Fixed Farm

• webfinski
      webfinski
      Bronze
      Kirjaan projekti pelini tänne pelipäivittäin siinä sivussa onnekkaat vihut haukkuen. Tuskin tästä mitään tulee, mutta harvoinpa mistään mitään tulee, koitetaan nyt kuitenkin. Projektin aloituiskassa oli n.$400, pelimuoto limitti holdem 6 maxina ja aloitustaso 0,5/1. Uhkailin aiemmin itselleni, etten pelaa enää jenkkisaiteilla, mutta limitti miehen on pakko nöyrtyä pelitarjonnallisten fatkojen äärellä. Yksinkertaisesti muualla kuin FullTiltillä tai PokerStarsilla ei onnistu edes maltillinen multitablaus, joka tarkoittanee neljän pöydän yhtä aikaista mielivaltaista myllyttämistä. Kassanhallinta perustuu tässä projektissa 300bb vähimmäis vaatimukseen pelatulla tasolla, eli jos mennään alle tuon, niin sitten tiputetaan alemmas ja jos on ylemmälle tasolle tuo 300bb kasassa, niin sitten noustaan sinne. Mitään aika, käsimäärä tai rahallisia tavoitteita en asettele. Ainut tavoite on grindata kurinalaisesti tasoja nostellen.

Ensimmäinen päivä on nyt takana:

Pelatut kädet: 536
      Päivän tulos: -42,90

Pelasin session alussa kuutta pöytää yhtä aikaa ja totesin, että neljän pelaaminen on luultavasti enemmän +EV, joten pysytään jatkossakin nyt sitten tuossa neljässä pöydässä. Kokonais arvosanaksi annan tästä ensimmäisestä päivästä itselleni kuutosen, ajatus oli hukassa ja keskittyminen liian huonoa.
  • 21 replies
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Seurantaan ehdottomasti. Postaileppa reippaasti käsiä.
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja IPoker4k1I
      Seurantaan ehdottomasti. Postaileppa reippaasti käsiä.
      Oon huono postailemaan käsiä ja se johtunee siitä, että varsinkin multittaessa kaikki on niin "normaalia", että ei jää mieleen käsiä jotka olis jotenkin postailun arvoisia. Muutenkin käsien postailu on musta semisti turhaa ellei postaa kaikkia session oleellisimpia käsiä kera statsien ja perusteellisten meriselitysten. Silloin taas ajankäytöllisesti fiksumpaa olisi varmaan tehdä suoraan video. Tietysti silloin satunnaisten käsien postailu ei ole turhaa, jos halutaan havainnollistaa joku tietty tyypillinen pelivirhe tms. tai halutaan brassailla.

Mut jos satun vahingossa huomaamaan jonkun mun mielestä tyypillisen pelivirheen tms. postaamisen arvoisen jutskan, niin postaan kyl sitte. Tietysti ne virheet voisi itse paremmin oppia huomaamaan, jos postaisi käsiä ja joku muu kertoisi, että hei puupää tuossa teit virheen, mutta vainoharhaisena varmaan epäilisin sitä heti bluffiksi.

Sellaisestakin legendasta oon joskus kuullut, että laiskat on niin tehokkaita keksimään tekosyitä, että energiataloudellisesti olisi fiksumpaa vain tehdä itse asia tuhlaamatta energiaa välttelyä tukevien selitysten keksimiseen.

Niin että postaanko vai enkö postaa? En tiedä, pitää ensin miettiä hetki kuinka väärässä taas olen ja kuinka voisin perustella itselleni sen, että en ehkä olekkaan niin väärässä ja käsien postailu olisi uutteremallekkin hepulle yhtä turhaa.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja webfinski
      Oon huono postailemaan käsiä ja se johtunee siitä, että varsinkin multittaessa kaikki on niin "normaalia", että ei jää mieleen käsiä jotka olis jotenkin postailun arvoisia. Muutenkin käsien postailu on musta semisti turhaa ellei postaa kaikkia session oleellisimpia käsiä kera statsien ja perusteellisten meriselitysten. Silloin taas ajankäytöllisesti fiksumpaa olisi varmaan tehdä suoraan video. Tietysti silloin satunnaisten käsien postailu ei ole turhaa, jos halutaan havainnollistaa joku tietty tyypillinen pelivirhe tms. tai halutaan brassailla.
      Tästä oon kyllä täysin samaa mieltä. Tuli jotenkin häkeltyny olo, oon harvoin joskus täysin yks yhteen ajatusten kanssa. :s_o:

