Mibelin suuri MTT-Projekti

• mibel
      mibel
      Bronze
      Tervehdys taas kaikille!

Viimeisen vuoden ajan olen pääasiassa harjannut sittareilla kovilla pelimäärillä erilaisia kisoja milloin missäkin kohtuu hyvällä menestyksellä. Nyt olen hieman "puutunut" tuohon bonusten harjaamiseen ja jatkossa mahdollisuus jokapäiväiseen pakonomaiseen grindaamiseen ei opiskelujen ja harrastuksien takia ole mahdollista niin päätin keskittyä MTT-turnauksiin.

Projekti: 1000kpl turnausta. average stake120$ eli kokonaisbuy-inien määrä noin 120000$. Tavoite Roi10-30% eli profittia 12-36k

Olen jakanut itse projektin 100turnauksen osiin projektin seuraamisen mielenkiinnon lisäämiseksi. eli jokaista sataa turnausta kohden sisäänostoihin varattu 12k$. Turnauksia pelaan sielä missä sattuu olemaan sillä hetkellä olemaan hyviä turnauksia tarjolla. Pelaan starsilla, ipokerilla, ongamella, Pokerheavenilla ja muutamalla muulla nimeltämainitsemattomalla saitilla. Nickejä en halua ainakaan tässä vaiheessa paljastaa. Rollia tällä hetkellä jotain 300-400 sisäänoston väliltä.

Aloitin itseasiassa projektin 28.11.2009 ja tätä kirjoittaessa takana 51kpl ja alku on ollut suorastaan loistava.

0-50kpl: buy-init5814,75$ ave.stake116,3$ rahasijoja:13 rahastuksia:19860,69$ voittoa:14045,94$

joukkoon mahtuu yksi isompi rahastus. turnausvoitto eräällä € saitilla josta napsahti 6,6k€. Euroissa tapahtuvat sisäänostot ja voitot muutan kurssilla 1,5 dollareiksi tilastoinnin helpottamiseksi vaikka tällä hetkellä euron kurssi onkin jotain 1,4dollarin paikkeilla.

Tiedän MTT-turnauksien varianssin suureksi ja pitkien kuivien putkien sattuessa pelaaminen saattaa olla henkisesti raskasta, mutta kun sen osaa tiedostaa projektin alkuvaiheessa ja rolli on kuitenkin hyvällä mallilla niin en koe sitä ongelmaksi.

Mitään aikarajaa en ole projektille asettanut sen takia ettei tarvi "väkisin" pelata vaan voi pelata silloin kun siltä tuntuu ja silloin myös keskittyminen on parempaa. Arvioin että vuosi 2010 saattaa vierähtää projektin parissa.

Tavoitteita en myöskään tykkää asettaa liian korkealle, koska silloin ne on vaikeampi ylittää :P

Tilannepäivityksiä laitan tänne 50 tai 100turnauksen välein tai useamminkin...riippuu kirjoitusmotivaatiosta :tongue:

Nyt olisi kiva kuulla kommentteja, mielipiteitä, omia kokemuksia vastaavista projekteista :P
  • 38 replies
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Erittäin mielenkiintoinen blogi jota tulee seurattua ainakin omalta kohdalta todella tarkasti!

Hyvin on ainakin lähtenyt käyntiin, toivotaan että jatkossa menee yhtä mukavasti.

Onko sulla turnausten kohdalla kanssa armoton multitus käynnissä vai keskitytkö enemmän ainoastaan muutamaan pöytään? Miten kuvaisit pelityyliäsi turnauksissa ja miten se eroaa sun perus sittaripelaamisesta vai eroaako mitenkään?

