Valmennuksen jälkeen innostuin...

• Tuloraja
      Tuloraja
      Bronze
      Elikäs tänään tuon zamwisen valmenuksen jälkeen innostuin ja pelailin kertaalleen kolme 1$ SNG turnaukset. Kahdesta ei paljoa jäänyt jälkipolville kerrotavaa, mutta se yksi siitä voi jopa jotain sanoa... (näytetään puhuvan van batbeat juttuja mutta tämä on toista luokkaa).

Pelissä oli enään 2 minun lisäksi ja siinä sitten pikkuisen huonosti menneen 55 vedon jälkeen (vasutstajalla oli 4A ja siitä se veti sitten täyskäden) itselle jäi stäkkiä 260 BB ollessa 400 joten aika ahtaalle meni. Seraavalla kädellä sain tuplattua ja sen jälkeen olin jakajan paikalla eikä tarvinnut panostaa mitään, mutta sitten kävi pelikumppaneille jonkin näköinen ajatus virhe joka luutavasti pelasti pelini.

Eli olin BB paikalla ja BB oli edelleen sen 400 ja stäkkiä minulla oli 520 jakaja antaa minulle niikin julmat taistelukortit kun 52 (kumpikin tosin ristiä). No korttejani vastustajajani eivät tienneet, mutta luulisin SB:ltä pelaavan edes yrittävän pudotusta, kun sillä oli stäkkiä yli 8000, mutta ei kumpikin luovutti. Olin itse aivan varma, että siinä annetaa se viimeinen armon laukaus.

Tästä kädestä 17 kättä eteenpäin nostin voitto pokaalin ja pokkasin palkintorahat. Osa loppu vaiheen käsistä pelattiin enemmän onnella ja tuurilla ja tossa pelissä sitä tuntui olevan... No voitto tuli, mutta jotenkin se tuntui vääryydeltä!
  • 3 replies
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Stackisi oli niin pieni, että vihut tiesivät sinun menevän allin joka tapauksessa. Ja jos muillakin oli roskaa kädessä, eivät halunneet antaa sulle enempää merkkejä kuin SB:n.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Tuossa tilanteessa pienestä blindistä pitää painaa millä tahansa korteilla ihan jo pottikertoimenkin vuoksi. Potissa 200+400, lisäksi voi laskea jo sun 120 mukaan, koska tuskin kippaat eli 720, jonka voittamiseksi pitää sijoittaa 320 lisää. Ison blindin randomkättä vastaan et ole millään kädellä niin paljoa perässä ettei olisi järkevää painaa.
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Itse olen tuollaisessa paikassa kipannut SB:ltä usein "randomkättä" heikompia käsiä tyyliin 63, 82, 72, T4... ajatuksella, että en loppupelissä anna ministackille tuplausmahdollisuutta vaan mielummin SB:n. Luonnollisesti jos kädessä on ollut edes 1 kuvakortti, olen reissannut.

Olenkin miettinyt päätöstilannetta enemmän pudotuspelin kuin pottikertoimien kautta. Ilmeisesti se on ollut yksi monista virheistäni nimenomaan turnausten loppupelissä. Kiitos Tikkari avusta!