Se video todellakin on parempi idea, ja ois ihan hienoa jos saisit semmosen värkättyä! :s_grin:
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja IPoker4k1I
      Alkuperäinen kirjoittaja webfinski
      Tästä oon kyllä täysin samaa mieltä. Tuli jotenkin häkeltyny olo, oon harvoin joskus täysin yks yhteen ajatusten kanssa. :s_o:

Se video todellakin on parempi idea, ja ois ihan hienoa jos saisit semmosen värkättyä! :s_grin:
      Mulla on huono ulosanti ja epäseksikäs ääni, joten korkeintaan voisin luvata mykkäfilmin, mutta sitäkään en uskalla luvata, koska videon tarkoitusperä ei ole vielä selvä itselleni. Jos tarkoituksena olisi edes auttavasti yrittää kertoa kuinka pitäisi pelata, niin siihen löytyy kasa parempia hemmoja. Taas jos tarkoituksena olisi ottaa paistikkaat muuvini nauhalle parempien pelaajien silmäiltäväksi ja pelivirheeni minun tietoisuuteen tuotavaksi, niin siihen en uskoisi koska en usko, että jostain löytyy niin hyvätahtoinen ihminen että hän näin tekisi ja jos löytyisi joku joka tekisi niin, niin hältä hermot menisi ja koska en halua tuottaa kellekkään hoitoa vaativia psyykkisiä traumoja, niin jo omatuntoni nimissä joudun toteamaan että videon teko olisi moraaliton teko multa.

Jos löydän jostain dubbaajan ja huonon moraalin omistavan paremman pelaajan joka suostuu näytelemään puolestani hyvää pokeripelaajaa, niin katsotaan sitten tuleeko mitään katsottavaa.
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Sama vika täällä, tosi huono olen sessioiden kuluessa bongaamaan mitään merkityksellisiä käsiä. Jos vien jonkun ison poden mielestäni hienolla muuvilla, ei sitä ole mitään järkeä postata koska se näyttää vaan brassailulta. Jos (kun) taas tulee fisuiltua oikein kunnolla, niin eihän sitä silloin kehtaa julkisesti missään myöntää kun itsekin tajuaa olleensa puusilmä. Silloin kun sattuu joku käsi tulemaan em. katekorioiden väliltä, sen voi vaikka postatakin :f_cool:

Noitten apuohjelmien kansa on kyllä se(kin) hyvä puoli, että siitä pöydässä olevasta logosta klikkaamalla saa suoraan merkattua ylös tarkastelemisen arvoiset kädet. Tosin aika monta kertaa oon tehnyt niin, että oon merkannut ylös jokun mielestäni tosi "mystisen" käden, ja sitten kun jälkeenpäin käyn sitä läpi siinä ei olekaan mitää epäselvää tai muuvi on ihan standardi. Joten jotta tuon homman saisi oikeasti toimimaan, pitäisi vaivautua session aikana käden merkkaamisen lisäksi myös pistämään ylös mikä siinä oli ongelmana tai muita havaintoja. Huoh, on se niin hankalaa :rolleyes:

Mutta kiva homma silti että aloitit fixu projektin ja että jaksat raportoida siitä, menee varmasti itselläkin ketju seurantaan.
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja FourDe
      Sama vika täällä, tosi huono olen sessioiden kuluessa bongaamaan mitään merkityksellisiä käsiä. Jos vien jonkun ison poden mielestäni hienolla muuvilla, ei sitä ole mitään järkeä postata koska se näyttää vaan brassailulta. Jos (kun) taas tulee fisuiltua oikein kunnolla, niin eihän sitä silloin kehtaa julkisesti missään myöntää kun itsekin tajuaa olleensa puusilmä. Silloin kun sattuu joku käsi tulemaan em. katekorioiden väliltä, sen voi vaikka postatakin :f_cool:

Noitten apuohjelmien kansa on kyllä se(kin) hyvä puoli, että siitä pöydässä olevasta logosta klikkaamalla saa suoraan merkattua ylös tarkastelemisen arvoiset kädet. Tosin aika monta kertaa oon tehnyt niin, että oon merkannut ylös jokun mielestäni tosi "mystisen" käden, ja sitten kun jälkeenpäin käyn sitä läpi siinä ei olekaan mitää epäselvää tai muuvi on ihan standardi. Joten jotta tuon homman saisi oikeasti toimimaan, pitäisi vaivautua session aikana käden merkkaamisen lisäksi myös pistämään ylös mikä siinä oli ongelmana tai muita havaintoja. Huoh, on se niin hankalaa :rolleyes:

