Go Hard Or Go Home

• AaksII
      AaksII
      Bronze
      Moi!

Päätin nyt aloittaa eräänlaisen pokeriin ja pokeripöytien ulkopuolelle ylettyvän projektin. Nämä asiat kulkevat periaatteessa käsikädessä. Eli siis, tarkoituksena on oppia pokeria sekä korjata omat mentaalipuolen motivaatio ongelmat pokerin suhteen ja ihan yleisellä tasolla. Tähän vielä mausteeksi ajattelin kirjoittaa vähän kuntoilusta.

En suunnitellut pitäväni kesälomaa, mutta yllättäen sain töistä viikon loman, joka oli siis tämä kulunut viikko. No tämän viikon aikana en ole tehnyt juurikaan mitään. Tottakai kävin lomaa vähän juhlistamassa, mutta en juuri muuta ole tehnyt. Olen tarvinnut omaa aikaa ja olen miettinyt paljon asioita. Ei ole oikeastaan kiinnostanut edes tavata ketään, olen viihtynyt ihan omissa oloissani ja nauttinut lomasta. Päädyin pohtiessani sitten siihen, että meinaanko ikinä saavuttaa mitään. Mulla ei ole mitään tosissaan otettavaa harrastusta, johon tuntisin palavaa intohimoa. Jotain mihin haluaisin panostaa täysillä uudelleen ja uudelleen ja jota malttamattomana odottaisin pääseväni taas tekemään. Tälläistä harrastusta minulla ei siis ole. Arki-iltaisin tykkään kuluttaa aikaani pelaamalla videopelejä ja katsomalla televisiota tai elokuvia, mutta mietin usein eikö olisi mitään hyödyllisempää kohdetta mihin aikani voisin käyttää. Ammattiurheilijaa, muusikkoa, näyttelijää tai muuta viihdetähteä minusta tuskin tulee, ja mieluummin olen päivätöissä kuin perustaisin jonkin yrityksen ja lähtisin etenemään urallani. Tykkään siis kuluttaa aikaani, koska se on helppoa ja stressitöntä, mutta miksen kerrankin haastaisi itseäni? Miksen oikeasti panostaisi johonkin järkevään, kuin pelkästään kuluttaisi aikaa. Aika on rahaa ne sanovat. Päätin siis että alkaisin harrastaa pokeria enemmän tosissaan ja kuntoilunkin lupasin itselleni aloittaa. Kuulostaa kohtuu helpolta, mutta on kumminkin yksi ongelma: minä ja oma pääni.

Mentaalipuolella on syy miksi oikeastaan ikinä mikään projekteistani ei ikinä onnistu, kestä tai viivästyy pahasti, jos onnistun saamaan sen valmiiksi. Laadin ja aloitan projektini yleensä inspiroituneena jostain, mutta loppupeleissä motivaationi ei kestä vaan lopahtaa. Yksi syy tähän on se, että pokerissa ja elämässä, ei aina ole sitä objektiivista henkilöä, joka kertoo, käskyttää ja neuvoo sinua tekemään, pitämään vauhtia yllä kunnes saavutat maalin. Sinun pitää itse hoitaa tämä rooli, itseltäni se ei tähän mennessä ole kovin hyvin onnistunut, ei ainakaan pitemmän päälle. Sitä alkaa niin helpolla luistamaan vastuista ja velvollisuuksista ja alkaa laiskottelemaan. Siispä laiskuus on yksi ongelmistani. Sittenkun alan laiskottelemaan, niin alan samalla lykkäämään kaikkea aina seuraavalle ja seuraavalle päivälle. Asioiden lykkääminen on siis myös yksi ongelmistani. Usein myös motiivini jakautuvat, tekisin aina mielelläni sitä mikä on kaikkein helpointa/mukavinta. Esimerkiksi pelisession aikana alan miettiä, että olisi kyllä mukavempaa mennä katsomaan Neloselta Die Hard- elokuvaa kuin pelata pokeria pikkurahasta. Motiivit käyvät pääni sisällä taistelua, ja useimmiten häviän ja menen katsomaan elokuvaa. Tässä on taas yksi ongelmistani. Olen myös huomannut, että minulla on tavoitteellisia ongelmia. Jokaisessa projektissani tavoitteet keskittyvät vain tuloksiin, kuten pokerissa rahaan. Vaikka kun asiaa pohtii, niin pokerissa rahan ei pitäisi olla se tavoite, vaan se että pelaa hyvin. Sittenkun pelaa hyvin niin tulee sitä rahaakin sivutuotteena. Myös odotukseni ovat usein liian korkealla. Esimerkiksi jos tämän projektin aloittamisen jälkeen häviäsinkin paljon, niin pettyisin itseeni ja motivaationi murenisi. Siksi en koita odottaa itseltäni liikaa. Kun listaan myöhemmin tavoitteitani projektille, teen ne tosi helpoiksi itselleni täyttää. Paljon välietappeja, jottei ole ainoastaan pitkän aikavälin tavoitteita. Koska jos projektilla on vain alku ja maali, eikä välitavoitteita, niin huonoina hetkinä sitä haaveilee vaan maaliin pääsystä, eikä oikeastaan pysty hahmottamaan että missä kohtaa sitä meneekään, tuntuu kuin ei olisi edennyt ollenkaan. Kaiken tämän lisäksi, minun pitäisi laittaa oikeasti unirytmini remonttiin, sillä mikään tavoitteista ei tule onnistumaan, jos olen aina väsynyt. Näihin ongelmiini saan paljon apua "Psykologia & didaktiikka" strategia-artikkeleista.

