6max turbo SNG from $3,5 to ...

• BrFC
      BrFC
      Bronze
      No niin. Lupailin tuolla toisessa projektissa aloittelevani maaliskuussa jotain uutta ja nyt se alkaa. Oon miettinyt tässä pitkän aikaa muun elämän ja pokerin yhteensovittamista niin, että mikään osapuoli ei liikaa kärsisi. Eipä tuo helppoa ole - pokeri kun pyörii mielessä päivät pitkät (ja monesti yötkin).

Jo todella kauan olen pelannut MTT turnauksia kuten varmasti monet tälläkin palstalla tietää. Nyt uusi työ syö miestä niin paljon ettei MTT:t ole oikeastaan millään tasolla mahdollista. Ei vaan riitä aikaa. Töissä 8-16 ja illat lapsien ja vaimon viihdyttämistä.

Kun kuitenkin pokeriakin haluan pelata olen päätynyt palaamaan oman pokeriurani alkuaikoihin, jolloin pelasin pelkästään SNG tasoilla $0-$10. Saitiksi valkkaantui aika helposti tuo Stars sen ylivoimaisen tarjonnan takia, joka on erittäin tärkeää omaan tilanteeseeni nähden. Aikaa on iltaisin, kun penskat nukahtaa ja ite on vielä edes jollain tasolla hereillä ehkä klo 21-24. Sen jälkeen pakko painaa silmät kiinni. Lisäksi ainakin mitä nyt oon tätä projektia aloitellut niin aika pehmosta on. Ainakin $3,5 tasolla.

Noh, kun kyse on projektista, niin pakkohan projektilla on olla jonkinmoiset selkeät tavoitteet ja aikataulut. Tässäpä lukuja.

Pelit:
      1 table 6Max NLHE turbo SNG

Aloitus taso:
      $3,5

Kassanhallinta:
      Taso nousee kun 70BIN. Taso laskee kun alle 30BIN

Tavoitteet:

Pelata 50 sng / vko (minimi)
      Nostaa tasoja reippaasti. Ainakin tasolle $33 vuoden loppuun mennessä.
      ROI 20%
      Biitata PS SNG jyrät :s_biggrin:

Tätä projektia on tässä harjoiteltu vajaan viikon. Aika tuulista on meno kuten kuvasta näkyy

Uploaded with ImageShack.us

Tourneys: 85
      ROI: 17,3%
      ITM: 41,2%

Sijoitukset:

1. 23,5%
      2. 17,6%
      3. 18,8%
      4. 12,9%
      5. 11,8%
      6. 15,3%

Ja kun kuitenkin on tavoite kehittää omaa peliä niin tulen olemaan vakiokalustoa käsianalyysi osastolla. Ainakin ekoilla tasoilla. Meinaan ei ole tuo stars linkitetty PS:lle niin ei pisteet kerry.

Ja kommentteja tietenkin kaipailen kovastikkin. Tavoitteista, sijoituksista, käppyröistä, ITM% etc. Ja tähän alkuun kommenttia kaipailen eritoten noista starssin 6maxeista. Varianssi on varmaan ihan kiitettävää? Riittääkö 50BIN kassanhallintaan?

Olkoon vuosi 2012 SNG vuosi.
  • 10 replies
    • LongAgo
      LongAgo
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja BrFC

Jo todella kauan olen pelannut MTT turnauksia kuten varmasti monet tälläkin palstalla tietää. Nyt uusi työ syö miestä niin paljon ettei MTT:t ole oikeastaan millään tasolla mahdollista. Ei vaan riitä aikaa. Töissä 8-16 ja illat lapsien ja vaimon viihdyttämistä.

