Kiipeilyä

• playeriman
      playeriman
      Bronze
      Tere!

Yleensä kun aloitan pelit ni ensin tulee semmonen pieni "käynnistysvaikeus", eli ei pääse heti zoneen ja peli on hiukan epävarmaa. No, mietin et miten sessiot vois aina alottaa ennen varsinaisia grindejä että pääsen zoneen.
      Tuli mieleen mun turnauskäteinen mitä pelasin enemmänki yhdessä vaiheessa. Päätinki ottaa päivittäisen kiipeilysession alkuun. Eli aloitan pelit alimmalta tasolta ja yritän kiivetä mahdollisimman ylös. Tällä kertaa pelaan pokeria ABC moodissa ja yritän päästä tasoissa mahdollisimman ylös. Että semmonen projekti. :D

Lisäksi tämä pelataan vajailla stäkeillä, koska kyseessä on enemmänki hupiprojekti ja en sinänsä halua käyttää tähän liikaa rahaa rollista. Päivän maksimitappio tuleekin olemaan vain 6,28$ tässä pelissä eli 4 x 1,57$. Voittaa voi tietenki kasoittain rahaa.
      Toi epämääräinen luku tulee siitä kun piti ottaa huomioon hyppy from NL10 to NL25 väli joka on vähän isompi.

Zoom tässä on tottakai se oikea pelipaikka. Aloitan 4 pöydällä ja en ota uusia joten päivän projektipelit päättyy kun olen bustannu kaikki 4 pöytää tai päässy zoomissa ylimmälle tasolle.

Voisin laittaa vielä säännöt tarkemmin millä ite pelaan. :)

------------------------------------------------------------------------------------------------

SÄÄNNÖT

1) Aloituskädet ovat ne kädet joilla muutenki pelaisit. Tätä pelataan niinku tavallistakin teksua, paitsi että pelataan turnausmuotona.

2) Aloitustasona on NL2$ ja zoom. Itte 4 tablaan.

3a) Turnauskäteinen pelataan vajailla stäkeillä. Riippuen tasosta n. 50bb- 70bb. Alla lista aloitus stäkeistä zoomissa.

NL2; 1,57$
      NL5; 3,13$
      NL10; 6,25$
      NL25; 12,5$
      NL50;25$
      NL100; 50$
      NL200; 100$

3b) Samalla esim NL5 tason 3,13$ aloitussumma on se summa minkä verran pitää voittaa NL2$ tasolla jotta voi päästä NL5$ tasolle.
      Jos satut voittamaan NL2 tasolla vaikkapa 4$ niin silti aloitat NL5$ tasolla 3,13$;lla. Tässä tapauksessa olet jo rahastanu "turnauksessa" 0,87$, mutta turnaus jatkuu edelleen.

MILLOIN TURNAUS PÄÄTTYY?

4a) Jos pääset zoomissa korkeimmalle tasolle ja onnistut tuplaamaan korkeimman tason sisäänoston. Silloin olet ns. voittanut turnauksen. Ite luultavasti lopetan silti NL200$ tasolle, ellei ylempää ole muutamankymmentä pelaajaa.

4b) Jos esim NL10$ tasolla aloitat sillä 6,25$ mutta ei tule käsiä ja stäkki vajoaa 5,25$ tai alle, eli 10bb,tä sulaa pois. Joka tasolla on toi sama 10bb;n häviöraja ja silloin turnaus päättyy siihen. Enempää laskutilaa ei kannata pitää, koska turnaus venyy muuten liikaa ja alkaa kyllästyyn. :)
      Laitan alle vielä valmiiksi aloitus- sekä lopetusstäkit.

taso/aloitusstäkki/lopetusstäkki

NL2; 1,57$/ 1,37$

NL5; 3,13$/ 2,63$

NL10; 6,25$/ 5,25$

NL25; 12,5$/ 10$

NL50;25$/ 20$

NL100; 50$/ 40$

NL200; 100$/ 80$

4c) Jos ensin voitat vaikkapa NL2$ tasolla 3,1$( eli toi on alle sen NL5$ pääsyrajan), mutta sen jälkeen stäkistä lähtee taas se 10bb tuosta summasta ja stäkkiä on enää 2,9$ tai alle niin turnaus päättyy siihen. Tässä tapuksessa olet voittanut turnauksesta 1,33$ (2,9$-1,57$= 1,33$) mutta turnaus ei jatku enää.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Siinä säänöt mitä tuli mieleen. Ei pitäis olla jääny mitään pois, mutta jos on kysyttävää niin aina saa kysyä. Pienenä vinkkinä tohon (4c tilanteeseen) et miten tota 10bb;n lopetusrajaa voi seurata helposti. Mulla on aina niiden 4 pöydän vieressä jokaiselle oma laskin johon voi nopeasti laittaa sen lopetusstäkin koon valmiiksi. :)

Vaikeinta muuten on noudattaa sääntöjä pilkulleen ja meinaakin vähän lipsua aina välillä. :D
  • 37 replies
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Odotetusti ei kestäny kauaa. Flippasin mm AK vs Q8o jonka vihu voitti. :D

Päivän tulokset.