Tsemppiä vaan peleihin! :f_thumbsup:
    • mibel
      mibel
      Bronze
      Kiitos :f_biggrin:

Mulla on auki yleensä 3-4 pöytää samaan aikaan. ei vielä ainakaan pysty keskittymään vastustajiin kunnolla jos on enemmän pöytiä auki.

olen sittareissa pelannut pääasiassa turboja/superturboja niin niissä ollaan nopeasti pusku-kippi vaiheessa joten pelityylejä on vähän hankala verrata turnauksiin. tavallisia sittareita missä pitkät blindit en ole oikeastaan ikinä jaksanut pelata.

pelityylini turnauksissa vaihtelee paljon fiiliksen, vastustajien, stackin koon ja turnauksen vaiheen mukaan, mutta pääsääntöisesti pelaan sellaista semitiukkaa. sitten blindien noustessa voi tätä vähän tiukempaa imagoa käyttää hyväksi ja avata 3betata enemmän. ennen olin bubblella yleensä hieman pelokas ja pelasin liian varovaisesti ja sitten kuplan puhjettua oltiin aika heikoissa ja finaalipöydät jäi usein saavuttamatta. nyt olen enemmän keskittynyt juuri bubble pelaamiseen, koska se on paras vaihe kasvattaa stackia turnauksen aikana.

paljon on varmasti opittavaa vielä, koska turnauksia olen pelannut "urallani" ehkä noin 300kpl ja yleensä ns. sivusilmällä pelaten samalla sittareita tai selaillen nettiä. nyt kuitenkin tarkoitus keskittyä jokaiseen turnaukseen alusta asti kunnolla. postflop pelaamisessa on ehkä eniten kehitettävää, koska turbo sittareita pelatessa jää postflop pelaaminen aika vähäiseksi.

alku ainakin ollut lupaava ja ennen tätä projektia turnaukset myös sujuneet kohtalaisesti. en vielä osaa sanoa miten paljon tässä on ollut hyvää tuuria mukana ja miten hyvä turnauspelaaja oikeasti olen, mutta eiköhän tämä projekti sen melko hyvin näytä :f_confused: 1000turnausta on jo kuitenkin kohtalaisen iso otos.
    • Ekstriim
      Ekstriim
      Bronze
      Tikkarihan se jo sanoi tuossa alussa tärkeimmän
      Erittäin mielenkiintoinen blogi jota tulee seurattua ainakin omalta kohdalta todella tarkasti!
      Itselläkin on ruvennut keskittymään enemmän näihin mtt-turnauksiin pelit tällä hetkellä, niin on loistava vielä ruveta seuraamaan sun pelien kulkua. :f_biggrin:
    • ALmightyAL
      ALmightyAL
      Bronze
      Mahtavaa jälkeä on äijä tehnyt! Tätä projektia tulen varmasti seuraamaan tarkasti vaikka en itse mtt pelailekkaan, mutta voihan täsät jotain oppia itsekin :)
    • MixsuPoker
      MixsuPoker
      Bronze
      Tsemppiä tähän projektiin. hyvältä näyttää. :f_grin:
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Mielenkiintoiselta näyttää . Mikä on tilanne näin 2-3 vko jälkeen? :s_grin:
    • mibel
      mibel
      Bronze
      Terve taas!

viime yönä sain ensimmäiset sata turnausta pakettiin. ensimmäisistä 50 turnauksesta laitoin jo aikaisemmin tuloksia ja ne menivät loistavasti. sinne mahtui yksi voitto ja kolmesta turnauksesta kolmossija.

nämä viimeiset 50 eivät menneet tuloksellisesti hirveän hyvin. paljon tuli rahasijoja(17/50) mutta isot voitot jäivät saamatta. paras sijoitus oli kahdeksas ja siitä suurin rahastus 1250$...tämä jäi harmittamaan kun tipuin KT v 99 preflop all in ja floppi T korkea mut kaveri ottaa river 9 kiinni. coin flippi toi on mut ärsyttävällä tavalla tuli. voitosta olis kyseisessä turnauksessa tullut 13k ja tuon flipin voittamalla olisin ollut yks isoimmista stackeista. sijoituin 8 kertaa sijoille 8-15 näiden 50 viimeisen turnauksen aikana ja fieldit niissä oli pääsääntöisesti 200-400 pelaajaa eli paljon tuli tippumisia just ennen finaalipöytää ja isoja rahoja. ei tehdä kuitenkaan tästä mitään bad beat vuodatusta :D se on vaan niin pienestä kiinni tuossa vaiheessa turnausta kun blindit on isot ja siinä vaiheessa vaan nyt jäi flipit voittamatta mut se on turnauspokeria. omaan peliini olen kuitenkin ollut ihan tyytyväinen joten kyllä taas jossain vaiheessa alkaa isommin napsumaan.