Kun kuitenkin pokeriakin haluan pelata olen päätynyt palaamaan oman pokeriurani alkuaikoihin, jolloin pelasin pelkästään SNG tasoilla $0-$10. Saitiksi valkkaantui aika helposti tuo Stars sen ylivoimaisen tarjonnan takia, joka on erittäin tärkeää omaan tilanteeseeni nähden. Aikaa on iltaisin, kun penskat nukahtaa ja ite on vielä edes jollain tasolla hereillä ehkä klo 21-24. Sen jälkeen pakko painaa silmät kiinni. Lisäksi ainakin mitä nyt oon tätä projektia aloitellut niin aika pehmosta on. Ainakin $3,5 tasolla.
      Ihan kuin meikäläisen elämästä. Siirryin jouluna pelaamaan 6max hypersatelliitteja juuri samoista syistä. Onnea ja menestystä projektiin.
    • BrFC
      BrFC
      Bronze
      Päivitystä:

Tourneys: 141
      ROI: 19,2%
      ITM: 40,4%

Sijoitukset:

1. 25,5%
      2. 14,9%
      3. 15,6%
      4. 11,3%
      5. 16,3%
      6. 16,3%

Vajaat 150 turnausta takana ja kaipa tuo ylöspäin näyttää tuo käyrä. Edelliseen päivitykseen verrattuna ykkössijat on nousussa ja kakkossijat laskussa. Lisäksi sekä viitos että kuutossijat on nousussa. Se ei ole oikein hyvä asia. Tunnustan tiltanneeni ja pelanneeni välillä päin takapuolta josta johtuu tippumiset aikaisessa vaiheessa. No toki on jonkin verran biittiäkin tossa, mm. KK < JJ pf AI yms. mutta näitähän tulee ja menee turboissa aika paljon.

ROI:n suhteen mennään siellä main mitä nyt oletinkin. EIhän tuosta nyt voi vielä johtopäätöksiä vetää, mutta ihan ookoosti mennyt kuitenkin.

Omia statseja 7,5k hanskan jälkeen näissä karkeloissa:
      VPIP 26
      PFR 22
      Steal 31
      3bet 10.6
      Fold to 3bet 29
      Flop Cbet 70
      Fold to flop Cbet 49
      WSD 49
      W$SD 50

Tossa nyt jotain. Oon aika huono noita arvioimaan ite, joten jos joku tätä lukee ja osaa jotain kommenttia heittää se otetaan ilolla vastaan.
    • BrFC
      BrFC
      Bronze
      Laitetaan nyt yks käsikin tähän.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $150(BB) Replayer
      Hero ($1,832)
      BB ($1,919)
      CO ($2,872)
      BTN ($2,377)

Dealt to Hero J:spade: 9:diamond:

fold, fold, Hero raises to $337, BB calls $187

FLOP ($674) T:diamond: Q:heart: K:heart:

Hero bets $150, BB calls $150

TURN ($974) T:diamond: Q:heart: K:heart: 6:diamond:

Hero bets $300, BB raises to $1,432 (AI), Hero calls $1,045 (AI)

RIVER ($3,664) T:diamond: Q:heart: K:heart: 6:diamond: 6:heart:

Hero shows J:spade: 9:diamond:
      (Pre 63%, Flop 96.1%, Turn 90.9%)

BB shows 6:spade: T:spade:
      (Pre 37%, Flop 3.9%, Turn 9.1%)

BB wins $3,664
    • BrFC
      BrFC
      Bronze
      Vajaat 200 turnausta takana.

Tourneys: 193
      ROI: 13,6%
      ITM: 38,9%

Sijoitukset:

1. 23,8%
      2. 15,0%
      3. 15,5%
      4. 13,0%
      5. 17,6%
      6. 15,0%

Eli viimeset 50 turneeta mennyt aikalailla plusmiinusnollaa. Itse asiassa kun tarkemmin katsoo niin viimeset 100 turnausta on mennyt plusmiinusnollaa. No jos jotain positiivista niin ei oo tullu kuoppaa vaikka olis siihen ihan perusteelliset saumat ollu kun oon jatkuvasti joko pelannut päin persettä tai sitten ottanut biittiä niskaan.