Tulos: -1,91$
      Korkein taso: NL5$

Enkat

Tulos:-1,91$
      Korkein taso: NL5$

Kokonaistulos: -1,91$
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Päivän lotto pelattu. Sain 1 tablata enimmän aikaa kun 3 muuta putosi melkein heti. Voittoa tuli silti. Jeeeee! Olisin muuten päässy NL25$ tasolle mutta jouduin heti tuplauksen jälkeen BB;lle ja sen takia jäin pari senttiä alle nostorajan. En ihan ehtiny painaa ajoissa sitouttia. :D

Jos muuten joku muukin haluaa kokeilla tätä ni kerron tarkat säännöt tähän turnauskäteiseen jos joku kysyy. :)

Päivän tulokset.

Tulos: +10,37$
      Korkein taso: NL10$

Enkat

Tulos:+10,37$

Kokonaistulos: +8,46$
    • Alkaliparisto
      Alkaliparisto
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja playeriman
      Jos muuten joku muukin haluaa kokeilla tätä ni kerron tarkat säännöt tähän turnauskäteiseen jos joku kysyy. :)
      No täähän kuulostaa aika kivalta, saa vähän ruokittua sisäistä lottoamisen tarvetta. Vois olla kätevä varsinki niille hetkille kun ei oo ihan varma jaksaako käynnistää sitä minimissään tunnin mittasta sessiota. Eihän sitä mediumiksi tiristeltyä sisäfilettäkään popsita heti, vaan ensin herätellään ruokahalua alkupaloilla.

Eli kerro ihmeessä :D
    • MarkusYl
      MarkusYl
      Bronze
      Juu kerro vaan, kivempi seurata päiväkirjaakin kun tietää tarkemmin mikä on homman nimi :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Ok. Laitan tiedot tonne aloitusvestiin kunhan ensin oon saanu pelattua turnaukset pois. Toivottavasti siis joskus aamuyöllä. :D
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Noni. Aloitusviestiin on laitettu turnauskäteisen säännöt. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Olipas tylsä lottopaketti. Kolmessa pöydässä en päässy flippaamaan kertaakaan vaan rajat tuli vastaan. Neljännessä taas flippasin kerran mut vastassa oli AA kun itellä QQ. :D

Päivän tulokset.

Tulos: -2,05$
      Korkein taso: NL2$

Enkat

Päivätulos:+10,37$

Kokonaistulos: +6,41$
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Kokeilin testimielessä lottoamista tavallisissa pöydissä samoilla säännöillä. Tulos; Ei tuu mitään. Tää on ehdottomasti pikapokeripuolen juttuja. :)
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Tosta piti vaan kysästä, että saatko tolla puskupelillä kuinka paljon maksuja ja kuinka usein olet edellä?

Mietin itse, että tossa vois kokeilla samoilla käsillä vaikka avaus/3bet/pusku tyyppistä peliä, jolloin vois saada vielä maksuja ehkä enemmän huonommilta käsiltä? Ja lisäksi saisit varmaan myös useammin muutakin kuin blindit?
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Mä oon joskus pelannu sellasta peliä vähän tähän tyyliin mutta harjoittelin oman rangen tiukentamista. Eli pelasin niin että sai vaan korottaa tai kipata. Eli niin kovalla rangella piti pelata että jos tuli korotus ->3bet jos tuli jo 3bet niin kippiin tai squeeze. sama postflopilla. käden sai aina vain korottaa tai kipata. Tuli todella simppeliks peli ja tein muistaaksni iPokerin speed pöydissä ihan kohtuu hyvää tulosta.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja xxInspectorxx
      Mä oon joskus pelannu sellasta peliä vähän tähän tyyliin mutta harjoittelin oman rangen tiukentamista. Eli pelasin niin että sai vaan korottaa tai kipata. Eli niin kovalla rangella piti pelata että jos tuli korotus ->3bet jos tuli jo 3bet niin kippiin tai squeeze. sama postflopilla. käden sai aina vain korottaa tai kipata. Tuli todella simppeliks peli ja tein muistaaksni iPokerin speed pöydissä ihan kohtuu hyvää tulosta.
      Mun idea oli vähän saman tyyppinen paitsi, että kippiä ei tunneta jos lähdetään korottamaan. Eli aina kun käsi on pelattava niin pyritään pelaamaan se päätyyn asti jo preflop. Korotusten koko sen mukaan, että jos vihu sit vaikka maksaa preflop niin flopilla voi hieman ylisuurella korotuksella puskea loput.

Jos preflop pääseen 4 bettaamaan niin aina shove. 3bet koko sen mukaan, että flopilla voi shovea.

