmärrä miksi joku jättäisi hudia ja noteseja käyttämättä jos siihen on mahdollisuus?
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Kyllähän tuolla kyylä saa paremmin valueta kun normipöydissä, koska niitä gamblaajia ja uteliaita on niin paljon eikä tuolla suurin osa varmaan ota mitään riidejä. Itse en käyttänyt HUDia, mut aika nopeesti vaan sitten noteseja ylös siitä esim. et mitä vihu 3-bettaa (yleensä ne naulat vaan mut sit on nää gämblerit tosiaan erikseen). HUD olis varmaan auttanut kyllä asiaa.

Törmäsin varmaan noin viiteen ok vakkariin, jotka osaa pikkusen pelata myös postflop. Yleensä se on sitä, että vedolla maksellaan vaan nätisti ja sitten monsterit pelataan kovaa joten aika helppoa adjustoida.

Pieni kevyt 3-bet aika hyvä ase, kun vihut 4bettaa käytännössä vaan naulat. Aika helppo pelaa sitten postflop kun jää kuitenkin sitten vielä noin 2x potti taakse 100BB syvinäkin ja vihut menee aina poikki flopilta.

Tuo raken muutos varmaan tulee kyllä vaikuttamaan aika paljon, en usko että millään pääsee enää samoihin määriin.
    • pule
      pule
      Bronze
      Jep. Raken muutos vienee rahat muualle, mutta kiitti vinkeistä. Imagoa kannattanee siis muokata kyylä-gamblaajan suuntaan :D
    • 1
    • 2