0-100kpl: buy-init11985,5$ ave.stake119,8$ rahasijoja 30kpl rahastuksia24127$ voittoa12141$

yli odotusten tämä on kuitenkin mennyt tähän asti ja roi on vähä sadan päälle. viimeiset 50 turnausta olivat jonkun verran tappiolla.

tästä on hyvä jatkaa :sun:
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Hienolta kuullostaa, onnea vain jatkoonkin (:
    • mibel
      mibel
      Bronze
      Tämän päivän saldo 9 turnausta 5 rahasijaa.

1.starsin 51$ hyperturbo. 12/263 ---> 203,8$

2.pokerheavenin 10+1€ rebuy 4k. 4/189 --->447,2€

3.erään nimeltä mainitsemattoman saitin
      27,5€ rebuy 5k. 16/123 --->64,5€. (tässä muuten tipuin ikävästi AK v KQ pre flop all in...river Q :s_cry: )

4.ipokerin 55$ rebuy 50k. 22/364 --->375$.

5.starsin 22 rebuy 20k. 33/1003 ---> 166,39$

kävi muuten hauskasti ongamen 109$ 20k freezeoutissa. turnauksen toinen käsi ja löydän sb:stä KK. utg reissaa 450 10/20 blindit. heitän tuohon joku 1100 reissun ja kaveri painaa all in..no eihän me kalleja olla kippaamassa ja yllätykseksi kaveri kääntää 55 ja ottaa kolmannen vitosen turnista kiinni ja mun turnaus on taputeltu...wp :f_mad:

antaa taas isot rahasijat odottaa itseään. ipokerilla ja starsin rebuyssa olin pitkään hyvissä asemissa top kympissä mut sit ratkaisevat flipit kääntyy järjestään kaverille.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Hyvällä prosentilla napsu rahasijoja, nice! Hyvin huomaa kyllä, että niin kauan kun ei top3 joukkoon pääse niin tullaan tekemään käytännön plusmiinus nollaa. No tuo Heavenin 4. sija on jo sisäänostoon verrattuna mukava summa, muista tulee aina se muutama bini takaisin.

Mut eiköhän ne sieltä tule, tsemiä vaan peleihin.
    • mibel
      mibel
      Bronze
      joo niinhän se on että niillä top3 sijoituksilla se raha tehdään. ipokerin palkintostruktuurista en ite tykkää yhtään. ensinäkin saat yhtä paljon jos oot 20. tai 11. sit esim tuossa 50k turnauksessa voittaja saa 13k toinen 7,75k ja kolmas 4,75k. sais vähän tasaisemmin painottua mun mielestä. vähä turhan paljon painotettu voittajalle. esimerkkinä heitetään...jos oot kyseisessä turnauksessa kuusi kertaa putkeen kuudes niin saat vähemmän palkintorahoja kuin yhdestä voitosta. starsilla sentään on vähän maltillisempi jakauma.

toi ipokerin 50k rebuy on mulla kulkenu viime aikoina melko hyvin. 4 viimeistä turnausta sijat 8, 22, 33. taso on aika heikko noissa. starsilla ollaan kyllä kuopattu viime aikoina.
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Huh huh, aika tulosta se tahkoaa. :f_thumbsup:
    • mibel
      mibel
      Bronze
      tämän pelipäivän saldo oli 5 turnausta joista 3 rahasijaa.

starsin 109$ 40k freezeout 76/670---> 207,7$

ongamen 108$ 20k freezeout 16/245---> 294$

erään sivuston wild west turnaus 44/306---> 34€
      45 pelaajaa pääsi rahoille ja bubblen lähestyessä 50 pelaajaa mukana reissaan JJ cut offista ja hyvä ruotsalainen pelaaja isosta blindistä painaa kaiket 30k stackilla. mulla 31k mut tuossa kaverin range voi olla aika laaja etenkin kun olen pari kättä reissannut alle putkeen niin maksan ja A2 kääntää kaveri ja floppiin A. reilu chiplead olis mua odottanu. selvisin kuitenkin rahoille. pienestä taas tänään kiinni et oltais kunnolla cashattu. jonkun verran kuitenkin jäi päivä profitille.
    • BrFC
      BrFC
      Bronze
      Hienosti oot kyllä vetänyt.