Mutta kiva homma silti että aloitit fixu projektin ja että jaksat raportoida siitä, menee varmasti itselläkin ketju seurantaan.
      Hjeps, sen oon kans huomannut, että joskus petollisesti huijaan itseäni kaunistelemalla jälkeenpäin jotain jakoa ajatuksilla joita mulla ei oikeasti ollut sillä pelihetkellä. Esim. jos oon tehnyt huonon maksun pelihetkellä päässä soidessa titityyn, niin jälkeenpäin voin vakuutella itelleni ihan tosissani, että oikeasti mulla oli joku järkevä maksua puoltava ajatuskin sillä hetkellä päässä. Jos ottaisin nyt jonkun randon pelatun käden tähän, niin luultaasti ainakin luulisin tietäväni että kuinka se pitäisi optimaalisesti pelata, mutta käytännössä osaan pelihetkellä löytää optimaali pelilinjan paljon paljon huonommin. Tämä on tietysti ihan luonnollinen ongelmanratkaisuun liittyvä ilmiö, johon ei toimi empiminen vaan armeijassa opittu ohje, pääasia on että teet jonkun ratkaisun. Video olisi tässäkin mielessä parempi, niin tulisi nauhalle ne oikeat ajatukset ja mietteet. Ja joskus tosiaan jotkut kädet tuntuu aika mystisiltä, mutta usein ne selittyy jälkeenpäin unisuudella tms.

-------------------------

Toinen pelipäivä

Pelatut kädet: 2128
      Päivän tulos: -43,90
      Projektikassa: $304,77

Kouluarvosanaksi annan itsellleni tästä päivästä viitosen. Just ja just selvisin luokalta läpi, kipit ja korotukset ei löytyneet oikeissa paikoissa niin usein kuin olisi tarvis. Ihme etten hävinnyt enempää, vaikka sen olisin tänään ansainnut. Kolmas kerta toden sanoo, joten huomenna ehkä voisi olla ensimmäinen voittollinen päivä?

Nyt ajattelin nukkua muutaman tunnin ja lähteä töihin :D
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      461 hanskaa takana tänään tähän mennessä ja takkiin on tullut sen verran, että pitää tiputella alemmas eli 0.25/0.50 tasolle. Saa nähdä kuinka alas tässä vielä saa tiputtautua....
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Kolmas pelipäivä

Pelatut kädet: 1848
      Päivän tulos: -67,55
      Projektikassa: $234,72

Tämän päivän kouluarvosanaksi annan itselleni viis plussan. Homma tuntuu toimivan paremmin kun tiputin pelitasoa ja nostin pöytien määrän neljästä kuuteen.Vieläkin tulee liikaa pieniä virheitä, jotka yleensä ilmenee huonoina tarkistusmaksuina. Tänään tuli projektin eka missclickikin kun foldasin flopilla vahingossa ässä tripisit, kai tuo voittoisa tilanne oli niin uusi ja epämiellyttävä, että alitajunta pakotti kippaamaan. Hyvä kun tajuaa just nappia paineassa, että ei! Aika LOL

Huomenna napsahtaa $10 boonuskin, joten ainakin kympin edestä on varmaa buustia tiedossa. Jos huomennakin tulee vielä turpaan, niin sitten pitää vähän kelailla että mikä kusee ja miksi kusee. Nyt pitäisi lähteä taas oikeisiin töihin grindailemaan pennosia vaikka nukuttaa kyllä pikkasen, mut pieni horros pitää vaan valppaana tms. turvallisen kuulosta.
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Väliraportti neljännen päivän puoliajalta:

Tutkin vähän hemiä ja kelailin juttui, tiputin pöytämäärän taas neljään ja hupsista löysin taas kadoksissa olleen tien vaurauksiin. Ensimmäisen voitokkaan käppyrän kehtaa laittaa näytillekkin.

Plus kympin sijaan mulla olikin plakkarissa $40 boonuksia, joten nyt pelikassa on taas yli $300 ja loppupäivän pelailen 0,50/1 tasolla. Saa nähä kuinka ny ukon käy vai käykö.
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      edit. foorumi vittuili
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Neljäs pelipäivä

Saatanan saatana, työ ja muu paska häiritsee pelejä. Olis pitänyt lopettaa vaan aiemmin, mutta lipsahti yli ja ojaan taas. Oltas jääty tänään komeesti kunnolla voitolle, mut vikat 200 hanskaa oli niin paskasti pelattu että kunnon voittopäivä meni nyt ohi suun. Kouluarvosanaksi olisin tunti sitten antanut itelleni tästä päivästä seiskan, mutta nyt joudun antamaan viis miinuksen ja kirjallisen muistutuksen kotiin. Nohh, huomenna jatketaan taas, tosin nyt pitää taas tiputtaa taso 0,25/0,50 mut samapa tuo. Perkele ku risoo oma tonttuilu.