Pokerin suhteen olen päättänyt aloittaa ihan puhtaalta pöydältä. Käytännössä unohtaa kaikki mitä olen oppinut ja aloittaa harjoittelu ihan perusteista. Välillä olen kuvitellut olevani parempi kuin olenkaan ollut. Olen esimerkiksi pelannut liian montaa pöytää kerralla, sekä aivan törkeen ylipitkiä sessioita. Kaikenkukkuraksi olen sivuuttanut opettelun sekä analysoinnin. Tämä on ihan väärä suunta. Pitäisi löytää balanssi pelaamisen ja muun pokerijuttujen kesken. Minun pitää oikeasti paneutua siihen mitä teen kunnolla. Mun ei tarvitse kellekkään todistaa olevani hyvä, sillä, että voitan isoja potteja ja postaan vaan parhaita käsiäni tänne, ei, se on ihan turhaa. Eli siis, lähdetään liikkelle aika perusjutuista. Kuntoilun suhteen, en stressaa. Mun pitää vielä vähän selvitellä niitä juttuja ennenkun alan mitään "ohjelmaa" noudattamaan. Aloitan varmaan ihan perus lenkkeilyllä homman ja raportoin edistymisestä, mutta siitä lisää sitten myöhemmin.

No öö, missä nyt sitten mennään?

No aikalailla kaikki on valmiina. On hyvä tietokone millä pystyn pelaamaan ja PokerTracker4 löytyy. Pelitilin avasin WilliamHillille ja linkitin sen tähän PokerStrategyyn. Sain sinne siis alkupääoman ja lunastin bonarit kun talletin sinne vielä itsekkin. Saavutin myös käsittääkseni elinikäisen Hopea-tason, jolla pääsen hyviin artikkeleihin käsiksi. WilliamHillillä ajattelin siis pelata ainakin nyt niin kauan, että saan bonukset lunastettua. Toinen pelitili mulla on PokerStarssilla, mutta se ei ole linkitetty tänne PokerStrategyyn. Pelimuodoksi olen valinnut shorthanded eli 6-max:in tasolla NL2.

Päätavoitteet:

Henkiset tavoitteet:
      -Tärkein tavoitteeni on yksinkertaisesti sitoutua tähän projektiin, eikä luistaa tästä. (Pitää yrittää pitää tätä projektipäiväkirjaa elossa, eli päivitellä tätä.)
      -Minun pitää ylläpitää motivaatiota ja raportoida miltä tuntuu. (Tarkkailla itseäni miten pärjään ja edistyn.)
      -Unirytmi kuntoon

Liikunnalliset tavoitteet:
      -Aloittaa kuntoilu ja raportoida siitä. (Ylläpitää kuntoilua.)
      ->Treenata kolme kertaa viikossa n.1h kerta
      ->Venytellä lähes joka ilta, 4-6 kertaa viikossa n.10-30min kerta.
      -Cooperin testi keväällä/kesällä 2014.

Liikkumisen olen nyt suunnitellut silleen, että niinkauan kun on lenkkeily kelejä tänä syksynä, niin lenkkeilen. Talveksi otan tilalle kuntosaliharjoittelua. Ensi keväänä ja kesänä teen sitten molempia.

Pokerin tavoitteet:
      -Aloittaa pokerinpeluu ja pokerin opiskelu sopivassa balanssissa. Pelisessioiden jälkeen käydä sessio läpi. Raportoida näistä. ( Ylläpitää pokerinpelaamista sekä pitää kehittää opiskelumetodeja paremmiksi)
      -> Pelata 3h päivässä, arkisin.
      -> Analysoida päivän sessioita, n.30min.
      -Ottaa osaa foorumeilla strategisiin keskusteluihin, kuin myös muihinkin.
      ->Postata yksi käsi väh. joka kolmas päivä foorumille.
      ->Ottaa osaa muiden käsien keskusteluihin joka kolmas päivä
      -Osallistua tuleviin valmennuksiin.
      ->Suomenkielisiin 6-max NLHE
      -Pitää yllä väh.Hopea-tasoa vuoden ajan.
      -Lunastaa pelaamalla koko bonus WilliamHilliltä.
      -Biitata NL2
      -Biitata NL5

Tämän projektin olisi tarkoitus kestää tästä vuosi eteenpäin. (Elokuuhun 2014 asti) Valmiiksi olen jo päättänyt, että pidän joka viikko perjantain tai lauantain täysin pokeri- ja liikuntavapaana päivänä. Pidän myös vuoden aikana 3-5 täysin pokeritonta viikkoa, vielä tosin en tiedä milloin nämä pidän. Tulee varmasti olemaan myös muitakin poikkeuspäiviä, mutta ne sitten aikanaan. Tää projekti on mulle ennenkaikkea aika terapeuttinen, ja keino todistaa itselleni että pystyn sitoutumaan ja tekemään asioita jos haluan. Toivon että tästä projektista tulee onnistunut ja viihdytte mun mukana seuraavan vuoden tästä eteenpäin. Kiitos.

ATM
      Game mode: NLHE 0,01/0,02 6-max
      Bankroll: *WilliamHill 29bin *PokerStars 5bin
      Käsimäärä -

Tähän vielä lopuksi läpällä: :f_biggrin:
  • 31 replies
    • AaksII
      AaksII
      Bronze
      Oivoi, sinne meni, netin syövereihin tää :f_biggrin:
    • CPallo
      CPallo
      Bronze
      Hyvält näyttää toi sun esittelypätkäs ainaki. Tavotteet on kans mukavan realistiset ainaki näin ensi alkuun, joten tuskinpa tulee ongelmia :f_grin: Good luck with games!
    • Jolluu
      Jolluu
      Gold
      Hyvää tekstiä! laitetaas tää seurantaa.