Mielenkiinnosta kysyn noista Rebuy turnauksista, että miten usein joudut käyttämään Rebuyta ja ostatko edes lisächippejä jos kuoppaat?

Ite pelailen aika paljon myös näitä MTT -turnaksia tällä hetkellä, sisäänostot tosin max. 11$. Hirveä alakierre menossa kun tuntuu että joka paikasta mennään ohi joka tilanteessa. Esimerkkinä eilen 10k freezout, mulla QQ, kaveri lähtee 5bb korotuksee 95o. Floppi jotain 3J9 ja isken ison korotuksen, kaveri AI minä perässä. Turnin 5 kruunaa turnauksen.
    • mibel
      mibel
      Bronze
      heti alkuun otan aina rebuyn. sit jos rebuy ajalla häviän puolet merkeistä niin sit otan yleensä toisen mut jos kaikki menee niin lopetan koko turnauksen. aina otan add onin myös eli yleensä menee niin et sisäänosto+rebuy+add on.

porukka vetää aika löysästi tuossa rebuy ajalla niin ite pelaan aika tiukkaa sillon. toki halvalla katon floppeja alkuun pareilla ja suittareilla jos jotain osuis kun kärkipariin monesti katkeavat kaverit.
    • mibel
      mibel
      Bronze
      Terve taas!

Viimeisestä viestistä onkin jo aikaa vierehtänyt. projekti hieman jäi jossain vaiheessa osaksi motivaation puutteeseen mtt-turnauksia kohtaan ja osaksi huonomman jakson takia mut nyt viime aikoina on taas tullut vähän pelailtua turnauksia. toinen sadan turnauksen sarja jäi muutaman kilon tappiolle mutta kolmas taas reippaasti +merkkinen. eli nyt 300kpl turnausta takana. tiputin projektin keskiarvo buy inin 120dollarista 100dollariin.

nyt tilanne:
      0-300kpl: buy init29686$ ave.stake98,9$ rahasijoja78kpl rahastuksia51718$ voittoa22032$ ROI 74%

starsilla ollut aika kuuma putki viime aikoina. 11$ 250k turnauksessa sijoitus 6/31106 ja siitä 4,6k. voitosta olis napsunu 28k ja olin hyvissä asemissa vielä finaalipöydän alkaessa mut ei tällä kertaa. sit tuli 109$ turbon voitto 6,9k ja vielä toinen sija 75$ turbosta ja siitä 2,8k.

tästä hyvä jatkaa. tuhat turnausta tuskin tulee kovin äkkiä täyteen ku pelailen näitä sillon ku on aikaa ja kiinnostusta riittää. muuten tullut pelailtua sittareita ja vähän käteistä vaihtelevalla menestyksellä.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Ei oikein löydy sanoja noitten summien jälkeen ni laitetaaa :f_thumbsup: :f_thumbsup:
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tervetuloa taas takaisin! Nyt kun olemme saaneet valmentajakaartiin todellisia turnaustaitureita, niin koita ammentaa apua heiltä. Sharkien ja Opergan opein sitä ykkössijaa ja suurta pottia naaraamaan! :f_thumbsup:
    • mibel
      mibel
      Bronze
      Heipä Hei!!

Taas on kulunut luvattoman kauan viimeisestä kirjoituksesta. turnauksia on pian takana 950kpl eli projektin loppu häämöttää jo.

joulukuun alusta alkanut hermoja raastava downsvingi loppui viime yönä elämäni ylivoimaisesti suurimpaan turnausrahastukseen.

Europokerilla pelattu Championchip turnaus päättyi 11tunnin ja 18 minuutin taistelun jälkeen heron voittoon :s_cool: aika voittaja fiilis varsinkin kun sattui ikävän tappioputken päälle. Vajaa 37k$ napsui :s_biggrin: näitä ei usein satu kohdalle

läkiaikoina tulossa projektin lopulliset tulokset kunhan saan tuhat turnausta täyteen. yli odotusten on kulkenut, sen pystyy jo toteamaan
    • 1
    • 2