Pelatut kädet: 1406
      Päivän tulos: +2,70
      + $40 boonus
      Projekti kassa: 276,42
    • FourDe
      FourDe
      Bronze
      Ootko kokeillu Rushia pelailla? Ainakaan tossa FL 0.25/0.50 ei vihut oo mitään ruudin keksijöitä ja etenkin jos ajasta on pulaa niin siinä saa lyhyeen aikaan enemmän käsiä.

Ei välttämättä kannata liikaa masentua yksittäisten sessioiden tuloksista, ite ainakin oon tykännyt pitää näkyvillä esim. koko kuukauden käppyrän, josta sit näkee paremmin mihin suuntaan pelit on menossa. Itselle on kanssa liiankin tuttuja noi sessiot, joissa on jossain vaiheessa kivasti voitolla ja sit loppua kohti alkaa homma mennä reisille. Yleensä se johtuu väsymyksestä, tarkkaavaisuuden puuttumisesta tai yksikertaisesti siitä että peliin alkaa turtua ja oma pelaaminen kärsii. Ei siis kannata pelata liian pitkiä sessioita kerralla, pitää vaikka kahvitauon välillä tai käy happihyppelyllä. Hyvä keino on myös kattoa HEMin käppyrää, siinä vaiheessa kun suuntaus on koillisen sijaan selkeästi alaviistoon on yleensä aika lopetaa. Tai jos muuten vaan tuntuu että oma peli ei kulje tai pöytä on kuivunut tai muuttunut liian kivikkoiseksi. Ainahan tuo ei silti onnistu, mutta silloin kun osaa lopettaa "oikeaan" aikaan voi olla erittäin tyytyväinen itseensä :f_grin:
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja FourDe
      Ootko kokeillu Rushia pelailla? Ainakaan tossa FL 0.25/0.50 ei vihut oo mitään ruudin keksijöitä ja etenkin jos ajasta on pulaa niin siinä saa lyhyeen aikaan enemmän käsiä.

Ei välttämättä kannata liikaa masentua yksittäisten sessioiden tuloksista, ite ainakin oon tykännyt pitää näkyvillä esim. koko kuukauden käppyrän, josta sit näkee paremmin mihin suuntaan pelit on menossa. Itselle on kanssa liiankin tuttuja noi sessiot, joissa on jossain vaiheessa kivasti voitolla ja sit loppua kohti alkaa homma mennä reisille. Yleensä se johtuu väsymyksestä, tarkkaavaisuuden puuttumisesta tai yksikertaisesti siitä että peliin alkaa turtua ja oma pelaaminen kärsii. Ei siis kannata pelata liian pitkiä sessioita kerralla, pitää vaikka kahvitauon välillä tai käy happihyppelyllä. Hyvä keino on myös kattoa HEMin käppyrää, siinä vaiheessa kun suuntaus on koillisen sijaan selkeästi alaviistoon on yleensä aika lopetaa. Tai jos muuten vaan tuntuu että oma peli ei kulje tai pöytä on kuivunut tai muuttunut liian kivikkoiseksi. Ainahan tuo ei silti onnistu, mutta silloin kun osaa lopettaa "oikeaan" aikaan voi olla erittäin tyytyväinen itseensä :f_grin:
      Mini FTOPS:n omaha rush turnausta koklasin aiemmin ja tuntu sopivan hyvin vähän hätäisemmällekkin kaverille, käkyssä toi pelimuoto voi toimia vielä paremmin, pitänee koklata käytännössä kuinka tuo toimisi.

Enkä mä masennu koskaan :f_biggrin: , ilmaisen jutskat vaan aina voimakkaamin kun menee huonommin, luulen että pieni ärhäköinti antaa vaan lisäenergiaa. Pitäis joo pelata enemmän niin, että pitkien sessioiden sijaan vetäis monta pientä pienillä tauoilla, joilla vois latautua aina seuraavaan erään kuin nyrkkeilijä tms.