Toi oma pää on yleensä se pahin vihollinen, koita lähtee niinkin yksinkertaisesta asiasta, että koitat kehittää esimerkiksi pelisession pituudessa sitä, että minkä aikaa ajatukset pysyy kasassa. Lähdet vaikka liikkeelle, että pystyt pelaamaan 20 minuuttia pitäen ajatukset kasassa siinä mitä teet (esimerkiksi session) tän jälkeen 10min taukoa ja pikkuhiljaa nostat tota aikaa kunnes huomaat pitäväs pään kasassa koko tunnin ja focuksen asioissa.

Aika yleinen neuvo on kai 45min tekemistä johon 10-15min taukoa ja sitten uusiks.

Ite taistelen aikalailla samojen ongelmien tasolla, tuolla mentaalipuolella joten hauska lukea miten joku toinen pärjää!

Pöytämäärääkin lisäät siinä vaiheessa, kun tuntuu että rupeaa tylsistyttään

GL
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Hyvä ja kattava avaus, tervetuloa joukkoon mukaan!

Aika monella on ongelmana se että projektia aloittaessa on motivaatiota ja intoa (allekirjoittanut mukaanlukien) mutta alkuinnostuksen jälkeen homma hiipuu. Yhtenä ongelmana on se että alkuinnostuksen vallassa tekee isoja ja kattavia suunnitelmia. Kun innostus loppuu ja se työ pitäisi alkaa, nämä suuret tavoitteet tuntuvat aika kaukaisilta ja tavoittamattomilta. Ja siihen se sitten lässähtää.

Vähän samaa henkeä oli avauspostista luettavissa. Tavoitteita on moneen suuntaan ja moni niistä aika ympäripyöreä ilman selkeää tavoitetta. Suosittelisinkin jakamaan nuo isommat tavoitteet pienempiin välitavoitteisiin.

Esim. kuntoilun suhteen jos tavoite on "aloittaa kuntoilu", se ei vielä aseta mitään mitattavaa tavoitetta. Sen sijaan jos jaat sen pienempiin osiin tyyliin:

- Juosta cooperin testi
      - Suunnitella avustuksen kanssa kevyt kuntoiluohjelma ja noudattaa sitä 4 viikkoa
      - Kokeilla ainakin viittä eri kuntoilumuotoa ja laittaa ne paremmuusjärjestykseen

Myös tavoite "ottaa foorumilla osaa strategiakeskusteluun" on hyvä tavoite, mutta senkin voi jakaa pienempiin osiin:

- Postata yksi käsi joka toinen päivä foorumille
      - Ottaa osaa muiden käsien keskusteluihin joka toinen päivä
      - Kerran viikossa postata omia pohdintoja jo olemassa oleviin strategiakeskusteluihin tai avata uusi

Tuossa muutama esimerkki, toivottavasti sait juonen päästä kiinni. :)
    • Alkaliparisto
      Alkaliparisto
      Bronze
      No jopas on hämmentävää ku samanhenkisen projun menit alottamaan käytännössä samaan aikaan. Itsellä on just toi sama ongelma: Hirvee innostus lähteä pelaamaan/liikkumaan kunnes tajutaan projektin hitaus ja hivuttaudutaan takas tv:n ääreen. Itsellä tosin menis joka tapauksessa Die Hard grindaamisen edelle :f_biggrin:

Ei muuta kun onnea projektiin, ja muista sitten vuoden päästä kirjoitella ylpeänä onnistumisesta!
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Kiva kun aloitit projektin! Sen verran piti tulla kommentoimaan, että kannatan vahvasti Kyyberin ehdotusta pienemmistä, selkeistä ja mitattavista välitavoitteista.

EDIT: ainiin, ilmeisesti olet käsittänyt tuon hopeatason väärin. Sait tallettamalla vähintään 100 Strategy-pistettä ja siten siis automaattisesti hopeatason. Pitäisit sen muuten vain elokuun loppuun, mutta linkitetyllä pelitilillä pelaamalla saat kyllä pidettyä sen helposti jatkossakin :)

Ainoastaan Black Member -taso on elinikäinen, ja toisaalta perustasolle ei voi tippua, jos sieltä on kerran pronssille noussut.
    • AaksII
      AaksII
      Bronze
      CPallo
      Tavotteet on kans mukavan realistiset ainaki näin ensi alkuun, joten tuskinpa tulee ongelmia

Noh, voihan niitä ongelmia tulla, se nähdään myöhemmin. Tosiaan joo, unelmoinhan mä toki, mutta tavoitteet yritän pitää realistisesti tavoitettavissa, jotta paluu todellisuuteen silloin tällöin ei olisi liian kuoppainen ja kivikova :f_biggrin:

Jolluu
      Ite taistelen aikalailla samojen ongelmien tasolla, tuolla mentaalipuolella joten hauska lukea miten joku toinen pärjää!

Kannattaa tosiaan rempata "mentaalipuolen jutut" hyvään kuntoon, koska siitä se oma peli on pitkälti kiinni pokerissa.

Kyyberi
      Vähän samaa henkeä oli avauspostista luettavissa. Tavoitteita on moneen suuntaan ja moni niistä aika ympäripyöreä ilman selkeää tavoitetta. Suosittelisinkin jakamaan nuo isommat tavoitteet pienempiin välitavoitteisiin.

Asiaahan sinä puhut, ja näin aioinkin tehdä! Kun julkaisin tämän projektin, niin mun tavoitteet oli vasta suurinpiirtein selvillä. Tällä viikolla aioin vielä muokata niitä hieman pienimpiin osiin, sekä juurikin lisätä välitavoitteita ja etappeja!

Alkaliparisto
      Hirvee innostus lähteä pelaamaan/liikkumaan kunnes tajutaan projektin hitaus ja hivuttaudutaan takas tv:n ääreen. Itsellä tosin menis joka tapauksessa Die Hard grindaamisen edelle :f_biggrin: Ei muuta kun onnea projektiin, ja muista sitten vuoden päästä kirjoitella ylpeänä onnistumisesta!