Mutta en ole huolissani. Isyysloma loppuu tänään ja pelimäärät tippuu "normaalitasolle" eli illasta riippuen 2-20 turneeta. Pitää koittaa se 50 saada joka viikko täyteen että saa etenemään (vaikkakin hitaasti) tätä projektia.

• BrFC
      BrFC
      Bronze
      Kolmesataa turnausta täynnä ja ihan ookoosti mennyt. Eritoten olen tyytyväinen tuohon ykkös ja kakkos tilojen suhteeseen. Head´s Upit menneet siis todella hyvin. Tällä 3,5d tasolla vihut on kyllä heikkoja hupissa.

Omia leakkeja pitää tutkailla tarkemmin tuolta käsihistorioista. Liian vähän foldaan AK/AA/KK/QQ korteilla vaikka boardi suorastaan käskee heittämään ne pois.

ROI on ok. Vois olla korkeempikin tällä tasolla vielä mutta oon kohtuu tyytyväinen tohon. Jos pystyn ylläpitämään tämän hetken tahtia niin tason nosto 7d peleihin tapahtuu viikon sisään (kassa silloin 350d).

Alla hieman statistiikkaa:

Tourneys: 301
      ROI: 17,0%
      ITM: 39,2%

Sijoitukset:

1. 24,9%
      2. 14,3%
      3. 13,3%
      4. 12,6%
      5. 19,6%
      6. 15,6%

Tein myöskin pitkän tähtäimen suunnitelmia jotka pohjautuu siihen, että olen päivä töissä toisaalla ja pokeria pystyn pelaamaan vain iltaisin ja viikonloppuisin.

Tavoitteet:

Keskimäärin 15 1 table 6max sittaria/pv
        450 sittaria kuussa
        7d taso huhtikuun alusta alkaen
        15d taso kesäkuun alusta alkaen
        30d taso heinäkuun puolesta välistä alkaen
        60d taso syyskuun alusta alkaen
        120d marraskuussa
        240d tammikuu 2013

Noi ennusteet perustuu 450sng /kk pelimääriin ja seuraaviin tuotto-odotuksiin:
      7d tavoite ROI 12%
      15d tavoite ROI 10%
      30d - 60d tavoite ROI 7%
      120d + tavoite ROI 5%

Kassanhallintana:
      100BIN = nousu seuraavalle
      30BIN = lasku alaspäin
    • BrFC
      BrFC
      Bronze
      Ei vaan pysty tähän taas..itkua ja hammasten kiristystä.

Oltiin jo lähellä tason nostoa 7$ tasolle...nyt aletaan lähestyä kohtaa kun pitää tiputtaa 1,5$. Suoraan sanottua vtuttaa. Ei vaan mikään pidä.

No ei se itkemällä parane. Pakko pitää nyt breikkiä tästä hommasta ens viikkoon (no sen verran pelaan että saan silver starin starssille) mutta thats it. Sitten tauko ja uudelle voimalla.
    • BrFC
      BrFC
      Bronze
      Jokin meni pieleen.

1. Tilt
      2. Kassanhallinta
      3. TILT

Hyvin alkanut projekti lässähti omaan tilttaamiseen. Ei tuohon oikein osaa muutakaan sanoa. Tiltti johtui siitä, että pää ei kestänyt järkyttävän jäätävää downswinggia. Kun AA ei pidä, setti vs setti, neloset vs. värisuora. Kun sitä riittävän kauan kävi niin mun pää ei kestä. Tässä nyt yksi esimerkki.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $50(BB) Replayer
      SB ($2,050)
      Hero ($1,450)
      UTG ($1,670)
      UTG+1 ($1,927)
      UTG+2 ($3,760)
      MP1 ($1,420)
      CO ($4,990)
      BTN ($4,050)

Dealt to Hero 9:diamond: J:heart:

fold, UTG+1 calls $50, UTG+2 calls $50, fold, fold, fold, fold, Hero checks

FLOP ($175) 8:club: 5:club: J:diamond:

Hero bets $105, UTG+1 raises to $350, UTG+2 calls $350, Hero calls $245

TURN ($1,225) 8:club: 5:club: J:diamond: J:spade:

Hero checks, UTG+1 bets $200, UTG+2 calls $200, Hero raises to $1,050 (AI), UTG+1 folds, UTG+2 calls $850

RIVER ($3,525) 8:club: 5:club: J:diamond: J:spade: 4:club:

Hero shows 9:diamond: J:heart:
      (Pre 69%, Flop 80.5%, Turn 86.4%)

UTG+2 shows 4:spade: J:club:
      (Pre 31%, Flop 19.5%, Turn 13.6%)

UTG+2 wins $3,525

En pysty jatkaa tätä projektia eli tää on virallisesti busto nyt. Pakko myöntää itelle etten pystynyt ja koittaa löytää keinot siihen mikä meni ja menee jatkuvasti pieleen. Jotenkin pitäis saada jonkin tason keskustelu kaveri / peli kaveri, jonka kanssa pelata ja analysoida peliä. Kehittyä sitä kautta. Ja tiltin hallinta. Mulla kun tiltti tulee niin se kestää ihan oikeesti todella kauan..yleensä niin kauan että oon katki. Karseeta..pitää alkaa vissiin jotain blogia pitämään, josko sieltä sais jotain järkeä hommiin.
    • LongAgo
      LongAgo
      Bronze
      Leuka pystyyn. Viikko muuta ja katso omaa peliä sitten uudestaan. Hulluina vuosina puthuttin paljon siitä, että monet voittavat pelurit syntyivät oikea aikaisella luckboxaamisella ja monet hyvät lopetti kun lähti karusti liikkeelle.
    • BustoTinker
      BustoTinker
      Bronze
      Mieti enemmän mikä mättää sun ajattelutavoissa?
      Näyttää siltä että et hallitse omaa mieltäs. Suurin ase niin elämässä kuin pokerissa on oma pää. Ainakin omasta mielestä.

Microissa ABC pelaaminen riittää voittoon, mutta mikä siinä ABC pokerissa on vaikeeta? Omien ajatuksien kurissa pito. Ittelle autto se kun ymmärsin mitä oikeesti on pitkällä tähtäimellä pelaaminen ja käkky esimerkki joka auttoi itseäni ymmärtämään pelin varianssia;

Käteinen NL10 6max holdem. Leikitään että sinulla on 5bb/100 winrate. Pelaat 1k kättä ja voitat 2 biniä eli 20€. Tässä sitten pitää tiedostaa että tullaan häviimään tavalla tai toisella osa rahoista takaisin. Koska täähän on iha mahotonta tienata 20€ per 1k käsi :D

Liika tuloksien/käyrien katselu on myös harhaanjohtavaa minun mielestäni. Kaikki tämä vaikeuttaa biittien käsittelemistä omissa ajatuksissa.

Pyrin siihen että olen itse pelannut käteni korrektisti. Vastustajani ei ehkä ole pelannut, mutta sillä ei ole väliä. Teen sillä rahaa pitkällä juoksulla. Keskityn itse siihen että olen pelannut käteni voittavasti. Ja se merkitsee. Ei niihin ohivetoihin kannata tuhlata energiaa. Siinä kärsii non poker elämäkin.

Näyttää tosi hyvältä toi sun käyräs, ainoostaan tossa lopussa menetit malttis, mutta toivotaan että löydät keinon paikata vuotos. Sut lyötiin maahan. Aiotko oottaa siellä kun noutaja laskee sun elinvuotes vai nousetko takaisin jaloilles ja yrität hieman viisaampana uudelleen? Valinta on sinun. Vuosia voi olla kuitenkin aika paljon jäljellä, että mietippäs ;) Ei sinne 200$ nousta ilman hyvää peliä ja senhän sä jo kerran oot ainakin tehnyt :f_thumbsup:
    • LongAgo
      LongAgo
      Bronze
      ^^
      Klassikko on hyvä katsoa välillä.