Heräsin just jumittamaan ja nyt ajattelin aloittaa pelit, joskos tänään kaikki natsais ja saatais kunnon voittopäivä? Saapi nähä, epätoivossa olis paha elää.
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Viides ja kuudes pelipäivä - mission failed

Eilen meni huonosti, tänään huonommin. Tämän nyt metsän puutkin arvasi, että näin tässä taas käy. Koitin hakea vauhtia fixed hupistakin, mutta jäi aika vajaaksi vauhdin otto. En vaan osaa, vaikka välillä luulin osaavani. Projektikassa on nyt $75.37, mietin hetken että jatkanko microissa tuolla projektia vai mitä ja kelasin, että siinä ei ole mitään järkeä, pelkkää ajan tuhlausta. Rake jo söisi mahdolliset voitot, joten dumbpaapa nuo jämät vaikka sitten randomina jonnekkin. Ehkä näillä geeneillä pitäis keskittyä pelkästään peliin ja huppiin pullon kanssa. Muutaman bissen jo kokeeksi kiskoin ja fisut vedin, kai sitä taas on pian uudet metkut mielessä, ehkä koitan seuraavaksi taas turnauksia, saapi nähdä. Huomenna on joulu, sekin on jo niin nähty, että ei paljon jännitä. kippis
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Seitsemäs pelipäivä – tehtävä jatkukoon

Nyt keskitytään pelkästään fixed huppiin, pelaan näin aluksi 1/2 tasoa ja koitan tosissani pelata vain a-peliäni, eli koitan vältellä väsyneenä, ahneena, tiltissä yms. pahoissa tiloissa pelaamista jne. Wish me luck ja sillee

lähti hyvin käyntii toinen tuleminen

+$50 boonus
      päivän tulos: +$187,05

nyt kun boonus on saatu auki, niin voi aloittaa KUNNOLLA hyvillä mielin kaatamisen. Huomenna sitten jatkekaan huppeja toipumisten jälkeen tai sit ei toivuta, ja otetaa lisää kuppia

:heart: HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!!!!!! :heart:
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Kahdeksannen pelipäivän puoliväli

Aloitin aamulla pelit liian aikaisin montuttamalla minimaalisesti, olin vielä kohmeloissa ja pelistä puuttui terävyys, en siis pelannut toivomaani a-peliä joten kypsänä kaverina osasin keskeyttää pelit ja jatkoin mörköjen karkoittamista kera reippaan kävelylenkin.

Upss, kirjoitin vahingossa BULLSHITTIÄ. Oikeasti en ollut kypsä kaveri eli en keskeyttänyt pelejä pohjalla, vaan jonnena jatkoin ja jatkoin....rikoin myös yhtä uutta periaatettani ja käytin hyväksi pokerihuoneen tarjoamaa chättiominaisuutta, mutta ei siitä enempää.

Tässä tähän astinen, eilinen ja tämän päivän puoliska.

Olin tänään pahimmillani 165bb montussa kiitos krapulan, mutta olon parannuttua lähti käyrä taas oikeaan suuntaan ja sain montun umpeen, ja nyt on 1/2 taso pulkassa.

Loppupäivän veän 2/4 ja laitan sitten illalla/yöllä loppurapsan tästä päivästä.
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      ja takas 1/2 tasolle grindaamaan, eka 2/4 yritys meni reisille...
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Kahdeksas pelipäivä - melekosta viäntöä

Vuorokaus jo vaihtu, niin hemi today valinta näyttäis vain vähäsen käsiä, last tooo dais näkyis siis käytännössä tää päivä, mut otin eilisenkin vielä messii, niin saadaa kunnon käärme eikä mitää nysää

oon ylpee et nousin tänään kaks kertaa kaameesta montusta ylös, eikä edes keittänyt yhtää

+ starsilla paukutin reippaat tuhat pojoo ja sieltä tuli taas $10 boonus

en nyt jaksa laskea paljo tääpäivä jäi plussalle, mut jäi nyt kuitenkin jotain
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Yhdeksäs pelipäivä

Alussa vedin karmeen montun, tulin töistä ja olin liian väsynyt, yliarvion tilani ja humahdettiin oikein kunnolla alas taas. No otin pienet torkut ja join kahvia, ja nostin itteni ylös ja voitollekkin vielä. Tekisi mieli jatkaa vielä, mutta en jatka, koska edelleen on vähän väsy ja muuten rasittunut olo. Koska en luota itsekontrolliini 100%, niin kotiutin koko pelitilin tyhjäksi. Huomenna en pelaa, tai korkeintaan jotain microturnauksia kännissä, mutta muuten oon vaan ja otan yms. jännää perseilyä.

• 1
    • 2