Kannattaa tosissaan pyrkiä muutoksiin, ja tosiaan, toivottavasti voin vuoden kuluttua kirjoittaa tänne loppupuheen ylpeänä koska onnistuin tavoitteissani!

HuhtalaJ
      EDIT: ainiin, ilmeisesti olet käsittänyt tuon hopeatason väärin. Sait tallettamalla vähintään 100 Strategy-pistettä ja siten siis automaattisesti hopeatason. Pitäisit sen muuten vain elokuun loppuun, mutta linkitetyllä pelitilillä pelaamalla saat kyllä pidettyä sen helposti jatkossakin :)

Hyvä että tulit kertomaan miten homma menee, ettei sitten tarvitsisi pähkäillä jos Hopea-tason menettäisin :f_grin:

Okei, ja sitten vähän asiaa. Nyt alkuviikosta aioin hiota projektista sen viimeisen mallin, eli viimeistellä tavoitteet. Loppuviikon aikana aioin sitten startata tämän projektin sitten "kunnolla". Projektin volyymiä heti alkuun rajoittaa vielä parinviikon ajan kesätyötahtini sekä yksi buukattu mökkiviikonloppu. Tosiaan kesäisin teen töissä yleensä aika pitkiä päiviä, työmatkoineen työpäivät sijoittuvat 06:00-18:00 väliseen aikahaarukkaan, ja kyllä, se vituttaa... Onneksi tätä ei jatku kauaa, ja paluu arkeen häämöttää jo nurkan takana, silloin tämä projekti saa enemmän tuulta purjeisiin, vaikka tosin tuulet ovat alkaneet puhaltaa jo nyt. Nyt aika on vaan pahasti kortilla, mutta otan siitä maksimit irti.
    • Jolluu
      Jolluu
      Gold
      Tosiaan jos pelaat NL2 (sama taso mitä meikä) niin lisäile meikää skypeen, jos omistat sellaisen. Voi heittää ajatuksia puolin ja toisin!
    • smice12
      smice12
      Bronze
      Meitähän ois kolme saman tason pelaajaa!! Saiskohan siitä jotain studygroupin tapasta aikaseks?
    • AaksII
      AaksII
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Jolluu
      Tosiaan jos pelaat NL2 (sama taso mitä meikä) niin lisäile meikää skypeen, jos omistat sellaisen. Voi heittää ajatuksia puolin ja toisin!
      Kuulostaa hyvältä, tosin vasta mahdollista elokuun puolenvälin jälkeen, joten silloin jutellaan tästä vaikka tarkemmin. :s_grin:

Alkuperäinen kirjoittaja smice12
      Meitähän ois kolme saman tason pelaajaa!! Saiskohan siitä jotain studygroupin tapasta aikaseks?

Ehkä voisi olla jopa mahdollistakin, mutta tosiaan vasta mahdollista elokuun puolenvälin jälkeen. :s_grin:

Okei, sain noita tavoitteitani nyt vähän tarkennettua, ne voi chekata jos kiinnostaa. :s_ugly: Lupasin siis aloittaa aika perusteista joten niin teinkin. Luin siis eilen ihan perustason artikkeleita mm: "Texas Hold'emin säännöt", "Mikä on ison stäkin strategia?", "Peli ennen floppia" ja "Peli flopin jälkeen". Tänään sitten luin ne vielä kertaalleen ja tein niistä tiivistelmät itselleni. Aionkin tehdä näitä tiivistelmiä myös tulevaisuudessa, mutta varmaan vaan strategia-artikkeleista (ehkä jostain muista jos koen ne hyödylliseksi itselleni). Nyt siis vanhojen artikkelien kertaus on nopeampaa. Jos kaipaan tarkennusta, niin täältähän ne sitten löytyvät kokonaisina ja niissä on myös käsiesimerkit, joita en itse itselleni tiivistellyt.

Tänään myös pelasin projektin ensimmäisen session. Se oli lyhyt ja pieni, koska aika on tiukalla, mutta oli mukavaa, ja onhan pienikin välillä kaunista. Pelasin siis kahta pöytää, avauskorotustaulukon kanssa ja käytin sitä "standarditaulukkoa", koska ei mitään tietoa millainen pöytä ja millaiset vihut vastassa. Session pituus oli 100kättä. By the way, siihen tulokseen olen tullut, että en aio käyttää HUDia, kun pelaan tätä NL2 ja mahdollisesti tulevaisuudessa NL5. PT4 kyllä raksuttaa taustalla, nappaa kädet talteen ja piirtää graaffeja, mutta HUDia en aio käyttää. Mun mielestä se on ensinnäkin vähän hifistelyä näin pienellä tasolla. Tulee vaan käytettyä sitä vääriin, esimerkiksi katsoo jotain vihun statsia (liian pienellä otoksella) ja tavallaan "oikeuttaa" itselleen maksun jotenkin "levelöiden" koska joku statsi näytti sitä ja joku toinen tuota. Muutenkin näiltä pieniltä tasoilta aloittaessa, pitäisi oikeesti ottaa tuntumaa, harjoitella kaikkia opittuja juttuja ja ylipäätään vaan mielestäni oppia peliä, niin jos vaan heti alusta asti alkaa statseja seuraamaan, niin menee tosi paljon asioita ohi, jopa yksinkertaisia sellaisia. Kävin myös ton pelaamani minisession läpi.
    • AaksII
      AaksII
      Bronze
      Joo, eli eipä ole pelaamaan kerennyt, kun oon painanu kyrpänä arbeitsii. Kaksi viikkoa enää tätä pitkää päivää, sitten paluu arkirytmiin. Vähän ärsyttää, kun on tosi kova polte päästä pöytiin :s_cry: Noh, mutta la-su saa ekat kunnon sessiot pelattua. :s_cool: Eipä muuta, vähän päivitystä ajattelin laittaa, että missä mennään.
    • AaksII
      AaksII
      Bronze
      Okei, päätin tänään pelata kun olikin aikaa. Pelasin kahta pöytää, AKT:n kanssa ja ilman HUDia. Käsiä tuli 455. Noin kolme tuntia pelailin. Yritin erityisesti keskittyä pre-flop pelaamiseen sekä outtien, oddsien ja pottikertoimien laskemiseen ja niiden soveltamiseen.