Tolla voi kyllä tulla tilanteita jolloin joutuu postflop miettimään, että onko järkeä vaan painaa pää märkänä vai kannattaako kipata, mutta jos lähdetään siitä, että prelop oltaisiin menty jo katki niin eikö sit jo melkein aina flopillakin mentäisi?
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Wlore
      Tosta piti vaan kysästä, että saatko tolla puskupelillä kuinka paljon maksuja ja kuinka usein olet edellä?

Mietin itse, että tossa vois kokeilla samoilla käsillä vaikka avaus/3bet/pusku tyyppistä peliä, jolloin vois saada vielä maksuja ehkä enemmän huonommilta käsiltä? Ja lisäksi saisit varmaan myös useammin muutakin kuin blindit?
      Maksuja tulee harvoin. Katoin hemistä ni flipeistä 80 pinnaa ajasta olen edellä ja muutama sama hanska on tullu vastaan. Kerran mun KK vs AA. Maksuja on tullu välillä hämmentävillä käsillä kuten K9o tai J5s. :)

kyllähän toi sun kokeilu toimisi varmasti paremmin. Mun projekti on kuitenki enemmänki hupailua ja lottoa. :)
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Päivän lottopaketti pelattu.
      Tällä kertaa en päässy edes NL5$ tasolle.

Päivän tulokset.

Tulos: -1,08$

Enkat

Kokonaistulos: +5,33$
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Päivällä on vissiin liikaa nittejä. Törmäsin mun AK;illa aina nauloihin. Missä ne paistikoolit on?? Pitäskö lotot vetää mieluummin illalla? :D

Päivän tulokset.

Tulos: -3,55$

Enkat

Kokonaistulos: +1,78$
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Mä koitin silleen et lataan 100bb (ku en jaksa naputella mitään), en reloadaa ja pukkaan ton AT+, 77+ pre. Ei reloadia, heti kun on tuplat niin sillä seuraavalle tasolle.

Vähän laajensin tota rangea että saa nopeammin actionia.

Lopputulos: Tuhannen käden kohdalla totesin että melko tylsästi käytetty tunti. Oletin että tässä pääsisi nopeasti flippailemaan, mutta ei. Koko tuhannen käden aikana sain vihuilta kaksi löysää maksua, 76 ja 98s joista toinen vielä vei potin ylipareja vastaan.

Tuloksena oli yksi pöytä NL5 tasolle, kaksi kuoli NL2 peleihin ja kolmannen lopetin kun en jaksanut enää kippailla tai katsoa vihujen kippejä.

EV tuotto $2,46, todellinen tuotto -$5,43. Rakea meni $0,96.

Pukkasin tai maksoin 82 kättä, joista 14 kädessä nähtiin showdown. Rahat meni sisään keskimäärin 62% equitylla.

Joten tunti peliä, 14 arvontaa. Meinasin saada tylsyysinfarktin. :(
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Joten tunti peliä, 14 arvontaa. Meinasin saada tylsyysinfarktin.

:D

Just tylsyysinfarktin välttämiseksi tein noin tarkat säännöt. Peli ei mitenkään voi kestää tolkuttoman kauan ellei mee ns. päätyyn ja sillon tylsyys ei haittaa enää. :)

Joskus kun oon pelannu vastaavaa mut erilaisilla säännöillä nii tuli huomattua et tosiaanki voi olla yllättävän tylsää hommaa jossei sitä rajoita jotenki ja aika rankalla kädellä. Hauskinta toi olis varmaan jos puskis jokaisen käden, mut siinä tapauksessa edes mahdollisuus voittaa jotain isommalla aikavälillä on aika heikko. Tiedä sitte onko tässäkään.

Tuli muuten just mieleen. Kokeilinpa tossa joku aika sitte samantyyppistä zydeemiä, mut ompussa. Erona se että range on paljon laajempi kuin joku top 5% range. Tuloksena from PLO2$ to PLO25$ 50bb stäkeillä ja plussaa jotain 10$-15$ neljällä pöydällä. Selkeänä erona se ettei tylsyysinfarktinuhkaa edes tullu. :D

Pitäskö ottaa tähän oma omppuosio? Oikeestaan vois. Aletaan huomenna. :)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Ompussa on se ongelma ettei pysty puskemaan preflop.
    • playeriman
      playeriman
      Bronze
      Juu ei usein pystykään edes 50bb deep, mut ei tarviikkaan. Teksuflippailuun verrattuna tässä yleensä tarvitaan riittävän hyvää floppia. Siksi mulla laskuvaraa onkin ompussa 20bb ku teksussa se 10bb. Kun kokeilin omppuflippailua ni yks "turnaus" loppuki kun ainoastaan kerran pääsin pre muistaakseni squeezaamaan ja sitte flop ei osunu mitenkään. Turnaus päätty sitte ekaan flippailuyritykseen. :)

Ajattelinpa ottaa yhden flippailupaketin illan kunniaksi. :)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Jos arpajaisia haluaa, niin alottaa ompussa Zoom PLO2 ja potittaa aina kun on mahdollisuus. :)
    • 1
    • 2