Omasta mielestä olin liian passiivinen koko session ajan. Olisi pitänyt pelata suoraviivaisesti sekä aggressiivisemmin. River-pelaamiseni oli kauheaa, tein pölhöjä maksuja. Pysyin järjissäni, en joutunut missään vaiheessa tiltteihin tai mitään. Pelasin B-peliäni. Kävin session myös läpi.

Kävi mielessä että pitäisi ehkä käyttää AKT:n maksimi-taulukkoa. Kun noudatan standardi-taulukkoa niin on todella passiivinen olo. Uskon että tappiolta olisin välttynyt jos olisin osannut kippailla enemmän, sekä ollut itse aggressiivisempi, niin ei olisi tullut vihut pelailemaan huonoilla korteilla.

Session tulos/statsit:
      -3.5bin
      VPIP 23.15 PFR 13.89 AF 2.63 WTSD % 28.89 WSD 34.62
    • AaksII
      AaksII
      Bronze
      Pelasin taas kahta pöytää, AKT:n kanssa sekä ilman HUDia. Noudatin AKT:n "standardi" taulukkoa kumminkin vielä. Kun käsiä oli kertynyt n.500, niin nostin pöytämäärää kolmeen. Tuntuu tällähetkellä aika sopivalta määrältä, kahdella alkoi tulla tylsää, mutta kolmella on kokoajan tekemistä, ja pystyn silti seuraamaan vihujen pelailua ja tehdä niistä muistiinpanoja. Tänäänkin mä vielä kiinnitin erityisesti huomiota pre-flop pelaamiseen sekä outtien, oddsien ja pottikertoimien laskemiseen ja niiden soveltamiseen. Käsiä kertyi tänään kaikenkaikkiaan 1010 ja peliaikaa 7h.

Omasta mielestä tämän päivän pelit sujuivat hyvin. Pelasin tänään paljon aggressiivisemmin ja suoraviivaisemmin kuin eilen, en ollut niin arka. River-pelaaminenkin sujui mielestäni hyvin. Noiden outtien, oddsien ja pottikertoimien laskeminenkin alkaa myöskin sujua. Pre-flop tilanteet sujuvat omasta mielestä hyvin, ei ole ollut vaikeuksia. Ajattelin ehkä pre-flopilla testata pelaamista AKT:n "maksimin" mukaan, saa nähdä miten sitten pre-flop tilanteet sujuvat. Ainakin post-flop peli vaikeutuu kun tulee enemmän täpäriä tilanteita. Tosin en tiedä onko tarvetta alkaa pelata löysemmin, kun saa maksuja isoille käsille, ja monet vihut pelaavat aikalailla mitä sattuu, niin menee aika vaikeaksi sitten. Olen alkanut tosissani seurata myös miten vihut pelaavat, ja laittaa kaiken muistiin, ennen se jäi vähemmälle. Se on todella tärkeää, monet täpärät tilanteet vältin kun katsoin muistiinpanojani. Ainoa ongelma on että kun olen pelannut ilman HUDia, niin notet on WilliamHillin softassa, eikä PT4ssa, joten en pääse katsomaan niitä muutenkuin että pelaan vihun kanssa samassa pöydässä. Tosin varmaan suurinta osaa pelaajista en tapaa enää koskaan joten ihansama. Sittenkun joskus alan käyttämään taas HUDia niin notet sinne. Tänäänkään ei ollut mitään tilttailuja tai ärsyyntymisiä, kirkkain mielin pelailin. Kävin myös session läpi.

Session tulos/statsit:
      +2.25bin
      VPIP 19.43 PFR 13.78 AF 3.35 WTSD %19 WSD 64.71

Miten riidit auttoivat:
      Hero vs Vihu1 1.
      Tätä kättä aiemmin olin tehnyt noten, että vihu reissaa isosti kun bluffaa. Yritin re-reissata kovaa, mutta mönkään meni, joten korjasin noteani vähän. Hän siis bluffaa silloinkun hän overbettaa. (Tässä kädessä olisi varmaan joku 0.40-0.50$ ollut parempi sizing, toi oli vähän turhan iso.)
      iPoker - $0.02 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 4

BB: 102 BB (VPIP: 14.41, PFR: 5.93, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 119)
      UTG: 103.5 BB (VPIP: 40.24, PFR: 12.20, 3Bet Preflop: 17.39, Hands: 86)
      Hero (CO): 123.5 BB
      BTN: 119 BB (VPIP: 46.43, PFR: 21.43, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 31)
      SB: 97.5 BB (VPIP: 19.92, PFR: 12.60, 3Bet Preflop: 3.06, Hands: 257)

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:club: T:club:

UTG calls 1 BB, Hero raises to 4 BB, fold, fold, fold, UTG calls 3 BB

Flop: (9.5 BB, 2 players) 6:spade: J:spade: 3:heart:
      UTG bets 10 BB, Hero raises to 30 BB, UTG raises to 99.5 BB and is all-in, fold

UTG wins 65 BB

Hero vs Vihu1 2.
      Tässä kädessä siis vihu overbettaa aivan törkeän isosti, luotan muistiinpanoihini ja survon kaikki sisään.
      iPoker - $0.02 NL (6 max) - Holdem - 6 players

MP: 101 BB (VPIP: 14.41, PFR: 5.93, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 119)
      CO: 144.5 BB (VPIP: 40.24, PFR: 12.20, 3Bet Preflop: 17.39, Hands: 86)
      BTN: 100 BB (VPIP: 26.51, PFR: 19.51, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 88)
      Hero (SB): 104 BB
      BB: 160 BB (VPIP: 30.23, PFR: 30.23, 3Bet Preflop: 8.33, Hands: 44)
      UTG: 93.5 BB (VPIP: 19.92, PFR: 12.60, 3Bet Preflop: 3.06, Hands: 257)

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB, CO posts DB 0.5 BB

Pre Flop: (pot: 2 BB) Hero has T:spade: T:club:

fold, fold, CO calls 0.5 BB, fold, Hero raises to 3 BB, fold, CO calls 2 BB

Flop: (7 BB, 2 players) 8:spade: 8:diamond: K:diamond:
      Hero checks, CO bets 37 BB, Hero raises to 100 BB, CO raises to 141.5 BB, Hero calls 1 BB

Turn: (209 BB, 2 players) A:heart:

River: (209 BB, 2 players) 9:diamond:

CO shows 2:diamond: 2:spade: (Two Pair, Eights and Twos) (Pre 18%, Flop 12%, Turn 5%)
      Hero shows T:spade: T:club: (Two Pair, Tens and Eights) (Pre 82%, Flop 88%, Turn 95%)
      CO wins 0 BB
      Hero wins 195.5 BB

Hero vs Vihu1 3.
      Pääsin 30min myöhemmin taas häntä vastaan. Hän overbettasi taas aika rajusti, joten muistiinpanoihin luottaen, shoveen.

CO: 52.5 BB (VPIP: 14.41, PFR: 5.93, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 119)
      BTN: 118 BB (VPIP: 40.24, PFR: 12.20, 3Bet Preflop: 17.39, Hands: 86)
      SB: 104.5 BB (VPIP: 26.51, PFR: 19.51, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 88)
      Hero (BB): 222.5 BB
      UTG: 144.5 BB (VPIP: 30.23, PFR: 30.23, 3Bet Preflop: 8.33, Hands: 44)
      MP: 91 BB (VPIP: 25.93, PFR: 22.22, 3Bet Preflop: 22.22, Hands: 28)

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has T:spade: 7:heart:

fold, fold, fold, BTN calls 1 BB, fold, Hero checks

Flop: (2.5 BB, 2 players) T:heart: 5:diamond: 5:club:
      Hero bets 1.5 BB, BTN raises to 21 BB, Hero raises to 221.5 BB and is all-in, BTN calls 96 BB

Turn: (236.5 BB, 2 players) K:diamond:

River: (236.5 BB, 2 players) 3:spade:

BTN shows 4:club: J:club: (One Pair, Fives) (Pre 60%, Flop 16%, Turn 7%)
      Hero shows T:spade: 7:heart: (Two Pair, Tens and Fives) (Pre 40%, Flop 84%, Turn 93%)
      Hero wins 221 BB

Hero vs Vihu2
      Tää vihu oli aikaisemmin mennyt pre-flop all-in 22 taskuparilla. Ajattelin että voin todellakin olla edellä häntä, mutta kävi huonot.

BTN: 100 BB (VPIP: 27.91, PFR: 20.93, 3Bet Preflop: 5.88, Hands: 44)
      SB: 55 BB (VPIP: 15.91, PFR: 6.82, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 46)
      BB: 106.5 BB (VPIP: 16.96, PFR: 15.22, 3Bet Preflop: 6.10, Hands: 236)
      UTG: 40 BB (VPIP: 58.82, PFR: 7.84, 3Bet Preflop: 6.45, Hands: 51)
      MP: 153 BB (VPIP: 21.83, PFR: 19.65, 3Bet Preflop: 4.48, Hands: 236)
      Hero (CO): 195.5 BB

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has J:heart: J:club:

UTG calls 1 BB, fold, Hero raises to 4 BB, fold, fold, fold, UTG raises to 7 BB, Hero raises to 18 BB, UTG raises to 40 BB and is all-in, Hero calls 22 BB

Flop: (81.5 BB, 2 players) T:diamond: 6:diamond: 3:club:

Turn: (81.5 BB, 2 players) 7:club:

River: (81.5 BB, 2 players) Q:spade:

UTG shows A:club: A:heart: (One Pair, Aces) (Pre 82%, Flop 92%, Turn 95%)
      Hero mucks J:heart: J:club: (One Pair, Jacks) (Pre 18%, Flop 8%, Turn 5%)
      UTG wins 76.5 BB

Mulla oli näitä "riidien" avulla perusteltavia liikkeitä kourallinen, mutta kun en pääse mistään lukemaan noteja, niin vaikeaa kertoa miksi tein jotenkin. Esimerkiksi yhdessä kädessä, mulla oli satavarmaan joku suunnitelma kun pelasin sen tietyllä tavalla, en vaan muista, niin on vähän huono tähän laittaa kun en voi selittää että miksi tein niin, eli voi näyttää tosi oudosti pelatulta toisten silmiin. Öö, mitään ihan selkeitä tilanteita tänne varmaan ihan turha laittaa. Ajattelin tänne postata omasta mielestä hyvin pelaamiani käsiä. Esimerkiksi käsiä, joissa olen voittanut riidien avulla, matematiikan avustuksella, tai ovelasti pelannut vihun kebab kioskille. Tottakai myös hävittyjä, mutta hyvin pelattuja käsiä tänne postaan. Se vie aikaa kun näitä omia muuvejaan tänne perustelee, niin että tuskin ihan joka session jälkeen tulee mitään käsiä tänne, mutta eihän sitä tiedä. Vaikeat kädet postaankin analysoitavaksi.
    • againAA
      againAA
      Bronze
      Kun käytät niitä AKT:taulukoita muista niitää täytyy soveltaa.Kun menet pöytään aloita tiukalla taulukolla ja katso minkälaisia pelaajia sitten voit rupea löysentään aloituskäsiäsi.Tiukkoja pelaajia löysennä, kaloja/löysiä tiukenna.

Kannatta hudia pitää ja katsella minkälaista sakkia pelaamaassa (notet kyllä hyväksi tukevat hudia) kaikki tieto mitä saat vihuista on +.
      Otat aluksi vähän statseja ja lisäät sitä mukaan kun tuntuu että ymmärrät edelliset.

käsistä vähän.

1.PRE korotus hyvä (vois olla 5bb)Vaikka note vihusta että bluffaa isosti flopilla olisi silti hyvä olla pari/värin veto että kannattais lähteä bluffaan fisua ilmalla pakkaan. Nyt vasta sijoitanut 4bb pottiin eikä mitään kiinni flopilla fold.

2.PRE std. Flopilla olisin lyönyt cbetin 4,5bb ja katsonut mitä vihu tekee ja sitten notejen avulla päätänyt call/fold

3.PRE ilmaiseksi päästään ok. Flop toki lyödään sitten kannatta kysyä mitä me johdetaan flopilla korotuksen jälkeen kaikki Tx on meitä edellä kannattaako ottaa 118bb riski huonolla kärkiparilla.Minun mielestä folpin korotukseen fold.

4.Taas PRE olisi voinut korotta 5bb mutta korous hyvä.Tota 3betin kokoa ja stäkin(40bb) vastaan olisin 4betannut iloisesti allin ja katsonut mitä tapahtuu.

Tärkeintä näissä micro tasojen biittaamissa on älä kikkaile perus ABC niin ne biitataan. :f_thumbsup:

Itselle nyt taukojen jälkeen vaikea totulella näihin nanotasoihin painelen NL2 partylla ja saa olla ennemmin tiukka pelaaja kun postflopin taidot on mitä on.
      Tseppiä sulle ja onhan toi NL Study Group vielä hengissä tosin sielä viime ajat puhuttu kaikkea muuta kuin käsistä/pelistä viime sessioo en muista, apua ainakin pokeri ongelmien suhteen saa.

vielä jos smice12 sattuu tän lukeen sori mennyt sitten kaikilta ohi toi sun yhteyden ottos tuola groupin puolella sori :(
      Jos teitä muitakin haluttaa tulla elvyttämään(mitä tässä blogissa lukenut)study grouppia niin terve tuloa yritetään katsella olisko uusia yhteyden ottoja :f_thumbsup:
    • AaksII
      AaksII
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja againAA
      Kun käytät niitä AKT:taulukoita muista niitää täytyy soveltaa.Kun menet pöytään aloita tiukalla taulukolla ja katso minkälaisia pelaajia sitten voit rupea löysentään aloituskäsiäsi.Tiukkoja pelaajia löysennä, kaloja/löysiä tiukenna.

Kannatta hudia pitää ja katsella minkälaista sakkia pelaamaassa (notet kyllä hyväksi tukevat hudia) kaikki tieto mitä saat vihuista on +.
      Otat aluksi vähän statseja ja lisäät sitä mukaan kun tuntuu että ymmärrät edelliset.

Tärkeintä näissä micro tasojen biittaamissa on älä kikkaile perus ABC niin ne biitataan. :f_thumbsup:
      Kiitti vinkeistä :f_grin: Joo, pitää alkaa varmaan soveltamaan tuon AKT:n kanssa juuri tuolla tavalla. Luulen että HUD auttaisi tässä paljon. Voisi karkeammin luetella vihut eri pelaajatyyppeihin. Tärkeetä on kumminkin silti tarkkailla miten vihut pelaavat, ja tehdä muistiinpanoja. Näiden tietojen avulla sitten tehdä päätöksiä yhdessä. Hmm, voisi olla hyväksi jos ottaisin HUDin käyttöön, ja laittaisin siihen aika perus-statseja. Kaikki tieto on todellakin eduksi. Kun oon nyt jättänyt sen pois niin oon ajanut sitä ajatusta, että pakottaisin itseni keskittymään peliin paremmin. Joo, ABC-tyyliin aikalailla, niin hyvää tulee. :f_grin:
    • AaksII
      AaksII
      Bronze
      Ohhoh, kokeilin tänään pelata pokeria, mutta ei siitä tullut mitään. Keskittyminen oli kateissa, enkä ollut parhaassa pelikunnossa. Teki mieli mennä tekemään jotain muuta, mutta koitin silti pelata. Ei mitään ajatusta ollut pelissä, tölläsin vaan omia korttejani, ja joka kadulla pelasin vaisusti. Aika mitäänsanomaton suoritus. :f_frown: Pelasin 1h ja 221kättä.

Session tulos/statsit:
      -1bin
      VPIP 17.70 PFR 12.02 AF 2.88 AFq 46.94 WTSD % 15.8 WSD 16.67

Kuinka usein teille tulee tämmöisiä sessioita, että ette pelaa parasta peliänne, keskittyminen hortoilee yms. Miten pääsette yli? Pelaatteko ollenkaan, vai kenties jotkut päiväunet, vai mitä? Saatan ehkä pelata vielä myöhemmin tänään.
    • AaksII
      AaksII
      Bronze
      Eilen pelasin 40min ja 137kättä. Olin aivan pihalla. Lopetin aika nopeasti, koska tuntui siis pitkän tauon jälkeen ettei osaa pelata ollenkaan ja itsevarmuus oli pohjassa. Tämän jälkeen menin sitten lukemaan artikkeleita, ja katsomaan Paisingin VIP-analyysi videoita. Ei edes kiinnostanut käydä sessiota läpi.

Session tulos/statsit:
      -1bin
      VPIP 19.70 PFR 13.64 AF 1.4 AFq 23.33 WTSD % 20 WSD 40

Tänään sitten uudella puhdilla pelailin. Peliaikaa tuli 2h 45min ja käsiä 450. Pelailin kahta sekä kolmea pöytää. Pelasin tunnin sessioita ja pidin aina 5-10min taukoa sessioiden välissä. Tuntui että peli oli paremmin hallussa kuin eilen ja itsevarmuutta löytyi. Lopetin viimeisen session vähän aikaisemmin, kun turhauduin hävittyäni 150bb 5min sisään samaa vihua vastaan. Olisi kyllä varmaan pää kestänyt jatkaa, mutta ajattelin että ihansama. Kumminkin vain 15min jäljellä. Session kävin läpi.

Session tulos/statsit:
      (+/-) 0
      VPIP 21.61 PFR 15.63 AF 6.25 AFq 60.24 WTSD % 27.69 WSD 55.56

Olen nyt viime ja tänä keskiviikkona käynyt katsomassa meininkiä "NL Session review"-valmennuksessa. Huomasin että siellä onkin käsittelyssä isomman tason pelejä, joten mun on vähän turha roikkua siellä. Olen nyt sitten kumminkin ottanut myös HUDin käyttöön, mutta en ole laittanut lähes mitään statseja vielä siihen. Pitää alkaa pikkuhiljaa lisäillä, sitä mukaa kun ymmärtää niitä. Huomenna ajattelin kirjoitella taas, ja ehkä syvällisemmin.
    • AaksII
      AaksII
      Bronze
      Ajattelin vähän selvitellä tähän että millä fiiliksillä mennään. Tosiaan monen päivän jälkeen kun yritin taas alkaa pelaamaan, niin se oli vaikeaa. Ensinnäkin, tunsin jo että olen tavallaan pettänyt itseni kun en ole harrastanut pokeria moneen päivään, vaikka siihen olikin ihan hyvä syy. Tästä syystä kun sitten aloin pelailemaan, niin itsevarmuus oli pohjassa, ja tuntui ettei osannut edes sitä vähää mitä on opetellut. Pelasin siis nopean päättömän tappiollisen session ja lopetin. Halusin ja tiesin että mun pitää jatkaa tätä hommaa, koska ensinnäkin ollaan vasta alkumetreillä, ja olen lupautunut sitoutua tähän. Päädyin lukemaan psykologia-artikkeleita, joista koen saavani paljon motivaatiobuustia ja itsevarmuutta. Tavallaan sain kasattua itseni, ja hommaan alko taas tulla intohimoa. Samana iltana (tiistaina) en sitten enää pelaillut, mutta päätin vähän opiskella, ja Paistingin VIP-analyysistä sain paljon irti. Se on todella hyvä videosarja myös senkin takia, että se on lähellä omaa tasoa, joten neuvotkin tulevat aikalailla sen mukaan. Keskiviikkona eli eilen katsoin vielä viimeisen osan Paistingin VIP-analyysistä, jonka jälkeen suuntasin pelaamaan. Oli hyvä fiilis kun sain taas aikaiseksi pelata. Tällä viikolla olen nyt sitten myös aloittanut käymään lenkillä läheisellä pururadalla. Iltaisin olen venytellytkin, eli liikunnan merkeissä menee ihan hyvin. Unirytmi on pielessä, mutta jospa sen koittaisi oikaista tänään illalla ja huomen aamulla. Pokerillisissa tavoitteissa riittää työtä. Tuntuu että tunnit loppuvat kesken, mutta ehkä kyse on vain ajankäytöstä. Foorumityöskentely vie paljon aikaa, koska olen aika hidas kirjoittamaan hyvää tekstiä. Yleensä tässä mun aikataulut kusee.
    • AaksII
      AaksII
      Bronze
      Tähän nyt vielä päätin kirjoittaa mitä omasta mielestä olen oppinut, ja mitä nyt pitäisi alkaa opettelemaan.
      -Osaan mielestäni pre-flopilla valita hyvät aloituskädet position mukaan tietyn tyyppisiä vihuja vastaan. Käytän AKT-taulukkoa antamaan suuntaa.
      -Osaan laskea outit, oddsit ja pottikertoimen ja pikkuhiljaa sekin nopeutuu. Epäsuoriin pottikertoimiin en ole vielä paneutunut.
      -Muistiinpanojen teossa olen kehittynt. Osaan omalla tietotaidon tasollani laittaa muistiin vihun epäilyttävät muuvit, ja soveltaa niitä pelissä. Muistiinpanotyyli on vielä aikalailla vapaa. Pokerstrategyn tarjoamat muistiinpanolyhenteet ovat hyviä, mutta vievät aikaa opetella.
      -HUDia olen alkanut taas käyttämään. Tällähetkellä statseja vähän, mutta niitä osaan soveltaa. Olen laittanut näkyviin VPIP ja PFR statsit sekä yksittäisille pelaajille että koko pöydälle.

Mitä pitäisi omasta mielestä alkaa opettelemaan:
      -Post-flop pelaamista. Pitää peli suunnitelmallisena ja asettaa vihu käsijoukolle aikaisempien actionien ja statsien mukaan ja pelata sitä vastaan.
      -Lyöntisarjoja ja lyöntienkokoja.
      -Osata kipata kun jäljessä, ja uskaltaa pelata silloin kun tuntee olevansa edellä.
      -Opetella ja ymmärtää lisää HUD statseja joita voisi soveltaa omassa pelissä.
      Lisäksi voisin opetella paremmin analysoimaan omaa sessioita. Latasin vastikään EquityLabin, josta mulla ei ole mitään hajua, mutta sitä olisi tarkoitus opetella käyttämään ja lisätä opiskelun tehokkuutta sen avulla. Näiden asioiden jälkeen ollaan jo paljon pidemmällä kuin nyt.
    • 1
    • 2